Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Bela boja u ahitekturi kod nas spada u domen teorije. U velikim zagađenim gradovima bela fasada za samo nekoliko meseci postaje manje više siva, u zavisnosti od materijala. Taj problem je u zadnje vreme rešen modernim materijalima koji su, na žalost, još uvek preskupi za nas.
Ova nijansa sive u kojoj su kablovi je sasvim dovoljno svetla.
 
Мислим да је Боб у праву. Бела би се врло брзо испрљала, а нека друга боја би била смешна.
 
Значи овом сивом бојом смо предухитрили могућност прљања. :)

Мало сте преценили загађење у Београду.Ти слојеви чађи на фасадама су резервисани за само неколико најпрометнијих и скучених улица у старом делу града.У осталом,погледајте само како се држи бела боја на димњацима топлана који габаритима могу да се пореде са пилоном.
 
A i u pitanju je most a ne neka skucena ulica kao recimo Brankova.Ne bi tu bilo nikakve cadji,a vec za nekoliko godina ce biti euro 5 motori standard pa nece biti ni moguce da se pojavi ni teorijski.Stoga sam za krecenje il oblaganje pilona necime.
 
Veliki ste vi optimisti. Euro 5 motori ne znače čist planinski vazduh već samo delimično smanjenje zagađenja koje ionako raste povećanjem broja vozila, dakle samo donekle usporavaju rast zagađenja. I nije samo lokalno zagađenje ono što prlja fasade već globalno, koje nam se, na primer, vraća kišom.
Koliko puta ste se naivno obradovali kiši da će vam oprati kola, samo da bi kasnije shvatili da su samo dodatno prekrivena slojem mulja? Jeste li ikad obrisali šoferšajbnu belim papirnim ubrusom posle čega je on ostao crn? Ja retko zalazim u uži centar grada ali vrlo često skidam čađ sa šoferke.
 
^^

Koliko delimicno? Ortak mi je pricao kada je bio u inostranstvu, da skoro nije osetio smog. Nasalio, se rekao je da se moze inhalirati ispod auspuha, ako bi poredio njih i nas. Ako bi svi npr u Beogradu imali Euro 5, da li bi pogled na Novi Beograd bio bez smoga?Gledano sa Kalemegdana.

Nadjoh na wikipediji o tome, ali nemam pretstavu o kolicini zagadjivanja, i smanjenja.


http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
 
Nekoliko "prizemnih" slika, tj. iz žablje perspektive i s ove strane ograde dokle obični smrtnici imaju pristup:

- najpre utisak da je stvarno glavni posao pri kraju (u SMB žargonu - SITNO!):








bočni raspon, na koji trenutno kaleme čelični segment T2, je preostalo da naguraju za još 16m. Taman toliko je neophodno da betonska greda na donjem delu raspona zađe u žleb na stubu br.5 i time obezbedi bočnu stabilnost kolovozne konstrukcije (superstrukture):



s druge strane rampa za silazak u Radničku je gotovo završena:






Što se tiče kablova još po jedan par sa obe strane i gotovo:





Da pojasnim: na poslednjoj slici pilon deluje povijeno tj. sa deformitetom tipa kifoza-skolioza?! zbog sferne "buraste"aberacije objektiva na najširem uglu, inače je prav ko strela! (ovde kao da imitira ono stripovano "mali Đokica" rešenje prozvano "žirafa", tehnički neostvarivo i karikaturalno ali zabavno za one koji misle da se sve može rešavati glasanjem po forumima, od "izbacivanja iz velikog brata" do dizajna narednog eksperimenta na akceleratorima u CERN-u recimo... :p )
 
Велики Врачар, одлична фоторепортажа, укљижен плусићћћ.

Ма какви 40 метара до спајања моста, остало је још 11 центиметара до спајања !!! :lol:

 
LEPO!

Mozda su preterali sa guranjem tehnoloske granice na ovom pilonu ALI ovaj most mi se stvarno cini najgracioznijim i najlepsim od svih mostova ovoga tipa koje sam ikada video. Onaj ruski u Vladivostoku nema tu lepu asimetriju i piloni su malo ruznjikavi, kao i kod mostova na slican fazon kod Dubrovnika, u Crnoj gori itd. koji su uz to i puno manji...

Suludo i preskupo? Mozda. Ali stvarno jako lepo i na ponos i uzivanje generacijama koje dolaze, a i da impresionira posetioce, pre svega LEPOTOM.

A impresionirati lepotom je jako tesko jer ona ne sledi automatski kada se pljunu ogromne pare. Za to treba dodatno "je ne sais quoi", a to ovaj most definitivno ima. Za razliku od Teslinog tornja (pogotovo njegove kicerske obrade) koji bi bio jednostavno ruzan, a po meni i ona zgrada (nadam se jos dugo ne izgradjenog) centra za popularizaciju nauke nema TO.

