Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Четвртак, 11. новембар 2010.

Градоначелник одржао презентацију изградње новог моста преко Аде Циганлије

1420510_prezentacija_v.jpg


Градоначелник Београда Драган Ђилас одржао је данас у Скупштини града презентацију за новинаре, на којој је представио план изградње моста преко Саве, који је предвиђен да буде готов до краја 2011. године.

Градоначелник је прецизирао да ће мост са једним делом приступних саобраћајница, ако временски услови буду повољни, бити пуштен у употребу до краја следеће године, док ће сви остали радови бити готови у току 2013. године.

– Циљ данашње презентације је да једном заувек демистификујемо шта је мост, шта су приступне саобраћајнице и који је новац из кредита потребан за њихову изградњу. Подсетићу вас да је решење моста изабрала Комисија на челу са председником Српске академије наука и уметности господином Николом Хајдином, који је многе мостове у свету градио и многе награде добијао. Они су изабрали израду овог предлога моста, јер је према њиховој тврдњи на овој дужини јефтинији „висећи” него „греда мост”. Такође, све приче које се појављују у медијима да се за предвиђене паре од овог моста могу направити два до пет мостова, су бесмислене. Истина је да су средства обезбеђена из Европске инвестиционе банке и Европске банке за обнову и развој, које су нам одобриле средства по неупоредиво повољнијим условима од комерцијалних банака – указао је градоначелник.

Када је реч о приступним саобраћајницама, оне ће се на Новом Београду пружати све до Тошиног бунара, које ће пресецати петље у улици Јурија Гагарина, код Бувље пијаце и трећа код улице Агостина Нета. Дужина приступне саобраћајнице само на Новом Београду износиће 2,8 километара – истакао је градоначелник.

– План је да се у наредним годинама у граду, као живом организаму, приступне саобраћајнице „капиларно” шире. Када је реч о Чукаричкој страни, гради се петља код Хиподрома, која ће се наставити на Булевар патријарха Павла, и предвиђени тунел испод насеља Сењак, који треба да изађе на Аутокоманду. Друга петља у Радничкој улици веома је компликована за изградњу, јер је потребно да прихвати саобраћај и из Булевара патријарха Павла и тунела испод Сењака, као и да спроведе саобраћај према Пожешкој улици. Због специфичне ситуације, да не бисмо одсекли на стотине хиљада гарађана који живе на Бановом брду, Цераку, у Сремчици, Лазаревцу, Барајеву, определили смо се да се нова петља гради несметано од старе петље која је ту привремено направљена пре 30 година и за то ће нам бити потребно још годину дана. Када све буде готово, дужина моста износиће 1.000 метара, док ће дужина приступне саобраћајнице само до петље код Хиподрома износити 2.100 метара, а када се дода новобеградска дужина приступних саобраћајница од 2.800 метара са четири петље и већом дужином од моста за скоро пет пута, јасно говори зашто је и таква цена. Такође, желим да подсетим да је на почетку било предвиђено да се пројекат финансира из сопствених прихода, али не треба заборавити да је због светске економске кризе буџет Београда, већ две године уназад, смањен за 300 милиона евра. Подсећам да су кредити које су нам одобриле поменуте банке, са грејс периодом од три до пет година и каматом од два одсто на годишњем нивоу, неупоредиво повољнији од оних које дају комерцијалне банке, чије камате достижу и 10 одсто – указао је градоначелник и додао да Београд са садашњим буџетом од преко 500 милиона евра може да враћа тај кредит. Градоначелник је на крају излагања подсетио да се мост не гради да био био ту за његовог мандата, већ да би решио потребе будућих генерација у наредних 100 и више година.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1420502
 
hahahaha...ispade da smo izabrali najjeftinije resenje....dobar je ovaj gradonacelnik, bas ume da nasmeje...
Nego gde je nestalo 100 miliona je bolje pitanje za njega....
 
Nisam baš shvatio vezu sa BB. je li to i dalje ostaje pristup 1+1 ili će proširivati na 2+2?
 
Ostaje do pozeske 1+1,to ne stoji nigde u projektu da ce raditi nesto novo,a i ne pominju nigde.
 
Pa kad priča čovek da ne bi odsekao stotine hiljada stanovnika a ostavlja im jednu traku :laugh:
 
Gledah sada na studiju B.Sutra ce izaci svugde u dnevnim novinama prilog o kreditima.

