Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

nbumbic":30crtodw je napisao(la):
Slažem se, lako je biti general posle bitke, samo jako mrzim kad se ta fraza koristi radi gušenja kritike i drugačijeg mišljenja.
Ako već misliš da je moja analiza površna, daj dobru analizu iz koje se vidi na osnovu kojih činjenica tvrdiš kako je grad bez problema mogao da gradi metro i ovaj most tj. UMP.
Nbumbicu, ja sam u svom prethodnom postu upravo izneo argument zašto tvoju analizu smatram površnom. Ništa lično, ali projektovati cenu produžetka postojeće linije u Sofiji na cenu metroa u Beogradu, gde se gradi od nule, pa još na osnovu toga izvesti celu računicu mi deluje jako naivno. Ne mislim da je po sredi neznanje ili neka loša volja, ali mi je sve delovalo kao kritika zbog kritike, što ne smatram prihvatljivim. Naravno da se kritika ne treba gušiti, niti drugačije mišljenje, ali sam mišljenja da kritika zbog same kritike nije nivo ozbiljne diskusije.

Da smatram da se nešto od metroa umesto mosta moglo uraditi, ja bih i izneo svoju analizu, ali sam i tu u prethodnom postu vrlo jasno obrazložio da je sve ispod 1,1 milijarde EUR za jezgro pravog metroa neisplativo i nesvrsishodno. Dakle za manje pare ili LRT ili ništa, nema kompromisa kod tako ozbiljnog projekta kao što je teški metro.


nbumbic":30crtodw je napisao(la):
Vračar":30crtodw je napisao(la):
Budžet Beograda je skresan za 45%, sledeća godina je još neizvesnija a da nije bilo krize premašio bi milijardu svakako
Na osnovu čega iznosiš takvu tvrdnju,linearne projekcije ili šta?
Na osnovu onoga što se tad u Gradskoj kući pričalo. Očigledno je da niko u vlasti nije računao na mogućnost izbijanja svetske recesije.

nbumbic":30crtodw je napisao(la):
Vračar":30crtodw je napisao(la):
Sada se svi prave mudrim, a 2004. (pa sve do početka 2008, kada nije bilo ni nagoveštaja krize) drugačije bi pričali :rolleyes:
Interesanto, a ti nisi primetio da još od 2004 dosta stručnjaka citiranih i na ovom forumu žestoko i konstantno kritikuju ovaj most.
Recimo Maletin i Jovin, čiji bi predlog metroa ti usvojio.
Naravno da sam primetio, štaviše sve to je bio i razlog da se zainteresujem za arhitekturu i izgradnju grada kao svoj hobi i to je bio povod za moju registraciju na forumu (prvo SSC a zatim i BB) pre 6 godina. To što je Jovin uradio sjajan plan za metro, po meni i ispred svog vremena, ne znači odmah da je upravu za sve ostalo. Nisam ja idolopoklonik pa da se klanjam bilo kome. Za metro mu skidam kapu a njegovi stavovi za most mi deluju nestručni i neiskreni.

nbumbic":30crtodw je napisao(la):
Zar je tebi svejedno što su čelnici grada pričali da će se graditi Žirafa, a gradi se nešto sasvim deveto?
Priča je bila da će građani izabrati most od 8 projekata koje su izabrali gradski stručnjaci.

Evo da te posetim ovaj most je pobedio glasovima preko 11.000 ljudi

http://www.massvision.net/Data/Files/zirafa_001.jpg
http://www.beoland.com/ADAMOST/slike/6/03.jpg

a ovaj most što se gradi nije ni predstavljen među 8 projekata o kojima se glasalo.
Neko, je na sajtu Direkcije za građevinsko zemljište zaboravio da skine stranu na kojima su se videli predlozi za glasanje.

Ovde možete videti rezultata glasanja
http://www.beoland.com/ADAMOST/rezultat.html

a ovde sve predložene mostove.

http://www.beoland.com/ADAMOST/most1.html

Da li veruješ da su čista posla, ako se odjednom pojavi most koji se nigde ranije nije spominjao. Rekli su zbog želje građana smo izabrali najskuplji dizajn tj. most.
Naprasno su se odlučili za neku iglu koja je skuplja i od Žirafe.
Što nisu stavili i taj projekat na glasanje?
Što su nas zamajavali kad su već sami odlučili?
I sam sam glasao tada za most (Pauk) i vrlo dobro se sećam šta je bilo i kako je bilo i koje rešenje je izabrano na netu. Odmah u startu je rečeno da će izabrani most biti samo predlog i da ne znači da će nužno biti izgrađen baš taj projekat. Odakle ti sada to da su čelnici grada pričali da će se graditi Žirafa? Čak je izražavano žaljenje što su građani izabrali najskuplje i najkomplikovanije rešenje (po meni i najružnije, grede ovde ne računam).

Drugo, sećam se da je Žirafa tada koštala oko 300 M, dok je Igla bila 180 M što je i logično pogledavši konstrukcije oba mosta. Da se danas gradila Žirafa (ne daj Bože) izašla bi na 500 M u ovom trenutku, ako ne i više.

