Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Одговор Града и наставак "полемике"

http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=6254

14.03.2007, BEOGRAD
Izvor: PRESS
KO OBMANJUJE BEOGRAĐANE?
Služba za informisanje Skupštine grada poslala je juče u večernjim satima saopštenje povodom teksta pod nazivom "Šarena laža", objavljenom u Pressu 14. marta, koji je govorio o problemima vezanim za izgradnju mosta preko Ade

U primetno nervoznom tonu stoji da "lažne informacije i uvredljive novinarske dosetke služe za obmanjivanje građana".

"Posle izbora najboljeg rešenja mosta i potpisivanja ugovora o izradi Idejnog projekta mosta sa pratećim studijama, odbornici Skupštine grada su 19. maja 2006. godine usvojili odluku o zaduživanju grada Beograda kod Evropske banke za obnovu i razvoj. Tom prilikom izraženo je očekivanje da će izgradnja prilaznih saobraćajnica i mosta početi krajem 2007. godine.

U međuvremenu, izabran je konsultant projekta, američka firma 'Luj Berže', i pripreman plan detaljne regulacije unutrašnjeg magistralnog poluprstena od Tošinog bunara do Autokomande sa mostom preko Ade Ciganlije. Plan je usvojila Planska komisija Skupštine grada, u aprilu će se naći pred građanima na javnoj raspravi, a u junu ove godine o konačnoj verziji će odlučivati odbornici Skupštine grada.

Iz svega navedenog potpuno jasno se vidi da se priprema za izgradnju odvija prema predviđenoj dinamici. Čak i neko ko nije dobronameran može da se uveri u netačnost ocena koje ste dobili od 'pouzdanih izvora Beograd puta'. Praksa po kojoj se nadležnima ustupi prostor od jedne rečenice za ovako značajnu temu, a onda naširoko komentariše bez elementarnog poznavanja činjenica, govori o neprofesionalnom i zlonamernom pristupu novinara Pressa. Razumevajući potrebu da izvršite naloge finansijera ili budete atraktivni za čitaoce, predlažemo da sledeći put bolje proverite vaše 'proverene izvore'", stoji u dopisu koji nije potpisao niko od gradskih funkcionera.

Bez namere da se upuštamo u "vruće" dopisivanje sa gradonačelnikom i njegovom ekipom, napomenućemo samo:

1. Naš sagovornik iz "Beograd puta" je na poziciji na kojoj mora da bude do detalja upućen u aktuelnu temu, koja očigledno veoma "svrbi" prestoničke funkcionere.
2. Gradski čelnici su sami najavili da će radovi na mostu krenuti 2006, a biti završeni 2008. godine.
3. Naša praksa je da insistiramo na davanju punog prostora gradskim čelnicima za njihove komentare na značajne teme, ali većina njih (izuzetak je Đorđe Bobić) vešto i neprofesionalno (Bojan Stanojević) izbegava da razgovara sa novinarima Pressa.
4. Ne radimo tekstove po nalogu nikakvih finansijera, već zbog njihove aktuelnosti i interesa za Beograđane.
5. Ko obmanjuje i laže beogradsku javnost jedino mogu da procene sami Beograđani.
6. O (ne)radu gradske uprave nastavićemo i dalje da, bez ikakvih zlih namera, obaveštavamo Beograđane.
M. G

Поред овог чланка у истим новинама је објављен још један стручни (нисам у материји па не знам да ли да ставим наводнике) негативни коментар "Жирафе" (како упорно зову мост, и објављују погрешну слику), али пошто је та прича одавно испричана не бих преносио овај текст већ кога занима ево линка http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=6253
 
Ovo je zaista mucno citati. Opet neki "strucnjaci" kvazi arhitekte i slicne zaboravljene neostvarene pojave, koje samo znaju da kritikuju. Hoce li neko da im objasni da se ne gradi "Zirafa" jel ovako ispadaju smesniji nego inace, a ostatak teksta je besmisleno i komentarisati.

