Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Izvinjavam se za grešku u kucanju. Najveća dubina Save kod ušća Bosuta nije 17 nego 27 metara.
 
mradulovic":132269cg je napisao(la):
Ronche":132269cg je napisao(la):
Onaj ko bude reko ili ne daj bože odlučio da se za metro pravi most preko Save, treba da dobije oskara za naj neekonomičniju osobu (pod uslovom da se isti pre toga ustanovi :D). Realna priča bi bila da se na dnu Save položi tunel u vidu sanduka (kao što su uradili u San Francisku)
sanducasti sistem se primenjivao i tokom izgradnje tunela preko bosfora, ali ja nisam siguran da Sava jednostavno ima dovoljno veliku dubinu u tom delu da istrpi, nekih 5,6 metara betonskog sanduka.
Zasto razmisljate uopste o tom tunelu ispod save kad se pitanje ni ne postavlja, visinska razlika nece nikad opravdati resenje tunela ispod save za trasu Zemun-Ustanicka.
 
Nisam pronašao dubinu Save kod Ade ali evo nekih podataka sa Mačvanskog sajta.


Korito Save nije ujednačene dubine i širine. Širina kod Šapca (650 m) je znatno veća nego kod Beograda (250 m). Kod Mišarske ade Sava dostiže širinu do 750 m, što je najveća širina u njenom toku. Korito Save je najuže kod Hrtkovaca, svega 175 m. Dubina korita Save povećava se idući uzvodno, tako da kod sela Hrtkovaca iznosi 16 m, kod Sremske Mitrovice 19 m a kod sela Popovače uzvodno od Sremske Mitrovice 22-28 m. Najveća dubina od 28 m izmerena je nizvodno od usća Drine.
 
Sad u topografiju se baš i ne razumem, ali ovi stvarno ozbiljni.. Od jutros buše rupe za stubove silaznih rampi na obali čukaričkog rukavca, negde na visini NIS-a. Mala guzva se pravila u saobraćaju, svi staju da vide.. Naša posla :)
 
Nakon završetka pilona sledeći veliki događaj koji očekujemo je spajanje konstrukcije mosta kod stuba 5 na levoj obali Save. Trenutak kada će se to dogoditi zavisi od brzine "pristizanja" čelične konstrukcije koja se kači na kablove i betonskog raspona koji se nagurava sa NBG. Izgledalo je da čelični deo ide brže i da će se na kraju čekati betonska konstrukcija koja je u startu imala zakašnjenje zbog raseljavanja. Međutim trenutno stvari izgledaju drugačije. Sa NBG strane se krenulo iznenađujuće efikasno - poslednji segment od 20 m kompletiran je i naguran za rekordnih 13 dana tako da ako se ovako nastavi i sa preostalih 13 glavnih naguravanja treba očekivati ovaj raspon na stubu 5 već krajem juna ili početkom jula.
S druge strane na čeličnoj konstrukciji je zastoj. M8 kasni već 15 dana i obzirom da do kraja traba podići još 14 delova ovo zakašnjenje će se direktno odraziti na termin spajanja mostovske konstrukcije.
Interesovao me je razlog ovog kašnjenja i šta se desilo prilikom havarije od pre dvadesetak dana pa sam pregledao neke ranije fotografije i evo o čemu se radi:






Vidi se da je došlo do loma zadnjeg dela barže za prevoz čeličnih segmenata!
Pitanje je kako je do ovoga došlo, ali je interesantno kako i banalne stvari mogu uticati na realizaciju kapitalnih projekata. Čekamo novu baržu!!
:kafa:
 
A - joj.

Dobro, dešava se... Važno je da niko nije stradao.
 
spatiotecte":wu3btok7 je napisao(la):
Zasto razmisljate uopste o tom tunelu ispod save kad se pitanje ni ne postavlja, visinska razlika nece nikad opravdati resenje tunela ispod save za trasu Zemun-Ustanicka.
zasto je visinska razlika od, maksimalno desetak metara, problem za izgradnju tunela u 21.veku? Pa ne mora tunel da bude prava linija
 
ma lako je napraviti tunel, ali teško je vozu da prođe kroz takav tunel :)
 
medjutim":2pmx2mbu je napisao(la):
ma lako je napraviti tunel, ali teško je vozu da prođe kroz takav tunel :)
Nisu to konjske kočije, moderne kompozicije su u stanju da prevale takve uspone bez većih problema ;)
 
mradulovic":14ivhuw9 je napisao(la):
spatiotecte":14ivhuw9 je napisao(la):
Zasto razmisljate uopste o tom tunelu ispod save kad se pitanje ni ne postavlja, visinska razlika nece nikad opravdati resenje tunela ispod save za trasu Zemun-Ustanicka.
zasto je visinska razlika od, maksimalno desetak metara, problem za izgradnju tunela u 21.veku? Pa ne mora tunel da bude prava linija
Pa ne radi se o 10 metara u tome je problem, nego o mnogo vise.

Prvo tunel treba da se spusti ispod korita Save, spominju se dubine izmedju 17 i 27 metara, znaci ako se uzme tacka 0 za NBG, na delu ispod save smo vec ili na -20 ili na -30 metara, a onda treba se popeti na visinu +30 metara da bi se doslo do do Trga republike cija je nadmorska visina dosta veca u odnosu na NBG, sto cini uspon od 50-60 metara koji ne moze da opravda konstrukciju tunela, zato treba logicno izgraditi most.
 
ok, nismo se razumeli, ja sam mislio samo na savski amfiteatar, ne i na Trg. Mada sam siguran da postoji slichni primeri sa savladjivanjem slichnih uspona podzemnom zeleznicom
 
Dakle Blizzard je izbacio novu igricu,pod nazivom UMP! :p

+1 za slike Arandjele :gobb:
 
Sandučasti tunel je idiotsko rešenje.. ali tunel ispod zemlje.. hmmm... pa hajde da izračunamo...

Spomenuste 60m uspona... razdaljina od Save do Trga Republike je negde oko 800m (odokativna procena jer ovde imam samo Google Maps)... Stanica će sigurno bit na dubini od 20tak metara (imamo i mnogo dublje, naravno)...

Strana A trougla je 800, strana B je 40, hipotenuza 801, a ugao uspona 2.86 stepeni. Ja stvarno ne znam šta je tu tehnološki nepremostivo... :)
 
Strana B je 60 metara a ne 40, uracunao sam vec ukopavanje stanice kod Trga.
 
Da li je tacna informacija sa foruma beograd-ump da "privremeni tobogan" kod sajma i dalje ostaje kao rešenje prelaska preko pruge u smeru BB a podvožnjak ka gradu ?
Nadam se da sam ja nešto pogrešno razumeo..
 
Nas su učili na železnicama da je najveći nagib dozvoljen 25 promila ili ti 2.5%, e sad verovatno da za putnički saobraćaj i metro vozove može i veći nagib.

Ne znam, što rasravljate o ovoj temi jer se to odavno odbacilo kao rešenje. Jedan od razloga je i velika visinska razlika što bi značilo duboko ukopavanje stanica, pa se dobija em skuplje (tunel je u proseku 3x skuplji nego most) em nefunkcionalnije rešenje.
 
Tako je! Putničke kompozicije, koje uključuju i EMV i metro, imaju mnogo manju masu, samim tim i dozvoljeni nagib je veći, ali u konkretnom slučaju BG-a, nema potrebe za tuneliranjem, most je sasvim ok rešenje.
 
To je gotova stvar,Hajd da diskutujemo o metrou i i metro mostu :)
 
Vrh