Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Михаило":2cxaapd5 je napisao(la):
Што се тиче поменуте цене од 85 милиона € са сајта града, та је цена од пре 6 година, пре кризе, пре огромног скока цене челика, кад је пројекат за мост тек биран. Који год мост да је изабран, цена би скочила. Чињеница је да цена од 118 милки није мењана, све до проширења обима пројекта и ту не може ништа да се замери.

Цене приступних саобраћајница су такође скочиле у односу на предвиђене, пре свега због, срећом, измењене петље Радничка.

Остаје питање да ли је, и зашто било погрешних процена у старту, и да ли је било малверзација, да ли се неко уградио итд. Али све то нема никакве везе са обликом и конструкцијом моста...
Pored svega toga, ne treba zaboraviti da je evro pre 6 godina vredeo između 84-86 dinara, a da danas vredi skoro 20 din više, što kad se primeni na cifre od nekoliko desetina miliona evra, nije mala razlika. A što se tiče cene čelika. 2005. godine iznosila je oko 360 dolara po toni. 2010 godine, prosecna cena je iznosila 733 dolara za tonu. A aktuelna cena za januar mesec tekuće godine je 813 dolara za tonu. Što znači, da tona celika 2005. koja je tada iznosila oko 280 evra po toni ne može da se poredi sa cenom iz 2010. kada je za istu tu tonu trebalo izdvojiti samo 583 evra za tonu. Mislim da ne treba da pišem koliko je para otišlo samo na čelik. I što kaže @dedinje, da se ostavimo više cene mosta. U ostalom, tražićemo da se po završetku mosta objavi finansijski izveštaj i ćao. Siguran sam da to neće biti problem ukoliko "plavo-žuti" (ne daj bože) izgube na sledećim izborima :D .
 
Ronche":24zy7rdu je napisao(la):
U ostalom, tražićemo da se po završetku mosta objavi finansijski izveštaj i ćao. Siguran sam da to neće biti problem ukoliko "plavo-žuti" (ne daj bože) izgube na sledećim izborima :D .
a sto bi nam dali tachan finansijski izvestaj ako DS ostanu na vlasti? Kod nas prljavstina o politicaru izbije na videlo samo kada se bore za vlast ili istu izgube.

I ne razumem argument opravdavanje cene mosta sa kursom dinara. Dinari nikada nisu figurirali tokom sklapanja ugovora mosta, nego zna se koja valuta. Dinar se jedino koristi kada treba da se objasni raji koliko sta kosta, mada i ona sve sto vredi kupuje samo u evrima
 
"Most preko Ade Ciganlije predstavlja finansijski, saobraćajni i ekološki promašaj, ocenio je juče predsednik Gradskog odbora Nove Srbije (NS) Borislav Borović..."

Aj finansijski i ekoloski, pa i da se zapitas mozda, ali saobracajni promasaj?! Da l' ovakvi ljudi ukljuce mozak, bar na trenutak, pre nego sto izgovore ovakvu notornu glupost?
 
Iz donjeg grafika kretanja cene armature, (cene čelika varira slično) od jan.2006 do jan.2011 možemo zaključiti nekoliko stvari

CeneArmature.png

Izvor: http://www.indexmundi.com


Cena čelika/armature je pri potpisivanju ugovora o kreditu u junu 2006 kad je i objavljeno da će pristupni putevi koštati 65 miliona € bila 445 $/tona,
U vreme potpisivanja ugovora za izgradnju petlji i generalno kad se danas priča o izgradnji pristupnih puteva cena armature su oko 600$/tona


Znači imamo sledeću situaciju
jun 2006 jan 2011 procentualno povećanje
Cena izgradnje pristupnih puteva 65 miliona 214,4 milona 229,84%
Cena armature $/tona 445 607 36,4%

Predstavnici Gradskih vlasti opravdavaju porast troškova izgradnje pristupnih puteva za celih 150 miliona € ili 230% zbog rasta cene čelika od 36%

Ko je lud, oni što nam prodaju tu maglu ili mi što to gutamo, prihvatamo i trpimo?


Druga bitni zaključak.


