Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Petlja sa Zrenjaninskim putem nema nikakve veze s mostom, nije to baš tako blizu..
 
Goje, ali ipak - veća cena mosta je veća osnovica za PDV, a to znači veći pdv, tj veća izdvajanja iz budžeta, tj rezanje na drugim stavkama.
Što se konačne cene tiče, meni je malo neverovatno da 5 km puta kroz grad sa par petlji i prilazima košta više nego sam most.

U vednost posla Zemun-Borča ulaze i 20-ak km puta, kao i nekoliko manjih mostova, pored mosta preko Dunava. Znam da znaš, ali ako je neko propustio...
 
A sada jedna druga stvar, vezana za samu izgradnju prilaznih puteva:
Juče sam prošao Tošinim bunarom, i stao na semaforu na raskrsnici sa Nikole Dobrovića.

Odprilike tamo gde je početkom godine "počelo uklanjanje objekata na trasi prilaza mostu" sam video da iz dimnjaka jedne barake između Inex Ukusa i neke nedovršene poslovne zgrade - izlazi dim.
Nedelja, oko 0 stepeni, znači - tamo ipak neko živi.
To je tačno na trasi.
 
Ne znam što stalno mešate babe i žabe. Zna se šta je most-od navoza (nasipa) do navoza sa druge strane. Dakle sve ono što stoji na stubovima,visi na pilonum lančanicima...itd.( onako da ne može da se popne kolima na objekat)

Prilazne saobraćjnice su veoma rastegljiv pojam, tako vidim da sve do tošinog bunara zovu prilaznim saobraćajnicama, tom logikom možemo i do Surčina.

Kada se ugovara obično se ugovara zasebno što je i ovde slučaj. Pa sada kada je most 60% gotov ugovaraju se pristupne saobraćajnice sa drugim firmama (NBGD strana SCT), Čukarička strana ako se ne varam PORR.

Te cifre NE ulaze u cenu mosta.
 
Tacno, most je od petlje do petlje, tako da svako uporedjivanje cene mosta ubuduce ljudi, racunajmo tako. Pristupne petlje i putevi nemaju nikakvu korelaciju i uslovljenost samom konstrukcijom mosta, sto znaci da bi one bile potpuno iste da je most betonska greda, viseci, lebdeci ili nevidljivi....
 
Svakako nemamo precizan materijal za upoređivanje DVA MOSTA, jer 200ME obuhvata kineski most sa pristupnim saobraćajnicama, bez obzira što su mnogo jeftinije.

Mene je još odavno zanimalo da bilo ko iznese neku argumentovanu cenu mosta preko Ade koji bi bio jeftinije konstrukcije, ali nisam nikada dobio odgovor. Moja potpuno laička i paušalna procena je oko 80-90ME za most te dužine, na tom mestu i sa profilom 3+3 + železnica.
 
Ne mešam babe i žabe. Buni to što su prema predstavljenom - pristupne saobraćajnice mostu preko Ade skuplje od samog mosta (od oslonca do oslonca).

Bilo bi korisno kada bi znali koliko po ugovoru košta izgradnja samog Kineza....
 
Pa nece da kazu koliko kinez kosta sam bez 21 kilometar puteva i ostalog jer bi to automatski bio autogol,jer bi se pokazalo koliko je jeftiniji a pravi se cak na Dunavu nego "Igla".
 
PIGLET":30693j78 je napisao(la):
Ne znam što stalno mešate babe i žabe. Zna se šta je most-od navoza (nasipa) do navoza sa druge strane. Dakle sve ono što stoji na stubovima,visi na pilonum lančanicima...itd.( onako da ne može da se popne kolima na objekat)

Prilazne saobraćjnice su veoma rastegljiv pojam, tako vidim da sve do tošinog bunara zovu prilaznim saobraćajnicama, tom logikom možemo i do Surčina.

Kada se ugovara obično se ugovara zasebno što je i ovde slučaj. Pa sada kada je most 60% gotov ugovaraju se pristupne saobraćajnice sa drugim firmama (NBGD strana SCT), Čukarička strana ako se ne varam PORR.

