Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

@ vucko:

Zvanican plan direkcije za lrt je pominjao 2033 godinu i tri linije lakog metroa,imas u starijim clancima mrzi me da trazim.

dobro, ne sporim da je lrt planiran za 2033 ali u tekstu se pominje tramvaj od brda do nbgd-a tek za 22 godine. kao sto rekoh, cak i sa srpskim rokovima to je malo preterano. to sto je preterano mi ne bi smetalo ali posto je ovde to navedeno sa ciljem da se pljuje - smeta mi i te kako.

Zapravo nije glupost oko mosta Zorana Djindjica jer je on 1997-2000 aktivirao celu stvar oko mosta,a cim je on otisao sa mesta gradonacelnika ta ideja je bacena u ko zna koju fijoku.

Kao i sto Djilas naglasava a i jasno je,on prati politiku razvoja grada koju je zacrtao njegov prethnodnik,Bogdanovic-vidi se po lakom metrou i mostu preko ade sa UMP-om.Dok je Djindjic bio za metro most,koji bi time zavrsio ovu nasu laznu dilemu oko izbora metro sistema i trase zadnjih x godina.

glupost je u tome sto se situacija predstavlja kao politicki sukob bogdanovica i djindjica. u ovom clanku je cela situacija predstavljena na taj nacin jer je jasno ko cita e-novine i cilj je da se njihova emotivna veza sa zoranom djindjicem iskoristi kao argument protiv novog mosta. ako to nije glupost, ne znam sta je.

Oko UMP-a u opste nije laz,javna tajna je da do 2021 godine sigurno nece biti izgradnje UMP-a dalje od Autokomande,taj tunel ispod Senjaka ce izraditi jedva i to izforsirano.To smo culi vise puta na forumu da su clanovima rekli njihovi prijatelji koji rade u urbanistickom zavodu.

Pogledaj samo koliko kuca ce morati da se rusi od gospodara vucica do bogoslovije,i jasno je da je ta cifra realna.

ako zaista mislis da ce 17,2 km UMP-a da kosta 2,4 milijarde evra, zaista bih voleo da vidim kako si to izracunao.

LDP cini gradsku vlast i ne kritikuje nijednu odluku DS-a na gradskom nivou i najmanje u interesu mu je da se kritikuje most.

ldp-u nije u interesu da javno i otvoreno kritikuje gradsku vlast jer takvo ponasanje donosi ozbiljne politicke posledice. medjutim, ako je sposobnost ds-a da vodi grad (a kamoli drzavu) dovedeno u pitanje kroz medije to svakako ide u prilog ldp-u (pogotovo ako su citaoci/gledaoci inace glasaci na ldp-ds granici, kao sto si citaoci e-novina).

Da nema e-novina,ako nista drugo,ne bi mogla ovakva argumentovana kritika da vidi svetlost dana,kada vec nece dnevni list Politika da je objavi.

ako je politika odbila da objavi ovaj tekst iz politickih razloga to je zaista steta - ja da sam glavni urednik odmah bih odbio da objavim ovaj tekst na osnovu kvaliteta pisanja i sumnjivog kvaliteta informacija koje sadrzi.

Oko Jovina kao sto rekoh x puta postoji problem sa medijskim nastupima i komunikacijom jer je covek ziveo u drugom dobu i sistemu,ali ne mozemo omalovaziti njegovu strucnost jer je ¨prljavi komunjara koji mrzi demokratsku vlast¨.On nam je i podario pesacku zonu Knez Mihajlove ulice,ne trebamo ni to zaboraviti.

ja licno takodje ne volim ovu kvazi demokratsku vlast i ne bih nikad za nekoga rekao da je "prljavi komunjara". jednostavno mislim da su ove kritike politicki motivisane, da clanak o kome je ovde rec sadrzi ne tacne informacije i da je most preko ade dobro koncipiran (ali mozda lose izveden - sto se finansijske strukture tice) projekat i da je dobar za grad.
 
