Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

ja mislim da istinski ljubitelj arhitekture ne moze nikako da izjavi da most pre svega treba ljudima da cini zivot laksim. to neosporno jeste najvaznija komponenta, ali nije jedina. kao ljubitelj arhitekture sam prezadovoljan ovim resenjem.
da li vecina ljudi u srbiji razmislja ovako? iskreno receno, koga je briga? vecina u srbiji nikada nije bila, a tesko i da ce ikada biti, reper bilo cemu naprednom i vrednom paznje. toj istoj vecini je danas potrebna prosvetiteljska revolucija, u bukvalnom smilu. i to ne samo u srbiji, daleko od toga...ali u normalim zemljama o tome ima ko da brine-to se ne prepusta sudu vecine.
dalje, apoluto bih osporio tu konstataciju da je vecina ravnodusna na monumentalnost. to zaboravite! slobodno racunajte da se od faraonskih dana nije bas puno toga promenilo u ljudskom poimanju stvari. narocito u ovakvim zemljama kao sto je nasa - monumentalnost i sluzi poboljsavanju politickog rejtinga vlasti ili (u nesto boljoj i iskrenijoj varijanti) podizanju javnog morala-sto je koncept koji je ili totalna glupost (u sta sumljam) ili ne postoji drzava kojoj je potrebniji nego sto je potreban kolektivno emotivno potonuloj srbiji. da se razumemo- slazem se da postoje bolji nacini da se iz g...na isplivava-ali politicari tako ne misle kad planiraju pobedu na sledecim izborima. racunaju na prethodno pomenuti efekat i u pravu su. zbog jedne stvari sam prezadovoljan: strategija pobede na izborima preko monumentalnost jednog mosta je za srpsku politicku scenu korak napred za celu jednu svetlosnu godinu! doziveli ste amneziju, budite realni!
da li je moglo jeftinije? siguran sam da je moglo-ali pre svega imajuci u vidu lopovski sindrom. da li je trebalo jeftinije na ustrb estetike i prepoznatljivosti mosta? nikako! dakle, da sam ja odlucivao (a da mi uz to verujete i da sam posten) odlucio bih se za isto ovo resenje. narocito imajuci u vidu estetsku problematicnost ostalih ponudjenih resenja, al to je druga tema.
zasto? beograd i srbija su toliko potonuli da ne mogu sebi da dozvole prosecnost! zvuci parodoksalno, ali sam siguran da me vecina kapira. ponosan sam na cinjenucu da iz jednog mracnog perioda-u ovom beogradu ipak izrasta nesto vredno paznje. to za mene nema cenu. pobogu ljudi, most je cutting edge arhitekture! budite malo zadovoljni time! i ne manipulisite argumentima kao sto su: srbija je gladna, a beograd gradi skupi most; narednih 15 god nema za odrzavanje i tome slicno...nit srbija gladuje radi mosta, niti iko moze da tvrdi kako ce most uticati na dalji razvoj beograda. moja procena je na primer da ce uticati znacajno- i to ako ne iskljucivo, onda bar dominantno pozitivno.

ja sam zadovoljan srpskom tendencijom i potrebom za isticanjem...jer uprkos cestom nedostatku umerenosti i promisljenosti to odrazava ambiciju koja na kraju uvek biva nagradjena. ovaj most je odraz te osobine, jedne od retkih koju istinski postujem kod naseg naroda. sem toga, pobogu, ipak ovo nije kula vavilonska kojom rizikujemo sve-treba biti malo pazljiviji i u dimenzioniranju "problema" koji vidite.
ne treba zaboraviti jedno veliko hvala milanchetu na jako korisnim informacijama!
 
blagoje":896xk89h je napisao(la):
Na www.savabridge.com su postavljene slike za maj mesec. Evo nekih:

...........

may02.jpg

...............

Jel se zna kako ćese rešiti ukrštanje postojećeg trotoara i biciklističke staze u Jurija Gagarina i ove rampe? Da li se izmeštaju tako da će da prolaze ispod rampe?
 
Bulevarac":1lopyi2d je napisao(la):
Lepota mosta je nesto sto primecuje izuzetno mali broj ljudi. Ovaj forum okuplja specifican profil korisnika, koji uzivaju u arhitektonsko-gradjevinskim projektima, ali vecini ljudi most, sem brzeg prelaska reke nista vise ne predstavlja.
Pitajte vase roditelje rodjake,prijatelje koji nemaju veze za arhitekturom, gradjevinom.. da li znaju da vam opisu brankov most, gazelu, ili pancevac. Pitajte ih da li imaju neki omiljeni most i zbog cega im se svidja.Vecina nece znati da li su mostovi sa stubovima ili bez, da li imaju kablove, koliko imaju traka itd. Ne mislim da treba da gradimo krseve, ali ne bi smeli da zanemarimo koliko to lepo znaci vecini obicnih Beogradjana, koji nisu arhiekte, gradjevinci.
Mislim da je dobro da budemo svesni da je nesto placeno vise radi estetike, jer ce se nekada opet postaviti to pitanje, pa cemo mozda pametnije-racionalnije razmisljati.
Потпис за ово. Да имамо довољно мостова и да је фалио таман још један, а не бар пет (укључујући Саву и Дунав), па добро, можемо да саградимо нешто монументално. Ја сам презадовољан што се коначно после 40 година гради још један мост преко Саве, и то је то. Што се мене тиче могла је да буде и монтажно-демонтажна решетка, само да се Сава не прелази по сат времена. Уосталом, питајте неког Новосађанина како је било кад нису имали мостова да пређу Дунав, да ли им је било битно да добију леп мост или да уопште добију неки мост.

