Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Velicina ne znaci automacki i estecka privlacnost. Velicina znaci da ono sto je veliko ce vise da privlaci paznju samim tim sto dominira nad ostalima, a da li je taj pilon od 200 metara lep i da li ce da dominira svojom estetikom ili gluposcu to cemo jos da vidimo. Zeleo bih samo da naznacim da na svim renderizima gde je predlozen veliki pilon most se gleda odozdo i samim tim se uklapa odlicno u okolinu, dajte nam neki rendering u kojem se most vidi recimo sa Kalemegdana i ostalih vidikovaca pa da vidimo onda kako se pilon uklapa. Mozda se i uklapa ne zelim odmah da osudjujem ali projekat kosta 160 000 000 i valjda mozemo da vidimo jedan najobicniji rendering mosta sa pogledom sa Kalemegdana. Beogradski mostovi su lepi i mislim da novi most treba da se integrise sa postojecim i da bude prvi medju jednakima a ne da dominira svojom velicinom i da deluje kao neki grubijan.
 
pa kada ce konacno da pocne izgradnja mosta ,Boganovic je prosle godine rekao da radovi sigurno krecu do kraj 2006 ,sad cujem tek je izabrana nadzor firma a kada ce tender za izvodjaca sledece godine,lova stigla a ni plana ni izvodjaca, ja mislim dace Velja pre da pusti most kod vince od ovog nevidljivog .Nesimpatisem onog Vucica ni najmanje ali,je upravu sto se mosta tice stvarno je nevidljiv.Isto tako sam negde procitao trigranit pobego sa prokopa zbog grackih uterivaca hteli likovi i pored koncesije firmu da oderu za naplatu koriscena GGZ
 
Izgradnja mosta je već počela......odabran je projekat, obezbeđen način finansiranja, usklađen DUP, izabran nadzor,....sve do juče to nismo ni imali.
Gradiće se UMP na N.Bgd i petlja kod Hipodroma - kao prilazne saobraćajnice mostu.
A doći će na red i sama konstrukcija mosta, važno je da je ipak počelo ;)
 
ako bi neko mogao da pojasni zasto nam je potreban most na Adi, u smislu kao simbol grada, i zasto je njegova forma reprezentivna za Beograd, da li je dovoljna samo zbog svoje razlicitosti i zbog cijenice da ne lici ni na jedan most u Beogradu?, kako ce uticati na predstavljanje Beograda u svetu i doprineti imidzu ( mislim na Zirafu)? i zasto je to resenje bolje od ostalih( mislim prvenstveno na izgled, oblik tj. FORMU). Inace radim esej na ovu temu pa bi mi dobro dosla pomoc, drugo misljenje...
 
marko":3qtjyto1 je napisao(la):
ako bi neko mogao da pojasni zasto nam je potreban most na Adi, u smislu kao simbol grada, i zasto je njegova forma reprezentivna za Beograd, da li je dovoljna samo zbog svoje razlicitosti i zbog cijenice da ne lici ni na jedan most u Beogradu?, kako ce uticati na predstavljanje Beograda u svetu i doprineti imidzu ( mislim na Zirafu)? i zasto je to resenje bolje od ostalih( mislim prvenstveno na izgled, oblik tj. FORMU). Inace radim esej na ovu temu pa bi mi dobro dosla pomoc, drugo misljenje...
Beogradu su mostovi preko potrebni, ako se nesto novo gradi bio bi red da bude drugacije i reprezentativno i nece se graditi "zirafa" nego viseci sa siljkom.
 