Cena jeste strmoglavo rasla u vreme potpisivanja ugovora za izgradnju mosta. Ugovor je potpisan u apriliu.2008, a cena armature je bila oko 790 $/tona)

Od tada, tačnije od avgusta 2008. cena je drastično pala pa se oporavila i u januaru 2011 je bila 607 $/toni
To što je cena izgradnja mosta ostala ista, od potpisivanja ugovora do danas, nije pokazatelj uspeha Gradske vlade pre će biti indikator neuspeha.
Činjenica da su cene čelika pale, a mi izvođaču radova plaćamo najboljem slučaju isto. Znači da POR & co imaju šansu za extra profit


@Ronche

Odakle ti cene za čelik?
Cena na Sajtu London Metal Exchange je $ 533/tona
 
Imam jedno pitanjce. Šta zapravo košta 214,4 mil.eura? Do sada su zvanično objavili da petlja "Radnička" košta 68 m.e. i petlja Gagarin 36 m.e. pa me interesuje zna li se za šta je namenjen ostatak od 110,4 mil.eura? Možda taj deo oni raniji procenjivači nisu kalkulisali u cenu ovog projekta?
Drugo da su te ranije procene bile dobre oni bi most i napravili ili bar započeli u to vreme. Ovako tenderi pokazaše šta koliko košta (domaći izvođači bi bili naravno dosta jeftiniji, dobar primer za to je raskrpetlja Hipodrom, ali za to su potrebne naše banke i naš novac a zašto toga nema je pravo pitanje za ove što nam kroje sudbinu)
nbumbic +1 za prezentaciju :kk:
Михаило +1 za stavove :lol: i za informaciju o proširenju projekta mosta :kk::kk:
 
nbumbic":1lynn6q4 je napisao(la):
Predstavnici Gradskih vlasti opravdavaju porast troškova izgradnje pristupnih puteva za celih 150 miliona € ili 230% zbog rasta cene čelika od 36%

Ko je lud, oni što nam prodaju tu maglu ili mi što to gutamo, prihvatamo i trpimo?
гориво се попело на изнад 100 динара по литру када је барел био 140$. барел је пао на 80$ код нас је гориво остало на око 100 динара, да би се постепено повећавало до садашње цифре од 120, а барел је сада око 98$
 
Opet zastoj u informisanju na zvaničnom sajtu mosta. Tri kamere ne rade već danima (bar kod mene) i ne vidi se NBG strana pa ne znamo radi li se tamo išta (trebalo je biti oko 22.feb. naguravanje konstrukcije?!?) Baš su aljkavi sa prezentacijom, mora sve kleštima da se izvlači

Evo jednog divnog videa kojim Rusi bez reči predstavljaju projekat jednog od dva gigantska mosta u Vladivostoku i razloge za njegovu gradnju. Naši treba da uče...

http://www.gpsm.ru/player.swf?file=company/golden_horn.flv&skin=seawave.swf
 
vucko":3t541dcl je napisao(la):
Uklonise vest!Vrh brale :lool:

A ovde i dalje stoji linak

http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beograd.39.html
Ne rade im linkovi ni za ostale vesti a taman sam pomislio da je opet neki pritisak na medije kada je most u pitanju tj njegova cena i ostale pikanterije od kojih se ovima odozgo tresu gace pa malo sire svoj "uticaj" i pritisak na medije
 
JohnnyLee":lbzf160v je napisao(la):
nbumbic":lbzf160v je napisao(la):
Predstavnici Gradskih vlasti opravdavaju porast troškova izgradnje pristupnih puteva za celih 150 miliona € ili 230% zbog rasta cene čelika od 36%

Ko je lud, oni što nam prodaju tu maglu ili mi što to gutamo, prihvatamo i trpimo?
гориво се попело на изнад 100 динара по литру када је барел био 140$. барел је пао на 80$ код нас је гориво остало на око 100 динара, да би се постепено повећавало до садашње цифре од 120, а барел је сада око 98$
Da li to opravdava ovih 230%?

Vlast je uspela da lagano progura neverovatne stvari kao sto je kredit za ubzavanje radova iako su za kasnjenje po ugovoru izvodjaci bili obavezni da placaju penale.Kao i 50 miliona za "nepredvidjenje troskove i troskove administricije".
Na kraju krajeva,dovoljno je samo pogledati ko su izvodjaci i sve je jasno.Kao i u svakoj grani nase privrede i u gradjevinarstvu postoji par firmi koji redovno dobijaju poslove iako se do sada najblaze receno nisu pokazali.Dakle ni u gradjevinarstvu nemamo normalno trziste vec kriminalno - politicki tal.
 
Jedno malo pitanje ovako bez veze :)

Jel vise volite sto se gradi ovaj most (koliko god on kostao i kako god on izgledao) ili bi ste vise voleli da se nista ne gradi? :D
 
Ovo bzv pitanje je u stvari klasicna zamena teza, kojoj su politicari skloni i koju koriste kako bi se opravdali za svoje propuste. Steta je sto gradjani, koji bi prvi trebali kriticki da gledaju na njihove poslove, pristaju da razmisljaju po serviranim pravilima.
Kako se niko ne seti da pita, pa i onako bezveze: Jel bolje da nas kradu i prave budalama ili da rade kako treba?
 
