Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Наравно да функционалност моста нема новчани еквивалент. Исту ефикасност би имао и мост без пилона и каблова. Али добро, град је већ изабрао скупљи пут, нема везе, сами људи ће отплаћивати те кредите.
 
spatiotecte":2wa56a2x je napisao(la):
Jedno malo pitanje ovako bez veze :)

Jel vise volite sto se gradi ovaj most (koliko god on kostao i kako god on izgledao) ili bi ste vise voleli da se nista ne gradi? :D
ja bih najvishe voleo da se most uradi ali po realnoj ceni a za razliku, izmedju te cene i ove pljacke, napravi nova filharmonija ili opera, ili da se rekonstruishu skole u koju ce moje dete da ide jednog dana, da gsp radi kako treba itd...
 
Ali ovakav most je izuzetno lep, njegova slika će biti na svim prospektima Beograda koji se dele po turističkim poslovnicama širom sveta. Ne kažem da će strani turista doći u Beograd baš zbog mosta ali činjenica je da most doprinosi privlačnosti Beograda. Pa zašto sada mnogi turisti idu u Dubai? Idu da vide veličanstvene građevine kakvih nema na svetu a ne zbog pustinje peska koja okružuje grad.
 
Da li treba da ti poredim privrednu situaciju u Emiratima i Srbiji? Beogradu ce i ovaj jedan most ugroziti finansiranje mnogih drugih stvari koje mnogo vishe utichu na svakodnevni zivot od mosta.

A ako hocemo da budemo realni i privuchemo turiste, pogledacemo u analize koje govore da velika vecina stranih turista koji trose pare u Beograd, dolazi u nash grad da oseti nash nocni zivot a ne neku vajnu arhitekturu koju mozesh naci (osim kalemegdana) u svakoj zapadnoevropskoj varosici od preko 500 000 ljudi
 
прошле године су странци у просеку ноћили око 1,5 ноћи у Београду
 
Лепота, која ће бити дебело плаћена на грбачи напаћеног народа, којег свако пљачка како и када жели. Још кад би барем сва градња била транспарентна, али овакво исмевање разумних људи. Пљачкало се сигурно, у каквој висини, то би требала да реши финансијска контрола након завршетка радова, ал познајући прилике у Србији знам, да ће све што је баш онако занимљиво, остати тајна за јавност.
Едит: И поредити Србију са Емиратима је крајње неумесно у овим околностима. Будимо реални.
 
Hmm mislim da strani turisti koji posecuju Beograd dolaze iz slicnih razloga kao oni koji posecuju Sofiju i Bukurest. Tu smo u istoj korpi sa njima.
 
stf":38zvg45g je napisao(la):
Заиста се повела квалитетна дискусија са чврстим чињеницама и информацијама, али сте заборавили једну, у суштини и најбитнију чињеницу.

Ово би се десило да су градили било какав мост. Код нас краду на свему, почевши од замене ивичњака, поплочавања тротоара, замене зеленила, па све до моста. Наравно, што је пројекат већи и значајнији, то се и више расправља о малверзацијама.
Само идејно решење моста није криво што имамо бескрупулозне лопове који су саставни део сваког пројекта. Шта мислите, да се гради греда, нико не би крао? Ма дајте, мао озбиљности.

Крали би свакако, и ми ту моземо само да их пљујемо и презиремо, и надамо се, да ће једног дана долијати. Зато владајућу гарнитуру стално треба мењати, да не пусти корење. Ако је једна странка стално на власти, тешко нама.
Bravo Stf jednostavno sam morao da quotujem i istaknem da se apsolutno slazem sa tvojom konstatacijom i to sam u par navrata spomenuo nije jadan most kriv nego ovi sto ga grade a "ono" nam sleduje u svakom slucaju nazalost.
 
