Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

ne bio, već - bila na čamcu - izvinjavam se... :)


i dobar vam tim bilding, ovi u Unicreditu su išli na paintball - završilo se gomilom sredovečnih teteka sa uganućima, prelomima, oderotinama i ušinućima :)

Kod nas je bilo takmičenje dva tima u građenju najviše građevine od papira od jednog izdanja "Politike" ... i to u subotu :) srećom, menažment je znao da ja znam unapred šta će da bude zadatak, pa sam se lako izvukao :)
 
Igor":k4egpmd3 je napisao(la):
Blic
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/213778/Novi-kredit-90-miliona-evra

Krajem 2009. godine Grad uzima kredit od EIB od 70 miliona evra za izgradnju pristupnih saobraćajnica. U pitanju je deo novca od koga će se finansirati izgradnja nove saobraćajnice od oko tri kilometra u Novom Beogradu, od Tošinog bunara do mosta preko Ade Ciganlije, u okviru koje će biti izgrađeno šest raskrsnica. Takođe, na čukaričkoj strani mosta, gradiće se petlja „Radnička“, na koju će se nadovezivati sam most i postojeća saobraćajna mreža u Radničkoj ulici.
Hvala na pojasnjenju Igore :)

Dakle i mene smusise sa cenama.Zelim da vidim lepo poredjane ove cene

Most + pristupne petlje + pristupni putevi(UMP sa strane NBG).
 
vucko":3p677hht je napisao(la):
Zelim da vidim lepo poredjane ove cene

Most + pristupne petlje + pristupni putevi(UMP sa strane NBG).
To je upravo ono što na sve zanima - šta se smatra pod pristupnim saobraćajnicama, šta pod UMP-om, kad su u pitanu ugovori, cene, izvori finansiranja...? To je sve sada toliko izmešano da se, pa da sad ne preteram, otrglo kontroli.

I mi svi ovde godinama pratimo svaku vest, a da nas neko pita: šta je do danas usvojeno a šta se stavlja na glasanje sledeće nedelje - ne verujem da iko može da tvrdi da zna odgovor.
 
relja":2qsjtc6p je napisao(la):
ne bio, već - bila na čamcu - izvinjavam se... :)
meeeeeh na muskom smo terenu i pored svih tih raznovrsnih nickova ...ko ce vise da znam sve je ok ;)
 
relja":2d383t3y je napisao(la):
Nego, nešto drugo sam hteo da primetim - 300 miliona su prvi spomenuli glavni kritičari projekta (neko iz trojke Jovin-Maletin-Kostić, morao bih da potražim) i to kao grubu procenu. Meni se stoga namećeprvo sledeće logično pitanje - šta je u pitanju: svesno skrivanje kompletnih troškova, još od konkursa, ili nekompetencija i nezainteresovanost.
To namece dva logicna odgovora:
1. Da su namerno lagali, jer im u protivnom most ne bi prosao ni kod naroda.
2. Da su radili, blago receno,nestrucni ljudi.

Mislim da je u pitanju prva stavka.

@ nova i od mene +
 
nova":2yjkiosd je napisao(la):
relja":2yjkiosd je napisao(la):
ne bio, već - bila na čamcu - izvinjavam se... :)
meeeeeh na muskom smo terenu i pored svih tih raznovrsnih nickova ...ko ce vise da znam sve je ok ;)
Pa, razmišljao sam, ali kapiram da će se žensko manje uvrediti nego da nekom tipu odgovorim u ženskom rodu... :p
 
stf":3prko8q5 je napisao(la):
Mislim da je u pitanju prva stavka.
Pa, u svetlu ostalih saznanja, i jeste.

Iskreno, ja zaista, bez ironije, jedva čekam da se most završi i pusti u saobraćaj, da se provozam i da isprobam te pristupe koji toliko koštaju.
 
1. Da su namerno lagali, jer im u protivnom most ne bi prosao ni kod naroda.

Slazem se,poznato nam je da gradka vlast laze radi dobra gradjana,zapravo da bi progurali ono sto su naumili,jasno je...Valjda cemo uskoro shvatiti neke stvari oko tih cena kad izaberu izvodjace za pristupne petlje,valjda ce to uskoro da urade?
 
