Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Vračar":1t208jon je napisao(la):
^^
Jako površna analiza, po principu "lako je biti general posle bitke". Sada se svi prave mudrim, a 2004. (pa sve do početka 2008, kada nije bilo ni nagoveštaja krize) drugačije bi pričali, sasvim sam siguran. :rolleyes:

Budžet Beograda je skresan za 45%, sledeća godina je još neizvesnija a da nije bilo krize premašio bi milijardu svakako. Most i metro su tada uklopljeni u taj plan, ne u ovaj upola manji.
tesko da bi i bez krize bio milijardu evra (pa i dolara), jer se kod nas gradski budzet od 2000te, konstantno i gotovo iskljuchivo punio jednokratnim izvorima kao sto je prodaja gradskog gradjevinskog zemljista a ne iz stabilnih i obnovljivih izvora kao sto su porezi, takse. Posto svi znamo da je kolichina interesantnog i vrednog zemljista, u Beogradu, ipak ogranichena, da je ekonomski razvoj od 2000te simbolichan, zar je toliko tesko bilo da se pre par godina predvidi izduvavanje balona koji se zove gradski budzet? Da ne govorim da je bilo uglednih ekonomista, poput Nuriel Rubinija, koji su josh 2004te govorili o krahu americke ekonomije (potom i svetse) zbog nerealnih stambenih kredita i pada cena nekretnina.

Da imamo politicare koji se obrazuju konstantno i koji gledaju nesto drugo osim repriza magazina IN, da bi videli kako su ispali lepi dok su pricali o parfemima sa Sanjom Marinkovic, mozda i ne bi bili u sranju u kome se nalazimo.
 
tzoran":1ojtqom7 je napisao(la):
Nisu oni pametniji nego njihovi čelnici manje alavi.... ali da ne počinjem ponovo.... nego pamet u glavu....
Bugarska je najkorumpiranija zemlja EU... čisto da vidimo gde smo mi...
 
nbumbic":1t39gb5t je napisao(la):
- 100 miliona za most preko Save i Pristupne puteve (predlog Mostogradnje i Građevinskog fakulteta)
Ovo bi počivši Predsednik lucidno prokomentarisao: Da ali za te pare "MALO MORGEN"
 
danas sam prolazio pored mosta sa cukaricke strane i video da su postavili kocice skroz u onom ogradjenom delu (NIS ov deo gde prikljucuju brodove na onaj cevovod sto ide do skladista.

Vidim i da su zavrsena dva stuba koja ce drzati rampe od Sajam ka mostu i od mosta ka Radnickoj.

Ono sto me zanima - sta tu jos treba da uradi firma zaduzena samo za most? Kapiram ako su postavili kocice i obelezili gde sta ide, da ce i ove rampe oni da naprave, a samim tim onda verovatno i rampe na NBG strani? Ili je to sve u sklopu petlji koje tek treba da idu na tender?
 
Da, i ja sam danas video da su sredili teren kod nisove kapije. Verovatno ce oni uraditi te prilazne rampe , a na tender ce ici ostatak tj. onaj kruzni tok itd... valjda sam tako ja shvatio
 
Kako li je most podneo zemljotres, obzirom da je sada najranjiviji?
 
Ma nije to ništa za zemljotres ove magnitude, ovakvi objekti se grade da izdrži minimum 9 stepeni rihtera da vas podsetim da je posle katastrofalnog zemljotresa 68'u Skoplju cela Jugoslavija počela da gradi sve nove objekte da izdrže najače zemljotrese,a posebno veliki infrastrukturni objekti..kao dokaz tome je da brana u Kraljevu nigde nije naprsla...da bi se ovakvi objekti ne daj bože rušili potrebno je da sutuacija bude kao u filmu 2012..te ga odgledajte ako niste..
 
radax":2uuem1ix je napisao(la):
tzoran":2uuem1ix je napisao(la):
Nisu oni pametniji nego njihovi čelnici manje alavi.... ali da ne počinjem ponovo.... nego pamet u glavu....
Bugarska je najkorumpiranija zemlja EU... čisto da vidimo gde smo mi...
Ne bih se baš kladio, ovaj put imamo dostojnog suparnika.
 
2012":3o49hyjx je napisao(la):
Ma nije to ništa za zemljotres ove magnitude, ovakvi objekti se grade da izdrži minimum 9 stepeni rihtera da vas podsetim da je posle katastrofalnog zemljotresa 68'u Skoplju cela Jugoslavija počela da gradi sve nove objekte da izdrže najače zemljotrese,a posebno veliki infrastrukturni objekti..kao dokaz tome je da brana u Kraljevu nigde nije naprsla...da bi se ovakvi objekti ne daj bože rušili potrebno je da sutuacija bude kao u filmu 2012..te ga odgledajte ako niste..
Mislim da preteruješ, 9 stepeni rihtera je mnogo. Pola Srbije bi bilo srušeno.
 
u Cileu je 1962 bio 9,5 obliznji gradic razoren. A samo da se zna kada je preko 10, onda se ruse planine.
 