No1":1ipdp75a je napisao(la):
Eto neka ga naprave i kod Zemuna ali to je po meni trebao biti prioritet.Zamisli ,nesto se desi na Pancevackom i nema prelaska.Sta onda?
Danas sam razgovarao sa opštinskim arhitektom koja mi je potvrdila da je urađena radna verzija DUP-a za deo saobraćajnice T-6 , od novosadskog autoputa do ul.Cara Dušana kod okretnice za 17-cu do krivine kod Altine, oko 1.200m-( crvena linija), koji je ustvari prilaz budućem Zemunskom mostu.

zemunmost3kp.png


U zoni budućeg mosta nije dozvoljena nikakva gradnja i određen je čovek koji je zadužen za izradu predhodne studije opravdanosti.
Tu je problem velika denivelacija između dve obale, zemunska strana je mnogo viša od banatske.
Znači počelo je bar u papirima. :)
 
Da se vratimo na temu.

Trasa UMP-a

Saobraćajnica T6 kod Kvantaške pijace - paralelno sa autoputem - Tošin bunar - pored blokova 37 i 38, 28 i 24 - Buvljak - most preko Ade Ciganlije - Hipodrom - Topčider - dedinjski tunel - ulica Ljutice Bogdana - Autokomanda - dolina Mokroluškog potoka - tunel u Ustaničkoj - Grčića Milenka - tunel ispod Vojislava Ilića i Bulevara kralja Aleksandra - pored Novog groblja - Bogoslovija - Pančevački most.

Prva faza

U prvoj fazi biće izgrađen deo poluprstena od Tošinog bunara do Bulevara umetnosti u ukupnoj dužini od 1.200 metara (vrednost radova je oko milijardu dinara), a potom će se raditi deonica od kraja vijadukta "Senjak" sa privremenim vezama na Radničku ulicu, raskrsnica "Hipodrom" (veza Careve ćuprije sa Požeškom i ulicom Teodora Drajzera), i dalje do Paštrovićeve.

Procenjena vrednost ovih radova je oko 2,5 milijarde dinara. Ukupna dužina UMP-a je više od 17 km, od čega je u tunelima oko tri, a na mostovima 5,5 kilometara.

http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=1600
 
Napomena u vezi trase poluprstena kroz savski venac.Dedinjski tunel nece izlaziti u ulicu Ljutice Bogdana vec u raskrsnicu Bulevara kneza Arsena Karadjordjevica i Cakorske (mala,slepa ulica) neposredno IZNAD sadasnjeg ulaza na Partizanov stadion. To je veoma pogodno mesto posto vec postoji prirodna denivelacija terena u koju ce se izlaz tunela idealno uklopiti. Sto se tice ulaska u tunel detalje ne znam ali sam cuo da ce to biti kod Topciderske pozornice koja je izgradjena odmah posle rata a danas je uglavnom napustena i zaboravljena.
 
:D Чисто да би се подсетили где живимо, чланак из Данаса (субота - недеља, 5-6 октобар 2002.).
Преносим само наслов а ко хоће све да чита ево и линк

http://www.danas.co.yu/20021005/terazije.htm
Ideja o mostu preko Ade Ciganlije ponovo postaje aktuelna: Pocetak radova tek 2005. godine

Beogradu nedostaju mostovi

Еј а кад ће та 2005. :D
 
^^ :lol: :lol: :lol: :lol:

Znaš, i nemanjina je trebala da bude renovirana 2003će :D
 
Расељавање споро, изградња брза

Када градња саобраћајница и инфраструктуре подразумева експропријацију земљишта или објекта, процену тржишне вредности имовине обавља Завод за вештачење, на основу чега грађани добијају надокнаду или стан из фонда за расељавање Дирекције

У плану је и још једна капитална инвестиција: ако, наиме, Скупштина града у току године усвоји план детаљне регулације за унутрашњи магистрални полупрстен (УМП), а Дирекција успе да реши имовинско-правне послове на приступним саобраћајницама – крајем године могло би да се крене са изградњом приступних саобраћајница УМП-а на новобеоградској страни у Улици Јурија Гагарина, на делу испод железничке пруге.
То би практично био почетак изградње овог по Београд капиталног саобраћајног објекта.