Po meni je sasvim legitimno što su izabrali postojeće rešenje jer je lepše, elegantnije i jeftinije od izabranog na netu a na osnovu ankete je bilo vrlo jasno da zainteresovani građani definitivno žele pilon na špicu Ade čime je koncept grede zauvek odbačen.


nbumbic":30crtodw je napisao(la):
Što odmah nisu govorili da će ceo projekat da košta preko 300 miliona €?
Što se pred tender pričalo da je cena mosta sa pristupnim saobraćajnicama 161milon evra
(most oko 85 miliona, pristupne saobraćajnice oko 65, ostali troškovi oko 11 miliona evra).
Vidi: Austrijanci grade most preko Save http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/t53242.lt.html
isto to imaš i na: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=06&dd=03&nav_id=436051

Da možda nije zato što su domaće firme nudile most za 80 miliona, pa je bilo nezgodno da se kaže da će to koštati preko 300 miliona.
Usput Maletin je pričao da će cena biti između 300 i 400 miliona još u vreme proglašenja pobednika tenderra.

Zašto nisu slušana upozorenja da su Slovenci koji su uključeni u projekat mosta ozloglašeni u svojoj zemlji po tome što probijaju budžete za projekte u Sloveniji i preko 50%?.
Na projektu jednog tunela su uspeli da dobiju tender sa ponudom od 49 miliona, a cena je na kraju stigla do neverovatnih 140 miliona.Najgore je što je taj tunel totalni fušeraj:
LJUBLJANA, Zbog rušenja dijela maltera, koji je pao na automobil njemačkih turista, danas je ponovo zatvoren tunel Šentvid kod Ljubljane, peti put od puštanja u saobraćaj, 1. maja ove godine
Eto, makar naš most je samo duplo skuplji od predviđenog.
Ni na jedno od ovih pitanja moja adresa nije ta na koju treba da se obratiš. Kada ja budem sedeo u vlasti i o tome odlučivao mogu da odgovaram na pitanja građanja.


nbumbic":30crtodw je napisao(la):
Vračar zar ti zaista misliš da ne treba postavljati ova pitanja i kritikovati ceo posao oko mosta?
Mislim da je u Srbiji uopšte previše kritike samo da bi se kritikovalo dok je konstruktivne kritike jako malo. Ovde ljudi smatraju da se u sve razumeju i mnogo vole da kritikuju drugoga jer smatraju da što više kritikuju više su pametni i sposobni, valjda. Takva kritika je oterala mnoge napredne projekte i ideje u beli svet, i ovo malo što se gradi je vrednije od zlata.

Sa druge strane, jasno mi je da je ovo forumska diskusija gde se okupljaju ljudi sličnih interesovanja, kojima je učešće na forumu prvenstveno hobi pa zbog toga ni samu diskusiju ne treba shvatati ozbiljno već samo kao razmenu mišljenja zainteresovanih. Naravno sam način diskusije bi trebao biti ozbiljan i argumentovan, na nivou odraslih osoba


nbumbic":30crtodw je napisao(la):
Šumar":30crtodw je napisao(la):
Prioriteti jesu pobrkani, ali došli smo do tačke sa koje nema povratka. Ne sme se dozvoliti da to bude novi Prokop, znači završiti most i napraviti funkcionalne pristupne saobraćajnice jer sad ništa drugo ne bi imalo smisla. Samo dolazimo do problema, ako ne bude tunela dobar deo grada neće koristiti most. To opet vuče nove kredite tako da je teško biti pametan.
Slažemo se!

Ne znam da li si primetio da su ranije dva opravdanja za izgradnju mosta na najširem mogućem mestu bili:

1) zaštita eko-sistema Ade
2) Mostovi na drugim mestima ne bi mogli da se uključe u UMP zbog konfiguracije terena i već izgrađenih delova grada


Ja se plašim da je ovaj most tj. UMP automobilski prokop.
I što se tiče prokopa/BG žel. čvora,najskuplji radovi su završeni, a opet nije privedeno funkciji.

Kao što je Šumar rekao

ako ne bude tunela dobar deo grada neće koristiti most. To opet vuče nove kredite tako da je teško biti pametan
Proračunska vrednost za UMP je 1,2-1,4 milijardi evra.Da li neko očekuje da ćemo mi to moći skoro ralizovati?
I ja se slažem sa mišljenjem Šumara, nažalost naučili smo lekciju na teži način i nadam se da nećemo ponoviti opet istu grešku. Sa druge strane, kriza neće trajati decenijama nadam se (optimista sam po tom pitanju) da će vreme ekonomskog napretka od 6-7% godišnje brzo doći. :kk:
 
Odusevljen sam sto ste okacili 8 projekata mosta koji su bili ponudjeni na glasanje. Vec sam zaborzavio kako su izgledali (osim "Zirafe")... :)

Meni se sada, od tih osam projekata, najvishe dopada Pauk II. :D

Pauk II i most koji se gradi su zaista najlepsi. U najuzi izbor dolazi i lanchani most (mada mi ovo resenje nije bas estetski najuspelije), usled nikad prezaljenog srusenog Mosta kralja Aleksandra.

Bas bih voleo da Beograd na Savi dobije jedan lancani most, uh, da me zelja mine. :gobb:
 
Prvi put vidim druge verzije mosta osim postojece verzije i zirafe.Svidja mi se najvise pauk 2,a pogotovu jer sinski saobracaj ide nivo ispod konstrukcije pa na njega nece uticati atmosferske prilike a i ne narusava vidik.

