Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Shto ne pobedi ovo chudo od 220m,taman bi se rachunao i kao tower :D

Preuzeta-lokacija.jpg


pogled13.jpg
 
Zato što u tom slučaju ljudi koji bi živeli i radili u njemu ogluveli od buke, kada bi i mogli da dođu do njega. Ne čudi me što je ovaj predlog odbačen.
 
sta vam je bre ljudi, ovo je jako dobro sto se gradi, i vizuelno ce da bude je*******itacno kada se sve to uklopi u pogled sa Kalisa npr. BG nema reprezentativan most osim recimo starog savskog. Ovo je lepo sto se gradi i nek ide dalje :)
 
nisam bas siguran,koliko ce te oduseviti pogled sa kalisa,svi mostovi totalno razliciti,bez ikakve slicnosti i povezanosti i u krajnjem slucaju sta raditi,sa starim zeleznickim mostom,sluzili li on cemu?
 
Ja verujem da ce bas to sto mostovi ne lice, izgledati super. Bilo bi vise nego dosadno da lice.
 
^^^Potpuno se slažem, zbilja bi bilo glupo da svi mostovi budu isti.

Stari železnički most je u funkciji spajanja svih polazaka sa Glavne železničke stanice ka Sremu i dalje, a takođe i pravca jug-severozapad, odnosno iz pravca Niša ka Sremu. Bilo bi sasvim prirodno da i ovaj most bude rekonstruisam i dobije dekorativno osvetljenje. To je najstariji most u Beogradu.
Inače, kada se govori o osvetljavanju mostova u gradu, uvek se ističe činjenica da se završilo sa svim mostovima koji su u nadležnosti grada pa mi nije jeasno da li je i Novi železnički pod ingerencijama grada (pošto je osvetljen) i da li će oni kojima upravlja država biti osvetljeni?
 
Pre par dana sam u Budimpešti šetao sa kolegom iz partnerske firme iz Novog Sada obalom Dunava. Prolazeći pored čuvenog Lančanog mosta, kolega je uz teški uzdah rekao "Beograd bi bio sasvim drugi grad da ima jedan ovakav most". Koliko je ova izjava ozbiljna i teška bilo mi je jasno samim tim što ju je izgovorio neko ko je iz NS-a i koga je u principu briga za Beograd koliko i mene za Sarajevo ili Podgoricu.

Moj odgovor je bio sledeći - "Tačno tako, ali znaš li da se sada u Beogradu gradi novi i savremeni most preko Ade sa kablovima i pilonom visokim 200 m, što je otprilike visina dve Beograđanke". Kolega se prilično iznenadio i obradovao ovoj novosti i na kraju smo se složili da ako jedan grad nema vrednosti nasleđenih od predaka kojima bi se dičio, treba da izgradi nove i savremene, kojima će se dičiti naši potomci. Most preko Ade, ovakav kakav se gradi je samo početak! :vops:
 
slazem se u potpunosti

ukoliko bude bio izveden na pravi nacin mislim da cemo njegovu vizuelnu i arhitektonsku vrednost shvatiti za jedno 20ak godina kao nasledje koje smo ostavili potomcima i niko se nece ni secati svetske krize i problema sa cenama materijala i cenom samog mosta. Time ne zelim da opravdam bilo kakvu mogucnost korupcije ili necega slicno ali zaista ce posle svega ostati samo most nadamo se lep i pre svega funkcionalan, koji ce postati neraskidivi deo grada kao sto je sada recimo gazela.
 
