Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Sto se cene tice, nama je sve i bice nam sve preskupo! Srbija ima jako losu infrastrukturu ili bolje jos, jako zastarelu u koju decenijama nije nista ulozeno, pa kad se doda neznanje, neprofesionalizam, korumpiranost, mentalitet - onda dobijete jedan cudan koktel, koji je poznat samo nama i neobjasnjiv drugima. Nekom ko gleda sa strane i zivi na drugom mestu mnogo stvari nece biti jasno.
Ali, mislim da se neke stvari menjaju nabolje. :gobb:
 
miki_ns":g86dp1ca je napisao(la):
Možda je preskup, možda je mogao izgledati drugačije, možda je ovo, možda je ono.
Ali kako god okrenete most će barem biti izgrađen. Pa da je i pontonski to bi bio konačno prvi novi prelaz preko reke.
Ovi koji uporno insistiraju na tri mosta - sve je to lepo, ali i za ovaj jedan se jedva obavila kompletna procedura (izbor lokacije, skupljanje novca za projektni konkurs, konkurs, izbor rešenja, skupljanje novca za gradnju). Koliko li bi trebalo čekati te druge, verovatno pola nas koji smo sad na forumu ne bi dočekali da se to obavi za sve lokacije. Zašto se gradi ovako - da se ne zna tačno izgled pristupnih saobraćajnica - jeste donekle naopako, ali zar im nije palo na pamet da je situacija bila takva da se jedino tačno znalo gde se hoće most napraviti - iz ovih ili onih razloga. Ali eto, barem se ta odluka donela prva i od toga se, po mojoj pretpostavci krenulo - znamo gde treba da bude, dajte da konačno uradimo projekat mosta, zna se da je most od-do - pristupne petlje mogu da se projektuju i dok se most gradi. Situacija nije idealna, ali je bolje nego da se još deset godina mudrijalo te mogli bi ga 10 metara uzvodno, pet metara nizvodno, te mogli bi ipak tunel. Skup je to je definitvino, spomenik je i to je jasno, ali počeo je da se gradi i baš zato će se završiti. Sve što se nije ni počelo graditi bi vam i dalje bilo "mož da bidne, al ne mora da znači". I da nije konačno presečeno da se gradi ovaj, gotovo sam siguran, s obzirom da je kriza počela svega par meseci posle odluke o gradnji ovoga, da do dana današnjeg ne bi bio gotov ni projekat a kamoli iskopana prva lopata. Ovako most ipak napreduje, konačno će beograđani dobiti još šest traka za prelaz preko Save i bar deo muke skinuti s grbače. Uostalom setite se metroa, već 30 godina se o njemu drvi i ništa - da je onomad iskopana jedna jedina stanica ispod centra, sad bi postojao barem od Zelenog Venca do Vuka. Tako da vam je s ovim mostom - bolje vrabac ("Igla") u ruci nego golub (tri mosta) na grani. A kako izgleda vrabac, ja se ne bih puno žalio. Na kraju krajeva i petlja na beogradskoj strani s onim kružnim tokom ispod nivoa mosta neće biti rđavo rešenje, na novobeogradskoj strani je moglo bolje, ali ko kaže da se to možda nekada neće nadograditi ako se pokaže kao kritično. Nego čekajte most i uživajte. I mi smo u Novom Sadu tumarali po obalama Dunava i gledali kako zatežu kablove prilikom obnavljanja Mosta Slobode i čekali ga k'o ozebli sunce.
+1 Miki_ns, slazem se sa tobom jer na kraju krajeva ipak dobijamo most a mogli smo da ga ne dobijemo. :kk:
 
@LUCAS
Tvoj post uopšte nisam razumeo. Možeš li malo bolje (ili bar prostije) da mi objasniš?

@spatiotecte, miki_ns
Niko se ovde ne zalaže da se most preko Ade treba rušiti. Ali neko treba da odgovara za ovako neracionalno trošenje javnih novaca... i to mislim pretežno izborno.
 