"KUPUJU SE NA TRAFICI ALI NISU NOVINE"
 
- Moje kolege iz Saveza građevinskih inženjera Srbije i ja nudili smo gradskoj vladi veoma racionalno rešenje i veoma brzu gradnju novog mosta. Naši izvođači su sve mogli da završe za dve godine, a odlučeno je da most preko Save radi strana firma - objašnjava Kostić.
Isecak iz teksta koji Vlada nije hteo (a razumem i zasto :)) da objavi. Covek je iznerviran sto je neko drugi dobio priliku da gradi most umesto njega pa udri po pljuvanju. A to sto se brukaju pa uporno pominju pogresan most je mnogo smesno.
 
Za probleme oko izgradnje mosta cuo sam i ja sa raznih strana.Ovaj clanak nista novo ne otkriva.U krajnjem slucaju normalno je da se predpostavi da nekakav problem ili problemi postoje cim se ovoliko kasni.A da se kasni tu nema dileme, a price da se sve odvija po planu su laz jer je pocetak gradnje pomeren 3 puta. Setite se samo da je ugovor za novac sa Evropskom Bankom za rekonstrukciju potpisan pre godinu i po dana.
Bar sam ja, a pratim taj projekat od pocetka, ocekivao da ce u martu 2007, radovi biti uveliko u toku.A oni najverovatnije u ovoj godini opet nece ni poceti.
Sto se tice ovog clanka, pa sta reci... fantastican primer neprofesionalizma.
 
KO OBMANJUJE BEOGRAĐANE?

Služba za informisanje Skupštine grada poslala je juče u večernjim satima saopštenje povodom teksta pod nazivom "Šarena laža",.....

Iz svega navedenog potpuno jasno se vidi da se priprema za izgradnju odvija prema predviđenoj dinamici.
Čak i neko ko nije dobronameran može da se uveri u netačnost ocena koje ste dobili od 'pouzdanih izvora Beograd puta'. Praksa po kojoj se nadležnima ustupi prostor od jedne rečenice za ovako značajnu temu, a onda naširoko komentariše bez elementarnog poznavanja činjenica, govori o neprofesionalnom i zlonamernom pristupu novinara Pressa. Razumevajući potrebu da izvršite naloge finansijera ili budete atraktivni za čitaoce, predlažemo da sledeći put bolje proverite vaše 'proverene izvore'", stoji u dopisu koji nije potpisao niko od gradskih funkcionera.
Prvo: -Ovi i dalje pričaju i još objavljuju sl.'Žirafe' ?!..... a treba da znaju da je 'Saopštenje' potpisala 'Služba za info.',tj. TO je potpis i nikad se nepotpisuje neko lice.

Drugo: -Možda se 'priprema za izgradnju odvija prema predviđenoj dinamici', može i malo brže.
Ali, sigurno je da se prvo daju političke izjave čelnih ljudi o rokovima izgradnje,a onda kad počnu da rade stručne sluzbe ispostavi se da ih je teško održati.
Znači rokovi nisu dati realno ,ali mnogo je važnije da se radi kako stoji u Saopštenju, jer ovakav most sa pripadajućim petljama se gradi samo jedanput, a god. gore-dole nije ni bitna.
 
Milance":3snmlqvq je napisao(la):
- Moje kolege iz Saveza građevinskih inženjera Srbije i ja nudili smo gradskoj vladi veoma racionalno rešenje i veoma brzu gradnju novog mosta. Naši izvođači su sve mogli da završe za dve godine, a odlučeno je da most preko Save radi strana firma - objašnjava Kostić.
Isecak iz teksta koji Vlada nije hteo (a razumem i zasto :)) da objavi. Covek je iznerviran sto je neko drugi dobio priliku da gradi most umesto njega pa udri po pljuvanju. A to sto se brukaju pa uporno pominju pogresan most je mnogo smesno.
Strahovito neprofesionalno i pre svega paušalno mišljenje gospodina iz SGIS. Prošla su vremena kada se u Beogradu improvizovalo jer se nije imalo za bolje. Potpuno sam siguran da bi pomenuti gospodin i njegovi građevinski inženjeri izgradili novosadsku dugu preko Save i za godinu dana, ali gospodin ne shvata da Beogradu kao metropoli trebaju reprezentativni objekti kapitalnog značaja, koji se jednom grade za sva buduća pokolenja, a ne rešenja koja bi predstavljala zakrpe preko rupa.

