Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Razlika izmedju koncesije za autoput i mosta je ja mislim u sledecem:
a) kod koncesije se spori finansijska konstrukcija jer se sumnja da je doslo do nepovoljnog ugovora za drzavu i da je to neko iskoristio za licnu korist
b) kod mosta se spori to da je inzenjersko i estetsko resenje nezgodno za momenat, previse skupo za zemlju i stoga nepotrebno

kad se kod mosta bude spominjala sumnja da je neko sta proneverio, onda mislim da bi tvoje poredjenje nacina izvestavanja Insajdera bilo korektno...
 
relja":zitez3xj je napisao(la):
..Jel ima neki razlog da to nije realno?
Opet ok. .. pišite i dalje da treba novi tender, pa ćemo videti koliko je to realno.

Konzorcijum koji predvodi austrijska kompanija Porr Tecnobau und Umwelt Aktiengesellscaft je sa ponudom
od 118,6 miliona evra izabran za najpovoljnijeg ponuđača na tenderu za izgradnju mosta na Adi Ciganliji.

Ugovor o projektovanju i izvođenju potpisan je na tri godine i četiri meseca.
http://emportal.co.yu/zines/ekonomist/43866.html
 
- koncesija ima anekse ugovora koji su tajni i nepoznati javnosti
- koncesija na odredjen nacin steti budzetu srbije (tj vojvodine) jer se koncesionaru daje da ubira putarinu sa poluizgradjenog autoputa
- koncesionar nije dobio bankarske garancije i samim tim NIJE ispunio odredbu iz ugovora

stavljanje znaka jednakosti izmedju takve mutljavine i mosta preko Ade kojem se zamera sto je jel te preglomazan je u najmanju ruku maliciozno

insajder nije pro-DS-ovska emisija :rolleyes:

Politika jeste pro-DSS-ovski list, sto dokazuju i poslednji napada na pokojnog Nenada Bogdanovica cime je samo nastavljena prljava propaganda kostunosvrsavajuce Ljilje Smajlovic protiv gradske vlasti u BG-u.

Kurir i Press su mafijasko - dbovski pamfleti i o njima ne treba trositi bite.....

Zapravo prica je jasna i mrzi me da se ponavljam - cela hajka protiv mosta je zapravo lobiranje da posao dobije jedna domaca firma koja vec ima isprojektovan greda-most u fioci, a i dobre drugare u domacoljubskoj politickoj stranci, sto bi nam mrski stranci iz zemalja koje su priznale LDK na teritoriji Srbije gradile most, od njima nam ne treba ni kora 'leba ruka im se osusila da bog da.....

HOCEMO MOST - Siri dalje !!!! :p
 
Проблем је што је концесионар и препостављени извођач моста иста фирма, због чијег непоштовања уговора пропада концесија...

На пример, питање је да ли би било ко смео да потпише уговор са ТриГранитом за неку нову изградњу у Србији, после кршења уговора за Прокоп. Једноставно они су сами себе дисквалификовали...
 
Nije toliko Porr prekrsio ugovor koliko su ih "izradilI" iz Deutsche banke za kredit tj. osiguranje da ce se radovi stvarno i zavrsiti. Nisu ludi Nemci da daju pare, ako ne znaju ko ce ovde da bude na vlasti posle 11. maja
 
I sto su uslovi konkursa bilo toliko suzeni da su prakticno definisali RESENJE i IZGLED mosta, zato sto je covek iz firme koja je kasnije dobila projekat bio i clan Saveta koji je upravo radio na definisanju uslova konkursa. Zato sto je izabran most koji je skup, ranjiv i bez ikakvog razloga preglomazan.
Zato sto se od starta nesto sto se hitan i neophodan infrastrukturni - saobracajni objekat proglasio za veliki projekat koji se radi jednom u 50 godina i zato sto su izgled i monumentalnost prakticno stavljeni kao glavni konkursni zahtevi. Zato sto umesto da je prioritet bio povezati NBG i Cukaricu sto pre, sve ne namesteno tako da samo birokratske procedure kojima se omogucuje nepotrebno zaduzivanje gradjana traju godinama.
Da je ljudima u Gradskoj upravi stalo da mostom olaksaju zivot beogradjanima, onvi bi bili stedljivi i efikasni, mozda bi neki obican most vec bio pred otvaranjem. Ne, oni guraju pilon od 200 metara pa koliko kosta da kosta.
Prljava kampanja bi bila kada bi neko objavio ono sto se tiho spekulise godinama - da su kose zatege gurane da bi posao dobila odredjena strana firma koja ce da te kablove proizvede, izveze u Srbiju, montira, ispituje, farba i odrzava narednih godina, decenija, a u toj firmi radi neciji rodjak... to bi stvarno bila prljava kampanja...To cekam.
Razlog za istragu je i zasto investitor -Grad, radi na stetu gradjana, zasto sto godinama lazno prikazuje krajnju cenu ivesticije, bez PDV-a, bez kamata.
Nemojte nikada skinuti sa uma da je to sada 118 mil ne racunajuci PDV, + 60 takodje bez PDV, pa eventualni dodatni troskovi, pa tek onda kamata za onaj prvi kredit (nju jos niko nije sabrao), pa jos plus kamata zbog kredita koji ce se podici da se zatvori razlika izmedju prve finansijske konstrukcije i ove uvecane cene.
 
