Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

JohnnyLee":37dhye2v je napisao(la):
мислим да би најбоље решење било да станицу трамваја ставе тачно између горње и доње станице. онда би преседање само по себи било много лакше

Eto sta ti je Beobuild, stigne par rendera, uocimo nelogicnosti, par postova i ... resenje!

Mozda nismo inzenjeri niske gradnje ali zdruzenim snagama vazda dodjemo do najefikasnijeg resenja.

- Tramvajska stanica izmedju Bul. Vojvode Misica i kruznog toka
- medju platforma koja spaja Bus u Bul. Vojvode Misica i tramvajsku stanicu(vec projektovana)
- medju platforma koja spaja tramvajsku stanicu i autobuske stanice na mostu
- donja platforma koja sve to spaja sa drugom stanicom u Vojvode Misica.

presek sever-jug:


______________________TRAM________BUS__________ most
_ / _ _ /
/ /
[Bus______Bus]------ [____] ------ [____] Bul. Vojvode Misica/kruzni tok
_ _ / _ /
/ /
----------------------------- Pesacka zona / nivo tla

legenda:
____ kolovoz

----- pesacka platforma

_ stepenice/lift
 
Nece to biti tramvajska stanica, kao sto rece Vucko pogledajte mapu Belam-a na jednoj od slika sa stepenicama ka metro stanici.
 
Pre oko sat sam prošao kolima pored gradilišta u Jurija Gagarina.

Osim stubova za nadvožnjake i rampe koji se uveliko grade (prava šuma na strani ulice do mosta), jedno iznenađenje:
Na samom zelenom ostrvu traju pripremi radovi za izlivanje nosećeg stuba, ali -

IZNAD ulice, u smeru ka blokovima, na skelama kao osloncima, stoje horizontalno položeni masivni čelični "I" profili, dok ispod normalno teče saobraćaj.

Jasno mi je da su to nosači za oplatu betona, ali - da li će se zatvarati saobraćaj za to vreme?

Enivej, ovim tempom će Jurija Gagarina sasvim sigurno biti spojena sa mostom do decembra, ako ne i pre.
 
spatiotecte":1v1y02hv je napisao(la):
Nece to biti tramvajska stanica, kao sto rece Vucko pogledajte mapu Belam-a na jednoj od slika sa stepenicama ka metro stanici.

Ma oni te slike po deafultu stavljaju svuda, iako je taj BELAM plan poništen. To je ipak samo detalj, mada unosi nervozu, ali onaj ko je radio nije razmisljao o tome nego kako da napravi sliku
 
relja":1w8yhqzy je napisao(la):
IZNAD ulice, u smeru ka blokovima, na skelama kao osloncima, stoje horizontalno položeni masivni čelični "I" profili, dok ispod normalno teče saobraćaj.
Jasno mi je da su to nosači za oplatu betona, ali - da li će se zatvarati saobraćaj za to vreme?

Meni to više liči na privremeni nadvožnjak za bezbedan prelazak radnika preko Jurija Gagarina do zelenog ostrva. Skele na koje su oslonjeni masivni čelični "I" profili ne deluju mi dovoljno jake da izdrže izlivanje gornje konstrukcije rampe preko ulice.
 
blagoje":2quiladw je napisao(la):
relja":2quiladw je napisao(la):
IZNAD ulice, u smeru ka blokovima, na skelama kao osloncima, stoje horizontalno položeni masivni čelični "I" profili, dok ispod normalno teče saobraćaj.
Jasno mi je da su to nosači za oplatu betona, ali - da li će se zatvarati saobraćaj za to vreme?

Meni to više liči na privremeni nadvožnjak za bezbedan prelazak radnika preko Jurija Gagarina do zelenog ostrva. Skele na koje su oslonjeni masivni čelični "I" profili ne deluju mi dovoljno jake da izdrže izlivanje gornje konstrukcije rampe preko ulice.

Ne znam koja je namena, i pošto sam vozio nisam uspeo da pažljivije pogledam, ali mi je delovalo kao početak postavljanja konstrukcije za ... nešto.
Naravno, nisam ni mislio da skele nose i beton - prvo bi se, normalno, izgradili noseći stubovi (još nije osvojena tehnologija "prvo raspon, potom oslonac" :) ) i zato mi je bilo neobično.

Nekako mi nije delovalo da je to što ti kažeš - previše je visoko, upravo je u nivou donje kote budućeg nadvožnjaka... prilično velika konstrukcija samo za prelazak radnika na mestu gde automobili idu u "talasima", tim pre što se glavno gradilište nalazi na suprotnoj strani (znači nije od mosta ka zelenom ostrvu, već od ostrva do pumpe)... a sa druge strane, jedno takav kontinirani čelični nosač može da bezbedno premosti taj raspon, ako je u pitanju samo skela. Širinu nisam uspeo da osmotrim, a ona je "ključ" zagonetke :) brzo sam prošao, nije baš pametno zverati okolo kada voziš...
Ali da ne nagađam i filozofiram bez veze, videćemo u par narednih dana.
 
spatiotecte":1pzy8loh je napisao(la):
Nece to biti tramvajska stanica, kao sto rece Vucko pogledajte mapu Belam-a na jednoj od slika sa stepenicama ka metro stanici.

