Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

@Milisav: Mislim da nema potrebe za podzemnim metroom na Novom Beogradu na linijama 1 i 2...em što zbog svima nam poznatog zemljišta na kojem je nikao Novi Beograd, em zato što su bulevari dovoljno široki da metro na tom delu bude nadzemni (kao monorail), i pre svega, daleko je jeftinije nego da se stavlja pod zemlju...jedino možda potez od starog do novog Merkatora zbog kružnog toka. Ovo ostalo deluje ok.
 
relja":3fisa9bw je napisao(la):
blagoje":3fisa9bw je napisao(la):
relja":3fisa9bw je napisao(la):
IZNAD ulice, u smeru ka blokovima, na skelama kao osloncima, stoje horizontalno položeni masivni čelični "I" profili, dok ispod normalno teče saobraćaj.
Jasno mi je da su to nosači za oplatu betona, ali - da li će se zatvarati saobraćaj za to vreme?

Meni to više liči na privremeni nadvožnjak za bezbedan prelazak radnika preko Jurija Gagarina do zelenog ostrva. Skele na koje su oslonjeni masivni čelični "I" profili ne deluju mi dovoljno jake da izdrže izlivanje gornje konstrukcije rampe preko ulice.

Ne znam koja je namena, i pošto sam vozio nisam uspeo da pažljivije pogledam, ali mi je delovalo kao početak postavljanja konstrukcije za ... nešto.
Naravno, nisam ni mislio da skele nose i beton - prvo bi se, normalno, izgradili noseći stubovi (još nije osvojena tehnologija "prvo raspon, potom oslonac" :) ) i zato mi je bilo neobično.

Nekako mi nije delovalo da je to što ti kažeš - previše je visoko, upravo je u nivou donje kote budućeg nadvožnjaka... prilično velika konstrukcija samo za prelazak radnika na mestu gde automobili idu u "talasima", tim pre što se glavno gradilište nalazi na suprotnoj strani (znači nije od mosta ka zelenom ostrvu, već od ostrva do pumpe)... a sa druge strane, jedno takav kontinirani čelični nosač može da bezbedno premosti taj raspon, ako je u pitanju samo skela. Širinu nisam uspeo da osmotrim, a ona je "ključ" zagonetke :) brzo sam prošao, nije baš pametno zverati okolo kada voziš...
Ali da ne nagađam i filozofiram bez veze, videćemo u par narednih dana.

Ma koliko banalno zvučalo, privremeni nadvožnjak je postavljen samo da bi se obezbedila voda i struja na zelenom ostrvu.
 
blagoje":5krbw73i je napisao(la):
Ma koliko banalno zvučalo, privremeni nadvožnjak je postavljen samo da bi se obezbedila voda i struja na zelenom ostrvu.


Ako na zelenom ostrvu nema ni jednog šahta - onda i nije banalno, štaviše krajnje logično i racionalno.
Kod pumpe postoje priključci i za struju i vodu, a raspon je 10-12 metara. Bolje da podignu na skele te I profile nego da sada izmišljaju ne znam kakve rešetke ...
 
blagoje":3hr0kkb3 je napisao(la):
Na osnovu onog što sam danas video, završeno je spajanje segmenta T2 sa bočnim rasponom i velike su šanse da sutra bude podignut poslednji čelični segment (M21).

Za utorak je najavljen oblačan dan sa mogućom kišicom, uz umeren vetar do 3m/s :D
 
Još malo do cilja:



Zatezanjem poslednjeg para kablova stvari su došle na svoje mesto:





Svih 80 kablova je tamo gde treba:









a M21 čeka svoj red:



Stounhendž se polako pretvara u gomilu šuta:







uz pomoć ove "krckalice" (hidraulična klešta):



Prilaz rampi u Radničkoj se nasipa kako bismo mogli 13. i 14. na mostić:





kako nebismo morali ovuda:



Na petlji Radnička zalaganje ne manjka, završen je još jedan segment nadvožnjaka (preko tramvajske pruge):





Postigli su takt od 15 dana, ali moraće da još ubrzaju ako misle da se spoje sa mostom do kraja godine (ili će da krenu i iz pravca mosta!?)