Odakle tih 60? Gde pise 60? stalno se spominju neke ekstra cifre, ali me zanima gde one stoje? Za sta su 118 miliona? Bez prilaznih saobracajnica? Izvinjavam se ako je to svima jasno, ali meni bas i nije iz svih ovih clanaka...

O ranjivosti mosta, molim vas - pa necemo valjda sa nekim ratovati ba da sad treba da brinemo o odbrambenim kapacitetima infrastrukture - nije ovo hladni rat...

relja, ovo prvo o cemu govoris (konflikt interesa) je interesantno - da li mozes da postavis vise informacija o tome?
 
... Ovo je ozbiljan projekat u koji je uključen veliki broj stručnjaka.
Nije mi jasno kako bilo ko može da pomisli da bi
Građevinski i Saobraćajni fakultet potpisali tako nešto da nije dobra ideja.

Uz sve poštovanje prema stručnosti svih koji se ne slažu, tvrdim da nisu u pravu, jer je ovo most
koji je izabran za najbolji od 11 prispelih ideja. Naši najbolji stručnjaci su birali najbolje rešenje.
Konkurs se bukvalno nijednom rečju nije forsirao, pa ni ideja pilona.
Nijedan element procedure nije prekršen - izjavio je Bobić za Glas.
http://www.glas-javnosti.co.yu/clanak/glas-javnosti-28-03-2008/interesne-grupe-jace-od-struke
 
Krojili most za Slovence
S. JANJIĆ,

13.07.2006
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=91456&datum=2008-03-17

MOST preko Ade Ciganlije još nije počeo da se gradi, ali je izbor idejnog projekta po svemu sudeći pratio sukob interesa. Arhitekta prof. dr Peter Gabrijelčić bio je član Saveta Skupštine grada koji je pravio uslove konkursa za izradu idejnog projekta mosta, a pola godine kasnije i član autorskog tima slovenačke firme "Ponting" koja je pobedila na konkursu. U ovakvim okolnostima nije mu bilo teško da sa saradnicima predloži rešenje koje je praktično bez konkurencije koračalo ka pobedničkom postolju. Sve ovo objašnjava građevinski inžinjer Ljubivoje Kostić, ispred Saveza građevinskih inžinjera i tehničara Srbije i slikovito dodaje - "Gabrijelčić je krojio odelo po svojoj meri"!
- Iz beleški sa sednica Saveta se vidi da je Gabrijelčić lobirao za most sa jednim pilonom i kanalisao put za svoje rešenje - objašnjava Kostić. - Čak je ukazivao da bi dva pilona mogla da stvore prostornu konfuziju. I upravo je njegov most sa jednim pilonom dobio prvu nagradu. Takođe je apsolutno isfavorizovan, jer je dva meseca pre svih drugih autora i objavljivanja konkursa znao uslove i imao je više vremena za razradu ideje. A dodatno, ponuđeni rok je bio dosta kratak.
Kostić ukazuje da je konkursnim uslovima određeno kako most treba da izgleda, tako da ostala rešenja nisu imala nikakvu šansu.
- Rečeno je gradiće se most sa kosim zategama i pilonom, što je nametanje ideje i nije rađeno još od podizanja Keopsovih piramida - oštar je Kostić, koji je 42 godine radio kako konstruktor mostova. - Valjda je logično da investitor želi da mu se javi što više ideja. Od toga može da ima samo koristi. Suženi uslovi dovode do sužene pameti. Odbačena je svaka mogućnost da se gradi most sa stubovima u vodi, koji su jeftiniji i takođe lepi. Za takav stav ne postoje nikakvi hidrotehnički ili plovidbeni razlozi, osim neodgovornosti prema novcu iz gradske kase. Ako nas je već priroda naterala da se gradi na najširem delu Save, onda hajde bar da napravimo racionalan most.
Za 161 milion evra koji će se potrošiti na most sa pilonom Kostić proračunava da mogu da se naprave dva do tri mosta, koji su neophodni u Beogradu.
- Takođe, Gazela, Pančevački i Stari most su non stop u planu za ozbiljnu sanaciju i nikada nema para, pa se čekaju bolja finansijska vremena - napominje Kostić. - Ustvari čeka se da se obezbedi 30 miliona evra, što nije malo. Da li je sada jasno, na jednoj strani nema novca za rekonstrukciju, a na drugoj treba da se za "faraonsku građevinu" koja je čist i bespotreban egzibicionizam potroše pare za dva mosta.