Igor":3ixkyl45 je napisao(la):
slazem se u potpunosti

ukoliko bude bio izveden na pravi nacin mislim da cemo njegovu vizuelnu i arhitektonsku vrednost shvatiti za jedno 20ak godina kao nasledje koje smo ostavili potomcima i niko se nece ni secati svetske krize i problema sa cenama materijala i cenom samog mosta. Time ne zelim da opravdam bilo kakvu mogucnost korupcije ili necega slicno ali zaista ce posle svega ostati samo most nadamo se lep i pre svega funkcionalan, koji ce postati neraskidivi deo grada kao sto je sada recimo gazela.
:kk: Iz tvojih usta u Bozje usi :gobb:
 
Daj Bože da bude izveden na pravi način i da stvarno bude funkcionalan i da nas neće odrati za redovno održavanje (u poredjenju sa npr 1metrom Brankovog).

Ali ne mogu da shvatim - ovde se jedan most shvata kao pre svega arhitektonski objekat i kao nekakav vizuelni dozivljaj, a tek na nekom 3-4 mestu kao jedna od nekliko hitnih saobracajnica, tj mostova, za ovaj grad.
Za mene je to apsolutno neracionalno polazište zbog kojeg se sve mane i nedostaci, počev od procedure, izbora rešenja, izabranog rešenja, finansijske konstrukcije, cene, roka za pustanje u saobraćaj itd. itd. ... celog posla "inherentno" :p zanemaruju i zbog čega dolazimo do apsurdnog "zaključka" da je nekakva, unapred i subjektivno doživljena "vizuelna manifestacija" pilona od 204m postati nešto što će, maltene, preporoditi Beograd (samo ne znam kako).
 
Recimo ajfelov toranj ne vrsi nikakvu funkciju u saobracaju Pariza, ali ceo svet Pariz prepoznaje po tome, tako moze da bude i sa Beogradom i novim mostom. Na prvom mestu treba da bude naravno funkcionalnost mosta, a na drugom njegov izgled. Ja smatram da Beograd zasluzuje lep, nov most. Glupo je diskutovati o tome, naravno da treba da bude lep most.
 
relja":29hf738c je napisao(la):
Ali ne mogu da shvatim - ovde se jedan most shvata kao pre svega arhitektonski objekat i kao nekakav vizuelni dozivljaj, a tek na nekom 3-4 mestu kao jedna od nekliko hitnih saobracajnica, tj mostova, za ovaj grad.
Za mene je to apsolutno neracionalno polazište zbog kojeg se sve mane i nedostaci, počev od procedure, izbora rešenja, izabranog rešenja, finansijske konstrukcije, cene, roka za pustanje u saobraćaj itd. itd. ... celog posla "inherentno" :p zanemaruju i zbog čega dolazimo do apsurdnog "zaključka" da je nekakva, unapred i subjektivno doživljena "vizuelna manifestacija" pilona od 204m postati nešto što će, maltene, preporoditi Beograd (samo ne znam kako).
Kao da sam ja napisao. Potpuno isto razmisljam.

Ajfel je napravio toranj za svetsku izlozbu. Tada im je trebalo nesto da opcine ceo svet. Sada pored raznoraznih perverzija od mostova ovaj preko ade je obican patrljak koji viri iz reke. Ima i visljih i lepsih. Bar da bude funkcionalan pa da mozemo da se podicimo sa tim.
 
Neverovatno, a baš pre nego što sam kliknuo na "Submit" u prethodnom postu, obrisao sam rečenicu "Uostalom, to nije Ajfelov toranj". Mislio sam da je suvišno. :laugh:
 
pa most je poceo da se zida... ja ne mogu da verujem! eto, konacno lopata u zemlji! :) :) ... sad ce da se stane uskoro kad bude zima, pa sledece godine svetska kriza... al nema veze .. POCELO JE! ... bacajmo konfete
 
dziggy":1o6ic1hj je napisao(la):
pa most je poceo da se zida... ja ne mogu da verujem! eto, konacno lopata u zemlji! :) :) ... sad ce da se stane uskoro kad bude zima, pa sledece godine svetska kriza... al nema veze .. POCELO JE! ... bacajmo konfete
Heheh tako su u Studenjaku cetiri puta stavljali kamen temeljac za zgradu sa radnickim stanovima...jos uvek je nema ni u projektima. A kada su polagali poslednji kamen temeljac, stavili su ga na prethodni :))))
 