Lucas je deo onoga što ne napisao verovatno mislio i na Ameriku..i tamo je ifrastruktura zastarela,pa rušili su se mostovi zbog neodržavanja,milioni ljudi koji žive u predgrađima gradova nema nikakav javni prevoz te bi im Beogradski bio oho,a korupcija i tamo cveta,železnice se koriste samo za transport roba i a također su zastarele,eto Noam Čomski koji je dao intervju Globusu reče" kada se vrattite iz Evrope u Ameriku ništa ne funkcioniše",vozovi kasne.... :kafa: dok u Beogradu idu tačno u minut :laugh: (ovo je bila šala i na naš i njihov račun)
 
^^^ Americki najbogatiji sloj ne zeli da se njihov novac od poreza trosi na siromasne (javni prevoz, javno zdravstveno osiguranje, pomoc siromasnima...). Posebno su protiv dobrog javnog prevoza. Zamislite situaciju da Los Andjeles ima metro sistem, pa da crnac iz South-Central LA-a sedne na voz i za 10 minuta izadje na Beveri Hilsu. Mada ima nekoliko stranaka koje su pocele i kod nas da guraju Republikanske ideale, cak imaju i americke savetnike.
Americki HBO prikazuje politicko-humoristicki sou "Real Time with Bill Maher", koga interesuje americka politika, savetujem da pogleda.
 
jovanovm":yn44wsdc je napisao(la):
@LUCAS
Tvoj post uopšte nisam razumeo. Možeš li malo bolje (ili bar prostije) da mi objasniš?

@spatiotecte, miki_ns
Niko se ovde ne zalaže da se most preko Ade treba rušiti. Ali neko treba da odgovara za ovako neracionalno trošenje javnih novaca... i to mislim pretežno izborno.
Na koji si post mislio? O konfuznoj Americi i njihovom stimulusu, da nam je sve skupo ili da za Ekologiju nikog nije briga (bar ne kod nas)?
 
Arnorian":3iqxe9pa je napisao(la):
^^^ Americki najbogatiji sloj ne zeli da se njihov novac od poreza trosi na siromasne (javni prevoz, javno zdravstveno osiguranje, pomoc siromasnima...). Posebno su protiv dobrog javnog prevoza. Zamislite situaciju da Los Andjeles ima metro sistem, pa da crnac iz South-Central LA-a sedne na voz i za 10 minuta izadje na Beveri Hilsu. Mada ima nekoliko stranaka koje su pocele i kod nas da guraju Republikanske ideale, cak imaju i americke savetnike.
Americki HBO prikazuje politicko-humoristicki sou "Real Time with Bill Maher", koga interesuje americka politika, savetujem da pogleda.
Mnogo si ga uprostio prijatelju. Ima istine ali sto se LA tice nisi u pravu, ali ajde.:kafa:
 
2012":hw2h9vq1 je napisao(la):
Lucas je deo onoga što ne napisao verovatno mislio i na Ameriku..i tamo je ifrastruktura zastarela,pa rušili su se mostovi zbog neodržavanja,milioni ljudi koji žive u predgrađima gradova nema nikakav javni prevoz te bi im Beogradski bio oho,a korupcija i tamo cveta,železnice se koriste samo za transport roba i a također su zastarele,eto Noam Čomski koji je dao intervju Globusu reče" kada se vrattite iz Evrope u Ameriku ništa ne funkcioniše",vozovi kasne.... :kafa: dok u Beogradu idu tačno u minut :laugh: (ovo je bila šala i na naš i njihov račun)
Osim u vecim gradovima, kao NY, Atlanta, Miami. Tamo je OK, ali ostalo je stvarno katastrofa. Public transit je dobar u smislu sto znas kad ce da podje i dodje na stanicu, mozes ga pratiti na Internetu. Ali da dodjes na drugi deo grada, hmm, trebace ti dosta vremena.
 
Los Andjeles ima 32km metroa (2 linije, 16 stanica), 32km nezavisnog LRT-a (1 linja, 14 stanica) i 66km delimicno nezavisnog LRT-a (2 linije, 43 stanice). Mislim da je malo za grad od 10 miliona (samo centralni deo aglomeracije).
 