На жалост, многи ће твоје размишљање окарактерисати као јерес.
 
Bulevarac":1pr9t4dz je napisao(la):
Nisam pratio celu pricu oko mosta, pa ne mogu da procenim koliko je kvalitetna rasprava u medijima bila pre same odluke. Da li je postojala kvalitetna rasprava u medijima pre same odluke, ili mislite da je i ovo bio sracunati spin ? Stekao sam utisak da je bio spin, na osnovu toga kako ste reagovli na neke informacije od obicnog korisnika, koje su valjda trebale lako da budu dostupne svim zainteresovanioma, a ako vi to niste koji ste napisali 300+ strana, ne znam ko jeste.

Na prste su se mogli nabrojati članci i intervjui koji su prenosili i stavove druge strane (NIN, Politika).
Pod drugom stranom podrazumevam ljude iz struke, ne političare.
Na žalost, na našem forumu su bivali diskvalifikovani kao DSSovska propaganda.

Meni je to smešno, pre može da bude obrnuto, sa su DSSovci, Naprednjaci i Radikali pokupili priču iz medija pa prenose svaku petu reč jer jednostavno nisu sposobni da razumeju problematiku.
Ne bi me iznenadlio i da su čitali pojedine delove diskusije na ovom forumu.... mada bi me iznenadilo da umeju da koriste računar i internet.
 
Wile E. Coyote":1gyk4ihp je napisao(la):
С тим што се торањ ипак види са свих страна. Додатних 500 метара висине мења ствар. Према томе, требао је пилон од 700 метара! :p
?

Malo je 700.. Bar 100 metara više od one Burdž Halifa zgradurine....
 
relja":3ggik8iz je napisao(la):
blagoje":3ggik8iz je napisao(la):
Na www.savabridge.com su postavljene slike za maj mesec. Evo nekih:

...........

may02.jpg

...............

Jel se zna kako ćese rešiti ukrštanje postojećeg trotoara i biciklističke staze u Jurija Gagarina i ove rampe? Da li se izmeštaju tako da će da prolaze ispod rampe?
Pešaci i biciklicti ispod rampe... isto kao i na čukaričkoj strani prema adi.... ne postoji drugo rešenje .
 
tzoran":1e3msug9 je napisao(la):
relja":1e3msug9 je napisao(la):
blagoje":1e3msug9 je napisao(la):
Na www.savabridge.com su postavljene slike za maj mesec. Evo nekih:

...........

may02.jpg

...............

Jel se zna kako ćese rešiti ukrštanje postojećeg trotoara i biciklističke staze u Jurija Gagarina i ove rampe? Da li se izmeštaju tako da će da prolaze ispod rampe?
Pešaci i biciklicti ispod rampe... isto kao i na čukaričkoj strani prema adi.... ne postoji drugo rešenje .

Prema visini čoveka na rampi, staza bi već mogla da prođe ispod rampe kod krajneg levog stuba.
 
Pitanje za Milančeta:

Par kosih stubova sa fotografije se uklanja ili ne?

screenshot157b.jpg


Kapiram da su privremeni, da nisu koristili skele ili neku čeličnu konstrukciju zbog velike sile naguravanja, zbog prolaza prostorom oko njih i zbog cene ovakvog rešenja.

Sad mi samo kaži da će oni ostati i da će se koristiti za pešačku vezu sa platoom ispod mosta :)
 
And now something completely different :lol: :lol: :lol:

Šutanovac otvara most od 24 metra
Izvor: Tanjug
Svilajnac -- Ministar odbrane Dragan Ssutanovac, sutra će u selu Bobovu kod Svilajnca pustiti u saobraćaj most preko reke Resave, koga je postavila Vojska Srbije.

Reč je o vojnom mostu Bejli tip M 1, širine 4,2 i dužine 24 metra, nosivosti 18 tona, navodi se u saopštenju Informativne službe Skupštine opštine Svilajnac.

Most, meštanima Bobova i ovog dela Svilajnca, obezbeđuje prilaz poljoprivrednom zemljištu i skraćuje put do polja za oko deset kilometara.

