Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

naso si koga ces da mi citiras.Reljo akd opleti,ti si imao statiku :lol:
 
Pa kad se vec projektuje ovakav vazan infrastrukturni projekat a ne zna se koji ce se tip sinskog sistema koristiti u beogradu, metro ili LRT, onda valjda treba da se projektuje most i za jedno i za drugo a ne ovako da ispadne da posto je most projektovan za LRT da zbog toga mora da se gradi LRT u Beogradu.

Jedino ako sama izgradnja mosta nije organizovana od strane LRT lobija pa da si daju sve sanse da proguraju njihov projekat tako sto bi onemogucili iz tehnickih razloga da metro ide preko mosta.

Ma da ovde kod nas je sve moguce :notok:
 
Sta bre raspravljate dal' ce ici preko mosta LRT ili Teski metro.Logicno je da ce 100% ici tramvaj :lol:
 
Pa više nije ni to sigurno,neki bi da poteraju autobus na naftu direktno iz ikarbusa... ;) kažu ne moraju ni šine da postavljaju
 
stek":1do16wq4 je napisao(la):
Sta bre raspravljate dal' ce ici preko mosta LRT ili Teski metro.Logicno je da ce 100% ici tramvaj :lol:
mortaltramvaj.jpg
 
Dakle tramvajem u 22 vek! :rant:
Kao sto rece Vucko, istorija se posle 30 godina ponavlja...
 
Које сте ви задушне бабе. Кад морам тако да вам кажем. :rant:

Мени је, рецимо, потпуно јасно да Београду неће требати тешки метро за још 50 година. Такође, сигуран сам да је концепт Белама само ружна етапа из недавне прошлости која је заувек покопана. Тражи се решење у метроу средњег капацитета (ма колико неко пенио да он не постоји). И наравно да ће најпре преко Аде прећи трамваји. Трећа метро линија ће се правити тек након што се изграде прве две, значи тек за бар 15-20 година. Онда лепо скинемо трамвајске шине и поставимо оне за метро. Нећемо ваљда сада да стављамо шири колосек, па да труне две деценије ко Прокоп? :rant:
 
Slazem se sa sizifovom,nemam nsita protiv tramvaja,samo opusteno momci :kk:
 
Ovaj put i ja sam za tramvaj, jer čekati 3 liniju metroa je glupo jer ni prvu ne znamo kad ćemo početi praviti. Bolje je iskoristiti tramvaj nego ostaviti da propada bojim se decenijama. Inače i mene zanima da li bi mostom mogao da prodje klasičan metro?
 
Zar Belam nije planiran u vreme gradonacelnika Bogdanovica? Zar i ovaj most nije tad planiran? Zar nije logicno da je LRT najvise sto moze da izdrzi? Nije tesko povezati stvari. Uz to, UMP pre metroa su gurali, opet ko? LRT lobi.

Ali, ponavljam, most ce sluziti jednog dana za liniju 3. Dotle, ce ga normalno, koristiti tramvaj. Neuporedivo bolje, nego da koloseci zvrje neizgradjeni, kao na Pancevcu. A, i jednog dana, kada se izgrade linije 1 i 2, zaista nemam nista protiv LRT linije 3.

Sto se tice opterecenja, pa naravno da je ono mnogo vece, kada prozuji voz od 20 tona brzinom 60 km/h, neko 20 kamiona brzinom od 20 km/h.
 
Pa sto se mene tice moze i tramvaj da ide preko mosta za sad ali malo mi je zao da ne ide odmah metro kad se ima u vidu da je ta trasa potpuno nezavisna od kraja pozeske pa do Depo-a na Novom Beogradu. A to je vec poprilicno duga marsuta.

Jednostavno mislim da je steta postavljati sine za tramvaj pa pocupati sve i postaviti sine 1.435m za LRT ili Metro, cisto bacanje para! Sve radimo po 2 puta kao po obicaju!

Ovde kod nas svaki put moraju da urade privremena resenja koja postaju nazalost trajna.
 
@spatiotecte
Kad se eventualno bude pravio metro, tramvajske šine na mostu će već biti zrele za menjanje, tako da nema nekog bacanja para...
 
