Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Mozda ce cak biti i tanji (nesto sam preleteo preko vikipedije, pricaju da su morali zbog vetrova i velicine uzasno jaku konstrukciju da prave), ali ce ih svakako biti manje, jer se ovde nalaze cetri reda kabloba - kolovoz u svakom smeru je kao "odvojeni most", a kod nas ce biti samo dva reda.. :gobb:
 
Ja sam gledo u cajger i izracunao da je ceo most 3,9 km i ma 7-8 pilona.
U stvari, sastavljaju se tri mosta koji se zovu Kap Sumi / Tsing Ma i Ting Kau. Od ostrva sa aerodomom ( HKIA) pa onda u krug ka zapadnom Kaulunu.
Delimicno ide preko mora a delimicno preko ostrva.
 
Sad sam pogledao google earth. Slika na kojoj se vidi HK iza mosta je sa Tsing Ma mosta, a ne sa Ting Kau. Ovaj most nema dupli stub, an jednostruki pilon.
 
A ja sad baš prolazim pored gradilišta mosta i ima ljudi kao i svakog jutra.Vredni su čim rade po ovom snegu.Rade nešto oko temelja oko neke velike kocke.
 
Ја се надам да неће бити оваквих проблема...

Неискусни стручњаци цртали мост код Бешке
После две и по године, још нема главног пројекта. – У „Путевима Србије” тврде да нема разлога за раскид уговора са извођачима радова, аустријском „Алпином” и немачким ДСД-ом

Радови на новом мосту код Бешке (Фото д. Јевремовић)

Пошто је од уговарања изградње моста код Бешке прошло две и по године, а главног пројекта још нема на видику, нити се оријентационо може рећи када ће Дунав бити премошћен на том месту, Министарство за инфраструктуру је упутило озбиљне примедбе „Путевима Србије”, и то по други пут у року од четири месеца. Колико се касни можда најбоље говори податак да још трају припремни радови, а мост је требало да буде пуштен у саобраћај у септембру 2008. године.

– Суштина проблема је у томе што су „Путеви Србије”, као инвеститор, и аустријска „Алпина” и немачки ДСД, као извођачи радова, ангажовали стручни кадар с недовољно искуства у пројектовању и изградњи. Идејни пројекат постоји, али је приликом ревизије уочено доста пропуста. Упутили смо сугестије како да их отклоне и препоручили да се успостави координација, систем надзора и доведу стручњаци са искуством – каже професор Дејан Ковачевић, председник комисије за мостове на друмском и железничком Коридору 10, при Министарству за инфраструктуру.

Он тврди да су извођачи радова све време постављали захтеве за додатна плаћања и да су њихова досадашња потраживања око 11 милиона евра, рачунајући и авансе, плаћање подизвођача и гаранцију. Иако најлогичније делује да се посао са таквим извођачем радова раскине, председник Комисије каже да то никоме није циљ, јер би нови тендер значио даље одлагање завршетка моста, односно Коридора 10.

Упитан да ли је комисија Министарства за инфраструктуру извођачу дала бар неки додатни рок, преко кога неће смети да пређе, наш саговорник одговара:

– „Путеви Србије” воде овај пројекат и они треба да реше проблем са извођачем радова. Комисија је уочила пропусте и у два наврата, 21. октобра прошле године и 18. фебруара ове године, дала препоруке како да буду превазиђени.

Пробијање уговореног рока од 24 месеца, за колико је требало да буде завршен мост код Бешке, надлежни из „Путева Србије” правдају недоношењем урбанистичког акта и проблемима са клизиштем због чега касни израда идејног и главног пројекта.

–Идејни пројекат је завршен, а у току је техничка контрола главног пројекта – наводе у „Путевима Србије”.

После примедби Министарства инфраструктуре и инсистирања инвеститора, извођачи радова су се, како тврде у „Путевима Србије”, додатно ангажовали.Одлуком инвеститора такође су промењена два представника извођача.

У том предузећу наводе да је извођачу радова до сада исплаћено 9,5 милиона евра, укључујући и аванс од два милиона евра, покривен гаранцијом.

Укупан рок за изградњу новог моста, заједно са рехабилитацијом старог је, тврде, 36 месеци и додају да је нови рок за изградњу моста септембар 2009,па тако нема разлога за раскид уговора. Извођачи обећавају да ће сва кашњења платити пеналима, тврде у „Путевима Србије“.

