Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Raskid ugovora za petlju „Jurija Gagarina" »

03. Mart. 2011 | 14:12, Izvor : Studio B, Komentari: 0

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda uputila je slovenačkoj firmi „SCT" obaveštenje o raskidu ugovora za izgradnju petlje „Jurija Gagarina" kao dela severnih pristupa mostu na Adi.


Posle potpisivanja ugovora u decembru 2010. godine, slovenačka firma proglasila je nelikvidnost, čime je pred nadležnim organima Republike Slovenije otvoren postupak koji bi mogao značajno da utiče na izvršenje obaveza iz ugovora o izgradnji petlje „Jurija Gagarina".
Kako bi se zaštitio interes grada Beograda i osiguralo da ugovoreni avans od šest miliona evra bude u potpunosti iskorišćen za ugovorom predviđene namene, Direkcija je od slovenačke firme tražila dopunu bankarske garancije za avansno plaćanje, prenosi Beoinfo.
Imajući u vidu da „SCT" ni posle više od mesec dana nije obezbedio traženu dopunu bankarske garancije, Direkcija je pokrenula ugovorom predviđene mere i uputila drugoj ugovornoj strani obaveštenje o raskidu ugovora.
O ovakvoj odluci grada Beograda obaveštena je i Evropska investiciona banka, prema čijim pravilima će se i sprovesti dalji postupak za izbor izvođača radova.
Raskid ugovora sa slovenačkom firmom ne dovodi u pitanje planiranu dinamiku izgradnje mosta i pristupnih rampi. Do kraja ove godine će, prema planu, biti završena izgradnja konstrukcije mosta i uzlazno-silaznih rampi u Radničku i u Ulicu Jurija Gagarina, kao i saobraćajna veza sa petljom „Hipodrom", čime će se stvoriti uslovi da se most pusti u funkciju drumskog saobraćaja, navodi Beoinfo.
Početak izgradnje južnih pristupa mostu teče prema planu i u skladu sa ugovorom koji je potpisan sa austrijskom firmom „POR".
Ugovor je zaključen za istovremenu izradu glavnog projekta i za izvođenje radova, takođe prema pravilima Evropske investicione banke. U prvoj fazi radova do kraja ove godine treba da se izgradi saobraćajna veza mosta i petlje „Hipodrom", a u drugoj i trećoj fazi, do 2013. godine, biće izgrađena kompletna petlja „Radnička", sa svim predviđenim prilazima.
Ugovorena vrednost radova petlje „Radnička" jeste 67,9 miliona evra, plus PDV. U toku su prethodni istražni radovi u okviru kojih će se dobiti geotehnički podaci potrebni za izradu glavnog projekta petlje „Radnička", to jest priprema ograda, dovođenje gradilišne infrastrukture, izmeštanje postojeće komunalne infrastrukture i uređenje gradilišta, prenosi Beoinfo.


-sta reci?
 
Vi ovo smatrate uozbiljavanjem :| ovo je jedan od najvecih propusta grada i to ne samo sada nego od pocetka tenderskog procesa. Neverovatno je da im lako nalazite opravdanja, tj da im dozvoljavate da spinuju celu stvar i da predstave sebe kao odlucne u interesu grada kada je svima nama jos odavno bilo jasno da problem sa sct-om postoji i da je neozbiljno sto su ih uzeli u razmatranje a da ne govorim o tome da je tender kasnio dve godine :bash:
 
Dobro kazes Igore,ja po obicaju nisam sagledao celu stvar,ali opet su mogli da nas zamajavaju sa SCT-om jos neko vreme da su hteli.

Nego mi nije jasno ovo u vesti sto kazu,da li ce raditi nesto pored ove 2 rampe za Jurija Gagarina?To jest da li pada u vodu ono sto je pominjao PR Beolanda?Najvise me zanima zbog tramvaja i mogucnosti da se pocne sa sredjivanjem romvila.
 
