Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Значи, није "мрежа за комарце" више актуелна?
Бојим се да "шиљати" облик не изазове још неке асоцијације :/
 
dscn0100u.jpg


6.10.2010, oko 145m, još 1/4 do kraja.

Zaklanjaju ga soliteri u Belvilu.
 
Zna neko kada ce doci do spajanja, devanisane raskrsnice kod hipodroma i mosta? otprilike.

Postavih ovo pitanje i na sky ali mi niko ne odgovori za sada.
 
medjutim":et822ge9 je napisao(la):
shumar":et822ge9 je napisao(la):
Nakon 40 godina dobijamo novi most, nakon 20 godina stajanja u mestu počinje bar jedan veliki infrastrukturni projekat da se gradi i to treba podržati, jer stagnacije je bilo i previše.
Ništa ne dobijamo, sve to plaćamo, i to debelo.

Podržavam izgradnju infrastrukture jer se bez nje ne može, i jer će uštede vremena i para zbog novog mosta vredeti toliko, ali nisam siguran da su ktitori zaslužili toliku zahvalnost, imajući u vidu šta je sve zabrljano..
Pa normalno da se placa! Sta bi mi hteli sve dzaba? Pa ceo svet placa taxe i gradi se. Zasto bi mi bili bolji od drugih? Ta logika vise ne pije vodu. Naravno - po nasem obicaju komentarisemo kako je sve zabrljano i nece biti iskorisceno, a uskoro cemo imati komentar kako je stosta pokradeno i da imamo "Mostovsku mafiju...":bash:
 
Pa normalno da se placa! Sta bi mi hteli sve dzaba? Pa ceo svet placa taxe i gradi se. Zasto bi mi bili bolji od drugih? Ta logika vise ne pije vodu. Naravno - po nasem obicaju komentarisemo kako je sve zabrljano i nece biti iskorisceno, a uskoro cemo imati komentar kako je stosta pokradeno i da imamo "Mostovsku mafiju...":

Ovaj kapitalni poduhvat je zadužio svakog beograđanina za novih 250 EURA .Šta ima veze ima se , može se...
 
tzoran":zwo9uefb je napisao(la):
Pa normalno da se placa! Sta bi mi hteli sve dzaba? Pa ceo svet placa taxe i gradi se. Zasto bi mi bili bolji od drugih? Ta logika vise ne pije vodu. Naravno - po nasem obicaju komentarisemo kako je sve zabrljano i nece biti iskorisceno, a uskoro cemo imati komentar kako je stosta pokradeno i da imamo "Mostovsku mafiju...":

Ovaj kapitalni poduhvat je zadužio svakog beograđanina za novih 250 EURA .Šta ima veze ima se , može se...
Pa ako je samo 250 Eura, to je onda jeftino za takav poduhvat, a kada bi samo znao koliko se samo placaju taxe na zapadu pao bi u nesvest veruj mi.

Secam se davno da smo placali mnogo vece doprinose (nekih 113%), a sta smo dobili? Naravno, bilo drugo vreme, da se nevracamo nije vazno. Da ne ulazim u detalje da je fiskalna politika nase zemlje je katastrofalna. No mi smo se skupili na ovom forumu da podrzavamo i da kudimo raznorazne projekte. Uostalom ovaj forum je zato i napravljen. :vops:
 
LUCAS":2ytmz0ky je napisao(la):
medjutim":2ytmz0ky je napisao(la):
shumar":2ytmz0ky je napisao(la):
Nakon 40 godina dobijamo novi most, nakon 20 godina stajanja u mestu počinje bar jedan veliki infrastrukturni projekat da se gradi i to treba podržati, jer stagnacije je bilo i previše.
Ništa ne dobijamo, sve to plaćamo, i to debelo.

Podržavam izgradnju infrastrukture jer se bez nje ne može, i jer će uštede vremena i para zbog novog mosta vredeti toliko, ali nisam siguran da su ktitori zaslužili toliku zahvalnost, imajući u vidu šta je sve zabrljano..
Pa normalno da se placa! Sta bi mi hteli sve dzaba? Pa ceo svet placa taxe i gradi se. Zasto bi mi bili bolji od drugih? Ta logika vise ne pije vodu. Naravno - po nasem obicaju komentarisemo kako je sve zabrljano i nece biti iskorisceno, a uskoro cemo imati komentar kako je stosta pokradeno i da imamo "Mostovsku mafiju...":bash:
ljudi koji kritikuju most, ne kritikuju ga zato sto su nezahvalni i sve im sveta, i razmazeni, vec zato sto znaju da moze i bolje i makar malo jeftinije ako nista drugo. Npr meni se sama velicina i izgled mosta, pa i mesto gde je svidja, i bas zato sto je lep glomazan, ma koliko da kosta treba ga sagraditi jer je graciozan i da jeste simbol, i samim mostom se trebamo ponositi, a ne svidjami se zato sto nije u potunmosti funkcionalan zbog pristupnih saobracajnica.