Prelaz preko koloseka železnice koji radi MBA takođe ide dobro:









Za montažu betonskih greda koriste žestoku mehanizaciju kao npr. ovaj monster kran - "Terex AC500-2" od 500t nosivosti:





(kran se vidi u akciji na prethodnim Blagojevim slikama)

još nekoliko sličica o rečenom

 
@Veliki Vracar + ko vrata, radi se naveliko.

Ali koliko je tu betona i mostova zbog te pruge, to nije normalno, maksimalno komplikovano :mad:
 
http://www.studiob.rs/info/tema.php?id=331

Teme :: Beograd
Studio B na 215. metru Mosta na Adi »
31. Jul. 2011, Autor : Nenad Nešić, Komentari: 0 komentari

Tamo gore je njegova kancelarija. Metalne stepenice niko nikada nije izbrojao, ali s pauzom do nje se stiže za vreme u kome osnovac odsluša recimo čas istorije.

Završnica glavnih građevinskih poduhvata na gradilištu kod Ade. Na novom mostu postavljen je poslednji par kosih kablova, a uskoro se podiže i poslednji deo čelične konstrukcije, kada će se spojiti dve obale Save.

Od radnog mesta deli ih 40 minuta pešačenja u vis, a bez njih gradnja na Savi kod Ade Ciganlije ne bi bila moguća. Studio B posetio je na 215. metru, jednog od trojce kranista koji na mostu imaju još samo jedan zadatak, postavljanje kupole na pilon, pre nego što se najviši kran u istoriji Beograda i trenutno najviši u Evropi, u septembru demontira.

Iako mu se Beograd svakodnevno otvara kao na dlanu, zbog ogromne odgovornosti i napetosti nema vremena da u ovakvom pogledu uživa.

Tamo gore je njegova kancelarija. Metalne stepenice niko nikada nije izbrojao, ali s pauzom do nje se stiže za vreme u kome osnovac odsluša recimo čas istorije.

"Svaki dan počinjem penjanjem koje može da potraje i 40 minuta, šta da radim takav mi je posao", kaže Vujadin Savić, kranista.

Kada je na ovom mestu postavljen pre godinu i po dana, zamenio je obične građevinske dizalice od nekoliko desetina metara. Ovaj kran počeo je da služi s visinom od 70 metara, a kako se most širio preko reke i ka nebu, porastao je tri puta. Zovu ga gospodar gradilišta, jer ako njime niko ne upravlja, sve staje. Zato je i Vule kao kranista jako važan radnik, pa iako ste s njim gotovo ravni u vazduhu, opet je razgovor u četiri oka nemoguć.

"Teško da se ovakav posao može opisati ako ga ne doživite, ne probate, fizički teško, psihički naporno. Imamo i pauzu za ručak, ali ne silazimo, ne isplati nam se. Nikada nisam radio na većoj visini, teško da je iko u Srbiji. Biće mi neobično kada ovakj kran zamenim nekim drugim malim, kojiće imati visinu od 50-tak metara", objašnjava Vujadin Savić.

Od kada je montiran kran se kažu vrteo i podizao gotovo bez prestanka, i noću i praznikom. Vuleta i još dvojcu radnika, koji se na njemu smenjuju, samo su jak vetar ili magla terali na pauzu, a najviše su im pretili gromovi.

"Ako sam u kabini siguran sam, čim izađem još više na tzv. ruku krana ili protivteg zbog neke intervencije, to može biti fatalno", navodi Savić.

Vuleta i kolege čeka još samo jedan veliki zadatak, postavljanje kupole na vrh pilona, i to za nekoliko dana, ali će pešačiti u vis do radnog mesta još jedan mesec, kada će se kran ukloniti.

Kran koji je za nekoliko metara viši od onog koji je gradio avalski toranj, trenutno nema većeg u Evropi, a pitanje je hoće li u skoroj budućnosti u Beogradu biti građevinske dizalice koja će oboriti njegov rekord.

