Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

milanche":1rgdl59k je napisao(la):
@Vucko koliko ja ynam na tom javnom uvidu, može se uloyiti prigovor i dužni su da ti odgovore, bar bi trebalo :) Ne bi bilo lose uloziti proigovor za izostanak tramvajske stanice kod stanice nbg.
А не би било лоше уложити и приговор на недостатак рампе у Јурија Гагарина.
 
nova":8gawbb6n je napisao(la):
Mali podsetnik iz pisma Jovina redakciji Svedok povodom intervjua sa Djilasom
"Podsećam gradonačelnika - pre tri godine (5. april 2008) lično sam ga obavestio i na planovima (GUP-1923. GUP-1950. GUP-1972. GUP-2003) pokazao - da je most „Ada Ciganlija“, veza Banovog brda sa Novim Beogradom, planiran na poziciji „donje prevlake“, gde je reka Sava široka 260 metara; - da je magistar Mirko Radovanac, u okviru Studije opravdanosti izgradnje Unutrašnjeg magistralnog poluprstena - UMP (promovisana decembra 2003.) odredio novu poziciju mosta - na donjem špicu Ade - gde je reka Sava, od izvora u Sloveniji do ušća u Dunav, najšira - 620 metara;http://www.svedok.rs/index.asp?show=77513

Svaka čast Jovinu, ali otkud ovakvo "frljanje" širinom reke.

Sava ni na uzvodnom ni na nizvodnom špicu Ade Ciganlije NIJE široka samo 260 metara. Kod uzvodnog špica Ade, na mestu gde postoji zemljana prevlaka koja odvaja jezero od toka Save, širina same Save je oko 420 m (možete proveriti na Google earthu) - i to samo vodene površine, a mislim da bi za ove stvari relevantno bilo izabrati širinu od nasipa do nasipa - a onda je to već cca 650 m. (pretpostavljam da bi se čak i tamo most pravio tako da nema stubova u vodi, eventualno na inundacijama do nasipa).

Sava se zaista sužava još više, ali dalje uzvodno kod onog pristana u Makišu, tamo je širina toka oko 300-310 m. Ali to je već na više od pola puta od špica Ade ka Ostružnici. Sasvim je logično da je najpovoljnije mesto za gradnju ono gde je Sava najuža, ali da li bi most na takvom mestu imao isti saobraćajni značaj kao most preko Ade (na bilo kom špicu Ade).

Na mestu gde se gradi sadašnji most, otprilike mereno po Google Earthu širina samog toka Save je oko 370 m - kako je glavni raspon (koji se meri od ose pilona do stuba ispred zimovnika) projektovan na 376 m - to govori da nisam mnogo grešio pri očitavanju udaljenosti.

Ispada da je sama Sava ovde čak UŽA nego na drugom špicu Ade. OK, na ovu dužinu treba dodati i raspon preko rukavca Save na čukaričkoj strani tj. 200m.

Ali ni Jovin nije naglasio da ako bi most bio baš kod prevlake na uzvodnom špicu Ade - ili bi i tamo treba dodati bočni raspon da se premosti sam kraj jezera, ili bi most mogao odmah da se spušta na tlo ako bude još malo uzvodno, ali je tamo širina Save već malo veća, a od nasipa do nasipa ima preko 750 m - znači toliko bi minimalno morala da bude konstrukcija samog mosta.

Kad se uračuna da sadašnji most premošćava i zimovnik, njegova dužina je onolika kolika je - 964 m.
Ako pretpostavimo da je moja procena da je od nasipa do nasipa na drugom kraju Ade, gde most ne bi morao da prelazi i rukavac jezera, oko 750 m, most ni tamo ne može odmah da se spusti na tlo, to znači da bi i tamo bilo još izdignute konstrukcije mosta. Sve u svemu most bi bio nešto kraći, ali ne baš značajno.

Koliko vidim da se most sagradi tamo, sa novobeogradske strane bi takođe moralo da se pravi barem 3.5 km produžetka bulevara sa Novog Beograda (pretpostavljam Jurija Gagarina, pa onda krivina ka mostu). I to kroz potpunu pustaru, što je naravno jeftinije, nego nadvožnjak, ali bi u tom delu opsluživalo baš nikoga, a pri tome bi se onda opet natezali sa otkupom poljoprivrednog zemljišta, verovatno godinama. Čini mi se da bi taj most bio poprilično daleko i izolovan da bi zaista "povukao" saobraćaj sa Gazele.

