Iz cele ove priče proizilaze sledeći tužni zaključci, ili makar slutnje.
1.) Očigledno je da su stručnjaci znali da će most i zapetljanicije koštati preko 300 miliona, (Maletin je po izboru Đilasa za gradonačelnika slao pismo u kome ga je upozoravao na to. Možete videti to ovde -
http://www.aas.org.rs/pisma.html.
Ako je on, bez da je učestvovao u samom projektu, lako izračunao pravu cifru, znači da su i ljudi, koji su radili na projektu, znali da će troškovi biti preko 300 miliona. Sledi da su nas lagali - skroz proračunato.
Ne verujem da baš niko od gradskih funkcionera nije znao pravu cenu, (što bi rekli za Koštunicu - da nije bio obavešten)
Čak su i Pressu povodom njihovim članka u kojima su se iznosile tvrdnje da će ceo projekat koštati preko 300 miliona, slali saopštenja u kojima su ih optuživali za prljava kampanju i obmane te su i 2008 tvrdili da će most i sve ostalo biti 161 milion.
2.) "Uspešni" građevinski inžinjeri se očigledno bave politikanstvom i bez blama, zarad profita, lažu i mažu iako je svim njihovim kolegama jasno kao dan da ne govore istinu.
Npr. Hajdin je pričao da će most biti samo 10-15% skuplji nego predložene grede. Branio je ovo rešenje, a teško da nije znao da se javnost obmanjuje što se tiče troškova celog projekta.
Takođe, je malo verovatno da Jovin nije svestan da je njegov projekat metroa zastareo, a prihvata da ga vodaju po konferencijama za štampu i to ne kaže. Sledi da verovatno i njegovom društvu nije baš verovati kad pričaju o metrou.
Ispada da "uspešnim" građevincima treba verovati kad kritikuju neko rešenje, ali ne i kad pričaju o svojim projektima.
Znam da sad iz ogorčenja oko cele ove stvari preterujem, ali zar je logičnije verovati da svi ti ljudi su zaista toliko nestručni pa omaše procenu troškova za 100% na svom porjektu, a kad kritikuju onda stručno, tačno procene?
Tužno.
Ovo ne sme da se pusti da prođe tek tako, jer što onda ne bi uradili isto to i na narednom većem projektu?!
Koliko smo samo prokopa, a i metro linija izgubili zbog ovakvih muljevina?
Sadašnju garnituru treba definitvno preispitati zbog sledećih "propusta"
Intermost - gradi obilaznicu oko Novog Sada vrednu 40 miliona - proglasili su stečaj nakon što su napravili dug preko 8 miliona Evra dobavljačima, a naplatili su određene faze i zbrisali iz zemlje
Niko odgovoran
Alpina gradi 11 kilometara dugu deonicu magistrale ka moru od Užičkog mosta u Kokinom Brodu do Nove Varoši,
Napušta posao, dobila pare za neke faze radova.
Niko odgovoran
Most Beška II Alpina . kasni preko dve godine - sumnje u nekvalitetnu izradu stubova - ne gube posao.
Niko odgovoran.
Alpina i dalje dobija tendere u Srbiji.
Više deonica pruge rekonstruisanih u prethodnih par godina i opet uvode lagane vožnje na njima.
Niko odgovoran.
I na kraju krajeva,kompanijama koje brljaju poslove se isplaćuje novac, dobijaju nove tendere bez obzira na kašnjenje i druga odstupanja. Sa druge strane domaćim firmama se ne isplaćuje za već urađeno, Mrkonjić ih ganja na TV-u, a Alpini daje poslove.
Što?
Izvinjavam se GRAĐEVINCIMA koji su pošteni i savesni, svakako ne mislim da su svi takvi da bi prihvatali svo to laganje.Znam da me je cela ova situacije ponela.
Ja sam ekonomista, pa znam kako se osećam kad gledam Dinkića i još neke naše političare koji su ekonomisti kako bez blama lažu, a ostale ekonomiste kako ćute i ne bune, ako su sa njim.