E, pa pošto se autorka fotogafija neće ljutiti, ja vidim disproporciju visine nedovršenog pilona (oko 1/4 četvrtine tek ostaje da se izgradi) u odnosu na visinu na kojoj se nalazi sam raspon (sve već toliko puta rečeno) , kao i to da se u trenutku fotografisanja suprotna obala nalazila na oko 100, a ne na 500 metara. Onaj anonimni taksista je bio u pravu - malo jeste smešno.
Ali - lepota je u oku posmatrača...
 
E...da su postavili tablu ispred gradičišta, sa nazivom objekta, investorom, .... cenom, rokom ,fotgrafijom ,.. itd

:laugh: zvuči poznato po nečijim propisima, jel da ? :lool:
 
Iz cele ove priče proizilaze sledeći tužni zaključci, ili makar slutnje.

1.) Očigledno je da su stručnjaci znali da će most i zapetljanicije koštati preko 300 miliona, (Maletin je po izboru Đilasa za gradonačelnika slao pismo u kome ga je upozoravao na to. Možete videti to ovde - http://www.aas.org.rs/pisma.html.
Ako je on, bez da je učestvovao u samom projektu, lako izračunao pravu cifru, znači da su i ljudi, koji su radili na projektu, znali da će troškovi biti preko 300 miliona. Sledi da su nas lagali - skroz proračunato.
Ne verujem da baš niko od gradskih funkcionera nije znao pravu cenu, (što bi rekli za Koštunicu - da nije bio obavešten)
Čak su i Pressu povodom njihovim članka u kojima su se iznosile tvrdnje da će ceo projekat koštati preko 300 miliona, slali saopštenja u kojima su ih optuživali za prljava kampanju i obmane te su i 2008 tvrdili da će most i sve ostalo biti 161 milion.

2.) "Uspešni" građevinski inžinjeri se očigledno bave politikanstvom i bez blama, zarad profita, lažu i mažu iako je svim njihovim kolegama jasno kao dan da ne govore istinu.

Npr. Hajdin je pričao da će most biti samo 10-15% skuplji nego predložene grede. Branio je ovo rešenje, a teško da nije znao da se javnost obmanjuje što se tiče troškova celog projekta.
Takođe, je malo verovatno da Jovin nije svestan da je njegov projekat metroa zastareo, a prihvata da ga vodaju po konferencijama za štampu i to ne kaže. Sledi da verovatno i njegovom društvu nije baš verovati kad pričaju o metrou.

Ispada da "uspešnim" građevincima treba verovati kad kritikuju neko rešenje, ali ne i kad pričaju o svojim projektima.
Znam da sad iz ogorčenja oko cele ove stvari preterujem, ali zar je logičnije verovati da svi ti ljudi su zaista toliko nestručni pa omaše procenu troškova za 100% na svom porjektu, a kad kritikuju onda stručno, tačno procene?

Tužno.

Ovo ne sme da se pusti da prođe tek tako, jer što onda ne bi uradili isto to i na narednom većem projektu?!

Koliko smo samo prokopa, a i metro linija izgubili zbog ovakvih muljevina?

Sadašnju garnituru treba definitvno preispitati zbog sledećih "propusta"

Intermost - gradi obilaznicu oko Novog Sada vrednu 40 miliona - proglasili su stečaj nakon što su napravili dug preko 8 miliona Evra dobavljačima, a naplatili su određene faze i zbrisali iz zemlje

Niko odgovoran

Alpina gradi 11 kilometara dugu deonicu magistrale ka moru od Užičkog mosta u Kokinom Brodu do Nove Varoši,
Napušta posao, dobila pare za neke faze radova.

Niko odgovoran

Most Beška II Alpina . kasni preko dve godine - sumnje u nekvalitetnu izradu stubova - ne gube posao.

Niko odgovoran.
Alpina i dalje dobija tendere u Srbiji.


Više deonica pruge rekonstruisanih u prethodnih par godina i opet uvode lagane vožnje na njima.

Niko odgovoran.

I na kraju krajeva,kompanijama koje brljaju poslove se isplaćuje novac, dobijaju nove tendere bez obzira na kašnjenje i druga odstupanja. Sa druge strane domaćim firmama se ne isplaćuje za već urađeno, Mrkonjić ih ganja na TV-u, a Alpini daje poslove.

Što?