Po svim reakcijama, očigledno je da ni ovaj sadašnji položaj mosta nije idealan, ali mi se čini da će ga ljudi lakše koristiti nego da je tamo na drugom kraju, gde bi bio dosta daleko i onima koji se spuštaju sa Čukarice i Banovog Brda, a pogotovo za one koji žive u blizini ž. pruge na Novom Beogradu, ili preko nje u smeru auto puta.
Most koji se sada gradi sa novobeogradske strane je dosta blizu auto-puta, pa će se samim tim mnogo lakše ljudi odlučiti da siđu sa auto puta pre Gazele, prevezu se dva bloka kroz NBG i popnu se na novi most, nego kad bi trebali da siđu sa auto puta, prođu ceo NBG uz Savu, pa još tri kilometra po poljanama i onda da pređu u Makiš i krenu nazad ka Čukarici, Banovom Brdu i sl.

Petlje i nadvožnjaci su ipak druga stvar, ovde gde se sad gradi oni su neophodni, tamo možda ne bi ni bili, ali možda će baš te petlje i nadvožnjak na NBG zapravo značiti najviše u svemu ovome.

Naravno da je važno raspravljati o ovakvim stvarima, ali mi već pomalo ide na živce što se svako malo iznosi brojevi kako se kome dopadaju. Sad je most tu gde jeste, i mislim da su svi mogli umesto ovakvih (moram reći dosta nategnutih izjava o širini reke tamo i ovde i sl. stvari) uložiti svoje znanje u to da se od mosta na mestu gde sad već jeste dobije najfunkcionalnije i najkorisnije rešenje. Pogotovo se to moglo jer se priključci na most projektuju posebno i naknadno. Ovo lamentiranje "bolje bi bilo da je negde drugde" je potpuno neefikasno, na kraju krajeva ne menja ništa i ne doprinosti ničemu. Niko neće iskopati most i odneti ga sad na drugi kraj Ade, prema tome "prošao voz" - gotovo, treba koristiti znanje i stečenu mudrost i iskustvo da se sad već skoro gotov most iskoristi što je bolje moguće. Ako je stvarni cilj da se pruži ekspertska pomoć.
 
miki_ns":4iz823pd je napisao(la):
Ispada da je sama Sava ovde čak UŽA nego na drugom špicu Ade. OK, na ovu dužinu treba dodati i raspon preko rukavca Save na čukaričkoj strani tj. 200m.
Као и део преко зимовника, што си сам рекао.
miki_ns":4iz823pd je napisao(la):
Most koji se sada gradi sa novobeogradske strane je dosta blizu auto-puta, pa će se samim tim mnogo lakše ljudi odlučiti da siđu sa auto puta pre Gazele, prevezu se dva bloka kroz NBG i popnu se na novi most
С тим што су засрали петљу у Јурија Гагарина, тако да се од Сава Центра не може укључити на мост. Тек ће се видети колико та рампа недостаје.
 
Ta cetvrta rampa bi trebala da ide preko buvljaka i da se spoji sa onom rampom sto se penje od buvljaka sto je u planu. U principu nesto slicno kao ova sto silazi ka banovom brdu sto je vec gotova i sto ima spajanje na dnu. Ova bi imala spajanje gore.

Nego ima i drugo resenje. Uslovno levo. Proseku lepo izlaz i kad se gore na semoforu zatvori ovi skrenu levo na vec postojecu rampu. polukruzno. Malo na kvarno al sta je tu je. Mislim slicno bi bilo ko za Ugrinovacku u Zemunu kad ides iz NS.a, samo da ima veći prostor za prestrojavanje.

Takvo resenje je nesto nize u JG kod Sava centra na petlji sa Gazelom jer postoji samo silazna rampa ka NBG a ne i ka starom zeleznickom mostu kad se ide iz pravca Šida ali vode je gadno jer nema trake za prestrojavanje.

Jes da je to loše rešenje ali ako semofor gore zatvori prolaz ljudi mogu da se okrenu. Nije ovo neko resenje ali je mozda bolje od nego da se ide na onu rampu kod buvljaka.
 
Благоје, укњижен плусићћћ у дневник.

Једно питање, ако знаш или већ ко зна, а баш ме интересује, јер је мало необично да се овако уради.