PREKRIŽEN ZBOG STUBOVA
KOSTIĆ napominje da je predstavnik Saveza građevinskih inžinjera prof. dr Života Perišić iz gradskog Saveta izbačen jer se protivio nameri nametanja tehničkog rešenja i sužavanja autorskih sloboda.
- Zalagao se da u konkurs uđe i mogućnost gradnje konstrukcije kontinualne grede, kakavu ima Brankov most i još dosta drugih na Savi - tvrdi Kostić. - Upravo "skakanje" sa obale na obalu sa zategama je nekoliko puta skuplje od mosta sa stubovima.
Akademik Nikola Hajdin inače je, prema belešci sa sednice Saveta, branio kose zatege ističući da su u odnosu na prostu gredu skuplje za deset do 15 odsto, a sada se pokazuje da su duplo skuplji.

PETLJE
VELIKE probleme projektanti imaju kako da spuste most, jer je na konkursu izdvojen samo most bez petlji. To je kao da imate glavu bez tela - pojašnjava inžinjer Kostić. - Radničku ulicu treba sada izvesti na most što je jako teško i nemaju prostora da razviju petlju. Ona treba da raspetlja saobraćaj, a ne da ga još zakomplikuje. Idealan prostor je da se konforne petlje razviju iznad rukavca i povežu na Radničku. Tuda prolaze manji brodići i stubovi im ne bi bili prepreka.

STVARNOST ILI ČUDO
INVESTITOR je izgleda želeo da ide na evropski rekord u visini pilona. I ja bih voleo da gradimo svetsko čudo, ali ako je to cena da se ne gradi još jedan most koji je neophodan, onda nema rasprave - kaže neimar Kostić u ime Saveza. - Zašto je Karađorđe gradio drvene crkve, a ne od mermera kao Nemanjići? Pa zato što je Srbija bila siromašna. I mi smo nekada radili veličanstvene mostove, ali tada svi stručnjaci stanu iza jednog autora i proslave naše građevinarstvo. A sada se ovim proslavljaju stranci i njihovi izvođači. Ličimo na "banana" države.

BEZ SUKOBA
ARHITEKTA Peter Gabrijelčić potvrdio nam je da je bio član Saveta dva meseca pre konkursa, ali kaže da nije bio ni u kakvom sukobu interesa, jer nije učestvovao u određivanju uslova konkursa.
- Na taj Savet došao sam samo na jedan sastanak u predfazi kada su se razmatrali inicijalni projekti. Na osnovu ankete građana i stručnog stava trebalo je da se odluči u kom pravcu da se traži novi most - objašnjava Gabrijelčić. - To je dobra praksa pred nadmetanje, jer su razrešene dileme kakav most se želi graditi. Posle više nisam dolazio, jer me nisu ni zvali, a uslovi konkursa su kasnije i određeni. Te uslove su svi znali, bili su dosta suženi i samo se tražilo najbolje rešenje. S obzirom na raspon na reci i lokaciju ovaj most koji smo mi predložili uopšte nije preskup.
Gabrijelčić kaže da je "Ponting" završio idejni projekat i da će ubuduće najverovatnije biti konsultanti pri gradnji mosta. Generalni projekat će raditi druga firma koja će i izvoditi radove.


http://www.biznisnovine.com/cms/item/stories/sr.html?view=story&id=5869&sectionId=1

BE0GRAD | 18.03.2008.

Austrijanci grade most preko Ade

Natalija Sekulić (BIZNIS)

Posao dobio konzorcijum firmi koji predvodi austrijski „Por". Rok za završetak čitavog projekta - tri i po godine

Konzorcijum firmi koji predvodi austrijski „Por Tehobau end Umvelt Atktingezelšaft" izabran je za najpovoljnijeg ponuđača za izradu glavnog projekta i izvođenje radova na izgradnji mosta na Adi Ciganliji, odlučio je juče Upravni odbor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Ugovorena cena za projektovanje i izvođenje radova je 118,642 miliona evra, kao i rok od 40 meseci za realizaciju celog projekta.