Izvinjavam se GRAĐEVINCIMA koji su pošteni i savesni, svakako ne mislim da su svi takvi da bi prihvatali svo to laganje.Znam da me je cela ova situacije ponela.
Ja sam ekonomista, pa znam kako se osećam kad gledam Dinkića i još neke naše političare koji su ekonomisti kako bez blama lažu, a ostale ekonomiste kako ćute i ne bune, ako su sa njim.
 
@nova kao svaki novi simbol grada prva generacije ce da ga mrzi, kao sto je ejfelov toran bio proglasen ruglo pariza....
:p

ps da je most bio napravljen na "jeftin nacin" od armiranog betona recimu, najverovatnije bi izgledao ovako

kadbibilo.jpg
 
@bg 259

Zasto odmah ides binarnom logikom?Ako neko kritikuje cenu mosta,ne znaci da je on umesto najskuplje varijante za drugu krajnost,najjeftiniju varijantu sa gredom.

Mislis da nas i tu ne bi lagali oko novca koliko je potrebno za izgradnju?Sigurno bi,samo bi manje imali novaca za kasicu prasicu
 
Bilo bi +05 ali posto ne moze bice +1 bg259 to za ajfelov i generacije. Ali bas tih 05 je zbog toga, jer sam nekako stekao utisak da cenu mosta sa pristupnim istopovecuju sa samim mostom koji je jako lep i jeste simbol Beograda. E sada to sto su oni zeznuli to je njihova stvar, ali i pored toga bice simbol beograda. kao sto sam napomenuo jedared, neka druga vlast ce ovu gresku ispraviti. Da je moglo odmah moglo je.(Mislim na pristupne). A to za cenu, pa navikli smo da nas kradu valjda, i mi to za sada a i u dogledno vreme ne mozemo promeniti. Jos nesto vezano za pristupne. Kada su najavili gradnju petlje na pancevackom, ili devanisane raskrsnice sta vec, koja ce ubrzati saobtracaj i rasteretiti guzve, isto ce uraditi i sa ovim pristupnim kada neka druga vlast iskoristi njihov nameran nemarluk, zarad svojih poena i zarad svog nekog novog nemarluka.
 
Nisam baš siguran da je izabrano rešenje bilo najskuplje rešenje.
 
BOKI SMOKI":1vb8f31v je napisao(la):
. E sada to sto su oni zeznuli to je njihova stvar,
Khm ovaj pa meni se čini da je to i naša stvar. Recimo nije sve jedno da li smo dobili 1 ili 2 mosta. Ajde da ne ulazimo u debatu da li je moglo dva mosta za iste pare ili ne. Verovatno je moglo bar most i 50 autobusa ili 10 tramvaja više, garnitura BG voza ili završetak Kliničkog centra Srbije.

Složićeš se to je ipak naša stvar i tiče nas veoma-

BOKI SMOKI":1vb8f31v je napisao(la):
A to za cenu, pa navikli smo da nas kradu valjda, i mi to za sada a i u dogledno vreme ne mozemo promeniti.
To ne možemo promeniti nikad, ako prihvatamao kao nešto normalno.
Političari jesu osteljivi na javno mišljenje.
Ako dovoljno njih pukne zbog korupcije, neki zaglave u zatvoru itd. stvari će se popraviti.

BokiSmoki, kontam šta hoćeš da kažeš, nažalost jesi u pravu, ali ako se bunimo pre će se stvari poboljšati.


Najstrašnija diskusija koju sam imao na temu mosta jeste sa dve osobe, od kojih je jedna sa Petlovog brda, a druga sa Košutnjaka i rade na NBG
Kažu ma nema veze, samo da sagrade taj most pa neka su uzeli i 100 miliona.Potom, ma BG voz je bespotreban, a bolje da gradimo puteve i mostove nego metro.

Jedna ili dve linije ništa ne rešavaju i neće biti od koristi.

Njihov stav prema metrou je naravno posledica činjenice da metro u njihov deo grada neće doći ne za 30 godina, a možda i nikad, a most koriste.

@Šumar.

Nije izabrano najskuplje rešenje. To je opravdanje što se ne pravi žirafa već igla
 
BOKI SMOKI":cw5qtotu je napisao(la):
...neka druga vlast ce ovu gresku ispraviti....
Boki druze, jedan savet, pokusaj ovakve recenice da izbacis iz glave. Zapravo, sve sto se dogodilo u prethodnih 10 godina ti je najbolji pokazatelj toga da puka promenjivost vlasti sama po sebi ne resava probleme.