S obzirom na vođenu politiku srećni su što su i to dobili,možda im Švarceneger pogura razvoj železnice,eto barem ne raspravljamo ovde da li nam je javni prevoz uopšte potreban,to je ipak dobra nasleđena tekovina cele Evrope..a i nekada napredne Kraljevine Srbije u tom domenu..
 
Komentar nekog bugarina sa SSC-a oko mosta

Vitosha

Please, excuse my intrusion into your discussion, but the cost of over 300 million euros is more than the cost of construction of almost 7 km classic metro in Sofia (about 250 million euros). Otherwise there is no dispute that the project is very beautiful and the bridge will be a spectacular facility.
 
Wile E. Coyote":tz66y0sx je napisao(la):
Prosto ne mogu da verujem da je metro u Sofiji te cene. Ako je stvarno tako, onda nemam komentara.
Mozda je zemljiste gde se nalazi Sofija drugacije, mislim na podzemne vode, vise ravnice itd. Moda su ti faktori znatno umanjili cenu.Kao i polozaj grada. Sofija/ jedna reka mi dve + mnogo vece nego u Sofiji ta jedna.

Mada i da je to sto sam naveo tacno, premala je cena.
 
BOKI SMOKI":g5x0gfnm je napisao(la):
Wile E. Coyote":g5x0gfnm je napisao(la):
Prosto ne mogu da verujem da je metro u Sofiji te cene. Ako je stvarno tako, onda nemam komentara.
Mozda je zemljiste gde se nalazi Sofija drugacije, mislim na podzemne vode, vise ravnice itd. Moda su ti faktori znatno umanjili cenu.Kao i polozaj grada. Sofija/ jedna reka mi dve + mnogo vece nego u Sofiji ta jedna.

Mada i da je to sto sam naveo tacno, premala je cena.
sta Bugari znaju sta je metro? :)
 
cyberserb":2qr51a8w je napisao(la):
BOKI SMOKI":2qr51a8w je napisao(la):
Wile E. Coyote":2qr51a8w je napisao(la):
Prosto ne mogu da verujem da je metro u Sofiji te cene. Ako je stvarno tako, onda nemam komentara.
Mozda je zemljiste gde se nalazi Sofija drugacije, mislim na podzemne vode, vise ravnice itd. Moda su ti faktori znatno umanjili cenu.Kao i polozaj grada. Sofija/ jedna reka mi dve + mnogo vece nego u Sofiji ta jedna.

Mada i da je to sto sam naveo tacno, premala je cena.
sta Bugari znaju sta je metro? :)
veruj mi znaju, i to kako.

526px-Metro_Sofia.svg.png
 
Wile E. Coyote":3j054ajy je napisao(la):
Prosto ne mogu da verujem da je metro u Sofiji te cene. Ako je stvarno tako, onda nemam komentara.
Jeste, tako je. na njihovom tenderu su se javile četri kompanije. Ponuđene su sledeće cene

One Czech company offered a price of 65 million euro a kilometer, while two other companies, from Germany and Spain offered 56 million euro a kilometer. The Japanese company that is now building the first metro line to Mladost neighbourhood is paid 27 million euro a kilometer.
Dosta podataka o gradnji metroa u Sofiji možete videti na zvaničnom sajtu http://www.metropolitan.bg

Evo podataka za prvu sekciju druge linije

Length - 6,4 km

Number of stations - 7 бр.

Beggining and end of the construction - beggining - 01.12.2008

- end - the autumn of 2012

Construction methods:

Lot 1:

"Road junction Nadezhda - P. Evtimiy blvd”: -Two-carriageways tunnel with tunnel boring machine 2.8 кm long , diameter - 9,43 m

- Metro stations –cut and cover method - 4 in number

Lot 2: “P. Evtimiy blvd.-Cherny vrah blvd.”:

- single and double carriageways tunnels –cut and cover method-0.8 km
Double carriageways tunnel- new Austrian tunneling method , width -8,5 m, length-0,9 km
- metro stations-cut and cover method- 3 in number.