Ukupna vrednost investicije je oko pet miliona dinara, a novac su obezbedili Skupština opštine preko Fond za uređenje građevinskog zemljišta uz učešće VS.
 
boris":193aq0qg je napisao(la):
And now something completely different :lol: :lol: :lol:

Šutanovac otvara most od 24 metra
Izvor: Tanjug
Svilajnac -- Ministar odbrane Dragan Ssutanovac, sutra će u selu Bobovu kod Svilajnca pustiti u saobraćaj most preko reke Resave, koga je postavila Vojska Srbije.

Reč je o vojnom mostu Bejli tip M 1, širine 4,2 i dužine 24 metra, nosivosti 18 tona, navodi se u saopštenju Informativne službe Skupštine opštine Svilajnac.

Most, meštanima Bobova i ovog dela Svilajnca, obezbeđuje prilaz poljoprivrednom zemljištu i skraćuje put do polja za oko deset kilometara.

Ukupna vrednost investicije je oko pet miliona dinara, a novac su obezbedili Skupština opštine preko Fond za uređenje građevinskog zemljišta uz učešće VS.

Već sam preneo u "Smehoteci", sa komentarom.
Koji blam!
 
Spajanje mosta na Adi u avgustu Autor/izvor: SEEbiz/Danas
Datum objave: 31.05.2011. - 22:58:25
BEOGRAD - Izgradnja mosta na Adi Ciganliji privodi se kraju. U drugoj polovini avgusta očekuje se da most bude spojen. Na glavnom rasponu mosta na Adi Ciganliji juče je podignut i 17. čelični element, čime je razmak između novobeogradske strane i glavnog raspona nad rekom smanjen na 121 metar, izjavio je za Beoinfo Nenad Bajić, iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

"Na glavnom toku reke, na glavnom rasponu, preostalo je da još četiri puta podižemo čelične elemente, tri od po 16 i poslednji, 21. od devet metara. Sa novobeogradske strane ostalo je da se prevuče još tri puta po 20 metara mosta. Dakle, u tri navrata u ciklusu od po dve nedelje prevlačiće se po 20 metara mosta i time ćemo preći stub broj pet, poslednji na novobeogradskoj strani. Istovremeno, na gradilištu male Ade u pripremi su sledeća dva, 18. i 19. čelični segment mosta", rekao je Bajić.

On je dodao da se, prema planiranoj dinamici, u drugoj polovini avgusta očekuje da most bude spojen.

hmmm ja sam očekivao sredina Jula, ovaj hoće da bude spojeno "pre roka" pa počinje priču o drugoj polovini avgusta ..
 
alexa_ndar":3hntv5wd je napisao(la):
ja mislim da istinski ljubitelj arhitekture ne moze nikako da izjavi da most pre svega treba ljudima da cini zivot laksim. to neosporno jeste najvaznija komponenta, ali nije jedina. kao ljubitelj arhitekture sam prezadovoljan ovim resenjem.
da li vecina ljudi u srbiji razmislja ovako? iskreno receno, koga je briga? vecina u srbiji nikada nije bila, a tesko i da ce ikada biti, reper bilo cemu naprednom i vrednom paznje. toj istoj vecini je danas potrebna prosvetiteljska revolucija, u bukvalnom smilu. i to ne samo u srbiji, daleko od toga...ali u normalim zemljama o tome ima ko da brine-to se ne prepusta sudu vecine.
dalje, apoluto bih osporio tu konstataciju da je vecina ravnodusna na monumentalnost. to zaboravite! slobodno racunajte da se od faraonskih dana nije bas puno toga promenilo u ljudskom poimanju stvari. narocito u ovakvim zemljama kao sto je nasa - monumentalnost i sluzi poboljsavanju politickog rejtinga vlasti ili (u nesto boljoj i iskrenijoj varijanti) podizanju javnog morala-sto je koncept koji je ili totalna glupost (u sta sumljam) ili ne postoji drzava kojoj je potrebniji nego sto je potreban kolektivno emotivno potonuloj srbiji. da se razumemo- slazem se da postoje bolji nacini da se iz g...na isplivava-ali politicari tako ne misle kad planiraju pobedu na sledecim izborima. racunaju na prethodno pomenuti efekat i u pravu su. zbog jedne stvari sam prezadovoljan: strategija pobede na izborima preko monumentalnost jednog mosta je za srpsku politicku scenu korak napred za celu jednu svetlosnu godinu! doziveli ste amneziju, budite realni!
da li je moglo jeftinije? siguran sam da je moglo-ali pre svega imajuci u vidu lopovski sindrom. da li je trebalo jeftinije na ustrb estetike i prepoznatljivosti mosta? nikako! dakle, da sam ja odlucivao (a da mi uz to verujete i da sam posten) odlucio bih se za isto ovo resenje. narocito imajuci u vidu estetsku problematicnost ostalih ponudjenih resenja, al to je druga tema.
zasto? beograd i srbija su toliko potonuli da ne mogu sebi da dozvole prosecnost! zvuci parodoksalno, ali sam siguran da me vecina kapira. ponosan sam na cinjenucu da iz jednog mracnog perioda-u ovom beogradu ipak izrasta nesto vredno paznje. to za mene nema cenu. pobogu ljudi, most je cutting edge arhitekture! budite malo zadovoljni time! i ne manipulisite argumentima kao sto su: srbija je gladna, a beograd gradi skupi most; narednih 15 god nema za odrzavanje i tome slicno...nit srbija gladuje radi mosta, niti iko moze da tvrdi kako ce most uticati na dalji razvoj beograda. moja procena je na primer da ce uticati znacajno- i to ako ne iskljucivo, onda bar dominantno pozitivno.

