Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

relja":q4mopyma je napisao(la):
Igore, ne vidim po čemu je projekat UMPa poboljšan, kada ništa nije kao što je bilo zamišljeno, sve karakteristike onog zamišljenog su degradirane. UMP se sada pretvorio u običnu ulicu sa semaforima, a trebao je da bude brza veza između dva kraja grada, a čak smo došli u situaciju da treba da se nadamo da će Požeška biti pristojno povezana sa nadvožnjakom. Na stranu to što smatram da nije trebalo ni trošiti vreme na projektovanje magistrale kroz grad.
Pokazi mi molim te sta je to degradirano a sto si ranije mogao da prihvatis a sto je sada neprihvatljivo. Neki plan projekat ideju crtez bilo kakav pisani trag sto bi se reklo.

Kao sto sam vec spomenuo dobili smo bolje resenu radnicku petlju i resenje kakvo je moralo biti zbog prostora i zastite istorijskog i prirodnog nasledja. @boki Ne znam ja ko je tu dvolican ako je ta sugestija zastitara i korekcija plana dosla jos pre skoro 5 godina i kada se i danas uvazavaju njihove sugestije na zastiti prirodnih i kulturnih dobara. Po nekim to sada i nije toliko vazno a za neke druge projekte jeste. Mnogo mnogo komentara bez argumenata samo prica bez ijednog plana crteza bilo cega i mnogo mnogo predpostavki.
 
Tvoj post je mimo bilo kakvog plana postojeceg i nekog ranijeg jedna obicna finansijski neutemeljena zelja.
 
Nocas sam samo zaboravio jos jednu stvar da dodam - a to je primedba Bokija Smokija da je most nefunkcionalan. Ne znam zasto je odjednom odlucio da se samopromovise u lidera onog dela foruma koji se protivi mostu na Adi, ali time sto ce nepristojno, bez argumenata da ponavlja da most niej funkcionalan, nece mnogo postici.

Ipak, znajuci sklonost ljudi (narocito onih mladjih) da se lepe za militantne prkosnike koji se glasno protive svemu i svacemu, moram da kazem da nije istina da je most funkcionalan.

Uzvodno od Gazele u Beogradu postoji jos samo jedan most, a to je Ostruznicki koji je deo obilaznice oko Beograda i pozicioniran je na malo daljoj periferiji grada. Dovoljno je pogledati Google earth i videti koliko ljudi zivi na jednoj i drugoj obali Save izmedju Gazele i Ostruznice i bicevam jasno da je ovaj most i te kako neophodan.

Ali ako govorimo konkretno o funkcionalnosti mosta - na Novom Beogradu most ce biti nastavljen na jedan potpuno novi Bulevar koji ce ici skroz do Tosinog Bunara, a usput ce biti povezan na nekoliko novobeogradskih Bulevara, sto ce omoguciti da se mostu moze lako i brzo prici gotovo iz svakog kraja Novog Beograda.

Sa stare strane je postojeca infrastruktura vec dosta siromasnija, a iskreno je i teren je malo komplikovaniji. Ipak, izgradnjom petlje Radnicka, na most ce biti lako da se pridje iz te ulice (iz koje dolaze stanovnici brojnih Cukarickih naselja - Sremcica, Bele vode, Zeleznik, Cukaricka padina....). Malo dalje na Hipodromu (ka kom se most direktno nastavlja) bice raskrsnica gde ce na most moci da se ukljuce ljudi sa Banovog brda i okoline, i konacno, saobracajnicom koja se nastavlja od te raskrsnice, Bulevarom patrijarha Pavla, na most ce brzo i lako moci da se pridje iz Rakovice i okolnih naselja (npr. nece biti brze veze Resnika i Novog Beograda od te).

I to sve bez izgradnje tzv. UMP-a.

Dakle, kada saberemo sva ova naselja iz kojih se brzo i lako moze stici do mosta i preci sa jedne na drugu stranu reke, da li je zaista fer reci da most nije funkcionalan. Ja mislim da nije, a nadam se da ce i Boki Smoki da smogne snage da to prizna.
 
