Четвртак, 11. новембар 2010.
Градоначелник одржао презентацију изградње новог моста преко Аде Циганлије
Градоначелник Београда Драган Ђилас одржао је данас у Скупштини града презентацију за новинаре, на којој је представио план изградње моста преко Саве, који је предвиђен да буде готов до краја 2011. године.
Градоначелник је прецизирао да ће мост са једним делом приступних саобраћајница, ако временски услови буду повољни, бити пуштен у употребу до краја следеће године, док ће сви остали радови бити готови у току 2013. године.
– Циљ данашње презентације је да једном заувек демистификујемо шта је мост, шта су приступне саобраћајнице и који је новац из кредита потребан за њихову изградњу. Подсетићу вас да је решење моста изабрала Комисија на челу са председником Српске академије наука и уметности господином Николом Хајдином, који је многе мостове у свету градио и многе награде добијао. Они су изабрали израду овог предлога моста, јер је према њиховој тврдњи на овој дужини јефтинији „висећи” него „греда мост”. Такође, све приче које се појављују у медијима да се за предвиђене паре од овог моста могу направити два до пет мостова, су бесмислене. Истина је да су средства обезбеђена из Европске инвестиционе банке и Европске банке за обнову и развој, које су нам одобриле средства по неупоредиво повољнијим условима од комерцијалних банака – указао је градоначелник.
Када је реч о приступним саобраћајницама, оне ће се на Новом Београду пружати све до Тошиног бунара, које ће пресецати петље у улици Јурија Гагарина, код Бувље пијаце и трећа код улице Агостина Нета. Дужина приступне саобраћајнице само на Новом Београду износиће 2,8 километара – истакао је градоначелник.
– План је да се у наредним годинама у граду, као живом организаму, приступне саобраћајнице „капиларно” шире. Када је реч о Чукаричкој страни, гради се петља код Хиподрома, која ће се наставити на Булевар патријарха Павла, и предвиђени тунел испод насеља Сењак, који треба да изађе на Аутокоманду. Друга петља у Радничкој улици веома је компликована за изградњу, јер је потребно да прихвати саобраћај и из Булевара патријарха Павла и тунела испод Сењака, као и да спроведе саобраћај према Пожешкој улици. Због специфичне ситуације, да не бисмо одсекли на стотине хиљада гарађана који живе на Бановом брду, Цераку, у Сремчици, Лазаревцу, Барајеву, определили смо се да се нова петља гради несметано од старе петље која је ту привремено направљена пре 30 година и за то ће нам бити потребно још годину дана. Када све буде готово, дужина моста износиће 1.000 метара, док ће дужина приступне саобраћајнице само до петље код Хиподрома износити 2.100 метара, а када се дода новобеградска дужина приступних саобраћајница од 2.800 метара са четири петље и већом дужином од моста за скоро пет пута, јасно говори зашто је и таква цена. Такође, желим да подсетим да је на почетку било предвиђено да се пројекат финансира из сопствених прихода, али не треба заборавити да је због светске економске кризе буџет Београда, већ две године уназад, смањен за 300 милиона евра. Подсећам да су кредити које су нам одобриле поменуте банке, са грејс периодом од три до пет година и каматом од два одсто на годишњем нивоу, неупоредиво повољнији од оних које дају комерцијалне банке, чије камате достижу и 10 одсто – указао је градоначелник и додао да Београд са садашњим буџетом од преко 500 милиона евра може да враћа тај кредит. Градоначелник је на крају излагања подсетио да се мост не гради да био био ту за његовог мандата, већ да би решио потребе будућих генерација у наредних 100 и више година.
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1420502
Градоначелник одржао презентацију изградње новог моста преко Аде Циганлије
Градоначелник Београда Драган Ђилас одржао је данас у Скупштини града презентацију за новинаре, на којој је представио план изградње моста преко Саве, који је предвиђен да буде готов до краја 2011. године.
Градоначелник је прецизирао да ће мост са једним делом приступних саобраћајница, ако временски услови буду повољни, бити пуштен у употребу до краја следеће године, док ће сви остали радови бити готови у току 2013. године.
– Циљ данашње презентације је да једном заувек демистификујемо шта је мост, шта су приступне саобраћајнице и који је новац из кредита потребан за њихову изградњу. Подсетићу вас да је решење моста изабрала Комисија на челу са председником Српске академије наука и уметности господином Николом Хајдином, који је многе мостове у свету градио и многе награде добијао. Они су изабрали израду овог предлога моста, јер је према њиховој тврдњи на овој дужини јефтинији „висећи” него „греда мост”. Такође, све приче које се појављују у медијима да се за предвиђене паре од овог моста могу направити два до пет мостова, су бесмислене. Истина је да су средства обезбеђена из Европске инвестиционе банке и Европске банке за обнову и развој, које су нам одобриле средства по неупоредиво повољнијим условима од комерцијалних банака – указао је градоначелник.
Када је реч о приступним саобраћајницама, оне ће се на Новом Београду пружати све до Тошиног бунара, које ће пресецати петље у улици Јурија Гагарина, код Бувље пијаце и трећа код улице Агостина Нета. Дужина приступне саобраћајнице само на Новом Београду износиће 2,8 километара – истакао је градоначелник.
– План је да се у наредним годинама у граду, као живом организаму, приступне саобраћајнице „капиларно” шире. Када је реч о Чукаричкој страни, гради се петља код Хиподрома, која ће се наставити на Булевар патријарха Павла, и предвиђени тунел испод насеља Сењак, који треба да изађе на Аутокоманду. Друга петља у Радничкој улици веома је компликована за изградњу, јер је потребно да прихвати саобраћај и из Булевара патријарха Павла и тунела испод Сењака, као и да спроведе саобраћај према Пожешкој улици. Због специфичне ситуације, да не бисмо одсекли на стотине хиљада гарађана који живе на Бановом брду, Цераку, у Сремчици, Лазаревцу, Барајеву, определили смо се да се нова петља гради несметано од старе петље која је ту привремено направљена пре 30 година и за то ће нам бити потребно још годину дана. Када све буде готово, дужина моста износиће 1.000 метара, док ће дужина приступне саобраћајнице само до петље код Хиподрома износити 2.100 метара, а када се дода новобеградска дужина приступних саобраћајница од 2.800 метара са четири петље и већом дужином од моста за скоро пет пута, јасно говори зашто је и таква цена. Такође, желим да подсетим да је на почетку било предвиђено да се пројекат финансира из сопствених прихода, али не треба заборавити да је због светске економске кризе буџет Београда, већ две године уназад, смањен за 300 милиона евра. Подсећам да су кредити које су нам одобриле поменуте банке, са грејс периодом од три до пет година и каматом од два одсто на годишњем нивоу, неупоредиво повољнији од оних које дају комерцијалне банке, чије камате достижу и 10 одсто – указао је градоначелник и додао да Београд са садашњим буџетом од преко 500 милиона евра може да враћа тај кредит. Градоначелник је на крају излагања подсетио да се мост не гради да био био ту за његовог мандата, већ да би решио потребе будућих генерација у наредних 100 и више година.
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1420502