Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Zar je toliko teško razmišljati racionalno? Na novom mostu sigurno neće biti postavljene šine za bilo kakav metro jer još niko i ne zna da li će da se gradi, kada će da se gradi, pta će da se gradi i u kojoj fazi bi taj potencijalni metro prešao preko tog mosta. Sa druge strane realno je očekivati završetak mosta za neke 3 godine pa metro čak i kada bi počeo danas da se gradi deonica preko novo gmosta bi došla na red tek za nekih 7-8 godina što će reći da bi sredina mosta zvrjala prazna minimum 4 godine, što je debilizam.

Zbog svega gore navedenog podržavam ideju da se za početak puste tramvajske šine preko mosta, a kada krene projekat metroa ne bi trebalo neki veliki problem da predstavlja da se te šine zamene tj. prilagode za metro vozila.
 
ja sam razumeo da je pod pojmom "laki metro" spadaju i tramvaji iz nekog razloga.
 
Most preko Ade, 30.05.2009. još 846 dana do završetka radova ;)

mruzyr.jpg

24zdijn.jpg

4q0qhc.jpg

10z9xc5.jpg

2j4zwya.jpg

15mio0j.jpg

nqxtfm.jpg

2qvqhqc.jpg

24d2b8n.jpg

9hi721.jpg

2n1alg0.jpg

258qhld.jpg
 
Kada li će sa špica Ade krenuti pilon??? Inače, čini mi se da je pekarska industrija već iseljena jer je već duže vreme lanac na kapiji i tu je samo čuvar... Možda će uskoro i Jugopetrol, mada tu ne bi moralo celo skladište da se izmesti, ima mesta.
 
Председник Борис Тадић и градоначелник Драган Ђилас обишли радове на изградњи моста преко Саве на Ади Циганлији

Председник Републике Србије Борис Тадић и градоначелник Београда Драган Ђилас обишли су данас радове на изградњи моста преко Саве, на Ади Циганлији. Обиласку су присуствовали и председник Скупштине града Београда Александар Антић и директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Борис Ранковић. Мост на Ади би требало да се заврши до 2011. године, биће дугачак око 980 метара, а широк 40, док ће главни пилон бити висок 200 метара.

– Развој Београда мора да буде планиран. Београд до сада није искористио све развојне потенцијале, никада није прешао на леву обалу Дунава, никада није постао град на рекама, што је његова највећа предност у односу на све градове у Европи. Град ће сићи на реке изградњом моста на Ади и моста од Земуна до Борче. Потребно је градити и мост преко Аде Хује чиме ће се заокружити обилазница око Београда и створити могућност за транспорт робе на ефикаснији начин. Иза моста код Аде Хује план је да се гради железнички мост код Винче и било би фанатсично да имамо четири моста у Београду. Ако томе додамо мост код Бешке, Србија би била земља која је на најбољи начин премостила Дунав – рекао је председник Тадић приликом обиласка радова.

Према његовим речима посебно је важно да се на градњи мостова ангажује и домаћа индустрија.

– Београд има потенцијала да постане срце Србије, чвориште њене инфраструктуре, транспорта, комуникација не само Србије него и источне Европе. Београд не сме да буде тромб и зато је зaвршетак обилазнице око Београда изузетно важан. Цена обилазнице треба да буде европска, а не балканска као и цена моста – нагласио је Тадић. Говорећи пројекту изградње моста од Земуна до Борче, председник Тадић је најавио да су преговори са кинеским партнерима почели прошле године у Пекингу и додао да очекује да ће у октобру, када ће се поново састати са кинеским председником Ху Ђинтаом, бити потписан и споразум о сарадњи.

Градоначелник Београда Драган Ђилас најавио је да је кинеска фирма која ће градити мост од Земуна до Борче доставила три идејна решења како би мост требало да изгледа и да ће током следеће недеље доставити и финансијске предлоге.

