Moram da primetim da nakon gotovo pet meseci rada na delu petlje "Jurija Gagarina" koji treba da radi slovenačko "Primorje", malo šta ima da se vidi. Razumem ja da se na početku obavljaju pripremni radovi i da fundiranje šipova nije vidljivo, ali da se još uvek nije odmaklo iz zemlje, to teško mogu da shvatim, tim pre što izgradnju silazne rampe sa mosta prema Jurija Gagarina (ka blokovima), a koja je sastavni deo ugovora, nisu radili oni, već "Porr".
Razumeo bih, donekle, da su ovo vreme potrošili na fundiranje svih šipova na ovoj deonici, ali ako sam dobro čuo i razumeo, nisu završili ni sve za jedan od tri vijadukta. Voleo bih da grešim, ali teško, obzirom da je intezitet radova na jako niskom nivou - nekoliko radnika i mašina za fundiranje šipova i to ne uvek. Ako se nastavi ovim tempom, radovi ni izbliza neće biti gotovi do septembra meseca, kada je rok za završetak. A da podsetim, osim dva vijadukta za drumski saobraćaj sa po tri trake u dužini od 800 metara i jednog za šinski koji je duži za nekih 150 metara kako bi se spojio sa samim mostom, treba uraditi i dve pristupne rampe kao i stanicu za šinski saobraćaj.
Stanje na gradilištu 26.11.2011. godine
Govori se da "Primorje" ima izvesne poteškoće finansijske prirode. Ovo preduzeće u Beogradu radi i most broj 15 na obilaznici oko Beograda blizu samog ulaza u tunel "Straževica". Radovi na ovom gradilištu napreduju, ali čini mi se, poslednjih meseci nešto sporije. Ne bi valjalo za Beograd da "Primorje" zadesi sudbina "SCT"-a, bar dok se ne završe ovi projekti.
Ono što je u kompletnoj priči dobro su neke naznake da se poslednjih dana na gradilištu petlje "Jurija Gagarina" dešavaju neke pozitivne stvari. Počelo se sa armiranjem i izlivanjem naglavice šipova na potezu između parkinga buvljaka i železničke stanice, a postavlja se i armatura za noseće stubove. Pored radnika na ovom gradilištu, primetno je i osoblje sa karakterističnim žutim jaknama i "Porr" oznakama.
Sa druge strane,a zbog čega i pišem ovaj komentar, činjenica da je inteziviranje radova i prisustvo Porr-ovog osoblja koincidiralo sa privođenjem kraju radova na mostu i pristupnim rampama sa NBG strane, dovoljno govori u prilog činjenici da je "Primorje" u ovoj priči samo paravan. O tome sam pre izvesnog vremena pisao na ovom forumu (
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=141857#p141857).
Da se razumemo, nemam ništa protiv "Porr"-a, šta više, rade kvalitetno i brzo, niti želim da ispadnem paranoičan, ali mi nisu jasne ove kombinacije koje u kompletnu priču unose sumnju o nekoj sivoj strani medalje. Sve u svemu, ostaje nam samo da se nadamo da će radovi biti završeni na vreme (septembar 2012) i pored dosta izgubljenog vremena i velikog posla koji treba da se završi.
Izvinjavam se ako sam nekoga udavio.