Homer Jay":10xcqr7n je napisao(la):
2033. je aluzija na trecu liniju LRT-a. Jednostavno ne mozes proci Gazelom, a da ne cenis Branu Jovina, ali kada se sve sumira, mislim da laje na pogresno drvo. On je za metro trebalo da se bori 70-ih i 80-ih. Ja zaista imam izrazen taj generacijski problem - nekada imam osecaj da su oni koji su bili ovde pre nas zestoko sve uprskali i sada vrse dodatni pritisak da im mi ispravljamo krive Drine. Ovde je potreban bas onako ozbiljan generacijski konflikt (verbalni, ne mislim da se stvarno bijemo).

Kada je trebalo da gradite metro, isli ste na Usce da "srbujete". Ko vas J***!!!


Izvini Homere, ali on se i borio tih godina za projekat metroa. Na neki nacin se i izborio - projekat je zavrsen, a za realizacijuje prikupljeno 200 miliona dolara. Ali, avaj, dodjose majmuni na vlast u Beogradu 1982. godine, te usmerise pare na "Tramvaj za 21. vek". Potom, kada su se prilike, makar i na kratko, ponovo promenile, dobili smo zahvaljujuci istom tom projektu istog tog coveka - Knez Mihajlolvu ulicu kao pesacku zonu. A, onda je 1997. godine na mesto gradonacelnika Beograda dosao pokojni dr Zoran Djindjic, koji je pozvao opet istog coveka, arhitektu Jovina, i ponovo pokrenuo projekat beogradskog metroa - rezultat takve politike je bio zavrseni projekat metro mosta (drumskog, takodje), ciju je izgradnju na zalost prekinulo bombardovanje.

Da zakljucim: sticem utisak da je arhitekta Branislav Jovin i jedini arhitekta, jedino strucno lice, koje se lavovski bori za taj nikad docekani metro u Beogradu, jedini koji na sav glas non-stop prica o tome, mada mu se glas ne moze cuti tamo gde treba, gde je najvaznije - na nacionalnoj televiziji, vodecim novinskim listovima. A, sve zbog - zabrane na slobodu medija, medijske diktature koju sprovodi aktuelna vlast - po ugledu na Milosevicevski rezim! Za to smo se borili?

Da nije arh. Jovina i njegovih povremenih kritika urbanisticke politike aktuelne vlasti, makar dela koji se tice saobracajne infrastrukture (a, svi znamo kakva im je sveukupna politika), ne bismo u javnosti culi ni jedne jedine reci o projektu metroa.

I, da dodam da nije Jovin zaratio devedesetih. :p


Imam veliku potrebu da branim coveka koji jedini, cini se, istinski shvata ideju o "evropskom" Beogradu, gradu-prestonici sa razvijenim nezavisnim sistemom podzemne (ili bar, delimicno) zeleznice. Mislim, tom prilikom, kako na strucnu JAVNOST, tako i na politicku elitu (mada im ne pristaje ova potonja rec :laugh: )... :)

Ziveo (i jos dugo nam poziveo) arhitekta Branislav Jovin! :gobb: :laugh: :)
 
ink":3r3cgn1z je napisao(la):
dobro, ne sporim da je lrt planiran za 2033 ali u tekstu se pominje tramvaj od brda do nbgd-a tek za 22 godine. kao sto rekoh, cak i sa srpskim rokovima to je malo preterano. to sto je preterano mi ne bi smetalo ali posto je ovde to navedeno sa ciljem da se pljuje - smeta mi i te kako.


Zanimljivo da doživljavaš ovo kao "pljuvačinu", dok npr ja imam utisak da je ovo argumentacija koja istovremeno poziva na osporavanje. Izvolite gospodo, dajte kontra argumente, pa osporite Jovina. U suprotnom, drž'te se rasprave o boji betona pilona.

ink":3r3cgn1z je napisao(la):
glupost je u tome sto se situacija predstavlja kao politicki sukob bogdanovica i djindjica. u ovom clanku je cela situacija predstavljena na taj nacin jer je jasno ko cita e-novine i cilj je da se njihova emotivna veza sa zoranom djindjicem iskoristi kao argument protiv novog mosta. ako to nije glupost, ne znam sta je.


