Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

@mradulovicu

Ako kazes da je 95 odsto politicara od 2000. do danas bilo na republickim funkcijama, time samo dokazujes moju tezu. Ne vidim gde se ne razumemo. Mislim da je to sasvim dovoljno da izbor izmedju Pere i Mike na dan glasanja nece mnogo da ti pomogne. Naravno, Pera ako smeni Miku mozda ce da proceslja nekoliko Mikinih sumnjivih poslova, sto ce da da gradjanima iluziju da je krenuo da se razracunava sa korupcijom. Ali ce zato nas dragi Pera da zapocne jos gomilu sumnjivih poslova na drugoj strani koji ce da obogate njegov devizni konto. A zasto? E, pa zato sto Peri to nepostojanje sistema dozvoljava. OK, kazes, aj' da probudimo Lazu iz politicke apatije i kandidujemo ga na izborima. Deluje kao fin momak, zar ne? Ali, vidis, ja Lazi ne verujem. A ne. Otkud ja znam da se Lazi nece osladiti sve te silne agencije, odbori, tenderi, kozne fotelje, da ga nece zvati tetka iz Siljegovca da zaposli njenog malog itd. Ipak, nisam toliki optimista da verujem u mesijansku dimenziju pojedinih politicara.

Zloupotrebicu temu o mostu da ti ispricam jednu anegdotu, koja je jako poucna. Vidis, 2000. godine tadasnji DOS je imao jako slabu stranacku infrastrukturu i veoma pasivno clanstvo i jedan od glavnih smerova kamapenje jeste bio da se aktiviraju lokalni ljudi, tzv "komsije" koje bi od vrata do vrata animirali ljude koje vec dugo poznaju da glasaju za njih. Tada je u politiku uslo mnogo mladih ljudi koji do tada sa politikom nisu imali skoro nikakve veze. Uglavnom studenti ili diplomci, bez posla ili sa jadnim zaposlenjem. Ljuti na drzavu, vlast, Slobu. Buntovni, kao i mnogi na ovom forumu. Drzali su zapaljive govore. Dosta lopovluka, vikali su i nadali se, pa i obecavali bolju buiducnost. Znas gde su mnogi od tih momaka sada? Pa, i dalje po opstinama, raznim agencijama, odborima, javnim preduzecima. Vise ne nose teksas jakne i starke, doduse. Sada su u skupim odelima, sa blackberryjem u ruci, voze se u skupim crnim automobilima. To nije samo prica o tim ljudima, to je prica o coveku.
 
2012":qp03kibv je napisao(la):
Pa jasno je da je cenu napumpalo sistem "projektuj i izvedi" isto se desilo za linijom Metroa M2 u Varšavi koja je napumpana kao najskuplja u Evropi pa je tender poništen, i pristupilo se prvo projektovanju pa izvođenju i cena je drastično pala.Dakle sistem "radimo mi "ali ćemo vam naknadno ispostaviti završni račun je leglo korupcije :kafa:
Kad sam rekao da će nam se salvet-projektovanje obiti o glavu, popljuvaše me...
 
mradulovic":1xpzsdfp je napisao(la):
Homer Jay":1xpzsdfp je napisao(la):
BOKI SMOKI":1xpzsdfp je napisao(la):
...neka druga vlast ce ovu gresku ispraviti....
Boki druze, jedan savet, pokusaj ovakve recenice da izbacis iz glave. Zapravo, sve sto se dogodilo u prethodnih 10 godina ti je najbolji pokazatelj toga da puka promenjivost vlasti sama po sebi ne resava probleme.
kako mozesh ovo da kazesh :) po ovome sto si rekao ispada da su se kod nas vlasti smenjivale kao u italiji. U Beogradu od 97me vlada DS (mozda cak i od 96te), od 2000te na ovamo 95% politicara je bilo konstantno u vlasti na nivou Republike (sam DS samo 2 godine, prvog kostunicinog mandata nije bio na vlasti), sada nam se vratio na sedlo i SPS....ako nesto nismo imali ovih godina i ako nam nesto treba to je promena garnitura vlasti, ali ne u smislu promena imena stranki kojima pripadaju isti politicari. Case in Point : DS->LDP, G17->Partija Regiona

Sa ovako ravnodushnim "ali barem je most lep, ljubi ga baba, pile njeno pirgavo" (inache je i meni most lep, ali to je neizbezhno) ne da necemo, kroz 10,15 godina imati metro, nego cemo gurati pokvarene autobuse kao sredinom 90tih jer necemo moci da kupujemo nove, nakon sto poplacamo sve rate za kredite.

