Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Jel' ti to mene malo pokušavaš da isprovociraš ili šta?

Slobodan Pavlović je finansirao most, Ljubivoje Kostić je radio na projektu i na izvođenju. Ili si ti pobrkao termine "graditi" i "finansirati", ili nisi pročitao post koji komentarišeš?
 
relja":4ktmsol5 je napisao(la):
Jel' ti to mene malo pokušavaš da isprovociraš ili šta?

Slobodan Pavlović je finansirao most, Ljubivoje Kostić je radio na projektu i na izvođenju. Ili si ti pobrkao termine "graditi" i "finansirati", ili nisi pročitao post koji komentarišeš?
Zasto bih te provocirao? Niti sam takav kao sto me opisujes po prirodi niti cu ikada biti! Ne vidim sta sam pogresno rekao? U ovom slucaju privatnik tj Pavlovic je finansirao most i prelaz preko njega se naplacuje ( 120din ). Relja ti imas dosta znanja samo ti ne valja to sto umes malo sa visine da posmatras a nikada ne znas ko je sa druge strane :) Pratim ovaj forum odavno i eto resio sam i da se registrujem prosle nedelje i okacim neki post ali ne da provociram kao sto ti rece :( Zaista sam pitao ko je Kostic posto me je interesovalo a ne da provociram bilo koga. Ako si takav utisak stekao stvarno izvini. I mislim da je krajnje vreme da se vratimo temi ,sada i ja mislim da smo bas otisli predaleko od samog mosta na Adi. Zivim u blizini pa cu otici sutra da slikam malo i postavim i svoje prve fotke na forum :)
 
OK, dobrodošao na forum (preći ću ovaj put preko ovog kvalifikacija :) ), ovde uvek ima mesta za ljude dobre volje...

Dobra mesta za fotografisanje mosta su ti kod Šest topola i kod marine u bloku 70a na Novom Beogradu, a dosta dobro se vidi i sa splavova na šetalištu kod blokova - tj. bode oči...
 
medjutim":a5uru13s je napisao(la):
bokili84":a5uru13s je napisao(la):
(6.) Ljubivoje Kostić preko neupućenih ili na neki način zainteresovanih medija vodi kampanju jer je gubitnik na konkursu - njegov rad nije dobio nikakvu nagradu ili priznanje (bez komentara).

Ovim je sve receno.
Istom tom logikom ne treba uzimati za ozbiljno ni one koji su pobedili, oni to pričaju samo zato što su uzeli pare i priznanje..
Да знаш да је овај твој пост врло интригантан. +1
 
Петак, 05. новембар 2010.

Седница Скупштине града заказана за четвртак, 11. новембар

Председник Скупштине града Београда Александар Антић заказао је за четвртак, 11. новембар, с почетком у 10 часова, 27. седницу Скупштине града Београда.

На дневном реду Скупштине налази се Предлог одлуке о задужењу града Београда за финансирање изградње прилазних путева у оквиру пројекта „Мост на Сави и прилазни путеви”, као и Предлог о допуни одлуке о задужењу града за финансирање инвестиционих пројеката.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1419575
 
ko posle ovih slika moze da tvrdi da most nije estetski lep....
 
Sobzirom da postoji i limit zaduživanja ovog grada, ne mogu da ne pomislim da to nema uticaja na rešenja i samu izgradnju prilaznih puteva takozvanom ,,Kineskom mostu,, jer i kod tog projekta koliko sam razumeo posebno je most a posebno prilazi tj. putevi. Ne bi bilo prvi put da se pirstupi kompromisnim rešenjima malo amo a malo tamo. Imamo svašta a zapravo nemamo ništa kako treba.
 
Da stavimo tačku na i sa pričom da li su ili ne naši gradski oci nama rekli da će samo most ili i most i pristupni putevi koštati 161 milion.
Ovo je deo iz saopštenja za javnost od 19. jun 2006. koji možete pogledati na sajtu grada na sledećem linku http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1238398


Наша процена је да ће изградња моста коштати 161,1 милион евра, при чему ће за изградњу моста бити потребно око 85 милиона, за изградњу прилазних путева 65 милиона, за пројектни менаџмент и инжењеринг 7,5 милиона, за јединицу за управљање програмима три милиона и за технички надзор и учешће приватног сектора и финансирање 0,6 милиона евра
E sad ako neko i dalje tvrdi ili bolje rečeno naseda na priče, ne oni su rekli samo cenu izgradnje mosta, a ne i pristupnih puteva - onda to nije iskreno.
Meni samo nije jasno kako se neki forumaši sećaju da su pričali da će most i pristupni putevi koštati 300 miliona.
Sad vas samo molim da ne krenete sa pričom da je tih 140 dodatnih miliona ono parče UMP-a na Novom Beogradu


Prekopirao sam dole celo saopštenje za javnost.
Obratite pažnju na dve stavke

Кредит се даје на 15 година, са грејс периодом од четири године, тако да његова отплата почиње 21. јула 2010. године

Ових 69,9 милиона евра је била граница дефинисана нашим прошлогодишњим буџетом, односно толико ми као локална самоуправа можемо да позајмимо.


