Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

blagoje":3aktm5z9 je napisao(la):
Izgleda da imaju problema oko dizanja M21. Segment je vraćen na baržu.

Možda smo se prerano poradovali.

45841900.jpg

Jedan dan, manje vise, nije strasno.
 
Micigen":2ma4f2gs je napisao(la):
Ali koliko je tu betona i mostova zbog te pruge, to nije normalno, maksimalno komplikovano :mad:
Идиоти... Шта друго рећи. је**** их два колосека. Ретарди! :bash:
MilisaV":2ma4f2gs je napisao(la):
most pre roka....
Друг Мрка ће да се исече због тога! :p
 
Ima li neka insajderska informacija šta se to desilo sa poslednjim segmentom? :/
 
Da, stvarno, na kamerama se vidi da su spustili na baržu.
Jel ovo bila nek proba, merenje (?!?) ili nešto treće?
 
Wile E. Coyote":3mr7igxu je napisao(la):
Micigen":3mr7igxu je napisao(la):
Ali koliko je tu betona i mostova zbog te pruge, to nije normalno, maksimalno komplikovano :mad:
Идиоти... Шта друго рећи. је**** их два колосека. Ретарди! :bash:
MilisaV":3mr7igxu je napisao(la):
most pre roka....
Друг Мрка ће да се исече због тога! :p

Upravo tako ;)

PS :bash: :bash: :bash:
 
Simba":2af710ag je napisao(la):
Ima li neka insajderska informacija šta se to desilo sa poslednjim segmentom? :/

Ja bih rekao da čeka Tadića i Đilasa, pošto može da se „uglavi", spremno će dočekati svitu
 
upravo tako! ovo je bila proba, da se ne bi desilo da se blamiraju Tadic i ekipa :lol:

zamislite da se okupe svecano i da ne moze da se uglavi poslednji segment :laugh:

a i nadm se da ce tpg dana dici kupolu, ili dan pre
 
vucko":22vlj6ej je napisao(la):
Sarajevska":22vlj6ej je napisao(la):
Heh, znači u par dana Studio B i Press su objavili dva teksta na "istu foru", samo sa dvojicom različitih kranista....

http://www.studiob.rs/info/tema.php?id=331
http://pressonline.rs/sr/vesti/beograd/ … etara.html
To mora da je slucajnost,nema sanse da je ideja potekla sa istog mesta :rolleyes: Povezite sami tackice drugari,sve je jasno ;)

Evo još jednog...sitno se odbrojava.

SKLAPANJE ĆUPRIJE PREKO ADE CIGANLIJE

Guranje mosta od 30.000 tona
Zahvat - Specijalne hidraulične mašine, roboti i brojni radnici učestvovaće u spajanju čukaričke i novobeogradske strane mosta, koje se očekuje sledeće nedelje


Kada se zavari poslednji čelični segment mosta na Adi, čukarička i novobeogradska strana će i dalje biti udaljene 15 centimetara. Dve obale Save biće konačno spojene tako što će specijalne hidraulične mašine podići deo mosta koji se nalazi na Novom Beogradu i „odgurati ga" do glavnog raspona koji počinje na Čukarici i još uvek „visi" nad rekom. Težina mosta koji se transportuje je čak 30.000 tona!

Konačno spajanje dve obale Save biće obavljeno početkom naredne nedelje, dve godine nakon što je betoniran prvi segment mosta na Adi. Najnovija beogradska ćuprija će biti sklopljena od dva dela, glavnog raspona koji počinje na Čukarici i „visi" nad rekom pomoću kablova i 200 metara visokog pilona, i bočnog raspona koji se nalazi na Novom Beogradu. Ovaj novobeogradski raspon građen je istovremeno, ali nezavisno od glavnog dela mosta i trenutna razdaljina između njih je 9,65 metara.

U toku su pripremni radovi kako bi u ponedeljak, 8. avgusta, bio zavaren poslednji segment čelične konstrukcije, čime će biti završena jedna od najvećih „operacija zavarivanja" u Evropi.