Evo po meni najzanimljivijeg dela iz reljinog linka

PREKRIŽEN ZBOG STUBOVA
KOSTIĆ napominje da je predstavnik Saveza građevinskih inžinjera prof. dr Života Perišić iz gradskog Saveta izbačen jer se protivio nameri nametanja tehničkog rešenja i sužavanja autorskih sloboda.
- Zalagao se da u konkurs uđe i mogućnost gradnje konstrukcije kontinualne grede, kakavu ima Brankov most i još dosta drugih na Savi - tvrdi Kostić. - Upravo "skakanje" sa obale na obalu sa zategama je nekoliko puta skuplje od mosta sa stubovima.
Akademik Nikola Hajdin inače je, prema belešci sa sednice Saveta, branio kose zatege ističući da su u odnosu na prostu gredu skuplje za deset do 15 odsto, a sada se pokazuje da su duplo skuplji.

PETLJE
VELIKE probleme projektanti imaju kako da spuste most, jer je na konkursu izdvojen samo most bez petlji. To je kao da imate glavu bez tela - pojašnjava inžinjer Kostić. - Radničku ulicu treba sada izvesti na most što je jako teško i nemaju prostora da razviju petlju. Ona treba da raspetlja saobraćaj, a ne da ga još zakomplikuje. Idealan prostor je da se konforne petlje razviju iznad rukavca i povežu na Radničku. Tuda prolaze manji brodići i stubovi im ne bi bili prepreka.

STVARNOST ILI ČUDO
INVESTITOR je izgleda želeo da ide na evropski rekord u visini pilona. I ja bih voleo da gradimo svetsko čudo, ali ako je to cena da se ne gradi još jedan most koji je neophodan, onda nema rasprave - kaže neimar Kostić u ime Saveza. - Zašto je Karađorđe gradio drvene crkve, a ne od mermera kao Nemanjići? Pa zato što je Srbija bila siromašna. I mi smo nekada radili veličanstvene mostove, ali tada svi stručnjaci stanu iza jednog autora i proslave naše građevinarstvo. A sada se ovim proslavljaju stranci i njihovi izvođači. Ličimo na "banana" države.
 
Vračar":3dol50rg je napisao(la):
Na osnovu onoga što se tad u Gradskoj kući pričalo. Očigledno je da niko u vlasti nije računao na mogućnost izbijanja svetske recesije.
ocigledno da vi imate jako puno razumevanja za neracunanje vlasti... ne pricamo o piljarima sa kalinica od kojih, bez uvrede, niko ni ne ocekuje da vec sad znaju cenu krompira u 2112

Vračar":3dol50rg je napisao(la):
nbumbic":3dol50rg je napisao(la):
Vračar zar ti zaista misliš da ne treba postavljati ova pitanja i kritikovati ceo posao oko mosta?
Mislim da je u Srbiji uopšte previše kritike samo da bi se kritikovalo dok je konstruktivne kritike jako malo. Ovde ljudi smatraju da se u sve razumeju i mnogo vole da kritikuju drugoga jer smatraju da što više kritikuju više su pametni i sposobni, valjda. Takva kritika je oterala mnoge napredne projekte i ideje u beli svet, i ovo malo što se gradi je vrednije od zlata.
ovo jako lici na reci onoga sto misli da smo lideri u vasioni. problem nije u kritici, tj postovljenim pitanjima, vec sto od tih silnih kao strucnjaka ne postoji niko ko moze da izadje pred javnost i da odgovore na ta pitanja, da ih sad opet i ja ne ponavljam. slazem se da ovde ljudi imaju problem sa procenom vlastitih vrednosti i mogucnosti ali bih tu na prvo mesto stavio one koji nemaju odgovor a ne one koji ga sa punim pravom traze

ps. sama ideja o glasanju na netu o jednom takvom projektu je smesna.. da li iko od vas zna za neki slican primer u svetu.. da gradjani (tj oko 20 000 ljudi, ako se pravimo blesavi pa pomislimo da niko od zainterosovanih nije recimo glasao.. dva puta..ili mozda dvesta..) kao biraju izmedju ponudjenih predloga.. pa nije to farma ili veliki brat bre...
 
Vračar":21m8effz je napisao(la):
nbumbic":21m8effz je napisao(la):
Vračar":21m8effz je napisao(la):
Budžet Beograda je skresan za 45%, sledeća godina je još neizvesnija a da nije bilo krize premašio bi milijardu svakako
Na osnovu čega iznosiš takvu tvrdnju,linearne projekcije ili šta?
Na osnovu onoga što se tad u Gradskoj kući pričalo. Očigledno je da niko u vlasti nije računao na mogućnost izbijanja svetske recesije.
Vidi, ako već kritikuješ nekog da daje površne, neozbiljne analize, nemoj da sam sebi skačeš u stomak.
Prvo si tvrdio da nisam u pravu,pa kad te pitam na osnovu čega negiraš moje tvrdnje o budžetu ti odgovoriš "na osnovu pričalo se u Gradskoj kući". Složićeš se da je to ipak neozbiljno.