Понедељак, 19. јун 2006.

Ненад Богдановић и Хенри Расел потписали Уговор о кредиту за градњу моста преко Саве


Градоначелник Београда Ненад Богдановић и заменик директора за Сектор градске инфраструктуре Европске банке за обнову и развој Хенри Расел потписали су данас у Старом двору Уговор о кредиту за градњу моста преко Саве. Уговор је у име Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда потписао и њен директор Борис Ранковић. Потписивању су присуствовали и градски менаџер Бојан Станојевић и главни градски архитекта Ђорђе Бобић.

– Наша процена је да ће изградња моста коштати 161,1 милион евра, при чему ће за изградњу моста бити потребно око 85 милиона, за изградњу прилазних путева 65 милиона, за пројектни менаџмент и инжењеринг 7,5 милиона, за јединицу за управљање програмима три милиона и за технички надзор и учешће приватног сектора и финансирање 0,6 милиона евра. Посебно бих нагласио да ће се за послове који се буду финансирали из буџета града, као што је изградња прилазних путева, тендер расписивати према нашем закону, док ће се мост градити према правилима ЕBRD-а – рекао је Богдановић.

Износ од 69,6 милиона евра биће обезбеђен из кредита Европске банке, 0,6 милиона износи њена донација, три милиона је обезбеђено донацијом Европске агенције за реконструкцију, а град ће из буџета издвојити 87,9 милиона евра. Европска банка ће извшити синдикацију кредита међународним комерцијалним банкама „Hypo-Alpe-Adria International AG”, „Dexia Kommunalkredit” и „Niederösterreichische Landesbank-Hypothekenbank AG”, па ће Европска банка дати 49,9 милиона, а пословне банке 20 милиона евра. Град ће на овај начин добити прву дугорочну синдикацију и почетни приступ међународним капиталним тржиштима. За синдикацију кредита је важно и да пословне банке кредит дају граду под потпуно истим условима као и ЕBRD јер кредит представља целину.

– Ових 69,9 милиона евра је била граница дефинисана нашим прошлогодишњим буџетом, односно толико ми као локална самоуправа можемо да позајмимо. Посебно је важно да ће тај износ први пут у Србији бити реализован путем сарадње са комерцијалним банкама – рекао је градоначелник Ненад Богдановић.

Кредит се даје на 15 година, са грејс периодом од четири године, тако да његова отплата почиње 21. јула 2010. године. Каматна стопа је 2,8 одсто плус Еурибор. Каматна стопа би могла да буде смањена за 0,4 одсто уколико би кредитни рејтинг града био ББ, а 0,9 одсто уколико би рејтинг био БББ или бољи.

Ненад Богдановић се захвалио ЕBRD-у што је препознао град као озбиљну институцију јер није тражио никакве посебне гаранције за кредит. Он је изразио и уверење да ће конкурс за израду главног пројекта ускоро бити припремљен и да ће део посла почети да се ради већ 2007. године. Сви послови ће се добијати на јавном тендеру и биће у складу са законом, рекао је Богдановић.

Хенри Расел је изразио уврење да ће се изградњом моста решити проблем преласка из старог у нови део Београда, што ће смањити застоје у саобраћају и самим тим редуковати емисију издувних гасова. За Београд је посебно важно и финансијско поверење јер ниједан град у југоисточној Европи досад није добио тако дугорочан и висок зајам. Ово је други кредит који је ЕBRD одобрио граду – први је 27. јуна 2001. године дат за реконструкцију инфраструктуре јавног превоза, водоснабдевања и даљинског грејања. Износ кредита је био 60 милиона евра, и то по 20 милиона за сваку од транши. И овај кредит је одобрен на 15 година, са грејс периодом од четири године, тако да се он отплаћује 2016
 
Igor":2zzkph02 je napisao(la):
Pre svega zabune od pocetka nije ni bilo sta je ukljuceno u cenu tj kako je podeljeno. Jedino je problematicna sama cena i kreditiranje koje prvobitno nije bilo planirano za pristupne petlje.