ja sam zadovoljan srpskom tendencijom i potrebom za isticanjem...jer uprkos cestom nedostatku umerenosti i promisljenosti to odrazava ambiciju koja na kraju uvek biva nagradjena. ovaj most je odraz te osobine, jedne od retkih koju istinski postujem kod naseg naroda. sem toga, pobogu, ipak ovo nije kula vavilonska kojom rizikujemo sve-treba biti malo pazljiviji i u dimenzioniranju "problema" koji vidite.
ne treba zaboraviti jedno veliko hvala milanchetu na jako korisnim informacijama!

Svaka ti je na mestu! Meni se nekad čini da kakvo god da je rešenje izabrano, i koliko god para da košta most, isti oni koji i sada najviše kritikuju bi i tada mnogo šta zamerali. Naravno da niko od nas ne podržava pljačku i ugrađivanje u cenu. Ali, da li je garancija da bi u nekom jeftinijem i drugačijem rešenju bilo sve u redu i bez ikakvih provizija i ugrađivanja? Na žalost mislim da ne bi. Ako nam treba jedna Brankica Stanković da pročešlja ceo slučaj, neka pročešlja pa da se na nekim budućim projektima pljačke (ukoliko su postojale) ne bi više dešavale, ali to nije razlog da se toliko pljuje po projektu i da se konstantno poteže priča da li je trebalo praviti ovaj most, žirafu, ovakvu ili onakvu gredu, itd... To je gotova priča, imamo rešenje, pa pričajmo o njemu.
Ako je neko zadovoljan da prelazi Savu preko bilo čega pa makar i "rešetke", onda je to žalosno. Ja NIKADA ne bih pristao na takva rešenja. Ni Pariz, ni London ni Sankt Petersburg ne bi tako izgledali da se razmišljalo samo o funkcionalnosti a ne i o estetici. Nadam se da oni koji tako misle neće nikada da sede na ključnim mestima u ovom gradu.
I još nešto. Za one koji misle da će most možda da se sruši ako nas zdrma neki jak zemljotres... ispod Beograda NIKADA ne može da se desi zemljotres, a naročito ne jak zemljotres. U Beogradu samo može da se oseti zemljotres koji može da nastane na već poznatim mestima okoline Valjeva, Kopaonika, Kraljeva, Fruške Gore itd... odnosno na mestima gde prolaze rasedne pukotine. Kroz Beograd svakako ne prolaze.
I na kraju Milanchetu veliko hvala za detaljne izveštaje i neka samo tako nastavi! :)
 
Simba":2sx3u82x je napisao(la):
Ako je neko zadovoljan da prelazi Savu preko bilo čega pa makar i "rešetke", onda je to žalosno. Ja NIKADA ne bih pristao na takva rešenja.
Па ето, нисмо имали "решетке", али смо имали хаос у саобраћају. Ако је то цена, много је.
 
i ja se slažem sa Aleksandrom i Simbom.
Bez želje da se bude bolji, i veći od drugoga, nema napretka. Takmićenje je najbrži napredak.

Ukoliko stalno budemo krpili sadažnjost, krpićemo je do kraja sveta i veka. Ovaj most je preskočio par stepenika razvoja, i ako je.
Uvek se pojavi priča: te potrebnije je ovo, te ono, te bacanje para, te dajte funkcionalnost. itd, itd.... budimo realni, uvek, ali UVEk će nešto biti potrebnije. Pa to je život. Zato sam i rekao da ako budemo razmišljali samo da zakrpimo sadašnjost, krpićemo je večno.
 
