Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

@trialin
Све што си споменуо спада под изградњу петље "Радничка".
 
Arandjele razvalio si as usual.Ajd nek proglase tebe i velikog vracara oficijelnim fotografima izgradnje mosta u zemunu!

Nego,naleteh na neki most u Kijevu na veoma slicnoj lokaciji,evo kako bi recimo greda izgledala

kijev.jpg
 
imas 270 strana postova ovde, sve je to vec prezvakano 100 puta pa ako te zanima dinamika radova i rokovi sve ces vrlo lako naci
 
...biće u polu-funkciji.

To u skladu sa polurešenjima koje smo patentirali na svetskom nivou.

- za most u Kijevu: mogli su da dozvole sebi i jedan takav jer imaju dosta mostova koji su i estetski lepi. Inače, Dnjepar je tamo dosta širi od, čini mi se, obe naše reke.
 
po mom mišljenju, što se tiče Kineskog mosta, ako je već recimo tako prostog izgleda (nemam ništa protiv nego samo konstatujem :D) mogli bi da ukrase sam most. Šteta što neće biti širi pa da se ubaci sa strane pored trotoara po neki spomenik na samom mostu (tipa Karlov most) al mana je ta što bi bio težak za održavanje i gasovi bi ga brzo "ugušili"
 
Bilo bi ekstra da osvetljenje bude uradjeno u stilu onih njihovih fenjera, tj. da nađu neki način da ukrase most sa nečim što je tipično za Kinu. Ovako, osim što ga grade Kinezi, nema nikakvih obelezja na mostu koja bi čoveku bila logična zašto se zove kineski most (u slučaju da taj naziv postane zvaničan :D ).
 
Archangel":1iosz2sf je napisao(la):
po mom mišljenju, što se tiče Kineskog mosta, ako je već recimo tako prostog izgleda (nemam ništa protiv nego samo konstatujem :D) mogli bi da ukrase sam most. Šteta što neće biti širi pa da se ubaci sa strane pored trotoara po neki spomenik na samom mostu (tipa Karlov most) al mana je ta što bi bio težak za održavanje i gasovi bi ga brzo "ugušili"
Pa recimo da otvore kineske tezge celom dužinom mosta... lepo i korisno :) ionako sele buvljak..
 
Ronche":3e8ojfps je napisao(la):
Bilo bi ekstra da osvetljenje bude uradjeno u stilu onih njihovih fenjera, tj. da nađu neki način da ukrase most sa nečim što je tipično za Kinu. Ovako, osim što ga grade Kinezi, nema nikakvih obelezja na mostu koja bi čoveku bila logična zašto se zove kineski most (u slučaju da taj naziv postane zvaničan :D ).
Прво је и био званичан назив. Сад видим да се зове Мост пријатељства. Тешко да ће то да се прими, мислим да ће у народу остати познат као Кинески.
 
Нашао сам се данас поподне у шетњи на Старом мосту, па рекох да усликам (нажалост само мобилним) леп поглед на Дунав и пилон Новог моста и остале градске доминанте.
Поздрав за све Беобилдовце из Словачке:)

23022011172.jpg
 
Градимо најскупљи мост на свету?

Мост преко Аде је најбесмисленије, а уједно и најбезобразније, бацање пара грађана у новијој историји Београда. Не само што је изабран најскупљи пројекат, него је у питању мегаломанско (да не кажем комплексашко) решење које се не уклапа у средину, ни естетски, ни по функцији коју би требало да обавља.

Од самог доношења одлуке да се гради “словеначки” мост, било је јасно да ћемо добити финансијског и архитектонског монструма. Гради се на погрешном месту, очигледно нико, па ни пројектант, није размишљао како да уклопи приступне саобраћајнице. Гради га фирма (СЦТ), чији је власник у међувремену осуђен на затворску казну у Немачкој због корупције, и која је банкротирала. Планирани трошкови изградње су се попели са прескупих 118 милиона на ненормалних 400 милиона евра, а да ни пола није завршено. Упркос тако катастрофалним резултатима, српски медији само најпозитивнијим епитетима часте овај подухват.

Шта смо све могли да изградимо

Пошто још увек влада блага еуфорија српских медија (који зависе од Ђиласових рекламних аранжмана) по питању изградње новог моста, предлажем да погледају шта су друге државе, за мање или исто пара, изградиле:

Пенобскот мост, САД

Америчка држава Мејн, мост на реци Пенобскот је изграђен 2006. године, скроман али функционалан.
PNB_1.jpg

Дужина: 646 метара
Висина: 136 метара
Цена: 65.000.000 евра

За један мост преко Аде, могло је да се направи шест оваквих, “америчких”, мостова.

Зихоумен мост, Кина

Спаја два острва у области Жоушан, на источној обали Кине. Отворен 2009. године.
Xihoumen_Bridge.jpg


Дужина: 2700 метара (најдужи распон 1650м)
Висина: 211 метара
Цена: 289.000.000 евра

Да је мост преко Саве коштао, по метру дужине, као овај кинески, не би прешао 100 милиона евра.

Стоункатрс мост, Кина

Мост “каменорезац” у Хонгконгу, отворен крајем 2009. године, повезује два острва.
download


Дужина: 1596 метара (најдужи распон 1018м)
Висина: 298 метара
Цена: 274.000.000 евра

Поново Кинези, овога пута Хонгконг. Оваквом градњом бисмо премостили Саву два пута.

