Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Wile E. Coyote":132u5l6s je napisao(la):
...
Скрећеш десно (на условни или на буљук возила која скрећу лево из Јурија Гагарина и која сумануто јуре јер им је лева стрелица кратка), затим идеш испред аутобуске станице (тешко да можеш поред садашњег улаза у аутобуску станицу да прођеш тако брзо, да не говоримо о излазу, где се гомила возача аутобуса утрпава у твоју путању), а онда поново десно на мост.

Malo analize, buljuk vozila skreće levo iz Jurija Gagarina ka ž. stanici NBG, ali do kad, tj. iz kojih razloga?

1. Donedavno zato što je železnički nadvožnjak bio usko grlo u Jurija Gagarina - to je sada uklonjeno
2. Sada zato što je ulazna rampa za penjanje na Gazelu iz smera Jurija Gagarina/Vladimira Popovića ka gradu zatvorena.

Ali koliko će realno ostati automobila koji tu skreću kada budu imali

a. ulaznu rampu ka mostu na Adi
b. otvorenu ponovo rampu na Gazelu

Mislim da će znantno veći broj automobila ići pravo (jer ako idu i ka Milentija Popovića, opet je jednostavnije nego da idu ispod ž.stanice NBG). Sve u svemu ne vidim da će ta dva skretanja desno toliko osakatiti saobraćaj.

Neko reče, da gomila ljudi zbog kruženja oko jednog bloka neće hteti da koristi most na Adi. Pa onda nema nikakve pomoći ni sad ni ubuduće ni za sto godina za ceo Beograd, jer gde god da se postavi bilo kakav most naći će se ludak koji će reći "to je sve predaleko - više volim direktno pa makar i kroz gužvu".

Treba ljude naučiti malo disciplini, opet naglašavam, vani imate gradova na čijim bulevarima uopšte na jako dugim deonicama nema nikakvog skretanja ulevo - i što je najbolje ulice su im daleko protočnije nego naše, gde bi svi na silu da se provuku ulevo baš u ovoj fazi zelenog na semaforu. Treba ljude malo trenirati i na takva rešenja.

Opet naglašavam i ja smatram da je bolje imati ulaznu rampu (pogotovo kad se uzme u obzir koliko je novca u sve uloženo, jednba rampa više-manje), ali ovo kako je sad zamišljeno uopšte nije nefunkcionalno da bi trebalo sve deklarisati "neupotrebljivim".

S druge strane ta rampa bi sa nekim normalnim lukom, zaista išla blizu sadašnjeg ruba te parcele, pa bi se čitav prostor sveo samo na puteve što na zemlji što malo iznad, prostor bi bio potpuno neupotrebljiv za bilo šta drugo, a korist možda i ne bi bila toliko velika da opravda tako nešto.
 
blagoje":szen5z13 je napisao(la):
Kartograf":szen5z13 je napisao(la):
nije mi jasno zbog čega spoj Radničke i BVM neće biti 3+3 nego ga ostavljaju na 2+2?

Koja je svrha onda u uklanjanju tobogana i onog tunelčića? Opet će tu biti haos.


Slažem se da bi 3+3 trake bile optimalne. Zagušenja na nadvožnjaku i podvožnjaku su više zbog širine tih traka i uspona na tim mestima, a na nadvožnjaku i zbog katastrofalnog stanja kolovoza. Uz optimalnu širinu tih traka, blaže uspone i preusmeravanje saobraćaja prema NBG preko mosta, usko grlo neće biti 2+2 trake već semafori.

Na ovoj slici se vide po tri trake u svakom smeru i proširenje. ???
b8a0ax.jpg
 
^^ da... problem je zapravo sto niko nema pojma koji je na kraju projekat official.

Mozda im dune za mesec-dva nesto, pa izmene jos koju stvar...

Znacemo kad sve bude zavrseno, kao i obicno.
 
Album je neprocenjivo bogatstvo. Po meni bi Istorijski arhiv Srbije morao da odvoji određenu svotu za ovakve aukcije.
 
roger":2qeb8ztp je napisao(la):
Album je neprocenjivo bogatstvo. Po meni bi Istorijski arhiv Srbije morao da odvoji određenu svotu za ovakve aukcije.
Управо то, мислим да не би било лоше обавестити сам Историјски архив Србије о овоме. Можда се и укључе у аукцију !!! Можда неко са форума и зна некога из архива Србије, па да чујемо и њихово мишљење.
Баш ме интересује колику ће вредност овај фотоалбум да достигне ? Видећемо за осам дана.
 
Хајде да ти на анализу узвратим анализом. :)
miki_ns":3kh6j287 je napisao(la):
Wile E. Coyote":3kh6j287 je napisao(la):
...
Скрећеш десно (на условни или на буљук возила која скрећу лево из Јурија Гагарина и која сумануто јуре јер им је лева стрелица кратка), затим идеш испред АУТОБУСКЕ СТАНИЦЕ (тешко да можеш поред садашњег улаза у аутобуску станицу да прођеш тако брзо, да не говоримо о излазу, где се гомила возача аутобуса утрпава у твоју путању), а онда поново десно на мост.