Будући мост од Земуна до Борче ће бити дугачак 1.499 метара са преко 20 километара приступних саобраћајница – рекао је градоначелник Драган Ђилас и додао да ће тај мост бити завршен 2013. године чиме ће се решити један део проблема саобраћаја у граду Београду.

Према његовим речима пре годину дана заустављена је приватизација ПКБ-а, а сада се то ради и са ПИК „Земуном” јер ће то земљиште, када се заврши овај мост бити врло атрактивно.

Борис Ранковић, директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда је нагласио је да ће се овај мост градити према европским правилима која кажу да свако смањење и повећање цене појединих сировина која се уграђују треба да прате и цену самог моста.
link: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1346975

lepo je sve to..evo ga jos jedan most do 2013., pa obilaznica makar u prici...al ovog puta ni reci o metrou...pre su ga makar pominjali :kafa:
 
Da li je budžet Beograda zaštićen
Čelik je pojeftinio, hoće li most na Adi?
Autor: V. S. | 31.05.2009. - 00:01

Pad cene čelika od oko 50 odsto trebalo bi da pojeftini gradnju mosta preko Ade Ciganlije za oko 30 miliona evra i za toliko smanji ceh koji će platiti Beograđani. Sve zavisi od ugovora koji je potpisala gradska vlast sa stranim firmama. U Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju nisu mogli jasno da nam odgovore na pitanje da li su interesi Beograđana zaštićeni.

most-x.jpg

Izvesno je da most preko Ade prema potpisanom ugovoru treba da košta 118 miliona evra.

Konzorcijum firmi „POR” iz Austrije, „SCT” iz Slovenije i „DSD” iz Nemačke izabran je u martu 2008. godine za najpovoljnijeg ponuđača na tenderu. Upravni odbor Direkcije tada je saopštio da je ugovorena cena izvođenja posla od 118,642 miliona evra, uz rok od 40 meseci za završetak radova. Sigurno očekujući odmah pitanja javnosti, jer je ranije pominjana manja cena, Direkcija je podsetila da je po usvojenom idejnom projektu iz 2005. godine bio predviđen iznos od oko 90 miliona evra, ali je razlika realnost koja proizilazi iz poskupljenja čelika na svetskom tržištu za 52 odsto.
Pripreme za posao su krenule, a sami radovi počeli su početkom decembra prošle godine. Finansijska kriza, posle banaka, počela je da drma i proizvodnju sirovina, pa je cena čelika „pala” oko 50 odsto. Manje-više vratila se na nivo iz 2005. godine. Postavlja se logično pitanje da li to znači pojeftinjenje gradnje mosta, jer se čelik dosta koristi u ovakvom projektu. Ćuprija se finansira najvećim delom iz kredita koji je grad Beograd podigao kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), čije mesečne rate će vraćati Beograđani.

most-ver.jpg

Da li su korekcije moguće i kada cene padaju? Gradilište na Adi (Foto: A. Veljković)