за сада ће то бити трамвајска станица, док не одлуче шта ће на крају бити. Белам је ту чисто као илустрација, јер ту слику могу да користе до изнемоглости, без да траже права за њену употребу

zidar":1pzy8loh je napisao(la):
presek sever-jug:


______________________TRAM________BUS__________ most
_ / _ _ /
/ /
[Bus______Bus]------ [____] ------ [____] Bul. Vojvode Misica/kruzni tok
_ _ / _ /
/ /
----------------------------- Pesacka zona / nivo tla

legenda:
____ kolovoz

----- pesacka platforma

_ stepenice/lift

тако нешто сам и ја замислио. +
 
JohnnyLee":2nptn4x3 je napisao(la):
за сада ће то бити трамвајска станица, док не одлуче шта ће на крају бити. Белам је ту чисто као илустрација, јер ту слику могу да користе до изнемоглости, без да траже права за њену употребу

Pa na kraju ce biti Metro stanica ili LRT stanica jer se vidi na modelu da je predvidjena zastakljena stanica sa sirokim peronima gde mogu da stanu 3 CAF-a.

To ne moze da bude tramvajska stanica vec nesto vece, vidi se, meni lici na metro stanicu.
 
Danas sam svratio do gradilišta petlje Radnička i primetio nešto čudno. Dakle tramvajska kontaktna mreža na potezu g.ž. stanica - Banovo Brdo prekinuta na tri mesta . Ispod mostarske petlje - zbog radova na njenoj obnovi, to je o.k. Na tramvajskom nadvožnjaku gde se gradi petlja Radnička, i to razumem. Ali me pomalo zbunjuje što je presečena malo nakon stajališta gospodarska mehana kada se pruga izdiže i skreće ka skretnici za bb ili Rakovicu. Na toj deonici se sa desne strane (gledano u smeru ka petlji) postavljaju paralelno sa postojećim stubovima kontaktne mreže(koji se nalaze između dva koloseka), novi stubovi pa sam sada zbunjen. Ta deonica je rekonstruisana veoma skoro, a ne ulazi u zonu radova na novoj petlji niti je planom predviđeno da se ta deonica dira. Da li neko ima neku ideju. Meni sad pade na pamet da ne rade to zbog CAF-a?
 
spatiotecte":1g9llc4w je napisao(la):
Pa na kraju ce biti Metro stanica ili LRT stanica jer se vidi na modelu da je predvidjena zastakljena stanica sa sirokim peronima gde mogu da stanu 3 CAF-a.

To ne moze da bude tramvajska stanica vec nesto vece, vidi se, meni lici na metro stanicu.

Nije stanica dugacka da bi primila dugacku kompoziciju (lrt, metro itd) vec da mogu da se nagomilaju tramvaji :)
3 CAF-a za redom, nema problema :)

Ko zna kakva ce stanica na kraju biti, tipujem da je na renderima uradjena samo reda radi, cista propaganda, a da ce u stvari samo postaviti nadstresnice kao za autobus.
 
zidar":2l1y4jhk je napisao(la):
Ko zna kakva ce stanica na kraju biti, tipujem da je na renderima uradjena samo reda radi, cista propaganda, a da ce u stvari samo postaviti nadstresnice kao za autobus.

Upravo tako ovo je manje vise marketinska stvar za koju kako mi je receno nemaju ni dovoljno kesa tako da je pitanje sta ce na kraju i kako biti izvedeno.
 
Neka oni prvo naprave da tramvaji mogu da pređu preko mosta 2012 (a ne 2033), i da putnici mogu da dođu do te stanice, za nadsteršnicu ćemo lako.
 
Ma nek oni naprave da preko mosta ide metro, imamo sad sansu da dobijemo nasih prvih 3.5 km totalno nezavisne trase.
 
Pa, možda i dobijemo, i biće 3.5 km, i biće nezavisna trasa, ali će metro voziti od nigde do nigde, sa stanicama kod buvljaka i u Radničkoj.
 
relja":1y48ccr4 je napisao(la):
Pa, možda i dobijemo, i biće 3.5 km, i biće nezavisna trasa, ali će metro voziti od nigde do nigde, sa stanicama kod buvljaka i u Radničkoj.

