Нема озбиљнијег кашњења које би могло да угрози рокове за завршетак изградње моста преко Аде Циганлије. Засад све функционише према утврђеној динамици. То је јуче изјавио градоначелник Драган Ђилас, а пренела агенција Бета.
Према речима градоначелника, грађани ће већ у току године моћи да виде како се мост појављује, а утврђено је и где ће бити пободени шипови за стубове.
На терену се већ месецима налазе мајстори и тешка механизација која је раскопала земљиште, како на новобеоградској тако и на чукаричкој страни Саве. То је урађено у склопу припремних радова, а пре тога су са обале уклоњени сплавови и мали бродићи.
Када буде изграђен, мост преко Аде биће дугачак 929 и широк 45 метара. Имаће шест саобраћајних трака и две пешачко-бициклистиче стазе, а саобраћајни стручњаци упозоравају да је неопходно што пре изградити прилазе будућем мосту. Тако би, кажу, најпре требало направити дуго најављивани надвожњак код Цареве ћуприје, као и завршити такозвани унутрашњи магистрални полупрстен.
– Већ сада би град и Република озбиљно морали да се позабаве измештањем „Југопетролових” објеката који се налазе свега неколико десетина метара од градилишта. Веома је важно и направити петљу код Цареве ћуприје јер би се управо преко ње повезивали Баново брдо и Нови Београд. Возила би, тако, из Пожешке, преко Цареве ћуприје, излазила на Булевар војводе Мишића и одатле се директно укључивала на мост – објашњава Милан Милосављевић, саобраћајни стручњак који је три и по деценије провео у Секретаријату за саобраћај.
Према очекивањима, нови мост преко Саве у значајној мери ће убрзати проток возила од Чукарице до Новог Београда. Возачима је сада, у време такозваног шпица, често потребно и више од пола сата да се Булеваром војводе Мишића пробију до ионако преоптерећене „Газеле”. Када буде изграђен, овај мост би требало и да растерети Булевар војводе Мишића. Тако би овом изузетно прометном саобраћајницом убудуће могло да пролази чак 40 одсто возила мање.
Уговор о пројектовању и изградњи моста преко Саве потписан је у априлу прошле године између Дирекције за грађевинско земљиште и представника конзорцијума фирми у саставу: „POR Tecnobau und Umwelt AG” из Аустрије, „СЦТ д.д.” из Словеније и „DSD Bruckenbau GmbH” из Немачке. Изабрани извођач обавезао се да изгради мост са пилоном и косим кабловима у року од 40 месеци, као и да преузме одговорност за евентуално кашњење.Вредност посла је 118,6 милиона динара.
Н. М.
[објављено: 10/02/2009]