Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

razgradjevina":o0rvmznt je napisao(la):
ekologija ne moze da bude smislen argument na duge staze
Ekologija je jedini smislen argument na duge staze.

Zbog čega Amerikanci, koji imaju para ko pleve, autoputeve svuda, obilaznice, centre, itd itd... projektuju i vraćaju tramvaje i železnicu u svaki veći grad? Zbog čega Njujork gradi metro linije umesto da obnavlja BQE (koji je u mnogo gorem stanju nego što je Gazela bila, npr...) Zbog čega Kalifornija gradi mrežu brzih vozova?

Ko će da plati za taj benzin? Za struju znamo, a za naftu?
 
+1 Jovanom

Stoji da koliko god napravila traka na putevima prakticno ce uvek biti popunjeni.Stoga,negde treba povuci crtu i reci da ovom gradu ne treba vise velikih puteva od 2+2 ili 3+3 vec da se forsira javni prevoz koji je kod nas trenutno na stupnju razvoja manje vise kao pre 30 godina zbog nedostajanja kicme javnog prevoza ciji naziv pocinje na slovo m.
 
Treba paralelno razvijati i drumski i železnički saobraćaj, jedan drugog ne treba i ne sme da isključuje.
 
vucko":tjq9bbwa je napisao(la):
+1 Jovanom

Stoji da koliko god napravila traka na putevima prakticno ce uvek biti popunjeni.Stoga,negde treba povuci crtu i reci da ovom gradu ne treba vise velikih puteva od 2+2 ili 3+3 vec da se forsira javni prevoz koji je kod nas trenutno na stupnju razvoja manje vise kao pre 30 godina zbog nedostajanja kicme javnog prevoza ciji naziv pocinje na slovo m.
+1 Vucko
Tacno je da mi nemamo kicmu javnog prevoza i treba da je gradimo maltene od nule, bar sto se tice metro-a, i tramvaja sirokog koloseka (LRT)
Od neceg se mora poceti, a argument da ne treba graditi 1435mm linije zato sto se ne poklapaju sa metarskim kolosekom i to da metarski kolosek je dovoljno veliki kapacitet ne pije vodu.

Inace EKOLOSKA RESENJA su JEDINI vid odrzivog razvoja za nas grad a i za sve ostale.

Vreme je da se odbaci automobilski koncept i da se predje na ciste vidove prevoza.
 
Evo nas na 152.5 m !!











Dostignuti stepen izgradnje je upravo četvrti slučaj sa gornjeg crteža!
 
spatiotecte":2yqpoepn je napisao(la):
Vreme je da se odbaci automobilski koncept i da se predje na ciste vidove prevoza.
Svi se slažu oko ovog. Čak i gradski oci već više decenija pričaju da to treba uraditi.
i Đilas priča da je metro jedino rešenje za Beograd, a prioritet je dao automobilskom projektu koji košta oko 1,2 milijarde evra - UMP-u.

Kao što već upitah u na drugoj temi. Što je to tako? Mora da postoji razlog, a meni zaista nije jasno. Da li neko od vas zna razlog?
 
Do sada najlepše fotke u suton.. :kk: Abu Dabi Balkana...:D
Pa u slučaju mosta to je simbolične prirode..a u slučaju Metroa finansijske..;)
 
nbumbic":175wy5m1 je napisao(la):
spatiotecte":175wy5m1 je napisao(la):
Vreme je da se odbaci automobilski koncept i da se predje na ciste vidove prevoza.
Svi se slažu oko ovog. Čak i gradski oci već više decenija pričaju da to treba uraditi.
i Đilas priča da je metro jedino rešenje za Beograd, a prioritet je dao automobilskom projektu koji košta oko 1,2 milijarde evra - UMP-u.

Kao što već upitah u na drugoj temi. Što je to tako? Mora da postoji razlog, a meni zaista nije jasno. Da li neko od vas zna razlog?
Pa mislim da je Djilas dao prednost UMP-u jer iako je on baziran na automobilski saobracaj on zapravo treba da pomogne smanjenju broja vozila u centru tako sto ce da ih prosledi na periferiju, zapravo svi vazni pravci se ulivaju u UMP i on funkcionise kao prsten koji opsluzuje sve te pravce.
 
Wile E. Coyote":2gsyt9zq je napisao(la):
Ekologija jeste na duže staze.