Ovaj grad treba da zivi i nakon izbora 2012te
Kada sam kazao neka druga vlast, mislio sam na 20 -30 godina. Malo duzi period.
 
Mali update, počeli su pripremni radovi na izgradnji prve direktne rampe za navoz na most sa NBGD strane, uklonjene su sve građevine i ograđen je prostor. Sledeće što možemo očekivati su makare da pobijaju šipove.
 
@nbumbic + Kad se ovaj most izgradi, stvarno ocekujem jednu seriju Insajdera na temu.
 
Ma kakav Insajder,neće im dati da predahnu već se cela operativa Porr,Srabag itd.seli na gradnju Metroa čeka nas svetla budućnost ;)
4367606-Picture-praising-the-Great-Leader--Pyongang-Metro-North-Korea-1.jpg
travelblog.org
North-Korea-Cherished-Anchorwoman.jpg
asianoffbeat.c
Pogledajmo kako će se nova spikerka Narodne TV objaviti završetak izgradnje most na Adi ,Ump i početak Metroa.. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=WHHrTp96yog
 
Београд
Мост без дна

Град је од 2006. године за изградњу ћуприје преко Саве, приступних чворишта „Радничка” и „Јурија Гагарина” и прилазног булевара од Тошиног бунара позајмио 290 милиона евра

MOST.jpg

(Фото Д. Јевремовић)

Вест да ће град Београд затражити још 90 милиона евра кредита од Европске инвестиционе банке (ЕИБ) за изградњу приступних саобраћајница ка мосту преко Аде Циганлије долила је уље на ватру у већ захукталој расправи да ли се најамбициознији грађевински пројекат претвара у финансијску рупу без дна. Четврти зајам (други од ЕИБ-а), према најавама челника у Скупштини града, биће искоришћен за финансирање две прилазне петље – у Радничкој и Улици Јурија Гагарина.

За изградњу три километара дугог приступног булевара са шест трака од Тошиног бунара до петље у Јурија Гагарина, град је од ове банке крајем 2009. већ позајмио 70 милиона евра. А од Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) Београд је 2006. и средином ове године узео кредите за подизање саме конструкције моста.

Први зајам, из 2006. године, вредан 69,6 милиона евра узет је када је вредност комплетног пројекта процењена на око 160 милиона (мост 85, а приступне саобраћајнице 65, остали трошкови још 10 милиона). Веровало се да даљих задуживања неће бити. Кредитни уговор са ЕБРД-ом подразумевао је да град из сопственог буџета одвоји још 80 милиона, чиме је уз ранију донацију из Европе од 10 милиона финансијска конструкција била затворена. По пријему понуда извођача, постало је јасно да је процена од 160 милиона за мост и прилазе нереална. Аустријски ПОРР, чија је понуда била најповољнија, тражио је око 120 милиона „само” да би премостио реку (без изградње приступница).

У међувремену, градски буџет остао је без доброг дела очекиваних прихода, па је скупштина у јулу ове године била приморана да од ЕБРД-а тражи још од 60 милиона евра не би ли „покрпила” своје учешће у раније договореном аранжману. Пристанак ЕБРД-а да надомести оно што је град требало да исплати уједно је значио да ће у наставку изградње сваки шраф на мосту бити оптерећен каматом.

Сабрано, град је од 2006. године за изградњу моста преко Саве, приступних чворишта „Радничка” и „Јурија Гагарина” и прилазног булевара од Тошиног бунара позајмио 290 милиона евра. У овом тренутку, нико од надлежних, а првенствено у Дирекцији за грађевинско земљиште и изградњу која је инвеститор пројекта, није јавно потврдио да ли је ово последње задуживање за мост који је кичма Унутрашњег магистралног полупрстена (УМП).

Махмуд Бушатлија, консултант за страна улагања, подсећа да се недоследност града као инвеститора најбоље увиђа поређењем садашњих изјава градских челника са оним што су говорили у изборној кампањи.

– Овај пројекат објективно је досегао цену четири до пет мостова, додуше не овог типа и изгледа. Тих 290 милиона, колико је позајмљено, је збир без камата и трошкова финансирања кредита који ће „дозидати” још најмање 120 милиона на ову цифру – истиче Бушатлија, додајући да у целој причи део одговорности сносе и банке.