2012":3j6b69im je napisao(la):
Ma nije to ništa za zemljotres ove magnitude, ovakvi objekti se grade da izdrži minimum 9 stepeni rihtera da vas podsetim da je posle katastrofalnog zemljotresa 68'u Skoplju cela Jugoslavija počela da gradi sve nove objekte da izdrže najače zemljotrese,a posebno veliki infrastrukturni objekti..kao dokaz tome je da brana u Kraljevu nigde nije naprsla...da bi se ovakvi objekti ne daj bože rušili potrebno je da sutuacija bude kao u filmu 2012..te ga odgledajte ako niste..
Znam ja da most mora da izdrži mnogo jači zemljotres. Međutim, pošto nije gotov, glavni raspon se metodom slobodne konzole oslanja samo na pilon, a segment M6 je tek podignut i nije još uvek fiksiran, što ga čini ranjivim. Nisam ni ja očekivao da bude nekih većih problema, ali nisam očekivao ni da će biti povređenih u Beogradu. Zemljotres nije bio jak, ali je na 14. spratu u Zemunu poprilično ljuljalo. Ko visoko stanuje, zna kakav je osećaj.
 
2012":14276mnl je napisao(la):
kao u filmu 2012..te ga odgledajte ako niste..
Ја јесам... Сад јурим ко ће да ми врати два сата живота...
shumar":14276mnl je napisao(la):
radax":14276mnl je napisao(la):
tzoran":14276mnl je napisao(la):
Nisu oni pametniji nego njihovi čelnici manje alavi.... ali da ne počinjem ponovo.... nego pamet u glavu....
Bugarska je najkorumpiranija zemlja EU... čisto da vidimo gde smo mi...
Ne bih se baš kladio, ovaj put imamo dostojnog suparnika.
Немамо. Ми нисмо члан ЕУ. :p
 
Изнад самог епицентра овог земљотреса у околини Витановца су два моста, обновљени преко Западне Мораве и нови преко Ибра. Нико не јавља да им се било шта десило, ипак се још поштено мостови граде по Србији...
 
Slikano danas sa mesta gde treba da prodje UMP imzedju stanice NBG i buvljaka,BG voza i stanice NBG.Izvinjavam se na kvalitetu snimka iz bg voza,uzasan je jer je voz isao kao sasav a i sunce mi je islo direktno u objektiv.Kasnije cu postaviti i video snimak mosta iz bg voza od sajma do stanice NBG.





Uploaded with ImageShack.us









Uploaded with ImageShack.us
 
Imageshack је очај живи, мени са Фајерфоксом прави проблеме, је2 учита слике. У сваком случају, +1 за слике :kk:
 
Kvalitet je ocajan slika,nego mi smeta sto nisu ni rascistili teren za UMP,sut i dalje stoji na buvljaku dok deo kod romvilla je pun djubreta i cveta trgovina na crno...
 
Vračar":6j9my2y0 je napisao(la):
Jako površna analiza, po principu "lako je biti general posle bitke".
Slažem se, lako je biti general posle bitke, samo jako mrzim kad se ta fraza koristi radi gušenja kritike i drugačijeg mišljenja.
Ako već misliš da je moja analiza površna, daj dobru analizu iz koje se vidi na osnovu kojih činjenica tvrdiš kako je grad bez problema mogao da gradi metro i ovaj most tj. UMP.

Vračar":6j9my2y0 je napisao(la):
Budžet Beograda je skresan za 45%, sledeća godina je još neizvesnija a da nije bilo krize premašio bi milijardu svakako
Na osnovu čega iznosiš takvu tvrdnju,linearne projekcije ili šta?

Vračar":6j9my2y0 je napisao(la):
Sada se svi prave mudrim, a 2004. (pa sve do početka 2008, kada nije bilo ni nagoveštaja krize) drugačije bi pričali :rolleyes:
Interesanto, a ti nisi primetio da još od 2004 dosta stručnjaka citiranih i na ovom forumu žestoko i konstantno kritikuju ovaj most.
Recimo Maletin i Jovin, čiji bi predlog metroa ti usvojio.

Zar je tebi svejedno što su čelnici grada pričali da će se graditi Žirafa, a gradi se nešto sasvim deveto?
Priča je bila da će građani izabrati most od 8 projekata koje su izabrali gradski stručnjaci.

Evo da te posetim ovaj most je pobedio glasovima preko 11.000 ljudi

zirafa_001.jpg

03.jpg


a ovaj most što se gradi nije ni predstavljen među 8 projekata o kojima se glasalo.
Neko, je na sajtu Direkcije za građevinsko zemljište zaboravio da skine stranu na kojima su se videli predlozi za glasanje.

Ovde možete videti rezultata glasanja
http://www.beoland.com/ADAMOST/rezultat.html

a ovde sve predložene mostove.

http://www.beoland.com/ADAMOST/most1.html


Da li veruješ da su čista posla, ako se odjednom pojavi most koji se nigde ranije nije spominjao. Rekli su zbog želje građana smo izabrali najskuplji dizajn tj. most.
Naprasno su se odlučili za neku iglu koja je skuplja i od Žirafe.
Što nisu stavili i taj projekat na glasanje?
Što su nas zamajavali kad su već sami odlučili?