To ti je ranga kao kad bi ja Hajdinovu podršku mostu na ovom forumu relativizirao činjenicom da je NIN pisao kako je on za ovo rešenje mosta isključivo zato što je njegov sin Rade, vlasnik firme u Švajcarskoj koja je dobavljač kablova za most.

Evo da ne bude baš samo na pročitao sam negde, deo članka iz Kurira o tome

Razlog da se izabere most koji će u vazduhu držati čelična užad preko čeličnog pilona nalik žirafi jeste taj što će užad biti kupljena od kompanije Hajdinovog sina Radeta, preneo je nedeljnik NIN prošle nedelje.

Na pitanje novinara Kurira kako on komentariše ove navode, Hajdin se vidno uzbudio pokušavajući da objasni da njegov sin poseduje firmu u Švajcarskoj koja se, kako tvrdi, ne bavi prodajom čelične užadi za mostove. Pitanje Kurira Hajdin je prokomentarisao kao „nisko, prljavo i provokativno“, za koje se, kako kaže, nadao da mu ga niko nikad u životu neće postaviti, ali, kako je naglasio, pošto „živi već veoma dugo, eto desilo se da mu postave i tako prljavo pitanje“. i link ka članku o tome
i link http://www.kurir-info.rs/vesti/bez-odgovora-22910.php
Inače, to isto može da se pročita i u ovom broju NIN-a http://www.nin.co.rs/pages/issue.php?id=37212 samo treba pretplata.

Složićeš se da mi ovo ne bi bio ozbiljan argument za tvrdnju o Hajdinovoj korumpiranost, a opet je jači od tvog "pričalo se u G.kući.



Drugo,kao ekonomista sa malo bankarskog iskustva mogu ti odgovorno reći da se projekcije kreditne sposobnosti nikad ne rade samo na osnovu najboljeg scenarija.
Gradska vlast, a i Republika su uzimale kredite pod nerealnom pretpostavkom da će naša privreda rasti stopom između 5-7% narednih deset godina.
Ultra loša pretpostavka.

Druga još bitnija fantazija naših vlastodržaca je da će tom ili većom stopom rasti i budžetski prihodi.

Evo što. Veliki deo prihoda budžeta je došao od privatizacije. Recimo samo Telenor. Znali su da posle 2011 nema šta da se privatizuje.
Taj manjak u budžetu je trebalo da budu nadomešteni prihodima od porasta privrednih aktivnosti.

Budžet grada i Republike ne bi rastli 6-7% godišnje nego bi u najboljem slučaju porasli neznatno ili bi stagnirali.
Kao što je već neko rekao, budžet grada se punio naknadama za građevinsko zemljište, što je ograničeni resurs, a to nije nešto na šta se može osloniti u dugom roku. Takođe u easpoloživi budžet ulaze i dobijeni krediti te sredstva od privatizacije što sve nije odraz snage gradske privrede.

Treće. Svaki ekonomista će ti reći da su privredne aktivnosti podložne ciklusima tj. neizbežnim recesijama. Što je duži period jakog rasta tj dugi ciklusi izazvani novim tehnologijama to je i jača recesija. Svetska privreda je bila u jakom rastu još od početka 90-tih. sa blagim "krizicama". Jaso je bilo da mora doći do krize, samo je bilo pitanje kad.

Sve ovo je toliko elementarna ekonomija, da su sigurno i naši u vlasti to znali. Što su bili neodgovorni to je već drugi problem.

Kad se odobravaju/uzimaju krediti uvek mora i da se obradi situacija, Šta ako dođe kriza,elementarna nepogoda, da li imate sredstva iz kojih ćete servisirati veše obaveze.
Ispada da o tome niko nije mislio u Gradskoj kući.




Vračar":21m8effz je napisao(la):
ali sam i tu u prethodnom postu vrlo jasno obrazložio da je sve ispod 1,1 milijarde EUR za jezgro pravog metroa neisplativo i nesvrsishodno.
Hm gde si to vrlo jasno obrazložio? Nisam primetio. Uostalom, šta je pravi metro?




Vračar":21m8effz je napisao(la):
nbumbic":21m8effz je napisao(la):
Što odmah nisu govorili da će ceo projekat da košta preko 300 miliona €?
Što se pred tender pričalo da je cena mosta sa pristupnim saobraćajnicama 161milon evra
(most oko 85 miliona, pristupne saobraćajnice oko 65, ostali troškovi oko 11 miliona evra).
Vidi: Austrijanci grade most preko Save http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/t53242.lt.html
isto to imaš i na: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=06&dd=03&nav_id=436051
Da možda nije zato što su domaće firme nudile most za 80 miliona, pa je bilo nezgodno da se kaže da će to koštati preko 300 miliona.
Usput Maletin je pričao da će cena biti između 300 i 400 miliona još u vreme proglašenja pobednika tenderra.
Zašto nisu slušana upozorenja da su Slovenci koji su uključeni u projekat mosta ozloglašeni u svojoj zemlji po tome što probijaju budžete za projekte u Sloveniji i preko 50%?.

.
Ni na jedno od ovih pitanja moja adresa nije ta na koju treba da se obratiš. Kada ja budem sedeo u vlasti i o tome odlučivao mogu da odgovaram na pitanja građanja.
Često pišem konfuzno i preširoko - izvini. Nisam ja želeo od tebe odgovore na ta pitanja, nego sam želeo da te pitam Zar ti ne smeta što odgovore na ta pitanja niko ne može da dobije?