Uz crkvu Sv. Marka i samo par drugih objekata po gradu najzad dobijamo jos nesto novo a da ima TO. :kk: :gobb: :pob: :vops:
 
bg259":2kch9plz je napisao(la):
"se i samim mostograditeljima ne svidja to ubrzavanje, to valjda nesto znaci!"

jesi li ikad sreo gradjevinca koji je opusteno prihvatio rok za zavrsetak radova.....
uvek potpisu ugovor, pa onda traze vise vremena i para, uglavnom da preprave greske koji su sami napravili

da nema pritiska nikad nista ne bi se zavrsilo na vreme.... a oni ce uvek kukati i ako im das 10 godina....
O kom ti projektu pricas? O kom vremenu? Pa ovde rade strane firme i radnici za dobre plate, a dobijaju jos dodatni kes za ubrzanje, i naravno, odlicno placena eventualna treca smena. Nemaju nikakvog razloga da se zale, a zabrinuti su i ubrzanje im se ne svidja.

Pa jbt. ne pricamo o vodoinstalateru koji menja wc solju, ili onim putarima sto asfaltiraju sokake po selima.....

Ako smo dobili insajdersku info. da se ljudima koji rade na mostu, ne svidja ubrzanje, ja im verujem da imaju opravdan tehnicki razlog.....svasta.
 
stf":1ttpky8m je napisao(la):
Ako smo dobili insajdersku info. da se ljudima koji rade na mostu, ne svidja ubrzanje, ja im verujem da imaju opravdan tehnicki razlog.....svasta.
Previše idealizuješ te ljude na gradilištu. Iako imaju više znanja od tih što menjaju WC šolje i asfaltiraju po selima, nisu mašine. Iako je ubačena dodatna novčana injekcija radi ubrzavanja, pitanje je kako je to organizovano na licu mesta i da li te pare dobijaju pravi ljudi, dakle oni od kojih dinamika stvarno zavisi. Kao što rekoh, nije dovoljno samo platiti ljude ekstra i dovući pojačanje, potrebno je sve to i organizovati, kontrolisati.
Dosta sam vremena proveo na gradilištu i poznat mi je taj skeptični osmeh kao odgovor na pitanje 'hoće li se završiti do roka'. Mnogi su skeptici po tom pitanju ali ne mora to da bude ni zbog kakvog tehničkog razloga, već jednostavno je to u ljudskoj prirodi. Ali ako stvarno postoji neki valjani tehnnički razlog zbog kojeg je neki rok nemoguće ispoštovati, svaki glavni inžinjer jedne ozbiljne građevinske firme će podneti izveštaj naručiocu sa objašnjenjem. Ukoliko se i dalje insistira na nerealnom roku, opet ni jedna ozbiljna građevinska firma neće potpisati takav ugovor.
Dakle, ako ugovor postoji sa rokom do kraja godine, onda je i ocenjeno od strane izvođača da je to i moguće. Ako taj datum nije i zvanično deo ugovora ili aneksa ugovora, onda je sve to predozborna lovačka priča.
 
Veliki Vračar me je preduhitrio, ali evo i ja da postavim slike od 09.07.2011. godine


Ulazna rampa iz smera Bulevara vojvode Mišića (vide se prefabrikovani betonski elementi rampe):





Silazna rampa u Radničku:





Malo slika mosta sa reke:





Pogled na nedovršeni deo mosta:





Deo gradilišta petlje "Radnička" oko kružnog toka (vidi se i nekoliko nosećih stubova za kružni tok):





Deo gradilišta petlje "Radnička" prema nadvožnjaku kod hipodroma (vide se radovi na dodatnom ojačavanju nosećih stubova):





I naravno + za Velikog Vračara!


P.S. Počeli su pripremni radovi na uređenju terena za nastavak petlje u Jurija Gagarina na mestu gde treba da prolazi silazna rampa prema Jurija Gagarina. To sluti na skoro rušenje benzinske pumpe.
 
Bravo Blagoje, extra slike, naročito ove sa reke, mora da je fantastičan osećaj ploviti ispod ove grandiozne čelične konstrukcije nad glavom?! Sve izgleda moćno, a i Sava deluje ko Amazon na tom mestu... :kk: + naravno, do Tokija! :lol:
Impresioniraju ovi iz Ratka Mitrovica, vidim da će uskoro preko pruge da montiraju grede (nije mi jasan jedino onaj most preko Topčiderke??) Htedoh i ja jutros do petlje Radnička, ali srećom videh tvoj izveštaj pa ću sad da uživam kod kuće u ladovini.. :kk:
 
Skele preko Topčiderske reke su privremene kako bi imali više mesta za izlivanje prefabrikovanih betonskih greda za nadvožnjak preko pruge.
 