Malo analize, buljuk vozila skreće levo iz Jurija Gagarina ka ž. stanici NBG, ali do kad, tj. iz kojih razloga?

1. Donedavno zato što je železnički nadvožnjak bio usko grlo u Jurija Gagarina - to je sada uklonjeno
2. Sada zato što je ulazna rampa za penjanje na Gazelu iz smera Jurija Gagarina/Vladimira Popovića ka gradu zatvorena.

Ali koliko će realno ostati automobila koji tu skreću kada budu imali

a. ulaznu rampu ka mostu na Adi
b. otvorenu ponovo rampu na Gazelu

Mislim da će znantno veći broj automobila ići pravo (jer ako idu i ka Milentija Popovića, opet je jednostavnije nego da idu ispod ž.stanice NBG). Sve u svemu ne vidim da će ta dva skretanja desno toliko osakatiti saobraćaj.
Поново сам додатно нагласио оно што сам већ, изгледа, недовољно нагласио. Кад ту буде аутобуска станица (а поред тога, и ж. станица Нови Београд би требало да добије на тежини), много већи број возила ће скретати туда.
miki_ns":3kh6j287 je napisao(la):
Neko reče, da gomila ljudi zbog kruženja oko jednog bloka neće hteti da koristi most na Adi. Pa onda nema nikakve pomoći ni sad ni ubuduće ni za sto godina za ceo Beograd, jer gde god da se postavi bilo kakav most naći će se ludak koji će reći "to je sve predaleko - više volim direktno pa makar i kroz gužvu".
Ја рекох. И даље стојим при томе да људи неће хтети да праве доста већи пут.
miki_ns":3kh6j287 je napisao(la):
Treba ljude naučiti malo disciplini, opet naglašavam, vani imate gradova na čijim bulevarima uopšte na jako dugim deonicama nema nikakvog skretanja ulevo - i što je najbolje ulice su im daleko protočnije nego naše, gde bi svi na silu da se provuku ulevo baš u ovoj fazi zelenog na semaforu. Treba ljude malo trenirati i na takva rešenja.
Слажем се. Кроз Кнеза Милоша се заиста прође брзо у било којем смеру у било које доба. Са овом петљом такав изговор не пије воду, јер Кнеза Милоша је ту одувек и не можеш ништа буџити осим да је убрзаш на тај начин што ћеш укинути нека скретања. И Булеваром се сад прође зачас. Међутим, код ове петље, где се све гради од нуле, па према томе, може да се сагради како треба, праве се компромиси који воде ка половичним решењима и смањеној функционалности (још један пример: раскрпетља код Хиподрома).
miki_ns":3kh6j287 je napisao(la):
Opet naglašavam i ja smatram da je bolje imati ulaznu rampu (pogotovo kad se uzme u obzir koliko je novca u sve uloženo, jednba rampa više-manje), ali ovo kako je sad zamišljeno uopšte nije nefunkcionalno da bi trebalo sve deklarisati "neupotrebljivim".
Нико не каже да је неупотребљиво. Само се каже да није функционално у складу са уложеним новцем (уосталом, и сам си то рекао).
miki_ns":3kh6j287 je napisao(la):
S druge strane ta rampa bi sa nekim normalnim lukom, zaista išla blizu sadašnjeg ruba te parcele, pa bi se čitav prostor sveo samo na puteve što na zemlji što malo iznad, prostor bi bio potpuno neupotrebljiv za bilo šta drugo, a korist možda i ne bi bila toliko velika da opravda tako nešto.
Можда. Уосталом, време ће показати. И даље остаје варијанта подвожњака који би заузео много мање места.
 
ja bi kupio ovo ali ne znam kako. nisam član ovoga i nisam nikad plaćao preko neta.
 
И не може из Србије да се купује на eBay, још увек, тако да џаба. Једино ако имаш неког из иностранства, по могућности из Аустрије, јер је продавац из Беча.
 
Mislim da ce vec na aukciju javilo mnoogo ljudi koje interesuje stari beograd na fORUMU POLITIKINOG ZABAVNIKA ima dosta lubitelja starog beograda koji kupuju sve od reda tako da nevjerujem da ce im promaci .Jeda od clanova kupovao je stare slike smedereva i site poklomijo muzeju grada smedereva na dan grada
 
direktor":1lmn6lii je napisao(la):
Mislim da ce vec na aukciju javilo mnoogo ljudi koje interesuje stari beograd na fORUMU POLITIKINOG ZABAVNIKA ima dosta lubitelja starog beograda koji kupuju sve od reda tako da nevjerujem da ce im promaci .Jeda od clanova kupovao je stare slike smedereva i site poklomijo muzeju grada smedereva na dan grada

Da objasnim - to su bile jezive fotografije Smedereva nakon eksplozije voza sa municijom 1941. Jenom rečju - Hirošima.
Slike nisu bile viđene 60 godina.

