Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Nisam ni mislio ispod po povrsini vec neki tunel-tobogan cudo,jasno je da je to ekstravagantno.Svidja mi se ovaj manji zeleni luk njileta dok za drugi ne vidim primenu/
 
Pa ne kazem sada vec eventualno jednog dana.Kao sto ni denivelacija tosinog bunara nece biti skoro ;)
Ipak ce tu biti glavna autobuska stanica i velika zeleznicka stanica pa ce imati dovoljno drumskog saobracaja i bez ljudi koji zele na most iz tog pravca.
 
vucko":1jco1ull je napisao(la):
Super pogled i starinska fotografija,bila bi jos bolja fora da je crno bela :)

Valjalo bi da ti za nagradu naprave prilaznu petlju iz pravca jurija gagarina ka mostu.

Sta mislite da li je to izvodljivo,makar isla petlja podzemno ispod jurija gagarina pa da posle se penje ka mostu?Posto ce se eventualno rusiti brodogradiliste za 5-10-15 godina,mislim da bi valjalo ostaviti zemljista za tu rampu

http://www4.slikomat.com/10/1217/r52-most.jpg
Slažem se, prosto je neverovatno da će tako uraditi petlju Jurija Gagarina... Dakle svako ko bude hteo da se popne na most iz pravca Sava Centra, u najboljem slučaju će morati da pravi polukrug do buvljaka ?! Skoro 1 kilometar bespotrebne vožnje.,....

Opustenooo":1jco1ull je napisao(la):
@ trialin svi stubovi u vodi se ruse valjda kada je gotov most.

Evo igrao sam se malo sa slikama od usera djakovac valjda se nece ljutiti.

Izgradnja mosta davne 1915godine :D

http://img29.imageshack.us/img29/6601/slika00571matoro.jpg
Kakva ljutnja, slika je neverovatna, prava umetnička fotografija iz dvatesetih, dobila je dušu
 
vucko":2txqpbgu je napisao(la):
Nisam ni mislio ispod po povrsini vec neki tunel-tobogan cudo,jasno je da je to ekstravagantno.Svidja mi se ovaj manji zeleni luk njileta dok za drugi ne vidim primenu/
Па онај велики је уствари повећан онај који је предвиђен.
 
Igor":6lgd3q42 je napisao(la):
Ok sve je to lepo u vecoj meri kao sto rekoh i bespotrebno i neracionalno ali evo relja je bas par postova iznad spomenuo visinu platforme za navlacenje i buduce petlje u nastavku te mislim da po visini nema mesta da se provuce ispod i ovaj zuti luk.
Nema ni visine, a i bilo bi malo preterano da postoje dva uključenja na most iz istog smera na tako malom rastojanju - praktično u istu traku.
A onda čuvena široka pešačko/biciklistička staza ne bi imala smisla - bila bi presečana.
Nešto mora da se žrtvuje.

Prilaz sa NBG strane je veliki izazov iako ne izgleda tako na prvi pogled.Zato sam još ranije napisao da želim svu sreću onome ko bude ovo projektovao.
 
Ђаковац, поглед ти је феноменалан, а и слике +1.
Кад почне градња петље "Јурија Гагарина" покушај што је могуће више и колико ти време дозвољава, да сликама пратиш градњу те петље, па да и ми остали мало гледамо са висине. Било би доста интересантно.

Иначе, почела је "градња" новог Ромвил насеља и то поред оног Пет центра у Булевару Милутина Миланковића, види се на задњој Ђаковчевој фотографији. Скоро сам био у том Пет центру и видео те страћаре, биле су две, а Цигојнери се полако ту "досељавају" са других локација !!!!!
 
Cek cek .... kakav bre romvil evo gledam sa prozora ne vidim nista da se gradi a jos manje da je neko poceo da se doseljava.......... nista se ne gradi pored "PET centra" .. (tj radi se neka zgradica ali 100% nije za rome zato sto su iskopali podzemnu garazu... njima ne verujem da to treba :) .... mozda si bio vikendom kad inace pored buvljaka ima rmoogo roma ...

poz

p.s - izvinjavam se za offtopicenje
 
Ona levo kucica je neko cudo koje je ogradjeno i stoji vec nekoliko godina,a desno je izgradnja nove zgrade.