Na konkretno pitanje da li će gradnja mosta pojeftiniti jer je i cena čelika osetno manja, u Direkciji nisu imali konkretan odgovor.
„Prema propisima EBRD, na osnovu kojih je i zaključen ugovor o kreditu, na ovom projektu koriste se pravila FIDIK-a, Međunarodnog udruženja inženjera konsultanata. Koristi se „žuta FIDIC knjiga”, prema kojoj se paralelno odvijaju izrada Glavnog projekta i izvođenje radova – sistem poznat kao „projektuj i izvedi”. Sredstva se izvođaču isplaćuju u skladu sa ovim ugovorom prema stepenu izvedenih radova. FIDIK-ovi uslovi ugovora u sebi sadrže klauzulu da se ugovorna cena usklađuje sa cenama na tržištu kroz seriju koeficijenata koji su definisani ugovorom. Ove koeficijente objavljuju zvanične međunarodne i domaće institucije, a klauzula je standardna u svim međunarodnim ugovorima koji su predviđeni da traju više od godinu dana”, naveli su u Direkciji.
Upitani da nam pojasne „klauzulu o usklađivanju cena! u Direkciji su samo ponovili svoj odgovor.
Milana Kovačevića, konsultanta za strana ulaganja, ne bi začudilo da se državni činovnici nisu zaštitili od pojeftinjenja čelika. On ističe da je država mogla da traži određivanje cene radova u skladu sa promenama na tržištu. „Dosad se češće dešavalo da izvođač radova napravi klauzulu preko koje može da poveća vrednost posla”, dodaje Kovačević.
U gradskoj upravi misle drugačije. Milan Vuković, sekretar za urbanizam i građevinske poslove, ne sumnja da je ugovor zaštitio interese Beograđana. On nije mogao da preciznije odgovori jer nije bio uključen u posao.
Domaći ugovarači su na više primera mogli da se nauče kako se radi ova vrsta posla, ako to nisu znali. Slična situacija desila se i kod ugovora o remontu između EPS i ruske kompanije „Silovije mašini”. Strana firma trebalo je da u vrednosti od 100 miliona dolara obavi remont hidroelektrane „Đerdap 1”. Međutim, papirologija se odužila, samim tim i početak radova, a sirovine su poskupele. Posebna formula bila je ubačena u ugovor kako bi se obračunavao rast troškova, i ukupan posao je brzo prerastao prvobitnih 100 miliona dolara. EPS nije imao izbora već je morao da pristane na veću cenu.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=95018

Da ili ne? Šta vi mislite? Ja mislim da neće biti jeftiniji. Neće se odreći para pa makar morali da prave murale na mostu.
Imajte i u vidu da je novinar dežurni pljuvač mosta u Blicu. Nekada je užasno teško oceniti objektivnost i istinitost informacije.
 
Pa to zavisi od toga sta pise u ugovoru o izgradnji mosta. Takve stvari se uvek odrede u ugovoru. Ili je dogovor da se cene ne menjaju (sto moze da bude dobro kada skoci cena gore) ili je dogovor da cena mosta prati cene sirovina...
 
bigvlada":56uzqe8g je napisao(la):
Da ili ne? Šta vi mislite? Ja mislim da neće biti jeftiniji. Neće se odreći para pa makar morali da prave murale na mostu.
Imajte i u vidu da je novinar dežurni pljuvač mosta u Blicu. Nekada je užasno teško oceniti objektivnost i istinitost informacije.
Novinar je otkrio toplu vodu.
Ja ni onda nisam bio ubedjen da je cena od početne idejnog projekta do potpisane cene za izvodjenje (i paraleno projektovanje :bash: ) narasla zbog skoka cene sirovina, pa tako da ne verujem da će se cena smanjiti.
Isto tako, niko nikada nije objasnio iz kojih sredstava će se platiti razlika od početne cene do povećane.
Treće, investitor - Direkcija - nije uopšte pokazala imalo interesovanja i da se razgovara o uštedi sada kada je "pala cena".
Čak spominju prvobitnu cenu idejnog projekta - kakve bre to sad veze ima, potpisali ste finalni ugovor na veću cenu, hvalili ste se, slikali ste se.... A sve je to isto ono društvo iz "Insajdera".

Ono što i dalje niko ne spopminje je stvarna cena - svi pričaju o cifri koju će zaraditi konstruktori i izvodjači. OK, ali to nije cena koju će grad da plati za most, jer grad plaća i kamatu za kredit.
Ono što će tek doći na red je onaj čuveni PDV - Republika sada zakida sredstva lokalnim samoupravama, a to je isti onaj PDV koji će "samo da prošeta kroz knjige" i da se vrati Beogradu. Djilas se buni, ali ne verujem da može mnogo da uradi jer "makroekonomska stabilnost" privrede koja nema proizvodnju i socijalni mir neće moći da se održava samo iz kredita MMF-a.
A i tu je naravno, povećanje stope PDV-a.