relja":1694pqzz je napisao(la):
Za mene je to apsolutno neracionalno polazište zbog kojeg se sve mane i nedostaci, počev od procedure, izbora rešenja, izabranog rešenja, finansijske konstrukcije, cene, roka za pustanje u saobraćaj itd. itd. ... celog posla "inherentno" :p zanemaruju i zbog čega dolazimo do apsurdnog "zaključka" da je nekakva, unapred i subjektivno doživljena "vizuelna manifestacija" pilona od 204m postati nešto što će, maltene, preporoditi Beograd (samo ne znam kako).
Ja uopšte ne razumem o čemu ti i miki00 pričate. Za mene kao običnog građanina, laika po pitanju arhitekture i građevinarstva (u sasvim sam drugoj priči - zdravstvo) prvo i najvažnije je vizuelni utisak, posle toga kvalitet izgradnje koji se vidi okom a tek na kraju koliko je to rešenje funkcionalno. A o proceduri, ceni, finansijskoj konstrukciji pa i roku izgradnje, neću uopšte da razmišljam niti me zanima, niti kao građanina treba da me zanima. Postoji ko je nadležan i plaćen za to i taj neka o tome vodi računa. Budite sigurni da na ovakav ili sličan način razmišlja bar 80% stanovnika Beograda.

Što se tiče izabranog rešenja, ono je po meni savršeno i bolje trenutno ne postoji. Dovoljno je samo pogledati rendering mosta i oduševiti se time (npr. moj kolega iz NS-a se vidno oduševio samom vešću da se u Beogradu gradi savremeni most) a da ne pričam o tome kako će sve to izgledati uživo kad se izgradi. Apsolutno sam siguran da će ovaj most preporoditi Beograd i to tako što će svojim izgledom i grandioznošću dominirati gradskim skyline-om koji će biti još reprezentativniji izgradnjom svih planiranih kula oko obale Save i naročito Savskog amfiteatra.

Što se tiče funkcionalnosti mosta, ne može se ništa prigovoriti jer se most nalazi na trasi budućeg UMP-a. Sve i da se UMP nikad i ne izgradi, ostaje Rakovički put sa jedne strane i deo UMP-a od J. Gagarina do Kvantaša koji se uvek može izgraditi u nivou. Izgradnjom nove autobuske stanice na Buvljaku, preko novog mosta će biti moguć lak pristup budućoj obilaznici preko Rakovičkog puta, kao i AP za NS i Šid preko Kvantaša. Preko ovog mosta može se provući linija metroa, kao što je i planirano, a ako se to i ne uradi, uvek se može provući tramvajska linija kojom bi se brzo stizalo sa Banovog Brda na Novi Beograd (recimo do nove autob. stanice) a ne da se kao sada ide čak na Stari savski most.

Budimpešta ima most na vrhu svoje dunavske ade takođe (Margaret) a sa svojih 8 mostova gde je svaki drugačiji ostavlja izuzetan vizuelni utisak. Koliko bi samo obična greda od Brankovog mosta bila lepša i atraktivnija da izgleda npr. kao Lađmanjoši most u Budimpešti:

7lagymanyosi9.jpg


4242763.jpg


Par ovakvih skalamerija i običnoj gredi podižu estetsku cenu na viši nivo. Koliko samo Stari savski most bolje izgleda i pleni od Brankovog, iako je ovaj drugi na važnijoj lokaciji i sa više traka.

A ovo je za moje pojmove savršenstvo u Beogradu, u svakom pogledu:

sava15_b.jpg


Njegovim završetkom i puštanjem u promet siguran sam da će i njegovi najveći kritičari zamenemti u senci vizuelne nadmoći i dominacije prostorom. :vops:
 
Brankov most je lepši ovako nego taj budimpeštanski sa tim, lepo si se izrazio - skalamerijama.
Naravno, još lepši bi bio da je lančani...
 