Igor":2tmz4cy5 je napisao(la):
Tvoj post je mimo bilo kakvog plana postojeceg i nekog ranijeg jedna obicna finansijski neutemeljena zelja.
Мимо идејног решења није. Финансијски би био приближан, јер и решење које се сад гради је прогутало гомилу материјала. Сад наравно да је неутемељен, кад су кренули како су кренули. Што се Бокијеве изјаве да је мост нефункционалан тиче, мост са 6 саобраћајних и 2 шинске траке не може да буде нефункционалан, могу само прилази да буду лоши (ако сам добро схватио, он је то хтео да каже). Радничка је сасвим ОК (нарочито кад се узме у обзир шта је било предвиђено идејним пројектом), Хиподром не треба коментарисати, а за Јурија Гагарина сам својевремено цртао решење за које мислим да је боље од предложеног.
Homer Jay":2tmz4cy5 je napisao(la):
Malo dalje na Hipodromu (ka kom se most direktno nastavlja) bice raskrsnica gde ce na most moci da se ukljuce ljudi sa Banovog brda i okoline, i konacno, saobracajnicom koja se nastavlja od te raskrsnice, Bulevarom patrijarha Pavla, na most ce brzo i lako moci da se pridje iz Rakovice i okolnih naselja (npr. nece biti brze veze Resnika i Novog Beograda od te).
Сад, колико ће то бити брзо и лако (нарочито кад се изгради тунел) уз семафор, питање је.
 
Homer Jay":1pgeiv15 je napisao(la):
Nocas sam samo zaboravio jos jednu stvar da dodam - a to je primedba Bokija Smokija da je most nefunkcionalan. Ne znam zasto je odjednom odlucio da se samopromovise u lidera onog dela foruma koji se protivi mostu na Adi, ali time sto ce nepristojno, bez argumenata da ponavlja da most niej funkcionalan, nece mnogo postici.

Ipak, znajuci sklonost ljudi (narocito onih mladjih) da se lepe za militantne prkosnike koji se glasno protive svemu i svacemu, moram da kazem da nije istina da je most funkcionalan.

Uzvodno od Gazele u Beogradu postoji jos samo jedan most, a to je Ostruznicki koji je deo obilaznice oko Beograda i pozicioniran je na malo daljoj periferiji grada. Dovoljno je pogledati Google earth i videti koliko ljudi zivi na jednoj i drugoj obali Save izmedju Gazele i Ostruznice i bicevam jasno da je ovaj most i te kako neophodan.

Ali ako govorimo konkretno o funkcionalnosti mosta - na Novom Beogradu most ce biti nastavljen na jedan potpuno novi Bulevar koji ce ici skroz do Tosinog Bunara, a usput ce biti povezan na nekoliko novobeogradskih Bulevara, sto ce omoguciti da se mostu moze lako i brzo prici gotovo iz svakog kraja Novog Beograda.

Sa stare strane je postojeca infrastruktura vec dosta siromasnija, a iskreno je i teren je malo komplikovaniji. Ipak, izgradnjom petlje Radnicka, na most ce biti lako da se pridje iz te ulice (iz koje dolaze stanovnici brojnih Cukarickih naselja - Sremcica, Bele vode, Zeleznik, Cukaricka padina....). Malo dalje na Hipodromu (ka kom se most direktno nastavlja) bice raskrsnica gde ce na most moci da se ukljuce ljudi sa Banovog brda i okoline, i konacno, saobracajnicom koja se nastavlja od te raskrsnice, Bulevarom patrijarha Pavla, na most ce brzo i lako moci da se pridje iz Rakovice i okolnih naselja (npr. nece biti brze veze Resnika i Novog Beograda od te).

I to sve bez izgradnje tzv. UMP-a.

