Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Vucko pazi sta pises, tuzbu bu podneo ali nemam neki cvrst pravni osnov ,a kakvo nam je pravosudje vjerovatno bi se tuzba zagubila u nekojn pisarnici :kafa:
 
Tuzbama treba da se bave nadlezne institucije dok je na nama da ukazemo na potencijalne probleme ;)
 
relja":29n5j1na je napisao(la):
@ Nbumbic

trenutno ne mogu da sporim ništa što si napisao, ai bih zamolio da neko ko ima vremena da proveri koliki grejs period (i koja vrsta grejs perioda) je deo kredita za most.
Kao što sam napisao ranije grejs period za prvi kredit iz 2006. je 4 godine
Prva rata kredita je dospela 21. jula 2010

EBDR naplaćuje tzv. commitment fee na rezervisana, a ne povučena sredstva (tj. na deo odobrenog kredita koji se ne koristi)
Commitment fee je generalno 0.5% na ceo iznos i naplaćuje se tro ili šesto-mesečno.

Dole je tabela penala koje je Beograd platio za nekorišćenje dva kredita (obnova infrastrukture i most).
U donjem delu tabele su penali plaćeni za nekorišćena sredstva namenjena izgradnji isključivo izgradnji mosta

Obratite pažnju na dve činjenice.

Mi smo u januaru 2010, platili 93.287,55 € zbog nekorišćenja sredstava za most iako je isti u izgradnji i još smo uzeli dodatnih 60 miliona kredite te iste 2010, a nismo iskoristili novac iz prvog kredita.

Drugo, iz prvog dela tabele možete videti da kredit uzet 2001 i dalje plaćamo penale za nekorišćenje kredite celi 10 godina nako što smo ga uzeli!



tabela.JPG




Interesantno je da su penali za most rasli do 2008. iako bi se primenom fiksne stope od 0,5% na stalni iznos dobile uvek iste cifre
(tačnije 2007 2* 0.25%* 69,9 miliona= dva penala od 174.750 €, a tada su plaćani penali od 106.000 i 117.000) posle su u 2008 penali porasli na 172.000 iako je tada počela izgradnja tj. sredstva su počela da se koriste)


relja":29n5j1na je napisao(la):
Ja baš i nemam vremena da se bavim time, a i mislim da se jasna i kompletna informacija o ovome teško može naći.
E to je srž problema, nigde ne može da se nađe tačna informacija.

Konkretno mi ne znamo:

Kad su i koliko je sredstava povučeno
Kako se obračunava kamata tokom grejs perioda

ne znamo koliko iznose sledeće naknade koje EBRD naplaćuje

►► appraisal fee
►► front-end commission and
structuring fee, paid up-front
►► syndication fee,
►► commitment fee,
►► loan conversion fee, paid at the
time of interest rate, or currency
conversion on the amount that is to
be converted
►► prepayment, cancellation and late
payment fees


Takođe, mi ne znamo tačno što smo pre dospeća prve rate kredita za most tj.pre 21 jula 2010 plati platili oko 2,7 miliona € kamte za ovaj kredit ako već u grejs periodu ne plaćamo kamate niti glavnicu!

Problem je što i EBRD ne daje baš rado informacije. Npr u njihovom prospektu se otovreno kaže

A margin above the base rate is added to reflect country risk and project-specific risk. This information is confidential to the client and the EBRD.
Mi znamo sigurno samo jedno.
Vlast se uvek hvali kad se izbori za nešto dobro, a krije loše stvari.
Tako su nam rekli da se ne brinemo za oko nesloventnosti SCT-a jer imamo provklasne garancije koje pokrivaju ceo posao.
Samo su nama prećutali da nemamo garanciju za avans od 6 miliona!

Verovatno,nam nisu saopštili dosta negativnih detalja pa ne znamo koliko nas zapravo ti krediti koštaju!
 
