Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

meni se ovo resenje svidja. mozda malo manje od tzv. zirafe ali u svakom slucaju lep most i to se ne moze osporiti. takodje ono sto me privlaci ovom mostu je to sto nema stubova u reci, vec su svi na obali. a slazem se za milancetom oko cene.
 
16.03.2007
Izvor: PRESS: NEKO LAŽE

Nakon naših tekstova o kašnjenju početka izgradnje mosta na Adi, iz Skupštine grada stigle teške optužbe......
http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=6430


Saopštenje

Povodom teksta "Šta će biti sa 'Žirafom'" objavljenog 15. marta, iz Skupštine grada u našu redakciju stiglo je saopštenje u kome se kaže:

"Ne osporavajući vašu potrebu da obmanjujete čitaoce, osećamo obavezu da im pružimo tačnu informaciju, a vas podsetimo na neosporne činjenice: (1.) Žiri za izbor idejnog rešenja mosta, kojim je predsedavao predsednik SANU Nikola Hajdin, jednoglasno je ocenio da je projekat slovenačke firme "Ponting" najbolji.

(2.) To nije projekat "Žirafa", kako navodite u naslovu teksta. To je bio samo promotivni projekat u fazi pripreme konkursa.

(3.) Netačno je da nije obezbeđena finansijska konstrukcija. Ona je potpuno obezbeđena iz budžeta grada i kreditnih linija (potpuno nepotrebna opomena jer je Press upravo to dva puta objavio, prim. aut.).

(4.) Netačno je da će cena mosta biti 161 milion evra, to je iznos prve faze unutrašnjeg magistralnog poluprstena sa pristupnim saobraćajnicama (takođe nepotrebna intervencija jer smo i to rekli u tekstovima).

(5.) Kao početak radova na pristupnim saobraćajnicama nadležni su u više navrata navodili kraj 2007, a kao mogući početak upotrebe mosta kraj 2009. ili početak 2010. (pogledaj tekst).

(6.) Ljubivoje Kostić preko neupućenih ili na neki način zainteresovanih medija vodi kampanju jer je gubitnik na konkursu - njegov rad nije dobio nikakvu nagradu ili priznanje (bez komentara).
 
"KUPUJU SE NA TRAFICI ALI NISU NOVINE"
 
Najbolja referenca je kad te napadaju Press, Kurir i ostalo djubre.

Ali cinjenica je da ovo cudoviste kosta u prvoj proceni minimum 160 mil evra, da zbog toga grad mora da se debelo zaduzi, da cena proizilazi iz toga sto je resenje mosta takvo da mu je stub 4 puta veci od stubova susednog mosta bez ikakvog racionalnog razloga. I Bobic je jednom reako da su izabrali najskuplji projekat (ali on je i pre i kasnije pricao svasta). Na renderizima nisu prikazane prave proporcije mosta, izgleda mnogo nizi, a i lepota je jedna subjektivna stvar.
Zbog loseg iskustva sa ovom gradskom vlascu (za ove sam i glasao, ali samo da nam se ne bi ponovilo "zemunsko cudo" na nivou celog grada), koja ne moze da iskontrolise rekonstukciju 800m ulice ili obicno poplocavanje trotoara, ja sam za sto jednostavnija, ekonomicnija i prakticnija resenja u Beogradu. Jednostavno, ekonomicno i prakticno ne znaci automatski da bi takav most bio krpez(sta god si hteo time da kazes). Prosto mislim da ovim ne dobijamo nista vise od spajanja dve obale Save po uzasnoj ceni, da most nije lep, da je javnost obmanjena proporcijama na ovim renderizima. Cak i da svi mislimo da je lep, sta imamo od toga? Nije to Ajfelova kula da turisti dilaze da mu se dive. Nece biti ni za razglednicu. Smejace nam se ljudi sto smo se zaduzili da podignemo toliko veliki most preko tako male reke i to pored postojecih mostova sasvim primerenih gabarita. Mnoge stvari su svesno zanemarene kada je izabrano ovo resenje
http://arhiva.glas-javnosti.co.yu/arhiva/2005/09/06/srpski/BG05090501.shtml
Neko ce reci da grad ima para i da ovo nije problem. Grad raspolaze ogromnim novcem, ali takodje ima mnogo boljih nacina da se on ulozi, npr konacno izmestanje zeleznicke stanice(a izgleda da su opet uspeli da upropaste), stanovi za raseljavanje da bi se oslobodilo novo zemljiste za gradnju, bolje finansijske konstrukcije za drugi planirane mostove preko Save i Dunava, pravi metro, parkiralista koja su problem cak i na NBG... ima milion stvari, o socijalnim problemima necu da smaram...
 