Na zanimljiv način čitaš. Ko je rekao sukob Bogdanović Đinđić? Pa kako reći kada je nešto započeto ...

ink":3r3cgn1z je napisao(la):
ako je politika odbila da objavi ovaj tekst iz politickih razloga to je zaista steta - ja da sam glavni urednik odmah bih odbio da objavim ovaj tekst na osnovu kvaliteta pisanja i sumnjivog kvaliteta informacija koje sadrzi.


Da ovde ima više istraživačkog, a ne "prenosimo događaje" novinarstva urednici nikada ne bi dozvolili neobjavljivanje kontra argumentacija. O kvalitetu pisanja (btw kao neko iz ove struke mogu ti reći da Jovinu prilično dobro ide pisanije i iznošenje argumenata, čak bolje nego kod većine novinara) brinu urednici, kao i o kako ti kažeš "sumnjivom kvalitetu informacija". Pa bogati... zar novinarstvo ne podrazumeva istraživanje tačnosti informacija?!

ink":3r3cgn1z je napisao(la):
ja licno takodje ne volim ovu kvazi demokratsku vlast i ne bih nikad za nekoga rekao da je "prljavi komunjara". jednostavno mislim da su ove kritike politicki motivisane, da clanak o kome je ovde rec sadrzi ne tacne informacije i da je most preko ade dobro koncipiran (ali mozda lose izveden - sto se finansijske strukture tice) projekat i da je dobar za grad.
Argumenti, argumenti :dil:
 
метро мост би имао приоритет да имамо метро, а овако пошто немамо метро, дајем приоритет овом мосту
 
Homer Jay":1zyla7dx je napisao(la):
Jednostavno ne mozes proci Gazelom, a da ne cenis Branu Jovina...

Не разумем, какве везе има Јовин са Газелом. Њу је пројектовао професор Миша Ђурић.


vucko":1zyla7dx je napisao(la):
Zapravo nije glupost oko mosta Zorana Djindjica jer je on 1997-2000 aktivirao celu stvar oko mosta,a cim je on otisao sa mesta gradonacelnika ta ideja je bacena u ko zna koju fijoku.

Ђинђић није био градоначелник 3 године, већ свега неколико месеци 1997. Исте године су га сменили одборници СПС-а и СПО-а, који је преузео управу Београдом из његових руку и направио једну од највећих девастација урбаног језгра града у историји наше престонице. Ђиле јесте активирао идеју метроа, али је сувише кратко био градоначелник да би било шта конкретније могао да уради.
 
JohnnyLee":3aofnpq7 je napisao(la):
метро мост би имао приоритет да имамо метро, а овако пошто немамо метро, дајем приоритет овом мосту

Kako ćemo da imamo metro, kad imamo projekte koji se metroom ne bave?! :|
malimslovimanapisano zar i metro nije prioritet?!
 
nostradamus":3evg7olm je napisao(la):
a prica o metrou... to je zaista mnogo optimisticno. nema, bre, od metroa nista u narednih 20 godina.
odakle pare???
Због таквог размишљања метроа у Београду никад неће ни бити.

Да су у Софији тако размишљали, ни они никад не би имали метро. Кренули су мало-помало, и сад имају једну оперативну линију. За 20 година они ће имати метро, а ми колапс.
Homer Jay":3evg7olm je napisao(la):
On je za metro trebalo da se bori 70-ih i 80-ih.
С ким? са идиотима који су лансирали трамвај за 21. век??? Унапред изгубљена битка, као што се показало.
Homer Jay":3evg7olm je napisao(la):
Ja zaista imam izrazen taj generacijski problem - nekada imam osecaj da su oni koji su bili ovde pre nas zestoko sve uprskali i sada vrse dodatni pritisak da im mi ispravljamo krive Drine.
Ниси једини. То је чињеница. Никад се млади нису питали, а једне те исте структуре су годинама седеле на власти, а из фотеље су их односили право на гробље. Чим је неко млађи хтео да се пита, био је одстрељен.
Homer Jay":3evg7olm je napisao(la):
Kada je trebalo da gradite metro, isli ste na Usce da "srbujete". Ko vas J***!!!
Е, ово већ нема везе са реалношћу. Управо они који су гурали трамвај 80-их су били у власти која је направила хаос (мада то, наравно, нема везе једно са другим).
nova":3evg7olm je napisao(la):
JohnnyLee":3evg7olm je napisao(la):
метро мост би имао приоритет да имамо метро, а овако пошто немамо метро, дајем приоритет овом мосту