Nisam pratio ove postove o finansiranju mosta. Ta strana me mnogo ne interesuje. Pažljivo sam pratio izgradnju , sada završene petlje kod Careve ćuprije. Ona me je impresionirala. Samo mogu dodato da će, po mom mišljenju, petlja kod radničke ulice bibi bar dva puta skuplja, komplikovanija i naravno duže će se graditi. Bilo bi idealno da se most i sve petlje završe u isto vreme. Ali i ako ne bude tako pa nije nikakva tragedija.
 
nbumbic":2wprerad je napisao(la):
Mi znamo sigurno samo jedno.
Vlast se uvek hvali kad se izbori za nešto dobro, a krije loše stvari.
Tako su nam rekli da se ne brinemo za oko nesloventnosti SCT-a jer imamo provklasne garancije koje pokrivaju ceo posao.
Samo su nama prećutali da nemamo garanciju za avans od 6 miliona!

Verovatno,nam nisu saopštili dosta negativnih detalja pa ne znamo koliko nas zapravo ti krediti koštaju!
Svaka cast na ciframa do kojih si dosao, za ovo se ide debelo u zatvor. Nazalost, ne i kod nas. Ne znam da li namerno ili slucajno, ali opet preskaces cinjenicu da je zatrazena dopuna bankarske garancije, ne bankarska garancija. To je dodatno jemstvo banke za posao, ali ocigledno im nijedna banka nije izasla u susret. Citiracu sebe, 'cak ni njihov NLB..'. Uostalom, da je sklopljen bilo kakav ugovor bez bankarske garancije, cao kreditu. Grad je samo iskoristio svoje pravo, zatrazio dodatnu garanciju kako bi izvrsio pritisak na finansijski iznemoglu kompaniju i isterao je iz posla. Preveliki je rizik i ova odluka grada je na mestu, sto se mene tice.
 
nbumbic":29hjx0cj je napisao(la):
Tako su nam rekli da se ne brinemo za oko nesloventnosti SCT-a jer imamo provklasne garancije koje pokrivaju ceo posao.
Samo su nama prećutali da nemamo garanciju za avans od 6 miliona!

Verovatno,nam nisu saopštili dosta negativnih detalja pa ne znamo koliko nas zapravo ti krediti koštaju!
Čekaj, jel' smo mi (mi - ovi "naši") već uplatili tih 6 miliona avansa SCT-u, pa naknadno traže još jednu garanciju?

Svaka ti čast za analizu, treba utrošiti i vremena i živaca da se izvuku i slože svi podaci.
 
Гледао сам документарац о мосту Рион-Антирион. Била је прича о појави vortex shedding (http://en.wikipedia.org/wiki/Vortex_shedding), коју изазива ветар, и која вибрацијама изазива замор материјала и рушење. Спречава се спиралном оградом дуж објекта. На Грчком мосту каблови су обложени оваквим спиралама.
Да ли неко зна, да ли је то планирано и овде?
 
Хехе, Engineering connections :)

Колико се мени чини, оне облоге каблова имају спирале на себи, ал сад не могу да ископам неку слику где је довољно зумирано да би се видело.

ЕДИТ: Ево овде се види:
august11.jpg
 
haha jel to bese "legitimni" ucesnik na tenderu sa sve bankarskom garancijom kako mi rekose pre mesec dana :bash:

Prevode nas zedne preko vode
 
relja":3g8ea9h1 je napisao(la):
Čekaj, jel' smo mi (mi - ovi "naši") već uplatili tih 6 miliona avansa SCT-u, pa naknadno traže još jednu garanciju?
Ne verujem jer bi se od toga teško oprali.
Problem je samo što verovatno, u ugovoru nije definisano traženje naknadnih garancija tj dopuna istih.
Postoji realna mogućnost da nam preti neki penal za to.

Prosto ne može se tek tako reći potpisujemo ugovor,posao je vaš,garancije su vam uredu.

Pa onda tri meseca posle

Hej pa znate u redu je taj ugovor što smo potpisali pre tri meseca.
Ali nešto vam sad ne verujemo! Potrošite vi još dosta novca na još jednu garanciju koju vam onda nismo tražili pa onda taj potpisani ugovor važi inače ga mi ne priznajemo .
Ma da uredu je što vi kažete da se zadovoljili ugovorene uslove i da je ugovor važeći, ali mi bi sad to da menjamo na vašu štetu!