Ovo je više postalo dosadno. Prvo Relja racionalno objasni zašto je u ovoj državi u ovom gradu u ovom trenutku nedomaćinski trošiti tolike pare na kompenzovanje male ki*e velikim mostom. Onda dodju predstavnici faraonske struje koja pošto-poto hoće budućim naraštajima da ostavi ništa manje od piramide u amanet i odbijaju da se suoče sa bolnom istinom da je Srbija mala zemlja sa problematičnom privredom bez dugoročne strategije razvoja, a Beograd grad u kome je infrastrukura dugo bila zapostavljana i gde ne znaš gde pre da kreneš da radiš (zaobilaznica, mostovi, metro). I onda tako u krug, kao, ali ti ne razumeš, to je bitno za turizam, to je bitno za Bog te pita šta, i za 20 godina će se videti ko je bio u pravu. Ja se više bojim računa za održavanje koji će nam stići za 20 godina. I za 30. I za 40. I za 50. Troškovi izgradnje koji su u ovom trenuku preveliki će se postati zanemarljivi tek u perspektivi troškova održavanja. Ovo je po meni školski primer belog slona ("a valuable possession which its owner cannot dispose of and whose cost (particularly cost of upkeep) exceeds its usefulness.").

U međuvremenu, evo slike projekta na koji su građani Pjongjanga bili mnogo ponosni:

Dprk_pyongyang_hotel_rugen_05_s.jpg


i linka na članak na Wikipediji: http://en.wikipedia.org/wiki/Ryugyong_Hotel
 
Vlado, taj nesrećni hotel je već postovan dva puta u eksterijeru :)
Ne verujem da je severnokoreance nego mnogo pitao za mišljenje prilikom planiranja i gradnje.
 
Vlada Kalif":1y8t7yhb je napisao(la):
Ovo je više postalo dosadno. Prvo Relja racionalno objasni zašto je u ovoj državi u ovom gradu u ovom trenutku nedomaćinski trošiti tolike pare na kompenzovanje male ki*e velikim mostom. Onda dodju predstavnici faraonske struje koja pošto-poto hoće budućim naraštajima da ostavi ništa manje od piramide u amanet i odbijaju da se suoče sa bolnom istinom da je Srbija mala zemlja sa problematičnom privredom bez dugoročne strategije razvoja, a Beograd grad u kome je infrastrukura dugo bila zapostavljana i gde ne znaš gde pre da kreneš da radiš (zaobilaznica, mostovi, metro). I onda tako u krug, kao, ali ti ne razumeš, to je bitno za turizam, to je bitno za Bog te pita šta, i za 20 godina će se videti ko je bio u pravu. Ja se više bojim računa za održavanje koji će nam stići za 20 godina. I za 30. I za 40. I za 50. Troškovi izgradnje koji su u ovom trenuku preveliki će se postati zanemarljivi tek u perspektivi troškova održavanja. Ovo je po meni školski primer belog slona ("a valuable possession which its owner cannot dispose of and whose cost (particularly cost of upkeep) exceeds its usefulness.").
Od takvih racionalista mene uvek spopadne muka, a naročito od dušebrižnika koji nisu u Srbiji i ne plaćaju joj porez. Interesantno je kako se ta teza lako prima samo među Srbima čije je samosažaljenje izgleda dostiglo neviđene razmere. To što je jedna država sada siromašna a grad nerazvijen ne znači da ne treba da teži razvitku. Upravo ulaganje i razvitak infrastrukture donosi privredni rast i privlači investitore (seća li se ko Đinđićeve priče o "šaci pšenice"?).

U najgore moguće vreme po Nemce, 1946. godine, kada su snosili krivicu za sve i svašta, kada su plaćali ratne odštete i došli do nivoa sveopšte gladi, u gradu Dresdenu koji se nalazio u sovjetskoj okupacionoj zoni, dakle bez Maršalovog i ostalih planova pomoći, ljudi su započeli obnovu svog porušenog grada i prvo obnovili Cvingerovu palatu kao najvažniji landmark svog grada.