Od neceg se mora poceti
 
(edit: odnosilo se na Reljin post) ^^ ne mora biti tako, to bi uz naknadna mini-ulaganja (kada je rec o Metro ulaganjima) mogla zaista da bude prva nezavisna metro linija u gradu, sa 3 stanice ispod Pozeske (okretnica-pumpa-pijaca), pa preko novog mosta i da zavrsava sa dve podzemne na Bezaniji npr (skola-groblje). Ostale bi bile nadzemne, ali nezavisne (hipodrom-buvljak-airport city).

Znam da nije najsrecnija trasa, ali od neceg se mora poceti. Ako budemo cekali da nasi grade Metro od nule (u smislu da ne iskoriste most i trasu koja je vec odredjena za ubogi tramvaj), onda - pisi propalo.
 
Slažem se da se od nečega mora početi, ali neka ta prva linija rastereti saobraćaj na potezu centar - periferija, a ne na potezu između dve periferije tako što prolazi daleko od glavnog gradskog jezgra.

edit - odnosilo se na oba posta iznad
 
Slazem se.Ovde tram preko mosta prvobitno.

Videcete i sami koliko ce biti rasterecen saobracaj jer ce biti novi most.Gradski prevoz tu nece imati problema.

Inace,ja bih zviznuo kruzni tok na raskrsnici jurija gagarina i one ulice izmedju buvljaka i romvila da se ne bi usporavao saobracaj sa i ka mostu.
 
djakovac":3pabtltu je napisao(la):
Danas sam svratio do gradilišta petlje Radnička i primetio nešto čudno. Dakle tramvajska kontaktna mreža na potezu g.ž. stanica - Banovo Brdo prekinuta na tri mesta . Ispod mostarske petlje - zbog radova na njenoj obnovi, to je o.k. Na tramvajskom nadvožnjaku gde se gradi petlja Radnička, i to razumem. Ali me pomalo zbunjuje što je presečena malo nakon stajališta gospodarska mehana kada se pruga izdiže i skreće ka skretnici za bb ili Rakovicu. Na toj deonici se sa desne strane (gledano u smeru ka petlji) postavljaju paralelno sa postojećim stubovima kontaktne mreže(koji se nalaze između dva koloseka), novi stubovi pa sam sada zbunjen. Ta deonica je rekonstruisana veoma skoro, a ne ulazi u zonu radova na novoj petlji niti je planom predviđeno da se ta deonica dira. Da li neko ima neku ideju. Meni sad pade na pamet da ne rade to zbog CAF-a?


Na pomenutom mestu su počeli radovi kako bi se silazna rampa sa kružnog toka petlje "Radnička" povezala sa Bulevarom vojvode Mišića. To ide u prilog mojih pretpostavki da žure da završe onaj deo kružnog toka i rampe koje će omogućiti preusmeravanje saobraćaja sa nadvožnjaka i podvožnjaka, a o čemu sam pisao na ovom forumu (http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=129410#p129410).


100618radnicka01a.jpg
 
spatiotecte":2osw2xh2 je napisao(la):
Ma nek oni naprave da preko mosta ide metro, imamo sad sansu da dobijemo nasih prvih 3.5 km totalno nezavisne trase.
Чини ми се да је већ причано о томе да метро не може да пређе преко моста.
 
Veliki radijus krivine,pogledaj koliku krivinu ima tramvaj na petlji radnicka.
 
blagoje":3p342jpn je napisao(la):
Na pomenutom mestu su počeli radovi kako bi se silazna rampa sa kružnog toka petlje "Radnička" povezala sa Bulevarom vojvode Mišića. To ide u prilog mojih pretpostavki da žure da završe onaj deo kružnog toka i rampe koje će omogućiti preusmeravanje saobraćaja sa nadvožnjaka i podvožnjaka, a o čemu sam pisao na ovom forumu (http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=129410#p129410).


100618radnicka01a.jpg


Da i ja prošle godine - http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=99505#p99505
 
Taj otrov sam svojevremeno ja prosuo, ali niko izgleda nije primetio kada sam se posuo pepelom kada je nagovešteno gde će se nalaziti stanica na čukaričkoj strani.

Naime, ako je stanica metroa tu gde se planira, onda ta mala krivina i ta visinska razlika i nisu toliko bitne, jer kompozicija metroa i ovako i onako mora da uspori da bi se zaustavila na stanici. To je što se tiče same brzine i efikasnosti samih vozova.

Koliko sam most može da podnese nešto više od težine i oscilacija redovnog saobraćaja i nekoliko tramvaja koji se istovremeno kreću u suprotnim smerovima (npr dve dugačke kompozicije "teškog" metroa) , stvar je proračuna mosta.

Ostaje pitanje pristupnih puteva za metro, tj kuda sprovesti metro iz užeg jezgra ka mostu u pravcu ka NBG.
Dobar deo trase bi bio podređen prilazu šina samoj petlji Radnička, pa bi se tunel od centra do mosta, u pravcu ka NBG, kopao podalje od već zacrtanih saobraćajnih pravaca.
 
Vrh