Ugovorom će biti obuhvaćeni i eventualni nepredviđeni i naknadni radovi u iznosu od pet odsto, navela je Direkcija u saopštenju i pojasnila da je rezerva od pet odsto uobičajena praksa u građevinarstvu, kao i da u trenutku potpisivanja ugovora niko ne može da zna da li će ova rezerva biti iskorišćena.
Poskupelo zbog čelika

Uz podsećanje da je po usvojenom idejnom projektu iz 2005. godine predviđena cena mosta bila oko 90 miliona evra, bez PDV-a, Direkcija je navela da je razlika u ceni realnost koja proizilazi iz porasta cena čelika na svetskom tržištu za 52 odsto, kao i da su porasli ukupni generalni troškovi u Evropi za oko pet odsto.

Most preko Save će povezati Novi Beograd sa Čukaricom, čime će saobraćaj preko postojećih mostova i kroz Bulevar vojvode Mišića biti rasterećen i do 40 odsto.

Za idejno rešenje odabran je projekat mariborske firme „Ponting" (inženjera Viktora Markelja, Marjana Piperbahera i profesora Petra Gabrijelčića) sa jednim pilonom (stubom) i sa takozvanom obešenom konstrukcijom (na sajlama). Plan izgradnje mosta preko Ade Ciganlije već je bio na udaru Saveza građevinskih inženjera i mnogobrojnih stručnjaka, koji su upozoravali da je reč o „grandioznom i megalomanskom eksperimentu", kao i da će poreske obveznike koštati koliko i tri standardna mosta.

Branislav Đorđević, profesor Građevinskog fakulteta u Beogradu i redovni član Akademije inženjerskih nauka Srbije, kaže za Biznis da je odluka gradskih čelnika da to mora da bude most na vešaljkama nečuvena, čime su se uslovila sva rešenja i automatski izbacili potencijalni konkurenti. Ocenjuje da bi jedan klasičan gredni most, sa rečnim stubovima, koštao oko 55 miliona evra, što je daleko jeftinije od sadašnjeg rešenja.

Stručnjaci lome koplja oko projekta mosta preko Ade

- Gradski čelnici se ponašaju vrlo neodgovorno, jer je u pitanju razlika više od 60 miliona evra. Neviđena je manipulacija kada kažu da most preko Ade mora da bude most sa jednim pilonom, jer bi dva pilona predstavljala prostornu konfuziju. Na priču baca senku i činjenica da je ovaj projekat, između ostalih, i delo profesora Petra Gabrijelčića, koji je u međuvremenu ušao u Komisiju za pripremu konkursnih uslova, što je sukob interesa. Znači, oni su eliminisali sve druge projektante trikom da most mora da bude na vešaljkama i da ne sme da bude stub u Savi, čime su suzili rešenje na Gabrijelčića iz Maribora - kaže Đorđević i dodaje da su na tom principu otpala mnoga dobra rešenja, poput projekta profesora Perišića i projekta profesora Buđevca sa Građevinskog fakulteta.

- Teza da u Savi ne sme da se grade rečni stubovi je jedna nečuvena obmana na kojoj zasnivaju celu filozofiju svog rešenja. Interesantno je i da u Sloveniji firma „Ponting" nije realizovala nijedan most na vešaljkama, već najklasičnije mostove sa stubovima. Takođe, kada bi se s mosta koji zagovaraju srušio pilon, pao bi ceo most. Čak bi i saobraćajna nesreća u kojoj bi bilo oštećeno nekoliko sajli izbacila ceo most iz upotrebe - tvrdi Đorđević.

On kaže da je gradski arhitekta Đorđe Bobić na sve primedbe uzvratio prilično nefer, rekavši da su protiv sadašnjeg rešenja mosta „Pauk" na Adi, ljudi prevaziđenog, zastarelog kova.
Prete krivičnim prijavama

Na pitanje kakav rasplet očekuje, Đorđević kaže da će udruženje „Mostovi Beograd", čije je osnivanje u toku, protiv gradskog funkcionera koji se usudi da potpiše štetni ugovor, kao i onih koji su to potpomogli, podneti krivične prijave. Tvrdi da gradski čelnici imaju na raspolaganju legalnu „izlaznu strategiju", a to znači da ponište konkurs zbog enormnog prekoračenja predračuna i odluče se za klasičan gredni most na stubovima - poručuje Đorđević.