Uostalom, kao što Razgrađevinar reče

razgradjevinar":21m8effz je napisao(la):
problem nije u kritici, tj postovljenim pitanjima, vec sto od tih silnih kao strucnjaka ne postoji niko ko moze da izadje pred javnost i da odgovore na ta pitanja
Mislim da se svi slažemo da je neozbiljno dati da ljudi na internetu glasaju za jedno od ponuđenih rešenja kad su u pitanju projekti tipa mosta.

Smatram da je ta cela farsa organizovana kako bi se napravilo "demokratsko" opravdanje za najskuplju opciju. To je ranga Slobinog referenduma sa ptianjem "Da li se protiv stranog mešanja? (U rešavnje konflikta na Kosovu).


I na kraju Vračaru izvini na konfliktnom tonu sa moje strane, voleo bi da te to podstakne da neoborivim činjenicama pokažeš da nisam u pravu.
Tako, bi zaista bio srećniji, jer bi to značilo i da imamo dobru i odgovornu vlast.






Vračar":21m8effz je napisao(la):
Sa druge strane, kriza neće trajati decenijama nadam se (optimista sam po tom pitanju) da će vreme ekonomskog napretka od 6-7% godišnje brzo doći. :kk:
Pa zar nisu čuo, eno Cvetković,Dinkić,Đelić i ostali ministri su već rekli da je kriza gotova i to još prošle godine.

Šalu na stranu.
U XX veku je prosek bio da oporavak traje 1,5 duže od krize. Za duže krize treba više vremena.Ova kriza je počela 2007, a još nije gotova.
Znači 3x1,5=4,5 godina do punog oporavka. Kod nas će oporavak doći kasnije nego na Zapadu, baš kao što je i kriza kasnila.
 
U okviru vesti koja zatvara predhodno glasanje po pitanju BG Voza najavljeno je i novo glasanje

160210-PublicVoice-01.jpg

Takođe želimo da predstavimo i novu anketu, a tiče se veoma aktuelne teme cene novog mosta preko Ade Ciganlije. Nedavno je Grad najavio novu tranšu deviznog kredita u vrednosti od 90 miliona evra kod međunarodnih finansijskih institucija, čime je cena mosta sa prilaznim saobraćajnicama praktično duplirana u odnosu na početne projekcije. Ovakvo dramatično probijanje projektovane cene izazvalo je brojna negodovanja javnosti, pa će nova anketa dati priliku svim posetiocima da iskažu svoje mišljenje o ovoj temi.
Kao i dosada glasanje je dostupno na prvoj strani sajta
 
Напредак радова на бочном и главном распону моста


У суботу 30. октобра завршено је нагуравање комплетног првог сегмента и сандука другог сегмента бочног распона. Овим померањем сегмената за 20м, други сегмент је доведен у сектор за израду конзола док ће на његовој преходној позицији почети радови на доњој плочи трећег сегмента. Нагуравање је обављено по завршетку подужног преднапрезања сегмената.

У недељу 31. октобра извршено је подизање комплетног седмог сегмента М6 главног распона моста, масе преко 332т, чиме је премошћено 113м од 376м главног распона моста преко реке Саве. Предмонтажа сегмената М7 и М8 је у току. Пошиљка наредна 3 сегмента из Кине се очекује на градилишту моста средином новембра.

Бетонирањем 34. сегмента 02. новембра, пилон је достигао висину зграде од 50 спратова, односно 152м, после чега преостаје још 5 сегмената, чиме ће бити завршен бетонски део пилона од 175м и уследити радови на монтажи челичног врха од 25м.

Тренутно је инсталирано по пет редова каблова у две линије ношења на главном и задњем распону односно укупно 20 појединачних каблова. Мост ће садржати укупно 80 косих каблова, то јест, по 20 редова у две линије ношења каблова на главном и задњем распону.

Након бетонирања наглавнице шипова на стубу 8, тренутно су у изради ножице стуба. Иначе, на овај стуб ће се ослонити део горње конструкције крајњег распона после кога почињу приступни путеви. На бочним странама се налазе и стубови 8а и 8б на које ће се ослањати рампе 4 и 5 за прикључење и искључење са моста у Радничку улицу. Стуб 8б је завршен, док је на 8а преостала да се уради глава стуба. У току је израда конзола крајњег распона из којих се изливају рампе 4 и 5.

news29.jpg


http://www.savabridge.com
 
nbumbic":2dygk3t4 je napisao(la):
I na kraju Vračaru izvini na konfliktnom tonu sa moje strane, voleo bi da te to podstakne da neoborivim činjenicama pokažeš da nisam u pravu.
Tako, bi zaista bio srećniji, jer bi to značilo i da imamo dobru i odgovornu vlast.
NBumbicu, ja sam izneo sve argumente koje sam imao i više od toga ne mogu. Trebao bih sada da guglam satima i da tražim izjave lokalnih čelnika pogođenih rebalansom državnog budžeta, zatim da tražim Jovinove izjave o načinu finansiranja metroa, ... itd. I zatim da pišem kilometarske postove i obrazlažem stavove sa kojima se opet nećeš složiti. A za to vreme moja porodica (supruga i sin) ili posao mogu samo da trpe što to vreme nisam posvetio njima već sam ga utrošio u nadmudrivanju na internet forumu.