Građani Budimpešte imaju sreću da prethodnih vekova nisu imali inženjere koji su projektovali i izgradili mostove preko Dunava, nalik ovim našim današnjim. :rolleyes:
 
Moglo je da se usvoji i neko drugo rešenje, ali ovo je sasvim OK.
Sad raspredati o "boljem rešenju" je malo degutantno i zlonamerno.

dragan":2o9xrpqw je napisao(la):
Pored rešenja na str.1 ovo je još predloženo od mostova na stubovima :
Rest
I
Gradjevinski fakultet Univerzitet u Beogradu; Preduzeće za projektovanje i inženjering RDE -Beograd
F2.jpg


Opis konstrukcije :
- Most je čelični kontinualni nosač sa saobraćajem u jednom nivou
- Širina mosta: 34 m
- Rasponi grednog nosača: 156*180*252*180*156 m

II
Mostprojekt Beograd, VMS Beograd, Institut "Kirilo Savić" Beograd, Jotun Norveška
Untitled-3.jpg


Opis konstrukcije :
- Most je čelični kontinualni nosač sa ramovskom staničnom konstrukcijom i sa saobraćajem u dva nivoa
- Širina mosta: 24,5 m
- Rasponi grednog nosača: 81*102*3x93*159*81*90*120*66 m

Ja sam bio za NAJŠIRI most (širi za 7,6m od usvojenog, a viši samo 4m)

II
GRADIS, Maribor; Institut za puteve iz Beograda
fin-p1.jpg


fin-p5.jpg


Opis konstrukcije :
- Most sa kosim kablovima sa jednim pilonom i saobraćajem u jednom nivou
- Širina mosta: 52,8 m
- Visina pilona: 204 m
- Rasponi grednog nosača: 45*60*90*80*70*400*88,5*77*64 m

Za saobraćaj je ipak bitnija širina od visine i dizajna mosta. :)
 
pa tom logikom, i za zivot u gradu je bitna pozicija i komfor, pa onda imas sasvim elitne i komforne stanove u nadogradnji ;)

2418223245e06648ceedf.JPG
 
^^^ Dobra fora, al' nije za poređenje.
Ovaj širi most je vizuelno isti kao i usvojeno rešenje, ali verovatno i skuplji.

Nego, daj da mi napravimo ovaj za koji smo se odlučili i da prestanemo da 'zakekamo i zanovetamo', tj. sada da se 'pravimo pametni'.
Projekat je 'na stolu' i treba ga realizovati što je pre moguće.
 
dragan":2i7vlle1 je napisao(la):
^^^ Dobra fora, al' nije za poređenje.
Nego, daj da mi napravimo ovaj za koji smo se odlučili i da prestanemo da 'zakekamo i zanovetamo', tj. sada da se 'pravimo pametni'.
Projekat je 'na stolu' i treba ga realizovati što je pre moguće.
U čije ime govoriš kad kažeš "smo se odlučili" ?
 
relja":140djnsz je napisao(la):
U čije ime govoriš kad kažeš "smo se odlučili" ?
Grad Beograd je odlučio koja će varijanta sa konkursa biti građena i to je objavljeno u svim medijima, znači Mi smo odlučili.
To je završena stvar i tu više nema rasprava.Žiri je doneo odluku i Grad je usvojio, a sada se rade planovi po tom rešenju.