Nema nikakvog novog romvila,nemoj bre strecas ljude :)
 
Извињавам се за штрецање, изгледа да смо сви осетљиви (у негативном смислу) кад Цигојнери (пардон Роми) "граде" своје кућице у цвећу где стигну и нико им ништа не може !
Кад сам написао "Ромвил" мислио сам на сва нелегална Ромска насеља у Београду.
Од Ђаковца морам да позајмим слику (неће се љутити) и покажем где је то, заокружено црвеним на слици. Прошле године нисам баш нешто приметио те кућице, а можда .....



Uploaded with ImageShack.us[/URL
 
Гага":ot1lryw8 je napisao(la):
Извињавам се за штрецање, изгледа да смо сви осетљиви (у негативном смислу) кад Цигојнери (пардон Роми) "граде" своје кућице у цвећу где стигну и нико им ништа не може !
Кад сам написао "Ромвил" мислио сам на сва нелегална Ромска насеља у Београду.
Од Ђаковца морам да позајмим слику (неће се љутити) и покажем где је то, заокружено црвеним на слици. Прошле године нисам баш нешто приметио те кућице, а можда .....

[url]http://img440.imageshack.us/img440/4859/slika0058q.th.jpg[/url]

Uploaded with ImageShack.us[/URL

Ta kućica je tu od kada ja živim u ovom stanu (dakle 1998)... Zanimljivo je da skoro svaki dan odatle izlazi neki deda i hrani golubove koji se tu skupljaju u velikom broju :) To radi već godinama....

A radove na toj petlji Jurija Gagarina ću pratiti sa Sony Handy.... Ima optički zoom 25 puta + 1000 digitalni... Probao sam most da zumiram i ladno se vide radnici šta rade na Novobeogradskoj strani, i na pilonu( kada su ga još zidali)
 
Evo jedne slike od pre 2 sata, sa jedne od kamera na kojima može da se prati izgradnja mosta.

 
Evo jedna slika od pre 5 min..

link za punu velicinu ... http://img713.imageshack.us/img713/1663/dscf2234l.jpg

dscf2234l.jpg
 
Da li neko ima informaciju kada ce M8 biti postavljen. Jos 3 dana pa ce biti mesec dana od nezgodacije koju je doziveo, sto znaci da se nigde nismo pomerili mesec dana :( Postajem nervozan :rant:
 
dovlisa":eh5ua22f je napisao(la):
Da li neko ima informaciju kada ce M8 biti postavljen. Jos 3 dana pa ce biti mesec dana od nezgodacije koju je doziveo, sto znaci da se nigde nismo pomerili mesec dana :( Postajem nervozan :rant:
Pa nije bas, Novobeogradska strana se gradi.
 
Meni se čini (nemam prave informacije) da će se niveleta podići sa novobeogradske strane, tj da će se umetnuti ležišta. Sada kako se čini je poprilćno nisko, kao što Relja primeti. Potreban clearense je 5.5m.
 
Boki da li stvarno mislis da Dovlisa ne zna da se radi na nbg strani i da je pod stajanje mislio na postavljanje elemenata i sidrenje ? :bash:
 
Samo da nisu problemi u finansiranju, tu onda ništa ne pomaže. :(
 
Ma nisu,nema problema jer se radi iz kredita.Nego je ostecen sleper za prebacivanje delova.
 
sto se tice stubova: meni je isto odavno to prenisko za oko, NBG strana. Nisam siguran sta se tu htelo, mislim uveren sam da se sve radi po projektu, onda valjda znaju sta rade.
 