Igor":2l7w1ny4 je napisao(la):
Vi ovo smatrate uozbiljavanjem :| ovo je jedan od najvecih propusta grada i to ne samo sada nego od pocetka tenderskog procesa. Neverovatno je da im lako nalazite opravdanja, tj da im dozvoljavate da spinuju celu stvar i da predstave sebe kao odlucne u interesu grada kada je svima nama jos odavno bilo jasno da problem sa sct-om postoji i da je neozbiljno sto su ih uzeli u razmatranje a da ne govorim o tome da je tender kasnio dve godine :bash:
Ja smatram.Ako se,kao sto ti kazes, i od ranije znalo da je SCT u problemima i da im je grad uprkos tome dodelio posao onda je logicno bilo da tu nisu cista posla i da ce biti svasta.Sada smo dobili obrt u pozitivnom smeru koji se nije mogao ocekivati zbog prvobitnog dodeljivanja posla toj firmi tako da nisi bas u pravu.
 
Delija":1e7yckxa je napisao(la):
Igor":1e7yckxa je napisao(la):
Vi ovo smatrate uozbiljavanjem :| ovo je jedan od najvecih propusta grada i to ne samo sada nego od pocetka tenderskog procesa. Neverovatno je da im lako nalazite opravdanja, tj da im dozvoljavate da spinuju celu stvar i da predstave sebe kao odlucne u interesu grada kada je svima nama jos odavno bilo jasno da problem sa sct-om postoji i da je neozbiljno sto su ih uzeli u razmatranje a da ne govorim o tome da je tender kasnio dve godine :bash:
Ja smatram.Ako se,kao sto ti kazes, i od ranije znalo da je SCT u problemima i da im je grad uprkos tome dodelio posao onda je logicno bilo da tu nisu cista posla i da ce biti svasta.Sada smo dobili obrt u pozitivnom smeru koji se nije mogao ocekivati zbog prvobitnog dodeljivanja posla toj firmi tako da nisi bas u pravu.
Pa grad im je prvobitno dodelio posao i potpisao ugovor sa njima koji ce sada biti ponisten ;) Najgore od svega je sto gospoda iz direkcije i grada smatra da je sve to kako vole da kazu legitimno i po pravilima tenderskim i da su oni samo jedan od legitimnih ponudjaca kako mi je skoro receno u razgovoru i da bla bla imaju bankarske garancije itd a ovamo pucaju sa svih strana i to ne od juce nego od ranije sto smo i pisali na forumu vec. Moze se neko sloziti samnom ili ne ali ovo je za mene obmana i javasluk kakvog nema a nije im prvi put kada su tenderi za most u pitanju a i planska dokumentacija.
 
Ispravili su svoju gresku sto je svakako pozitivna i nazalost,retka pojava.
 
Pa sad.. greška nije ispravljena samo su takoreći morali da urade ono za šta im je bio poslednji ok, jer su svi videli PORRove mašine na toj strani a ni traga SCT-u tako da mislim da su odugovlačili koliko god su mogli
 
Znači ipak je planirano da pored 4 spojnice (Sajam-most, most-Radnička, most-J. Gagarina desno, J-Gagarina-most) do kraja godine spoje most sa Hipodromom???

Meni to deluje potpuno nerealno, sve i da je SCT ostao i da nije bilo problema. Nemoguće mi izgleda, zaista.
 
Archangel":pj93dcbh je napisao(la):
Pa sad.. greška nije ispravljena samo su takoreći morali da urade ono za šta im je bio poslednji ok, jer su svi videli PORRove mašine na toj strani a ni traga SCT-u tako da mislim da su odugovlačili koliko god su mogli
Da li su morali?SCT ima cerke firme u Srbiji koje su dobile neke velike projekte i kada su dodelili posao za petlju SCT-u prvo sam pomislio da ce muljati nesto sa njenim cerkama.Na srecu to se nije dogodilo,a moglo je. ;)
 
Igor":22uqkogc je napisao(la):
Vi ovo smatrate uozbiljavanjem :| ovo je jedan od najvecih propusta grada i to ne samo sada nego od pocetka tenderskog procesa. Neverovatno je da im lako nalazite opravdanja, tj da im dozvoljavate da spinuju celu stvar i da predstave sebe kao odlucne u interesu grada kada je svima nama jos odavno bilo jasno da problem sa sct-om postoji i da je neozbiljno sto su ih uzeli u razmatranje a da ne govorim o tome da je tender kasnio dve godine :bash:
Браво, Игоре. Ово је суштина политике у последњих 10 година. Само +1, али сам си крив. :D
 