Zaključimo ovu diskusiju konstatacijom da ti nisam pružio neoborive činjenice i da si sve što si napisao bio 100% upravu. Tako da imaš sve razloge da budeš srećan, iako sa sigurnošću nemamo dobru i odgovornu vlast. Za izvinjavanjem nema zaista potrebe, ja nijednog momenta nisam pomislio da je diskusija sa tobom zapravo konflikt niti smatram da sam ti dao povoda za konflikt. Ako si našao da jesam, ja se tebi izvinjavam ovom prilikom.


nbumbic":2dygk3t4 je napisao(la):
Vračar":2dygk3t4 je napisao(la):
Sa druge strane, kriza neće trajati decenijama nadam se (optimista sam po tom pitanju) da će vreme ekonomskog napretka od 6-7% godišnje brzo doći. :kk:
Pa zar nisu čuo, eno Cvetković,Dinkić,Đelić i ostali ministri su već rekli da je kriza gotova i to još prošle godine.

Šalu na stranu.
U XX veku je prosek bio da oporavak traje 1,5 duže od krize. Za duže krize treba više vremena.Ova kriza je počela 2007, a još nije gotova.
Znači 3x1,5=4,5 godina do punog oporavka. Kod nas će oporavak doći kasnije nego na Zapadu, baš kao što je i kriza kasnila.
Pominjao sam decenije, a 4,5 i više godina su još uvek manje od toga. Neka bude kako došlo tako i otišlo.
 
Moze li mi neko reci ko je taj cuveni Kostic koji konstantno kritikuje sve sto se radi u Beogradu? Ko je taj faktor kada ga pojedine novine stavljaju na naslovne kao da je vazniji i od gradonacelnika Beograda i svih firmi i strucnjaka koji su na mostu radili i rade.
 
"Taj" je gradio i radio po celoj SFRJ i po inostranstvu.


Kostić Ljubivoje

(1939, Belgrade)
Mr. Kostić graduated from the Faculty of Civil Engineering of Belgrade, the Structural Engineering Department in 1963. After graduation he worked at ''Pre-stressed Concrete'' design office in Belgrade, as a designer, ''Brodoimpeks'', as Engineering Manager, in company for navigable waterways ''Ivan Milutinović'', as a designer of maritime structures, The Highway Institute, Belgrade in the Institute of Construction Technology, as a chief engineer and in VIA Project in Belgrade.
During his professional work he worked on design and supervision of various structures, as an associate – firstly, as a structural engineer and later as a designer. The most important structures in which he has been involved as an associate are: Dry dock for ocean-going vessels in Bijela, Montenegro, the „Freedom Bridge“ in Novi Sad, bridge over the Vrbas River in Jajce, B&H, bridge over the Neretva River near Rogotina, B&H, bridge near Šibenik in Zaton, Croatia, bridge Land – Krk, Croatia, maritime structures in Bar and Bijela, Montenegro, concrete dock in Mumbai, India, bridge over the Morača River in Podgorica, Montenegro, etc.
The most Important structures designed by Mr. Kostić are: Bridge over the dam on the Tisza River, bridge over the Tamiš River near Idvor, six bridges over the Ibar River, two bridges over the West Morava River, petroleum berth in Bar, Montenegro, vertical quay of the Port of Pančevo on the Danube, Ceramic Tile Factory in Ub.
He has participated in reconstruction of war-damaged bridges such as: Bridge over the Bosna River in Modriča, B&H, bridge over the Sutjeska River in Tjentište, Republic of Srpska, bridge over the Bistrica River in Srbinje, Republic of Srpska, bridge over the Uvac River near Kokin Brod, stone bridge near Brvenik, bridge over the Moravica River in Bujanovac, bridge over the Old Begej River near Žitište; the “Freedom Bridge” in Novi Sad (as an associate) etc. As a civil engineer, he has also worked in the field of reviewing. Mr. Kostić has written a book entitled ''Bridges Talk''.
Important positions, awards and recognitions which he has received during his engineering practice are the following: Member of the Republic Professional Examination Board and Medal of Labor of the President of the FRY for special achievements in reconstruction of the country in 1999.
http://www.ias.org.rs/eng/arhitektura.php

elem, googlajući naleteh i na ovo, sa našeg foruma:

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=3355#p3355

16.03.2007
Izvor: PRESS: NEKO LAŽE

Nakon naših tekstova o kašnjenju početka izgradnje mosta na Adi, iz Skupštine grada stigle teške optužbe......
http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=6430


Saopštenje

Povodom teksta "Šta će biti sa 'Žirafom'" objavljenog 15. marta, iz Skupštine grada u našu redakciju stiglo je saopštenje u kome se kaže:

"Ne osporavajući vašu potrebu da obmanjujete čitaoce, osećamo obavezu da im pružimo tačnu informaciju, a vas podsetimo na neosporne činjenice: (1.) Žiri za izbor idejnog rešenja mosta, kojim je predsedavao predsednik SANU Nikola Hajdin, jednoglasno je ocenio da je projekat slovenačke firme "Ponting" najbolji.

(2.) To nije projekat "Žirafa", kako navodite u naslovu teksta. To je bio samo promotivni projekat u fazi pripreme konkursa.