Da su Srbi bili u takvoj situaciji verovatno bi na sva usta kukali kako je "u ovom trenutku nedomaćinski trošiti tolike pare na kompenzovanje male ki*e". :blah:

I posle više od 20 godina vidimo ko je bio u pravu, to svakako nisu Srbi. :(

P.S.
Poređenje sa Pjongjangom je tek :blah: :blah: :blah:
 
Vračar":wid7p65e je napisao(la):
Od takvih racionalista mene uvek spopadne muka, a naročito od dušebrižnika koji nisu u Srbiji i ne plaćaju joj porez. Interesantno je kako se ta teza lako prima samo među Srbima čije je samosažaljenje izgleda dostiglo neviđene razmere. To što je jedna država sada siromašna a grad nerazvijen ne znači da ne treba da teži razvitku. Upravo ulaganje i razvitak infrastrukture donosi privredni rast i privlači investitore (seća li se ko Đinđićeve priče o "šaci pšenice"?).

P.S.
Poređenje sa Pjongjangom je tek :blah: :blah: :blah:
A meni zaista nije jasno da neko obrazovan, a pretpostavljam da to jesi, kaze kako mu je u ovom vremenu u kojem zivimo funkcionalnost neke gradjevine, a pogotovo mosta koji je vitalan za ovaj grad, tek na 3-4. mestu. Ako ti je bitan izgled neke grede preko reke, a tvrdis i da je i sa vecinom Beogradjana tako, mogli smo da stavimo neko plasticno cudo koje bi fenomenalo izgledalo i presijavalo se u duginim bojama...
Cak bih smeo i da se zakunem da si medju prvima govorio za Arenu: nije bitno kako izgleda spolja, bitno je kakve sadrzaje moze da pruzi.

Zaista ne mogu da te shvatim....a po meni je poredjenje sa Pjongjangom i vise nego na mestu. Umesto da im uvezu makar kerove da narod ima sta da jede ( jer kazu da su sve zivo pojeli ) oni grade ovakvu kulu...da budu blizi Bogu kad sruse komunizam...

Niko je govori o tome da treba odustati od gradnje mosta, bar niko racionalan...poenta je samo da smo po ceni jednog mogli da radimo dva. E to bi bio pravi iskorak napred iz sveg sra*a u kojem smo.


p.s.
I niko ne komentarise one slike slicnih mostova...meni se onaj u Sevilji tako ne uklapa u okruzenje da je bolno za oci. Ali to su Spanci gradili, nek im je srecno.
 
Tebi je mika od mene...ne živciraj se. Pobrkao si neke stvari. Ja živim i radim u Beogradu, odradio sam dug otadžbini, nemam nameru da se iseljavam, poštujem zakone i redovno plaćam sve poreze i uplaćujem sve doprinose.

A razmisli o onome sto si napisao - kako grad može da se razvija ako je politika da se pare troše na jedan projekat za čiju cenu (u koju ulazi i kamata za kredit) mogu da se urade dva?
Razvitak infrastukture je jedno, a izbor konstrukcije je nešto drugo. Od 2005 do danas, znači za poslednje tri godine, smo mogli da imamo završen most koji bi danas bio u upotrebi i to bez da vraćamo kamatu na nekakv kredit. Ali, pošto je izabrano da se gradi "velelepan" most koji će, nadajmo se, biti gotov za naredne tri godine i zbog kojeg ćemo vraćati i kamatu za kredit, ti sada vidi kome je u stvari stalo do razvoja grada i infrastrukture.

Kakve sad ima veze Drezden (pazi, jako davno sam i bio u Drezdenu) i obnova lepih porušenih zgrada sa izgradnjom neophodne infrakrukture u Beogradu? Neema nikakve veze.
 
Vrh