alexa_ndar":w4wvpcdu je napisao(la):
ja mislim da istinski ljubitelj arhitekture ne moze nikako da izjavi da most pre svega treba ljudima da cini zivot laksim. to neosporno jeste najvaznija komponenta, ali nije jedina. kao ljubitelj arhitekture sam prezadovoljan ovim resenjem.
da li vecina ljudi u srbiji razmislja ovako? iskreno receno, koga je briga? vecina u srbiji nikada nije bila, a tesko i da ce ikada biti, reper bilo cemu naprednom i vrednom paznje. toj istoj vecini je danas potrebna prosvetiteljska revolucija, u bukvalnom smilu. i to ne samo u srbiji, daleko od toga...ali u normalim zemljama o tome ima ko da brine-to se ne prepusta sudu vecine.
dalje, apoluto bih osporio tu konstataciju da je vecina ravnodusna na monumentalnost. to zaboravite! slobodno racunajte da se od faraonskih dana nije bas puno toga promenilo u ljudskom poimanju stvari. narocito u ovakvim zemljama kao sto je nasa - monumentalnost i sluzi poboljsavanju politickog rejtinga vlasti ili (u nesto boljoj i iskrenijoj varijanti) podizanju javnog morala-sto je koncept koji je ili totalna glupost (u sta sumljam) ili ne postoji drzava kojoj je potrebniji nego sto je potreban kolektivno emotivno potonuloj srbiji. da se razumemo- slazem se da postoje bolji nacini da se iz g...na isplivava-ali politicari tako ne misle kad planiraju pobedu na sledecim izborima. racunaju na prethodno pomenuti efekat i u pravu su. zbog jedne stvari sam prezadovoljan: strategija pobede na izborima preko monumentalnost jednog mosta je za srpsku politicku scenu korak napred za celu jednu svetlosnu godinu! doziveli ste amneziju, budite realni!
da li je moglo jeftinije? siguran sam da je moglo-ali pre svega imajuci u vidu lopovski sindrom. da li je trebalo jeftinije na ustrb estetike i prepoznatljivosti mosta? nikako! dakle, da sam ja odlucivao (a da mi uz to verujete i da sam posten) odlucio bih se za isto ovo resenje. narocito imajuci u vidu estetsku problematicnost ostalih ponudjenih resenja, al to je druga tema.
zasto? beograd i srbija su toliko potonuli da ne mogu sebi da dozvole prosecnost! zvuci parodoksalno, ali sam siguran da me vecina kapira. ponosan sam na cinjenucu da iz jednog mracnog perioda-u ovom beogradu ipak izrasta nesto vredno paznje. to za mene nema cenu. pobogu ljudi, most je cutting edge arhitekture! budite malo zadovoljni time! i ne manipulisite argumentima kao sto su: srbija je gladna, a beograd gradi skupi most; narednih 15 god nema za odrzavanje i tome slicno...nit srbija gladuje radi mosta, niti iko moze da tvrdi kako ce most uticati na dalji razvoj beograda. moja procena je na primer da ce uticati znacajno- i to ako ne iskljucivo, onda bar dominantno pozitivno.

ja sam zadovoljan srpskom tendencijom i potrebom za isticanjem...jer uprkos cestom nedostatku umerenosti i promisljenosti to odrazava ambiciju koja na kraju uvek biva nagradjena. ovaj most je odraz te osobine, jedne od retkih koju istinski postujem kod naseg naroda. sem toga, pobogu, ipak ovo nije kula vavilonska kojom rizikujemo sve-treba biti malo pazljiviji i u dimenzioniranju "problema" koji vidite.
ne treba zaboraviti jedno veliko hvala milanchetu na jako korisnim informacijama!

slazem se sa dosta stvari, ako ne i svim, ali bi zeleo jos nesto da dodam. Svestan sam da sam se naso u osinjem gnezdu, cim sam video 300 strana, fotograrafije sa svih mogucih pozicija, sto rece neko navuci cu jeres :D Ja sam potpuno indiferentan naspram mosta, ne kazem da mi je ruzan, naprotiv, ali opet sam indiferentan, Zeleo sam samo da ukazem na to da projekat koji je mozda mogao da bude 25% jeftiniji ne bi bio nikako resetka, kako neki zele da predstave, odnosno to bi verovatno opet bio nas najlepsi most. Mozda je nekom to premalo pa svim srcem podrzava ovo, i poseduje mnoge dobre razloge zasto je to dobro, ali me opet interesuje sta je granica, samo nebo ? Slazemo se da bi most jos lepse izgledao da je u njega ulozeno 100-200 miliona vise, bio bi jos grandiozniji. Ogromne su mi te cifre, nemam to u novcaniku, pa nisam relevantan da procenim koliko je to puno, Pade mi napamet sta se moze uraditi u ovom gradu da bude lepsi sa 50 mil, i na sta bi ste vi to prvo potrosili ? Nekako su mi odmah pale napamet fasade, neznam koliko je 50 mil u fasadama,(neke od njih su imam utisak starije i od nasih mostova) ali eto samo glasno razmisljam, izvinjavam se ako je nekoga povredilo moje razmisljanje.
 
@ relja: koliko znam trebalo bi da se uklone, oni su privremeni

Slazem se i ja sa Aleksandrom i Simbom, bas zato mi nije toliki problem kad se plati za nesta bolje. Estetika, simbolizam i monjumentalnost su od davnina veoma vazna stavka za svaki objekat i prisutno u arhitekturi od faraonovih grobnica pa na ovamo. I zato sam napomenuo da mi pored ugradjivanja, provizije koje su doneksle skrivene i koje se ne vide na prvi pogled, najvise smeta placanje za nesta sto je izvesno a mislim na kredit za ubrzavanje radova i koji je javan. Mislim da je to cisto bacanje para. To na zalost ne mozemo da promenima, sta je tu je.

