Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

ako se vecina ovog projekta (most+pristupne) finansira iz ino-kredita, sto znaci da para ima - zbog cega se sa npr. petljom Radnicka nije krenulo znatno ranije pa da bude gotova u isto vreme kad i most?

Siguran sam da je bar 70-80% konstrukcije potpuno nezavisno moglo da se gradi a da se ne ugrozava trenutna saobracajnica Radnicka-BVM.

Zasto to krece tek sad?
 
Juče se spustila neka magla i pola mosta se nije videlo, prizor je bio nadrealan. :)
 
Pa vidim da reputaciju mogu da dignem jedino ako spičim hiljade postova mesečno (a ja postignem tek preko nekoliko), ili samo katčim sličice (mada retko koristim foto paparaco ovih dana).

PS: Inače sam prošao pored gradilišta, i vidim da petlja "Radnička", baš žestoko napreduje, i baš ima šta da se vidi.
 
I ja to videh preko kamera,al ne uslikah :( Stvarno je izgledao most fenomenalno,a i kablovi su isli ka nebu jer nije bilo pilona hehehe
 
Da se osvrnem na kašnjenje i paralelizaciju radova.

Razlog je to što se ugovorilo po sistemu design and build pa ne postoji gotov design dok se ne dodeli ugovor nekom ponuđaču.

Sad ovaj razrađuje projekat (design) i počinje da radi.

Našem mentalitetu i građevinskoj operativi više odgovara rad po FIDIC-ovoj crvenoj knjizi gde Investitor plati za projekat pa raspiše tender za izvođača. Ne znam da li je postovala direktiva od Finansijera EBRD i EIB da mora da se radi po sistemu design and build ili je to moglo biti izbegnuto.

Štata što na forumu nema nekog insajdera iz Beoland-a da nam pojasni neke detalje.
 
Moram Piglet da napomenem da postoji projekat (dakle ne samo idejno resenje koje smo videli) za NBG stranu odavno tako da nije bas ista situacija kao sa samim mostom i radnickom petljom.
 
Igor":3ts91rc3 je napisao(la):
Moram Piglet da napomenem da postoji projekat (dakle ne samo idejno resenje koje smo videli) za NBG stranu odavno tako da nije bas ista situacija kao sa samim mostom i radnickom petljom.
Jel si siguran da postoji glavni (izvođački) projekat?

Obično se uradi idejni,na osnovu njega se izvrši eksproprijacija (u međuvremenu se radi glavni) pa tek onda glavni.
Nepostojanje glavnog značajno usporava radove jer mora projektant da se pita za svaki detalj.

No ovde je dupe od napred, ako sam dobro pimetio jer se regulacioni plan prilagođava projektnom rešenju umesto obrnuto (južni pristupni putevi).

Moj lični utisak, je da kako razrađuju rešenje da je sve gore i gore (skuple i komplikovanije) u odnosu na one prve rendere., no možda grešim jer nisam imao dovoljno vremena da ih temeljno proučavam.
 
Render za severne pristupne petlje nije menjan od kada je zapocet most i ump dok za juzne jeste.Jer se ipak radi o prostijoj petlji sa 2 proste rampe i samo jednom malo duzom.

Veci problem je oko severne petlje sto nemamo predstavu da li ce je uopste STC raditi.
 
Ipak, render je samo umetnička vizija, ne mora da predstavlja ni neki postojeći idejni projekat.
 
Render pre moze biti idejni projekat nego izvodjacki sto smo videli vec u par navrata. Kao sto sam i ja vise puta spomenuo a i Piglet kao covek iz struke, je da je potpuno pogresno postojece planove prilagodjavati projektima jel bi oni ipak trebali da budu osnova za izradu idejnih i projektnih resenja sto je recimo menjano u slucaju radnicke petlje itd.

Da odgovorim i Pigletu

postavljam crop
8vw67l.jpg


zvanicnog press materijala direkcije u kome je spomenuto da za severne pristupne puteve vec postoje glavni projekti tako da oni nisu ni bili predmet konkursa. Istu informaciju je Beobuild objavio u svojoj vesti http://www.beobuild.rs/read.php/422.html uz lepu foto reportazu. Inace meni je prica o severnim projektima poznata sigurno jedno dve godine dok je briga bila veca oko radnicke a sad ispade problem sa izvodjacem za severne. Uzbudljivo nema sta
 
Moji postovi su se odnosili na južne prisupne puteve jer su tu projekti menjani i nekako su ta rešenja bila nedovoljno tranparentna.

Ako postoji glavni projekat za severne onda je manja briga jer ne treba puno vremena da se novi izvođač uvede u posao. Jedino će teško biti doneti takvu odluku.
 
Ok sori mislio sam da mislis na severne tj nbg stranu. Ali nije lose ponoviti info za svaki slucaj
 
vucko":25ued8hr je napisao(la):
Render za severne pristupne petlje nije menjan od kada je zapocet most i ump dok za juzne jeste.Jer se ipak radi o prostijoj petlji sa 2 proste rampe i samo jednom malo duzom.

Veci problem je oko severne petlje sto nemamo predstavu da li ce je uopste STC raditi.
Највећи проблем око северне петље је недостатак појединих рампи.
 
PIGLET":1yn47d47 je napisao(la):
Ako postoji glavni projekat za severne onda je manja briga jer ne treba puno vremena da se novi izvođač uvede u posao. Jedino će teško biti doneti takvu odluku.
To je glavna stvar.
 
Igor":1o10rzvm je napisao(la):
Render pre moze biti idejni projekat nego izvodjacki sto smo videli vec u par navrata.
Primetio sam da se ovde na forumu termin "render" upotrebljava za sve i svašta.

Render znači prikaz, u ovom slučaju kompjuterski generisan crtež / animaciju.
Ne mora biti zasnovan ni na idejnom projektu, tehničar ili crtač ga može napraviti za kratko vreme i na osnovu obične skice.

NIje da te ispravljam Igore, ali bih da razjasnim stvari.
 
Vrh