Sa Savabridge

Греда бочног распона

Након завршетка нагуравања задњег распона, сва хидраулична опрема заједно са челичним кљуном за нагуравање помериће се на платформу за нагуравање изграђеном за бочни распон. Простор за префабрикацију се налази у оквиру првог распона између стубова 1 и 2. Како би се смањио распон током 36 фаза нагуравања, постављени су привремени стубови између сталних стубова на размаку од 40м. Плоча моста пројектована је са шупљим сандучастим носачем са једном ћелијом са примарним средишњим кабловима за накнадно преднапрезање у сврху нагуравања и секундарним криволинијским кабловима за преднапрезање у оквиру ребра како би се постигли коначни распони од 70м, 108м, 80м и 80м. Каблови се напрежу након нагуравања како би могли да се уклоне привремени стубови. Посебан изазов представља потребно надвишење за велики распон. То захтева изградњу и нагуравање на посебно пројектованим гредама за надвишење, направљеним за ову потребу.

Како би се горњи строј гурао напред, тежак преко 30.000т, користиће се два комплета хидрауличне опреме које подижу и гурају конструкцију, а које је развио и пројектовао СЦТ. Та опрема се монтира једна иза друге на стуб 2. Хоризонтална реактивна сила током нагуравања се расподељује помоћу бетонских косника на темељ радне платформе.

Када дође до стуба 5, челични кљун ће се размонтирати а причврстиће се челични везни елемент Т2. Током овог процеса, последњи распон се излива на радној платформи уз помоћ продужене конзолне плоче како би се спојио са приступним путевима. Да би се мост затворио, плоча бочног распона се гура 10цм према конзоли главног распона помоћу претходно подешених завршних ослонаца.
Naknadno podizanje se ne spominje - a i to bi bilo malo čudno, zar ne?

a kada se pogledaju skice faza izgradnje mosta

http://www.savabridge.com/images/poze/bridge/bridge14.jpg

i bočnog raspona

http://www.savabridge.com/images/poze/bridge/bridge12.jpg

izgleda kao sa se most spušta na nivo ulice Jurija Gagarina. Šteta što se na skicama (koje jesu u razmeri) ne vidi i ulica. Postoje dva objašnjenja:

- postoji blag uspon terena od ulice ka mostu, pa se stiče utisak, optička varka, da je u daljini most zapravo u nivou ulice, ili
- gradiće se "tobogan" preko Jurija Gagarina koji će se spuštati na most, - tj prelazak preko Save će biti malko "takasat" :) što je suludo i voleo bih da je u pitanju samo prva varijanta - samo optička varka.
 
Igor":3qteso47 je napisao(la):
Boki da li stvarno mislis da Dovlisa ne zna da se radi na nbg strani i da je pod stajanje mislio na postavljanje elemenata i sidrenje ? :bash:
To sam predvideo posto sam u zurbi gledao i pisao.Spremao sam se na slavu kod sestre u Bg da idem.
 
Opravdanja,opravdanja...Hodaces po dasci boki!!!Pojesce te savske pirane i niko te ne moze spasiti hahahah Sta gledate radnici?Dajte dasku odmah!!!

@Pigled moze li pojasnjenje oko tog podizanja stubova za nas sa jeftinijim kartama?Zasto nisu to radili od pocetka?Ili ispada da ce biti neki tobogan ko sto relja rece,kao recimo belam sto planirase u bulevaru zorana djindjica koji ide gore dole kao rollercoaster?
 
Kod osmišljavanja izgleda mosta preko Save mogli smo da se držimo starih rešenja, ali bi to značilo da se odričemo jedinstvene prilike da izgradimo novi simbol grada. Ipak, Beograd nikada nije pristajao na takva, polovična rešenja jer su i u prošlosti građeni objekti koji su kvalitetom i inovativnošću privlačili veliku pažnju stručne javnosti, pričaju za “Blic” konstruktor Viktor Markelj (52) i arhitekta Peter Gabrijelčič (63), idejni tvorci mosta preko Save.

Oni kažu da gradovi na rekama mostova nikada nemaju dovoljno i ističu da se može reći da je istorija Beograda istorija beogradskih mostova.