Искусног градитеља мостова Љубивоја Костића уопште не чуди што оволико касни изградња моста, јер је инжењерски концепт лоше постављен.

– Због конфигурације терена и близине суседног моста, бетонски мост је технички тешко изводљив. Када се на таквом послу ангажују неискусни инжењери, проблеми су неизбежни. Много безболније би прошли са челичним мостом, као што је предложио конзорцијум на чијем челу се налазила „Мостоградња” – објашњава Костић.

Треба подсетити да је конзорцијум Алпина-ДСД (који са аустријским „Пором” гради и мост код Аде Циганлије) добио у јулу 2006. године посао изградње новог и обнове старог моста на Дунаву код Бешке, за шта је дао понуду од 40 милиона евра. Иако је домаћи конзорцијум на челу са „Мостоградњом” имао бољу понуду и нижу цену, финансијери Европска инвестициона банка и Европска банка за обнову и развој су то одбили, с образложењем да нису наведени тачни подаци о пословању домаћих компанија.

М. Авакумовић
[објављено: 06/03/2009]
Извор: Политика
Адреса: http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Neiskusni-struchnjaci-crtali-most-kod-Beshke.sr.html
 
Zasto imam utisak da vecina nije obratila vecu paznju na dosta dobar razvoj situacije na gradilistu mosta preko ade. Za one koji nisu videli ali postavljen je kran kod jugopetrola i teska masinerija je usla i na spic ade :kk:
 
Čudno ljudima da se na nekom državnom/lokalnom projektu zaista radi.

Meni je bio mnogo dobar osećaj kada sam se vraćao sa Divčibara za vikend pa prvo prošao delom obilaznice, a onda video kran. Koliko sam uspeo da pohvatam postavljena su i dva probna šipa na desnoj obali Save, ovo uzeti sa rezervom doduše.
 
Bez obzira na umereni skepticizam i opreznost koja vlada i koja je dobrim delom opravdana dosadasnjim iskustvom mislim da ce ovo biti uspesan projekat izveden bez problema. Mislim posto su obezbedjena fin. sredstva sto je kod nas najveci problem i uz "pomoc" ebrda kao ipak dodatnog uslovno receno garanta da se radi o ozbiljnom projektu ipak mozemo ocekivati neocekivano pozitivan razvoj dogadjaja.

Ono sto ostaje daleko veca nepoznanica to je datum raspisivanja tendera za pristupne saobracajnice i petlje. Takodje nije poznat ni konacan projekat petlje kod jugopetrola.

Jos jedna od stvari koja mi onako upada u oci a to je da novinari nikako ne povezuju most i petlje sa UMP-om a pogotovo prelaz kod hipodroma koji smatraju potpuno zasebnom celinom sto nikako nije tacno.
 
Igor":2iiukb4v je napisao(la):
Takodje nije poznat ni konacan projekat petlje kod jugopetrola.
Kroz tu petlju treba "provući" i izlazak šinskog sistema na most, ali niko ne zna KAKAV šinski sistem će prelaziti preko mosta....
 
^^Mozda je najbolje da proguraju za svaki slucaj oba (laki i teski metro) pa mogu polako da se za nekih 5-10 godina odluce koji ce da grade. :violina:
Mislim da ce velika buka i prasina da se podigne tek kad stubovi izvire malo iz vode. Onda ce svima postati jasno da ce tu uskoro (upravo su mi poplaveli palcevi od prevelikog stezanja) da nikne jedan ogromantan most.
 
Danas sam isao na adu i u prolazu sam iz basa video dokle su stigli sa mostom.

Naime postavili su kran kod tobogana, a takodje tu su i vec izlili nekih 10tak stopa za buduce stubove mosta. I na spicu se radi, ali se iz daljine ne moze tacno videti sta se radi, sipovi se svakako pobijaju.
 
da li bi Beobuild (ili posetioci koji redovno prolaze tuda) mogao da se malo vise aktivira oko izvestavanja gradnje mosta (jednom nedeljno npr), posto je ipak rec o najznacajnijem infrastrukturnom projektu u beogradu trenutno (dok ne pocnu da grade teski metro...)
 