I predstavnik Saveza građevinskih inženjera Srbije i mostograditelj Ljubo Kostić kaže za Biznis da je na tvrdoglavost gradske vlasti, s kojom se susreću od početka, otišlo 770.000 evra za idejni projekat koji su radili Slovenci, podignut je kredit od 50 miliona od Evropske banke za obnovu i razvoj, a dosta novca je bačeno i na stranog konsultanta. Kostić kaže da se postavlja i pitanje kako je žiri dozvolio sebi da bude obmanut.

- Baš pre neki dan je gradski arhitekta Đorđe Bobić na televiziji rekao kako međunarodni propisi ne dozvoljavaju da stubovi budu u rečnom koritu Save. Znači, takvo jedno neznanje i glupost je tresnuo narodu u lice i, što bi se reklo, ostao živ. Apelovali smo od starta da je idejno rešenje preskupo i da ima suštinske nedostatke - kaže Kostić.


Ovo su stvari koje su poznate godinama. Jos sam pre skoro dve godine citao na Airserbia forumu kako je jedan odborinik sa Savskog Venca, inace pilot, uhvatio gosp. glavnog gradskog u "neistini" - pitao je da li su kosnultovali nadlezne o mogucim opasnostima za vazdusni saobracaj. Bobic je rekao: da naravno... samo Bobic njie znao da se covek vec rapitao u Saveznoj upravi za kontrolu letenja i Direktoratu za civilnu vazdusnu plovidbu :)

O ranjivosti ima mnogo toga da se kaze, ali .... uvek setim sta sam 11. septembra prvo pomislio - ovi mora da su citali Tom Klensija....
 
Ako je stvarno lik koji je pravio uslove za konkurs i pobedio na istom konkursu onda time treba neko da se pozabavi. Napokon da je neko razlozno objasnio stavove oko izbora mosta, ali moje misljenje je da je most sa sajlama bolje resenje, dugorocno gledano.
 
^^^ Zavisi naravno, moguce je da se izuzeo iz glasanja kada se govorilo o njihovom projektu.... Ali to se definitivno mora ispitati, s time se slazem.
 
Upravo je na 'Beogradskj hronici' ( RTV-1) v.d.Gradonačelnik rekao da će se nastaviti

procedura oko potpisivanja ugovora i izgradnje mosta, bez obzira ne neke kritike.
 
Pitanje je šta je manja šteta.
Po onoj narodnoj dete se rodilo valja ga ljujjati....

ako bi se sve sada poništilo i krenulo od početka gradnja ne bi mogla da počne bar još tri godine. A šta ćemo dotle.

Stalno ponavljam da je vlast odraz nas samih , naše sopstvene zrelosti. Taj most smo izabrali mi na sajtu glasajući za megalomansko rešenje, bez imalo kritičnosti i racionalnosti ( što nam je kao narodu urodjena mana).

A o Bobiću.... :lol: :lol: :lol:
 
PIGLET":2u4fyy0j je napisao(la):
Pitanje je šta je manja šteta.
Po onoj narodnoj dete se rodilo valja ga ljujjati....

ako bi se sve sada poništilo i krenulo od početka gradnja ne bi mogla da počne bar još tri godine. A šta ćemo dotle.

Stalno ponavljam da je vlast odraz nas samih , naše sopstvene zrelosti. Taj most smo izabrali mi na sajtu glasajući za megalomansko rešenje, bez imalo kritičnosti i racionalnosti ( što nam je kao narodu urodjena mana).

A o Bobiću.... :lol: :lol: :lol:
Na sajtu je najviše glasova dobio projekat "Žirafa" a ovaj po kome će se graditi most nije ni bio na glasanju. Delo je slovenačkih arhitekata. Malo bi bilo nezrelo da se izbor projekta poveri Internet glasačima ....
 
A hoce li biti para za to, sad kad je veliki projekat veleleponog mosta ocekivano velelepno probio finansijsku konstrukciju?
 
Да видимо шта кажу кандидати

Kandidati za gradonačelnika krajnje oprezni u obećanji ma o rešavanju problema saobraćaja u prestonici
Vučić: Most na Adi za dve godine
Nijedan kandidat nije smeo da obeća da će i kada će izgraditi most između Zemuna i Borče, mada se slažu da je neophodan uuu Kandidati DSS i SPS upozorili da most preko Ade Ciganlije moraju da grade domaća preduzeća.Neverovatno je da za metro ne postoji čak ni idejno rešenje, dodaje Aleksandar Vučić

Glavni pretendenti na mesto gradonačelnika u velikoj borbi za vlast u Beogradu uveliko su krenuli u predizborne kampanje. Ipak, Beograđane je iskustvo naučilo da grandiozna obećanja gotovo i ne smatraju ozbiljnim. Ono što se od budućeg glavnog čoveka glavnog grada očekuje svakako nisu sitnice. U poslednje vreme najviše obećanja „budući gradonačelnici“ okrenuli su prema rešavanju saobraćajnih gužvi u gradu, a samim tim na izgradnju mostova kojih u metropoli sa dve velike reke ima samo četiri.

