Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Djakovac,superiska je video,vidim i tv stanicu da si otvorio,svidja mi se bas :)

Mala sugestijica,stavi u opisu videa na youtube imena pesama,ima nas koji smo radoznali oko njih.Hvala i samo tako nastavi :)
 
johnny_s":dkn8q40c je napisao(la):
vucko":dkn8q40c je napisao(la):
Ako gradonacelnik nekim cudom izgubi izbore,moze da napise knjigu o PR-u koja ce postati bestseler,to je sigurno.

I pitanjce,da li neko zna za slican slucaj da u toku izgradnje mosta se zaustave radovi na 2 dana i puste ljudi na isti bez prave zastite?Jer jedno je 20 novinara,a drugo nekoliko stotina ljudi.

Znam puno mostova koji su posle zavrsetka pustani dan-dva ili nedelju dana da budu pesacki,ali nikad ovakav slucaj.

Šta se buniš, super što ćemo moći da se prošetamo.
Šta podrazumevaš pod pravom zaštitom? Nećemo na pilon da se penjemo, nego samo da pređemo most.

Pobogu!?!?!

Jasno je da kod nas dominiraju politicki cirkusi, ali ovo je stvarno previse! U SVAKOJ grupi od vise od 10ak ljudi ce se naci i neki neozbiljni/nepazljivi/naduvani/trapavi/arogantni/preznatizeljni a Boga mi i po neki id***. Ova demagogija je sa te tacke gledista ne samo opasna nego suluda.

Drugo, pa otvorice taj j*** ni most i tako za samo nekoliko meseci, pa eto onda prilike za setnju kad budu sve ograde na mestu i kad ne budu virile razne zice, a pre nego sto krene saobracaj. CEMU ONDA ZURBA?!

Trece, zure da zavrse tako da su totalno nepotrebni zastoji i ometanje projekta pa makar i na samo pola dana totalno suludi i sa te tacke.

Cetvrto, taj most grade profesionalci i ljudi koji imaju posla preko glave. Dovoditi im sad tu neku bulumentu o cijoj bezbednosti treba da se staraju NIJE FER! Pogotovo ako ih vec mustras da rade hiper-brzinom.

Peto, voleo bih i ja da vidim most iz prve ruke, ali ko god se na ovu politicku lizalicu prima se ponasa jednostavno detinjasto.

Djilasa ne zakivam u zvezde ali je jedini politicar o kome imam uglavnom pozitivno misljenje. SVI ostali su mi ODVRATNI. Ako on ustraje na ovoj "ideji" samo ce se za korak pribliziti svim drugima u mojim ocima.
 
Tačno tako, detinjasto 1/1. Ja bi doduše voleo sa decom da se provozam biciklima po mostu, ali naravno, nisam sa kruške pao da to stvarno i uradim. Đile se sad ponaša kao šestogodišnjak koji jedva čeka da pokaže svoje delo od Lego kockica drugarima u školi.
Ne mora to nužno da bude samo proračunata politička reklama, već samo njegova lična želja za samodokazivanjem, ali svejedno, to je neozbiljna i potencijalno opasna rabota. :/
 
Slažem se, prerano je i pogrešno puštati sada narod na most... A i kao što Johny reče, to znači da se dugo očekivano puštanje u rad mosta time dodatno odlaže (verovatno i više od 2 dana, jer će zbog "open days" ideje morati da se posklanja deo materijala i sav alat sa mosta, a posle da se sve to vrati pre nastavka radova)...

Inače, ova fotka čini mi se do sada najbolje ilustruje koliko je most u stvari širok :)
june03.jpg
 
Ne znam kako drugi nisu primetili, ali pojavile su se u medijima potpuno suprotne informacije o ona čuvena 2 pešačka dana na mostu. Dok je u nekim izvorima pisalo da će ta 2 dana da budu nakon spajanja u avgustu, u drugom izvoru (B92) je pisalo da će most otvoriti predsednik Republike Boris Tadić 15. decembra a da će 2 dana nakon toga narodu omogućiti da pešice prelazi preko mosta.

"Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da će most preko Ade Ciganlije spojiti novobeogradsku i čukaričku obalu Save 8. avgusta, a sa delom pristupnih saobraćajnica biće otvoren za saobraćaj 15. decembra. On dodaje da će zvaničnom otvaranju prisustvovati predsednik Srbije Boris Tadić, a dva dana posle toga građani će imati priliku da peške pređu preko mosta."