Zapravo, Srbiji cak nisu potrebne sistemske reforme, vec za pocetak sistem, buduci da je vrlo pretenciozno ovu oligarhijsko-burazersku shemu nazivati tim imenom.

Sve sto ti nudi alternativna vlast jeste da ce raditi sve isto "ali samo poseteno". Zasto bih ja njima verovao na rec!? Verovali smo na rec i onima koji su danas u foteljama, pa su nas u mnogim poljima izneverili.

'Ajmo samo dnevnopoliticki da gledamo na ovaj most - centralna figura DS, tu je oko mosta sve jasno. DSS je sedeo u vlasti kada je ideja mosta progurana i tada im nije smetao, danas kada su u opoziciji, smeta im. SPS je u kapanji 2008. govorio kako se za ovaj most mogu izgraditi cetiri jeftinija, a na sledecoj sednici ce da podignu rucice za novi kredit.

Mislim da sada shvatas sta zelim da ti kazem.
 
@nbumbic,Pa neka promene stan bliže Metrou...tako se to radi u svetu ;) a ono "Metro do kućnoga praga" ili potpisi stanara da se i njima napravi ulaz direktno iz lifta je naličije auto destrukcije,ako je meni loše ajde da ostalima bude još gore..neka se isele u Pendžer Varoš tamo se hoda do posla i nazad.. :)
 
Homer Jay":nqbljncv je napisao(la):
BOKI SMOKI":nqbljncv je napisao(la):
...neka druga vlast ce ovu gresku ispraviti....
Boki druze, jedan savet, pokusaj ovakve recenice da izbacis iz glave. Zapravo, sve sto se dogodilo u prethodnih 10 godina ti je najbolji pokazatelj toga da puka promenjivost vlasti sama po sebi ne resava probleme.
kako mozesh ovo da kazesh :) po ovome sto si rekao ispada da su se kod nas vlasti smenjivale kao u italiji. U Beogradu od 97me vlada DS (mozda cak i od 96te), od 2000te na ovamo 95% politicara je bilo konstantno u vlasti na nivou Republike (sam DS samo 2 godine, prvog kostunicinog mandata nije bio na vlasti), sada nam se vratio na sedlo i SPS....ako nesto nismo imali ovih godina i ako nam nesto treba to je promena garnitura vlasti, ali ne u smislu promena imena stranki kojima pripadaju isti politicari. Case in Point : DS->LDP, G17->Partija Regiona

Sa ovako ravnodushnim "ali barem je most lep, ljubi ga baba, pile njeno pirgavo" (inache je i meni most lep, ali to je neizbezhno) ne da necemo, kroz 10,15 godina imati metro, nego cemo gurati pokvarene autobuse kao sredinom 90tih jer necemo moci da kupujemo nove, nakon sto poplacamo sve rate za kredite.

Ovaj grad treba da zivi i nakon izbora 2012te
 
Nbumbic dolazimo do suštine da dosta ljudi da ne kažem većina gleda samo sopstvene interese čak i kad je infrastruktura u pitanju. Dobre si primere naveo jer kad je njihov kraj u pitanju daj sve najbolje u suprotnom to je bespotrebno bacanje para.
Što se konkretno ovog mosta tiče mislim da je stvarno preko potreban. E sad da li ovakav ili drugačiji to je drugo pitanje. Slično Homeru kad prodjem tuda imam neki osećaj zadovoljstva da konačno nakon dve decenije počinjemo napredovati. Sama činjenica da nakon 40 godina dobijamo most govori sve.
 
Ja i dalje mislim da je u pitanju, pored svega ovog što je Bumbić naveo i što je nesporno, takođe i nesposobnost da se sabere 2 i 2. Svaki projekat na kraju izađe mnogo skuplji nego što je najavljivano. Nije samo ugrađivanje u pitanju, sigurno je i to uračunato u početnu cifru.
 
Pa jasno je da je cenu napumpalo sistem "projektuj i izvedi" isto se desilo za linijom Metroa M2 u Varšavi koja je napumpana kao najskuplja u Evropi pa je tender poništen, i pristupilo se prvo projektovanju pa izvođenju i cena je drastično pala.Dakle sistem "radimo mi "ali ćemo vam naknadno ispostaviti završni račun je leglo korupcije :kafa:
 
Vrh