Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Miki-ns, 80'su Rusi želeli da odplate svoj klirinški dug od oko 7 milijardi $ gradnjom Metroa u Beogradu i to dug nastao samo Beogradskoj privredi,ali politički je blokirano od strane nekih bivših yu republika.a
A onda su i pored raspisanog samodoprinosa i prikupljenijh 200mil $ iz džepova Beograđana neki ludaci(daleko im lepa kuća) spiskali na tramvaj.
Danas imamo prostora da se kao grad i država zadužimo za gradnju Metroa i ipak uposlimo domaće firme,dobavljače opreme,upošljavanjem radne snage na izgradnji a i održavanju, tako da bi se taj novac u pristojno roku vraćao društvu podižući rejting Beograda,osvajanjem tehnologija.
Dakle benefit je mnogo veći na duži rok od troškova otplate takvog kredita,za dvomilionski grad Metro je aksiom koji se ne dokazuje
 
Čelik iz Kine = glavni majstor iz Kine.

Možda je tako i bolje.
 
miki_ns":12hpbpen je napisao(la):
Ja sam isto tako ubeđen da i onaj tramvajski lobi 80-tih nije nastao tek tako, sigurno bi i tada svi više voleli da se slikaju na otvaranjima metro stanica, ali 83-84 je ekonomska kriza bila ozbiljna (neki kao ja će se sećati nestašica ulja, kafe, šećera, goriva, vožnje na par-nepar, čuvene "stabilizacije", redovnih restrikcija struje i još kojekakvih "lepota"). Samim tim realno nije bilo šanse da se iskopa bilo šta što bi bilo funkcionalno - jer nije bilo novca. Možda bi uspeli par stotina metara i 1-2 stanice i šta onda s tim?

Bolje da su uradili i te dve stanice, pa onda kasnije dve po dve... Danas bi imali nekakav metro, a sada nemamo nikakav. Vukov spomenik je izgrađen u najgore vreme devedesetih i ne može niko da me ubedi da osamdesetih nije mogao da se gradi metro i da nije bilo para. Tada su i krediti bili mnogo povoljniji. Da su vlasti u Sofiji mislili kao mnogi ovde, ne bi nikada ni tu jednu liniju uradili. Poznato je koliko je njih ta linija koštala. Nije tako ni skupo. Da se i država i grad zaduže za prvu liniju metroa, ne bi to bilo ništa neizdrživo. Naravno pod uslovima da se niko ne ugrađuje i da tender bude takav da se nikome ne daje prednost. Ova priča sa Špancima, pa posle sa Francuzima mi se ni malo ne sviđa. Neka raspišu tender, pa ko ima povoljniju ponudu neka gradi.
 
Први и последњи офф од мене у овој теми -

Цена метроа у Мадриду је била 60 милиона ЕУР по километру. Цена метроа у паризу око 150 милиона ЕУР по километру. За основну линију од 11км, цена би била значи 660 милиона ЕУР користећи шпански модел, и 1.7 милијарди ЕУР користећи француски. Детаље са изворним линковима имате раније на теми о метроу.

Да се вратимо са офф-а - мост на Ади и УМП коштаће преко 400 милиона ЕУР, тј. прва линија метроа би била неких 33% више од цене моста преко Аде уколико би цела била иста као цена метроа у Мадриду. Интересантно, метро у Шангају се гради за 40 милиона ЕУР по километру, те би прва линија метроа који би градили кинези под истим условима као код њих нас коштао исто као и мост на Ади.
 
uvek sam skeptican kad neko navede niske cene po km metroa, pogotovo bugarskog(koji neki spominjali)... sta podrazumeva ta cena? bukvalno samo tunele? kopanje bez betoniranja i sina, stanice, trosak zemljista/diverzija na povrsini zbog kopanja, vagoni, sistem za pracenje vozova, kompjuterski sistemi za kontrolisanje skretnica, ventilacija i protiv pozarna zastita??????? bas bih hteo da znam......
 