Number of passengers, after the implementation of the section - 340 thousand a day

Share of the metro in the system of Public Transport after the launching of the section - 26 %

Planned minimum headway - 2,5 - 3 minutes
Ovo pokazuje da je most preko Ade, simbol apsolutnog nedostatka dugoročnog razmišljanja i robovanja automobilskom konceptu grada žutih, ali i svih drugih "Demokratskih" opcija u Beogradu.

Ja bi ovako investirao oko 750 - 800 miliona evra koja je gradska vlast mogla da dobije kroz kredite od 2004 do danas.

- 50-75 milona završetak Prokopa (vraća se jer Grad može da traži zemljište na g.žel. stanici i mogu da se sklone šine zbog kojih se sada rade komplikovane denivelacije (dva koloseka mogu da se ukopaju i to je jeftinije)

- 100 miliona za most preko Save i Pristupne puteve (predlog Mostogradnje i Građevinskog fakulteta)

- 500 miliona za metro po ceni nemačke i španaske ponude za Sofiju od 56 miliona po km to bi bilo 500/56=8,92km znači 9km. (ovo je sigurno dovoljno da se spoje Zemun i Vuk.

500 milona po Japanskoj ponudi od 27 miliona po km može da se izgradi 18,51km
_____________________________________________________
total 675 miliona

Ostaje još oko 100 miliona za druge projekte.
Bila bi rezerva i ako most preko Save ispadne skuplji od 100 miliona. Mada ovo ne bi trebalo da se desi jer će novi Žeželjev most u Novom Sadu sa dva koloseka za železnicu i trakama za drumski saobraćaj koštati 67 miliona evra

Žeželjev most je dug oko 480m, a Sava kod Brankovog mosta je široka 250m. Mi smo most postavili na najširoj tačci. Gde osim rukavca kod ade imamo i deo sa Brodogradilištem


-----------

Rezime ovog Simbola vlasti DS-a je preplaćenih 300 miliona u most koji je sigurno mogao biti jeftiniji, izgradnja još jedne saobraćajnice na Novom Beogradu koja nije preko potrebna.

I Pražnjenje kase Grada do te mere, da uzimanje kredita za metro postaje neodgovorno prekoračenje finasijskih mogućnosti grada.
Tragedija sa metrom u Beogradu je što smo toilko puta imali finasije da završimo prvu liniju, a uvek je pobeđivao automobilski koncept, kao da smo u americi.
Nekako, smo zaista braća sa hrvatima. Zagreb se zadužio oko milijardu evra, a nije uradio gotovo ni jedan veliki projekat.


Ovo može biti rešenje za metro liniju na Novom Beogradu

5076255651_6e22762a10_b.jpg
 
Hm, izgleda da u Bugarskoj nisu samo jeftini cevapi, nego i metro. Djilase, je*******esh Francuze, Bugarima koncesija :gobb:
 
nbumbic":20gewns3 je napisao(la):
Wile E. Coyote":20gewns3 je napisao(la):
Prosto ne mogu da verujem da je metro u Sofiji te cene. Ako je stvarno tako, onda nemam komentara.
Jeste, tako je. na njihovom tenderu su se javile četri kompanije. Ponuđene su sledeće cene

One Czech company offered a price of 65 million euro a kilometer, while two other companies, from Germany and Spain offered 56 million euro a kilometer. The Japanese company that is now building the first metro line to Mladost neighbourhood is paid 27 million euro a kilometer.
Dosta podataka o gradnji metroa u Sofiji možete videti na zvaničnom sajtu http://www.metropolitan.bg

Evo podataka za prvu sekciju druge linije

Length - 6,4 km

Number of stations - 7 бр.

Beggining and end of the construction - beggining - 01.12.2008

- end - the autumn of 2012

Construction methods:

Lot 1:

"Road junction Nadezhda - P. Evtimiy blvd”: -Two-carriageways tunnel with tunnel boring machine 2.8 кm long , diameter - 9,43 m

- Metro stations –cut and cover method - 4 in number

Lot 2: “P. Evtimiy blvd.-Cherny vrah blvd.”:

- single and double carriageways tunnels –cut and cover method-0.8 km
Double carriageways tunnel- new Austrian tunneling method , width -8,5 m, length-0,9 km
- metro stations-cut and cover method- 3 in number.