У првом уговору са ЕБРД-ом, наиме, прецизиран је такозвани оквир кредитног задужења где је одређено колико се град може задужити у односу на буџет којим располаже.

– То се прати на основу четири параметра, и кад бисте затражили да видите однос „простирања и губера”, сигуран сам да би се испоставило да је граница задуживања давно пробијена. Банке су биле обавезне да кажу: „Изашли сте са игралишта” – закључује Бушатлија.

У Градској управи, међутим, подсећају да се цена самог моста није мењала од тренутка потписивања уговора са извођачем. Аранжман од 120 милиона није предвидео прилазне путеве који су, према речима градоначелника Драгана Ђиласа, посебан пројекат. ( :laugh: , prim HJ)

Александар Бијелић, градски менаџер, најавио је да се наредних седмица може очекивати почетак радова на приступним петљама.

– „Радничка” ће бити грађена по фазама како бисмо избегли саобраћајни колапс. Најлакше је затворити улицу и предати је радницима, али би то на овом месту имало озбиљне последице – рекао је Бијелић, додајући да би због тога обе петље требало да буду завршене до краја 2012. године.

Од рока за завршетак самог моста (крај 2011) тај датум разликује се за једну годину. Мост ће, истина, бити спојен са раскрсницом Царева ћуприја, али недостатак петље „Радничка” значиће да возачи из ове улице и Булевара војводе Мишића у том периоду неће имати приступ саобраћајници преко Саве.

----------------------------------------------

Топчидерски тунел дело краси

Најоштрији критичари позивају се на чињеницу да ће мост на Сави остати нефункционалан ако комплетна траса унутрашњег магистралног прстена не буде завршена што пре. То подразумева копање топчидерског тунела који ће Цареву ћуприју спојити са Аутокомандом. О овом, једнако сложеном пројекту, у јавности се не говори много, мада је познато да предрачун унутрашњег прстена предвиђа цену од 1,2 до 1,4 милијарде евра за изградњу свих потребних саобраћајница. Процене су стручњака да би овај пројекат био изводљив у случају да градски бруто производ годишње расте између пет и седам одсто, што је у овом тренутку далеко од реалног.

М. Луковић

објављено: 08.11.2010.
Izvor: Politika
 
Сад стигоше до 4-5 мостова... Питам се само док се не заврши, до колико ће мостова стићи... :kafa:
 
U blizini raskrsnice Tosin Bunar i Nikole Dobrovica srusena prva od cetiri kuce koje godinama smetaju izgradnji preostalih 250m ulice Tosin Bunar ka Zemunskoj i Vojvodjanskoj. Verovatno je razlog novi bulevar od Nikole Dobrovica ka mostu preko Ade, jer godinama nisu mogli da se dogovore sa tim stanarima, jos od prosirenje Tosinog Bunara. :kafa:
 
^Lepe vesti.

Sto se tice teksta iz politike-kao sto kazu cena-prava sitnica.

Da li postoji procena koliko bi kostao tunel ispod senjaka???
 
MaRkOs":2odqj461 je napisao(la):
U blizini raskrsnice Tosin Bunar i Nikole Dobrovica srusena prva od cetiri kuce koje godinama smetaju izgradnji preostalih 250m ulice Tosin Bunar ka Zemunskoj i Vojvodjanskoj. Verovatno je razlog novi bulevar od Nikole Dobrovica ka mostu preko Ade, jer godinama nisu mogli da se dogovore sa tim stanarima, jos od prosirenje Tosinog Bunara. :kafa:
Obzirom na sve okolnosti, ovo je razlog za vatromet.

Wile E. Coyote":2odqj461 je napisao(la):
Сад стигоше до 4-5 мостова... Питам се само док се не заврши, до колико ће мостова стићи... :kafa:
Gluvi telefoni, šta drugo reći.