I roboti vare
- Poslednji čelični element je iste širine, 45 metara, ali je dugačak samo 9,5 metara, pa je nešto kraći i lakši od svih prethodnih koji su bili dugi 16 metara i teški oko 350 tona. Kada se čelični deo podigne na glavni raspon kreće zavarivanje. Najveći deo posla, oko 85 odsto varova, radi robot, a radnici se uključuju samo na nepristupačnim delovima mosta - saznajemo na gradilištu od Milana Vučićevića, inženjera kompanije PORR koja je zadužena za izgradnju mosta preko Ade.


Već iz proste računice jasno je da će po montiranju poslednjeg čeličnog segmenta do spajanja dva dela mosta ostati još „celih" 15 centimetara, baš kako je planirano! Naime, novobeogradski deo mosta je građen na izdignutoj radnoj platformi, na visini od približno 20 metara. On je sklapan u segmentima dužine oko 18 metara i sa platforme stalno naguravan prema glavnom rasponu mosta i pilonu. Ovaj složeni proces će poslednji put biti obavljen tokom sledeće nedelje.

- Cela novobeogradska strana mosta, teška oko 30.000 tona, biće „pogurana" za tih 15 centimetara ka glavnom rasponu, čime će novi most biti konačno sklopljen. Zadatak se izvodi pomoću dva kompleta hidraulične opreme koja se postave na stubove, od kojih se bukvalno odupiru i tako podižu most sa konstrukcije na kojoj se trenutno nalazi. U sledećem koraku hidraulika polako pomeri most za 15 centimetara i spusti ga. Na ostalim stalnim i pomoćnim stubovima se ubacuju teflonske ploče kako bi se smanjilo trenje jer će prilikom pomeranja mosta cela konstrukcija da klizi - objašnjava Vučićević.

Lebdeći most
Pomoćni stubovi biće uklonjeni po spajanju mosta jer je uslov za izgradnju mosta bio da se glavni raspon preko Save izvede bez upotrebe privremenih oslonaca u reci, kako bi se omogućilo nesmetano odvijanje rečnog saobraćaja. Zbog toga je i izabrano rešenje sa jednim pilonom koji će preko kablova praktično držati konstrukciju mosta tešku 8.600 tona, koja će izgledati kao da lebdi iznad reke.

Po spajanju dve konstrukcije počeće završni radovi na uređenju mosta koji će imati šest saobraćajnih traka, dva koloseka za laki šinski saobraćaj i po dve staze za pešake i bicikliste. Radovi obuhvataju izgradnju hidroizolacije, šljunkovite osnove za kolosek, betonskih ivičnjaka i asfalta, odbojne ograde, rukohvata, oznaka i infrastrukturnih instalacija, kao i rasvete mosta i reke. Nakon toga sledi konačno podešavanje svih kosih kablova koji pomoću pilona nose most.

http://pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/170601/Guranje+mosta+od+30.000+tona.html
 
Penetrirala ih ćuprija. :bash:
Na svakom koraku se hvale da grade vanzemaljski most za XXI vek, a onda koriste arhaične turcizme.
Valjda misle da će to dati poetičnu težinu njihovom tekstu i da će možda, poput Andrića, dobiti Nobelovu nagradu za...
Novinarstvo?
Naravno da nemam ništa protiv turcizama (ili bilo kojih drugih tuđica) ako imaju svoje opravdanje u stilu ili kontekstu, ali ovo svakodnevno novinsko korišćenje i u najbanalnijim vestima je jeftino i iritirajuće.
 
@Minnheima

Svidja mi se kako razmisljas, i jako sam se nasmejao kada sam procitao "misle da ce im o dati poeticnu tezinu" :laugh:

Ali mozda gresimo obojica, jer ja stvarno ne znam kako se taj deo tu zove, tj. koji naziv je koriscen pre granje mosta.