@lukpot
Linija metro-a od Novog Beograda do Banovog Brda nije toliko daleka buducnost zavrsetkom mosta preko ade, zapravo trasa je nezavisna u potpunosti do pocetka pozeske, sta nas tu sprecava da postavimo odmah kolosek 1.435m i dobijemo na taj nacin prvu liniju metro-a ili LRT-a u gradu?
 
spatiotecte":2eyjfere je napisao(la):
Pa sto se mene tice moze i tramvaj da ide preko mosta za sad ali malo mi je zao da ne ide odmah metro kad se ima u vidu da je ta trasa potpuno nezavisna od kraja pozeske pa do Depo-a na Novom Beogradu.
stvarno me cudi sto ne odu do tempa ili rodica i ne ispazare par metroa cas posla, mogli bi vec od ponedeljka da ih ture od pozeske do gospodarske mehane, ako nista da se vezbaju soferi

na drugoj temi si predlozio da pocupaju asfalt sa autoputa i tu stave sine.. ako vec svi imamo pravo da predlazemo i mastamo ja bih recimo zakonom zabranio sinski prvoz u beogradu, iz cistog principa. sinski genijalci i pripadajuci lobi koji ti zastupas je u predhodnih pedesetak godina u ovom gradu utukao par milijardi evra u raznorazne sinske idiotluke (prokope, beovozove, vukove stanice, tunele i mostove..) koje danas dnevno prevoze izmedju 5 i 10 hiljada ljudi u dvomilionskom gradu a zauzimaju ogroman prostor i sprecava razvoj citavog grada (u ovo ne racunam tramvaje koji, sto se mene tice samo usporavaju saobracaj a mogu se zameniti autbusima za 5 minuta cime bi se oslobodio prostor na ulici za normalna vozila a i one uzasno ruzne zice za napajanje koje ruze ionako nelep pogled). da je pola tog novca ulozeno u drumsku infrastrukturu danas bi imali ne obilaznicu nego unutrasnje i spoljasnje i kakve god oces prstenove i magistrale. pa od 4 mosta koaj postoje preko save 2 su za sinski saobracaj, jedan se gradi i tu jos niste resili sta ocete a vec se spominje jos jedan 'ekskluzivno metrovski" i jos vam nije dosta.

kompromitovana je cela ideja sinskog prevoza i nama koje je bas briga dal cemo da klizimo ili da se kotrljamo vec nam je vazno da dodjemo od mesta a do mesta b je muka i od spomena slova š a kamo li šina.. a da odete vi negde na neku livadu da se vezbate, igrate simcity-a i planirate svetlu ekolosku buducnost pa kad se skontate da se vratite i napravite nesto sto ima smisla umesto da drzite milione ljudi kao taoce vase nestrucnosti, neplaniranja i neuvidjavanja realnih potreba i mogucnosti sinskog nacina prevoza u beogradu
 
@razgradjenvinar

Ja ne zastupam niciji lobi vec razmisljam kao i ostali ucesnici ovog foruma o mogucnostima razvoja transportnih sistema u nasem gradu i o tome sta bi moglo da se uradi i sta je mozda lose uradjeno.

Ne znam sto me svrstavas kao branilac grupe ljudi koji su stvorili beogradski zeleznicki cvor zbog toga sto podrzavam sinski sistem u Beogradu.
Ako me vec pitas, slazem se kao ti da je on lose zamisljen a ja samo uzimam u obzir to postojace stanje kao pocetna tacka razmisljanja sta moze da se uradi da bi se to poboljsalo.

Jeste predlozio sam da se autoput kroz beograd pretvori u zeleznicku trasu kad se bude uradila obilaznica oko grada. Ne vidim tu nista lose niti tehnicki neizvodljivo kad se uzme u obzir da je taj koridor vec uradjen, dakle zemljani radovi su uradjeni, ulice koje sed ukrstaju su denivelisane. Imamo dakle jedan pravac koji ide sa istoka do zapada i tu je provucen jedan autoput i ne vidim sto ne bi mogao da bude provucen neki sinski sitem koji bi zahtevao samo izgradnju stajalista, povezivanje stajalista sa okruznim ulicama postavljanje sina i kupovinu vozila. (Nisam nikad rekao da je to dzabe!)

To je bio predlog koji po mom omogucava nasem gradu da dobije 20 km nezavisne trase od malog mokrog luga do Bezanije bez kopanja tunela izgradnje viadukta itd...

I taj moj predlog je isao u smislu odrzivog razvoja i koriscenja postojece infrastrukture, i promene namene tog istog da bi se dobio ekoloski masovni vid prevoza koji ne zagadjuje uz znatno manja ulaganja nego kopanje 20 km tunela kroz grad. (sto je naucna fantastika za nas

Sta je tu mastovito i ludo ukoliko postoje tehnicke mogucnosti za to i ukoliko to resenje omogucava da smanji zagadjenost u gradu i pruza brz i efikasan vid prevoza na nezavisnoj trasi?