Dole, na konstrukciji mosta razvučen je poslednji, 40 par kosih kablova, a Sava se može videti kroz još samo jedno mesto, na kome će tačno za deset dana biti podignut poslednji čelični element.

Dok se na novobeogradskoj obali sve sprema za veliko finale, 969 metara iza, na delu gradilišta u Radničkoj ulici, ruši se ono što je ovde prvo izgrađeno. Pošto ga sada drže pilon i kosi kablovi, mostu više ne trebaju stubovi na koje je naslanjan. To samo u ovakvom građevinskom poduhvatu ne može da zvuči čudno.
 
Veliki Vracar":1gk5wjmt je napisao(la):
Postigli su takt od 15 dana, ali moraće da još ubrzaju ako misle da se spoje sa mostom do kraja godine (ili će da krenu i iz pravca mosta!?)

Trebalo im je malo vremena da se ušeme. Izlivanje gornje konstrukcije prvog segmenta smera prema hipodromu je obavljeno 30. juna, drugog 19. jula, a trećeg 28. jula. Za treće polje im je trebalo samo devet dana. Ako nastave ovim tempom od 10-ak dana po polju, preostalih 11 polja mogu da završe sredinom novembra. U tom slučaju suprotni smer bi završili krajem novembra. Sasvim je moguće da će krenuti paralelno i sa suprotne strane, ali verovatno tek kada preusmere saobraćaj preko kružnog toka. Za sada izvode pripremne radove, ali mi deluje da dok ne sklone tobogan neće imati dovoljno prostora za manevrisanje.

I naravno, veliki + za reportažu!
 
da li je moguce da kranisti treba zaista 40 minuta da se popne na kran visok 215m???
 
215 m izađe oko 1100 strmih stepenica, pa kad se oduzme recimo 5 minuta pauze, ispadne da mu za svaki stepenik treba nešto manje od 2 sekunde.
To je kao da se penje na 70ti sprat, dakle predpostavljam da je tu mnogo više od 5 minuta odmaranja.
 
Molim vas da pricu o metrou i ceni izgradnje nastavite u za to postojecoj temi ;)
 
relja":1h9zx2fa je napisao(la):
blagoje":1h9zx2fa je napisao(la):
Na osnovu onog što sam danas video, završeno je spajanje segmenta T2 sa bočnim rasponom i velike su šanse da sutra bude podignut poslednji čelični segment (M21).

Za utorak je najavljen oblačan dan sa mogućom kišicom, uz umeren vetar do 3m/s :D

Utorak 02. avgust - ,, Sveti Ilija - Gromovnik ,, - ima neke simbolike, :cool:
a naročito kad na vrhu pilona bude postavljen čelični šiljak -
jedva čekam izvođenje premijere - Najlepši gromovi Beograda-


@Veliki Vracar
:) + ko vrata, :)
fotke su super jos pride strucno, lepo i jasno napisana po propratna recenica :) :kk:
 
Bobb":y3kw2nah je napisao(la):
215 m izađe oko 1100 strmih stepenica, pa kad se oduzme recimo 5 minuta pauze, ispadne da mu za svaki stepenik treba nešto manje od 2 sekunde.
To je kao da se penje na 70ti sprat, dakle predpostavljam da je tu mnogo više od 5 minuta odmaranja.

Bez obzira na mladost i fizičku kondiciju, čovek treba da bude odmoran za rad u smeni.
Poslednje što mu treba su drhtave ruke, oči koje se sklapaju, ubrzan rad srca i zadihanost, znojava potkošulja....

Dadoh i ja +
 
boca-ica":1hauo2qr je napisao(la):
relja":1hauo2qr je napisao(la):
blagoje":1hauo2qr je napisao(la):
Na osnovu onog što sam danas video, završeno je spajanje segmenta T2 sa bočnim rasponom i velike su šanse da sutra bude podignut poslednji čelični segment (M21).