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=07&dd=25&nav_id=527724

Moguće je da neki mediji nisu dobro preneli informaciju pa je greškom plasirana informacija o tome da će sada prilikom spajanja (kome će takođe da prisistvuje Tadić) ljudi moći da prelaze most. Meni je nezamislivo kako misle da obezbede toliku masu na gradilištu. Mislim da je to skroz u suprotnosti sa svim mogućim propisima o bezbednosti. Vrlo je moguće da su se neki ovde džaba radovali da će u avgustu da pregaze još uvek bezimeni most. Žao mi je ako sam vas razočarao ;)
 
Nije baš tako, biće izgleda ipak te šetnje mostom u avgustu, evo citata

– Одлучили смо да за викенд, 13. и 14. августа, зауставимо радове на два дана, како бисмо омогућили и грађанима да пешке пређу преко новог моста. Прва возила ће протутњати 15. децембра до када ће бити делимично изграђене приступне саобраћајнице – истакао је Ђилас.

Izvor - Politika
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Vozila-preko-novog-mosta-15-decembra.sr.html
 
Jeftin i glupav PR. Ionako ce most otvarati 18 puta od decembra do izbora, cemu ovo!? Kao, ako ne verujete svojim ocima da je most stvarno spojen, evo predjite preko njega...

Meni je stvarno cinjenica da su trenutno tri mosta na teritoriji BG-a u izgradnji dovoljna i nema potrebe to dodatno isticati ovakvim cirkusima, i verujem da vecina ljudi tako razmislja. Umesto sto to naglasavaju, bolje da rade na onim drugim stvarima gde u manjoj ili vecoj meri stvari skripe, a takvih je, budimo realni, jos uvek dosta u ovom gradu.
 
Pa cekajte, svejedno ce most biti zavrsen pre pristupnih saobracajnica (ne mislim samo na spajanje, nego na sve radove). Tako da ne vidim zasto je problem da se radovi na mostu zaustave na 2 dana (pa neka je to i 5 ili 10 dana), posto ce saobracaj svejedno morati da ceka na pristupne saobracajnice (na kojima ce se radovi nesmetano odvijati).
 
@kolufild
Upravo onim pristupnim saobraćajnicama koje do 13. avgusta budu najviše odmakle će propuštati narod na most, što znači da se i tamo radovi neće odvijati neko vreme...
 
Felix55":2g26kvy2 je napisao(la):
Nije baš tako, biće izgleda ipak te šetnje mostom u avgustu, evo citata

– Одлучили смо да за викенд, 13. и 14. августа, зауставимо радове на два дана, како бисмо омогућили и грађанима да пешке пређу преко новог моста. Прва возила ће протутњати 15. децембра до када ће бити делимично изграђене приступне саобраћајнице – истакао је Ђилас.

Izvor - Politika
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Vozila-preko-novog-mosta-15-decembra.sr.html
To je izjavio gradonacelnik uzivo na Studio B,gledao sam prilog.Samo sto je rekao drugacije-te nedelje,kada bude otvoren most,taj vikend ce biti omogucen prelaz gradjanima peske.Pa su to preveli na datume da ne bude zabune.
 
@felix55
Mislis, upravo onim kracima koji su zavrseni ce pustati narod na most.

Uostalom, 13. i 14. je vikend, moraju i ti ljudi nekad da se odmore :)
 
Tekst koji „Politika“ nije smela da objavi
Đilas gradi pogrešan most
Piše: Arh. Branislav Jovin


thumbnail.php


Zašto je Dragan Đilas počeo da gradi drumsko-tramvajski most Nenada Bogdanovića, a ne drumski-metro most Zorana Đinđića, koji ima pet puta manje kvadrata, a to znači (po akademiku Hajdinu) da je i pet puta jeftiniji od mosta na „donjem špicu“ Ade? Posebno kada se zna da se izgradnjom basnoslovno skupih novih gradskih magistrala „srednje vreme putovanja“ ni za sekund neće smanjiti

Na sednici Skupštine grada u štampi na televiziji ponovo je pokrenuto pitanje cene mosta na Adi Ciganliji. Opozicione stranke tvrde da je most sa pristupnim petljama najskuplji na svetu. Gradonačelnik Dragan Đilas se poziva na akademika Hajdina koji tvrdi da to nije tačno jer se cena kvadrata mosta na Adi ne razlikuje od cene kvadrata sličnih mostova na svetu. Ko je u pravu?