Зашто је овај део, окружио сам га црвеним кругом, овако урађен ? Да ли из неког посебног техничког разлога, јер се баш тако морало или већ ?

Хвала за одговор.
 
Ефекат зума чини да та кривина изгледа оштрија него што јесте. Колико је тај ефекат јак види се на носачима контактне мреже над пругом, који су 17 м широки, а размакнути 30-35 м.
 
Ha, još samo 9m! Bravo za majstore, doteraše cara do duvara! :vops: Svaka čast! :kk:

A što se tiče budućeg žargonskog, narodskog, svakodnevnog, uličarskog i sl. naziva za most, pa to će narod kad se provoza i kad sredi utiske da prilepi najjaču asocijaciju pa šta ispadne..
Nametnula su se dva kriterijuma:
vizuelni - dominira to što se baš žestoko digao u vis, i lokacijski - to je jednostavno most na adi
pa pošto je dignut na adi - "Nadignuti most"! :lol:

Đile na otvaranju - " ovaj lepi i veliki Nadignuti je simbol onoga što vlast nudi narodu! Uživajte..."
 
@Njile

Moze da se podnese pismena primedba,ja stvarno nemam vremena niti snage da se cimam,dovoljno se vozam sa urbanistima i ovako oko drugih stvari.Pise u onom linku do kada se moze podneti pismeni zahtev.Pozeljno je da ako neko podnosi zahtev kontaktira arhitektu po mogucstvu urbanistu.To kazem jer vecinu primedbi komisija za planove koja odlucuje o njima odbacuje kao neosnovanu i nevaljano formulisanu.

Clanovi te komisije nisu ni poznati javnosti osim njenog predsednika,da ne ulazim u pricu,tome nije ovde mesto.

@miki Jovin tu stvarno lupa oko sirini Save.Mislim da je lokacija najbolja moguca,ona po gup-u 1972 ili prvoj verziji gupa 2021 je uzasna ako je most u pitanju jer bi bila posred Ade kod zemljouza koji spaja Adu i Nadvoznjak ka BB-u.

Mozda su 1972 planirani da tu naprave tunel pa je to bilo moguce,ali most nikako nije smeo proci.Takodje mi je jasno da je jovin ipak specijalizovan za metro pa bi metro tim pravcem za razliku od Ade najbrze povezao BB i pozesku sa NBG.

Ocigledno da mu nije drumski saobracaj bio na listi prioriteta jer tada nije planiran ni taj UMP na NBG.

Mislim da Jovin namerno baca drvlje i kamenje na ovaj most,najvise zbog metroa i sumnjivog nacina izbora najskupljeg resenja mosta.

Cak je i urbanista Ferencek koji je pravio GUP 2021 rekao da je prednost tog skromnijeg mosta bez pilona koju je ponudio gradjevinski fakultet da bi postojala stanica na mostu,jer bi tramvaj isao kroz sanduk mosta.

@edgeman Ako ti nije problem naskrabaj u paintu na sta mislis tacno?Mnogo lakse mi je tako da shvatim na kakvo resenje te nedostajuce rampe gledas. Imajte razumevanja,nisam vozac. :)
 
Гага":36ywgr28 je napisao(la):
Благоје, укњижен плусићћћ у дневник.

Једно питање, ако знаш или већ ко зна, а баш ме интересује, јер је мало необично да се овако уради.

Зашто је овај део, окружио сам га црвеним кругом, овако урађен ? Да ли из неког посебног техничког разлога, јер се баш тако морало или већ ?

Хвала за одговор.

To je posledica ugla kamere. Osnovni tok ide u levoj krivini (gledano u smeru Topčider-NBgd), silazna rampa je diskontinuitet iz osnovnog toka pa pod tim uglom deluje bezveze.
 
vucko":1y93rf1s je napisao(la):
Cak je i urbanista Ferencek koji je pravio GUP 2021 rekao da je prednost tog skromnijeg mosta bez pilona koju je ponudio gradjevinski fakultet da bi postojala stanica na mostu,jer bi tramvaj isao kroz sanduk mosta.
Ааа, значи то је тај "стручњак" који је ставио тачку и обогаљио Београд за сва времена? :notok: :rant:
 
Ima tu malo i optičke varke, ali je činjenica da je silazna rampa trebala da počne da se odvaja i spušta nešto ranije, kako bi se dobila pravilnija kontura. Međutim, da su to uradili, silazna rampa bi se dobrim delom nadvila nad tramvajskom bašticom, a prvi noseći stub rampe nakon odvajanja bi verovatno otežavao nesmetan prolazak tramvaja.
 