Ja bih rado dao ili bio duzan 250 evra zbog lepote tog mosta, ali zbog pristupnih bih okrenuo glavu i pravio se mutav, ne bih dao ni cent.
 
BOKI SMOKI":1ks2wua5 je napisao(la):
LUCAS":1ks2wua5 je napisao(la):
medjutim":1ks2wua5 je napisao(la):
Ništa ne dobijamo, sve to plaćamo, i to debelo.

Podržavam izgradnju infrastrukture jer se bez nje ne može, i jer će uštede vremena i para zbog novog mosta vredeti toliko, ali nisam siguran da su ktitori zaslužili toliku zahvalnost, imajući u vidu šta je sve zabrljano..
Pa normalno da se placa! Sta bi mi hteli sve dzaba? Pa ceo svet placa taxe i gradi se. Zasto bi mi bili bolji od drugih? Ta logika vise ne pije vodu. Naravno - po nasem obicaju komentarisemo kako je sve zabrljano i nece biti iskorisceno, a uskoro cemo imati komentar kako je stosta pokradeno i da imamo "Mostovsku mafiju...":bash:
ljudi koji kritikuju most, ne kritikuju ga zato sto su nezahvalni i sve im sveta, i razmazeni, vec zato sto znaju da moze i bolje i makar malo jeftinije ako nista drugo. Npr meni se sama velicina i izgled mosta, pa i mesto gde je svidja, i bas zato sto je lep glomazan, ma koliko da kosta treba ga sagraditi jer je graciozan i da jeste simbol, i samim mostom se trebamo ponositi, a ne svidjami se zato sto nije u potunmosti funkcionalan zbog pristupnih saobracajnica.
E Boki, pa mora nesto da fali! Zamisli da je sve perfektno. Ne bi bilo interesantno. Mi smo svi znali da pristupne saobracajnice nece biti funkcionalne 100%, a od juce smo, eto, saznali da ce biti jos i gore, al ajde sad sta je tu je. Da mogu da im kazem rekao bi im gde grese, al' me niko ne slusa.:dil:
 
LUCAS":28e9q8yt je napisao(la):
BOKI SMOKI":28e9q8yt je napisao(la):
LUCAS":28e9q8yt je napisao(la):
Pa normalno da se placa! Sta bi mi hteli sve dzaba? Pa ceo svet placa taxe i gradi se. Zasto bi mi bili bolji od drugih? Ta logika vise ne pije vodu. Naravno - po nasem obicaju komentarisemo kako je sve zabrljano i nece biti iskorisceno, a uskoro cemo imati komentar kako je stosta pokradeno i da imamo "Mostovsku mafiju...":bash:
ljudi koji kritikuju most, ne kritikuju ga zato sto su nezahvalni i sve im sveta, i razmazeni, vec zato sto znaju da moze i bolje i makar malo jeftinije ako nista drugo. Npr meni se sama velicina i izgled mosta, pa i mesto gde je svidja, i bas zato sto je lep glomazan, ma koliko da kosta treba ga sagraditi jer je graciozan i da jeste simbol, i samim mostom se trebamo ponositi, a ne svidjami se zato sto nije u potunmosti funkcionalan zbog pristupnih saobracajnica.
E Boki, pa mora nesto da fali! Zamisli da je sve perfektno. Ne bi bilo interesantno. Mi smo svi znali da pristupne saobracajnice nece biti funkcionalne 100%, a od juce smo, eto, saznali da ce biti jos i gore, al ajde sad sta je tu je. Da mogu da im kazem rekao bi im gde grese, al' me niko ne slusa.:dil:
A oni kao ne znaju gde grese? Ma znaju nisu mutavi nego peru novac.....
 
Jeste Lucas, konacno se nesto gradi, ali toliko skupo, da cemo opet imati dug period stagnacije. Zasto? Jer je jako los odnos ulozeno-dobijeno.
Ja volim ovaj most, jer smo konacno otisli dalje od grede, ali sto jeste....jeste.
 
+1 stf

9 boki...imaju i 2 zgrade iznad koje su jos vise ali se most ne vidi zbog nekih zgrada na vracaru

Jos 2,3 segmenta i bice visi pilon od hrama Svetog Save,bar iz moje perspektive :p
 
medjutim":62y1ue8i je napisao(la):
Ništa ne dobijamo, sve to plaćamo, i to debelo.