Srpska radikalna stranka u svojoj istoriji nije nikada imala čoveka na čelu prestonice Srbije, pa su ovoga puta, bar prema rečima njihovog kandidata Aleksandra Vučića, vrlo ozbiljni u rešavanju možda i krucijalnog problema stanovnika glavnog grada. Most na Adi trebalo bi, prema sadašnjem planu, da bude završen tri godine nakon početka radova na izgradnji, ali Vučić u izjavi za Glas javnosti obećava da bi taj rok mogao biti mnogo kraći.

- Mogu da obećam da će most na Adi biti gotov za godinu i po dana, najviše dve godine, iako zasada nijedan jedini kamen nije postavljen. Upravo držim u rukama novine iz 2004. godine u kojima piše da je prihvaćeno idejno rešenje mosta na Adi. Međutim, od tog trenutka prošle su četiri godine, a apsolutno ništa nije urađeno. Da bi saobraćaj u Beogradu bio bar malo podnošljiviji, neophodno je da se izgrade još dva mosta. Prvenstveno most preko Ade, a onda i most između Borče i Zemuna, s obzirom na to da za ovaj most ne postoji ni idejno rešenje - ukazuje Vučić na ono što već svi znaju, ali čekaju konkretne rezultate.

On se okrenuo i samom idejnom rešenju za most na Adi, ističući činjenicu da veliki broj stručnjaka ne podržava ideju pilona s obzirom na to da je skup, a i komplikovanost projekta ne omogućava posao domaćim firmama.

- Neki od naših najvećih arhitekata su protiv te ideje, ali mi nemamo vremena za gubljenje i moramo da radimo. Nemam animoziteta ni prema kome, jer je najvažnije da na kraju svi Beograđani budu zadovoljni. Svakako da će biti problema u saobraćaju i posle izgradnje mostova, ali je najvažnije da se radi, a ne da se gleda na provizije. Pored toga, jako je bitno raditi nešto i sa metroom. Neverovatno i nedopustivo je da za metro ne postoji čak ni idejno rešenje - rekao je Vučić.

Sa druge strane, Dragan Đilas, kandidat Demokratske stranke, ranije je najavljivao rekonstrukciju Pančevačkog mosta. Podsetimo, pre nekoliko dana je završena sanacija Starog savskog mosta i najavljena je izgradnja nadvožnjaka kod Careve ćuprije. Od kada je ministar za Nacionalni investicioni plan preuzeo odgovornost za radove na obilaznici, na ovom delu koridora 10 je nakon sastanka s izvođačima počelo intenzivnije da se radi, s obzirom na to da su im vraćeni dugovi. Takođe je najavljena izgradnja mosta na Adi, prema idejnom rešenju za koje veliki broj stručnjaka smatra da je izuzetno skupo. Trenutno je na vlasti u Beogradu upravo DS, pa se može očekivati da će i Đilas ostati pri ovom rešenju ukoliko bude izabran.

Pre nekoliko dana, Milutin Mrkonjić iz Socijalističke partije Srbije rekao je da bi umesto mosta od 130 miliona evra, koliko košta čuveni pilon na Adi, mogla da se naprave četiri, koji bi, prema njegovom mišljenju, rešili veliki deo problema svakodnevnog saobraćajnog kolapsa u gradu. NJegov stranački kolega i kandidat ove stranke za mesto gradonačelnika Žarko Obradović bio je malo umereniji, istakavši da se mora izdvojiti dosta vremena i rada da bi se dostigao zadovoljavajući nivo kvaliteta saobraćaja, kojim bi svi mogli da budu zadovoljni.

- Nije ozbiljno davati obećanja o izgradnji mostova, jer je reč o velikim i nepredvidivim projektima. Problem gužvi u gradu ne može da se reši preko noći. Najbolji početak bi bio da se umesto mosta na Adi, odnosno pilona, izgrade tri mosta s obzirom na to da jedna „žirafa“ vredi tri puta više. Ukoliko je moguće da se ne pravi most prema postojećem idejnom rešenju, trebalo bi napraviti tri mosta sa po šest kolovoznih i dve trake za pešake, koji bi bio najmanje 25 metara širine - uverava Obradović.