Te cifre NE ulaze u cenu mosta.
Po ovom sto si ti napisao ispada da gradjani ovog grada za 125+ miliona evra dobijaju jedno veliko nista a ne most. Zasto? Pa zato sto taj "most" nema svoju funkciju tj preko njega se ne moze preci sa jedne na drugu stranu obale sto isto ulazi u njegovu definiciju kao mosta! Dakle to je SPOMENIK u obliku mosta koji kosta 125+ miliona evra. Zivo me zanima koliko ce para otici na tunel ispod senjaka a jos vise me je strah koju ce definiciju tunela dati politicari. Plasim se da nam se tako definisan ne srusi na glavu za sve pare koje cemo dati.
 
vucko":w6eam5xl je napisao(la):
Pa nece da kazu koliko kinez kosta sam bez 21 kilometar puteva i ostalog jer bi to automatski bio autogol,jer bi se pokazalo koliko je jeftiniji a pravi se cak na Dunavu nego "Igla".
I ja mislim da je to razlog.

berekin":w6eam5xl je napisao(la):
Po ovom sto si ti napisao ispada da gradjani ovog grada za 125+ miliona evra dobijaju jedno veliko nista a ne most. Zasto? Pa zato sto taj "most" nema svoju funkciju tj preko njega se ne moze preci sa jedne na drugu stranu obale sto isto ulazi u njegovu definiciju kao mosta!
Most je jedno, a pristupni putevi drugo. Ponavljam, kakav god da se gradi most na tom mestu, bilo da je skuplji ili jeftiniji, pristupni putevi bi bili identicni i identicno bi kostali. Zbog toga se cene odvajaju jedna od druge. Cena mosta je cena SAMO mosta.
 
Sa www.savabridge.com

Завршен бетонски део пилона моста преко Аде

Изградњом 175м високог бетонског дела пилона, успешно је завршена једна од најважнијих фаза изградње новог моста преко реке Саве. Бетонирању последњег 39. сегмента пилона 8. децембра 2010, присуствовао је градоначелник Драган Ђилас, заједно са председником Скупштине града Александром Антићем, градским менаџером Александром Бијелићем и градским архитектом Дејаном Васовићем. Градоначелник Београда је том приликом истакао значај завршетка ове фазе изградње и похвалио грађевинаре што су тиме испунили задато обећање и завршили пилон пре рока. Монтажа челичног врха од 25м уследиће након инсталације последњег пара косих каблова.

До спајања главног и бочног распона моста преостаје 500м и радови се настављају зацртаним темпом са обе стране реке. На новобеоградској страни 10. децембра избетонирана је горња плоча 5. сегмента бочног распона, чиме је завршен његов сандучасти носач и тиме створени услови да се изврши његово нагуравање заједно са претходно комплетирана 4 сегмента.

На Малој Ади у току је предмонтажа челичних сегмената главног распона М9 и М10. На самом главном распону је монтирано 7 пари косих каблова, док се на задњем распону завршила монтажа осмог пара.

На чукаричкој страни у току је монтажа арматуре за главу последњег стуба 8.
 
relja":2fcjob98 je napisao(la):
A sada jedna druga stvar, vezana za samu izgradnju prilaznih puteva:
Juče sam prošao Tošinim bunarom, i stao na semaforu na raskrsnici sa Nikole Dobrovića.

Odprilike tamo gde je početkom godine "počelo uklanjanje objekata na trasi prilaza mostu" sam video da iz dimnjaka jedne barake između Inex Ukusa i neke nedovršene poslovne zgrade - izlazi dim.
Nedelja, oko 0 stepeni, znači - tamo ipak neko živi.
To je tačno na trasi.
Pusice se tamo jos jako dugo, ne brini se. To ce na kraju samo malo da "zarezu", a sve ostalo ce da ostave!
 