relja":2gw0mr2o je napisao(la):
Ali cinjenica je da ovo cudoviste kosta u prvoj proceni minimum 160 mil evra,...
Saopštenje Službe za info.Skupštine Bgd.":2gw0mr2o je napisao(la):
(4.) Netačno je da će cena mosta biti 161 milion evra, to je iznos prve faze unutrašnjeg magistralnog poluprstena sa pristupnim saobraćajnicama
( takođe nepotrebna intervencija jer smo i to rekli u tekstovima - Press).
Čak i 'Prss' ne pominje ovu cifru, zato je malo mnogo čudno što ti i dalje pišeš o mostu kao 'promašenom' rešenju.Shvati da nema smisla i dalje 'raspravljati', već raditi na izgradnji OVOG mosta.
 
Pa, Dragane, mislim, stvarno:

http://www.beobuild.net/discussion/viewtopic.php?id=26

http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1234475

Petak, 19. maj 2006.
Evropska banka za obnovu i razvoj kreditira izgradnju mosta preko Save

Odbornici Skupštine grada danas su usvojili odluku o zaduživanju Grada Beograda kod Evropske banke za obnovu i razvoj u visini od 69.600.000 evra za izgradnju mosta preko Save kod Ade Ciganlije. Ukupna vrednost izgradnje ovog mosta sa prilaznim saobraćajnicama i petljama koštaće oko 161.000 evra, od čega će iz gradskog budžeta biti izdvojeno 87.900.000 evra, dok će Evropska agencija za rekonstukciju pomoći sa 3.000.000 evra. Sama izgradnja mosta koštaće između 80 i 90 miliona evra.

Pojašnjavajući detalje ovog kredita, gradski menadžer Bojan Stanojević rekao je da su predstavnici Grada Beograda više od godinu dana pregovarali sa EBRD kako bi dobili što bolje uslove. On je istakao da je projekat izgradnje mosta preko Ade Ciganlije od suštinske važnosti za dalji razvoj saobraćaja u Beogradu i da se na njemu radi već tri godine. Grad nema dovoljno sredstava za realizaciju ovako krupnog posla, pa je zaduživanje bilo neophodno, naveo je Stanojević.

– Specifičnost ovog zajma je što će 49.600.000 evra biti obezbeđeno iz Evropske banke za obnovu i razvoj, a 20.000.000 ćemo dobiti od neke od poslovnih banaka koju EBRD izabere. Za grad je to važno jer ćemo time komercijalnim bankama pokazati da smo kreditno sposobni. Pored toga, EBRD nam nije tražio suverene garancije države jer su procenili da je Beograd osposobljen da sam vraća svoje dugove – rekao je Stanojević.

Ukupna kamata na ovaj kredit iznosi nešto manje od pet odsto, što je, prema Stanojevićevim rečima, veoma povoljno s obzirom na uslove koji vladaju na ovom tržištu. Ukoliko se poboljša finansijska situacija u gradskom budžetu i Beograd dobije bolji kreditni rejting, kamatna stopa se može postepeno i smanjivati. Zbog toga će Grad uskoro raspisati tender za izbor agencije koja će utvrditi tačan kreditni rejting našeg glavnog grada. Obaveza Beograda biće da plati jedan odsto provizije za zaključenje ugovora od iznosa zajma, kao i da na neiskorišćeni deo kredita plaća 0,3 odsto provizije za prvu godinu, a posle toga visina provizije iznosiće 0,5 odsto.