Po nacinu na koji je predhodni tekst napisan i uz odredjenu tendencioznost ne bih ga shvatao kao skroz relevantnim i ako ima tacnih delova. Voleo bih da neko nadje neki citat iz ozbiljnijih medija da je receno da ce most sa sve pristupnim saobracajnicama da kosta 120mil
Hvala nbumbic na zvanicnoj informaciji koju nisam mogao da iskopam koja pokazuje drasticnu razliku i ako nije receno 120mil nego 160mil za most sa pristupnim opet je velika razlika.
 
E sad je ostalo da se vidi zašto je cena skoro dupla. Mali deo otpada na deo UMP na Novom Beogradu, još jedan deo otpada na komplikovaniju petlju Radnička, za deo ka Rakovici se ne zna da li će i on biti finansiran iz ovih para, ali sve to zajedno ne bi smelo da izađe ovoliko. Uz sve to, kamata je bila vezana za Euribor, koji je pao (sad je tek počeo da raste). Neko se debelo preračunao. Bumbiću +1 za korpus delikti.
 
bokili84":23yzwct8 je napisao(la):
relja":23yzwct8 je napisao(la):
Jel' ti to mene malo pokušavaš da isprovociraš ili šta?

Slobodan Pavlović je finansirao most, Ljubivoje Kostić je radio na projektu i na izvođenju. Ili si ti pobrkao termine "graditi" i "finansirati", ili nisi pročitao post koji komentarišeš?
Zasto bih te provocirao? Niti sam takav kao sto me opisujes po prirodi niti cu ikada biti! Ne vidim sta sam pogresno rekao? U ovom slucaju privatnik tj Pavlovic je finansirao most i prelaz preko njega se naplacuje ( 120din ). Relja ti imas dosta znanja samo ti ne valja to sto umes malo sa visine da posmatras a nikada ne znas ko je sa druge strane :) Pratim ovaj forum odavno i eto resio sam i da se registrujem prosle nedelje i okacim neki post ali ne da provociram kao sto ti rece :( Zaista sam pitao ko je Kostic posto me je interesovalo a ne da provociram bilo koga. Ako si takav utisak stekao stvarno izvini. I mislim da je krajnje vreme da se vratimo temi ,sada i ja mislim da smo bas otisli predaleko od samog mosta na Adi. Zivim u blizini pa cu otici sutra da slikam malo i postavim i svoje prve fotke na forum :)
inace,taj most je kao neki poklon doticnog "dobrotvora" svom rodnom kraju,a naplacuje mostarinu 20 god. most jos uvek nema upotrebnu dozvolu
 
Ako je slovenacka firma koja stoji iza mosta na Adi mogla da duplira cene svojih projekata u Sloveniji i pritom da isfusira radove,ne vidim zasto ne bi mogli isto ili jos gore u Srbiji.
 
Ajd da vidimo da li ce im zabraniti dalji rad kod nas kao sto su u Sloveniji uradili ili ce da im nabace jos poslova :kafa:
 
@ nova +1 za extra slike iz sasvim nove vizure. Ozbiljno razmišljam da nabavim čamac zbog ovakvog pogleda! :kk:
 
Prvo moramo da znamo šta ulazi u pristupne saobraćajnice, znamo sigurno da je to petlja Radnička i petlja u J. Gagarina. Da li je zadnji kredit uzet samo za to ili i za deonicu J. Gagarina - Tošin bunar, Bul. patrijarha Pavla, Hipodrom (za Hipodrom znam da je do sad finansiran budžetom grada ali možda je presušio). Znači prvo moramo znati za koje je to sve deonice kredit, jer tehnički po njima čak i budući tunel može biti pristupna saobraćajnica za most. Ima tu dosta nejasnoća.
 
pitanje za moderaciju:

jel mogu da se razdvoje teme npr "most na adi i ump - construction updates" i "most i ump - diskusija za i protiv", posto verujem da nas ima dosta koje zanima iskljucivo kako napreduje izgradnja, dok bi se na drugom vodile ove diskusije o tome da li je most potreban i cena adekvatna, koje mene licno a verujem i jos po nekog prilicno ne zanimaju i smaraju?
 
Slažem se sa Elliotom da nekom ko hoće da stvarno uživa u izgradnji ovog projekta smetaju priče o kreditu, budžetu, malverzacijama itd.
što je neizbežno kod nas u bilo kom projektu.
 
