Wile E. Coyote":20gewns3 je napisao(la):
Prosto ne mogu da verujem da je metro u Sofiji te cene. Ako je stvarno tako, onda nemam komentara.
Jeste, tako je. na njihovom tenderu su se javile četri kompanije. Ponuđene su sledeće cene
One Czech company offered a price of 65 million euro a kilometer, while two other companies, from Germany and Spain offered 56 million euro a kilometer. The Japanese company that is now building the first metro line to Mladost neighbourhood is paid 27 million euro a kilometer.
Dosta podataka o gradnji metroa u Sofiji možete videti na zvaničnom sajtu
http://www.metropolitan.bg
Evo podataka za prvu sekciju druge linije
Length - 6,4 km
Number of stations - 7 бр.
Beggining and end of the construction - beggining - 01.12.2008
- end - the autumn of 2012
Construction methods:
Lot 1:
"Road junction Nadezhda - P. Evtimiy blvd”: -Two-carriageways tunnel with tunnel boring machine 2.8 кm long , diameter - 9,43 m
- Metro stations –cut and cover method - 4 in number
Lot 2: “P. Evtimiy blvd.-Cherny vrah blvd.”:
- single and double carriageways tunnels –cut and cover method-0.8 km
Double carriageways tunnel- new Austrian tunneling method , width -8,5 m, length-0,9 km
- metro stations-cut and cover method- 3 in number.
Number of passengers, after the implementation of the section - 340 thousand a day
Share of the metro in the system of Public Transport after the launching of the section - 26 %
Planned minimum headway - 2,5 - 3 minutes
Ovo pokazuje da je most preko Ade, simbol apsolutnog nedostatka dugoročnog razmišljanja i robovanja automobilskom konceptu grada žutih, ali i svih drugih "Demokratskih" opcija u Beogradu.
Ja bi ovako investirao oko 750 - 800 miliona evra koja je gradska vlast mogla da dobije kroz kredite od 2004 do danas.
- 50-75 milona završetak Prokopa (vraća se jer Grad može da traži zemljište na g.žel. stanici i mogu da se sklone šine zbog kojih se sada rade komplikovane denivelacije (dva koloseka mogu da se ukopaju i to je jeftinije)
- 100 miliona za most preko Save i Pristupne puteve (predlog Mostogradnje i Građevinskog fakulteta)
- 500 miliona za metro po ceni nemačke i španaske ponude za Sofiju od 56 miliona po km to bi bilo 500/56=8,92km znači 9km. (ovo je sigurno dovoljno da se spoje Zemun i Vuk.
500 milona po Japanskoj ponudi od 27 miliona po km može da se izgradi 18,51km
_____________________________________________________
total 675 miliona
Ostaje još oko 100 miliona za druge projekte.
Bila bi rezerva i ako most preko Save ispadne skuplji od 100 miliona. Mada ovo ne bi trebalo da se desi jer će novi Žeželjev most u Novom Sadu sa dva koloseka za železnicu i trakama za drumski saobraćaj koštati 67 miliona evra
Žeželjev most je dug oko 480m, a Sava kod Brankovog mosta je široka 250m. Mi smo most postavili na najširoj tačci. Gde osim rukavca kod ade imamo i deo sa Brodogradilištem
-----------
Rezime ovog Simbola vlasti DS-a je preplaćenih 300 miliona u most koji je sigurno mogao biti jeftiniji, izgradnja još jedne saobraćajnice na Novom Beogradu koja nije preko potrebna.
I Pražnjenje kase Grada do te mere, da uzimanje kredita za metro postaje neodgovorno prekoračenje finasijskih mogućnosti grada.
Tragedija sa metrom u Beogradu je što smo toilko puta imali finasije da završimo prvu liniju, a uvek je pobeđivao automobilski koncept, kao da smo u americi.
Nekako, smo zaista braća sa hrvatima. Zagreb se zadužio oko milijardu evra, a nije uradio gotovo ni jedan veliki projekat.
Ovo može biti rešenje za metro liniju na Novom Beogradu
http://farm5.static.flickr.com/4009/5076255651_6e22762a10_b.jpg