Sve u svemu, samo će biti skuplje.
 
Хм, мислио сам да сам већ послао ово, ал изгледа сам заборавио да кликнем на submit после preview-a :)

Елем, мрзело ме је да чекам како ће мост да изгледа кад буде готов, па сам решио да бар мало покушам да дочарам атмосферу...
3621434363_c6762de993.jpg


Не знам да ли ће Гугл да га прихвати у 3D Buildings layer јер још не постоји, па ако неко жели да гледа мост из више углова клик овде па на View in GoogleEarth ;)

Уживајте! :)
 
Samo neka uradi sve što je i naumio, neka izgradi sve što nam je potrebno...posle mogu da ga proglase i Bogom, ne bih imao ništa protiv!
 
Goldstein":4eerlusn je napisao(la):
Samo neka uradi sve što je i naumio, neka izgradi sve što nam je potrebno...posle mogu da ga proglase i Bogom, ne bih imao ništa protiv!
Ako napravi dva mosta,nabavi tramvaje i počne metro slaviću svetog Đilasa :lol:
 
Citajuci postove na ovom forumu uvidjam da je Beograd imao dosad tri velika talasa gradjenja mostova 30 godina proslog veka,za vreme Branka Pesica i sad Djilas da se pokaze.................. :D
 
Goldi, olakšao si mi sutrašnju turu, hvala ti :D

Na četvrtoj slici može lepo da se shvati koliko će budući most biti širok (a biće dobrano širok)

sbr3wj.jpg
 
Super su slike... sa ove se baš vidi kako se u stvari šire trake :)

9fs090.jpg


Jedno pitanje samo... je l neko zna da li će, i koliko još da ide u visinu na čukaričkom delu, pošto ovako deluje da neće još mnogo...
 
E da, video sam ali nisam uspeo da ''uhvatim'' aparatom, ima gomila stubova koji počinju da ''vire'' iz same reke. Verovatno će i oni biti privremeni dok most ne bude gotov.

Edit: zapravo, vide se na prvoj slici :)
 
shmeksi":1u18089g je napisao(la):
Goldi, olakšao si mi sutrašnju turu, hvala ti :D

Na četvrtoj slici može lepo da se shvati koliko će budući most biti širok (a biće dobrano širok)
Узе ми реч из тастатуре :)

Мост ће бити широк 45 метара - 3.21+12.10+2.96+8.50+2.96+12.10+3.21 (чисто поређења ради, Газела и Бранков мост су широки око 30).

Горња плоча моста ће бити 22 метра изнад основе пилона, а колико сам ја успео да закључим, целом дужином, од обале до обале, мост ће бити готово хоризонталан, тако да ће висина изнад обе обале бити око 22м. Са новобеоградске стране, од стуба код зимовника почиње спуштање саобраћајнице ка земљи, док ће са чукаричке стране вероватно задржати висину и наставити се на петљу...

Планове моста је још одавно закачио Драган овде. Мени су много помогли код пројектовања модела за " Гугл Земљу" (тако га је Гугл превео, заиста :) ) :gobb:
 
Ko brine o ceni mosta na Adi
Autor: V. S. | Foto:a. veljković | 21.06.2009. - 00:01

Nadležni i dalje ne žele konkretno da odgovore na pitanje da li će gradnja mosta preko Ade koštati manje zbog pojeftinjenja čelika, isto kao što je poskupila kada je cena ove sirovine rasla. Ulog nije mali, jer bi saobraćajnica mogla da košta i nekoliko desetina miliona evra manje.