ceo text http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=18628

Ni u 'Politici' ne znaju da postoji izgrađeni deo UMP-a od raskrsnice sa T-6 kod 'Kvantaša' do raskrsnice sa T.Bunarom......kad neprate ovaj sajt.:)

ump2wc6.jpg


usdt5.png


Raskrsnica UMP-T.Bunar
ump030tb2wl8.jpg


Raskrsnica UMP-T.Bunar
ump033tb3gy3.jpg


UMP-uzbrdica prema Bež.Kosi
ump034tb1yk5.jpg


Raskrsnica kod Bežanijskog groblja
ump047bgrofz4.jpg


Raskrsnica sa T-6 kod 'Kvantaša'
ump059t6xt9.jpg


Odavde T-6 ide iza Bež.groblja do I.Ribara N.Bgd.-izgradnja ove god.
ump062t6bgrocz7.jpg
 
Jedna stvar me ovde zanima. Kako će se izgradnja UMP-a odraziti na Otvoreni tržni centar (popularno "Buvljak")? Da li ima dovoljno mesta za trasu između železničke pruge i OTC-a ili će se put proširiti na račun OTC-a?
 
Evo približne trase MUP-a kroz N.Bgd.:

umptrasala1.png


umptrasa2yx8.png


Od petlje na T.Bunaru do "Suvog doka" kod brodogradilišta ( prema animaciji)
 
Na manjoj mapi ( sat.-snimku od Direkcije ) vidi se da će biti radova sa sve tri strane Buvljaka.
To je 'jedinstvena' šansa da se već jednom ovaj OTC izmesti sa N.Bgd.
'Udruženju trgovaca OTC' Buvljak je ponuđeno da učestvuju u izgradnji TC na Bež.kosi i tamo nastave sa radom.

citat iz 'Novosti' okt.2005g.
"Zajedno sa izgradnjom akademskog sela za Univerzijadu 2009. godine, autobuska stanica će biti izmeštena u Novi Beograd - kaže Milenkovićeva. - Buduća lokacija će verovatno biti na prostoru Otvorenog tržnog centra, polularnog "buvljaka"." ( Ivana Milenković-Opštinski arhitekta N.Bgd. )

citat iz 'Intervju'-a BEOBUILD-a sa I.Milenković-jan.2006g.
"Beobuild: Železnicko stajaliste Novi Beograd je u jako losem stanju iako NBGD zaslužuje modernu stanicu, da li ce biti modernizacije postojeceg stajalista u pravu železnicku stanicu ? Što se medjunarodne autobuske stanice tice prema trenutnom GUP.u ona treba da bude tik iza Žel. stan. NBGD, kada možemo da ocekujemo gradnju iste ?

Ivana Milenkovic: Ocekuje se da glavna železnicka i autobuska stanica budu na Novom Beogradu, tržni otvoreni centar da se izmesti. Izgradnja autobuske stanice ocekujemo tokom 2007.godine."
http://www.beobuild.net/index.php/98.html

BAS
Београдска аутобуска станица је формирана 3.марта 1966. године и припада групи великих предузећа, са статусом Акционарског друштва.
http://www.bas.co.yu/bas_onama.htm
 
http://www.beoland.com/aktuelnosti/aktuelnosti.asp?a=070313
Završen konkurs za Idejno saobraćajno rešenje dela UMP-a

Komisija za sprovođenje javne nabavke za izradu Idejnog projekta UMP-a, za delove trećeg i četvrtog sektora, odabrala je rad firme „MAŠINOPROJEKT KOPRING“ kao najbolje od ponuđenih rešenja. Na drugom mestu je rad firme „COWI“, a na trećem su „Institut za puteve“ i „Putinvest“.

Konkurs je finansirala Direkcija u saradnji sa Društvom arhitekata i Društvom urbanista Beograda, a prva nagrada najboljem od ponuđenih rešenja je zaključivanje ugovora sa Direkcijom za izradu Idejnog projekta.