Ozbiljna predizborna obećanja potencijalnih gradonačelnika Beograda uobičajena su pred svake izbore, pa bi trebalo biti obazriv. Beograđani na izborima 11. maja, pored glavnog čoveka u gradu biraće i da li je bolje imati jedan zaista izvanredan prepoznatljivi simbol kao što je pilon, odnosno „žirafa“, ili dva mosta koji bi doneli možda ne lepotu, ali svakako veću funkcionalnost.

POPOVIĆ: PREISPITATI IDEJNO REŠENJE MOSTA NA ADI
Aleksandar Popović, ministar rudarstva i energetike i kandidat Demokratske stranke Srbije za gradonačelnika, smatra da je važnije biti praktičan u realizovanju ozbiljnih projekata i da bi trebalo dobro pregledati sve ideje od početka.
- Ne dajem jeftina obećanja, ali svakako da mogu da obećam da ćemo napraviti strategiju razvoja Beograda koja će obezbediti da bez obzira na svake sledeće izbore Beograd ima jasan razvojni put. Dva mosta su idealna za rešavanje jednog dela prilično kompleksnog problema saobraćajnih gužvi. Moramo da budemo svesni da nismo u mogućnosti da jurimo luksuz i jako je bitno da se i to idejno rešenje za most na Adi preispita. Takođe, jako je važno da na takvim projektima rade domaće firme. Pored mostova, i metro-sistem bi takođe u velikoj meri doprineo smanjenju gužvi u prestonici - istakao je Popović.
извор Глас јавности
линк http://www.glas-javnosti.co.yu/clanak/glas-javnosti-02-04-2008/vucic-most-na-adi-za-dve-godine
 
Pre tri dana:

http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=118750&datum=2008-03-30

Da li nam treba most preko Ade ciganlije za 150 miliona evra?


DRAGAN ĐILAS (DS)
HOĆU RADNIKE, NE FILOZOFE

3. To je demagoško pitanje. Nije taj most nikakav simbol, već rešenje izabrano na međunarodnom konkursu od komisije koju je vodio predsednik Srpske akademije nauka, gospodin Hajdin. Ako građani ne veruju političarima, pa valjda verujemo jednom od najpoznatijih svetskih konstruktora mostova. Predstavnici japanske vlade, koja bi svojim kreditima trebalo da finansira izgradnju mosta na Adi Huji, dali su nam kalkulaciju za izgradnju od 207 miliona evra. Mi nikakva dalja odlaganja izgradnje mosta ne možemo da prihvatimo. I zato pozivam sve one koji hoće da rade, da zasuču rukave i da zajedno radimo, a one što sa strane dobacuju, da se pomere malo, da ne smetaju onima koji rade! Beograd će u naredne dve godine započeti izgradnju još dva mosta, i biće mesta za sve ideje koje su korisne Beograđanima.


BILJANA SRBLJANOVIĆ (LDP)
NA KARTI LEPE EVROPE

3. Beogradu treba bolja, protočnija i funkcionalnija veza sa Adom, drugačije, reći ću čak i malo otmenije uređenje ovog potencijalno divnog izletišta. Naravno, bolje je uvek imati funkcionalnije i jeftinije rešenje nego megalomanska obećanja koja postoje samo za predizbornu kampanju.


ALEKSANDAR VUČIĆ (SRS)
OŠTRO PROTIV KORUPCIJE

3. Najbolje bi bilo da smo taj most mogli da izgradimo za 50 miliona evra manje, ali očigledno da su neki čekali svoje provizije, a mi u tom čekanju izgubili šest godina. Danas im je cena čelika kriva za tolike sume, a samo oni nisu krivi. I baš zato, kada ne bude korupcije i kriminala svaki projekat može da dobije podršku buduće gradske vlasti.

ŽARKO OBRADOVIĆ (SPS)
DA CEO GRAD ISTO DIŠE

3. Tako skup most nam ne treba. Zaboravlja se da je tih 150 miliona evra tek deo cene, jer u tu sumu, kako sam saznao, nisu uračunata dva predmosta sa novobeogradske i čukaričke strane. Za sumu potrebnu za podizanje samo tog srednjeg mosta, moguće je izgraditi tri nalik Gazeli, i to širine 25 metara.


ALEKSANDAR POPOVIĆ (DSS)
IZBRISATI SVE BOLNE TAČKE


3. Da sam na bilo koji način mogao o tome da odlučujem, sasvim sigurno da bi moj stav bio - više jeftinijih i funkcionalnijih mostova. Pa to je čista logika.
 