– Naša želja je da ovaj novac potrošimo do kraja 2009. godine, a kredit ćemo u 22 polugodišnje rate početi da odplaćujemo 21. jula 2010. godine, što znači da smo dobili grejs period od četiri godine. Uzimanje ovog kredita neće opteretiti gradski budžet. Naše analize govore da ćemo u 2011. godini, koja će biti najteža za otplatu kredita, ukupno morati da vratimo 26 miliona evra svih kredita, što, prema sadašnjoj visini budžeta, iznosi nekih pet odsto. Realno je očekivati da će gradski budžet tada biti uvećan bar za deset odsto – istakao je Stanojević.

On je izrazio očekivanja da će izgradnja prilaznih saobraćajnica i mosta započeti krajem sledeće godine. Grad se potrudio da stvori uslove da domaće građevinske firme ravnopravno sa inostranima mogu da konkurišu za dobijanje ovog velikog posla, ali će standardi kvaliteta izgradnje biti veoma visoki, upozorio je Stanojević.

Odgovarajući na primedbe odbornika da je Evropska banka za obnovu i razvoj kao kreditor dobila preširoka ovlašćenja kontrole, gradonačelnik Beograda Nenad Bogdanović rekao je da je taj strah neopravdan jer je „svaka dodatna kontrola dobrodošla”.

On je istakao da kredit pod ovako povoljnim uslovima nije dobio nijedan grad u našem okruženju Bogdanović i naglasio da ima veliku ličnu želju da most preko Ade Ciganlije bude završen do 2009. godine.

– Kredit od EBRD uzet je samo za finansiranje izgradnje mosta, dok ćemo prilazne saobraćajnice i petlje graditi svojim sredstvima uz raspisivanje tendera pod domaćim uslovima. To znači da će naše kompanije imati značajnu prednost u odnosu na inostrane, a podsećam da se je vrednost izgradnje saobraćajnica gotovo jednaka kao izgradnja samog mosta – rekao je Bogdanović.

A ovo "Shvati da nema smisla i dalje 'raspravljati'..." necu da komentarisem.
 
relja":aiuki92t je napisao(la):
Evropska banka za obnovu i razvoj kreditira izgradnju mosta preko Save

Ukupna vrednost izgradnje ovog mosta sa prilaznim saobraćajnicama i petljama koštaće oko 161.000 evra, od čega će iz gradskog budžeta biti izdvojeno 87.900.000 evra, dok će Evropska agencija za rekonstukciju pomoći sa 3.000.000 evra.

Sama izgradnja mosta koštaće između 80 i 90 miliona evra.

A ovo "Shvati da nema smisla i dalje 'raspravljati'..." necu da komentarisem.
A, i nema šta da se 'raspravlja'....kad sve lepo piše.

Idemo dalje......na izgradnju Mosta preko Save, kod ada Ciganlije.
 
Pitao si odakle mi cifra, to je cifra.
Sve to cini cenu tog mosta, ma kao oni to hteli da prikazu.
Ako nije tako neka se popnu na most bez prilaza ili neka predju Savu samo preko rampe.
A mogu da se zakunem da ce konacna cifra biti jos mnogo, mnogo veca, ne samo zbog kamata.
 
Prilazni saobraćaj i petlje su potrebne i Pontonskom mostu !

Cena mosta je jedno, a cena ostalog je nešto sasvim drugo i to ne može da zbraja. ( 'babe i žabe' !? )
 
Svi ti troskovi su povezani i direktno zavise od vrste i dimenzija mosta.
Cifrom od 160 miliona su se u pocetku cak i hvalili, valjda su mislili da ce to nekoga da impresionira, dok nisu shvatili da takvim rasipanjem iritiraju ljude. Sad su malo promenili pricu, ali manir je ostao (kao npr prica o operi od sitnih 60 mil evra).
Ne sumnjam da ce ova grozota biti sagradjena. Pitanje je krajnje cene i ko je tu sve ispao "dobar". Saznace se, ali po obicaju kasno.
 