Number of passengers, after the implementation of the section - 340 thousand a day

Share of the metro in the system of Public Transport after the launching of the section - 26 %

Planned minimum headway - 2,5 - 3 minutes
Ovo pokazuje da je most preko Ade, simbol apsolutnog nedostatka dugoročnog razmišljanja i robovanja automobilskom konceptu grada žutih, ali i svih drugih "Demokratskih" opcija u Beogradu.

Ja bi ovako investirao oko 750 - 800 miliona evra koja je gradska vlast mogla da dobije kroz kredite od 2004 do danas.

- 50-75 milona završetak Prokopa (vraća se jer Grad može da traži zemljište na g.žel. stanici i mogu da se sklone šine zbog kojih se sada rade komplikovane denivelacije (dva koloseka mogu da se ukopaju i to je jeftinije)

- 100 miliona za most preko Save i Pristupne puteve (predlog Mostogradnje i Građevinskog fakulteta)

- 500 miliona za metro po ceni nemačke i španaske ponude za Sofiju od 56 miliona po km to bi bilo 500/56=8,92km znači 9km. (ovo je sigurno dovoljno da se spoje Zemun i Vuk.

500 milona po Japanskoj ponudi od 27 miliona po km može da se izgradi 18,51km
_____________________________________________________
total 675 miliona

Ostaje još oko 100 miliona za druge projekte.
Bila bi rezerva i ako most preko Save ispadne skuplji od 100 miliona. Mada ovo ne bi trebalo da se desi jer će novi Žeželjev most u Novom Sadu sa dva koloseka za železnicu i trakama za drumski saobraćaj koštati 67 miliona evra

Žeželjev most je dug oko 480m, a Sava kod Brankovog mosta je široka 250m. Mi smo most postavili na najširoj tačci. Gde osim rukavca kod ade imamo i deo sa Brodogradilištem


-----------

Rezime ovog Simbola vlasti DS-a je preplaćenih 300 miliona u most koji je sigurno mogao biti jeftiniji, izgradnja još jedne saobraćajnice na Novom Beogradu koja nije preko potrebna.

I Pražnjenje kase Grada do te mere, da uzimanje kredita za metro postaje neodgovorno prekoračenje finasijskih mogućnosti grada.
Tragedija sa metrom u Beogradu je što smo toilko puta imali finasije da završimo prvu liniju, a uvek je pobeđivao automobilski koncept, kao da smo u americi.
Nekako, smo zaista braća sa hrvatima. Zagreb se zadužio oko milijardu evra, a nije uradio gotovo ni jedan veliki projekat.


Ovo može biti rešenje za metro liniju na Novom Beogradu

http://farm5.static.flickr.com/4009/5076255651_6e22762a10_b.jpg
+

Predlažem da se most nazove - "Rog".... u duhu narodne poslovice.
 
Bumbiću, +1 za analizu! Nama ništa drugo ne preostaje nego juriti Japance i nadati se da će budžet izdržati još jedan kredit. A kod Kineza bi možda bilo i jeftinije...

Mrzim izmišljanje tople vode, a kod nas je upravo takav slučaj. Bilo je mnogo pametnije da je počet metro i završena obilaznica makar od Dobanovaca do Bubanj potoka u poluprofilu sa jednim tunelskim cevima, a most da čeka da prođe kriza, pa da se onda vidi šta da se radi. Sad, šta je, tu je, pozdravljam još jedan most u svakom slučaju, ali prioriteti su definitivno pobrkani. Ali, što reče Ernest Hemingvej, da tetka ima coyones, bila bi teča...

Ispadoše Bugari mnogo pametniji. Nema luksuza u metrou u Sofiji, ali ima metroa. Nije prvi put da je neko ispao pametniji od nas...
 
Bravo nbumbic,samo pravi ekonomista je mogao ovako da ukaze na sve cinjenice.Covece,koliko je mogao novac pametno da se utrosi od 2004te,nemam reci.
 