Iskreno,verujem da se SCT već žestoko omastio kod nas pa neće talasati, inače bi pukli para samo tako!

glupshi":3g8ea9h1 je napisao(la):
Ne znam da li namerno ili slucajno, ali opet preskaces cinjenicu da je zatrazena dopuna bankarske garancije, ne bankarska garancija.
Lepo si to primetio!

Čini mi se tako adekvatnije situaciji jer:

Grad je imao neku bankarsku garanciju koja očigledno nije pokrivala ceo posao pa ni 6 miliona avansne uplate.
Banka(e) koja je dala garanciju nije htela da je proširi tj dopuni garanciju tako da pokriva i avans
Morali su da traže potpuno novu garanciju i za avans od drugih banaka

Stoga mi se čini da je prikladnije reći "bankarska garancija za avans" nego "dopuna bankarske garancije"

Znam da cepidlačim i u pravu si

glupshi":3g8ea9h1 je napisao(la):
. Citiracu sebe, 'cak ni njihov NLB..'. .
Naravno, jer NLB-u duguju 320 miliona čime su ih doveli u jako nezgodnu situaciju.



glupshi":3g8ea9h1 je napisao(la):
Uostalom, da je sklopljen bilo kakav ugovor bez bankarske garancije, cao kreditu.
Tačno! Doduše garancija verovatno mora da pokriva samo novac EIB i EBRD-a, a Grad za svoj novac ne mora da traži garanciju što je očigledno i urađeno.

Znači, SCT-u je tražena garancija koja pokriva sredstva iz kredita, a Grad im je verovao za sigurno više od 6 miliona!

glupshi":3g8ea9h1 je napisao(la):
Grad je samo iskoristio svoje pravo, zatrazio dodatnu garanciju kako bi izvrsio pritisak na finansijski iznemoglu kompaniju i isterao je iz posla. Preveliki je rizik i ova odluka grada je na mestu, sto se mene tice.
Slažem se.
Samo nismo smeli da dođemo u situaciju da se čupamo iz ugovora na taj način.
 
UMP će iz ulice Petra Dobrovića ući u ulicu Marka Čelebonovića. Da li je ulica MČ dovoljno široka? Da li ima drvored? Mislim da nije potpuno izgrađena. Da li ona može da primi magistralu kao što je UMP?
 
1)nije
2) sa obe strane, u sredini je usko zeleno ostrvo
-
3)ne može (u stvari zavisi od toga šta označava "magistrala kao što je UMP")

Ulica je pod semaforima u nju se direktno ulazi i izlazi sa parkinga ispred stambenih zgrada. U Nikole Dobrovića su ležeći policajci. Za proširenje M Čelebonoviće nema mesta, zbog dalekovoda. Uz Nikole Dobrovića, u samom brdu, su betonska vojna skloništa još iz vremena Kraljevije Jugoslavije i Zemunskog aerodroma.
UMP je opsena od prvog dana.

A kad sam onomad davno pisao o SCT-u nikoga nije zanimalo....Kad malo bolje razmislim, pa upravo ove "reference" su im i obezbedile posao na mostu.

Da li i dalje ima ljudi koji u svemu ovome ne vide ništa sumnjivo?
 
Ulica M. Čelebonovića bi mogla primiti saobraćaj UMP ukoliko se ukloni to zeleno ostrvo koje pominješ. Naravno, to je šteta ali takve stvari se mogu kompenzovati sadnjom zelenila na nekom mestu u sredini. Kako bi ti rasteretio gazelu bez UMP. UMP nije ničiji hir već produkt dugogodišnjeg rada i analiza saobraćajnih i građevinskih inžinjera.
 
Ne.
To ostrvo je sirine dve trake, ali ne u celoj dužini - prosto, ostvo se sužava zbog krajnjih levih traka za isključenje iz ulice na raskrsnicama u oba smera.
Ulica je dakle 2+2, sa trakama za skretanje na semaforima.
Nije poenta u drveću, čak ga ni nema na tom ostvu, već duž pešačkih staza.
Nema tu M od magistrale, osim u propagandi.

