Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Homer Jay":ci01hn4w je napisao(la):
Nocas sam samo zaboravio jos jednu stvar da dodam - a to je primedba Bokija Smokija da je most nefunkcionalan. Ne znam zasto je odjednom odlucio da se samopromovise u lidera onog dela foruma koji se protivi mostu na Adi, ali time sto ce nepristojno, bez argumenata da ponavlja da most niej funkcionalan, nece mnogo postici.

Ipak, znajuci sklonost ljudi (narocito onih mladjih) da se lepe za militantne prkosnike koji se glasno protive svemu i svacemu, moram da kazem da nije istina da je most funkcionalan.

Uzvodno od Gazele u Beogradu postoji jos samo jedan most, a to je Ostruznicki koji je deo obilaznice oko Beograda i pozicioniran je na malo daljoj periferiji grada. Dovoljno je pogledati Google earth i videti koliko ljudi zivi na jednoj i drugoj obali Save izmedju Gazele i Ostruznice i bicevam jasno da je ovaj most i te kako neophodan.

Ali ako govorimo konkretno o funkcionalnosti mosta - na Novom Beogradu most ce biti nastavljen na jedan potpuno novi Bulevar koji ce ici skroz do Tosinog Bunara, a usput ce biti povezan na nekoliko novobeogradskih Bulevara, sto ce omoguciti da se mostu moze lako i brzo prici gotovo iz svakog kraja Novog Beograda.

Sa stare strane je postojeca infrastruktura vec dosta siromasnija, a iskreno je i teren je malo komplikovaniji. Ipak, izgradnjom petlje Radnicka, na most ce biti lako da se pridje iz te ulice (iz koje dolaze stanovnici brojnih Cukarickih naselja - Sremcica, Bele vode, Zeleznik, Cukaricka padina....). Malo dalje na Hipodromu (ka kom se most direktno nastavlja) bice raskrsnica gde ce na most moci da se ukljuce ljudi sa Banovog brda i okoline, i konacno, saobracajnicom koja se nastavlja od te raskrsnice, Bulevarom patrijarha Pavla, na most ce brzo i lako moci da se pridje iz Rakovice i okolnih naselja (npr. nece biti brze veze Resnika i Novog Beograda od te).

I to sve bez izgradnje tzv. UMP-a.

Dakle, kada saberemo sva ova naselja iz kojih se brzo i lako moze stici do mosta i preci sa jedne na drugu stranu reke, da li je zaista fer reci da most nije funkcionalan. Ja mislim da nije, a nadam se da ce i Boki Smoki da smogne snage da to prizna.
Ja sam samo rekao i ukazao na neodstatke(na koje su ukazali drugi formulasi). I nisam rekao da je nefunkcionalan, vec da nije u potpunosti iskoriscen.
 
100926-UMP-VS-01sm.jpg


Krajem 2008. godine započeta je izgradnja mosta preko Ade Ciganlije kao najbitnijeg dela daleko većeg infrastrukturnog projekta - Unutrašnjeg magistralnog poluprstena, čiji ste regulacioni plan već imali prilike da vidite na našem sajtu. Predstavljamo vam koncept izmene osnovnog plana UMP-a koji je dostavljen Sekretarijatu za Urbanizam na dalju proceduru.

Prikaz plana u visokoj rezolucij mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na http://www.beobuild.rs/read.php/441.html
 
Igore,imam sugestiju.Trebalo je ucrtati i gde tramvaj silazi sa koridora UMP-a na NBG,to se jasno vidi kod hipodroma,ali na NBG ne znas dokle ide.
 
Mi ne mozemo dodavati nista sto je mimo plana tacnije ucrtavati. Ali ucrtano je nego se slabo vidi to je kao T raskrsce i levo idesno pa cemo videti sta ce sa time biti.
 