Za mene je ludo u 21om veku braniti automobilski koncept razvoja grada ali svako ima pravo na svoje misljenje...
 
procitao sam tvoje objasnjenje i tamo i smatram da je nepotrebo komentarisati takav predlog ali kad vec inistiras.. vec ti je odgovoreno da par stotian metara levo imas prugu, ima nezavisni sinski sistem koji ide od rakovice do bezanije pa eto tamo napravite sta god je potrebno, ostavite autoput (tj buduci bulevar) onome za sta je namenjen, tj za drumski saobracaj

ja ne branim automobiski koncept vec dizem glas protiv deceniske zloupotrebe nasih para od strane sinskih strucnjaka. prebacivati odgovornost na one koji su davali pare (vlast) je licemerno, aj da pricamo o ljudima koji su projektovali, radili na tome i na kraju bili i placeni za svoj "rad".. ako ja sutra odem do pekara i kazem mu da mi napravi burek sa sirom i prelije ga sirupom od jabuka postoje dva potencijalna odgovora.. pekar broj 1 koji kaze cuj, od toga ces da dobijes proliv, ako oces mogu da ti napravim burek i neki kolac ili mi bezi sa ociju i imas pekara broj 2 koji kaze, vazi gazda, super je to, bice dok trepnes.. e pa nasi fakultetski obrazovani pekari su napravili sta su napravili i zato sam besan, pogotovo sto se horor nastavlja i dalje

jasno ti je da ce u sledecih 20-30 godina doci do velikih promena u auto industriji i da ce, kako je krenulo, pre elektroautomobili postati svakodnevica ( a benzinski motori jednostavno izumreti sa nestankom nafte) nego sto ce u bgd-u metro biti i zapocet. zasto onda pricamo o ekoloskoj prednosti metroa ili bilo kog sinskog prevoza? ne bih da se svadjam, samo ajde da ne pricamo o danas i sutra nego, za promenu, da sednemo i razmislimo sta ce se desiti za par decenija. da su oni pre nas to radili drugacije bi i mi danas diskutovali
 
Previđaš samo jednu stvar: ako svi automobili budu zamenjeni elektromobilima, samo će se smanjiti zagađenje, a gužve će ostati. Nezavisan šinski sistem je neophodan, a to što Prokop nije proradio, druga je priča. Ako jednom bude završen, isplatiće se sve što je uloženo u njega. Što se tiče mosta na Adi, može preko njega proći i LRT, ako to nije belam sa ukrštanjima u nivou, rolerkosterom na Novom Beogradu i zajedničkom trasom sa tramvajem, već nezavisna trasa. Oko ostalih linija već može da se diskutuje da li lrt ili klasičan metro. Tako će biti i za 50 i 100 godina i sve dok se ne izmisli neki potpuno novi način prevoza.
 
razgradjevinar":s2rvp02q je napisao(la):
vec ti je odgovoreno da par stotian metara levo imas prugu, ima nezavisni sinski sistem koji ide od rakovice do bezanije pa eto tamo napravite sta god je potrebno, ostavite autoput (tj buduci bulevar) onome za sta je namenjen, tj za drumski saobracaj
Pa ti na toj deonici koja se nalazi na par stotine metara od one koje sam predlozio imas 3 stanice, Prokop koji je u rupi, Novi Beograd i Tosin bunar.

Na trasi koju sam predlozio se nalaze Autokomanda, Mostar, Arena, Genex, Bezanija, znaci sve bi to bila stajalista tog sinskog sistema

Pa ti pogledaj koje su interesantnije lokacije ove prve ili ove druge.

Uostalom, pogledaj na google earthu evidentno je da trasa kroz autoput prolazi kroz mnogo naseljenije zone grada nego postojeca zeleznicka trasa i bilo bi to od koristi za ljude koji zive u malom, velikom mokrom lugu, na vracaru i koji zele da idu na novi beograd, jer trenutno tim ljudima se ne nudi nista jer zapravo nema ni zelenice na istocnom delu grada.

U ostalom ovaj sistem koji nudim samo dopunjuje ovaj prvi. Nije on njemu zamena vec alternativa.
 
@ Razgradjevinar Hmm, ne branis automobilski koncept? Nije nego!
Upravo zbog automobilskog lobija mi danas imamo sprcane pare u nedovrseni zeleznicki cvor, koj mozda nije savrsen ali je bar desetak puta prakticniji i bolji od starog. Zbog istog tog automobilskog lobija, imamo i tramvaj za 21 vek, koji je ne samo obesmislio tramvaj, kao vid prevoza, vec naveo mnoge sugradjane da ga ne podnose.
Ako mali bolje sagledas stvari, videces da je automobilski lobi degradirao Beograd za par decenija.