I mene jako iritira upotreba tog naziva
 
Ćuprija asocira na neki mali mostić, a svakako da je smešno najmoderniji i najveći projekat nazvati ćuprijom. Nemaju svi osećaja za korišćenje jezika:)

I šta je bilo sa šiljkom? Hoće ostati terasa? Ja sam, čini mi se, i ranije čuo da ne može potpuni šiljak, ali kad se postavi, tih 2-3 metra u prečniku se neće toliko primećivati, nadam se.. :)
 
A onda su po "penetraciji ćuprije" posluženi sa baklavama,kadaifom ,rahat lokumom i kahvom :kafa: služila je Emina na oduševljenje Turskog ambasadora.. :)
 
Vakat i serdžad'ce bi dobro došle! ;) Baš da ne hodamo po golom ćeliku. :D
 
smorio sam vise sa istim pitanjem, ali nastavicu dok ne dobijem odgovor :D

jel zna neko kada postavljaju tu kupolu????

u subotu idem na more, ali hocu da je vidim pre toga :)
 
nostradamus":36g6tpt3 je napisao(la):
smorio sam vise sa istim pitanjem, ali nastavicu dok ne dobijem odgovor :D

jel zna neko kada postavljaju tu kupolu????

u subotu idem na more, ali hocu da je vidim pre toga :)

Pa ako nostradamus ne zna, ko zna? :cool:

Stvarno je došlo poslednje vreme.
 
sada sam prosao, svita je na mostu.. par besnih crnih masina.. mozda je stvarno bila jutros proba za popodne LOL
 
Матеја Бељан":1c0eh6da je napisao(la):
I šta je bilo sa šiljkom? Hoće ostati terasa? Ja sam, čini mi se, i ranije čuo da ne može potpuni šiljak, ali kad se postavi, tih 2-3 metra u prečniku se neće toliko primećivati, nadam se.. :)

Rečenica sa sajta mosta:

Горњих 25м пилона састоје се од нерђајућег челичног врха који је подупрет челичном конструкцијом. Пилон се завршава на висини од 200м, пречником од 1.50м. Крај у облику купе нема конструктивну функцију али даје пилону елегантан и издужен изглед. Он је такође и највећи проводник у Београду и стога је одговарајућим уземљењем заштићен од грома.

http://www.savabridge.com/the_bridge_sb.htm#sapte
 
Petlja u Radničkoj na tri nivoa01.08.2011. - 00:02Komentara (1)

Izgradnja konstrukcije mosta preko Ade doživeće kulminaciju 8. avgusta, kada će se spojiti dve strane mosta, novobeogradska i čukarička. Most će tada ući u fazu finalnih radova, dok će se težište izgradnje pomeriti na gradilišta prilaznih petlji na obe obale.

http://www.24sata.rs/resources/img/31-07-2011/single_horizontal/103829-17.jpg
VEZA - Poseban izazov, kako piše sajt www.beobuild.rs, biće izgradnja petlje Radnička, koja će nastaviti da se dograđuje i nakon otvaranja mosta za saobraćaj. Projektno rešenje petlje planira se kao rešenje koje ima pun program denivelisanih veza. Naime, denivelisana petlja je zamišljena na tri nivoa, a sadrži i kružnu raskrsnicu koja je rampama direktno povezana sa mostom iznad nje, kao i s Radničkom ulicom i Bulevarom vojvode Mišića ispod.

tramvajski most | Foto: www.beobuild.rs
Planirani koridor za trasu metroa u okviru profila mosta nastavlja se vezom na postojeći tramvajski most u zoni petlje Radnička. U okviru rešenja petlje planirana je i veza sa Sajmom kružnom raskrsnicom na poziciji postojećeg parkinga Sajma.
http://www.24sata.rs/resources/img/31-07-2011/news_medium/103834-18.jpg

Planirani koridor za metro se nastavlja na postojeći
Prikazi koji su preuzeti sa sajta www.beobuild.rs pored saobraćajnih veza, prikazuju i pravac kretanja pešaka i postavku staničnih terminala za gradski saobraćaj. Realizacija svih elemenata projekta kao na prikazu u najvećem delu zavisiće od finansijskih sredstava.
http://www.24sata.rs/resources/img/31-07-2011/news_medium/103841-19.jpg

Izvor:www.24sata.rs
 
Vrh