Miodrag Ferenčak, poznati beogradski urbanista, kaže u razgovoru za "eKapiju" da je ovo jedan od retkih projekata sa kojim se vrlo brzo po osmišljavanju krenulo u relizaciju jer se obično ovakve ideje razmatraju godinama, pa i decenijama.
- Sama najava je izgledala kao preambiciozna, bilo je dosta skepse, ali mislim da je sada, kada već vidimo kako izgleda most, to biti veoma uspešan graditeljski objekat koji ne narušava postojeći ambijent Ade. U nekim ranijim najavama most na Adi je čak trebalo da "zaroni" odnosno da bude tunel. Međutim, 2003. godine, kada su se vodile rasprave o mogućim rešenjima, jedni su tvrdili da je tunel skuplji, drugi da je to bolje rešenje i da je bezbednije, a ima i onih koji su tada ukazali da bi tunel presekao tokove podzemnih voda na novobeogradskoj strani. Sve u svemu, pobedio je most – objašnjava Ferenčak.
Ferenčak se osvrnuo i na još neka razmatrana rešenja kao što je to bio most na dva nivoa i izneo jednu moguću manu budućeg savskog mosta.
- Bilo je još nekoliko dobrih rešenja za most sa dva nivoa, koja je imala prednost u tome što je omogućavala da se na samom mostu, iznad Ade napravi stanica za šinska vozila. Po rešenju koje sada imamo, to nije moguće, i to bi se moglo brojati u neke manje mane ovog mosta – navodi naš sagovornik.
(Savski most u izgradnji)
Gradski čelnici su nekoliko puta iznosili podatak da most most košta 2.719 EUR po kvadratnom metru, odnosno 3.209 EUR sa PDV-om. Na početku gradnje su tvrdili da sam most košta 120 mil EUR bez pristupnih saobraćajnica, ali prema tvrđenju kritičara most je već dostigao cifru veću od 400 mil EUR.
- Reč je o velikoj, savremenoj investiciji i na takve stvari ne treba štedeti novac, već je najbitinije da je most dobro isprojektovan, funkcionalan i dobro izgrađen - kaže Ferenčak.
http://www.ekapija.com/website/sr/page/450967