Osim toga, lepo ti je Njile rekao, mozda ce automobili biti ekoloski i manje zagadjivati, ali ce guzve ostati. Vecno. Ako pobedi automobilski lobi.
Osim toga, potpuna eko-vozila su jos uvek koncept, koji ce zaziveti za desetak godina, a covecanstvo, a pogotovo Srbija ce na njih potpuno preci za nekih 50-70 godina. To se zove naftaski svetski lobi. Prema tome, sinski prevoz je neophodan. Svi njegovi vidovi.
 
o ovome mozemo na tamo tim topicima, da ipak ne spamujemo ovde bez potrebe. na temu ump-a mogu samo da dodam da postpo vec ne postoji (predpostavljam stf da je i za ovo zasluzan jak automobilski lobi u srbiji) i ne moze biti napravljen za godinu dve onda kada pricamo o njemu kao o necemu sto ce vise sluziti nasim naslednicima nego nama samima. posto smo vec zakljucili da ekologija ne moze da bude smislen argument na duge staze onda da ne licitiramo godinama i decenijama nego da se slozimo da ce taj ump da bude u funkciji u nadamo se vekovima koji dilaze i da se ne pravi za sledecih dve ili pet decenija. da li ce nadzemni javni saobracaj u buducnosti biti organizovan sinski ili ce da levitira ili sta li ce vec da smisle male pametnice koje dolaze iza nas ostavimo pokolenjima da smisle i organizuju se.

ovo sto vi predlazete uradili su nasi vidoviti mudri predci sa glavnom zeleznickom stanicom kada su verovatno videli zeleznicu kao krunu ljudskog dostignuca (sreca da je knez mihajlova na brdu, inace bi imali sine i kroz nju a stajga bi bila negde na terazijama) i zahvaljujuci takvom rezonovanju mi danas imamo taj kancer u centru grada. umesto da smo ga isekli na vreme mi smo ga "lecili" beovozovima i prokopima i samo smo napravili vise oziljaka. vidim vi bi da se terapija ne menja sto je vase pravo, ne sporim.
 
stf":2bxr699b je napisao(la):
@ Razgradjevinar Hmm, ne branis automobilski koncept? Nije nego!
Upravo zbog automobilskog lobija mi danas imamo sprcane pare u nedovrseni zeleznicki cvor, koj mozda nije savrsen ali je bar desetak puta prakticniji i bolji od starog. Zbog istog tog automobilskog lobija, imamo i tramvaj za 21 vek, koji je ne samo obesmislio tramvaj, kao vid prevoza, vec naveo mnoge sugradjane da ga ne podnose.
Ako mali bolje sagledas stvari, videces da je automobilski lobi degradirao Beograd za par decenija.

Osim toga, lepo ti je Njile rekao, mozda ce automobili biti ekoloski i manje zagadjivati, ali ce guzve ostati. Vecno. Ako pobedi automobilski lobi.
Osim toga, potpuna eko-vozila su jos uvek koncept, koji ce zaziveti za desetak godina, a covecanstvo, a pogotovo Srbija ce na njih potpuno preci za nekih 50-70 godina. To se zove naftaski svetski lobi. Prema tome, sinski prevoz je neophodan. Svi njegovi vidovi.
Automobilski lobi?! Pa onda je Severna Amerika u velikom problemu.:bash:
 
LUCAS":wc0uy0n2 je napisao(la):
Automobilski lobi?! Pa onda je Severna Amerika u velikom problemu.:bash:
Pa njhovi gradovi imaju autoputeve kroz centar sa 7+7 pa se guse u guzvama. Pametno? Ne bih rekao. Osim toga, cela Amerika se razvijala kao da ce nafte biti vecno, pa su u sve vecem sranju. Ne znam zaista koliko su oni bili pametni. :rolleyes:
 
spatiotecte":2h2h7idm je napisao(la):
@lukpot
Linija metro-a od Novog Beograda do Banovog Brda nije toliko daleka buducnost zavrsetkom mosta preko ade, zapravo trasa je nezavisna u potpunosti do pocetka pozeske, sta nas tu sprecava da postavimo odmah kolosek 1.435m i dobijemo na taj nacin prvu liniju metro-a ili LRT-a u gradu?
Prvo, sprečavaju nas pare.
Drugo, zašto neprekidno ljudi poistovećuju metro sa 1.435m kolosekom i trećom šinom? Možeš ti veliki kapacitet da lupiš i na metarski kolosek.
Treće, mnogo bih radije imao tu liniju sa metarskim kolosekom preko mosta koja bi bila kompatibilna sa ostalom tramvajskom mrežom, nego izolovanu, kratku liniju lrta.
 
Vrh