Tvrdnja je bila da će za ukupnu, finalnu, cenu projekta, sa sve komplikovanim pristupnim saobraćajnicama i kamatama za sve podignute kredite mogla da se sagrade 2-3 jednostavnija i manje "atraktivna" mosta. A ovo sada odlazi u apsurd.
 
vucko":3aczayuo je napisao(la):
Da li postoji procena koliko bi kostao tunel ispod senjaka???
Колика год да је процена, на крају ће, у то не треба сумњати, изаћи више. А могуће је да се то чува за следећи мандат, јер је могуће за 4 године завршити тунел. Како год, сигурно ће то бити већи приоритет од било каквог метроа (укључујући и ЛРТ), јер метро се не може пустити у погон за једног мандата. Једино што може спречити градњу тунела у следећем мандату је то да ће градски буџет бити преоптерећен кредитима у вези овог дела УМП, па да неће моћи да се додатно задужи.
relja":3aczayuo je napisao(la):
MaRkOs":3aczayuo je napisao(la):
U blizini raskrsnice Tosin Bunar i Nikole Dobrovica srusena prva od cetiri kuce koje godinama smetaju izgradnji preostalih 250m ulice Tosin Bunar ka Zemunskoj i Vojvodjanskoj. Verovatno je razlog novi bulevar od Nikole Dobrovica ka mostu preko Ade, jer godinama nisu mogli da se dogovore sa tim stanarima, jos od prosirenje Tosinog Bunara. :kafa:
Obzirom na sve okolnosti, ovo je razlog za vatromet.
Апсолутно.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=EAsLAC417ac[/video]
 
Na konstantne tvrdnje da ce most biti beskoristan bez tunela i ostatka UMP-a moram da odreagujem. Nece, biti. Ceo Juzni beograd ce ga koristiti za prelazak preko Save. Pa to nije malo.

nbc0sm.jpg


Naravno, da se ne lazemo, NARAVNO, da bi bio znatno iskoristeniji, da se zavrsi UMP, ali to znaci da ce taj projekat pojesti sve finansije, cele sledece decenije, sto dalje implicira, da jos barem 20 godina necemo videti metro.

Sad se javlja hamletovska dilema. Da li dalja sredstva ulagati u metro, pa imati 2 nikad zavrsena projekta, poput zeleznickog cvora. Ili uloziti sve pare i kredite u UMP, a od metroa jos dugo ni milimetar.

Nesto mi se cini, da ce automobilski lobi, opet da prenese prevagu, jer ove hamletovske dileme ne bi ni bilo, da su u startu bili koncentrisani na metro. Jer, se sad, namece logican zakljucak, da je dosadasnje ulaganje u UMP, bilo bacanje para, ukoliko se ne nastavi sa njegovom izgradnjom. Samim izborom enormno skupog mosta, na nezgodnoj, i samim tim skupoj lokaciji, udario se temelj, daljim zalaganjima za UMP, stalnim naglabanjem o tome da je sve besmisleno ukoliko se UMP ne zavrsi.
Cak i veliki broj forumasa se zalaze za zavrsetak UMP-a, iako su veliki zagovornici metroa. To govori o mocnom psiholoskom uticaju ovako impozantnog polu-projekta.

Na kraju opet dolazimo do zakljucka da su nam i metro i UMP potrebni juce, ali nemamo para za sve. Na kraju je opet zakljucak da su prioriteti pobrkani.
 
Povodom diskusije o ceni ukupnog projekta novog mosta sa pristupnim saobraćajnicama, svi non-stop pominju poređenje od 290ME (koja još nije konačna i ne zna se na šta se odnosi), i neke potpuno paušalne ocene od 2 do 5 novih mostova. Meni nikako nije jasno da li iko ima ozbiljnu kalkulaciju stvarne cene tih 2-5 novih mostova sa sve pristupnim saobraćajnicama. Pri tom treba imati u vidu lokaciju i funkcionalnost. Sadašnji projekat UMP-a jeste osakatio smisao mosta, ali ne znači da će tako dugoročno ostati. Međutim do sada niko nije pokazao kako bi bilo moguće dobiti više jeftinijih mostova sa sličnim lokacijama i saobraćajnicama.
 
Koristiće ovaj most i još širi prostor od ovog obeleženog, dobar deo ljudi koji dolaze u grad Ibarskom ili iz pravca Obrenovca će takođe koristiti ovaj most dok se ne napravi autoput na tu stranu (a dotle je moguće da će i tunel da se napravi), na stranu što nisu obeleženi ni Železnik, Sremčica i Resnik.

I dalje ne mogu da shvatim da sva ekipa koja forsira automobilski saobraćaj ne forsira na sve načine i završetak obilaznice, posle kog bi njihov koncept odmah profunkcionisao primetno bolje, a priča kako nam je klasični metro preskup i nepotreban lakše ulazila običnom svetu u uši.
 