Мост Балинге, Кина

Отворен крајем 2009. године, премошћује долину реке Балинг.
download


Дужина: 2237 метара (најдужи распон 1088м)
Висина: 375 метара
Цена: 173.000.000 евра

Премостили бисмо и Саву и Дунав неколико пута, да је цена градње била у овим оквирима.

Мост Пумипун, Тајланд

Мост из два дела, повезан саобраћајницом која виси 50м у ваздуху, је отворен у Бангкоку 2006. године.
download


Дужина: 1284 метара (најдужи распон 398м)
Висина: 173 метара
Цена: 240.000.000 евра

За дупло мање пара, Тајланђани су изградили два моста и спојили их саобраћајницом која лебди у ваздуху. Свака прича о компликованим приступним путевима изгледа смешно после овог моста.


Мост Мијо, Француска

Највиши друмски мост на свету, отворен је 2004. године, део аутопута који спаја Париз и Барселону. Чине га седам пилона.
download


Дужина: 2460 метара (најдужи распон 342м)
Висина: 343 метара
Цена: 400.000.000 евра

С обзиром да има седам пилона, и најдужи распон сличан мосту на Ади (с тим што је скоро дупло виши), можемо закључити да би Французи премостили Саву најмање седам пута за исте паре колико нас кошта мост преко Аде.

Мост преко Аде, Србија

На крају, Београд, мост преко реке Саве, са једним, јединим, пилоном.
download


Дужина: 929 метара (најдужи распон 376м)
Висина: 200 метара
Цена: 400.000.000+ евра

Мост преко Аде, скупљи од свих горенаведених мостова. Дакле, најбезобразније и најбесмисленије бацање пара у новијој историји Београда и Србије. Уместо да неко одговара за оволику крађу, вероватно ће добити награду, “најевропљанин” и сл.
 
+1 Zanimljive činjenice. Pitam kako bi se opravdali kad bi im neko priložio sve ovo. Nego, nešto ti ne rade linkovi za sve slike. Samo prve dve slike su ok, ostale se ne učitavaju.
 
Ovo (sa činjenicama) je sadržaj maila koji već dva dana kruži po Srbiji... :)
 
Kao prvo, slovenacko resenje je resenje mosta, dakle nema veze sa prilaznim putevima (konkurs je bio samo za most).
Kao drugo, most je na sasvim normalnoj lokaciji, ne vidim gde si hteo da ga stave?
Kao trece, da je grandiozan to stoji, ali da je monstruozan vec se ne bi slozio sa tim.

I na kraju da ne mesamo babe i zabe, 118 miliona je cena same mostovske konstrukcije a 400 miliona je cena celog poduhvata sa delom UMP-a od Tosinog Bunara do ulaza u buduci tunel koji treba da ide za Autokomandu.
 
Pogledajte koliki se mostovi mogu graditi za 120 miliona.... slike malo zezaju, mora se uraditi refresh cele strane...
 
Eto iskida se čovek od sikiracije bez valjanog razloga. Da se bolje informisao znao bi da most preko Ade i dalje košta 118 mil. eura a da se cifre kojima operiše odnose na ceo UMP od Topčidera do T. bunara.
Podaci o mostovima i cenama koje navodi odnose se na građevinske cene tih objekata i ekvivalent u našem slučaju je pomenuta cifra od 118 mil.eura i to se nije menjalo. U gornjem pregledu nedostaje podatak o širini inostranih mostova pa ne može biti objektivnog upoređivanja. Naš most ima ekstremnu širinu od 45m i na sebi ima 6 saobraćajnih traka, dva koloseka, biciklističke i pešačke staze i ako se uporedi širi je od Gazele i Novog železničkog zajedno! Dakle najmanje dva mosta u jednom.
Kada se kalkuliše građevinska cena (118m.e.) i upotrebljivost i funkcionalnost mosta (dužina x širina) rešenje mosta na Adi je zapravo povoljnije ili najmanje u rangu gore navedenih.
Zato bez nepotrebnog nerviranja most je u svakom pogledu zadovoljavajući. :grand:
 
louderick":3nxfrw0g je napisao(la):
Pogledajte koliki se mostovi mogu graditi za 120 miliona....
Koliki?

Američki most je dugačak 600m a naš cca 1000, visina 136m prema 200m, nema podataka koliko saobraćajnih traka ima amer, a naš ima 6+šinski saobraćaj. Cena 65mil a naš oko 120. Važno je kada je sagradjen zato što cene materijala pre samo 10 godina i danas nisu iste. Negde su temelji u steni, negde u pesku... i da ne nabrajam dalje. Uostalom, ovo je glupo poredjenje. Svaki objekat je celina za sebe.

Prestanimo sa ovakvim jalovim raspravama. Svedoci smo izgradnje najvećeg objekta u Beogradu u poslednjih 40 godina. Ko danas pamti cenu izgradnje Gazele sa pristupnim saobraćajnicama. Niko. Danas je nezamisliv život bez nje. Tako će biti sa mostom preko Ade.
 
Ne deluju mi ubedljivo ovi odgovori.... imate mostove sa ogromnim rasponima i duplo vecim duzinama- koji su oko 200- 300 miliona....
 
пријатељу, цена челика је отишла у три пм од онда када су грађени сви ти мостови
 
Ali je i opala u medjuvremenu,mislim da je sada ista cena kao ranije
 
vucko":r2nvh2ve je napisao(la):
Ali je i opala u medjuvremenu,mislim da je sada ista cena kao ranije
To se ne važi !!!!i....još je evro skočio i zelena salata i lubenice....pa benzin... struja.... ::violina:
 
Да, али већина ових су мостови не некаквим периферијама и пољанама, а не у самим градовима.
 
Vrh