Ако је неки пројекат могао значајно да допринесе саобраћајним проблемима Београда у релативно кратком року, а да се добије најбољи однос уложено/добијено, ја бих рекао да је то управо овај мост са приступним саобраћајницама, овако како се гради. Да, неке ствари су могле бити боље, пре свега раскрсница код хиподрома. Денивелација раскрсница на НБГ-у, би исто била корисна, али би захтевало значајна средства (откуп земљишта, петље)... Генерално, денивелисан УМП, са тунелом, петљама код аутокоманде, и веза са панчевцом, све би то било феноменално, али јако, јако скупо. По мени је много боље те паре уложити у метро, а УМП градити мало по мало...
Најбољи показатељ колико је овај мост значајан је пример колико је отварање ове две траке на газели направило разлику у саобраћају на свим мостовима! Замислите 6 нових трака, који ће са газеле скинути добар проценат саобраћаја, па укидање сужења код тобогана у радничкој... За мене је све то сасвим оправдана ИНВЕСТИЦИЈА. А за инвестиције се подразумева да теба нешто да се уложи...
Приче да је мост могао бити дупло јефтинији су приче за масу, политички пласиране од стране ДССа и СРСа још кад је изабрано решење, а јасно вам је да је једини циљ био блатити власт. Друго решење је могло бити јефтиније или скупље, али не више од 10% сигурно. Па шта је то на овом мосту толико скупље? Више бетона на пилону и каблови? А мањак бетона за стубове, мање захтевна греда главног и задњег распона? Ако је требало да имамо још један "панчевац" за 10%, нека хвала, вратиће се кроз туризам!

:p
 
mradulovic":1skesu4v je napisao(la):
LUCAS":1skesu4v je napisao(la):
A to naravno podrazumeva i da se zaduzimo.
podrazumeva svakako, u kapitalizmu je sve na kredit. Ali sta cemo da radimo u onom trenutku kada nam nesto bude zaista trebalo a niko nece hteti da da kredit jer smo ih uzeli vec xy a imamo samo FIKTIVNU privrednu aktivnost od koje ne mozemo da otplatimo niti postojece kredite? Sta cemo onda da prodajemo? Veliko Ratno Ostrvo?

opet kazem, Beograd, kao grad od skoro 2 miliona stanovnika, kao prestonica drzave koja nije Singapur ili Svajcarska (pa da moze da se razbacuje) ne sme da bude poligon sarlatonskog gradjevinarstva niti "sta je, tu je" pristupa finansijama ili infrastrukturi jer, ako vam vec nisu vazni autobusi, onda sta cemo da radimo kada crkne neka pumpa vodovoda ili trafostanica ili se zapali bolnica (nazalost bili smo vec svedoci ovoga) a para "ni za lek"? Jedan most je vredniji od redovnog snabdevanja strujom, vodom...? verovatno sam mnogima suvishe apokaliptichan ali oni koji su odluchivali o ovome mostu nisu do sada pokazali da imaju neki minimum ljudskosti
Gosn Radulovicu,
Ne sekiraj se sto se kredita tice. Dobicemo ga uvek. Veruj mi. Nemoj da brigas. Samo je pitanje kako ce se taj novac rasporedjivati. Sam si eto rekao da nas ima oko 2 miliona. Ako se ulazemo u infrastrukturu u sta cemo ulagati. Ja nemam kristalnu kuglu, ali kad se prebrode jos neke politicke prepreke, a znamo i koje, bice bolje jer ima toliko mesta gde ce drugi da ulazu i da placaju porez i eto. Prosto, vrlo prosto samo nemo' da zuris. Nece biti skoro ali bice.:grand:
 
Михаило":1hcda7vy je napisao(la):
Приче да је мост могао бити дупло јефтинији су приче за масу, политички пласиране од стране ДССа и СРСа још кад је изабрано решење, а јасно вам је да је једини циљ био блатити власт.
Netačno. Tzv. "opozicija" je naknadno, pred gradske izbore, samo copy/paste-ovala brojne kritike mosta koje su iznošene godinama, i to je uradila površno i trapavo, kao i sve ostalo.

Stavljanje znaka "=" između argumentovane kritike rešenja mosta i vođenja celog poduhvata i onih koji su ga nazivali "fantomski" u vreme dok smo mogli da pratimo izgradnju putem web kamera je, blago rečeno, šablonsko razmišljanje i banalizovanje.
 