^^
Jako površna analiza, po principu "lako je biti general posle bitke". Sada se svi prave mudrim, a 2004. (pa sve do početka 2008, kada nije bilo ni nagoveštaja krize) drugačije bi pričali, sasvim sam siguran. :rolleyes:

Budžet Beograda je skresan za 45%, sledeća godina je još neizvesnija a da nije bilo krize premašio bi milijardu svakako. Most i metro su tada uklopljeni u taj plan, ne u ovaj upola manji.

Drugo, i jako bitno. Graditi metro kao nastavak već postojeće linije/mreže (slučaj iz Sofije) nije isto što i graditi metro iz početka (slučaj iz Beograda). Tako površno posmatrano ispada wow, 7 km za manje od 300 miliona, ali razmislite malo da li isto košta graditi sa već instaliranim kapacitetima i započinjati posao ispočetka - koliko košta kupovina/iznajmljivanje krtice (spram slučaja gde je već imaš u hangaru), koliko košta izrada dokumentacije, sprovođenje tendera i upošljavanje operative (spram već uigrane ekipe), koliko košta kupovina vozila iz početka - nije isto kupiti 2 vozila za 7 km i 20 za 20 km jer je cena za 2 kom. neuporedivo veća (u Sofiji sumnjam da su uopšte kupovali vozila za produženih 7 km postojeće linije), ... itd. Izgradnja teškog metroa se ne može započeti bez 1,1 milijarde EUR koliko je potrebno za njegovo jezgro (M1+deo M2) prema Jovinovom planu. Sve manje od tog jezgra je nesvrsishodno i neisplativo.

Naravno, dežurni kritičari odmah se hvataju nesrećnog mosta preko Ade, koji sa tim apsolutno nema ništa. On je tipična žrtva tranzicione krize (= kriza u Americi^2) sa kojom naše lokalne vlasti nisu bile sposobne da se adekvatno nose. Da je sada vreme ovom mostu - nije, to ste upravu. Vreme mu je bilo pre 10 i više godina, po mom mišljenju trebao se graditi uporedo sa Gazelom.
 
Prioriteti jesu pobrkani, ali došli smo do tačke sa koje nema povratka. Ne sme se dozvoliti da to bude novi Prokop, znači završiti most i napraviti funkcionalne pristupne saobraćajnice jer sad ništa drugo ne bi imalo smisla. Samo dolazimo do problema, ako ne bude tunela dobar deo grada neće koristiti most. To opet vuče nove kredite tako da je teško biti pametan.
 
Vračar":37o7sarr je napisao(la):
^^
Jako površna analiza, po principu "lako je biti general posle bitke". Sada se svi prave mudrim, a 2004. (pa sve do početka 2008, kada nije bilo ni nagoveštaja krize) drugačije bi pričali, sasvim sam siguran. :rolleyes:
Pisano je i pre stavljanja ograde oko gradilišta....ali džaba.
 
Wile E. Coyote":9zqajq75 je napisao(la):
Bumbiću, +1 za analizu! Nama ništa drugo ne preostaje nego juriti Japance i nadati se da će budžet izdržati još jedan kredit. A kod Kineza bi možda bilo i jeftinije...

Mrzim izmišljanje tople vode, a kod nas je upravo takav slučaj. Bilo je mnogo pametnije da je počet metro i završena obilaznica makar od Dobanovaca do Bubanj potoka u poluprofilu sa jednim tunelskim cevima, a most da čeka da prođe kriza, pa da se onda vidi šta da se radi. Sad, šta je, tu je, pozdravljam još jedan most u svakom slučaju, ali prioriteti su definitivno pobrkani. Ali, što reče Ernest Hemingvej, da tetka ima coyones, bila bi teča...

Ispadoše Bugari mnogo pametniji. Nema luksuza u metrou u Sofiji, ali ima metroa. Nije prvi put da je neko ispao pametniji od nas...
Nisu oni pametniji nego njihovi čelnici manje alavi.... ali da ne počinjem ponovo.... nego pamet u glavu....
 
Vrh