@stf,

Pitanje UMP vs. metro je samo jedna dimenzija rešavanja saobraćajnih problema BG-a, jer se metro odnosi isključivo na javni gradski prevoz, dok UMP služi i za javni prevoz, privatni prevoz, prevoz robe, komunalne i hitne službe. Metro je jedini koji može da smanji pritisak javnog i privatnog prevoza, a za to je potrebno strašno puno para. Ovako, gradnjom automobilske infrastrukture na parče, se bar nešto, u očima javnosti rešava, tako da je jasno da će svaka vlast pribeći tom konceptu.
 
Stf slazem se.Ali sada treba forsirati javni prevoz.Dakle da se oko ump-a samo uradi 2+2 do pozeske i rakovicki bulevar.Ostavi se bez izgradnje tunela do senjaka.

Da se gradi metro makar prva faza od nbg do vukovog spomenika i zavrsi prokop.Pa kada nemamo novaca mic po mic,pa kad dodjemo do eu,da nam udele za zavrsetak metroa i umpa...
 
stf":2b2pvhtx je napisao(la):
Na kraju opet dolazimo do zakljucka da su nam i metro i UMP potrebni juce, ali nemamo para za sve. Na kraju je opet zakljucak da su prioriteti pobrkani.
Наравно. Како год окренеш, изађе тако.
medjutim":2b2pvhtx je napisao(la):
I dalje ne mogu da shvatim da sva ekipa koja forsira automobilski saobraćaj ne forsira na sve načine i završetak obilaznice, posle kog bi njihov koncept odmah profunkcionisao primetno bolje, a priča kako nam je klasični metro preskup i nepotreban lakše ulazila običnom svetu u uši.
Објашњење је врло једноставно: ако би се изградила обилазница и растеретио град од транзита, не би могли да се ваде да је УМП изнад свега. Овако увек могу да кажу: ево, гужве су, кад се изгради комплетан УМП, биће мање. Ако се не би смањиле гужве по изградњи моста, могу да кажу: нису се смањиле, јер фали тунел. Па кроз 4 године тунел, па могу, ако се не смање гужве, да кажу: нису се смањиле, јер фали веза са аутопутем. И тако даље, нема ни м мд метроа бар још 20 година, а дотле ће се град толико угушити у дуговима, да пара за метро неће ни бити. Још је боља фазна изградња, јер свака фаза може да се заврши за једног мандата. Тако увек аутомобилско-трамвајски лоби односи превагу.
 
stf":2r7djk4n je napisao(la):
Na konstantne tvrdnje da ce most biti beskoristan bez tunela i ostatka UMP-a moram da odreagujem. Nece, biti. Ceo Juzni beograd ce ga koristiti za prelazak preko Save. Pa to nije malo.

http://i55.tinypic.com/nbc0sm.jpg
Jeste, niko ne može da tvrdi da koristi neće biti, ali neće biti srazmerna uloženom, tj potrošenom.
Dosta toga zavisi kako će na kraju biti izvedena veza sa Požeškom.
Po meni, za putnike sa desne obale na NBG strani najviše značaja će imati petlja u Jurija Gagarina. Prema svemu do sada objavljenom komunikacija sa ulicama sa suprtone strane železničkog nasipa nije bila prioritet.
 
ja bi ladno isao sa autokomande do sajma pa preko novog mosta do savskog keja sa druge strane, isao bi tako i do aerodroma,
 
bg259":21ghjgm1 je napisao(la):
ja bi ladno isao sa autokomande do sajma pa preko novog mosta do savskog keja sa druge strane, isao bi tako i do aerodroma,
Za obe destinacije ti deo nakon petlje u Jurija Gagarina, onako kako je zamišljen, nije od prevelike koristi ako bude ukrštanja u nivou i semafora.
 
relja":lj3n185x je napisao(la):
bg259":lj3n185x je napisao(la):
ja bi ladno isao sa autokomande do sajma pa preko novog mosta do savskog keja sa druge strane, isao bi tako i do aerodroma,
Za obe destinacije ti deo nakon petlje u Jurija Gagarina, onako kako je zamišljen, nije od prevelike koristi ako bude ukrštanja u nivou i semafora.
To je jedini razlog, zbog koga ce se Gazela i dalje vise koristiti.
 
Vrh