Zanimljivo je da u dokumentu koji imase sada je procenjen deo ump-a o kome govore na 404 miliona eura.To je jedan odbornik procitao sa 8 strane dokumenta koji su odbornici dobili danas.

Rece djile da se grade privremene petlje do kraja 2011 da bi proradio,a radice se do 2013 da se zavrse pune petlje.A od 2013 ce ako se bude imalo novca tunel senjak i bulevar ka rakovici...Ne pomenuse ono do pozeske...
 
Ljudi ja malopre čuh da pravac Tošin bunar - Hipodrum sa pristupnim saobraćajnicama i mostom na Adi će biti oko 404 miliona evra. Bez tunela Hipodrom-Auto komanda. Sa tunelom će biti cela milka (milijarda) AAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUU al nas zavrnuše i opelješiše. Toliko je bilo i za tunel sa tri cevi od mosta preko Obrenovačkog puta do nehruove sa dve ventilacione cevi na Adi Ciganliji i Adi Huji. Dobismo čudovište od petlje na Hipodromu i petlje u Radničkoj. A ovde bismo imali već urađen Auto put prema Obrenovcu a sa BB niz Lazarevački drum je mogla da se spusti jedna tranvajska linija prema Nehruovoj manje bi bilo građevinske gužve, i imali bismo krug iz grada do BB i do NB, al kome to objasniti. A Lazarevačkim drumom tj odatle počinje Ibarska lako dolazite do obilaznice ili Obrenovačkim putem do Ostružničkog Mosta ili Lazarevačkim drumom do Petlje Orlovača. Al izgleda da nema ovako pametnih u ovom gradu.
 
Sad je makar jasna tvrdnja strucnjaka a i nasih drugara sa foruma da izgradnjom umpa i mosta smo se pozdravili sa metroom bar za narednih 10 godina...
 
brate vučko
sećam se da smo tranbelajem išli u 21 vek a u 22 valjda metroom, a dotle ima joššššššššššššššššššššššš :grand: puno
 
@ medjutim Pa tako nesto ce i biti, da prebace jednu od linija na novi most , a ostale zadrze.
Tacno, napravila bi se okretnica, po mojoj zamisli negde kod Muzeja savremene,
Tacno, od Hajata do Slavije, islo bi se busom, nije neka tragedija.
Mada smatram da se ne bi tolikim brojem linija zagusio Bulevar Vojvode Misica, mada je to najlakse dokazati probnim periodom od mesec dana, kada se izgradi most.
Sto se tice otsecenosti od depoa, danas je situacija upravo takva, jer imamo jedan prelaz preko reke.Ali, izgradnjom okretnice kod Muzeja, u slucaju neke havarije, dobijaju se dva odvojena tramvajska sistema, koja funkcionisu zasebno. Osim toga, moze i varijanta, po kojoj bi Stari savski bio pretvoren u pesacki, ali sa ocuvanom tramvajskom infrastrukturom, koja bi se vracala u funkciju, upravo u slucaju havarija koje spominjes.
 
Два закључка:
1. Збогом метро
2. Хајдин се понашао веома нестручно и непрофесионално када се на отварању понуда смејао колегама које су говориле да је 80 милиона нереално низак износ (чудно да њега нико не помиње)

успут: надам се да ће у овим новим пословима припасти домаћим фирмама већи део него до сада
 
Jasno je za Hajdina da je nabacio sebi poslic,a i koliko cuh svom sinu...A ta prica od strane Djilasa da manje kosta most sa zategama u odnosu na gredu je u rangu onih da mogu 5 mostova umesto ovoga.A cak da je i to moguce(sto je u domenu fantastike) odrzavanje greda mosta ili bilo kakvog drugog u odnosu na ovaj koji se sada gradi je znatno jeftinije(kada vec pominju to da ce most da traje vekovima).

I ove lazi da 40 godina nije gradjen most u beogradu...1979 je zavrsen brankov,to mora da nije most?
 
dragan44":1j1jo07h je napisao(la):
brate vučko
sećam se da smo tranbelajem išli u 21 vek a u 22 valjda metroom, a dotle ima joššššššššššššššššššššššš :grand: puno
Bojim se da ćemo posle svega i u 22. vek tramvajem... :kafa:
 
Brankov je napravljen '57 a '79 je proširen. a Gazela je završena '70, a Novi železnički '79. u savkom slučaju, da za 40 godina nije građen most u Beogradu je totalna laž.
 