Stvarno relja de nadje tako jaku rec "grozota" pa zar ti se ni malo ne svidja. Siguran sam da si vise ljut na gradske vlasti na trosenje i na rokove pa te ponelo malo ;)

Mislim da u celokupnom projektu most predstavlja najmanji problem, dok ce pitanje pristupnih saobracajnica pre svega na cukarickoj strani biti najproblematicnije. Tu pre svega mislim na petlju koja treba da se spusti negde iza Juogopetrola, ali problem je sto je to dosta uzan potez sa jedne strane oivicen prugom koja je uzdignuta oko 3m a sa druge strane "recnim" tokom topciderke, i pruge sa druge strane reke. Sve je to dosta zibjeno, tako da je otprilike jedino resenje denivelacija. Ako uzmemo u obzir da ce se to nekako resiti onda ostaje problem uzanih saobracajnica koje se spustaju sa B. Brda pored "Caricinog Grada", pa pored hipodroma onom uzanom ulicicom, pa preko malog mostica, i da stvar bude gora do prelaza preko pruge sa rampom.
Najbolje bi bilo kada bi mostu moglo da se pristupi i iz Radnicke ulice direktno tako da bi ovi sto idu iz pravca ade mogli direktno na most.
 
dragan":8nsbmx0y je napisao(la):
............................................................................................

Malo detalja o ovom konkursu:

DRUŠTVO ARHITEKATA BEOGRADA
DRUŠTVO URBANISTA BEOGRADA

Objavljuju rezultate opšteg javnog i pozivnog anonimnog
KONKURSA
za izradu 'Idejnog saobracajnog rešenja saobracajnice Unutrašnjeg Magistralnog Poluprstena (UMP)
od stadiona Partizan do cvora u Ustanickoj ulici, za deo sektora III i IV, u Beogradu,
sa idejnim arhitektonsko-urbanistickim rešenjem leve i desne zone unutar koridora UMPa' i
izbor izvodaca idejnog projekta.

PRVU NAGRADU : Ugovor sa Investitorom za izradu idejnog projekta
dobio je rad sa autorskom šifrom '11117'
MAŠINOPROJEKT KOPRING a.d., Beograd
0703132vr5.jpg


0703133qb0.jpg
Meni na ovim slikama , ali apsolutno nista nije jasno sta je s koje strane i sta je sta? jel bi mogao neko da mi pomogne?
hvala unapred..
 
Igor":211mu39z je napisao(la):
Stvarno relja de nadje tako jaku rec "grozota" pa zar ti se ni malo ne svidja.
Kazem grozota jer mrzim da se stalno ponavljam - mislim da je most zbog svojih dimenzija monstruozan. Danas sam bio na keju kod bloka 70. Kad se pogleda ka mestu gde ce da bude most, u daljini moze da se sasvim jasno vidi i Hram Sv. Save, stubovi Novog zeleznickog mosta su taman visoki do ivice horizonta, a kad sam u tom smirujucem ambijentu rekez amislio taj pilon koji je visi cetiri puta, sa kojeg se sire sajle, prosto se zgozio. Zato kazem - grozota.

Po meni grandiozan most odgovara velikoj i mocnoj reci kao sto je Dunav, ali posto ce to drugi da nam finansiraju, sigurno ce biti izabrano neko skromnije resenje.

Ovo sto si napisao o prilazu sa Cukaricke strane je tacno, ja sam nesto slicno napisao na jednoj ranijoj verziji beobuilda. Samo ne tako detaljno :)
 
Sad sam bas posle duzeg vremena pogledao animacije ump-a koje je napravila direkcija, da se potsetim :D . Njihovo resenje je dosta dobro i resava problem prelaska pruge sa denivelisanom petljom, ali problem i dalje ostaju uzani prilazni putevi od B.Brda pa pored hipodroma do ump-a. Takodje se moze ocekivati da ce biti direktnog pristupa i iz pravca ade tacnije kod Beogradske Pekarske industirije (malo posle jugopetrola). Naravno opet je u pitanju denivelacija. E sad meni je dosta interesantno pitanje prostora tj dal je moguce na tako mali prostor smestiti tako slozenu konstrukciju, plus treba imati u vidu da tu vec postoji nadvoznjak a ako se ne varam bilo je reci o izgradnji jos jednog. Bice interesantno videti konacni projekat pogotovu za taj potez posto je trenutna verzija samo promotivna (mediska) a ne i konacna, mada je sasvim dobra.
 
mostdpu4.jpg


Gradski poluprsten služi za distribuciju saobraćajnih tokova
izmedu dijametralnih perifernih gradskih zona.