A ja ne bih imao LRT kompatibilan sa tramvajem. Onda bismo i dalje bili na istom.
Kako na istom ako bi ta nova trasa bila nezavisna? Samo bismo još dobili dodatnu funkcionalnost, da postoje neke linije koje idu i u stari deo mreže.
Jednostavno: nova nezavisna LRT trasa ili nova nezavisna LRT trasa na koju se mogu priključiti i stare trase...ovo drugo je bolje.


spatiotecte":2gsyt9zq je napisao(la):
Od neceg se mora poceti, a argument da ne treba graditi 1435mm linije zato sto se ne poklapaju sa metarskim kolosekom i to da metarski kolosek je dovoljno veliki kapacitet ne pije vodu.
Svašta može da ide po metarskom koloseku... link link
 
@Veliki Vracar

Mnogo su ti lepe slike, narocito ona na kojoj se vidi Hala 1 na Sajmu. Dakle, jos samo 22,5 metara betona.
 
nbumbic":36yzo3j6 je napisao(la):
spatiotecte":36yzo3j6 je napisao(la):
Vreme je da se odbaci automobilski koncept i da se predje na ciste vidove prevoza.
Kao što već upitah u na drugoj temi. Što je to tako? Mora da postoji razlog, a meni zaista nije jasno. Da li neko od vas zna razlog?
most i "ump" moze da se izgradi do izbora, 2012te, tako da ga je nemoguce ignorisati. svako drugo reshenje bi bilo nemoguce izgraditi do upotrebljivog nivoa do tog roka
 
@lukpot

LRT koji bi se mešao sa tramvajem bi ponovo bio tramvaj. Već bi se neki mudrac setio da sprovede neku liniju tramvaja trasom LRT i ništa od nezavisnog sistema. Neka svako bude za sebe, veruj svakome, ali preseci karte.
 
Homer Jay":26l9v4be je napisao(la):
@Veliki Vracar

Mnogo su ti lepe slike, narocito ona na kojoj se vidi Hala 1 na Sajmu. Dakle, jos samo 22,5 metara betona.
Da, pa lep nam je Beograd, naročito prirodni ambijent u kome se nalazi. Još malo da doteramo ono što je do nas, funkcionalno ga unapredimo, doživimo ga kao nešto svoje, najbliže, a onda je lako da ga čuvamo i uživamo što smo na tako divnom mestu!

Most se uklapa u ovu priču (ne kvari lepotu a podiže funkcionalnost) i zato je uzbudljivo pratiti ovo njegovo rađanje pred našim očima.
U pravu si, betonskom delu centralnog stuba nedostaje još 5 segmenata (5 x 4,5m). Finiš ćemo videti kako sad izgleda nakon novogodišnjih praznika, a možda i ubrzaju pa vatrometom sa vrha proslavimo i NG i završetak najmarkantnijeg dela ove lepe građevine!
 
Увек ме изненаде колико високо кран могу да подигну.
 
http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/214545/Naopaka-gradnja-srpski-specijalitet

Umesto da srpski građevinari planski i u rokovima grade puteve i mostove, zahvaljujući ministrima koje imamo, prinuđeni su da mimo svake dobre prakse grade napamet i besmisleno dugo. Kako navodi Ljubivoje Kostić, redovni član Inženjerske akademije Srbije i potpredsednik Udruženja građevinskih inženjera, zbog svega toga ovakvi projekti, što se lepo vidi na primeru mosta preko Ade, koštaju višestruko više.


– Most na Adi, kako vlast tvrdi, treba da bude simbol. Tako se i gradi. Umesto da most bude posledica detaljno isplanirane funkcionalne celine, sve je urađeno naopako. Pravi se most, pa se tek naknadno spaja s obalama, što je u suprotnosti i sa strukom i svakom praksom. Onda dolazimo u situaciju da su saobraćajne pristupnice skuplje od samog mosta, što je van pameti. Sada nas čitav posao košta tri puta više nego što bi trebalo – kaže Kostić.


On dodaje i da su za most preko Ade postojala i dva racionalna i jednostavnija rešenja – jedno „Most projekta“ i drugo Građevinskog fakulteta. Nadležni su se, međutim, opredelili za varijantu koja će nas u najboljem slučaju koštati 300 miliona evra.


– Postoje tu i troškovi koji su skriveni, pa sve ovo može da košta još više. Zbog toga se plašim i da nam, ukoliko opet bude bilo potrebno, niko neće dati novi kredit. Onda ćemo imati simbol na koji ćemo se penjati merdevinama – ističe Kostić.


Nisu ovi projekti, međutim, usamljeni primeri. Po Srbiji se ovako gradi uzduž i popreko. Kako navodi Goran Rodić, sekretar u udruženju građevinara u Privrednoj komori, „imovinsko pravni odnosi i nezavršeni projekti su najveći problemi s kojima se građevinci po Srbiji susreću. Izvedu se na gradilišta kako bi radili, a priprema nije obavljena kako treba, pa se probijaju rokovi, poskupljuju projekti i ne mogu se uposliti radnici u kontinuitetu“.