stf":2ybp2bvo je napisao(la):
Most je jedno, a pristupni putevi drugo. Ponavljam, kakav god da se gradi most na tom mestu, bilo da je skuplji ili jeftiniji, pristupni putevi bi bili identicni i identicno bi kostali. Zbog toga se cene odvajaju jedna od druge. Cena mosta je cena SAMO mosta.
znaci
projekat UMP tj deo novi most u bgd =
most +
putevi +
petlje +
raskrsnice
SUMA = 600mil eura

taj isti projekat na nekom drugom mestu bi bio jeftiniji ili skuplji? efikasniji ili ne? korisniji ili ne?
ili je bilo bolje da se sve pare uloze u pun profil obilaznice oko beograda?
ili pak u neki deo metroa?
 
to je veliko pitanje sta je u stvari bio prvi prioritet Beograda u infrastrukturi?
most na Savi,Ada Huja,Zemun-Borca , obilaznica ili metro?
nije bilo diskusije u tom pravcu a sve ovo nece biti gotovo u skoroj buducnosti

ja bih isto krenuo od Save,a zatim verovatno na Dunav(Ada Huja-zasto smo dozvolili sebi da propustimo prliku kod Japana?:(
ono sto je problematicno u celoj ovoj raboti oko savskog mosta je UMP-jasno je da je most neophodan ali sam UMP definitvno nije
 
Jasno je da se sada radi prva faza umpa-tunel do autokomande.

A sad ce i most zemun borca i dobar deo smt-a.

Dakle na redu je republika da prione da obilaznicu,a grad da se baci na metro.Ako zabodu jos jedan asov za most(makar to bio i metro most a da nije u sklopu izgradnje metroa) treba ih ispsovati.
 
Onaj ko bude reko ili ne daj bože odlučio da se za metro pravi most preko Save, treba da dobije oskara za naj neekonomičniju osobu (pod uslovom da se isti pre toga ustanovi :D). Realna priča bi bila da se na dnu Save položi tunel u vidu sanduka (kao što su uradili u San Francisku)
 
Ronche":239zhzv6 je napisao(la):
Onaj ko bude reko ili ne daj bože odlučio da se za metro pravi most preko Save, treba da dobije oskara za naj neekonomičniju osobu (pod uslovom da se isti pre toga ustanovi :D). Realna priča bi bila da se na dnu Save položi tunel u vidu sanduka (kao što su uradili u San Francisku)
A onda liftom do trga republike. :rolleyes:
 
Ronche":2z0z6mzk je napisao(la):
Onaj ko bude reko ili ne daj bože odlučio da se za metro pravi most preko Save, treba da dobije oskara za naj neekonomičniju osobu (pod uslovom da se isti pre toga ustanovi :D). Realna priča bi bila da se na dnu Save položi tunel u vidu sanduka (kao što su uradili u San Francisku)
Totalno nerealno Ronche jer je nadmorska visina na desnoj obali Beograda mnogo visa nego na Novom Beogradu tako da tunel ne dolazi u obzir.
 
spatiotecte":22v6ocri je napisao(la):
Ronche":22v6ocri je napisao(la):
Onaj ko bude reko ili ne daj bože odlučio da se za metro pravi most preko Save, treba da dobije oskara za naj neekonomičniju osobu (pod uslovom da se isti pre toga ustanovi :D). Realna priča bi bila da se na dnu Save položi tunel u vidu sanduka (kao što su uradili u San Francisku)
Totalno nerealno Ronche jer je nadmorska visina na desnoj obali Beograda mnogo visa nego na Novom Beogradu tako da tunel ne dolazi u obzir.
Jasno mi je da su Terazijski greben i Kalemegdan puno visi ali Savski plato (sira okolina sadasnje zeleznicke stanice) samo malo visi od Novog Beograda. Ako bi isla linija na pravcu Slavija - Arena onda to ne bi bio problem?
 
Ne bi bio problem samo sto ce prva linija obavezno prolaziti kroz centar centra, a to je Trg republike ili evetualno Terazije.
 
berekin":kfv0a4q9 je napisao(la):
PIGLET":kfv0a4q9 je napisao(la):
Ne znam što stalno mešate babe i žabe. Zna se šta je most-od navoza (nasipa) do navoza sa druge strane. Dakle sve ono što stoji na stubovima,visi na pilonum lančanicima...itd.( onako da ne može da se popne kolima na objekat)

Prilazne saobraćjnice su veoma rastegljiv pojam, tako vidim da sve do tošinog bunara zovu prilaznim saobraćajnicama, tom logikom možemo i do Surčina.

