Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

mradulovic":2jbxubd1 je napisao(la):
nije poenta priche o prevelikoj ceni mosta u tome da li je umesto ovog reshenja moglo da se napravi 2 prosta ili XYZ. Vazno je da se javno, jednom za svagda kaze koliko most kosta sa svim prilaznicama i da niko ne krade preko naduvavanje cene mosta. Cak i da smo mogli da ustedimo samo jedan milion evra, u drzavi gde se nista ne proizvodi (ne, Usce i Delta siti ne proizvode novac) i barem 20% populacije nema posao, to mnogo znachi. Ovde ljudi moraju da shvate da drzava ne izmislja pare,da nemoze da ih opusteno stampa i da ovaj most ne placa Djilas ili neko bice po imenu "Grad Beograd" nego svi mi, koji placamo drzavi razno razne dazbine, poreze, takse,... i da se ne kradu drzavne pare nego NASHE.

Poenta priche oko cena mosta je da li ce ovaj mamutski projekat, odnosno njegova cena od xyz miliona evra, dozvoliti normalan razvoj grada u sledecih 10 godina i finansiranje projekata poput obnove Narodnog muzeja, Metroa, mosta Borca-Zemun ili necemo imati pare ni za ispravne autobuse GSP, ciste skole itd...jer smo usli u duznicko ropstvo i bankrot zbog mosta koji je napravljen za predizborni poster i u vreme kada je grad imao nekoliko puta veci budzet zbog prodaje zemljista, a cudnog li cuda, u gradskoj vlasti niko nije mogao da se seti da to nece potrajati zauvek...
Sad ću da se derem: TOUCHE!
 
Ajde da skaliramo:
"B92"":1avxftuv je napisao(la):
Vlada Srbije i Grad Beograd postpisali su krajem oktobra predugovor sa kineskom kompanijom "Čajna roud" o gradnji mosta Zemun-Borča u vrednosti od 170 miliona evra
Dakle, most dugačak 1500m, uži za 2 trake šinskog sistema i užim kolovozom od mosta na adi, košta 170milki. Ajd sad 170/1500*964 = 110. I za dodatnih 8 miliona imamo još 2 koloseka za šinski prevoz. Pa kako je to moguće? Aha, možda se cena izgradnje stubova u vodi potire sa cenom izgradnje pilona??
Dakle, jasno je da most u ovoj verziji nije skuplji od grede, samo je upečatljiv pa se ljudima "javlja" da to mora da košta duplo. Toliko o izgradnji 2 mosta u obliku grede...
 
@ Mradulović - pa isto sam i ja pričao pre početka gradnje...

NIko neće odgovarati na to, uvek će imati spremnu priču "a ima i onih koji smatraju da su mogla 3 mosta..."
 
+ zaMihaila za drugaciju vrstu poredjenja.

Zapravo, kolika ce kolicina betona da se utrosi na Kineza, naspram Igle? Samim tim i kolika kolicina armature?
 
zar se veca kolichina armature u stubovima mosta kod Borce ne balansira sa kolichinom chelika u strunama mosta na Adi?
 
Mihailo, ipak - postoji bitna razlika da li će se graditi iznad plitke Save odmah do fabrike betona i auto puta ili na širokom i dubokom Dunavu. Fundiranje u dunavu je ipak suplje.
Oduzmi 5 metara širine mosta kod Ade zbog kablova, još 4.5 zbog nepotrebno širih automobilskih traka, stavi da ti pešačke staze budu široke kao na Brankovom mostu (ko će bre toliko da pešači?), i već si uštedeo. Koristi domaće sirovine, ne kupuj gotovu konstrukciju u Kini i kablove u Japanu. Podeli konstrukciju na nekoliko raspona, da pojednostaviš problem.

A ponavljam - neće biti 160 mil, biće više.
 
@Михаило + za tebe, lepo receno.

Mene je uvek zanimalo zasto se tolika hajka vodi protiv mosta preko ade koji je npr. meni kao stanovniku Beograda vise potreban nego most preko dunava.

200 miliona za obican greda most!!! zasto se ne vodi hajka protiv tog mosta, jer ako cu vec kao gradjanin Beograda isplacivati mostove , bolje mi je da isplacujem most preko ade , a za most preko dunava sam siguran da ga necu nikada koristiti a gradjani ce morati za njega da daju 200 miliona. Pa vi gospodo razmislite sta je kradja i sta je skupo za Beograd.

zato je uzaludno raspravljati o svemu ovome jer most preko ade nije jedini krivac za ne sposobnost nasih politicara, ima mnogo projekata koji usisavaju nase pare a o tome mediji cute
 
Isto tako, da li se računaju i privremeni stubovi? Valjda i oni imaju nekakvu armaturu..
 