Kartograf":3r4d04eb je napisao(la):
nije mi jasno zbog čega spoj Radničke i BVM neće biti 3+3 nego ga ostavljaju na 2+2?

Koja je svrha onda u uklanjanju tobogana i onog tunelčića? Opet će tu biti haos.


Ja gledam i ne mogu da verujem, ne samo što ostavljaju usko grlo već i prave proširenja za stanice busa na tom uskom grlu verovatno da bi napravili još veći čep. Sreća je jedino što će taj pravac zbog mosta biti rasterećeniji ali za koju godinu kad poraste saobraćaj eto problema. :bash:

O propustu da tramvaj prolazi pored autobuske i železničke stanice a da ne staje suvišno je i govoriti.
 
@miki_ns

treda da otići na lice mesta pa se uvideti šta je na licu mesta samo muljeviti plićak uz obalu.

Na istom tom Google Earthu može i da se meri rastojanje od nekog fiktivnog stuba u vodi u plićaku kod špica Ade ka ušću i novobeogradske obale na kojoj bi moglo da se uredi šetalište. Raspon iznag Save bi onda bio manji od 300 metara. Malo li je? Da je taj način razmišljanja ispravan pokazuje i kako su bili potavljeni stubovi srušenog Mosta kralja Aleksandra - malo su bili "zašli" u Savu, ali na njihovom mestu je naknadno uređena obala i šetalište....tako danas Brankov prelazi reku, a ne suvo tlo.


Ne slažem se sa viđenjem mosta uzvodno od Ade. Pošto još nije ni predviđen, nigde ne piše da mora da bude baš na mestu prevlake, ili bilo gde.

Možda je to sada pustara, pa šta? Neka se prvo izgradi ulica, pa onda naselja oko nje. Uostalom, ko kaže da se neće nastaviti izgradnja nekih novih stanova iza Ivana Ribara?

Meni je sasvim prirodno graditi saobraćajnice koje će da izvlače saobraćaj iz jezgra i da ga sprovode okolo grada. Zašto obaezno mora da ujutru sav saobraćaj ide iz pravca Ivana Ribara ka Sava Centru a popodne u suprotnom? Zašto ga ne podeliti?
 
relja":2j9bkvts je napisao(la):
@miki_ns

treda da otići na lice mesta pa se uvideti šta je na licu mesta samo muljeviti plićak uz obalu.

Na istom tom Google Earthu može i da se meri rastojanje od nekog fiktivnog stuba u vodi u plićaku kod špica Ade ka ušću i novobeogradske obale na kojoj bi moglo da se uredi šetalište. Raspon iznag Save bi onda bio manji od 300 metara. Malo li je? Da je taj način razmišljanja ispravan pokazuje i kako su bili potavljeni stubovi srušenog Mosta kralja Aleksandra - malo su bili "zašli" u Savu, ali na njihovom mestu je naknadno uređena obala i šetalište....tako danas Brankov prelazi reku, a ne suvo tlo.


Ne slažem se sa viđenjem mosta uzvodno od Ade. Pošto još nije ni predviđen, nigde ne piše da mora da bude baš na mestu prevlake, ili bilo gde.

Možda je to sada pustara, pa šta? Neka se prvo izgradi ulica, pa onda naselja oko nje. Uostalom, ko kaže da se neće nastaviti izgradnja nekih novih stanova iza Ivana Ribara?

Meni je sasvim prirodno graditi saobraćajnice koje će da izvlače saobraćaj iz jezgra i da ga sprovode okolo grada. Zašto obaezno mora da ujutru sav saobraćaj ide iz pravca Ivana Ribara ka Sava Centru a popodne u suprotnom? Zašto ga ne podeliti?

Ako Bog da, jednog dana sibnuti tunel ispod Save da se povezu petlja na Cukarici i Omladinskih brigada?
 
Evo resenja sa semoforim za skretanje u levo. Deluje malo bezveze ali vec imamo tako nesto kod SC-a. Sve je na slikama. Znachi kad se gore zatvori semofor kod raskrsnice na buvljaku otvori se ovaj ovde za levo i gotova stvar.