(3.) Netačno je da nije obezbeđena finansijska konstrukcija. Ona je potpuno obezbeđena iz budžeta grada i kreditnih linija (potpuno nepotrebna opomena jer je Press upravo to dva puta objavio, prim. aut.).

(4.) Netačno je da će cena mosta biti 161 milion evra, to je iznos prve faze unutrašnjeg magistralnog poluprstena sa pristupnim saobraćajnicama (takođe nepotrebna intervencija jer smo i to rekli u tekstovima).

(5.) Kao početak radova na pristupnim saobraćajnicama nadležni su u više navrata navodili kraj 2007, a kao mogući početak upotrebe mosta kraj 2009. ili početak 2010. (pogledaj tekst).

(6.) Ljubivoje Kostić preko neupućenih ili na neki način zainteresovanih medija vodi kampanju jer je gubitnik na konkursu - njegov rad nije dobio nikakvu nagradu ili priznanje (bez komentara).
 
(6.) Ljubivoje Kostić preko neupućenih ili na neki način zainteresovanih medija vodi kampanju jer je gubitnik na konkursu - njegov rad nije dobio nikakvu nagradu ili priznanje (bez komentara).

Ovim je sve receno. Dakle pomenutog gospodina ne treba vise uzimati za ozbiljno kao ni novine koje objavljuju njegove gluposti. Interesuje me samo koje je to mostove on projektovao na Drini? Rodjen sam u Loznici i znam sve mostove na pomenutoj reci i to su obicna brvna a ne mostovi......
 
Ja sam editovao i dopunoi svoj prethodni post pre nego što si ti postavio svoj.

Tvoj zaključak stvarno nije na mestu.
 
bokili84":2wk9qie9 je napisao(la):
(6.) Ljubivoje Kostić preko neupućenih ili na neki način zainteresovanih medija vodi kampanju jer je gubitnik na konkursu - njegov rad nije dobio nikakvu nagradu ili priznanje (bez komentara).

Ovim je sve receno.
Istom tom logikom ne treba uzimati za ozbiljno ni one koji su pobedili, oni to pričaju samo zato što su uzeli pare i priznanje..
 
Od Tošinog bunara do Careve ćuprije (uključujući kamate i PDV) koštaće nas sve preko 400 miliona evra (nezvaničan proračun).

Iako je moj stav o pozitivnosti izgradnje mosta dobro poznat, na ovo se mora ukazati kao na nešto što je neprihvatljivo ponašanje nadležnih. Nenormalno (a i nemoralno) je da cena izgradnje ove saobraćajnice toliko pulsira. zaj*** su stvar - da li su nas lagali na početku, ili muljaju sada - nebitno je.

Ja ovaj most volim. Na putu od kuće do posla, nekada ti se čini da je to jedina svetla tačka, jedinih par stotina metara kada imaš osećaj da se u ovom gradu dešava neki progres i da se nešto pomera sa mrtve tačke. Ali, ako iz prostog razloga što smo srećni i zadovoljni jer se most gradi, zažmurimo na sumnju da nešto nije u redu, dajemo pokriće nadležnima (ma ko to bio) da u budućnosti rade isto.

Najpoštenije bi bilo da Grad izađe sa tabelom svih troškova. Dakle, koliko smo se zadužili, koliko para je obezbeđeno iz kredita i pod kojim uslovima, a koliko iz budžeta grada. To nije nikakav hir, to je demokrratsko pravo građana da znaju na šta se njihov novac troši.

To nije toliko bitno zbog mosta na Adi. On će, hvala Bogu, biti izgrađen. Ali imajući u vidu da je naša ambicija da u narednoj deceniji izgradimo još četiri mosta u Beogradu (tri na Dunavu i jedan na Savi), upravo zbog tih projekata moramo da uspostavimo jasne kriterijume po kojima se u ovom gradu radi.

Evo, kredit za most kod Zemuna i prateće saobraćajnice je nešto preko 200 miliona evra. Imamo priliku da pratimo da li će se to menjati kako projekat bude odmicao. Živi bili, pa videli.
 
@medjutim ja i zelim da cujem ove sto su pobedili ali oni ne mogu da dodju do novina od ovog Kostica. Bar 1 nedeljno pusi o mostu i svaki put samo Kosticemo misljenje.... ala ga forsiraju svaka cast kao da je jedini koji se razume u mostove.
 
relja":29tt28bt je napisao(la):
Ja sam editovao i dopunoi svoj prethodni post pre nego što si ti postavio svoj.

Tvoj zaključak stvarno nije na mestu.
Zasto? Zbog ovoga sto sam napisao za brvna na Drini? Daj mi sliku jednog a da je lep.
 
Srozavaš diskusiju i udaljavaš se od suštine.
Čovek je više nego kompetentan.
 
Pazi, ko gubi ima pravo da se ljuti. Pozitivno je da možeš u novinama da proičitaš različita mišljenja. Ali, hvala Bogu, ona nisu apsolutne istine, posmatrati istu stvar iz različitih uglova može samo da ti pomogne da bolje sagledaš celu situaciju.

U mnogim stavovima o ovom mostu (što za, što protiv) kriju se brojni ekonomski ili politički interesi, što ne znači da se oni nekada ne koriste valjanim argumentima.