I faza - od Omladinskih brigada do petlje "Mostar"
Planira se izrada idejnog projekta mosta, idejnog projekta prilaznih saobraćajnica; izrada studije opravdanosti I faze izgradnje UMP-a; procena uticaja na životnu sredinu; izrada strategije ugovaranja; urbanistička dokumentacija; dopunska geološka istraživanja; početak rešavanja imovinskih pitanja.

Osnovno o mostu:
Konstrukcija: čelicno-betonska, sa kablovima sa jednim pilonom
Saobraćajna površina: u jednom nivou drumski i šinski (za potrebe lakog metroa)
Širina: 42,5 m
Visnina pilona: 200 m

Koristi za Beograd:
Poluprsten će se graditi kao tzv. inteligentna saobraćajnica, na taj način biće moguće upravljanje i monitornig saobraćaja
Novi most i prsten smanjiće tokove saobracaja na postojećim mostovima i saobraćajnicama u centru (30%), eliminisati zastoje i time prouzrokovane štetne efekte (sam projekat predviđa niz efikasnih mera zaštite životne sredine, specifične kolovozne konstrukcije, zaštitne zvučne barijere i dr.)

U koridoru zakupi i cene nekretnina višestruko rastu
Most i saobraćajnice i stub kao reper doprineće ukupnoj slici grada tako što ce mu dati izgled evropske metropole
Doprineće daljem rastu inostranih direktnih investicija
http://www.beoland.com/izgradnja/ump.asp

petljadkt5.jpg
 
semametroa3qw.jpg



Izgleda mi da ako se u dogledno vreme odradi taj most, da su prepreke za otvaranje trece linije lakog metroa (zute) veoma male. trebalo bi prokopati plitak tunel pod Pozeskom ulicom i to je to. Deluje mi da bi cak i ona mogla da zazivi pre druge, a mozda cak i prve, po infrastrukturnim problemima i problemima sa vlasnicima...

Sta vi mislite, da li ima sanse da se tako nesto desi?
 
neznam da li su razmisljali da posao rade paralelno. zaista ako bi se krenulo zajedno sa izgradnjom samog mosta ta linija bi bila otvorena sa mostom ili godinu kasnije ako bi se kopali tuneli na Banovom Brdu.Za sada se prica vrti oko prve linije koja ce biti otvorena za nekih 10 godina.U svakom slucaju vozne trake na mostu bi u suprotnom bile neiskoriscene predugo ili koriscene za tramvaj dok se ne krene sa metroom.
Tako da je odgovor na tvoje pitanje da to verovatno ne moze da se desi.Drzi palceve da krene prva, ali znas do tada mnoge stvari mogu da se promene pa tako i to....nada poslednja umire....
 
mostada.jpg


Zaista bih voleo da vidim nesto konkretnije od umetnicke vizije ovog mosta, npr neki tehnicki crtez.
 
http://www.glas-javnosti.co.yu/danas/srpski/BG07031901.shtml

Mere protiv zagađenja koje će izazvati most na Adi
TROVANJA NEĆE BITI
Akustično zagađenje efikasno se rešava postavljanjem panela od pleksiglasa, od kojeg će se odbijati zvuk, a ugljen-dioksid biće apsorbovan dodatnim sađenjem zelenila, najavljuje Đorđe Bobić

Prema poslednjim izmenama GUP-a, predviđeno je da se, uporedo sa mostom preko Ade Ciganlije gradi i Dedinjski tunel, tako da je izvesno da će se u skorije vreme opština Savski venac pretvoriti u veliko gradilište. Osim što će gradnja izazvati veće saobraćajne gužve, postavlja se pitanje i kako će blizina radova uticati na zaštićen kulturno-istorijski ambijent Topčidera, koji je istovremeno jedan od najznačajnijih delova beogradskog eko sistema. Odgovor na to pitanje potražili smo od predsednika ove opštine, Predraga Đorđevića.