Za odgovor na ovo pitanje potrebno je znati da su 19. avgusta 2008. kada je formirana nova Gradska vlast postojala dva projekta mosta preko reke Save.
Drumski-metro most na poziciji Nemanjine ulice je deo metro linije M1- Gardoš - Novi Beograd - Vukov spomenik. Linija M1 je deo projekta „Metro Beograd“ zasnovanog na urbanizmu evropskog Beograda sa metro-sistemom koji će sa pet metro-linija i 86 metro stanica obezbediti „srednje vreme putovanja“ u gradu do 30 minuta za 80 posto stanovnika dvomilionskog Beograda. Po nalogu gradonačelnika Zorana Đinđića, „Mostprojekt“ je 1997-98. uradio projektnu dokumentaciju. Most je na dva nivoa (metro je na „donjem pojasu“); širok 24 m; dužina 360 m odnosno - 8 640 kvadrata. Projekat je revidiran; obalni stubovi su obeleženi na terenu; bombardovanje 1999. prekinulo je pripreme za izgradnju mosta, odnosno – početak izgradnje evropskog Beograda sa metro-sistemom.

files.php

Na mostu kneza Miloša: Branko Pešić predstavlja Titu projektante Mostarske petlje, 4.12.1970.
Photo: Stock

Drugi projekat mosta preko Save zapravo je prva nagrada mariborskoj firmi „Monting“ na Međunarodnom konkursu za idejno rešenje drumsko-tramvajskog mosta sa kosim zategama i jednim stubom na Adi Ciganliji, raspisan 2004. za vrema gradonačelnika Nenada Bogdanovića. Most je deo Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP) zasnovanog na retrogradnom Automobilsko-tramvajskom urbanizmu nametnutom Beogradu 1982. kada je „Samodoprinos 1982“ (200 miliona dolara) raspisan za početak izgradnje Metro-sistema - potrošen u „Tramvaj za 21. vek“. Pozicija mosta je na „donjem špicu“ Ade gde je reka Sava široka 620 metara. S obzirom da je na toj poziciji i „zimovnik“, most je dugačak 969 metara. Zbog neracionalnog poprečnog preseka (tramvaj na „gornjem pojasu“) most je širok 45 metara (najširi takav most na planeti Zemlji) i ima 43 605 kvadrata. Jedna trećina ove površine će se koristiti tek 2033. kada je planirana izgradnja tramvajske linije Banovo brdo – Novi Beograd!

Kada se sve ovo zna, onda se mora postaviti pravo pitanje, ne - ko je u pravu - već: zašto je 1. decembra 2008. povodom svečanosti „sto dana gradonačelnika“ Dragan Đilas počeo da gradi drumsko-tramvajski most Nenada Bogdanovića, a ne drumski-metro most Zorana Đinđića, koji ima pet puta manje kvadrata, a to znači (po akademiku Hajdinu) da je i pet puta jeftiniji od mosta na „donjem špicu“ Ade? Posebno kada se zna da se izgradnjom basnoslovno skupih novih gradskih magistrala (17,2 km UMP-a sa otkupom zemljišta treba da košta 2,4 milijarde evra – kao 34 km metro-sistema) „srednje vreme putovanja“ ni za sekund neće smanjiti. A da li je i jedan jedini evro koji je bačen u „bunar bez dna“ (u retrogradnu strategiju izgradnje Beograda) najskuplji evro na svetu - nije potrebno posebno dokazivati.

*Autor je projektant „Mostarske petlje“ i pristupnih saobraćajnica mostu „Gazela“ (1961-1970) i rukovodilac projekta „Metro Beograd“ (1973-1982 i 1986-2002)

http://www.e-novine.com/srbija/srbija-tema/49481-ilas-gradi-pogrean-most.html
 
Šta su Djilasovi argumenti?

- cena po kvadratu vs "...drumski-metro most Zorana Đinđića, koji ima pet puta manje kvadrata... pet puta jeftiniji..."

- akademik Hajdin vs arh. Jovin

Novinari bi ovim trebalo da se bave "ne - ko je u pravu - već: zašto?"
 
Arh. Branislav Jovin":1etz9msa je napisao(la):
Zbog neracionalnog poprečnog preseka (tramvaj na „gornjem pojasu“) most je širok 45 metara (najširi takav most na planeti Zemlji) i ima 43 605 kvadrata. Jedna trećina ove površine će se koristiti tek 2033. kada je planirana izgradnja tramvajske linije Banovo brdo – Novi Beograd!

Kada je ovo on pisao, s obzirom da je tada tvrdio da će tramvaj preko mosta krenuti tek 2033? :shok:
 
sve vise i vise mi se cini da su te e-novine agitatori za ldp.

most Nenada Bogdanovića vs. most Zorana Đinđića. vecu glupost u zivotu nisam cuo.

a za ovo:

Jedna trećina ove površine će se koristiti tek 2033. kada je planirana izgradnja tramvajske linije Banovo brdo – Novi Beograd

cak i sa nasim rokovima ne moze biti tacno.

a ovo je jednostavno laz:

17,2 km UMP-a sa otkupom zemljišta treba da košta 2,4 milijarde evra – kao 34 km metro-sistema

kako ga nije sramota da pise takve tekstove?
 