Tako da to što se Kostić pojavljuje toliko u medijima moraš da gledaš kao prednost, a ne kao manu. Stvari se u jednoumlju najbolje kriju.
 
Relja nema teme na internetu a da se od nje malo ne udalji kroz diskusiju ;) Zamisli sada da na forumu otvorimo temu za sve cega se dotaknemo to bi se pretvorilo u dzunglu zar ne? Ja sam svoje iskreno misljenje rekao i samo sam pitao ko je gospodin kada se toliko forsira u medijima i nista vise. Dobio sam ono sto sam trazio ,sada mi je sve jasno a tebi hvala na tome i nemas se za sta ljutiti ;) p.s. ostajes mi duzan za mostove na Drini posto ja zaista ne bih voleo da se onakvi pojave po Beogradu. Ako bi tako gradili u prestnici pa mogli smo uraditi 5 takvih za cemu jednog na Adi a cemu to? Da kazemo da je Beograd prepun mostova a na sta lice?
 
Homer Jay":ld3sqjk9 je napisao(la):
Pazi, ko gubi ima pravo da se ljuti. Pozitivno je da možeš u novinama da proičitaš različita mišljenja. Ali, hvala Bogu, ona nisu apsolutne istine, posmatrati istu stvar iz različitih uglova može samo da ti pomogne da bolje sagledaš celu situaciju.

U mnogim stavovima o ovom mostu (što za, što protiv) kriju se brojni ekonomski ili politički interesi, što ne znači da se oni nekada ne koriste valjanim argumentima.

Tako da to što se Kostić pojavljuje toliko u medijima moraš da gledaš kao prednost, a ne kao manu. Stvari se u jednoumlju najbolje kriju.
Bas ovo sto si napisao i ja zelim, sto vise misljenja a ne samo Kosticevo :)
 
Nisam ja tebi išda dužan. Postoji google, a čovek je objavio i knjigu, jedan od njegovih mostova je i Pavlovića ćuprija.
O estetici mosta koji je danas ključni prelaz između nas i Bosne i koji je finansirao privatnik - iluzorno je pričati.
Prestonica je u gadnim problemima i ne trebaju joj nepraktični projekti za koje mora da se kreditno opterećuje. Problemi su se uvećali zato što su nečiji privatni interesi i sumnjiva estetika stavljeni iznad funkcionalnosti i isplativosti. Nbumbic je sve to mnogo bolje objasnio od mene.
 
bokili84":3limgkwe je napisao(la):
Relja nema teme na internetu a da se od nje malo ne udalji kroz diskusiju ;) Zamisli sada da na forumu otvorimo temu za sve cega se dotaknemo to bi se pretvorilo u dzunglu zar ne? Ja sam svoje iskreno misljenje rekao i samo sam pitao ko je gospodin kada se toliko forsira u medijima i nista vise. Dobio sam ono sto sam trazio ,sada mi je sve jasno a tebi hvala na tome i nemas se za sta ljutiti ;) p.s. ostajes mi duzan za mostove na Drini posto ja zaista ne bih voleo da se onakvi pojave po Beogradu. Ako bi tako gradili u prestnici pa mogli smo uraditi 5 takvih za cemu jednog na Adi a cemu to? Da kazemo da je Beograd prepun mostova a na sta lice?
Eto dođosmo i do 5 mostova za jednog. Još malo pa ćemo kao Nemci..
 
medjutim":3sk5fnas je napisao(la):
bokili84":3sk5fnas je napisao(la):
Relja nema teme na internetu a da se od nje malo ne udalji kroz diskusiju ;) Zamisli sada da na forumu otvorimo temu za sve cega se dotaknemo to bi se pretvorilo u dzunglu zar ne? Ja sam svoje iskreno misljenje rekao i samo sam pitao ko je gospodin kada se toliko forsira u medijima i nista vise. Dobio sam ono sto sam trazio ,sada mi je sve jasno a tebi hvala na tome i nemas se za sta ljutiti ;) p.s. ostajes mi duzan za mostove na Drini posto ja zaista ne bih voleo da se onakvi pojave po Beogradu. Ako bi tako gradili u prestnici pa mogli smo uraditi 5 takvih za cemu jednog na Adi a cemu to? Da kazemo da je Beograd prepun mostova a na sta lice?
Eto dođosmo i do 5 mostova za jednog. Još malo pa ćemo kao Nemci..
heheh dobro to sam onako napisao :) Neka bude 3 :D
 
relja":1zr6nfqg je napisao(la):
Nisam ja tebi išda dužan. Postoji google, a čovek je objavio i knjigu, jedan od njegovih mostova je i Pavlovića ćuprija.
O estetici mosta koji je danas ključni prelaz između nas i Bosne i koji je finansirao privatnik - iluzorno je pričati.
Prestonica je u gadnim problemima i ne trebaju joj nepraktični projekti za koje mora da se kreditno opterećuje. Problemi su se uvećali zato što su nečiji privatni interesi i sumnjiva estetika stavljeni iznad funkcionalnosti i isplativosti. Nbumbic je sve to mnogo bolje objasnio od mene.
Ne treba meni google, presao sam ih sve stotinu puta. Samo je Pavlovica cuprija privatnik izgradio a mozda da ti malko guglas ;)
 
Vrh