Dakle, kada saberemo sva ova naselja iz kojih se brzo i lako moze stici do mosta i preci sa jedne na drugu stranu reke, da li je zaista fer reci da most nije funkcionalan. Ja mislim da nije, a nadam se da ce i Boki Smoki da smogne snage da to prizna.
Mozda u nekim zemljama most moze da bude ne funkcionalan, kao onaj na primer na Aljasci, cuveni pokusaj za Bridge to nowhere. Ali kod nas mislim da ce svaki most biti itekako funkcionalan. Kod nas sve sto se izgradi od infrastrikture mora biti jako funkcionalno, pogotovu ako se uzme poslednji podatak da se godisnje u Beograd doseli 28000 ljudi. Svaka prosirena ulica, novi trotoar, renoviranje Gazele, novi semafor, a da ne spominjem novi most je itekako neophodan i k'o sto rekoh, u nasem slucaju je sve funkcionalno!
 
Slazem se. Mi smo na infrastrukturnom nivou koji obesmisljava svaku raspravu o tome da li je most na adi funkcionalan ili ne. Potpuno suvisno....
 
Cini mi se da je izrazito jaka zelja da se ovaj forum podeli na 2 grupe ljude, za i protiv. Dajte ljudi malo srece i zadovoljstva pokazite, lepsa stvar se nije dogodila Beogradu odavno. Trebali bi svi u ovome da uzivamo, a ne da pricamo sta bi bilo kada bi bilo. Pogovoto sto se mi uopste i ne pitamo. Cekajte, pa cete videti kako je zacrtano i kako ce i most i pristupne saobracajnice ispasti.

Meni pruza zadovoljstvo da prosetam Adom i oko hipodroma, da vidim da se nesto radi. U ovoj 'ebenoj drzavi (pored privatnog zivota) to mi je i najvece zadovoljstvo, da vidim da mrdamo sa nulte tacke (da ne kazem da iz minusa idemo ka nultoj tacki). Trazio sam posao 2 godine, napokon morao i da promenim privrednu granu i pocnem da se bavim necim za sta se nisam skolovao 4 godine u inostranstvu (sportska stipendija, nije mi tata platio :) ). Dosta sam napljuvao ovu drzavu za to vreme, i naucio sam da se pomirim sa tim da smo s'ebani do granice bez povratka.

Pa makar neko drugi gradio taj most, osecam se kao da sam i ja zasluzan - jer smo zapravo svi zasluzili ovakvo nesto posle uzasnih 20 godina. I trebamo da budemo ponosni. Kada stranci budu dosli (a ne znam da li ste primetili koliko ih ima na Adi u poslednje vreme) videce nesto vredno secanja i fotografisanja. Otici ce kuci i pricati o Beogradjanima, o nasem gostoprimstvu, o lepoti nase zemlje. Zaboravice price o Bosni, Kosovu (verujte, bio sam u Americi i znam koliko je to urezano u njihovim secanjima), o onom retardu Kovacevicu cija je slika izasla preko cele naslovne strane u New York Post-u sa sacmarom u ruci i tompusom u ustima, uz opasku "SERBIAN thug", o svim ruznim stvarima. Ovaj most ce, ako mogu da se usudim da kazem, biti u rangu nasih sportista i njihovih uspeha.

Zato, ako imate negativne misli i loseg ste raspolozenja, ajde protegnite noge do Ade u narednih 5 dana (bice suncano kaze prognoza), napravite neke slike i nakacite na forum umesto sto se prepucavate ovde. Meni to pomaze... :gobb: :gobb:
 
super je most arhitektonski i to niko ne treba da dovede u pitanje. ali ovaj most nije trebao da dovede do pitanja - od cega cemo graditi nakon njega - jer taj most nije alfa i omega infrastrukturnih problema Beograda pa niti veci njegov deo. Ja imam problema sa njim, iako sam arhitekta, po osnovu ekonomije jer se iz istog dzepa iz kojeg se on (za mene faraonski,predizborni projekt) finansira, finansira i asfaltiranje ulice ispred moje zgrade, zamena puknute vodovodne cevi, jednog dana popravka krova osnovne skole u koju ce ici moje dete itd. A znamo da su projekcije budzeta grada ispod nivoa od pre 4,5 godina jer vishe nemamo toliko jednokratnih izvora prihoda u obliku prodaje gradjevinskog zemljista. Da nije tako ne bi se grad toliko prepucavao sa Miskovicem i Bekom oko Luke Beograd...