Kako ćemo da imamo metro, kad imamo projekte koji se metroom ne bave?! :|
malimslovimanapisano zar i metro nije prioritet?!
Апсолутно. Плусчина к'о врата.
 
A da pomirimo i jedne i druge pa da izgradimo i Jovinov most? :) Ne bi bilo loše da imamo i jedan most na tom mestu. Pošto Jovinove pristalice kažu da je 5 puta jeftiniji, onda nije problem da pored ovolikih kredita, dignemo kredit i za Jovinov most?! ;)
Kad je bal nek je bal!
:)
 
Simba":zkmx7ijx je napisao(la):
A da pomirimo i jedne i druge pa da izgradimo i Jovinov most? :) Ne bi bilo loše da imamo i jedan most na tom mestu. Pošto Jovinove pristalice kažu da je 5 puta jeftiniji, onda nije problem da pored ovolikih kredita, dignemo kredit i za Jovinov most?! ;)
Kad je bal nek je bal!
:)
Не да не би било лоше, него је неизбежно. Газела ће сад имати алтернативу, треба алтернатива и Бранковом мосту (стари мост тешко да је алтернатива било чему).
 
Учинило ми се интересантним да снимим "Мост изнад/преко Аде" по магловитом београдском јутру, понедељак-25.јул, 9:02, снимљено из 18-це.

Ето од магле се и кран не види, онај део крана изнад бетонског дела пилона, а челична ужад као да се држе на "ничему" !


image uploading
 
Kad smo kod tog nikada započetog metro mosta u nivou Nemanjine, da li postoje neke skice tog projekta špšto mi je iz ovih podataka teško da ga zamislim. I baš me zanima koja su rešenja bila izabrana (ako su bila izabrana) za pristupne saobraćajnice. Pogotovo na Novom Beogradu, pošto mi je logično da bi ta saobraćajnica spaja Nemanjinu i Bul. Zorana Đinđića. A tu danas ima puno prepreka...
 
vucko":3qopa9e3 je napisao(la):
@nostradamus Brdo ljudi koje znam to vicu,a kada im objasnim da nema gore vidikovac na vrhu pilona smanji im se entuzijazam.Al dobro,svako ima pravo na svoje misljenje i ne sporim to :)
Да је којим случајем изграђен видиковац на врху пилона, "Мост изнад/преко Аде" не би био више тако елегантан и леп, као што јесте. Тај видиковац би личио као неки прилепак на врху пилона.

Да је којим случајем било изабрано неко друго решење моста, као рецимо решење број 5, онда би то било чак и препоручљиво да се уради видиковац, а у решењу га и има.
Решење број 5:

hosting images
 
djakovac":1rn61skv je napisao(la):
Kad smo kod tog nikada započetog metro mosta u nivou Nemanjine, da li postoje neke skice tog projekta špšto mi je iz ovih podataka teško da ga zamislim. I baš me zanima koja su rešenja bila izabrana (ako su bila izabrana) za pristupne saobraćajnice. Pogotovo na Novom Beogradu, pošto mi je logično da bi ta saobraćajnica spaja Nemanjinu i Bul. Zorana Đinđića. A tu danas ima puno prepreka...
Ono što je mene oduvek zanimalo vezanu za priču o tom mostu kod Nemanjine, jeste kako su zamislili da "obiđu" zgradu glavne železničke stanice...
 