mradulovic":2c2xynj0 je napisao(la):
zar se veca kolichina armature u stubovima mosta kod Borce ne balansira sa kolichinom chelika u strunama mosta na Adi?
Specijalno pletena i galvanizovana užad koja se prave po naružbi i armatura koja se kupuje na kilo nisu baš za poređenje.

medjutim":2c2xynj0 je napisao(la):
Isto tako, da li se računaju i privremeni stubovi? Valjda i oni imaju nekakvu armaturu..
Upravo. A ruše se.
 
stek":3b4d1cza je napisao(la):
zasto se ne vodi hajka protiv tog mosta, jer ako cu vec kao gradjanin Beograda isplacivati mostove , bolje mi je da isplacujem most preko ade , a za most preko dunava sam siguran da ga necu nikada koristiti a gradjani ce morati za njega da daju 200 miliona. Pa vi gospodo razmislite sta je kradja i sta je skupo za Beograd.
Pa možda ga ti nećeš koristiti, ali će Homer Jay (jer mu nema UMP-a), šleperi, kamioni, koji idu oko Kalemegdana, kroz 29. novembra, Karađorđevom... i par mojih kolega iz firme koji nekad izgube po tri sata dnevno dolazeći i odlazeći sa posla.
 
Ne kapiram zašto se svi bune oko cene mosta preko Ade :rant: . Pa vrednost cigareta koje se godišnje popuše u Srbiji jednaka je vrednosti mosta i pristupnih saobraćajnica :grand: :D
 
Opšti problem s pušenjem nema veze s tim što smo kod ovog mosta kolektivno popušili..
 
grado":1qlmh3uf je napisao(la):
A sada ozbiljno, malopre videh da će vrh biti kao dimnjak prečnika 1,5m. Ako je u dnu 16m, na koti 175 4m, onda bi na koti 200 izašlo oko 2,3m što znači da vrh neće pratiti nagib betonskog dela već će biti malo strmiji. Kada bi nagib ostao isti, za prečnik 1,5m na vrhu trebalo bi ukupno oko 211m visine.
Baš sam zapetljao, ali ono što sam zapravo hteo da pitam je da li bi bilo lepše da je nagib ostao isti, a da se završi sa dimnjakom fi 2,3 metra i da li se na toj visini uopšte primećuje razlika između 1,5 i 2,3? Gore definitivno neće biti igla i mislim da će to malo umanjiti lepotu pilona, ali znam da mora ovako iz tehničkih razloga, radi svakojakih signalnih džidžabidža koje moraju da se montiraju na jedan tako visok objekat.
I mene je zanimalo kako će otprilike pilon izgledati na kraju pa sam prošle godine napravio model u srazmeri 1 : 400 od kartona od fascikle (vide se oni pregibi na sredini modela :p ).
Maketa je visine 500 mm, a kako je u to vreme bilo reči da će vrh biti prečnika 1 m napravio sam ga da bude 2,5 mm. Dodatak od 25 m ovde je naravno 62,5 mm. Jedino je razmak između nogu pilona kod spoja ispao nešto veći jer u to vreme (radio se tek temelj) nisam imao sve dimenzije na raspolaganju.
Tačno je da će čelični dodatak biti sa nešto većim uglom nego betonski deo pilona, a koliko će to uticati na estetiku možda se može videti na ovim sličicama:



Dakle promena nagiba je blago primetna i čak doprinosi razbijanju asocijacije na izgled dimnjaka. Konstrukcija je elegantna i vitka sama po sebi, a sa montiranim kablovima neodoljivo će podsećati na jarbol jedrilice. U neposrednoj blizini su i nautički klubovi Partizan i Zvezda tako da se ovaj lepi objekat i u duhovnom smislu uklapa u sredinu čiji će zaštitni znak nesumnjivo postati.
 
medjutim":2vz48816 je napisao(la):
Opšti problem s pušenjem nema veze s tim što smo kod ovog mosta kolektivno popušili..
Tek će da se puši, videćete samo. Toliko uvećanje troškova u toku same gradnje ne da je bolesno nego sineeee...
A moglo bi da se puši i bukvalno! Pilon je zapravo jedan veliki dimnjak i ako bi u prizemlju založili jedan smederevac, a furunu gurnuli u onu rupu u dnu nožice, onda bi kroz onih 1,5m prečnika na vrhu dimilo kao u fabrici.
To bi bilo i veoma korisno jer bi sprečilo kondenzaciju i koroziju metalnih delova u srcu pilona, a moglo bi i meso da se suši. Eto.
 
ja sam ubedjen da bar 45% posto mrzenje ovog mosta dolazi od toga da su stranci radili most ..... :/
 
Al dobro, ni sam betonski deo pilona se nije sužavao kao pravilna kupa, barem meni tako deluje na ovoj slici (od trenutno najviše potavljenog para kablova pa ka vrhu) A i opet, što im je bio problem da naprave klasičnu zarubljenu kupu i kraj priče.
 