Zbog toga sam izuzetno besan kada vidim, da vec godinama ne znamo TACHNO koliko kosta most (u poredjenju sa slichnim projektima i u slichnom momentu cena sirovina a znajuci da je kod nas ljudski rad praktichno dzabe) ili kada se kao cena predstavlja (iz usta gradonacelnika ili nekog njegovog henchmana) samo osnovica kredita bez kamate...

Lep je most, bice lepo ga videti i josh lepshe ici preko njega ali sta cemo da radimo kada ga predjemo?
 
Nek kosta kolko kosta, sve kosta, nista nepada s neba i sami smo krivi za sve. Sad se radi i neka. Nego evo vesti koja je indirektno vezan za UMP! :gobb:
 
Igor":27mbdeft je napisao(la):
relja":27mbdeft je napisao(la):
Igore, ne vidim po čemu je projekat UMPa poboljšan, kada ništa nije kao što je bilo zamišljeno, sve karakteristike onog zamišljenog su degradirane. UMP se sada pretvorio u običnu ulicu sa semaforima, a trebao je da bude brza veza između dva kraja grada, a čak smo došli u situaciju da treba da se nadamo da će Požeška biti pristojno povezana sa nadvožnjakom. Na stranu to što smatram da nije trebalo ni trošiti vreme na projektovanje magistrale kroz grad.
Pokazi mi molim te sta je to degradirano a sto si ranije mogao da prihvatis a sto je sada neprihvatljivo. Neki plan projekat ideju crtez bilo kakav pisani trag sto bi se reklo.
Da li sam ja onda bio u zabludi sve vreme, misleći da UMP treba da bude brza magistrala kroz grad?

Ili je plan sve vreme bio da se napravi "bulevar", što na stubovima, što u nivou, koji neće izlaziti ni na jednom svom kraju ni na šta i koji će da seče u semaforizovanim raskrsnima bitne ulice, ili da ih preskače bez dovoljnog broja uključenja?

Pa ja sam ovde pričao da će od onog, sada već pokojnog koncepta i uložene grdne kolilčine novca, jedna dobra stvar biti nova veza NBG sa Banovim brdom, a sada ovde to spominjete kao značajan uspeh? Pa k'o Vlada Srbije ste, sve može da prođe samo da se niko ne pozove na odgovornost, i sve se proglašava kao uspeh, a pogotovo ono što nije.

Štos je što ovde malo ko razmišlja o odnosu uloženo/dobijeno, nego većina je impresionirana vizuelnim.

A što se tiče fukconalnosti mosta - pa valjda se podrazumeva da ona zavisi samo od pristupnih saobraćajnica. Ne znam šta se iko obazire na to. Samo me zanima, zašto će onda kolovozne trake biti šire na mostu nego što treba?

Na ličnom planu - ne znam ko treba da se prepozna da je militantan na forumu - bar ja ovde nisam lupetao o bombama, streljanjima i sl.
 
mradulovic":1v3gkinm je napisao(la):
A znamo da su projekcije budzeta grada ispod nivoa od pre 4,5 godina jer vishe nemamo toliko jednokratnih izvora prihoda u obliku prodaje gradjevinske zemljista. Da nije tako ne bi se grad toliko prepucavao sa Miskovicem i Bekom oko Luke Beograd...
Poenta. Evo ti plus.
 
Pa ja sam ovde pričao da će od onog, sada već pokojnog koncepta i uložene grdne kolilčine novca, jedna dobra stvar biti nova veza NBG sa Banovim brdom, a sada ovde to spominjete kao značajan uspeh? Pa k'o Vlada Srbije ste, sve može da prođe samo da se niko ne pozove na odgovornost, i sve se proglašava kao uspeh, a pogotovo ono što nije.