Igor":25d0pm8q je napisao(la):
Vi ovo smatrate uozbiljavanjem :| ovo je jedan od najvecih propusta grada i to ne samo sada nego od pocetka tenderskog procesa. Neverovatno je da im lako nalazite opravdanja, tj da im dozvoljavate da spinuju celu stvar i da predstave sebe kao odlucne u interesu grada kada je svima nama jos odavno bilo jasno da problem sa sct-om postoji i da je neozbiljno sto su ih uzeli u razmatranje a da ne govorim o tome da je tender kasnio dve godine :bash:
Ko si ti i šta si uradio sa Igorom? :p

+
 
haha

pa koliko me secanje sluzi dosada nisam branio los tenderski proces i finansijski "detalj" oko mosta. Ono gde se nismo slozili jeste pitanje da li je most potreban na ovom mestu i sa ovakvim projektnim resenjem sto je po meni bilo ok.
 
Igor":35s7seh3 je napisao(la):
a da ne govorim o tome da je tender kasnio dve godine :bash:
Auu Igore šta ti bi? Da ti oni iz Građevinske direkcije nisu dali neki mito?

Kasne samo dve godine!?


Da ima minusa sad bi ti dao jedan kao kuća!

;)

Elem malo da te posetim na predviđenu dinamiku celog posla

Prvi ugovor za kredit je potpisan - 19.06.2006

Grejs period 4 godine

Predviđen završetak radova četiri godine

Prva rata kredita dospeva 21. jula 2010

Ugovor za pristupne puteve potpisan - decembar 2010

Znači,ugovor za pristupne je potpisan gotovo 6 meseci nakon planiranog završetka radova!
Naši carevi su uspeli da nas dovedu u situaciju da kredite za most već moramo da vraćamo, a da on nije ni izgrađen!


Drugo, pročitajte pažljivo ovaj deo.

Kako bi se zaštitio interes grada Beograda i osiguralo da ugovoreni avans od šest miliona evra bude u potpunosti iskorišćen za ugovorom predviđene namene, Direkcija je od slovenačke firme tražila dopunu bankarske garancije za avansno plaćanje, prenosi Beoinfo.
Imajući u vidu da „SCT" ni posle više od mesec dana nije obezbedio traženu dopunu bankarske garancije
Ovo ukazuje na to da su carevi napravili ugovor sa SCT-om da im daju avans od 6 miliona €, a da to nije bilo obezbeđeno garancijom!

EXTRA!
Trebalo bi im tražiti sve ugovore i garancije,čisto da vidimo šta je zapravo istina. Pri potpisivanju su rekli da je ceo posao obezbeđen garancijom, a sad ispada da avans nije bio obezbeđen!
 
nbumbic":1dhggga6 je napisao(la):
[
Ovo ukazuje na to da su carevi napravili ugovor sa SCT-om da im daju avans od 6 miliona €, a da to nije bilo obezbeđeno garancijom!

EXTRA!
Trebalo bi im tražiti sve ugovore i garancije,čisto da vidimo šta je zapravo istina. Pri potpisivanju su rekli da je ceo posao obezbeđen garancijom, a sad ispada da avans nije bio obezbeđen!
Sad imamo i motiv.Ko podnosi tuzbu? :)
 
nbumbic

ne znam o cemu ti govoris ali ja pricam o kasnjenju tendera za pristupne petlje koji je spreveden u drugoj polovini prosle godine a trebao je oko dve godine ranije ako ne i vise od tog perioda da bude sproveden posle donosenja plana detaljne regulacije.
 
Sve bi to bilo lepo, samo da oni nisu trazili dopunu bankarske garancije, kao dodatno sredstvo obezbedjenja avansa. Znaci, osnovne garancije je bilo. Koliki li su to prevaranti, kad je njima verovatno i njihov NLB odbio da izda tu dopunsku garanciju..
 