Što odmah nisu govorili da će ceo projekat da košta preko 300 miliona €?
Što se pred tender pričalo da je cena mosta sa pristupnim saobraćajnicama 161milon evra
(most oko 85 miliona, pristupne saobraćajnice oko 65, ostali troškovi oko 11 miliona evra).
Vidi: Austrijanci grade most preko Save http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/t53242.lt.html
isto to imaš i na: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=06&dd=03&nav_id=436051

Da možda nije zato što su domaće firme nudile most za 80 miliona, pa je bilo nezgodno da se kaže da će to koštati preko 300 miliona.
Usput Maletin je pričao da će cena biti između 300 i 400 miliona još u vreme proglašenja pobednika tenderra.

Zašto nisu slušana upozorenja da su Slovenci koji su uključeni u projekat mosta ozloglašeni u svojoj zemlji po tome što probijaju budžete za projekte u Sloveniji i preko 50%?.
Na projektu jednog tunela su uspeli da dobiju tender sa ponudom od 49 miliona, a cena je na kraju stigla do neverovatnih 140 miliona.Najgore je što je taj tunel totalni fušeraj:
LJUBLJANA, Zbog rušenja dijela maltera, koji je pao na automobil njemačkih turista, danas je ponovo zatvoren tunel Šentvid kod Ljubljane, peti put od puštanja u saobraćaj, 1. maja ove godine
Eto, makar naš most je samo duplo skuplji od predviđenog.




Vračar zar ti zaista misliš da ne treba postavljati ova pitanja i kritikovati ceo posao oko mosta?



Šumar":6j9my2y0 je napisao(la):
Prioriteti jesu pobrkani, ali došli smo do tačke sa koje nema povratka. Ne sme se dozvoliti da to bude novi Prokop, znači završiti most i napraviti funkcionalne pristupne saobraćajnice jer sad ništa drugo ne bi imalo smisla. Samo dolazimo do problema, ako ne bude tunela dobar deo grada neće koristiti most. To opet vuče nove kredite tako da je teško biti pametan.
Slažemo se!

Ne znam da li si primetio da su ranije dva opravdanja za izgradnju mosta na najširem mogućem mestu bili:

1) zaštita eko-sistema Ade
2) Mostovi na drugim mestima ne bi mogli da se uključe u UMP zbog konfiguracije terena i već izgrađenih delova grada


Ja se plašim da je ovaj most tj. UMP automobilski prokop.
I što se tiče prokopa/BG žel. čvora,najskuplji radovi su završeni, a opet nije privedeno funkciji.

Kao što je Šumar rekao

ako ne bude tunela dobar deo grada neće koristiti most. To opet vuče nove kredite tako da je teško biti pametan
Proračunska vrednost za UMP je 1,2-1,4 milijardi evra.Da li neko očekuje da ćemo mi to moći skoro ralizovati?
 
Eh, LASTA I, kad bismo i sa ovim našim dobili tramvajsku stanicu na Adi...

Naprasno su se odlučili za neku iglu koja je skuplja i od Žirafe.
Odakle ova informacija?

Žirafa je po meni preterana, ipak ne funkcioniše demokratija za neke stvari, pa mislim da je dobro što nisu poslušali rezultate glasanja.
Od tih predloga mi je možda najbolji pauk 2, eventualno i onaj lančani, međutim, ovaj koji dobijamo mi se najviše sviđa.

To što si rekao oko finansija, laži, postepenog povećavanja iznosa stoji, ali sam ubeđen da bi se veoma slična stvar desila i da je neki drugi most izabran. Takođe mi se ne sviđaju krajnosti kritike u koje Jovin ide, nikad nije sve crno-belo.
 
A da ja vas pitam jedno jednostavno pitanje:
Da li je moglo za iste (ili malo veće) pare da se na ovom mestu napravi most (bilo kakav, ali sa petljama Gagarin i Radnička) bez UMP-a tj. pristupnih saobraćajnica + neki most ili tunelče koji spaja Blok 45 sa Ibarskom?
 
Ova dva prelaza su apsolutno nepotrebna sada,mnogo je hitniji metro most na dobro poznatoj lokaciji+most na adi.

Nbumbic bravo za post.

Ko je predlagac zirafe?Zna li se koliko bi ona kostala i koliko bi njen pilon bio visok?

Sticem utisak da je izmenjena zirafa zapravo verzija koja se gradi i da je verovatno ista firma u pitanju.
 
vucko":1q1bh7pg je napisao(la):
Sticem utisak da je izmenjena zirafa zapravo verzija koja se gradi i da je verovatno ista firma u pitanju.
Pilon kod "Žirafe" je dosta niži, pošto kosi kablovi ne drže celu konstrukciju preko Save. Za razliku od prihvaćenog rešenja, "Žirafa" je simetrični most sa kosim kablovima, što uslovljava, a sa slike se i vidi, postavljanje više stubova u samoj reci. Ako se ne varam, jedan od uslova je bio i da konstrukcija iznad Save nema stubova. Meni se ova dva rešenja suviše razlikuju da bi most koji se gradi bio samo modifikovana "Žirafa".
 
Vrh