Komisija je smatrala da su svi radovi više ili manje odgovorili uslovima i zahtevima definisanih programom, dok je kod jednog broja radova izostao koncept upravljanja saobraćajem ili je dat nepotpuno.

Ponuđena rešenja bazirala su se na dva koncepta, prvi koji trasu UMP-a pretežno vodi denivelisano, a drugi prihvata princip maksimalnog vođenja trase UMP-a po terenu. Konkursna komisija je zaključila da nijedan rad nije u potpunosti mogao da definiše konačnu željenu sliku dela trase UMP-a kao sprege saobraćaja, pitanje mogućeg razdvajanja grada na dve odvojene celine i uobličavanja tako formiranog novog gradskog prostora.

Komisija je zaključila da Direkcija kao investitor, treba da definiše konačni projektni zadatak, a na osnovu analize prvonagrađenog rada i delova ostalih na radova.
 
ŠARENA LAŽA!
Uprkos silnim najavama i obećanjima gradskih čelnika, zasad nema ništa od izgradnje mosta preko Ade Ciganlije

Uprkos silnim najavama i obećanjima gradskih čelnika, zasad nema ništa od izgradnje mosta preko Ade Ciganlije, a veliko je pitanje da li će radovi početi i u naredne tri godine! Kako Press saznaje, osim izabranog projekta "Žirafa", ništa više u prethodne dve godine nije urađeno na pripremi za ovaj značajan posao, a u "Beograd putu" su nam rekli da još nisu regulisani ni osnovni imovinsko-pravni odnosi na zemljištu.

Kako kažu u JKP "Beograd put", za ovakvo "ošljarenje" oko izgradnje mosta, koji treba da spoji Novi Beograd i Čukaricu, krivi su najviši gradski funkcioneri.

- Još uvek nisu prikupljeni ni papiri o vlasničkim odnosima ni na Čukarici ni na Novom Beogradu - rekao nam je dobro upućen sagovornik iz "Beograd puta", i dodao:

- Saobraćajna petlja nije rešena, a ona određuje kako će se most uklopiti sa jedne i druge strane Save. Nije čak ni rešeno odakle će se vozila uključivati na most i kako će se isključivati sa njega kod Ade Ciganlije. Za sve to treba da se urade glavni projekti i revizija dozvole za rad, dok je "urbanizam" posebna priča. Radovi su bili najavljeni za početak ove godine, a mi smo već u martu.

U "Beograd putu" tvrde da izgradnja mosta neće početi najmanje za tri godine. Kako su nam rekli, zanimljivo je videti kako će se uklopiti sve saobraćajnice na potezu koji treba da spoji budući most.

Most preko Ade Ciganlije predstavlja važan deo takozvanog Unutrašnjeg magistralnog prstena, koji bi trebalo da olakša i ubrza saobraćaj kroz glavni grad i rastereti Brankov most i Gazelu. Jedan deo "prstena" podrazumeva kretanje saobraćaja od Bežanijske kose, Novim Beogradom do ulice Omladinskih brigada, gde bi se put nastavljao preko "Žirafe" do nadvožnjaka ka Banovom brdu.

Sedam godina unazad gradonačelnik Nenad Bogdanović i njegova ekipa pompezno najavljuju velike građevinske poduhvate, od lakog metroa do novih mostova. Ispostavlja se, međutim, da se na terenu vrlo malo radi i da konkretnih rezultata nema.

Ako izuzmemo rekonstrukciju Nemanjine (gde su šine loše postavljene), Savske (probijeni rokovi) i Autokomande (dva puta probijen rok), učinak gradskih čelnika u građevinskim radovima je mizeran. Beograd zaslužuje da, ako već nema metro, barem dobije još jedan čestit most na Savi.
-------------------------------------------
Bobić nesiguran

Đorđe Bobić, gradski arhitekta, rekao nam je da će radovi na mostu preko Save početi "najverovatnije krajem ove godine"!