Tipican primer za ovakvo skretanje levo je skretanje iz Požeške u Blagoja Parovića. tj. oni koji idu pravo ne staju jer za njih nema semofora.



Evo kako je kod SC-a, Dosta nezgodno ali tako je vec godinama.


Ovo sa trakom za prestrojavanje i semaforom je bolje resenje ali naravno ne i idealno. Skretanje se pomeri malo naviše tako da je penjanje na most olakšano. Ujedno to bi bila jedina rampa koja bi imala semafor.

Ovo resenje je po meni malo verovatno jer ce radije da se skrece uslovno desno (ako postoji) kod buvljacke raskrsnice, nego levo sa semaforom. Ako tamo nema uslovnog desnog skretanja onda je mozda ovo bolje resenje jer bolje je ovde cekati nego na raskrsnici a jos ti treba jedno skretanje na most desno posle. Ovako samo ovde zakovrneš i već si na mostu.

Edit:
Cisto sumljam da ce ovako uraditi jer kad se bolje razmisli auta sa buvljacke petlje nece nikad prestati da dolaze jer se pustati saobracaj iz okolni ulica u JG kad se za one iz JG zatvore za pravo. Tako ispada da je cela ideja osudjena na propast u startu.
 
А окретање у додатну траку у смеру ка Газели, без семафора? Острво је довољно широко, само онда не би могла да се окрену крупна возила.
 
Polukružno okretanje može da se obavi i 200 metara dalje na raskrsnici sa semaforima kod buvljaka.
 
То ће тек да направи збрку. Зна се да семафор за лево по правилу кратко држи. Осим тога, нико се неће цимати да иде толико, него ће сви ићи на Газелу, јер ће то бити много једноставније. Још кад се ту измести аутобуска станица, а ж. станица Н. Београд добије већу улогу... Биће журке у свим околним улицама. Наравно, нико на то није мислио.
 
Dobro ta ulazna rampa nedostaje, prostor je takav kakav je, nezgodan, ali zaista, koliko je to vremena potrebno da se napravi krug oko buvljaka i popne od tamo? Koliko se sećam to je planirani princip. Ne verujem da traje duže od minuta (a verovatno ni toliko).
Pa u velikim gradovima vani postoje bulevari na kojima kilometrima i kilometrima nemate baš nikakvu mogućnost skretanja na levo, čak i kad je u pitanju denivelisana raskrsnica (ulice samo prolaze jedna ispod druge, i moguća su samo desna skretanja iz svakog smera - rampe za penjanje/spustanje). Za leva skretanja primenjuje se princip - produži jedan blok dalje, skreni desno, pa opet desno, pa opet desno - na kraju prođeš ispod ili iznad ulice kojom si malopre prošao. Tako su sva skretanja uvek desna, obiđe se jedan blok i to je to. A mnogo je jeftinije od pravljenja komplikovanih grana petlji sa nezgodnim uglovima i/ili usponima.
Ne razumem toliko katastrofično kukanje za jednim skretanjem, bilo bi lepo da postoji, ali de facto postoji prihvatljiva alternativa sastavljena od samo desnih skretanja. Jeste malo duže, ali nije puno manje efikasno.
 
zasto je problem iskopati "tunel" ispod trake ka sava centru, ili cak ispod oba smera a da se u njega ulazi iz krajnje desne trake u smeru ka blokovima, tako bi luk mogao da bude blazi. da li tuda idu neke podzemne inastalacije? mislim na podvoznjak, obican jarak sirine 5-6 metara koji bi gore premostili nekakvim gredama koje bi nosile parce asfalta iznad
 
miki_ns":3ii4jb1g je napisao(la):
ali zaista, koliko je to vremena potrebno da se napravi krug oko buvljaka i popne od tamo? Koliko se sećam to je planirani princip. Ne verujem da traje duže od minuta (a verovatno ni toliko).

Od Milentija Popovića u krug oko buvljaka, ispod železničke stanice Nbg, pa nazad do rampe u Jurija Gagarina kojom se može popeti na novi most, ima čak 5 semafora (a jedan od njih, na raskrsnici Antifaštičke borbe i Milutina Milankovića, baš dugo tu zadržava vozila).

Mnogooo duže od minuta će se putovati tom varijantom...
 
Управо ће аутобуска станица правити проблем. Неће то бити само минут. Ово са подвожњаком није лоша идеја и требало би да се одмах сада уради, док се прави петља.
 
Vrh