Evo ja kao 1 eXXXpert - poput Popovića, Vučića, Obradovića znam recimo da se za cenu od 70tak miliona eura predviđenu za rekonstrukciju Gazele, mogu rekonstruisati 3 takva mosta. Čuj 3, ma 5 ako treba.

čudo da neko nije predložio most sa 2 trake, jednu ovamo, drugu onamo. Ili još bolje most na baržama, sa 1 trakom, pa da naizmenično kola prelaze barže. E to je ultimativna jeftinoća.
 
@barrcode
Их само предложио, студија за превоз скелом само што није готова. Скелеџијо, скелеџијо превези ме преко...

Мада сам убеђен да је повратник из републичке власти мислио озбиљно да изгради два понтона, једносмерна...
http://www.beobuild.net/discussion/viewtopic.php?pid=17295#p17295
 
Iz poslednjeg broja NIN-a.
Ovde su i linkovi ka skenovima, za svaki slucaj ako su autorska prava problem.

http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/most1.jpg
http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/most2.jpg
http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/most3.jpg
http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/most4.jpg


most1.jpg

most2.jpg

most3.jpg

most4.jpg
 
A da mi zakljucamo ovu temu dok ne pocnu radovi, ili makar dok se ne zavrse izbori.... Na prethodnih 20 strana nista novo nije receno osim da je austrijski konzorcijum dobio posao.... ovako se samo smaramo sa "nije skup / jeste skup", "ruzan je / nije ruzan", "preglomazan je/ nije preglomazan", "DS / DSS", "Blic, 24 sata / Novosti, Politika, NIN", "Slovenci / Srbi", "UMP / metro"..... Pojacano smara :cool:
 
Pa ne bih se složio, tek će da se priča o ovom mostu. A i ovde niko nikoga ne tera da učestvuje u temama koje ga ne interesuju ili smaraju. Ovo su vrlo ozbijne stvari.
Zašto je bilo ko ovde poceo da iznosi "argumente" tipa "čim to piše tu, to znači ....", i "čim si protiv, znači da si za onu partiju" kada su počela da se postavljaju nezgodna pitanja po štampi? Što sad da prekidamo, tek postaje zanimljivo :)

Ko što reče Bojsi "jel znaš kako izgleda na dnu zečijeg kaveza" - e to se krije iza priče o ovom mostu.
 
Malo su mi dosadili ti malogradjanski komentari, kako je most suvise skup, i kako treba da gradimo dva manja i ruznija mosta za te iste pare. Taj most ce tu stajati jos barem sto godina, i mislim da to treba da bude most kojim cemo se svi ponositi, i koji ce biti jedan od simbola modernog beograda. A taj novcani iznos mi uopste ne deluje toliko neprihvatljivo, i mislim da to nije prevelika suma za grad u ovom trenutku. Naravno, cela investicija zavisi i od politicke situacije, i nije iskljuceno da ce 150 miliona uskoro biti nezamislivo visok iznos, kao sto je bilo i pre nekoliko godina. Sa te strane kriticari mosta imaju apsolutno pravo. Jedina moja zamerka aktuelnoj vlasti je sto sve to ide nedopustivo sporo, i sto nisu vec poceli da grade taj most.
 
problem je sto je diskusija u ovom trenutku krenula u reciklazu jednih te istih poluargumenata koji se non-stop vrte u krug, a koji su pogotovo smarajuci imajuci u vidu predizbornu kampanju u toku (gde nista za i protiv nije slucajno)....

a jednostavno smatram da u ovom slucaju niko nije u pravu, niti u krivu; i jedni i drugi imaju svoje razumne razloge... jedino je pitanje ko je za koju opciju..... a diskusija u prethodnih nekoliko meseci nije naterala ikoga ovde da promeni svoje pozicije....
 
Ja baš mislim da je malogradjanski u ovakvoj bedi uporno insistirati da se pare bace na jedan most, koji ima toliko nedostataka. Uostalom, i kandidat za gradonacelnika stranke ciji je ovo partijski projekat je rekao da to nije simbol, da je to podmetanje (malo je u koliziji sa partijskim kolegama i Bobicem, ali nije bitno, juce je izjavio i da se iz NIP-a rekonstruise Narodna biblioteka srusena u bombardovanju).

A cinjenica je da ljudi ovde ne citaju tudje postove, i da se to najbolje vidi na ovoj temi. Nije moje da nateram nekoga da promeni misljenje, bas me briga, ali ajde da damo neki drugi izvor informacija osim Beolanda, Skupstine grada i gradskih funkcionera... :)
 
Vrh