Naravno, ne treba imati iluzija, Beograd je za strane turiste prvenstveno tranzitni grad na putu za Grčku ili Bugarsku i Tursku. Ali činjenica je da on vremenom postaje (možda sporo?) sve privlačniji i ako sada turisti ostaju u proseku 1,5 dana za koju godinu ostajaće u proseku 5 dana. Već sam pisao na ovom forumu jedna velika američka turistička agencija proglasila je Beograd za 3 grad po lepoti položaja. Prvi je Rio de Žaneiro a drugi Istambul. Mnogi veliki gradovi nemaju ni jednu veliku reku (Bukurešt), mnogi imaju jednu ali Beograd ima dve (mislim na Savu i Dunav sa njihovim adama). Pa tu još dolazi kongresni turizam gde je Beograd privlačan zbog odličnog položaja. Čuli ste za pohvale Beogradu (koje nisu kurtoazne) ekipe filma "Koriolan" sa filmskom zvezdom Ralfom Fajnsom. Postoji i sportski turizam i tu Beograd ima takođe znatne adute. Građevine kao ovaj novi most nisu tako retke u svetu ali ne može se reći da ih ima skoro svaki grad od 500.000 stanovnika. Za sada glavni adut ostaju splavovi i noćni život što je uspeh koji nismo ni očekivali pre neku deceniju.
 
Да дам пример из своје средине. Дакле братиславски мост Apollo завршен 2005 године, добитник Opal Award из 2006 године је по данашњем курсу круна-евро коштао 139 414 459,2711 евра. Тада је али круна била доста слабија него што се данас рачуна на евро фиксним курсом од када смо приступили 1.1. 2009 еврозони. Значи био је скуп. Али Словачка је тада била у супер кондицији, држава је могла да то исфинансира већинским делом. Град Братислава је из те суме дао само 9 958 175,6622 евра. ЕИБ је позајмила 45 милиона евра. Дакле ово је доказ, да је Словачка тада била итекако способна реализирати овај подухват. Мост изгледа стварно репрезентативно и модерно. И најзанимљивије јесте, да је у ову цену од 139 милиона урачунато апсолутно све укупно. Требао је бити исто јефтинији, али коначна сума је била ипак виша него што је планирано, конкретно се повећала о тачно 23 235 743,2118 евра. Тада, 2005 године је економија земље била у великом успону.
IMHO може се рећи да у овако економски катастрофалној ситуацији у Србији ће бити људима веома тешко бреме исплаћивати сва дуговања од кредита, која ће се сигурно нагомилати на једну огромну масу.
 
Nisam poredio situaciju u Srbiji i Emiratima. Samo sam rekao da su turisti pohrlili u Dubai zbog veličanstvrnih građevina osim kojih Dubai nema ništa.
 
pa sad nije tako...emirati su jedan od najprofitabilnijih avio kompanija i njihov aerodrom je jedan od najprometnijih na svetu jer se nalaze na pola puta izmedju evrope i novih trzista kine, indije...
 
Dubai je neverovatno bogat i izgradili su najmodernije aerodrome. To je jedini razlog što je u Dubaiu presedanje. A tu se možda vrši tankovanje goriva. Kerozin je u Dubaiu verovatno nešto jeftiniji. Ne znam politiku velikih avio kompanija kao što mi nije poznato da li avion može da leti recimo Frankfurt - Sidnej bez tankovanja. Koliko znam ranije se na liniji Evropa - Australija vršila pauza u Singapuru. Mislim da nije u pitanju presedanje pošto putnici koriste isti avion već jednostavna pauza i odmor za posadu.
 
Нисам ни ја неки авио експерт, али осамдесетих је било тако, да чак и за путовање у Сингапур је требало преседање у Дубаиу, то знам сигурно. Када се још придода богатство нафте и све то, Дубаи има невероватне услове за брзи развој. Београд је на раскрсници двеју река, и на овај сегмент би требало посебно обратити пажњу у развоју туризма.
 
dedinje":50uzag4r je napisao(la):
Naravno, ne treba imati iluzija, Beograd je za strane turiste prvenstveno tranzitni grad na putu za Grčku ili Bugarsku i Tursku. Ali činjenica je da on vremenom postaje (možda sporo?) sve privlačniji i ako sada turisti ostaju u proseku 1,5 dana za koju godinu ostajaće u proseku 5 dana. Već sam pisao na ovom forumu jedna velika američka turistička agencija proglasila je Beograd za 3 grad po lepoti položaja. Prvi je Rio de Žaneiro a drugi Istambul. Mnogi veliki gradovi nemaju ni jednu veliku reku (Bukurešt), mnogi imaju jednu ali Beograd ima dve (mislim na Savu i Dunav sa njihovim adama). Pa tu još dolazi kongresni turizam gde je Beograd privlačan zbog odličnog položaja. Čuli ste za pohvale Beogradu (koje nisu kurtoazne) ekipe filma "Koriolan" sa filmskom zvezdom Ralfom Fajnsom. Postoji i sportski turizam i tu Beograd ima takođe znatne adute. Građevine kao ovaj novi most nisu tako retke u svetu ali ne može se reći da ih ima skoro svaki grad od 500.000 stanovnika. Za sada glavni adut ostaju splavovi i noćni život što je uspeh koji nismo ni očekivali pre neku deceniju.
Slazem se sa ovim.
 
