relja":1694pqzz je napisao(la):
Za mene je to apsolutno neracionalno polazište zbog kojeg se sve mane i nedostaci, počev od procedure, izbora rešenja, izabranog rešenja, finansijske konstrukcije, cene, roka za pustanje u saobraćaj itd. itd. ... celog posla "inherentno"
zanemaruju i zbog čega dolazimo do apsurdnog "zaključka" da je nekakva, unapred i subjektivno doživljena "vizuelna manifestacija" pilona od 204m postati nešto što će, maltene, preporoditi Beograd (samo ne znam kako).
Ja uopšte ne razumem o čemu ti i miki00 pričate. Za mene kao običnog građanina, laika po pitanju arhitekture i građevinarstva (u sasvim sam drugoj priči - zdravstvo) prvo i najvažnije je vizuelni utisak, posle toga kvalitet izgradnje koji se vidi okom a tek na kraju koliko je to rešenje funkcionalno. A o proceduri, ceni, finansijskoj konstrukciji pa i roku izgradnje, neću uopšte da razmišljam niti me zanima, niti kao građanina treba da me zanima. Postoji ko je nadležan i plaćen za to i taj neka o tome vodi računa. Budite sigurni da na ovakav ili sličan način razmišlja bar 80% stanovnika Beograda.
Što se tiče izabranog rešenja, ono je po meni savršeno i bolje trenutno ne postoji. Dovoljno je samo pogledati rendering mosta i oduševiti se time (npr. moj kolega iz NS-a se vidno oduševio samom vešću da se u Beogradu gradi savremeni most) a da ne pričam o tome kako će sve to izgledati uživo kad se izgradi. Apsolutno sam siguran da će ovaj most preporoditi Beograd i to tako što će svojim izgledom i grandioznošću dominirati gradskim skyline-om koji će biti još reprezentativniji izgradnjom svih planiranih kula oko obale Save i naročito Savskog amfiteatra.
Što se tiče funkcionalnosti mosta, ne može se ništa prigovoriti jer se most nalazi na trasi budućeg UMP-a. Sve i da se UMP nikad i ne izgradi, ostaje Rakovički put sa jedne strane i deo UMP-a od J. Gagarina do Kvantaša koji se uvek može izgraditi u nivou. Izgradnjom nove autobuske stanice na Buvljaku, preko novog mosta će biti moguć lak pristup budućoj obilaznici preko Rakovičkog puta, kao i AP za NS i Šid preko Kvantaša. Preko ovog mosta može se provući linija metroa, kao što je i planirano, a ako se to i ne uradi, uvek se može provući tramvajska linija kojom bi se brzo stizalo sa Banovog Brda na Novi Beograd (recimo do nove autob. stanice) a ne da se kao sada ide čak na Stari savski most.
Budimpešta ima most na vrhu svoje dunavske ade takođe (Margaret) a sa svojih 8 mostova gde je svaki drugačiji ostavlja izuzetan vizuelni utisak. Koliko bi samo obična greda od Brankovog mosta bila lepša i atraktivnija da izgleda npr. kao Lađmanjoši most u Budimpešti:
Par ovakvih skalamerija i običnoj gredi podižu estetsku cenu na viši nivo. Koliko samo Stari savski most bolje izgleda i pleni od Brankovog, iako je ovaj drugi na važnijoj lokaciji i sa više traka.
A ovo je za moje pojmove savršenstvo u Beogradu, u svakom pogledu:
Njegovim završetkom i puštanjem u promet siguran sam da će i njegovi najveći kritičari zamenemti u senci vizuelne nadmoći i dominacije prostorom.