2033. je aluzija na trecu liniju LRT-a. Jednostavno ne mozes proci Gazelom, a da ne cenis Branu Jovina, ali kada se sve sumira, mislim da laje na pogresno drvo. On je za metro trebalo da se bori 70-ih i 80-ih. Ja zaista imam izrazen taj generacijski problem - nekada imam osecaj da su oni koji su bili ovde pre nas zestoko sve uprskali i sada vrse dodatni pritisak da im mi ispravljamo krive Drine. Ovde je potreban bas onako ozbiljan generacijski konflikt (verbalni, ne mislim da se stvarno bijemo).

Kada je trebalo da gradite metro, isli ste na Usce da "srbujete". Ko vas J***!!!
 
@ink

Zvanican plan direkcije za lrt je pominjao 2033 godinu i tri linije lakog metroa,imas u starijim clancima mrzi me da trazim.

Zapravo nije glupost oko mosta Zorana Djindjica jer je on 1997-2000 aktivirao celu stvar oko mosta,a cim je on otisao sa mesta gradonacelnika ta ideja je bacena u ko zna koju fijoku.

Kao i sto Djilas naglasava a i jasno je,on prati politiku razvoja grada koju je zacrtao njegov prethnodnik,Bogdanovic-vidi se po lakom metrou i mostu preko ade sa UMP-om.Dok je Djindjic bio za metro most,koji bi time zavrsio ovu nasu laznu dilemu oko izbora metro sistema i trase zadnjih x godina.

Oko UMP-a u opste nije laz,javna tajna je da do 2021 godine sigurno nece biti izgradnje UMP-a dalje od Autokomande,taj tunel ispod Senjaka ce izraditi jedva i to izforsirano.To smo culi vise puta na forumu da su clanovima rekli njihovi prijatelji koji rade u urbanistickom zavodu.

Pogledaj samo koliko kuca ce morati da se rusi od gospodara vucica do bogoslovije,i jasno je da je ta cifra realna.

@ink LDP cini gradsku vlast i ne kritikuje nijednu odluku DS-a na gradskom nivou i najmanje u interesu mu je da se kritikuje most.

Da nema e-novina,ako nista drugo,ne bi mogla ovakva argumentovana kritika da vidi svetlost dana,kada vec nece dnevni list Politika da je objavi.

Oko Jovina kao sto rekoh x puta postoji problem sa medijskim nastupima i komunikacijom jer je covek ziveo u drugom dobu i sistemu,ali ne mozemo omalovaziti njegovu strucnost jer je ¨prljavi komunjara koji mrzi demokratsku vlast¨.On nam je i podario pesacku zonu Knez Mihajlove ulice,ne trebamo ni to zaboraviti.
 
ja stvarno ne znam sta je ovim ljudima koji kritikuju lokaciju i funkciju ovog mosta.

ubedjen sam da je u pitanju najbolja moguca lokacija, i da je kombinacija drumskih i tramvajskih traka takodje najbolja.

a prica o metrou... to je zaista mnogo optimisticno. nema, bre, od metroa nista u narednih 20 godina.
odakle pare???

ziveo most na Adi!!!! :vops:
 
Homer Jay":2qzwf1gn je napisao(la):
..... On je za metro trebalo da se bori 70-ih i 80-ih. ......

Vreme crvenih sijalica, brašna i šećera na bonove - čuvena "stabilizacija" - i istovremeno osvajanje proizvodnje tenkova, novih mlaznih aviona...
Ne znam da li se ili nije "borio" u ono vreme, ali da nije bilo moguće - nije.

Što se tiče referenci, od njega nam je ostao još i uređeni Knez, uređene obale Save i Dunava.... malo li je?
 
nostradamus":h48kybwz je napisao(la):
ziveo most na Adi!!!! :vops:

Da si ti nama živ i zdrav, ali vreme uzvikivanja tako sročenih parola je davno prohujalo sa vihorom.
 
Da dodamo i gazelu koju svi pljuju,a da nje sada nema,a posto nemamo metro bilo bi jos gore nego sada...

Sve se svodi na to da je Beograd jedini glavni grad Drzave koji ima vise od Milion stanovnika u Evropi,a da nema metro,a kako stoje stvari nece ga ni imati skoro.A sreca u nesreci je sto puno ljudi zbog ekonomske situacije ne koristi kola,pa ni nema velikih guzvi.

Most preko Ade uopste nije na losoj lokaciji,vec Jovin izrazava svoj stav da je metro most imao prioritet u izgradnji umesto na ovaj.

@nostradamus Brdo ljudi koje znam to vicu,a kada im objasnim da nema gore vidikovac na vrhu pilona smanji im se entuzijazam.Al dobro,svako ima pravo na svoje misljenje i ne sporim to :)
 
Vrh