Mene sada više interesuje da se sve završi u nekom optimalnom roku, neko priče dali je moglo i drugo rešenje da se prihvati.Sudija je odsvirao kraj utakmice za izbor rešenja.
 
dragan":32lird3a je napisao(la):
Grad Beograd je odlučio koja će varijanta sa konkursa biti građena i to je objavljeno u svim medijima, znači Mi smo odlučili.
.
Je li to znači da ti onda govoriš u ime grada?
 
Odluku su doneli oni koji su nadležni za izgradnju Bgd.
Ja takvu odluku sada prihvatam, premda sam bio za izgradnju najšireg mosta
( kao što sam napisao 'gore' ).

Da ponovim 'Mi smo doneli odluku' ( Mi=Bgd.), a u čije ime ti sve ovo pitaš?
 
Nisu beogradjani doneli odluku, vec jedan uski krug ljudi po nekim, blago receno, veoma cudnim kriterijumima.

Bila je javna rasprava, veliki deo javnosti je iz mnogo, ali zaista mnogo razloga i argumenata bio protiv ovog rešenja, a ta nadležna gospoda su pored svih tih argumenata imali stav "svi ste vi ludi, samo smo mi pametni".


Pitam te samo u svoje, meni ne pada mi na pamet da pričam bilo šta u tuđe ime.
 
Cinjenica je da je odluka donesena i to ne juce nego odavno, tako da nema razloga da se od toga pravi neka bespotrebna prica. Uvek se moze reci da je moglo ovo ili ono, da je mozda bolje jedno ili drugo. Zar je toliko tesko da se slozimo oko toga da je usvojeno postojece resenje, zasto uvek kontriranje i zabijanje klipova u tockove. Niti ja branim ove iz grada i ima tu sto sta da se kaze i prigovori, ali isto tako moze se reci da je napravljen pomak u planiranju i delovanju. Mozda to nama deluje sporo, ali i sami znate gde i kako zivimo. Jednostavno ne vidim mesta zlonamernim izjavama pre svega mislim na novinske clanke i osporavanje svega sto je uradjeno.

Sto se tice izobra, dakle mi (gradjani sa pravom glasa) smo na izborima glasali za sadasnje gradske celnike koji su svoje znanje i zalaganje pretocili u jedan ovakav projekat, na prethodnim osnovama, jel nisu oni izmislili toplu vodu.

Ako je vec odluceno, daj da vidimo kako tu moze da se intervenise u pratecim urbanim celinama koje prate projekat, a ne da samo demonstriramo govor mrznje.
 
Ne vredi sada 'gubiti vreme' i raspravljati o tome, jer da je izabrano neko drugo rešenje ( beograđani su glasali za 'Žirafu' ), opet bi se našao drugi deo 'stručne javnosti' da ga osporava.

Zato sada se treba skoncentrisati na rokove izgradnje, da ih tu malo 'požurujemo', da se ne razvlači godinama.
 
Za koje god resenje da se odluci komisija (kojoj smo mi dali pravo da odlucuje nasim glasovima) bice ljudi koji su za i onih koji su protiv donetog resenja. Vecina gradjana je glasala za "Zirafu" zbog samog izgleda mosta i atraktivnosti neupoznata i nedovoljno tehnicki obrazovana da moze shvatiti prednosti i mane svakog od resenja. Ne zelim nikog da branim, imam i ja dosta primedbi na sadasnju gradsku vlast ali samo kukati i pricati o stvarima koje su odavno odlucene nema toliko svrhe. Sto kazu Dragan i Igor sada treba biti konkretan i okrenuti se "implementaciji" donetog resenja da se sto pre to zavrsi i stavi u funkciju. Ja licno ne mislim da je doneto resenje toliko lose a svako naravno ima pravo da izrazi svoje misljenje. Voleo bi jedino i da onaj ko ima nesto da kaze obrazlozi zasto smatra da je ovo sada lose resenje tj. da je neko drugo bolje.
 