- Svaki period se na svoj način mostom upisivao u istoriju grada, a svaki novi most bio je dostignuće i odraz svog vremena, i postajao deo simbolike grada. Kod rešenja za most preko Save želeli smo da on produži lanac već izgrađenih i upiše se u beogradski rečni pejzaž - kaže Peter Gabrijelčič.


On objašnjava da kod velikih mostova nema puno mogućnosti da se uradi nešto novo, kao i da su u svetu poznati mostovi sa kosim kablovima sa jednim pilonom pa su, naizgled, sve moguće ideje iskorišćene.


- Smelim konstruktorskim rešenjem poprečnog preseka mosta uspeli smo da dobijemo novi oblik pilona. On je prepoznatljiv, dizajnerski jedinstven i zbog svoje atraktivnosti postaće i simbol grada, ali poznat širom sveta - priča Viktor Markelj.
Prema njegovim rečima, danas je težnja da se grade mostovi koji imaju manje potpornih elemenata, ali i da se kosi kablovi koriste jer se pomoću njih premošćavaju veliki rasponi sa relativno malo materijala.


- Da je jedan pilon bio pravo rešenje može se zaključiti i iz toga što su sva tri nagrađena rada na konkursu imala jedan pilon, i to praktično na istoj lokaciji. On označava mesto gde se nalazi Ada i upozorava vozače da je u blizini reka. Uz njega se stiče utisak da most prelazi reku u skoku, pomoću dva velika raspona - objašnjava Markelj.


Idejni tvorci mosta preko Ade kažu da su kosi kablovi trend, ali da to nije jedini razlog.


- Da smo stavili stubove u Savu, napravili bismo korak unazad, i imali bismo problem sa ometanjem rečnog saobraćaja i održavanjem stubova u vodi - kaže Gabrijelčič.


Mostovi ovog tipa se rangiraju po rasponu između stubova, a u ovom trenutku najveći raspon kod mostova sa jednim pilonom imaju mostovi “Surgut” u Rusiji (408 metara) i preko Rajne u Diseldorfu (368 metara).


- Most preko Ade po rasponu bi zauzeo drugo mesto ali, pošto je “Surgut” širok 15 metara, a preko Save 45 metara, mogao bi biti prvi po površini koju nosi jedan pilon. U izgradnji su mostovi na Tajvanu i u Mumbaju sa rasponom od 400 i 500 metara. Ipak, most preko Save biće prvi sa pilonom ovakvog oblika - ističe Gabrijelčič.


Cena po kvadratu 2.700 evra
Markelj i Gabrijelčič kažu da izgradnja mosta preko Ade košta oko 2.700 evra po kvadratnom metru, i objašnjavaju da je cena kvadrata sličnih mostova u svetu od 3.000 do 5.000 evra.
- U suštini, dobićete dva mosta: za putni saobraćaj sa šest traka i metro-most sa dve trake. Veliki trošak je to što morate izgraditi dosta skupe prilazne puteve kako bi se most mogao uključiti u sistem Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP) - objašnjava Markelj istakavši da je bilo kakva gradnja u gradu, zbog guste infrastrukture, mnogo skuplja nego izgradnja klasičnih autoputeva.
 
vucko":1605xhog je napisao(la):
Opravdanja,opravdanja...Hodaces po dasci boki!!!Pojesce te savske pirane i niko te ne moze spasiti hahahah Sta gledate radnici?Dajte dasku odmah!!!

@Pigled moze li pojasnjenje oko tog podizanja stubova za nas sa jeftinijim kartama?Zasto nisu to radili od pocetka?Ili ispada da ce biti neki tobogan ko sto relja rece,kao recimo belam sto planirase u bulevaru zorana djindjica koji ide gore dole kao rollercoaster?
Ne znam, nisam mostadžija, razmišljam onako laički, ima logike da se naguravaju segmenti pod usponom kako bi sugurno nalegli na ležišta stubova. Ako bi se išlo knap može da se desi da se udari u ležište stuba tj da se bude niže nego što treba.

To je moje razmišljanje na tu temu jer nemam iskustva ni saznanja već onako polemišem sa vama :)
 
Vrh