Veliki Vracar i Blagoje,rasturate sa reportazama,mozda bi ste mogli jednu zajednicku kada se zavrsi most?Koji bi to bio dozivljaj,mislim da bi pokvarili forum od stiskanja pluseva :)
 
Veliki Vracar":2iou9uwg je napisao(la):
mora da je fantastičan osećaj ploviti ispod ove grandiozne čelične konstrukcije nad glavom?!

Ja sam skoro bio na jednom od krstarenja koja se organizuju po beogradskim rekama i prolazak ispod ovog mosta ostavlja fascinantan utisak! :) Mogu da zamislim kako će to tek izgledati kada bude potpuno završen i po mogućstvu prolaziti ispod njega noću kad bude potpuno osvetljen. Divota... :kk:

I mogu da kažem da turisti na brodu k'o ludi slikaju ovo kad se plovi ispod. :D

Dakle, preporuka svima koji mogu da odu na neko krstarenje Savom (i Dunavom).

I naravno, plusići za Blagoja i Velikog Vračarca. ;) Keep them comin'.
 
sjajne fotke! +1 i +1

nego, zna li neko koliki je garantni rok za most? Zanima me to jer ocekujem da nasi o njemu vode racuna kao i o Gazeli, verovatno nece ni prstom mrdnuti dok se ne pojavi prva korozija.

Nadam se da ce se most odrzavati kako treba, nekako ne brinem za ove raspone koji su od betona, mnogo me vise brine celicni raspon...
 
Vrac i Blag , bravo za fotke i od mene ste dobili po plus ++ ... :gobb: :kk:
 
Hoće li se most oblagati nečim sa donje strane ili će ga samo mazati. Izgleda moćno, ali moram da priznam da mu estetika tu nije jača strana... :/
naravno, plusići za naše reportere! :kk:
 
Wile E. Coyote":2wae6iuv je napisao(la):
vucko":2wae6iuv je napisao(la):
Pa dobro,a ocemo li da gi krecimo za 15-20 godina kada dobije klasicnu sivu beton boju kao recimo geneks? :)

http://www.beobuild.rs/visuals/data/media/6/090219-Genex-02.jpg
Не. Генекс лепо изгледа баш такав какав је. :) Прави брутализам и јесте сиров, са бојом бетона и да се виде трагови шаловања. Што већа грађевина, то лепше изгледа само у боји бетона.

upravo tako. i treba da dobije svoju kklsicnu boju betona. napravljen je da bude tu sa nama i da ostari sa nama.
farbanje ovog mosta, bilo betonskog, bilo zavrsnog metalnog dela, zvuci blago receno kao JERES. materijali treba da imaju svoju originalnu boju.
 
Dobro de ljudi, gde ste vi videli da se farba nov auto. Cek provo da se cukne, ogrebe, pojavi neka korozija pa onda. Eto kako ofarbase Gazelu sad posle toliko godina.

Vidim da ce neko hteti isto da uradi kao doticni ispod. Samo ce biti: "Okrečite pilon, okrečite,.." :laugh:

http://www.youtube.com/watch?v=BZ7MVInlYC4

blagoje odlicne slike, + od mene. Ima tu jos slika i petlje hipotrom koliko vidim ali nisu ovde istaknute.
 
Lisabon je npr poznat kao "svetao grad", dosta se insistira ne beloj boji. Oni npr imaju par manjih mostova okrecenih u belo, i mogo da vam kazem da to izgleda krajnje odvratno! oblaganje mozda, ali nikako krecenje.
u svakom slucaju je jasno da nece biti ni jednog niti drugog, vec samo (kako su rekli) "ulepsavanja betona"...verovatno ublazavanja razlike u boji na pojedinim mestima - i to je to.
 
Што се тиче разлике између сегмената пилона лепо се види да су на првих 100м водили рачуна о томе а на осталих 75 и не баш. :notok:

Иначе,све што треба да се уради како не би било разлике између бетонских сегмената је да се они у одређеном периоду после бетонирања заливају водом.Виша математика за наше/њихове неимаре.
 
Veliki Vracar & blagoje
:) +1 & + 1 :)
svaka čast i na kvalitetu i na perspektivi :kk: :) :kk:

Nisam siguran
ali se na vrhu pilona nešto presijava kao prsten ili je to priviđanje zbog visoke dnevne temperature u Bgdu :rolleyes:
ili je se radi o pripremi za vrh
 
A da obloze most nekim blingom kao onaj predlog "novog" Teslinog tornja"? Pa da jos sljasti kad se upale svetla, disko-most!

PS Daleko bilo.
 
Vrh