Stif to je to.Stavio si tacku na ovu raspravu.Nama ostaje samo da se nadamo da na sledecim projektima nece biti ovoliko pohlepni.

Sto kaze Velja: "Ljudi,mnogo kradete ! Da kraduckate pomalo,pa da vas tolerisem ". :rant:
 
dedinje":2v6ld66c je napisao(la):
Ali ovakav most je izuzetno lep, njegova slika će biti na svim prospektima Beograda koji se dele po turističkim poslovnicama širom sveta. Ne kažem da će strani turista doći u Beograd baš zbog mosta ali činjenica je da most doprinosi privlačnosti Beograda. Pa zašto sada mnogi turisti idu u Dubai? Idu da vide veličanstvene građevine kakvih nema na svetu a ne zbog pustinje peska koja okružuje grad.
Vidis da ljudi izgleda nisu spremni da prihvate da Beograd treba da izgleda kao metropola, a ne kao palanka...Ljudi negoduju zbog mosta na Adi sada, u proslosti su napadali Pesica ''sto Gazela ima 3 trake?'' , u buducnosti ce biti jos nesto...A onda sve takve komentare po forumima i novinama citaju ljudi koji sede na vaznim mestima, pa nam posle kriv djavo sto je donesena zabrana izgradnje visokih objekata po Beogradu... :rolleyes:
 
stf":3hb9140g je napisao(la):
Заиста се повела квалитетна дискусија са чврстим чињеницама и информацијама, али сте заборавили једну, у суштини и најбитнију чињеницу.

Ово би се десило да су градили било какав мост. Код нас краду на свему, почевши од замене ивичњака, поплочавања тротоара, замене зеленила, па све до моста. Наравно, што је пројекат већи и значајнији, то се и више расправља о малверзацијама.
Само идејно решење моста није криво што имамо бескрупулозне лопове који су саставни део сваког пројекта. Шта мислите, да се гради греда, нико не би крао? Ма дајте, мао озбиљности.

Крали би свакако, и ми ту моземо само да их пљујемо и презиремо, и надамо се, да ће једног дана долијати. Зато владајућу гарнитуру стално треба мењати, да не пусти корење. Ако је једна странка стално на власти, тешко нама.
Јако лепо речено, +
 
dedinje":2yqsqgup je napisao(la):
Naravno, ne treba imati iluzija, Beograd je za strane turiste prvenstveno tranzitni grad na putu za Grčku ili Bugarsku i Tursku. Ali činjenica je da on vremenom postaje (možda sporo?) sve privlačniji i ako sada turisti ostaju u proseku 1,5 dana za koju godinu ostajaće u proseku 5 dana. Već sam pisao na ovom forumu jedna velika američka turistička agencija proglasila je Beograd za 3 grad po lepoti položaja. Prvi je Rio de Žaneiro a drugi Istambul. Mnogi veliki gradovi nemaju ni jednu veliku reku (Bukurešt), mnogi imaju jednu ali Beograd ima dve (mislim na Savu i Dunav sa njihovim adama). Pa tu još dolazi kongresni turizam gde je Beograd privlačan zbog odličnog položaja. Čuli ste za pohvale Beogradu (koje nisu kurtoazne) ekipe filma "Koriolan" sa filmskom zvezdom Ralfom Fajnsom. Postoji i sportski turizam i tu Beograd ima takođe znatne adute. Građevine kao ovaj novi most nisu tako retke u svetu ali ne može se reći da ih ima skoro svaki grad od 500.000 stanovnika. Za sada glavni adut ostaju splavovi i noćni život što je uspeh koji nismo ni očekivali pre neku deceniju.
Aleluja! Mene odusevljavaju ovi sto pljuju i po splavovima i nocnom zivotu, eto "dolaze odvratni zapadnjaci da uzivaju u prostituciji i da se napijaju". Gluposti, ljudi u Beogradu i naravno sire u Srbiji umeju lepo da se opuste i pristupacni su, sto su stranci prepoznali i u Guci, i u Novom Sadu oko Exita, i eto u Beogradu. I cujem da se ljudi vracaju sa jako dobrim utiscima o vecini hotela, hostela, i restorana, i pogotovo iskustava u dodiru sa obicnim narodom na ulici. I taksi je jeftin i vecina dobro odradi svoj posao ali tu sigurno ima najvise problema i onih koji bi da ulove nesto u mutnom.