Mozda ce ovaj link pomoci (oko 250 miliona dolara po km):

http://lrt.daxack.ca/LRTvsHRT/CostCompare.html

I metro u Torinu je dobar skorasnji primer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Turin_Subway

Kod njega mi se svidja da je razmak izmedju stanica oko 700 m. Mislim da je idealno 700-900 m.

Postoji naravno posebna diskusija o metrou ali ja mislim da bi Beograd u NAJOPTIMISTICNIJEM slucaju u sledece 2 decenije mogao da dobije nesto tipa

Linija (1) Vuk - centar - Depo Novi Bgd
i
Linija (2) Raskrpetlja - Prokop - centar - Studentski Trg

sa ukupno 15ak stanica. I to je san snova a vise od toga nemamo sanse.
 
nova":39ot1fff je napisao(la):
JohnnyLee":39ot1fff je napisao(la):
метро мост би имао приоритет да имамо метро, а овако пошто немамо метро, дајем приоритет овом мосту

Kako ćemo da imamo metro, kad imamo projekte koji se metroom ne bave?! :|


Sve je receno ovde u jednoj recenici! Dovoljno za kraj ovog off-a, recenica je i opazanje cinjenicnog stanja - utisak, a istovremeno zakljucak - dijagnoza, kao i sugestija - resenje. :)

Na, plus. :D


Nego, mostitj je bas legao u taj deo grada, zaokruzio panoramu, nekako "prosirio" tj. "uozbiljio" nasu metropolu (je l' i za rec "metropola" treba navodnike da metnem? :laugh: )...

:gobb:
 
Počelo je pobijanje šipova za noseće stubove silazne rampe sa mosta prema Jurija Gagarina (smer prema blokovima). I pored toga što je posao dobilo "Primorje", na mašinama su oznake "PORR".
 
miki_ns":2oirwxiz je napisao(la):
Mogu da se kladim da su planeri 80-tih računali da završe tramvaj dok je kriza, pa kad se stvari malo oporave da se vrate na originalnu ideju metroa, alii niko nije mogao pretpostaviti da su krizne 80-te u poređenju sa 90-tim ispale "doba meda i mleka".
Могу да се кладим да нису. Познато је ко је чинио трамвајски лоби, а уосталом, не би лансирали паролу трамваја за 21. век.
miki_ns":2oirwxiz je napisao(la):
A sad zamislite gradski saobraćaj da je počet metro, pa ništa nije urađeno (realno ne bi ni bilo urađeno, jer novca 80-tih više nije bilo za to), a da niste 90-tih imali ni tramvajsku mrežu - kakvo god raspadnuti bili - ti tramvaji su izdržali i prevozili ljude 90-tih.
Замишљам Софију са мало-помало изграђеном једном оперативном линијом. За 20 година Софија ће имати релативно солидан и оперативан метро, а Београд ће се угушити у гомили аутомобила.
Simba":2oirwxiz je napisao(la):
Bolje da su uradili i te dve stanice, pa onda kasnije dve po dve... Danas bi imali nekakav metro, a sada nemamo nikakav. Vukov spomenik je izgrađen u najgore vreme devedesetih i ne može niko da me ubedi da osamdesetih nije mogao da se gradi metro i da nije bilo para. Tada su i krediti bili mnogo povoljniji. Da su vlasti u Sofiji mislili kao mnogi ovde, ne bi nikada ni tu jednu liniju uradili. Poznato je koliko je njih ta linija koštala. Nije tako ni skupo. Da se i država i grad zaduže za prvu liniju metroa, ne bi to bilo ništa neizdrživo. Naravno pod uslovima da se niko ne ugrađuje i da tender bude takav da se nikome ne daje prednost. Ova priča sa Špancima, pa posle sa Francuzima mi se ni malo ne sviđa. Neka raspišu tender, pa ko ima povoljniju ponudu neka gradi.
Ето. Рекао си исто. +1.
 
Wile E. Coyote":3h0swaf1 je napisao(la):
... а уосталом, не би лансирали паролу трамваја за 21. век.