Svako ima pravo na svoje misljenje…pa tako i ja:
Ako je losa odluka donesena iz kojekakvih interesa a uprkos svim argumentima protiv, to ne znaci da je odluka postala dobra i da nece biti posledica njenog sprovodjenja. Za mene to i dalje pogresna odluka i necu da zabijam glavu u pesak samo zato sto ne mogu da je promenim.
 
Cool, a koji su to argumenti protiv. Napisi pa da probamo da diskutujemo o tome.
 
I ja smatram da je nepotrebno ulaziti sada posle 5 godina u pricu o tome da je neki most bio bolji ili nesto slicno.Istina jeste da sada sto se toga tice nema nazad jer se u papirologiji dosta odmaklo, osim u slucaju da se otkrije nepravilnost, krsenje zakona, korupcija ili slicno.
Ali onda stizemo na polje te 'implementacije' o kojoj se ovde prica.
Bilo kakve price o fleksibilnim rokovima jednostavno nemaju smisla.Mozemo to da zovemo i laznim obecanjima onda.To je ono, da li je casa polu-puna ili polu-prazna u zavisnosti kako gledas.Ne radi se ovde o 'zakeranju' i 'zanovetanju' vec o opravdanom nezadovoljstvu. Gradjanima je taj most obecan na zadnjih dva izbora.A izgleda da ce se i drugi mandat zavrsiti a da to nece poceti. Imajuci u vidu hitnost projekta, za ovu neefikasnost nema mesta.Ako neko planira da planovima o tom mostu opet mase pred nosom gradjanima i na sledecim izborima mislim da se grdno prevario.

usput odmah da kazem da bar ja ovde ne zastupam interese ni jedne politicke strukture, vec ono sto je u najboljem interesu ovog grada!(ovo da me ne bi niko tumacio)
 
dragan":1jbbvv73 je napisao(la):
Nego, daj da mi napravimo ovaj za koji smo se odlučili i da prestanemo da 'zakekamo i zanovetamo', tj. sada da se 'pravimo pametni'.

Projekat je 'na stolu' i treba ga realizovati što je pre moguće.

Zato sada se treba skoncentrisati na rokove izgradnje, da ih tu malo 'požurujemo',
da se ne razvlači godinama.
 
@dragan
ONI treba da se konacno skoncentrisu na te rokove, ako ne misle da imamo 'dugacke usi'.
I nazalost to se VEC razvlaci godinama, tako da je mozda vec trenutak da budemo malo mnogo nezadovoljni, a?
 
Možemo da budemo nezadovoljni...ko nam brani.
Nisam ni ja 'zadovoljan' kojim tempom se radi i sigurno može brze i bolje.

Zato i treba da se skoncentrišemo na rokove, da pitamo šta se trenutno radi i dokle se stiglo sa planovima i projektima.
Kada će koja etapa biti završena,šta se planira dalje,....itd....ako javnost bude stalno tražila odgovore na ova pitanja moraće da rade malo brže.
 
Milance":2uzysd1q je napisao(la):
Cool, a koji su to argumenti protiv. Napisi pa da probamo da diskutujemo o tome.
Vidi stranu 2 ove teme od pre dva meseca.
 
^^Procitao sam ja to sto si ti napisao na strani 2 ali to nije neki argument. Ostali projekti koji su ucestvovali na konkursu ne nude nista jeftinija resenja. Mislim cak da ima i nekih mnogo skupljih. Ako mislis da je resenje da se uvek izabere najjeftinije moguce resenje ne obracajuci paznju na uklapanje samog mosta u okolinu i izgled istog onda se uopste ne slazemo. Nije uvek u pitanju novac. Ukoliko nemaju para da izgrade normalan most onda po mom misljenju ne bi trebalo uopste da ga grade. Zar nije bilo dosta krpljenja i privremenih resenja...
 
Vrh