Na kraju profitiraju samo političari. Kako drugačije objasniti da je kamen-temeljac za most koji će povezati Zemun i Borču položen još sredinom jula, a tek u novembru će biti završen idejni projekat, u januaru glavni, dok se eksproprijacija bez njih ne može ni raditi. Tu je, dakle, samo pompezno u svim medijima ispraćeno polaganje kamena-temeljca bez ikakvog plana gradnje.


Taj marketing plaćaju građani, i to debelo. Ovakvi projekti važe za najskuplje. Most preko Ade je dogurao do sume od 300 miliona evra, vrednost Koridora 11 se procenjuje na 1,8 milijardi evra, dok je za most Zemun–Borča potrebno uložiti 170 miliona evra. Svi oni, s obzirom na način koji se projektima pristupa, prete da se pretvore u rupu bez dna u koju će novac bacati poreski obveznici. Povrh svega, čeka nas i prodaja Telekoma, a oko 1,44 milijarde evra, po rečima nadležnih, biće uložene u infrastrukturu.
 
Sedam pasusa teksta, a smisao se negde zaturio. Bilo bi svrsishodnije da inženjer ne koristi politički govor (previše ga je na sve strane) već da nam da konkretne podatke. Npr. za most preko ade konzorcijum oko Porra dobiće ugovorenu građevinsku cenu od 118,5 mil.evra. S druge strane rešenje Most projekta bi imalo ovoliku građevinsku cenu, a rešenje Građevinskog fakulteta onoliku i čitalac odmah zna na čemu je. Podrazumeva se valjda da bi ostatak saobraćajnica za istu lokaciju mosta bio identičan za bilo koje od ovih rešenja. Sve bi stalo u jedan pasus i sve bi bilo mnogo jasnije. Ovako još jedna politička govorancija za ionako namučene živce ljudi koji žive na ovom našem prostoru u ovo šugavo vreme ...
 
A kad se setim da je Mrka tri puta otvarao radove na Prokopu.. :rolleyes:
 
On dodaje i da su za most preko Ade postojala i dva racionalna i jednostavnija rešenja – jedno „Most projekta“ i drugo Građevinskog fakulteta. Nadležni su se, međutim, opredelili za varijantu koja će nas u najboljem slučaju koštati 300 miliona evra.
Od dana objavljivanja rezultata konkursa za idejno resenje mosta, pa do danas, ova recenica se konstantno ponavlja u kritikama izabranog projekta. Postaje dosadno.
 
+1 Veliki Vracar

Zato je dr Maletin koji je sada nazalost u penziji pomenuo nekoliko puta te cinjenice sumirano bez filozofiranja kao sto radi Kostic.

Videh negde da su pominjali da je pametnije da se most gradi na gornjem(juznom spicu) Ade.To je ustvari onaj predlog koji imah.Mada i ovaj bi se gradio eventualno.U svakom slucaju da se ne ponavljam oko mosta i UMP-a po zilioniti put da kazem nesto novo.

Prelaz reke koji ce se jednog dana(za 10tak godina ili vise) graditi na gornjem spicu ade mora biti tunel da ne bi Ada bila sa obe strane "zarobljena mostovima".S obzirom da sa strane nbg ce biti kao sa brankovim mostom,dakle bez posebnih pristupnih petlji verujem da je logicnije,estetskije i ekoloskije.

Takodje most preko Ada Huje takodje bi trebao bi biti tunel da se ne narusi celina Ada Huje.Time bi se i ispunila ona zamisao da imamo po jedan tunelski prelaz nase dve glavne reke za ne daj boze situacije.

P.S.Oko pristupnih saobracajnica sa NBG nema novosti,prodjoh bg vozom danas.i dalj nekoliko kucica je polusruseno kod brodogradilsita,sut od starih i buvljaka stoji.Onaj deo buvljaka koji je rasciscen koriste kao parking.A onaj deo ka Belvillu je i u gorem stanju nego do sada i koristi se kao buvljak.Stvarno ne znam kako ce resiti tu gomilu problema.
 
jovanovm":wbetdoss je napisao(la):
razgradjevina":wbetdoss je napisao(la):
ekologija ne moze da bude smislen argument na duge staze
Ekologija je jedini smislen argument na duge staze.