A pa ako su parole merilo uspeha, onda smo, po tebi, "u evropskoj Srbiji", Kosovo je i dalje "srce Srbije", baš "Tako treba" i sve je "Pošteno".
A ti stvarno veruješ da su u Srbiji parole ikada izražavale stvarnu nameru :lol: :lol: :lol: :lol:
Mislim da im se ova jednostavno "omakla" tj. obistinila spletom vrlo zaj...nih okolnosti - verovatno su i sami ostali šokirani ispunjenjem njihovog "proročanstva".
Ja samo kažem - sredinom 80-tih je za metro bilo kasno, 70-tih se još i mogao raditi, čak bi se lakše "izmuzao" novac i od velike Federacije, 80-tih je to već bilo prošlo vreme, novca više bilo nije.
I opet naglašavam treba naterati gradske vlasti da bar u nekoliko opština koje će imati "prvi pristup" metrou raspišu referendum o samodoprinosu za metro. Na toliki broj stanovnika, i s obzirom na to da je prosek primanja u BG prilicno visok, 1 do 2% na svaku platu nije zanemarljiv novac, a i valjda bi ljudi bili spremni na to ako im je stvarno toliko stalo.

Ali ajde da ne offtopic-ujemo u temi, samo nek oni spoje već jednom ovaj most i što više pristupnih puteva.
 
miki_ns":28o9ks8z je napisao(la):
A pa ako su parole merilo uspeha, onda smo, po tebi, "u evropskoj Srbiji", Kosovo je i dalje "srce Srbije", baš "Tako treba" i sve je "Pošteno".
Заборавио си "шведски стандард"...
miki_ns":28o9ks8z je napisao(la):
A ti stvarno veruješ da su u Srbiji parole ikada izražavale stvarnu nameru :lol: :lol: :lol: :lol:
Стварну - не. Злу - да.
miki_ns":28o9ks8z je napisao(la):
Mislim da im se ova jednostavno "omakla" tj. obistinila spletom vrlo zaj...nih okolnosti - verovatno su i sami ostali šokirani ispunjenjem njihovog "proročanstva".
Ја не. Мислим да је све урађено врло смишљено, плански и намерно.
 
Felipe":3ptc8m30 je napisao(la):
Nego, mostitj je bas legao u taj deo grada, zaokruzio panoramu, nekako "prosirio" tj. "uozbiljio" nasu metropolu...

Apsolutno se slažem s ovim. Panorama grada s savskog šetališta Kalemegdana je dobila novi kvalitet. :kk:
 
blagoje":2wkhfeyw je napisao(la):
Počelo je pobijanje šipova za noseće stubove silazne rampe sa mosta prema Jurija Gagarina (smer prema blokovima). I pored toga što je posao dobilo "Primorje", na mašinama su oznake "PORR".

Koliko sam shvatio, Primorje je tek 22. jula dostavilo bankarske garancije za onaj deo posla koji treba da obave, kako bi mogao da im bude uplaćen avans, tako da verovatno još nisu krenuli sa svojim radovima.
 
Kao sto rekoh Primorje gradi samo trecu rampu preko pumpe i deo UMP-a do gsp-a kao sto pise po ugovoru.
 
vucko":xs7e9yp5 je napisao(la):
Kao sto rekoh Primorje gradi samo trecu rampu preko pumpe i deo UMP-a do gsp-a kao sto pise po ugovoru.

Pa o toj trećoj rampi i govorim.
 
Nisam video lepo. Sad idem ja tu u kraj pa cu da overim situaciju :)
 
samo jedno pitanje - da li ce u okviru onog spica mosta biti i neka vrsta svetlosne signalizacije, kao upozorenje zbog avio koridora? pretpostavljam da ce biti?
 
Da prijavim da se stvarno radi.Videh i inzenjere primorja.Nesto merise oko mesta na razdelnom ostrvu gde ce pobiti sip.

Zanimljivo je da je stao policijski auto tamo,i izlazi policajac u civilu sav namrgodjen,i vadi kameru da slika most! :D
 
Vrh