Umesto da kukamo da eto "dolaze samo da se napijaju" treba da se potrudimo da im nesto drugo pokazemo tokom dana. SKANDALOZNO je u kakvom je stanju muzej 25. maj. Ja sam veliki antikomunista ali to je deo nase istorije, i to mnogi zele da vide, izmedju ostalog i grumenje sa Meseca koje su poklonili Amerikanci, itd. Sa minimalnim parama se to moze urediti tako da posetilac tu provede pola dana. Kula Sibinjanina Janka na Gardosu i ona kafana gore (FENOMENALAN pogled) su u skandaloznom stanju. U Beogradu ima svasta interesantno da se vidi, od Kalemegdana, preko Konaka kneginje Milice, do crkava cija unutrasnjost je posetiocima sa zapada a i istoka/Azijatima jako interesantna. Jos da se sa samo malo para uredi trgic ispred najlepse crkve u gradu - Sv. Marka (san mi je da se tamo rekonstruise Terazijska fontana), i da se otvori galerija/balkon na hramu da covek moze da obidje i krug unutra i sagleda taj prostor i spolja da sagleda grad sa njegovim rekama, eto ti jos jednog ispunjenog dana u Beogradu. O rekama i DESETINAMA kilometara koje covek moze biciklom ili peske uz njih u nevidjeno prijatnoj rekreaciji da ne govorim.

To su sve stvari koje se mogu brzo srediti i prihodi od turizma visestruko uvecati i puno ljudi zaposliti. A da se sredi Zelseznicka/autobuska stanica, Slavija (Odlican predlog Rasciana u radionici i diskusija tamo), Savski trg, i Karadjordjeva, da se iz dvorova iseli gradska skupstina i sekretarijat predsednika i oni otvore za posetioce, eto ti prave metropole i omiljenog izleta za jedan produzeni vikend. Ima puno toga sto nam ne lezi ali smo dosta dobri u organizovanju sportskih i kulturnih priredbi, raznih FESTova, i BITEFa. Uz to imamo i ogroman sajam na fenomenalnom mestu. Treba samo manje da se prenemazemo i kukamo i da to sto nam je dato bolje iskoristimo. A da nam malo krene turizam i druge stvari bi bile bolje, nista kao kontakt sa svetom, shvatis sta sve i kako moze, tako da cemo onda sa vise zara i protiv te nase korupcije, politicarkog reketa, i drugih problema... i tu je otvorenost i diskusija koju promovise ovaj sajt neprocenjiv doprinos.
 
Samo mala napomena, posto izgleda dosta ljudi ne shvata koliki je potencijal turizma...

Beograd i Srbija, slozicemo se, bez nesto previse truda su na putu da vrlo brzo prihoduju od turizma milijardu dolara godisnje. To je vise nego sto npr. Crna Gora ukupno zaradi od istog tog turizma ili 50% onoga sto ce Zastava/Fiat da doprinese GDP-u kada, konacno, pocne da radi punom parom...

Poredjenja radi - Ceska ima prihod od turizma koji je oko 5 milijardi, Egipat koji se neverovatno izgradio u sektoru turizma prihoduje oko 8 milijardi, Hrvatska 7... Znaci, Srbija moze uz ozbiljnu strategiju (ulazak u EU bi takodje pomogao) da dostigne 3-4 milijarde bez previse problema i pored ne bas sjajnih prirodnih predispozicija za turizam. To je preko 10% danasnjeg GPD-a u Srbiji... Treba imati u vidu i da je prihod od turizma zapravo izvozna usluga sto je jako dobro za ekonomiju i platni bilans.