Mada bi zaista voleo da imamo sto vise ovakvih velikih i znacajnih projekata pa makar i 600 strana potrosili na diskusiju :)
 
25 mil eur vise za zavrsetak pre izbora je ipak skandal: ne samo zbog u ovom slucaju jasno pobrkanih prioriteta (dobrodosli u svet politike), vec zato sto je to jedan ogranicen potez.
dovoljno je bilo postovati odavno utvrdjen rok za izgradnju mosta (da nije ispostovan- austrijanci bi mozda nama platili tih 25 mil) da se ostavi dovoljno pozitivan utisak. po meni su samo propustili priliku da pokazu politicku zrelost-i naravno sto je najbitnije-potrose tih 25mil na mnogo bolji nacin.
 
Ja mislim da u razvoju neophodne infrastukture stavljati aritekturu na prvo mesto, pomeranje granica u istoj i davanje prioriteta nečijem ličnom izrazu jedan veoma opasan i štetan ego-trip.

Ovaj projekat nam, osim saobraćajne veze dva dela grada neće doneti ništa više korisno. Da li vi zaista mislite da će se ovi tehnički "rekordi" nekako isplatiti u budućnosti?
Ovo me podseća na onu priču o dugoročnoj koristi koju ćemo imati od organizacije Univerzijade. Kao što tada nisam video korist, tako ne vidim ni neku korist od ovog "najnovijeg simbola", osim one koju bi smo imali i od nekog jednostavnijeg projekta mosta.
Milanče i njegove koleginice i kolege će svakako imati korist u budućoj karijeri zato što su posetili ovo gradilište. Ali, da li će imati priliku da i oni jednog dana grade nešto ovako komplikovano i skupo?


ps - a za tih dodatnih 20 mil evra bi neko trebao da odgovara, ali čisto sumnjam da iko ima hrabrosti da se suprostavi Đilasu.
 
@relja racionalno razmisljanje u ovoj zemlji se uglavnom pokaze kao pogresno, nazalost. mozda zbog toga mozemo da se obradujemo necemu cemu se u nekom racionalnijem vremenu ne bi smo obradovali, ali obzirom da su okolnosti takve kakve su, jos da zapevamo sto su nesto ostavili i za nas. Placamo , pa placamo, nekada mercedese, nekada vile, nekada apartmane, vecere, animir dame, i evo dosao je na red most. Samo zbog neracionalne drzave smatram da je ovo mozda racionalno.
 
relja":3jackehp je napisao(la):
Ja mislim da u razvoju neophodne infrastukture stavljati aritekturu na prvo mesto, pomeranje granica u istoj i davanje prioriteta nečijem ličnom izrazu jedan veoma opasan i štetan ego-trip.
Мислим да све што се гради у граду мора да се гледа са архитектонске стране, био то надвожњак, тунел, шта год... Ван насеља потпуно може да се занемари тај аспект, али у граду је део нашег окружења, нечег што ћемо сваки дан да гледамо. Наравно, све је то потпуно лични став. Ја јесам јако прагматичан кад су многе ствари у питању, али кад су ствари које се раде једном-два пута у животу у питању, онда ми није жао да дам више новца да бих имао боље, лепше и да уживам у томе, било да купујем гитару, ауто, ил' шта већ. Јбг, југо ми врши посао, превешће ме од тачке до тачке, уз добро одржавање неће ни да прави проблеме, ал опет, хоћу да возим нешто лепше, удобније и за то ћу да платим... Рођени хедониста :)

relja":3jackehp je napisao(la):
Ovaj projekat nam, osim saobraćajne veze dva dela grada neće doneti ništa više korisno. Da li vi zaista mislite da će se ovi tehnički "rekordi" nekako isplatiti u budućnosti?
Ovo me podseća na onu priču o dugoročnoj koristi koju ćemo imati od organizacije Univerzijade. Kao što tada nisam video korist, tako ne vidim ni neku korist od ovog "najnovijeg simbola", osim one koju bi smo imali i od nekog jednostavnijeg projekta mosta.

Milanče i njegove koleginice i kolege će svakako imati korist u budućoj karijeri zato što su posetili ovo gradilište. Ali, da li će imati priliku da i oni jednog dana grade nešto ovako komplikovano i skupo?
Е овде се већ опасно не слажем. :) Сама чињеница да ће о мосту бити приказана емисија на Discovery-ју, је већ нешто што много значи целој земљи. Београд и Србија су представљени у неком другом светлу, и то је одличан маркетинг, оно што нам треба, што ће мало по мало да мења свест о Србији. А добар маркетинг много кошта. Све то може да има утицај на опште расположење инвеститора који би да уложе паре у ову бедну земљу, а, будимо реални, ми живимо од инвестиција последњих 10 година. Осим тога, направиће интересантнију визуру града, што може да привуче и туристе, што да не. Свакако да нећемо никако моћи да измеримо колика ће бити корист атрактивног изгледа моста, али дефинитивно ће имати утицаја.
Што се тиче Миланчета и колегиница, увећ ће бити мега пројеката по емиратима и осталим нафтом богатим земљама, где наше фирме често раде ;)