Hvala na predlozima koji uglavnom i budu sprovedeni ali ovoga puta mislim da treba tema da ostane ovakva kakva je sada tacnije i pracenje izgradnje i diskusija o ump-u mostu i "zanimljivostima" sa ove i one strane zakona kada su finansije u pitanju i naravno planskim temama sto mi je specijalnost :p Kad malo bolje razmislim ova tema je i zapoceta na temeljima dileme za i protiv pa tek onda pracenja izgradnje kada se sa njom i pocelo pa bi steta bilo da se to sada deli i razvodnjava sto bi se reklo
 
Slažem se.

To bi onda bilo razdvajanje na temu "za odrasle" na kojoj bi se skupli svi negativni aspekti projekta nastali kao posledica očajnog planiranja i temu "za klince" (bez uvrede), na kojoj bi svaki drugi post bio tipa

super :kk: sviđa mi se
i galerije fotografija članova foruma - mislim, ljudi, izađite, prošetajte se i pogledajte, ipak se gradi u NAŠEM gradu.

Takođe, tema o finansiranju i malverzacijama bi bila potpuno "hejterska" i zato ne bi dugo opstala (a bio bi dobar način gašenja kritike, znam :) ). Moderatori bi morali da edituju i premeštaju postove, što bi izazvalo nepotrebne konflikte na forumu.
 
Egzekli ;)

Nego relja nadam se da si glasao na prvoj strani sajta sto ocekujem i od ostalih forumasa :)
 
shumar":1g3k67bq je napisao(la):
Prvo moramo da znamo šta ulazi u pristupne saobraćajnice, znamo sigurno da je to petlja Radnička i petlja u J. Gagarina. Da li je zadnji kredit uzet samo za to ili i za deonicu J. Gagarina - Tošin bunar, Bul. patrijarha Pavla, Hipodrom (za Hipodrom znam da je do sad finansiran budžetom grada ali možda je presušio). Znači prvo moramo znati za koje je to sve deonice kredit, jer tehnički po njima čak i budući tunel može biti pristupna saobraćajnica za most. Ima tu dosta nejasnoća.
Pristupne saobracajnice su zapravo pristupne petlje mostu(radnicka i jurija gagarina).

.UMP uopste nije pominjan,tek ce uzeti kredit za njega sto se tice od petlje jurija gagarina do tosinog bunara.
 
Blic
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/213778/Novi-kredit-90-miliona-evra

Krajem 2009. godine Grad uzima kredit od EIB od 70 miliona evra za izgradnju pristupnih saobraćajnica. U pitanju je deo novca od koga će se finansirati izgradnja nove saobraćajnice od oko tri kilometra u Novom Beogradu, od Tošinog bunara do mosta preko Ade Ciganlije, u okviru koje će biti izgrađeno šest raskrsnica. Takođe, na čukaričkoj strani mosta, gradiće se petlja „Radnička“, na koju će se nadovezivati sam most i postojeća saobraćajna mreža u Radničkoj ulici.
 
Jesam, naravno :) ja bih (da sam se angažovao - kao što nisam) malo drugačije formulisao ponuđene odgovore. Mislim da postoji mogućnost da se rezultati različito tumače - ne gledamo svi isto na termine "neprihvatljiva cena" i "dosadašnja cena"... ako bi smo se zadubili...


Nego, nešto drugo sam hteo da primetim - 300 miliona su prvi spomenuli glavni kritičari projekta (neko iz trojke Jovin-Maletin-Kostić, morao bih da potražim) i to kao grubu procenu. Meni se stoga namećeprvo sledeće logično pitanje - šta je u pitanju: svesno skrivanje kompletnih troškova, još od konkursa, ili nekompetencija i nezainteresovanost.
Prozaična objašnjenja su obično i tačna objašnjenja, ali u ovom slučaju je mrtva trka...


@Nova - mnogo lepe fotografije :) U petak sam ti baš zavio što si u to doba dana bio na čamcu :kk:

A građevina...meeehhhh
 
relja":2mc6qgxn je napisao(la):
@Nova - mnogo lepe fotografije :) U petak sam ti baš zavio što si u to doba dana bio na čamcu :kk:

A građevina...meeehhhh
Hvala svima! Ali moram da kazem, kao neko ko kriticki gleda od pocetka na gradnju ovog mosta, redje sam pronalazila pozitivne strane... Slike su nastale jer radim u firmi koja voli tzv teambuildinge, uglavnom neomiljene nama zaposlenima. Medjutim, krstarenje rekom po takvom danu (u pocetku smo ga psovali jer ne mozes da zbrises kad hoces) ... divota (grad je potpuno drugaciji sa reka). A onda kako ne slikati nesto sto ne mozes da promasis ;), a posto sam ja i dobre volje, sto da ne obradujem i sve fanove "novog simbola..."
 
Vrh