Na kakvu odgovornost mislis? :blah:
 
finansijsku? Zar finansijska odgovornost nije tekovina Evrope kojoj tako hrlimo? Beograd nije custom mapa za SimCity 4 gde se gradi tek tako sa nekim fiktivnim novcima koje se skoro same prave nego sistem koji ne treba i ne moze da zivi u minusu, na veresiju, ni na kredit ni na lizing iako same gradjane i dalje skupo kosta kroz poreze, takse itd... Sa ovakvom tradicijom pravljenja projekta "za predizborni poster", bez racionalnog, opreznog, ekonomski svesnog utemeljenja, za koju godinu ne gine nam da, opet, barem stojimo na stepenicama autobusa GSP jer grad nece imati pare za popravke ili nove jedinice
 
mradulovic":3v44wj60 je napisao(la):
finansijsku? Zar finansijska odgovornost nije tekovina Evrope kojoj tako hrlimo? Beograd nije custom mapa za SimCity 4 gde se gradi tek tako sa nekim fiktivnim novcima koje se skoro same prave nego sistem koji ne treba i ne moze da zivi u minusu, na veresiju, ni na kredit ni na lizing iako same gradjane i dalje skupo kosta kroz poreze, takse itd... Sa ovakvom tradicijom pravljenja projekta "za predizborni poster", bez racionalnog, opreznog, ekonomski svesnog utemeljenja, za koju godinu ne gine nam da, opet, barem stojimo na stepenicama autobusa GSP jer grad nece imati pare za popravke ili nove jedinice
Finansijska odgovornost jeste tekovina Evrope i modernog Sveta. A to nema blage veze sa ovim sto drzava sada radi Mi jos zivimo u dobu gde trazimo odgovornost pojedinaca i kojekavih "drugova", a samim tim pokusavamo da marginalizujemo ono sto smo pricali i zahtevali pre par godina - uostalom i glasali (ovim ne zelim da ubacim -zelju za demokratskim promenama - ali eto moram). Zemlja se okrece i mi sa njom pa moramo da pravimo i da ga gradimo ono sto nam je neophodno. A to naravno podrazumeva i da se zaduzimo. Da recicete, sta je prioritet most ili autobus GSP-a? Ja ne znam. Ali samo mislim da mora jedno po jedno, uostalom ni Rim se nije izgradio za 5 godina, tako nece ni Beograd. Naravno mi smo nestrpljivi jer bi hteli da imamo sve za naseg zivota i da uzivamo u tome. E to nece moci.
 
+Relja
+mradulovic
+Njile

Kao sto rekoh pre neku stranu,videce se narednim godinama koliko projekata je otpalo(ne mislim samo na metro,vec na ostalu manju infrastrukturu,vec imam informacije o jednom projektu malo manje cene od rekonstrukcije bulevara koji je planiran za sledecu godinu a otpasce).A za ostalo cemo tek videti...

Da ne govorim o ostalim stvarima.Mislim da nije bilo pravo vreme za pravljenje landmarkova vec funkcionalnosti jer nam je saobracajan uzasan,UMP je planiran kao brza gradska magistrala a ne polu nezavisna ulica sa semaforima i landmarkom.
 
LUCAS":2fifhtnd je napisao(la):
A to naravno podrazumeva i da se zaduzimo.
podrazumeva svakako, u kapitalizmu je sve na kredit. Ali sta cemo da radimo u onom trenutku kada nam nesto bude zaista trebalo a niko nece hteti da da kredit jer smo ih uzeli vec xy a imamo samo FIKTIVNU privrednu aktivnost od koje ne mozemo da otplatimo niti postojece kredite? Sta cemo onda da prodajemo? Veliko Ratno Ostrvo?

opet kazem, Beograd, kao grad od skoro 2 miliona stanovnika, kao prestonica drzave koja nije Singapur ili Svajcarska (pa da moze da se razbacuje) ne sme da bude poligon sarlatonskog gradjevinarstva niti "sta je, tu je" pristupa finansijama ili infrastrukturi jer, ako vam vec nisu vazni autobusi, onda sta cemo da radimo kada crkne neka pumpa vodovoda ili trafostanica ili se zapali bolnica (nazalost bili smo vec svedoci ovoga) a para "ni za lek"? Jedan most je vredniji od redovnog snabdevanja strujom, vodom...? verovatno sam mnogima suvishe apokaliptichan ali oni koji su odluchivali o ovome mostu nisu do sada pokazali da imaju neki minimum ljudskosti
 
Zanimljivo je da ranije nisu pravljene kruzne petlje u BGD, dok nisu nastale one kod Arene
 
Vrh