@Lucas

izvini, ali, bez uvrede, zvucish kao prosechni amerikanac, sredinom 2000-tih koji je je verovao da su precica do americkog sna, za kuce u predgradju sa belom dascanom ogradom ispred velikog travnjaka, stambeni krediti za koje nije bilo potrebno dati dokaz o stalnom prihodu niti dat downpayment. Znamo sta se desilo na kraju.
Chicago%20Spire.jpg

ovo se i nama sprema

Tesko mi je da verujem u neku eksploziju privredne aktivnosti kada jednom udjemo u EU (pretpostavljam da si to podrazumevao pod politickom preprekom) kada u 2010 ne mogu popodne da kupim mleko i ulje. Slozio bih se da je prica o preskupom mostu propaganda SRS ili DSS da aktuelni gradski cinovnici iz jedne druge strane ne kriju cenu mosta ili je konstantno menjaju po neuverljivom jo-jo principu. Nek vec jednom kazu, pa da znam koliko sam duzan, 100, 200,300 evra i hocu da vidim, do u evro gde su otishle te pare.

edit-ukliza mi Relja ;)
 
Ne ne. Samo sam realan. Pusti Ameriku ima mnogo jacih zemalja od te trule drzave. Nisu svi ovce kao oni. To bar ceo svet zna. :bash:
 
mradulovic":5p6gqkft je napisao(la):
i hocu da vidim, do u evro gde su otishle te pare.
Sad ti zvučiš kao stranac :)

Nema šanse da to vidimo. Nažalost.

Kad su zidane kružne petlje kod Arene, oko izbora mislim 2004, Vučić u kampanji iznese priču o tome kako su petlje plaćene duplo više nego što je trebalo. Vlast iskulira. Posle izbora, niko nikad nije pomenuo ni reč o tome. Toliko o ozbiljnom bavljenju sumnjivo potrošenim novcima na našoj političkoj sceni..
 
LUCAS":3m34pgk1 je napisao(la):
[
Pusti istoriju prijatelju. Od toga nema niko nista.:)
Nastavimo li tako da razmisljamo,samo ce istorija i da nam ostane.

Izvinite za off.
 
Gledajući ovaj situacioni plan u hi-res, analizirajući NBGD stranu, ne mogu da ne prokomentarišem da su ulazna i izlazna rampa koje su projektovane kod sadašnjeg ulaza na buvljak, odnosno kod početka železničke stanice NBGD višak.
Razmišljam ko će iz pravca Jur.Gagarina da skreće levo u Proleterske solidarnosti da bi se popeo strmom i oštrom rampom na most kad može to da uradi mnogo prijatnije i komfornije direktnom rampom iz Jur.Gag.
U suprotnom smeru onaj koji ima nameru sa mosta da ide u blok 23 i 24 može to da uradi spuštajući se u Jur. Gag pa da skrene desno u Proleterske solidarnosti. Mislim da ne treba preterivati sa vezama jer se tako gubi smisao gradske magistrale. Ne treba praviti uliv izliv na svakih 200m, imamo primer petlji kod Arene kako utiču na osnovni tok na autoputu. Saobraćaj je kao kretanje fluida, svaki uliv, izliv prepreka ozbiljno remete osnovni tok.

Ulazna i silazna rampa slične ovima kod ulaza na buvljak bi bile daleko korisnije da se urade iz ulice Španskih Boraca jer ne maloj populaciji motorizovanih stanovnika Bellvila omogućavaju direktan izlaz na UMPa i bile bi manje strme jer je niveleta na tom mestu niža nego kod buvljaka.
 
@medjutim
guilty as charged, honorable judge :D

Nego, imam osecaj da ce me neko uskoro banovati sa ovog foruma zbog smaranja sa parama i politicko, ekonomskom pozadinom svih arhitektonskih projekata koji se najavljuju ili rade, ako se dobro ne pojasnim. Naime ja nemam nista arhitektonski protiv ovog mosta. Meni je lep, veoma. Imao bih zamerku, urbanisticku sto je izneverena poenta i ideja Magistralnog Prstena, umesto kojeg cemo dobiti josh jedan obichan bulevarcic, koji ce sluziti za ostvarivanje skoro istih potreba i ciljeva korisnika kao jedan Brankov most danas.

Da je most na onoj pocetnoj poziciji na Adi, vishe uzvodno, imao bih ekolosku primedbu u smislu efekta, na park prirode, intenzivnog saobracaja vozila sa motorima na fosilna goriva, koja osim ugljenichnih jedinjenja prave i buku. U tom slucaju bih verovatno zakerao sto nismo pravili tunel...