Most je trenutno u takvoj fazi radova da stvarno nema potrebe za nedeljnim izveštavanjem, jednom mesečno je dovoljno. Kada se zahuktaju radovi onda će ljudi verovatno češće izveštavati. Uzmi za primer Ušće shopping center, kako se bliži kraju sve više i više informacija i slika.
 
dr strangelove":3suxxcei je napisao(la):
da li bi Beobuild (ili posetioci koji redovno prolaze tuda) mogao da se malo vise aktivira oko izvestavanja gradnje mosta (jednom nedeljno npr), posto je ipak rec o najznacajnijem infrastrukturnom projektu u beogradu trenutno (dok ne pocnu da grade teski metro...)
Dok ne pocnu da grade sta? :lool:
 
Od jutros se pojavio i drugi kran sa strane kod BPI. Primetno vise teske mehanizacije i na samom spicu. Nisam strucnjak ali cini mi se da za ovu fazu radova rade bas ono sto treba, nalivaju velike kolicine betona... Probacu danas nesto da slikam pa da postavim veceras ili sutra..
 
Počela je izgradnja stubova mosta na desnoj obali save, kod Pekarske industrije. Na temeljima koji su postavljeni prošlog meseca sada počinje izgradnja samih stubova. Dosta se radi, i noću čak.
 
u ja ako budem mogao mozda odem sutra da slikam. Inace bas se radi, kamioni na adu stizu bukvalno na svakih 15 minuta i donose slunak za cementaru koja je izgradjena na spicu.
 
Juce sam bio na Adi, prosao sam pored gradilista kod Stenke, a i bio sam na samom gradilistu na spicu Ade.

Kod Stenke su nalili tri stuba (jedno 0.7m * 1.3m* 5m) i izgleda da ce brzo i ostale. Bilo je dosta radnika (iako je bila subota).

Na spicu Ade sam bez problema usao na samo gradiliste. Bio sam i unutar buduceg stuba mosta :D

Seo spic Ade je nasut lomljenim kamenom. Obale su utvrdjene nekakvim kamencugama koje su umotane u neko platno valjda. Tamo gde ce biti pilon se sada nalazi kanal sirine jedno 0.6m koji ide u krug. Krug (pretpostavljam da ce toliki biti pilon) je precnika jedno 15m.

E, sad, taj kanal je znaci sirok jedno 0.6m i dubok 1.5-2m. Strane su mu od betona, a na dnu je isti onaj lomljeni kamen (onaj standardni, kao za puteve sto se koristi). Pricao sam sa jednim radnikom (na engleskom) koji se bavio varenjem nekih ogromnih salunga i, ako smo se dobro razumeli, uskoro bi stub trebao da krene iz zemlje. Iskreno, meni se to ne cini bas verovatnim, jer cesto idem tuda i ne secam se da sam video da pobijaju sipove, a i ima nekoriscenih cevi za sipove na lokaciji. Deluje mi kao da ce sad da kopaju unutar tog prstena i da ce onda da pobijaju sipove i nalivaju beton. Uostalom, inace bi se video temelj stuba (beton, aramatura i tako to), a sada se ne vidi, vec samo kamen.

U svakom slucaju se radi lepim tempom. Posebno su me impresionirali ti salunzi za koje me je tek radnik razuverio da nece biti deo mosta, vec da sluze za "betoning" (sto nije engleska rec). Ta cuda su trapezaste kutije od debelog celicnog lima dimenzija jedno 0.5m * 0.7m * 3m i na krajevima imaju neke nastavke na kojima bi se po mojoj proceni mogao obesiti tenk :D.

Eto toliko od mene, mnogo mi je krivo sto nisam poneo fotoaparat, sledeci put hocu. Opisao sam vam ovako detaljno ne bi li neko od vas mogao da proceni do koje faze su zapravo stigli.

Pozdrav!
 
ovo je za mene, od kad pratim sva ova desavanja oko gradnje, vec 4 i po godine, stvarno prvi od nekoliko velikih snova u ovoj sferi ostvaren. Ovaj most se stvarno gradi i to je velika radost!!!
 
Али биће то један веома необичан мост... Стајаће тако грациозно изнад Саве, али на њему неће бити возила ни људи јер неће моћи да му се приђе... Сви знамо како (не)напредује тендер за приступне саобраћајнице... :violina:
 
Vrh