- Dokumentacija se još uvek priprema. Most je finansijski kompletno "pokriven". Tenderska dokumentacija je u pripremi i nadamo se da će se sa radovima početi krajem ove godine - kratko je rekao Bobić, ali se stekao utisak da ne veruje do kraja u svoje reči.
----------------------------------------------
Potreban 161 milion evra

Ukupna vrednost izgradnje mosta preko Save sa prilaznim saobraćajnicama i petljama koštaće oko 161 milion evra, od čega će iz gradskog budžeta biti izdvojeno skoro 88 miliona, a ostale pare su obezbeđene iz kredita.

Press
 
Ma kakva Zirafa, jesu li ovi normalni. Pa to je totalna dezinformacija, gde su oni culi da se gradi zirafa. Gradice se Pontingov most sa prve stane teme (prva slika). Pojma bre nemaju, drugo najavljeno je za drugu polovinu godine da krenu radovi na petlji na cukarickoj strani i prilaznim putevima, a most tek za sledecu godinu. Jos jedna neistina doticnog nam lista i pisanje u stilu tek da nesto napisemo. Bilo i ostalo "KUPUJU SE NA TRAFICI ALI NISU NOVINE"
 
Koliko je 'kompetentan' taj novinar Press-a ?
A 'Beogradput' radi na održavanju ulica, on tu ništa i neće graditi.

Do gradnje samog mosta ima posla koji treba da se prvo završi : prilazne petlje, povezivanje sa UMP-om na N.Bgd. i izgradnja kod Hipodroma.
Zatim,uraditi 'otkup' parcela za most i UMP - imovinsko-pravni posao koji uopšte nije mali i gde sigurno ima poteškoća.
Pa, raspisivanje tendera i posao oko 'Glavnog projekta'....sve je to izgradnja mosta u potrebnim dokumentima.
Bitno je da se na njima brzo radi i da je obezbeđeno finansiranje.

Taj novinar sa svojom 'Žirafom',trebalo je da ode u Direkciju koja je investitor,da se raspituje o mostu, a ne u 'Beoput' .
............................................................................................

Malo detalja o ovom konkursu:

DRUŠTVO ARHITEKATA BEOGRADA
DRUŠTVO URBANISTA BEOGRADA

Objavljuju rezultate opšteg javnog i pozivnog anonimnog
KONKURSA
za izradu 'Idejnog saobracajnog rešenja saobracajnice Unutrašnjeg Magistralnog Poluprstena (UMP)
od stadiona Partizan do cvora u Ustanickoj ulici, za deo sektora III i IV, u Beogradu,
sa idejnim arhitektonsko-urbanistickim rešenjem leve i desne zone unutar koridora UMPa' i
izbor izvodaca idejnog projekta.

PRVU NAGRADU : Ugovor sa Investitorom za izradu idejnog projekta
dobio je rad sa autorskom šifrom '11117'
MAŠINOPROJEKT KOPRING a.d., Beograd
0703132vr5.jpg


0703133qb0.jpg
 
Press je senzacionalisticka novina mizerne vrednosti, sem eventualno za ciscenje stakla na prozorima. Clanak je kompletno izmisljen cisto da bi se nesto napisalo, a autor je demonstrirao kapitalno neznanje i nepoznavanje elementarnih stvari vezanih za gradjevinarstvo. Nije sporno da se prilicno kasni sa raznim projektima pa i sa mostom, ali radovi ce poceti krajem godine a kako je to neko lepo objasnio, sama izgradnja mosta dolazi na kraju, pre toga ima brdo kojecega da se zavrsi...

Ne verujte svemu sto pisu novinari, a posebno ne sta pisu "novinari" Pressa, Kurira i ostalog sarenog toalet papira.
 
Mislim da je jasna politicka pozadina tog clanka tako da ja ne bih mnogo obracao paznju na tehnicke detalje tog clanka koji su potpuno pogresni i verovatno delimicno izmisljeni. Vidi se da novinar ne poznaje materiju o kojoj pise a to nije ni cudo obzirom na novine za koje pise. Toliko o Press-u.
 