Ronche":3a0fcain je napisao(la):
Ono što je mene oduvek zanimalo vezanu za priču o tom mostu kod Nemanjine, jeste kako su zamislili da "obiđu" zgradu glavne železničke stanice...
Кружним током.
 
Ronche":17gxeogd je napisao(la):
Ono što je mene oduvek zanimalo vezanu za priču o tom mostu kod Nemanjine, jeste kako su zamislili da "obiđu" zgradu glavne železničke stanice...
Ne znam njihovo rešenje, ali ja bih je jednostavno preskočio. Nadvožnjak bi počeo od zgrade Vrhovnog Suda gde ima fine visinske razlike....
 
Ronche":a4nwmt20 je napisao(la):
Ono što je mene oduvek zanimalo vezanu za priču o tom mostu kod Nemanjine, jeste kako su zamislili da "obiđu" zgradu glavne železničke stanice...

Možda da provuku saobraćaj kroz glavni ulaz? :D

Šalu na stranu, za most na tom potezu treba prvo završiti Pokop i izmestiti železnički saobraćaj.
Možda je i veća smetnja za povezivanje - Autobuska stanica.

Drugo, postoji i mogućnost preuređenja parkova ili "parkova" ispred Doma invalida i bolnice Sveti Sava. Mogu da se probiju nove saobraćajne trake, ili da se naprave ulazi i izlazi iz tunela koji bi bili prokopani ispod Železničke stanice.
I ja sam protiv uništavanja parkova, ali mislim da bi se to moglo nadoknaditi nekim većim parkom - zelenom površinom, u Savskom amfiteatru.
 
nova":175l6au3 je napisao(la):
Kako ćemo da imamo metro, kad imamo projekte koji se metroom ne bave?! :|
malimslovimanapisano zar i metro nije prioritet?!

па метро би требало да буде приоритет, али као што знаш то је мртво слово на папиру
 
Lichno bih veoma voleo da vidim metro i divim se vashem optimizmu, ali mislim da bi bilo gotovo suicidalno kretati sa tim projektom u ovom trenutku. Pod time podrazumevam gotovo mrtvu ekonomiju koja tesko moze da otplati sve kredite koje smo uzeli (mostovi, koridor 10, blok 39, poslovno-nauchni centar Zvezdara itd...). Arhitektura i urbanizam nisu jeftine stvari
 
Upravo tako,zato ce i gradonacelnik da ako dobije drugi mandat da nam napravi metro i zaduzi nas do ivice pucanja.Ode na mesto na nivou republike(znate na koje mesto mislim) i onda da kritikuje opoziciju kada ona dodje na vlast u gradu kako nista ne gradi.A on ce zapravo biti kriv za to jer je zaduzio grad toliko da nema novih kapitalnih ulaganja vec samo odrzavanja trenutne infrastrukture.

I koliko razumeh pola para ce dati republika,a pola grada...

Odgovoricu na onaj duzi post sa prosle strane,bese inka kasnije.
 
Ja citam ove postove o metrou i ne mogu da se nacudim. kao da ne zivimo u istom gradu.

Spominje se neki metro most i da je trebalo da ima prioritet????

A ODAKLE VAM PODZEMNI TUNELI ZA TAJ METRO???

Jasno je meni da se bez metroa nikada nece resiti guzva na ulicama, ali ovaj most je, po meni, jedino logicno resenje u ovom trenutku.

Jel moze neko da mi kaze koliko bi kostao taj metro??? Sa svega 5 stanica u gradu, i da spaja npr. NBG sa vrhom Bulevara?

Pa sigurno 5X koliko ovaj mosta na Adi. Ako gresim, objasnite mi.
 
nostradamus":3qy8h20t je napisao(la):
Jel moze neko da mi kaze koliko bi kostao taj metro??? Sa svega 5 stanica u gradu, i da spaja npr. NBG sa vrhom Bulevara?

To je минимум 11 км, 5 станица би дало размак од 2750 м!! За ту релацију минимум је 13-15 станица.
 
