Vračar":6j9my2y0 je napisao(la):
Jako površna analiza, po principu "lako je biti general posle bitke".
Slažem se, lako je biti general posle bitke, samo jako mrzim kad se ta fraza koristi radi gušenja kritike i drugačijeg mišljenja.
Ako već misliš da je moja analiza površna, daj dobru analizu iz koje se vidi na osnovu kojih činjenica tvrdiš kako je grad bez problema mogao da gradi metro i ovaj most tj. UMP.
Vračar":6j9my2y0 je napisao(la):
Budžet Beograda je skresan za 45%, sledeća godina je još neizvesnija a da nije bilo krize premašio bi milijardu svakako
Na osnovu čega iznosiš takvu tvrdnju,linearne projekcije ili šta?
Vračar":6j9my2y0 je napisao(la):
Sada se svi prave mudrim, a 2004. (pa sve do početka 2008, kada nije bilo ni nagoveštaja krize) drugačije bi pričali
Interesanto, a ti nisi primetio da još od 2004 dosta stručnjaka citiranih i na ovom forumu žestoko i konstantno kritikuju ovaj most.
Recimo Maletin i Jovin, čiji bi predlog metroa ti usvojio.
Zar je tebi svejedno što su čelnici grada pričali da će se graditi Žirafa, a gradi se nešto sasvim deveto?
Priča je bila da će građani izabrati most od 8 projekata koje su izabrali gradski stručnjaci.
Evo da te posetim ovaj most je pobedio glasovima preko 11.000 ljudi
a ovaj most što se gradi nije ni predstavljen među 8 projekata o kojima se glasalo.
Neko, je na sajtu Direkcije za građevinsko zemljište zaboravio da skine stranu na kojima su se videli predlozi za glasanje.
Ovde možete videti rezultata glasanja
http://www.beoland.com/ADAMOST/rezultat.html
a ovde sve predložene mostove.
http://www.beoland.com/ADAMOST/most1.html
Da li veruješ da su čista posla, ako se odjednom pojavi most koji se nigde ranije nije spominjao. Rekli su zbog želje građana smo izabrali najskuplji dizajn tj. most.
Naprasno su se odlučili za neku iglu koja je skuplja i od Žirafe.
Što nisu stavili i taj projekat na glasanje?
Što su nas zamajavali kad su već sami odlučili?
Što odmah nisu govorili da će ceo projekat da košta preko 300 miliona €?
Što se pred tender pričalo da je cena mosta sa pristupnim saobraćajnicama 161milon evra
(most oko 85 miliona, pristupne saobraćajnice oko 65, ostali troškovi oko 11 miliona evra).
Vidi:
Austrijanci grade most preko Save http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/t53242.lt.html
isto to imaš i na:
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=06&dd=03&nav_id=436051
Da možda nije zato što su domaće firme nudile most za 80 miliona, pa je bilo nezgodno da se kaže da će to koštati preko 300 miliona.
Usput Maletin je pričao da će cena biti između 300 i 400 miliona još u vreme proglašenja pobednika tenderra.
Zašto nisu slušana upozorenja da su Slovenci koji su uključeni u projekat mosta ozloglašeni u svojoj zemlji po tome što probijaju budžete za projekte u Sloveniji i preko 50%?.
Na projektu jednog tunela su uspeli da dobiju tender sa ponudom od 49 miliona, a cena je na kraju stigla do neverovatnih 140 miliona.Najgore je što je taj tunel totalni fušeraj:
LJUBLJANA, Zbog rušenja dijela maltera, koji je pao na automobil njemačkih turista, danas je ponovo zatvoren tunel Šentvid kod Ljubljane, peti put od puštanja u saobraćaj, 1. maja ove godine
Eto, makar naš most je samo duplo skuplji od predviđenog.
Vračar zar ti zaista misliš da ne treba postavljati ova pitanja i kritikovati ceo posao oko mosta?
Šumar":6j9my2y0 je napisao(la):
Prioriteti jesu pobrkani, ali došli smo do tačke sa koje nema povratka. Ne sme se dozvoliti da to bude novi Prokop, znači završiti most i napraviti funkcionalne pristupne saobraćajnice jer sad ništa drugo ne bi imalo smisla. Samo dolazimo do problema, ako ne bude tunela dobar deo grada neće koristiti most. To opet vuče nove kredite tako da je teško biti pametan.
Slažemo se!
Ne znam da li si primetio da su ranije dva opravdanja za izgradnju mosta na najširem mogućem mestu bili:
1) zaštita eko-sistema Ade
2) Mostovi na drugim mestima ne bi mogli da se uključe u UMP zbog konfiguracije terena i već izgrađenih delova grada
Ja se plašim da je ovaj most tj. UMP automobilski prokop.
I što se tiče prokopa/BG žel. čvora,najskuplji radovi su završeni, a opet nije privedeno funkciji.
Kao što je Šumar rekao
ako ne bude tunela dobar deo grada neće koristiti most. To opet vuče nove kredite tako da je teško biti pametan
Proračunska vrednost za UMP je 1,2-1,4 milijardi evra.Da li neko očekuje da ćemo mi to moći skoro ralizovati?