Далеко од тога да желим да браним Пресове, Курире и сл. "новине", али морам да кажем да су градски челници сами криви за овакве чланке пошто олако дају изјаве и обећавају рокове које касније само одлажу (свој бес због тога сам већ изнео).

Да би поткрепио своје незадовољство неким чињеницама мало сам гугловао и ево нађох комплет чланака из 2005 http://www.staklenac.com/downloads/Staklenac_2005.pdf када се то прочита онда је нормално што су људи скептични а самим тим се отвара и могућност за овакве чланке
 
Vlado skloni tacku i zarez iza linka jer inace ne radi :)
Tacno je to sto kazes medjutim mnogo stvari koje isto tako ne zavise samo od njih ljudi prebacuju njima. Primer je Beovoz. To da bi mogli vise da se potrude, to stoji i da brze resavaju stvari koje su iskljucivo u njihovoj nadleznosti. Ali tada se opet setim intervjua koji je dao mislim Stanojevic u vezi firmi koje rade na Autokomandi. Svako optuzuje onog drugog i tako u krug a gradjani cekaju i mole se da se neko pokrene i uradi ono za sta je nadlezan.
 
dragan":6htwqbtw je napisao(la):
Malo detalja o ovom konkursu:

DRUŠTVO ARHITEKATA BEOGRADA
DRUŠTVO URBANISTA BEOGRADA

Objavljuju rezultate opšteg javnog i pozivnog anonimnog
KONKURSA
za izradu 'Idejnog saobracajnog rešenja saobracajnice Unutrašnjeg Magistralnog Poluprstena (UMP)
od stadiona Partizan do cvora u Ustanickoj ulici, za deo sektora III i IV, u Beogradu,
sa idejnim arhitektonsko-urbanistickim rešenjem leve i desne zone unutar koridora UMPa' i
izbor izvodaca idejnog projekta.

PRVU NAGRADU : Ugovor sa Investitorom za izradu idejnog projekta
dobio je rad sa autorskom šifrom '11117'
MAŠINOPROJEKT KOPRING a.d., Beograd
Oko projekta UMP-a na ovom delu se desavaju najblaze receno cudne stvari. Generalni projekat koji je radio konzorcijum "Ring" je dao jedno resenje na ovom delu. Zatim je uradjena izmena Generalnog plana Beograda koji je izmenio resenje iz generalnog projekta i nametnuo polozaj UMP-a sa razdvojenim kolovozima i to svakog sa jedne strane autoputa. Nakon toga se raspisuje konkurs koji takvo resenje postavlja kao uslov. Ceo konkurs sa takvim ogranicenjima lici ustvari na davanje projektantskog pokrica za izmenu generalnog plana.

Na pozivnom konkursu medju tri prvonagradjena rada nalaze se i ljudi koji su ucestvovali u izradi generalnog projekta. Mr Mirko Radovanac koji je vodio i generalni projekat kao sadasnji direktor firme Cowi i Gordana Jelkic i Milovan Anic koji su sa firmom Put invest bili clanovi konzorcijuma "Ring".

Prikazano pobednicko resenje firme Masinoprojekt Kopring, u potpunosti degradira rang saobracajnice koji bi trebalo da ima UMP.

Ovde mozete pogledati rezultate konkursa http://www.dub.org.yu/UMP.pdf

Interesantno je pogledati i prijavljene autorske timove razlicitih ucesnika. Imam utisak da se, kada su saobracajnice u Beogradu u pitanju nastavlja diskriminacija struke i predlozenih resenja koja daju oni koji su za to najkompetentniji - projektanti saobracajnica. Uz svo postovanje urbanista, arhitekata i planera i inzenjera saobracaja, smatram da ovakvo ignorisanje onih koji se bave projektovanjem ne moze doneti dobro nikome u Beogradu.
 
Vrh