Upravni odbor Direkcije je u martu prošle godine saopštio da je s izvođačima radova ugovorena cena od 118,642 miliona evra, uz rok od 40 meseci za završetak radova. Direkcija je podsetila da je po usvojenom idejnom projektu iz 2005. godine bio predviđen iznos od oko 90 miliona evra, ali je razlika realnost koja proizlazi iz poskupljenja čelika na svetskom tržištu za 52 odsto. Međutim, krajem prošle godine i početkom ove kriza je zahvatila i tržište sirovina, pa je čelik pojeftinio. Ova sirovina od 2005. do 2007. koštala je oko 400 evra po toni, da bi sredinom 2008. dostigla 700-800 evra, a sada se prodaje ponovo za 400-500 evra.
Posle nemuštog odgovora Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda da li će pojeftinjenje čelika smanjiti cenu gradnje mosta, obratili smo se gradonačelniku Draganu Đilasu i izvođaču radova, austrijskoj kompaniji POR. U predstavništvu austrijske kompanije POR kažu da prema ugovoru o gradnji mosta sve informacije o ovom projektu može da daje Direkcija za građevinsko zemljište i gradnju Beograda. Da podsetimo, u ovoj ustanovi nisu imali konkretan odgovor na pitanje da li će pojeftinjenje čelika smanjiti investiciju u saobraćajnicu preko Ade. „Uvek smo otvoreni za medije, ali sada su nam vezane ruke“, naveli su u stranoj kompaniji. I na pitanje da li je „zatvaranje usta“ izvođačima radova praksa u poslovima koje sklapaju, nije bilo odgovora. Da odgovori na pitanja nije našao za shodno ni gradonačelnik Đilas.
U nedostatku odgovora, valja se podsetiti izjave direktora gradske Direkcije Borisa Rankovića, koju je preneo B92, prilikom potpisivanja ugovora o gradnji. On je prvo podsetio da je izgradnja mosta poskupela sa 90 na 118 miliona evra zbog povećanja cene čelika na svetskom tržištu, a zatim je dodao: „Ta cena građevinskog materijala ima tendenciju rasta. Ja slobodno s ovog mesta mogu da kažem da bi ovaj most, ako bismo ga ugovarali za godinu dana, sigurno bio skuplji za 20 odsto.“
Ćuprija preko Ade finansira se najvećim delom iz kredita koji je Grad Beograd podigao kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) čije će mesečne rate neko morati da vrati.

Direkcija: Pravila Fidika
„Prema propisima EBRD, na osnovu kojih je i zaključen ugovor o kreditu, na ovom projektu koriste se pravila Fidika, međunarodnog udruženja inženjera konsultanata. Sredstva se izvođaču isplaćuju u skladu s ovim ugovorom prema stepenu izvedenih radova. Fidikovi uslovi ugovora u sebi sadrže klauzulu da se ugovorna cena usklađuje sa cenama na tržištu kroz seriju koeficijenata koji su definisani ugovorom. Ove koeficijente objavljuju zvanične međunarodne i domaće institucije, a klauzula je standardna u svim međunarodnim ugovorima koji su predviđeni da traju više od godinu dana“, naveli su u Direkciji. Upitani da nam objasne da li to znači da će most koštati manje, samo su ponovili svoj odgovor.

Izvor: http://www.blic.rs/beograd.php?id=98220
 
Тадић: Град ће сићи на реке изградњом моста на Ади и моста од Земуна до Борче.
no comment (страшно)

Св. Драган Мостоградитељ: за сада, колико ми је познато, још није уговорен ниједан мост за његовог мандата. Истина, није упропастио све што су му оставили претходници, што је напредак. (Да би почело да тече и свето миро, потребно је да одсијече све главе лакожелезничкој аждахи и почне да гради метро, али џабе када га је аждаха пола девојка наказнога лица изгледа пауерпоинтом омађијала...)

Уместо што сада дижу галаму око уговора који је већ раније потписан, боље би им било да уговоре НЕШТО следеће, било шта, сад док су цене сировина ниске због рецесије. Да не буде као за јапански мост, док ми намирисмо све таште и страначке активисте, прошао воз.
 
Vrh