Poenta je da cak i da sagradimo 3-4 mosta od po 300 miliona to je nista u poredjenju sa potencijalnim prihodom i poreza na taj novonastali prihod (tranzit, turizam, saobracaj...)

Uostalom tako i funkcionise princip drzavnog zaduzivanja - uzmes danas milijardu, a kroz par godina ce GDP da poraste taman toliko da od PDV-a mozes da servisiras dospele anuitete. Sto veci GDP - drzava raspolaze sa ozbiljnijim parama i moze da se bavi ozbiljnijim projektima, a kao kapitalno ulaganje nece smatrati asfaliranje ulica ili presvlacenje autoputa novim asfaltom.
 
Zbog tvrdnji da bi do uvećanja cene došlo koji god da je projekat bio izabran i da je do naknadnih uvećanja došlo zbog muvačina i ugrađivanja, podsetiću da su još pre početka izgradnje ljudi upozoravali da nema trika da će most da košta 80 ili naknadnih 116 miliona.
 
Samo da se nadovežem na jedan od prethodnih postova i kažem da se ne može leteti bez međusletanja od Evrope do Australije (mislim, možda bi moglo nešto tipa između 2 najbliže tačke) Athens - Perth, sa A380, ali i to teško.

Jat je leteo za Melbourne i Sydney preko Dubaia i Singaporea, znači sa 2 međusletanja. Neko reče da je Dubai zgodan zbog kerozina, što je vrlo moguće, obzirom da je Dubai bio vrlo poželjna međustanica i pre direktnog priliva petrodolara u UAE (dok nisu imali super-moderne aerodrome i infrastrukturu).

Mislim da se iz Evrope najdalje bez stajanja leti do Tokija i L.A.

I za kraj, mislim da bi ipak trebalo obrisati ovaj post, otišao sam previše u off :)
 
Erysimum Cheiri":3tnuahes je napisao(la):
Samo mala napomena, posto izgleda dosta ljudi ne shvata koliki je potencijal turizma...

Beograd i Srbija, slozicemo se, bez nesto previse truda su na putu da vrlo brzo prihoduju od turizma milijardu dolara godisnje. To je vise nego sto npr. Crna Gora ukupno zaradi od istog tog turizma ili 50% onoga sto ce Zastava/Fiat da doprinese GDP-u kada, konacno, pocne da radi punom parom...

Poredjenja radi - Ceska ima prihod od turizma koji je oko 5 milijardi, Egipat koji se neverovatno izgradio u sektoru turizma prihoduje oko 8 milijardi, Hrvatska 7... Znaci, Srbija moze uz ozbiljnu strategiju (ulazak u EU bi takodje pomogao) da dostigne 3-4 milijarde bez previse problema i pored ne bas sjajnih prirodnih predispozicija za turizam. To je preko 10% danasnjeg GPD-a u Srbiji... Treba imati u vidu i da je prihod od turizma zapravo izvozna usluga sto je jako dobro za ekonomiju i platni bilans.

Poenta je da cak i da sagradimo 3-4 mosta od po 300 miliona to je nista u poredjenju sa potencijalnim prihodom i poreza na taj novonastali prihod (tranzit, turizam, saobracaj...)

Uostalom tako i funkcionise princip drzavnog zaduzivanja - uzmes danas milijardu, a kroz par godina ce GDP da poraste taman toliko da od PDV-a mozes da servisiras dospele anuitete. Sto veci GDP - drzava raspolaze sa ozbiljnijim parama i moze da se bavi ozbiljnijim projektima, a kao kapitalno ulaganje nece smatrati asfaliranje ulica ili presvlacenje autoputa novim asfaltom.
hrvatska ima prihod 12 mlrd eur od turizma
 
spatiotecte":1mi53swp je napisao(la):
Hmm mislim da strani turisti koji posecuju Beograd dolaze iz slicnih razloga kao oni koji posecuju Sofiju i Bukurest. Tu smo u istoj korpi sa njima.
Slažem se.
Mi smo u divnoj sredini između prevelikog, kontrastnog, haotičnog Bukurešta i skromne, minijaturne Sofije.
 
Vrh