Ali ne, moja zamerka na ovaj projekat, neizbezno je ekonomsko-politicke prirode jer sam primetio gledajuci reakcije ljudi mojih godina (29) i na ovom forumu i mojih "Real life" prijatelja, da mnogima ochi zacakle kada se pomene ovaj most kao da se radi o reshenju svih problema, a da ne znaju gotovo nista o njemu osim da ce da bude visok u tri lepe. A za mene je ovaj most, sa ovako mutnom finansijskom situacijom u ovom ekonomsko katastrofalnom okruzenju, atrakcija koja je u svojoj srzi, gradjevinski ekvivalent Farmi ili Paradi ponosa ( pre nego sto me napadnete, moj stav o istoj sam objasnio detaljno na prikladnom topiku), jedan predizborni projekat, cirkus za narod da se ne bi razmisljalo vishe o korupciji, o sechi platana, zasto Zemun izgleda kao predgradje neke centralnoafricke prestonice, zasto kvadrat u socijalnoj gradnji drzave kosta 1300 evra, zasto cemo da dobijemo tramvaje umesto metroa, zasto ne radi grejanje kako treba, zasto nemamo toplovod od Obrenovca...

Da ne govorimo o tome, sto niti jedan racionalan covek ne bi trebao da zarad infrastrukturnog projekta, od kojeg ne moze da zivi grad od 2 miliona stanovnika( jer se ne radi o Panamskom ili Sueckom kanalu) treba da stavi na kocku svoju buducnost, zaduzujuci svakog gradjanina sa barem 200 evra kada nemamo nikakvu privrednu aktivnost niti nam se ista smeshi sa ovom garniturom politicara (svih, sa obe strane granice opozicija|pozicija). Ako se nista ne promeni, Beogradu, sa ovim kreditnim zaduzenjem preti mini-argentinski scenario. u kapitalizmu nema prijatelja.
 
Cuj nece te niko "banovati", nego imam jednu ideju. Kad se zavrsi ti ga izbegavaj, a od Cvetkovica i Djileta trazi da ti podnesu racun koliko su potrosili pa da vidis koliki je tvoj deo, pa da mozes da se odreknes ili eventualno da ih ubedis da je to skupa gradjevina koja se moze koristiti u bogatim zemljama i da ti vrate tvoje ulozene novce, samo nemoj da zaboravis priznanicu da im odneses :kafa: :kk:
 
back to topic:

jel' ovo od raskrsnice kod hipodroma prema rakovici (Bulevar patrijarha Pavla) imamo 2+tramvaj+2?
 
Mnogo ste aktivni, pa malo kasnim sa postom.

Stagnacije ce biti. Ona se Igore ne ogleda u nastavku poplocavanja par ulica i kupovini par autobusa, a svakako ne u produzenju bg voza za par kilometara trasom koja je izgradjena pre x godina.?

Stagnacija se meri sposobnoscu da se veliki projekti, koji su zapoceti, i nastave. Da li ce se projekat UMP-a nastaviti? Nece. Posle izgradnje mosta ce stati, na ko zna koliko vremena. Zasto? Jer nije napravljena strategija finansiranja celog projekta, jer se vlast lakomisleno upustila u projekat, upravo zbog sledecih predizbornih postera, sto rece Relja.

Stagnacija je nikad zavrseni prokop. Nikad zavrseni zeleznicki cvor. Nikad izgradjeni metro.

Bio sam veliki borac za ovaj most, ali se isti ovakav mogao izgraditi, a da je predhodno uradjena studija finansriranja celokupnog UMP-a.

A to, da li ce most biti funkcionalan, pa naravno da hoce. Cak i sa sakatim UMP-om bice funkcionalniji od svih ostalih BG mostova (osim mozda Gazele). Raduje se njemu, zasto ne bih.

Ja sam po misljenju negde izmedju svih vas, ali ipak je Relja zasluzio +
 
Dali neko zna kuda ce tramvaj da ide na novobeogradskoj strani? Izgleda kao da ce da produzi do depo-a, sta bi realno znacilo 0 koristi i 0 (pametne) linijske aktivnosti. Za sta je on onda na tom mostu, ako se ne napravi jedna linija preko tog mosta koja ce da bude korisna i da preveze sto vise putnika?

I kuda ce da ide na drugoj strani? Sa savske na most sam zakljucio, a drugi pravac koji ide na levo prema cukarici?
 
Vrh