Zbog čega Amerikanci, koji imaju para ko pleve, autoputeve svuda, obilaznice, centre, itd itd... projektuju i vraćaju tramvaje i železnicu u svaki veći grad? Zbog čega Njujork gradi metro linije umesto da obnavlja BQE (koji je u mnogo gorem stanju nego što je Gazela bila, npr...) Zbog čega Kalifornija gradi mrežu brzih vozova?

Ko će da plati za taj benzin? Za struju znamo, a za naftu?
Pa upravo danas imas clanak u Blicu, malo konfuzan doduse, ali cinjenican. Naravno dodsta su propustili da kazu. Inace sto se Amera tice, a i drugih zapadnih zemalja, imaju projekte koje ne menjanu kao i mi svaki dan i zbog bilokakvog razloga. Jednom nacrtan i usvojen projekat is Consider it Done. A kod nas svaka kuca koja se nadje na trasi moze da ucenjuje. Da ne filozofiram mnogo, narav nam je pogana, svako vuce na svoju stranu itd. Ja opet ovaj UMP projekat vidim kao nesto malo bolje nego da sada sa mnogo propusta, ali mi se cini da ce most i glavnu dzadu da urade kako su (delimicno) zamislili i izgleda na vreme. E sada kako ce to da izgleda to je druga stvar, a koloko ce to i kojoj meri biti funkxionalno videce se za koju godinu.

Mene recimo interesuje novobeogradska strana, ali cini mi se da nece biti onako kako je planirano. Znam da ce da se uradi od T Bunara pa nadalje, ali kako vide ce mo.

A sto se tice zelene ideje?! Hmmm, hold your breath, nema od toga nista, kako u Severnoj Americi, a pogptovu kod nas. Novac u Americi mora na nesto da se potrosi jer je stimulus $$ dat, a da stimulusa nema od toga nebi bilo nista, kupovali bi Hydrogen Buses, kao i svuda.

Cheers!:vops:
 
Možda je preskup, možda je mogao izgledati drugačije, možda je ovo, možda je ono.
Ali kako god okrenete most će barem biti izgrađen. Pa da je i pontonski to bi bio konačno prvi novi prelaz preko reke.
Ovi koji uporno insistiraju na tri mosta - sve je to lepo, ali i za ovaj jedan se jedva obavila kompletna procedura (izbor lokacije, skupljanje novca za projektni konkurs, konkurs, izbor rešenja, skupljanje novca za gradnju). Koliko li bi trebalo čekati te druge, verovatno pola nas koji smo sad na forumu ne bi dočekali da se to obavi za sve lokacije. Zašto se gradi ovako - da se ne zna tačno izgled pristupnih saobraćajnica - jeste donekle naopako, ali zar im nije palo na pamet da je situacija bila takva da se jedino tačno znalo gde se hoće most napraviti - iz ovih ili onih razloga. Ali eto, barem se ta odluka donela prva i od toga se, po mojoj pretpostavci krenulo - znamo gde treba da bude, dajte da konačno uradimo projekat mosta, zna se da je most od-do - pristupne petlje mogu da se projektuju i dok se most gradi. Situacija nije idealna, ali je bolje nego da se još deset godina mudrijalo te mogli bi ga 10 metara uzvodno, pet metara nizvodno, te mogli bi ipak tunel. Skup je to je definitvino, spomenik je i to je jasno, ali počeo je da se gradi i baš zato će se završiti. Sve što se nije ni počelo graditi bi vam i dalje bilo "mož da bidne, al ne mora da znači". I da nije konačno presečeno da se gradi ovaj, gotovo sam siguran, s obzirom da je kriza počela svega par meseci posle odluke o gradnji ovoga, da do dana današnjeg ne bi bio gotov ni projekat a kamoli iskopana prva lopata. Ovako most ipak napreduje, konačno će beograđani dobiti još šest traka za prelaz preko Save i bar deo muke skinuti s grbače. Uostalom setite se metroa, već 30 godina se o njemu drvi i ništa - da je onomad iskopana jedna jedina stanica ispod centra, sad bi postojao barem od Zelenog Venca do Vuka. Tako da vam je s ovim mostom - bolje vrabac ("Igla") u ruci nego golub (tri mosta) na grani. A kako izgleda vrabac, ja se ne bih puno žalio. Na kraju krajeva i petlja na beogradskoj strani s onim kružnim tokom ispod nivoa mosta neće biti rđavo rešenje, na novobeogradskoj strani je moglo bolje, ali ko kaže da se to možda nekada neće nadograditi ako se pokaže kao kritično. Nego čekajte most i uživajte. I mi smo u Novom Sadu tumarali po obalama Dunava i gledali kako zatežu kablove prilikom obnavljanja Mosta Slobode i čekali ga k'o ozebli sunce.
 
Vrh