Delija":1goa546p je napisao(la):
Da li to opravdava ovih 230%?
нисам ја давао овправдање, ја само вучем паралелу да су те ствари код нас нормалне. да се дигне цена нечега када материјал за то поскупи, а када појефтини да цена остане иста

nova":1goa546p je napisao(la):
ili da rade kako treba?
да раде како треба? у Србији? не могуће
 
spatiotecte":2x8m9wqn je napisao(la):
Jedno malo pitanje ovako bez veze :)

Jel vise volite sto se gradi ovaj most (koliko god on kostao i kako god on izgledao) ili bi ste vise voleli da se nista ne gradi? :D
Ја волим што се мост гради, али...
 
Mislim da treba da vise kritikujemo kada se ne radi a manje kada se radi.
 
Ponela me ova priča oko cene projekta mosta na Adi pa se zamislih gde se tu mogla učiniti prava ušteda, pošto smatram da tip mosta na ukupne troškove ne utiče presudno. Na osnovu specifikacije troškova koje su iznete u prethodnim postovima nameće se da se možda preteralo kod pristupnih saobraćajnica na NBG tj. sa vijaduktom ka B.kosi, gde će otići stotinak mil.eura. Da li je on bio prioritetan u ovom trenutku, obzirom da ni ostali delovi UMP-a nisu ni blizu realizacije veliko je pitanje.
Moje mišljenje je da je most trebalo povezati na bulevar Jurija Gagarina (kao i šinski sistem) i desno kroz pružni nasip, pa pored Pet shopa, direktno na ulicu Milentija Popovića (i takođe na postojeći šinski sistem). U prvo vreme Jurija Gagarina i Milutina Milankovića (Treći bulevar) i pripadajuće dobro razvijene poprečne veze sasvim bi lepo preuzeli saobraćaj sa mosta, a vijadukt bi se gradio po prioritetu, kasnije nego neki u ovom trenutku važniji delovi UMP-a.
Šta bi se radilo sa ušteđenih 100 mil.eura?
Moj lokal patriotski predlog je, a u skladu sa potrebom ravnomernijeg razvoja svih delova grada, da se taj novac uloži u završetak Bulevara k.A. od Cvetka do raskrsnice za VML i na taj način reše dalako veći saobraćajni problemi nego na Nbg.
Znam da je za to potreban gradonačelnik rođen na Zvezdari a ne u blokovima ali ko zna možda se na talasu ovih belosvetskih promena i ovo naše "istočno pleme" -Izacvetkorokezi- izbori za svoje mesto pod suncem tj. u gradskoj kasi :D
 
Заиста се повела квалитетна дискусија са чврстим чињеницама и информацијама, али сте заборавили једну, у суштини и најбитнију чињеницу.

Ово би се десило да су градили било какав мост. Код нас краду на свему, почевши од замене ивичњака, поплочавања тротоара, замене зеленила, па све до моста. Наравно, што је пројекат већи и значајнији, то се и више расправља о малверзацијама.
Само идејно решење моста није криво што имамо бескрупулозне лопове који су саставни део сваког пројекта. Шта мислите, да се гради греда, нико не би крао? Ма дајте, мао озбиљности.

Крали би свакако, и ми ту моземо само да их пљујемо и презиремо, и надамо се, да ће једног дана долијати. Зато владајућу гарнитуру стално треба мењати, да не пусти корење. Ако је једна странка стално на власти, тешко нама.
 
Suviše se priča o ceni mosta. Pravilno se postavlja pitanje da li će se most isplatiti? I kada? Kolika će ogromna ušteda u benzinu biti za hiljade vozila kojima će ovaj most biti bliži da pređu Savu nego ostali mostovi. Ogroman deo grada gravitira baš ovom novom mostu. Dalje, lakši saobraćaj i manje optrerećenje mostova smanjiće broj saobraćajnih nesreća. Vozila hitne pomoći kao i Vatrogasna u raznim situacijama će , zahvaljujući novom mostu lakše dolaziti do mesta gde su potrebna. Koliko će zaposleni dobijati na vremenu koristeći novi most.Neko, naprimer, ko stanuje na Banovom brdu a radi kod piramide. Ima milion takvih primera. Neko će uštedeti 10 minuta a neko ceo sat. Zar sve to nema novčani ekvivalent. Pošto je most veoma skup mislim da će se isplatiti za jedno 20 godina.
 
Vrh