relja":3jackehp je napisao(la):
ps - a za tih dodatnih 20 mil evra bi neko trebao da odgovara, ali čisto sumnjam da iko ima hrabrosti da se suprostavi Đilasu.
Једино да одговарају посланици скупштине града који су усвојили предлог... Стварно срамота. Мада ћу ја бити срећан што могу 6 месеци раније преко моста :) Знам, непоправљив сам, за мени је чаша увек до пола пуна :laugh:
 
Ozbiljni investitiri će ovde da dođu samo ako budu osećali sigurnost, pre svega zaštitu zakona.
Nikakav mega projekat, mutan ili "transparentan" neće navesti ozbiljnog ulagača ni da razmatra rizike i dobiti.


Ja jedva čekam da pogledam dokumentarac na Diskaveriju. Da se ne lažemo, postoji hiper produkcija svakakvih dokumentaraca za kablovske kanale i pa treba izmišljati nove teme. Baš me zanima kako će da predstave projekat i razloge za ovo rešenje.

Што се тиче Миланчета и колегиница, увећ ће бити мега пројеката по емиратима и осталим нафтом богатим земљама, где наше фирме често раде default/wink

Podržavam te 100%, ali je nenormalno da ovako veliki posao moraju da dobiju strane firme, zato što ga plaćamo iz kredita, da rade strani inženjeri, a naši su prinuđeni da idu kod šeika. Uostalom , nafta je ograničen resurs, i oni će se vrlo brzo opametiti, neće još dugo moći da im polaže vodovod čovek bez ikakvog radnog iskustva (znam za sličaj) a šta ćemo onda?
 
Михаило":21q1bwmx je napisao(la):
Јбг, југо ми врши посао, превешће ме од тачке до тачке, уз добро одржавање неће ни да прави проблеме, ал опет, хоћу да возим нешто лепше, удобније и за то ћу да платим... Рођени хедониста :)

Ovde se slažem, ja sam se bio sti'so dok nisam skupio za nešto bolje od Juga, al zbog toga što mi Jugo ne završava posao i nemam želju da se akam sa kršem.
Astra je zakon :) ali sam dugo čekao, sklapao finansijsku konstrukciju, procenjivao održavanje i potošnju i na kraju završio sa polovnjakom srednje klase u odličnom stanju, i još sam uštedeo, pa mi kasko nije problem.
Auto i lep i funcionalan, i sve samo ne skup.
I ja bih voleo Lambordžini, ali ko će da ga otplaćuje i održava? :)

Isto je i sa mostom - trebalo je birati prema mogućnostima i pokazati mudrost, a ne prema neracionalnim željama i nečijim interesima.
 
Михаило":daun0k5h je napisao(la):
Мислим да све што се гради у граду мора да се гледа са архитектонске стране, био то надвожњак, тунел, шта год... Ван насеља потпуно може да се занемари тај аспект, али у граду је део нашег окружења, нечег што ћемо сваки дан да гледамо. Наравно, све је то потпуно лични став. Ја јесам јако прагматичан кад су многе ствари у питању, али кад су ствари које се раде једном-два пута у животу у питању, онда ми није жао да дам више новца да бих имао боље, лепше и да уживам у томе, било да купујем гитару, ауто, ил' шта већ. Јбг, југо ми врши посао, превешће ме од тачке до тачке, уз добро одржавање неће ни да прави проблеме, ал опет, хоћу да возим нешто лепше, удобније и за то ћу да платим... Рођени хедониста :)

Ok, ali zasto bi most bio manje lepsi i funkcionalniji sa dva pilona i manje pare?

Михаило":daun0k5h je napisao(la):
Сама чињеница да ће о мосту бити приказана емисија на Discovery-ју, је већ нешто што много значи целој земљи. Београд и Србија су представљени у неком другом светлу, и то је одличан маркетинг, оно што нам треба, што ће мало по мало да мења свест о Србији. А добар маркетинг много кошта. Све то може да има утицај на опште расположење инвеститора који би да уложе паре у ову бедну земљу, а, будимо реални, ми живимо од инвестиција последњих 10 година. Осим тога, направиће интересантнију визуру града, што може да привуче и туристе, што да не. Свакако да нећемо никако моћи да измеримо колика ће бити корист атрактивног изгледа моста, али дефинитивно ће имати утицаја.