Delija":19rttly4 je napisao(la):
nbumbic":19rttly4 je napisao(la):
[
Ovo ukazuje na to da su carevi napravili ugovor sa SCT-om da im daju avans od 6 miliona €, a da to nije bilo obezbeđeno garancijom!

EXTRA!
Trebalo bi im tražiti sve ugovore i garancije,čisto da vidimo šta je zapravo istina. Pri potpisivanju su rekli da je ceo posao obezbeđen garancijom, a sad ispada da avans nije bio obezbeđen!
Sad imamo i motiv.Ko podnosi tuzbu? :)
Tipujem na direktora,jer je pravnik,mada mi je sumnjivo sto postuje prakticno na svim temama osim na ovoj.Mora da je njihov :p
 
Igor":2gborqce je napisao(la):
nbumbic
ne znam o cemu ti govoris ali ja pricam o kasnjenju tendera za pristupne petlje koji je spreveden u drugoj polovini prosle godine a trebao je oko dve godine ranije ako ne i vise od tog perioda da bude sproveden posle donosenja plana detaljne regulacije.
Pri potpisivanju ugovora o izradi idejnog projekta sa Pontigom 2005. obećavali da će radovi početi 2006, a ceo most sa pristupnim putevima biti gotov do 2008!


Ne veruješ!?
Evo opet citat sa sajta grada iz 2005.
http://www.beograd.org.rs/cms/view.php?id=527835
Петак, 01. април 2005.

Потписан уговор за идејни пројекат новог моста преко Саве



Очекује се да по завршетку пројекта буде расписан тендер за извођача радова и да изградња моста започне у 2006. години. Завршетак изградње моста са приступним петљама и саобраћајницама планиран је за 2008. годину.
Planirano je da kredit bude uzet kad i započnu radovi što je i urađeno 2006.
Kredit smo uspeli da uzmemo na vreme 2006, ali početak radova kasni dve godine u slučaju mosta (2008), a početak izgradnje pristupnih puteva kasni preko četiri godine!
Planirano je da se odmah rade i pristupni putevi i most i da sve bude gotovo do 2008.

Nažalost,ovo kašnjenje ima veliku cenu.
Povukli smo kredit tačno dve godine pre nego što su radovi počeli i za to smo platili kamatu od 6 do 7% godišnje ili neverovatnih 10 miliona evra.

Drugim rečima, mi smo pozajmili 69.6 miliona evra sa kamatom od 6 do 7% držali smo te pare dve godine i nismo ništa radili sa njima. Za to zezanje smo napravili dug od celih 10 miliona evra kamate!



Nažalost,živimo u društvu gde nije problem baciti 10 miliona evra i da se to ni ne spominje, a kamoli da neko odgovara za to.
Pri, tome kukamo da nemamo para da opremimo još jednu salu za kardiologiju i zato imamo liste čekanja od 2 godine!
Ovo nije jedini slučaj povlačenja para od EBRD i njihovog držanja godinama, plaćanja kamata, a da se ništa ne radi. (npr. kredit za rekonstrukciju šina, obnovu ulica i grejanja iz davne 2001. u iznosu od 60 miliona €)
 
Slazem se u potpunosti stim sto sam ja mislio na period posle toga tacnije ono sto se pokazalo realnijim a to je 2007-2008 kao pocetak. Nazalost i tu su jos gore vremenski omanuli sa petljama i tenderima.
 
@ Nbumbic

trenutno ne mogu da sporim ništa što si napisao, ai bih zamolio da neko ko ima vremena da proveri koliki grejs period (i koja vrsta grejs perioda) je deo kredita za most. Tipujem da je grejs na glavnicu, tj da se otplaćuje samo neka kamata, a da su odobrene pare stajale neiskorišćene.
Ja baš i nemam vremena da se bavim time, a i mislim da se jasna i kompletna informacija o ovome teško može naći.

Ponavljam - ne sporim ti ništa, samo hoću da imamo jasnu informaciju, da ne bude posle kao sa "tri mosta za iste pare" i "400 miliona za most"....

@ Igor - dobro je, za početak :)
 
Vrh