- Sasvim sigurno je da će gradnja uticati na životnu sredinu. Radovi u Nemanjinoj su trajali blizu šest meseci, što smo svi iskusili na svojoj koži. S druge strane, izgradnja mosta i tunela će trajati, u najboljem slučaju dve godine, a tome treba dodati i to što gradilište podrazumeva i veće prisustvo teške mehanizacije. Osim toga, praktično je nemoguće da most i tunel budu završeni u isto vreme. Razlika će biti najverovatnije od šest meseci do godinu dana - objasnio je Đorđević.

Ipak, on ističe da je saradnja opštine sa Gradom dobra i da se prilikom usvajanja poslednjih izmena GUP-a pokazalo da se kompromisom može doći do najboljeg rešenja.
Između ostalog, Grad je tada uvažio nekoliko bitnih primedbi, kao što je ona da istovremeno počne izgradnja mosta i Dedinjskog tunela, zatim da ulaz u tunel bude pre Letnje pozornice, odnosno između Hipodroma, Topčiderske reke i Bulevara vojvode Mišića, na stotinak metara od Senjačke padine, a takođe i da se petlja kod Careve ćuprije stilizuje. Mada je izlaz tunela planiran kod Partizanovog stadiona, prihvaćen je predlog da se on "spusti" na Autokomandu, kako bi se sačuvala stabla jablanova ispred solitera u Maglajskoj ulici. Značajna je i izmena po kojoj će se unutrašnji magistralni prsten koristiti kao alternativa za kretanje tranzitnog saobraćaja samo u slučaju eventualne nesreće na obilaznici oko Beograda, koja bi u tom smislu dobila prioritet u odnosu na UMP.

Međutim, iako je svojevremeno izjavio da će, kad počne izgradnja mosta, alternativni pravci ići preko Topčiderske zvezde, čemu treba dodati i opterećenje do kojeg će izvesno doći zbog prisustva teške mehanizacije u okolini budućeg gradilišta, gradski arhitekta Đorđe Bobić uverava da će zagađenje sredine biti minimalno.
- Problem akustičkog zagađenja može biti efikasno rešen postavljanjem panela od pleksiglasa, od kojih će se odbijati zvuk. Što se tiče zagađenja ugljen-dioksidom, rešenje bi se sastojalo u dodatnom sađenju zelenila, koje bi apsorbovalo zagađenje, kao i u prelasku vozila na "evro 3" motore - rekao je Bobić.

On je napomenuo da će most na Adi kreditirati Evropska banka za obnovu i razvoj, koja ima stroge kriterijume, posebno u oblasti ekologije. U slučaju da gradnja mosta ne bude po planu, Evropska banka će reagovati trenutno.

Inače, u toku je izrada Detaljnog urbanističkog plana za Dedinje, a Đorđević obećava da će opštinari Savskog venca konstruktivnim primedbama učiniti sve u interesu zaštite Topčidera, te da ne treba žaliti sredstva da se sačuvaju "pluća Beograda".

- Neke konkretne mere su već počele da se sprovode. Savski venac će biti prva opština u kojoj će početi sa radom sistem monitoringa, odnosno upravljanja saobraćajem iz jednog centra - zaključio je Đorđević.
Ivan Lukić
 
Nema veze kako ce izgradnja tunela na Dedinju da utice na okolinu i na zasticenu zonu Topcidera. Sve se moze izdrzati ako se na drugi tas stavi druga opcija, a to je: Magistrala sa 6 traka i pristupnim putevima koja sece Topcider. Tunel je prepravljen i usvojen na inicijativu nekoliko organizacija i gradjana. Mozemo smatrati da je Topcider sa novim planom zasticen.
 
Vrh