Vračar
Intermediate
Nbumbicu, ja sam u svom prethodnom postu upravo izneo argument zašto tvoju analizu smatram površnom. Ništa lično, ali projektovati cenu produžetka postojeće linije u Sofiji na cenu metroa u Beogradu, gde se gradi od nule, pa još na osnovu toga izvesti celu računicu mi deluje jako naivno. Ne mislim da je po sredi neznanje ili neka loša volja, ali mi je sve delovalo kao kritika zbog kritike, što ne smatram prihvatljivim. Naravno da se kritika ne treba gušiti, niti drugačije mišljenje, ali sam mišljenja da kritika zbog same kritike nije nivo ozbiljne diskusije.nbumbic":30crtodw je napisao(la):Slažem se, lako je biti general posle bitke, samo jako mrzim kad se ta fraza koristi radi gušenja kritike i drugačijeg mišljenja.
Ako već misliš da je moja analiza površna, daj dobru analizu iz koje se vidi na osnovu kojih činjenica tvrdiš kako je grad bez problema mogao da gradi metro i ovaj most tj. UMP.
Da smatram da se nešto od metroa umesto mosta moglo uraditi, ja bih i izneo svoju analizu, ali sam i tu u prethodnom postu vrlo jasno obrazložio da je sve ispod 1,1 milijarde EUR za jezgro pravog metroa neisplativo i nesvrsishodno. Dakle za manje pare ili LRT ili ništa, nema kompromisa kod tako ozbiljnog projekta kao što je teški metro.
Na osnovu onoga što se tad u Gradskoj kući pričalo. Očigledno je da niko u vlasti nije računao na mogućnost izbijanja svetske recesije.nbumbic":30crtodw je napisao(la):Na osnovu čega iznosiš takvu tvrdnju,linearne projekcije ili šta?Vračar":30crtodw je napisao(la):Budžet Beograda je skresan za 45%, sledeća godina je još neizvesnija a da nije bilo krize premašio bi milijardu svakako
Naravno da sam primetio, štaviše sve to je bio i razlog da se zainteresujem za arhitekturu i izgradnju grada kao svoj hobi i to je bio povod za moju registraciju na forumu (prvo SSC a zatim i BB) pre 6 godina. To što je Jovin uradio sjajan plan za metro, po meni i ispred svog vremena, ne znači odmah da je upravu za sve ostalo. Nisam ja idolopoklonik pa da se klanjam bilo kome. Za metro mu skidam kapu a njegovi stavovi za most mi deluju nestručni i neiskreni.nbumbic":30crtodw je napisao(la):Interesanto, a ti nisi primetio da još od 2004 dosta stručnjaka citiranih i na ovom forumu žestoko i konstantno kritikuju ovaj most.Vračar":30crtodw je napisao(la):Sada se svi prave mudrim, a 2004. (pa sve do početka 2008, kada nije bilo ni nagoveštaja krize) drugačije bi pričali
Recimo Maletin i Jovin, čiji bi predlog metroa ti usvojio.
I sam sam glasao tada za most (Pauk) i vrlo dobro se sećam šta je bilo i kako je bilo i koje rešenje je izabrano na netu. Odmah u startu je rečeno da će izabrani most biti samo predlog i da ne znači da će nužno biti izgrađen baš taj projekat. Odakle ti sada to da su čelnici grada pričali da će se graditi Žirafa? Čak je izražavano žaljenje što su građani izabrali najskuplje i najkomplikovanije rešenje (po meni i najružnije, grede ovde ne računam).nbumbic":30crtodw je napisao(la):Zar je tebi svejedno što su čelnici grada pričali da će se graditi Žirafa, a gradi se nešto sasvim deveto?
Priča je bila da će građani izabrati most od 8 projekata koje su izabrali gradski stručnjaci.
Evo da te posetim ovaj most je pobedio glasovima preko 11.000 ljudi
http://www.massvision.net/Data/Files/zirafa_001.jpg
http://www.beoland.com/ADAMOST/slike/6/03.jpg
a ovaj most što se gradi nije ni predstavljen među 8 projekata o kojima se glasalo.
Neko, je na sajtu Direkcije za građevinsko zemljište zaboravio da skine stranu na kojima su se videli predlozi za glasanje.
Ovde možete videti rezultata glasanja
http://www.beoland.com/ADAMOST/rezultat.html
a ovde sve predložene mostove.
http://www.beoland.com/ADAMOST/most1.html
Da li veruješ da su čista posla, ako se odjednom pojavi most koji se nigde ranije nije spominjao. Rekli su zbog želje građana smo izabrali najskuplji dizajn tj. most.
Naprasno su se odlučili za neku iglu koja je skuplja i od Žirafe.
Što nisu stavili i taj projekat na glasanje?
Što su nas zamajavali kad su već sami odlučili?