Za utorak je najavljen oblačan dan sa mogućom kišicom, uz umeren vetar do 3m/s :D

Utorak 02. avgust - ,, Sveti Ilija - Gromovnik ,, - ima neke simbolike, :cool:
a naročito kad na vrhu pilona bude postavljen čelični šiljak -
jedva čekam izvođenje premijere - Najlepši gromovi Beograda-


@Veliki Vracar
:) + ko vrata, :)
fotke su super jos pride strucno, lepo i jasno napisana po propratna recenica :) :kk:


Zamisli danas rkne grom u pilon - "Most Ilije Gromovnika" :D
 
boca-ica":2n9akff0 je napisao(la):
Utorak 02. avgust - ,, Sveti Ilija - Gromovnik ,, - ima neke simbolike, :cool:
a naročito kad na vrhu pilona bude postavljen čelični šiljak -
jedva čekam izvođenje premijere - Najlepši gromovi Beograda-

Neće biti šiljak već okrugla terasa prečnika nekoliko metara. A gromovi su mogli da udaraju i u dimnjake toplane, ali nešto baš i nisu bili zainteresovani do sada.
Ne znam da li to nešto znači, ali juče na b92, dok je išla kratka vremenska prognoza, na ekranu je stajalo vreme sutra - kiša i grom. :)
 
Cekaj grado,kako nece biti siljak???Kakva crna terasa???Hoces reci da ce biti vidikovac na vrhu?
 
Zapravo, možda i bude šiljak, ne sećam se tačno. Mislim da je bila priča da u tom slučaju onda mora da se poveća strmina kape da bi pilon na vrhu završio kao igla. Ako bi išao linijom kao i betonski deo, onda nakon 25 metara još uvek ostaje rupa na vrhu. Neka neko pojasni ili da sačekamo sledeći vikend kada će sve dileme biti rešene. :)
 
bsboban":1yp9ssaj je napisao(la):
Круна радова необичне грађевине

Врх пилона, висок 25 метара, израђен милиметарском прецизношћу

[img=PunBB bbcode test]http://img8.imageshack.us/img8/5531/eko03.jpg[/img]


Jедном од највећих грађевинских пројеката у овом делу света – повезивању савских обала у Београду мостом преко Аде Циганлије – „круну” ће направити предузеће „Феромонт опрема” из Панчева. На врх пилона који држи две асиметричне стране моста почетком августа биће постављена челична конструкција обложена прохромом, висока 25 метара, чиме ће ова грађевина достићи своју пуну висину од 200 метара.
Пробна монтажа је обављена у недељу, 17. јула, када су мајстори из панчевачког предузећа повезали три дела челичне купе, уз помоћ специјалне дизалице.
– Ова метална конструкција касније ће бити постављена на висину од 180 метара, а сваки њен део мора да се уклопи са одступањем не већим од два милиметра.
Укупна тежина купе коју правимо за савски мост премашиће 32 тоне. Коришћени су посебни материјали, као што је прохромски лим, који је отпоран на све атмосферске услове, па врх пилона неће временом изгубити сјај. Лим ће бити монтиран специјалним „упуцавањем” завртања, а ми ћемо га склопити и транспортовати до Београда – рекао је Зоран Вукотић, директор „Феромонт опреме”.
Он је објаснио да ће конструкција бити подигнута у једном комаду на врх стуба.
Осим овога, „Феромонт опрема” је израдила степениште, платформе и заштитну мрежу за лифт који ће се кретати унутар стуба савског моста. Ова грађевина је јединствена у свету због своје асиметричности, конструкторских решења и материјала који се користе за њену изградњу. Несвакидашњи градитељски подухват је привукао пажњу светских медија, па је канал „Дискавери” једну епизоду емисије „Мега грађевине” посветио управо мосту на Сави.

Н. К.

Izvor: Pancevac
Link: http://www.pancevac-online.rs/forum/index.php?topic=1161.0


grado wrote: ,, . . . Neće biti šiljak već okrugla terasa prečnika nekoliko metara.. . . ,,

a sta je ovo napisano, kakva sad terasa :shok:
 
Vrh