Kada se ugovara obično se ugovara zasebno što je i ovde slučaj. Pa sada kada je most 60% gotov ugovaraju se pristupne saobraćajnice sa drugim firmama (NBGD strana SCT), Čukarička strana ako se ne varam PORR.

Te cifre NE ulaze u cenu mosta.
Po ovom sto si ti napisao ispada da gradjani ovog grada za 125+ miliona evra dobijaju jedno veliko nista a ne most. Zasto? Pa zato sto taj "most" nema svoju funkciju tj preko njega se ne moze preci sa jedne na drugu stranu obale sto isto ulazi u njegovu definiciju kao mosta! Dakle to je SPOMENIK u obliku mosta koji kosta 125+ miliona evra. Zivo me zanima koliko ce para otici na tunel ispod senjaka a jos vise me je strah koju ce definiciju tunela dati politicari. Plasim se da nam se tako definisan ne srusi na glavu za sve pare koje cemo dati.
Ti posmatraš stvari sa aspekta funkcionalnosti i zainteresovanog građana pa ti je nelogično da most ne uključuje pristupe samom mostu.
U stručnom (građevinskom) smislu most je konstrukcija, tj putni objekat i kao takav se ugovara i gradi. Projektovanje i izvođenje rade inženjeri sa K odseka (odsek za konstrukcije). Trase saobraćajnica projektuju i rade inženjeri za puteve. I firme koje se bave izvođenjem su uglavnom podeljene po tom principu (sem onih najvećih koje obuhvataju oba segmenta).

Most, tunel se ugovaraju u stilu: "Ti meni sagradiš most (tunel) dužine L=xxxx m, širine xxm, slobodnog raspona xxx m, sa n voznih traka,. pešačkom stazom širine x m, za XX milona evra. Ne ugovara se način na koji će biciklista da se popne ili voz da skoči na isti. To je predmet drugog ugovora sa nekim drugim (ili istim) izvođačem.
 
Evo sa sajta Primorja možemo pročitati da su dobili posao za gradnju tri mostovske konstrukcije na sektoru V Obilaznice oko Beograda ukupne dužine 1261m (558+631+72) za 13.5 miliona evra.

Obzirom da je verovatno u pitanju poluautoput (znači za tri trake), nek je za pun profil potrebno duplo više tj. 27 milki i da je verovatno gredni mostovi u pitanjumožemo doći do nekih grubih poređenja koliko smo preplatili "Iglu".

No postajemo dosadni više sa time, napraviše ga ,moraćemo da ga platimo i kraj.
Najmanja posledica svega je što je Hajdin izgubio ugled u mojim (a bome i mnogim drugim) očima. :notok:
 
Ronche":4yxorn3e je napisao(la):
Onaj ko bude reko ili ne daj bože odlučio da se za metro pravi most preko Save, treba da dobije oskara za naj neekonomičniju osobu (pod uslovom da se isti pre toga ustanovi :D). Realna priča bi bila da se na dnu Save položi tunel u vidu sanduka (kao što su uradili u San Francisku)
sanducasti sistem se primenjivao i tokom izgradnje tunela preko bosfora, ali ja nisam siguran da Sava jednostavno ima dovoljno veliku dubinu u tom delu da istrpi, nekih 5,6 metara betonskog sanduka.
 
Ne znam da li ste primetili informaciju da će postavljanje čeličnog dela pilona uslediti nakon što se montira poslednji par kosih kablova. Sada definitivno više nema dileme.

Što se tiče sanduka na dnu Save, to je neizvodivo jer Sava kod Beograda nije duboka zbog uspora vode zbog ušća u Dunav i taloženja velike količine nanosa, a najveća dubina u Srbiji je kod ušća Bosuta u Savu i iznosi 17 metara. I u slučaju San Franciska i u slučaju Bosfora, reč je o mnogo većim dubinama.
 
Vrh