Na tim nemačkim iz vremena okupacije se najčešće vide upravo ruševine ovog mosta.
Interesantno je da je oba mosta, i ovaj i Brankov posle rata, projektovala nemačka firma MAN.
Kada se uporede te dve konstrukcije, vidi se koliko je tehnika napredovala od 20-tih do 50-tih (ili u toku rata, kako se uzme).
 
stf":2q9xo6xg je napisao(la):
И не може из Србије да се купује на eBay, још увек, тако да џаба. Једино ако имаш неког из иностранства, по могућности из Аустрије, јер је продавац из Беча.


Ne razumem? Ja godinama unazad imam nalog na ebay-u, i kupovao sam i prodovao sa istog, a živim u Beogradu...
 
relja":1ykkgl8f je napisao(la):
Interesantno je da je oba mosta, i ovaj i Brankov posle rata, projektovala nemačka firma MAN.
Онај МАН који производи камионе, аутобусе итд. или је то нека друга фирма која се исто зове?
 
442doBGD":3semv07k je napisao(la):
stf":3semv07k je napisao(la):
И не може из Србије да се купује на eBay, још увек, тако да џаба. Једино ако имаш неког из иностранства, по могућности из Аустрије, јер је продавац из Беча.


Ne razumem? Ja godinama unazad imam nalog na ebay-u, i kupovao sam i prodovao sa istog, a živim u Beogradu...
Па ако може, то је сјајно, али како? Ово је први пут да чујем да је то изводљиво, а знам људе који се баве трговином преко нета.
 
Wile E. Coyote":3sxwm92q je napisao(la):
relja":3sxwm92q je napisao(la):
Interesantno je da je oba mosta, i ovaj i Brankov posle rata, projektovala nemačka firma MAN.
Онај МАН који производи камионе, аутобусе итд. или је то нека друга фирма која се исто зове?

Logo naštampan na čeličnim segmentima mosta je isti kao ovaj danas na kamionima.
Pre rata je to bila jedna velika grupacija, posle su je razbili na manje firme.

http://en.wikipedia.org/wiki/MAN_SE
 
Trebalo bi da su privremeni i ovi skroz levo. Jedno ovu u centru su stalni.

Ne znam sta da vam kazem ali meni nije bas svejedno sto ce toliki beton da visi na zadnjem rasponu. Jes da su kablovi tu gusci ali nekako imam utisak da je 3 puta tezi taj deo od glavnog raspona.

Ako se pojave neke vibracije i oscilacije, beton nije celik da se uvija. Koliko znam samo moze da izdrzi opterecenje do neke tacke i onda pocinje da se drobi i puca. Zato ga i testiraju.

Kako se testira most?

Ako npr. imamo sledeci slucaj. ceo glavni raspon do pilona pun tesklih kamiona a zadnji raspon prazan pa onda obrnuto. A onda balans. Full load na obe strane.

Ako tada ne padne nece nikad.

Onaj sto su francuzi pravili u Millou potonuo nekih oko 20 cm bese, a posto je sav od cekila od deck-a na gore(piloni celicni od nivoa puta) bojali su se riple efekta. I tako ako potone jedan raspon slednci se ispupci za toliko pa sledeci potone i tako dok ne dodju do kraja. Drugo. Kad su okacili raspone most je bio sav uzuvijan dok nisu zategli kablove i doveli ga pod crtu.

M20 trenutno visi i nije nategnut. Kad ga popritegnu doci ce on na svoj nivo tj. u ravni sa T2.
E kad ga spoje svaki segmet ce morati da nasteluju jos jednom na glavnom rasponu.

Na zadnjem rasponu ne znam kako. On ne moze mnogo da se uvija ako moze uopste. Ako preteraju sa zatezanjem okolni rasponi trpe manje a pilon trpi vise na tom delu.

Treba to balansirati uz to proveravati koliko se pilon uvija.

Ne znam da li moze ali ako moze da pilon uhavti malo vetra pa ceo most onda pomeri malo a?
Ne bi trebalo jer sajle bi trebale da imaju neki hod u lezistima tako da i ako se pilon malo pomera most stoji na mestu.
 
Pa valjda su proracunavali :rolleyes: . Plus most su projektovali jos i za tramvaje/gradsku zeleznicu tako da KO zna kad cemo mi stici do tih "granicnih" opterecenja :laugh:

Mene vise zanima ta dinamika beton-celik-kablovi u zavisnosti od temperature. Kad uzmes razliku od minimalne i maksimalne, u Beogradu je to zesci raspon. Plus kosava. Znam da je racunato ali svejedno se nekad pitam, Boze koje su to sile...
 
Jel moguće da niko ko je obilazio most, nije bio unutar pilona? Baš me zanima (a verujem i sve ostale) kako izgleda unutra. Čudi me da čak ni Discovery nije bio "unutra".
 
Kada se ukloni kran, unutrašnjost pilona će biti stalna veza sa kablovima, a to je neophodno zbog održavanja, verovatno postoje još neke instalacije sem električnih, koje moraju biti dostupne. I mene zanima kako je to rešeno.
 
Била је једна слика која је приказивала унутрашњост пилона. Али много раније у овој теми.
 
Vrh