Ja sam isto tako ubeđen da i onaj tramvajski lobi 80-tih nije nastao tek tako, sigurno bi i tada svi više voleli da se slikaju na otvaranjima metro stanica, ali 83-84 je ekonomska kriza bila ozbiljna (neki kao ja će se sećati nestašica ulja, kafe, šećera, goriva, vožnje na par-nepar, čuvene "stabilizacije", redovnih restrikcija struje i još kojekakvih "lepota"). Samim tim realno nije bilo šanse da se iskopa bilo šta što bi bilo funkcionalno - jer nije bilo novca. Možda bi uspeli par stotina metara i 1-2 stanice i šta onda s tim?

Tako da je verovatno neko presabrao koliko košta, i ukapirao da od toga u TOM MOMENTU nema ništa i ama baš nikakve koristi, pa je odlučio da bar proširi tramvajsku mrežu (što je i pored mnogo duže mreže suigurno ispalo mnogo jeftinije). Nesreća u tome je što je potrošeno i ono malo para što je prikupljeno za projekat metroa, ali srećna strana je što je bar to proširenje tramvajske mreže završeno pre nego što su stigle 90-te.
Mogu da se kladim da su planeri 80-tih računali da završe tramvaj dok je kriza, pa kad se stvari malo oporave da se vrate na originalnu ideju metroa, alii niko nije mogao pretpostaviti da su krizne 80-te u poređenju sa 90-tim ispale "doba meda i mleka".

A sad zamislite gradski saobraćaj da je počet metro, pa ništa nije urađeno (realno ne bi ni bilo urađeno, jer novca 80-tih više nije bilo za to), a da niste 90-tih imali ni tramvajsku mrežu - kakvo god raspadnuti bili - ti tramvaji su izdržali i prevozili ljude 90-tih.

Po meni najgluplje je što ovi što sad svako malo spominju metro, nikako da urade potpuno novu studiju dnevnih migracija stanovništva, koja bi jedina bila merodavna da se utvrdi koliko ljudi putuje na kojim relacijama, jer u odnosu na stari projekat promenilo se štošta, lokacije najveće gustine naseljenosti, lokacije radnih mesta, mesta za šoping, fabrika itd. I baš zbog toga što to niko ne radi, sam siguran da niko ništa ozbiljno po tom pitanju i ne radi.

Treba proceniti ekonomski rast Beograda, očekivani prirast (ili pad) stanovništva, mogućnosti finansiranja (krediti ili municipalne obveznice), proceniti troškove i - raspisati tender za finansijske ponude, pa uzeti u obzir onu ponudu koja nudi najjeftinije pozajmljivanje novca.
Uostalom po zakonu o lokalnoj samopupravi i dan danas je moguće raspisati samodoprinos, raspiše se referendum u gradu (ili bar onim opštinama koje bi "kačile" prve linije metroa), ako većina bude za eto dodatnog izvora finansiranja - ako većina ne bude za - Bože moj to znači da je ekonomsko stanje takvo da se to trenutno ne može podneti.
 
Arnorian":7k3rq2jx je napisao(la):
nostradamus":7k3rq2jx je napisao(la):
Jel moze neko da mi kaze koliko bi kostao taj metro??? Sa svega 5 stanica u gradu, i da spaja npr. NBG sa vrhom Bulevara?

To je минимум 11 км, 5 станица би дало размак од 2750 м!! За ту релацију минимум је 13-15 станица.

Upravo je u tome i poenta - da razmak izmedju stanica bude dovoljno veliki da metro moze da razvije veliku brzinu i time skrati vreme putovanja, a da se izmedju stanica prevozi nadzemnim vidovima prevoza (autobus, tramvaj, trolejbus). U protivnom se dobija podzemni tramvaj malo veceg kapaciteta bez bitnijeg skracenja vremena putovanja.
 
То што кажеш је уништавање сврхе метроа. Путовање треба да буде ноге-метро-ноге, а не ноге-трамвај-метро-аутобус-ноге. Идеалан размак између станица је 700-800 метара. У свету су се метрои са мањим (Париз) или већим (Москва) растојањима показали лошим. Не треба да измишљамо топлу воду.
 
Vrh