Iako sam na drugačijem stanovištu od Relje, moram ipak da mu dam jedan argument, kada je u pitanju kineski most. Cena od 170ME predstavlja 85% od ukupne vrednosti projekta (most i saobraćajnice). Sam most je verovatno znatno jeftiniji.

Sa druge strane, molim za objašnjenje cifre od 160ME za most na Adi.
 
GOJE":ow0abbra je napisao(la):
Iako sam na drugačijem stanovištu od Relje, moram ipak da mu dam jedan argument, kada je u pitanju kineski most. Cena od 170ME predstavlja 85% od ukupne vrednosti projekta (most i saobraćajnice). Sam most je verovatno znatno jeftiniji.

Sa druge strane, molim za objašnjenje cifre od 160ME za most na Adi.
Jeste - moja greška - nije 160 nego 140 - zbunio sam se u izlivu mržnje prema gradjevinskom objektu :laugh:
Ako bude samo 140 ...
 
U tom slučaju mislim da je onda i cifra od 170ME takođe bez PDV-a, mada trebalo bi tačno proveriti.
 
Jeste, cena Kineza je bez pdv-a.
Ali seti se da se u vestima već i stidljivo spominjalo da je grad predvideo sredstva za pdv u projektu mosta preko Ade - a stidljivo zato što je Đilas još u kampanji za izbore rekao da "pdv ostaje među nama". Znači, Grad plaća pdv.

U međuvremenu Republika je smanjila povraćaj lokalnoj samoupravi, konstatno postoji rupa u budžetu, povećanje stope PDV-a, hvala Bogu, nije prošlo.
A sada - kome će Republika da plati porez u projektu mosta na Dunavu - samoj sebi? Važi, ali to je i zaista - "sve među nama".
Republika neće odvajati sredstva iz budžeta ili uzimati kredit i plaćati kamatu da bi samoj sebi platila pdv.


Ako neko hoće da poredi Kineza sa sličnim rešenjam za Adu - neka prvo izbroji broj stubova u koritu Dunava i koliko bi trebalo stubova u koritu Save - DVA, - oba u plićaku. Ne računam raspon preko čukaričkog zaliva, i ovaj na NBG strani. Ako Savu računamo kao teško premostivu reku :) valjda je Čukarički zaliv malo jednostavniji? :)
 
razlika u nagibu betonskog i celicnog dela je na toj visini nemoguce primetiti. a sto se tice razlike u boji, mislim da ce izgledati ovako:
Stonecutter_main.jpg

...samo skladnije;) farbanje ne dolazi u obzir.
 
"Ako neko hoće da poredi Kineza sa sličnim rešenjam za Adu - neka prvo izbroji broj stubova u koritu Dunava i koliko bi trebalo stubova u koritu Save - DVA, - oba u plićaku. Ne računam raspon preko čukaričkog zaliva, i ovaj na NBG strani. Ako Savu računamo kao teško premostivu reku smile valjda je Čukarički zaliv malo jednostavniji?" A napadao si ideju jednog masovnog pilona ! a sad kazes da pravljenje stubova u vodi kosta i tako pravdas kineski most....
 
Nisi shvatio, ne "pravdam kineski most" - poredim projekat mosta preo Dunava (eeeej, Dunava), sa svim tim stubovima u toku Dunava, i sa sve kilometrima pristupnih puteva i most preko Ade, bez pristupnih puteva. Eto, i ja jednom da gledam most bez pristupnih puteva, kad već mogu i svi drugi.
Ako ništa drugo, na taj sa stubovima bi uvek mogao da se montira lift na Adi, ali onda ne bi bio rekorder, zar ne...
 
relja,

Ako se porede projektna rešenja mosta (pilon vs. greda) onda argument PDV-a otpada, tako da je jedina smislena cena neto od 118.6ME, jer je ona jedina koju sada zvanično imamo za baratanje. dok se ne sazna krajnja (bilo slična ili značajno veća (u šta iskreno sumnjam).

Takođe, istini za volju, kineski most sa pristupnim saobraćajnicama košta 200ME (170ME je 85% finansiranih iz kredita, a 15% dele NIP i grad!). Te pristupne saobraćajnice procentualno koštaju značajno manje, jer nisu predviđene kompleksne petlje, a još značajnije je što je i ta cena sada u fazi predračuna i osnovnog ugovora. Ko zna koja će biti krajnja cena.
 
Предвиђена је петља са Зрењанинским путем и излаз за СЦ Ковилово, као и излаз за гробље на Зрењанинском путу. Са земунске стране нема петљи.
 
Vrh