Wile E. Coyote":12sb9qgx je napisao(la):
dragan44":12sb9qgx je napisao(la):
brate vučko
sećam se da smo tranbelajem išli u 21 vek a u 22 valjda metroom, a dotle ima joššššššššššššššššššššššš :grand: puno
Bojim se da ćemo posle svega i u 22. vek tramvajem... :kafa:
i to sa CAF tramvajima! :lol: ......................... :/
 
Wau, jel može tajm-aut?

Hajde da ne širimo priču sada i na Hajdina. Jeste, indicije postoje - znam, sve vreme se jako trudim da ne širim ovakve nepotvrđene tračeve.

Jedina činjenica, mada posredna, ali ipak činjenica, je da bi Hajdin uvek glasao za ovakvo ili slično rešenje mosta i da je to još jedan od razloga zašto je on predsednik žirija. Viseći mostovi sa kosim zategama su njegov životni rad, to je izučavao, to je predavao, to je konstruisao i gradio. Ja verujem da on vidi ovaj most kao nešto što on nikada nije stigao da sam napravi, a da je u njega ugrađeno sve ono što je on ostavio generacijama konstruktora koje će ga naslediti. I takođe, verujem da za svakoga ko kritikuje ovaj projekat misli da je bu**** koju treba ignorisati i samo gurati dalje.

Sumnja postoji, ali ne treba odmah nasedati. Da li će predsednik SANU biti osporen - saznaćemo u narednih par godina.



A ovaj most će biti glavni argument za laki metro, živi bili pa videli.
 
BTW, Djilas je danas potvrdio da ce preko mosta ici tramvaj "dok ne dodjemo do metroa".
 
JohnnyLee":1gwdze01 je napisao(la):
Brankov je napravljen '57 a '79 je proširen. a Gazela je završena '70, a Novi železnički '79. u savkom slučaju, da za 40 godina nije građen most u Beogradu je totalna laž.
Ako se misli na drumske mostove, nije baš totalna. Đilas verovatno na to i računa.
 
Na strani b10 u blicu je izasao oglas na kome je receno da su tvrdnje kritike u vezi zaduzenosti oko mosta netacne.A takodje i kreditno opterecenje grada do 2042. godine.Bilo bi dobro da neki ekonomista to analizira(recimo nbumbic :) ).
 
KiD":24vhv2a2 je napisao(la):
medjutim, nisam siguran da sam tacno razumeo pitanje :)
Da li se cena obilaznice od 500 miliona evra koju si napisao odnosi na kompletnu obilaznicu u poluprofilu uključujući most preko Save, ili na procenu cene punog profila?

I drugo, da li je to cena prognozirana nekad kad je 500 miliona evra bila veća para nego sad, ili se sad tako procenjuje? Ako poredimo cene iz različitih vremenskih perioda, treba uračunati inflaciju u međuvremenu..
 
U blicu su i nacrtane petlje koje ce biti gotove do 2012.Dakle ovako(nema slika na sajtu blica).

Evo ovako,dakle u jurija gagarina nece biti ove obelezena sa zutim x-om.
gagarinb.jpg


Dok kod radnicke nece graditi kruzne tokove,i ovo obelezno sa zutim i brojem 1 ce se spajati u nivou sa mostom.

radnicla.jpg
 
Sprovođenje ovog tendera pored toga što je u ozbiljnom kašnjenju, izvodi se u drugačijim uslovima od onih koji su prvobitno najavljivani. Podsećanja radi, plan je podrazumevao da prioritet u izboru izvođača za prilazne petlje imaju domaća preduzeća dok bi se izgradnja finansirala iz budžetskih sredstava. U međuvremenu celokupno finansiranje je obezbeđeno iz stranih kredita, a zbog uslova stranih finansijera odstupilo se od prvobitnog plana.
e vidite kako se štite svoja preduzeća. lepo, hoćete naše pare - grade naša preduzeća, ne grade naša preduzeća - nema naših para
 
pričaš za prugu do aerodroma?

edit: oko petlje Radnička, ništa tu meni nije jasno. šta se na kraju gradi i kako će bre to da izgleda?
 
pa, pa metro... jbt 404 miliona evra(samo ne znam kako se doslo do te cifre)!!! zakljucili smo da je do sada 285 sa PDVom + 70,8 sa pdvom koji su za dio umpa na nbg(ono sto pise iza djilasa na slici)... gde se zadene ostatak od oko 50 miliona evra??? i sve to uz mnoga poluresenja i skaćenja. bez kamata!? za mene je ovo vec katastrofa. :mad: :rant: :bash: :violina:
 
Vrh