Drugo, sećam se da je Žirafa tada koštala oko 300 M, dok je Igla bila 180 M što je i logično pogledavši konstrukcije oba mosta. Da se danas gradila Žirafa (ne daj Bože) izašla bi na 500 M u ovom trenutku, ako ne i više.
Po meni je sasvim legitimno što su izabrali postojeće rešenje jer je lepše, elegantnije i jeftinije od izabranog na netu a na osnovu ankete je bilo vrlo jasno da zainteresovani građani definitivno žele pilon na špicu Ade čime je koncept grede zauvek odbačen.
Ni na jedno od ovih pitanja moja adresa nije ta na koju treba da se obratiš. Kada ja budem sedeo u vlasti i o tome odlučivao mogu da odgovaram na pitanja građanja.nbumbic":30crtodw je napisao(la):Što odmah nisu govorili da će ceo projekat da košta preko 300 miliona €?
Što se pred tender pričalo da je cena mosta sa pristupnim saobraćajnicama 161milon evra
(most oko 85 miliona, pristupne saobraćajnice oko 65, ostali troškovi oko 11 miliona evra).
Vidi: Austrijanci grade most preko Save http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/t53242.lt.html
isto to imaš i na: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=06&dd=03&nav_id=436051
Da možda nije zato što su domaće firme nudile most za 80 miliona, pa je bilo nezgodno da se kaže da će to koštati preko 300 miliona.
Usput Maletin je pričao da će cena biti između 300 i 400 miliona još u vreme proglašenja pobednika tenderra.
Zašto nisu slušana upozorenja da su Slovenci koji su uključeni u projekat mosta ozloglašeni u svojoj zemlji po tome što probijaju budžete za projekte u Sloveniji i preko 50%?.
Na projektu jednog tunela su uspeli da dobiju tender sa ponudom od 49 miliona, a cena je na kraju stigla do neverovatnih 140 miliona.Najgore je što je taj tunel totalni fušeraj:
Eto, makar naš most je samo duplo skuplji od predviđenog.LJUBLJANA, Zbog rušenja dijela maltera, koji je pao na automobil njemačkih turista, danas je ponovo zatvoren tunel Šentvid kod Ljubljane, peti put od puštanja u saobraćaj, 1. maja ove godine
Mislim da je u Srbiji uopšte previše kritike samo da bi se kritikovalo dok je konstruktivne kritike jako malo. Ovde ljudi smatraju da se u sve razumeju i mnogo vole da kritikuju drugoga jer smatraju da što više kritikuju više su pametni i sposobni, valjda. Takva kritika je oterala mnoge napredne projekte i ideje u beli svet, i ovo malo što se gradi je vrednije od zlata.nbumbic":30crtodw je napisao(la):Vračar zar ti zaista misliš da ne treba postavljati ova pitanja i kritikovati ceo posao oko mosta?
Sa druge strane, jasno mi je da je ovo forumska diskusija gde se okupljaju ljudi sličnih interesovanja, kojima je učešće na forumu prvenstveno hobi pa zbog toga ni samu diskusiju ne treba shvatati ozbiljno već samo kao razmenu mišljenja zainteresovanih. Naravno sam način diskusije bi trebao biti ozbiljan i argumentovan, na nivou odraslih osoba
I ja se slažem sa mišljenjem Šumara, nažalost naučili smo lekciju na teži način i nadam se da nećemo ponoviti opet istu grešku. Sa druge strane, kriza neće trajati decenijama nadam se (optimista sam po tom pitanju) da će vreme ekonomskog napretka od 6-7% godišnje brzo doći. :kk:nbumbic":30crtodw je napisao(la):Slažemo se!Šumar":30crtodw je napisao(la):Prioriteti jesu pobrkani, ali došli smo do tačke sa koje nema povratka. Ne sme se dozvoliti da to bude novi Prokop, znači završiti most i napraviti funkcionalne pristupne saobraćajnice jer sad ništa drugo ne bi imalo smisla. Samo dolazimo do problema, ako ne bude tunela dobar deo grada neće koristiti most. To opet vuče nove kredite tako da je teško biti pametan.
Ne znam da li si primetio da su ranije dva opravdanja za izgradnju mosta na najširem mogućem mestu bili:
1) zaštita eko-sistema Ade
2) Mostovi na drugim mestima ne bi mogli da se uključe u UMP zbog konfiguracije terena i već izgrađenih delova grada
Ja se plašim da je ovaj most tj. UMP automobilski prokop.
I što se tiče prokopa/BG žel. čvora,najskuplji radovi su završeni, a opet nije privedeno funkciji.
Kao što je Šumar rekao
Proračunska vrednost za UMP je 1,2-1,4 milijardi evra.Da li neko očekuje da ćemo mi to moći skoro ralizovati?ako ne bude tunela dobar deo grada neće koristiti most. To opet vuče nove kredite tako da je teško biti pametan