Uostalom sve se to da lepo videti na licu mesta, ne pričamo o ulici u Singapuru.
 
Михаило":7axwhpyy je napisao(la):
Хехе, Engineering connections :)

Колико се мени чини, оне облоге каблова имају спирале на себи, ал сад не могу да ископам неку слику где је довољно зумирано да би се видело.

ЕДИТ: Ево овде се види:
http://www.savabridge.com/images/poze/august2/august11.jpg
Pre bih rekao da je to spiralno zarolana obloga snopa kablova..
 
relja":sypa4szb je napisao(la):
Михаило":sypa4szb je napisao(la):
Хехе, Engineering connections :)

Колико се мени чини, оне облоге каблова имају спирале на себи, ал сад не могу да ископам неку слику где је довољно зумирано да би се видело.

ЕДИТ: Ево овде се види:
http://www.savabridge.com/images/poze/august2/august11.jpg
Pre bih rekao da je to spiralno zarolana obloga snopa kablova..
Могуће. Једини начин да разрешимо мистерију је да пошаљемо Арханђела да зумира неки од већ затегнутих каблова :D
 
Михаило":29qpwr1r je napisao(la):
relja":29qpwr1r je napisao(la):
Михаило":29qpwr1r je napisao(la):
Хехе, Engineering connections :)

Колико се мени чини, оне облоге каблова имају спирале на себи, ал сад не могу да ископам неку слику где је довољно зумирано да би се видело.

ЕДИТ: Ево овде се види:
http://www.savabridge.com/images/poze/august2/august11.jpg
Pre bih rekao da je to spiralno zarolana obloga snopa kablova..
Могуће. Једини начин да разрешимо мистерију је да пошаљемо Арханђела да зумира неки од већ затегнутих каблова :D
Pardon, moram da se ispravim - ZAVOJNO zarolana obloga kabla. Spirala je u ravni, zavojnica je u prostoru :)
 
Ljudi jedno pitanje
Ako UMP od Tošinog bunara do petlje Hipodrom košta 400 mil eurića
koliko će onda koštati tunel ispod Topčidera do Auto komande?, a po nacrtu UMP treba da se premosti Auto komanda pa ulicom Grčića Milenka preko Zvezdare i Mirjeva da izađe na Pančevački most, koliko će onda sve to da košta.
Pa ovi ima da se toliko zaduže da ni naši pra pra pra pra unučići neće moći da vrate dug
ima da ekonomski emigriraju iz Beograda, jer će morati za vraćanje dugova da daju svako po pola plate, a tu još treba da se zaduže za Metro i za još mnogo Infrastrukturnih objekata
:bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:
:grand: :grand: :grand: :grand: :grand: :grand: :grand: :grand: :grand:
 
Видиш, Драгане, то сам ја одавно питао. Презадужиће се због аутомобилско-трамвајског концепта, тако да од метроа никад неће бити ништа јер једноставно неће бити пара, а метро и обилазница су били много потребнији него УМП.

Поставио си јеретичко питање. Чувај се...
 
Dragane,eventualno ce moci jos tunel do autokomande za neku godinu da urade i onda ce da bude blokada jer ce biti zaduzenje preveliko.

A metro nece uzeti grad kredit vec drzava.Ostatak UMP-a nema mostove na trasi mada ima 3 tunela i vise nadvoznjaka.
 
Naravnoda je UMP skup. Sve veliko što se gradi je skupo. Sećam se izgradnje gazele i onda su bile slične priče mada u manjem obimu, standard je bio daleko viši. Govorilo se da će unuci otplaćivati gazelu. Mislim da ste vi, sadašnji forumaši, uglavno ti unuci. Pa ako je otplaćujete vi je i koristite. Neki bi da grade a da ne troše pare. Potseća na onu staru..
 
Trebali su početi UMP da rade od mosta na Adi prema Pančevačkom mostu a deonicu na NBG ostaviti zadnju jer je Milankovicev bulevar dosta neiskorišćen a tu je i Jurija Gagarina koji bi mogli do završetka UMP-a na NBG da primaju saobraćaj.
 
Vrh