Ne znam da li si pogledao najavu emisije. Senzacionalisticka je, sto ne bi bilo lose samo po sebi da bar pociva na cinjenicama. Na zalost, kao i svaki senzacionalizam i ova emisija nije polagala mnogo na cinjenice. Osim toga svaki senzacionalizam se jako brzo zaboravlja (svakog cuda tri dana dosta... )
Meni iskreno ne prija takav marketing, niti daje drugo svetlo niti se time menja svest stranaca o Srbiji.
Nema tog mosta koji moze da nam uradi marketing kakav je potreban ovom gradu, o svesti drugih o Srbiji da ne pricam...to se radi postepno, planski i osmisljeno.

@relja : Baš me zanima kako će da predstave projekat i razloge za ovo rešenje.

Mislim da se ovim nece ni baviti.
Build it Bigger je samo to, jos jedna senzacionalisticka prica o arhitektonskom cudu, propracena samo onim podacima koja idu u prilog prici kao takvoj.

Sto se Djilasa tice, njemu se moze stati na grbacu time sto ce se prozivati za prosipanje para zbog ubrzanja radova, a jedino zarad ocuvanja svoje i fotelja svojih partijskih drugara i to se da vrlo lako i dokazati.
Stvar je samo u tome sto je javni prostor za to ogranicen (mediji ili dobijaju gradske pare ili zive od reklama , a “svi znamo ko drzi marketing u ovom gradu”) .
 
nova":219npjac je napisao(la):
Ok, ali zasto bi most bio manje lepsi i funkcionalniji sa dva pilona i manje pare?
Не би био функционалнији. Пилони би били нижи, каблови мање упадљиви, поприлично би био налик постојећем железничком мосту, и вероватно би се поприлично стопио са њим. Вероватно би био леп опет, али је овако много интересантније, сваки београдски мост је прича за себе, другачије конструкције :)

nova":219npjac je napisao(la):
Ne znam da li si pogledao najavu emisije. Senzacionalisticka je, sto ne bi bilo lose samo po sebi da bar pociva na cinjenicama. Na zalost, kao i svaki senzacionalizam i ova emisija nije polagala mnogo na cinjenice. Osim toga svaki senzacionalizam se jako brzo zaboravlja (svakog cuda tri dana dosta... )
Meni iskreno ne prija takav marketing, niti daje drugo svetlo niti se time menja svest stranaca o Srbiji.
Nema tog mosta koji moze da nam uradi marketing kakav je potreban ovom gradu, o svesti drugih o Srbiji da ne pricam...to se radi postepno, planski i osmisljeno.

@relja : Baš me zanima kako će da predstave projekat i razloge za ovo rešenje.

Mislim da se ovim nece ni baviti.
Build it Bigger je samo to, jos jedna senzacionalisticka prica o arhitektonskom cudu, propracena samo onim podacima koja idu u prilog prici kao takvoj.
Сензационалистички или не, позитиван ефекат постоји. Колики је, као што рекох не може нико да оцени, нити има потребе. Овакав мост није прављен због маркетинга, само кажем да ће својим изгледом и карактеристикама имати и тог ефекта. Иначе, колико се ја сећам, ниједно од решења понуђених на конкурсу није било са 2 пилона.
 
Михаило":3kuefvkz je napisao(la):
relja":3kuefvkz je napisao(la):
Ja mislim da u razvoju neophodne infrastukture stavljati aritekturu na prvo mesto, pomeranje granica u istoj i davanje prioriteta nečijem ličnom izrazu jedan veoma opasan i štetan ego-trip.
Мислим да све што се гради у граду мора да се гледа са архитектонске стране, био то надвожњак, тунел, шта год... Ван насеља потпуно може да се занемари тај аспект, али у граду је део нашег окружења, нечег што ћемо сваки дан да гледамо. Наравно, све је то потпуно лични став. Ја јесам јако прагматичан кад су многе ствари у питању, али кад су ствари које се раде једном-два пута у животу у питању, онда ми није жао да дам више новца да бих имао боље, лепше и да уживам у томе, било да купујем гитару, ауто, ил' шта већ. Јбг, југо ми врши посао, превешће ме од тачке до тачке, уз добро одржавање неће ни да прави проблеме, ал опет, хоћу да возим нешто лепше, удобније и за то ћу да платим... Рођени хедониста :)




Što je lepo kada plaćaš tuđim parama... Ti se zadužiš a drugi vraća kredit.... Šta te briga :) Tebi lepo a ko im je kriv što ja odlučijem o tuđim parama i potrebama

relja":3kuefvkz je napisao(la):
ps - a za tih dodatnih 20 mil evra bi neko trebao da odgovara, ali čisto sumnjam da iko ima hrabrosti da se suprostavi Đilasu.
Једино да одговарају посланици скупштине града који су усвојили предлог... Стварно срамота. Мада ћу ја бити срећан што могу 6 месеци раније преко моста :) Знам, непоправљив сам, за мени је чаша увек до пола пуна :laugh:
Pa i treba da odgovaraju poslanici za skandal bacanja para... naravno i neko iz tužilaštva ako ih ne pohapsi zbog zloupotrebe položaja..

Oxo... sad videh jubilarna poruka brok 8.000 :D
 
Vrh