Podržavam izgradnju infrastrukture jer se bez nje ne može, i jer će uštede vremena i para zbog novog mosta vredeti toliko, ali nisam siguran da su ktitori zaslužili toliku zahvalnost, imajući u vidu šta je sve zabrljano..
+1
BOKI SMOKI":62y1ue8i je napisao(la):
Ja bih rado dao ili bio duzan 250 evra zbog lepote tog mosta, ali zbog pristupnih bih okrenuo glavu i pravio se mutav, ne bih dao ni cent.
+1
 
stf":2sq1e61g je napisao(la):
Jeste Lucas, konacno se nesto gradi, ali toliko skupo, da cemo opet imati dug period stagnacije. Zasto? Jer je jako los odnos ulozeno-dobijeno.
Ja volim ovaj most, jer smo konacno otisli dalje od grede, ali sto jeste....jeste.
Pa to mu dodje kao pitanje, sta je starije, koka ili jaje?!

Mi Srbi imamo jako puno poslovica, a jedna od najlepsih je da mi hteli da se j%$^#&, a da nam ne udje! E to ne moze!
Kazes skupo. Pa naravno da je skupo, ali za koga? Za drzavu naravno jer jedva sastavlja kraj sa krajem. U normalnim zemljama kada se planira budzet unapred, zna se koliko ce novca da se "ubere" od poreza. A mi? Pa nasa svest je cudna stvar, a nasa poreska sluzba nezna gde udara, jer: Niko ne zeli i nece da plati porez, ni nasta. Ono malo poreza sto se ubire na PDV, to je sitnina i naravno to placamo mi, obicni smrtnici, a oni koji treba da ga plate na veliko, kao neke velike firme (a da ne spominjem imena) Naravno pri tome nema zakona koji to moze da regulise. Znamo i zasto, a to i nije uostalom tema za ovaj forum.

A sto se tice stagnacije? Pa to zavisi samo od nas samih, a nemora da bude pesimizma uopste. Eto i ja kada sam cuo davno za ovaj projekat, mislio sam da je to nemoguce, a evoga jos malo pa mu vidimo obrise.

A to, ulozeno - dobijeno? Pa napisah gore, ako je 250 Eura moje ulaganje, onda je to prava sitnica, podeli ga sa 12 i eto pizza mesecno!

Ziveo:vops:
 
Evo 1912 kako je planiran UMP,mada ovde ima i primese smt-a.Zamisliti ovako nesto+metro bilo bi kao bombona!

gup1912.jpg
 
Iapk, mora se uzeti u obzir da se sredinom decenije ocekivalo da ce gradski buzdet (ukoliko bi se nastavio trend rasta koji je konstantno belezio od 5.X) do kraja dekade premasiti milijardu evra. Nazalost, svedoci smo danas da smo daleko od te sume, te da se cak budzet smanjio u odnosu na neke prethodne godine.

Dakle, u trenutkui kada je most planiran, mi smo ocekivali da cemo 2010. u gradskoj kkasi raspolagati sa gotovo duplo vise novca nego sto danas imamo.

Onda se postavlja pitanje da li se za stagnaciju koja se ocekuje (hm, prizeljkuje) moze okriviti samo i iskljucivo izgradnja mosta na Adi.

Adresa za zalbe, istina, ostaje manje-vise ista, a to su foteljasi - ali zasto bih za eventualni zastoj u buducnosti okrivio nesto sto je uradjeno, a ne nesto sto nije uradjeno, kao sto su npr. reforme propisa koje bi olaksale poslovanje u Srbiji, sprovodjenje, a ne samo donosenje zakona, efikasna i kvalitetna privatizacija, transparentnost javnih nabavki, razvoj izvozne industrije..... Ukratko sve ono sto bi moglo ubrzati ekonomski rast zemlje.

I na kraju, da se ugrizem za jezik, ali ako naredne godine pocne izgradnja kineskog mosta, ako se nastavi rekonstrukcija ulica, ako se nastave radovi na obilaznici, ako se nastavi razvoj gradske zeleznice, ako se nastavi modernizacija voznog parka GSP - i da ne pocnem sada da zvucim kao Djiletov PR - tesko da mozemo da pricamo o nekakvoj apokalipticnoj stagnaciji koja sledi.
 
Homer slazem se u potpunosti jednostavno ne bih imao sta dodati. Takodje vidim da se konstantno kritikuje UMP i neki davni nepostojeci koncept koji je eto kao bolji od ovog sada. Voleo bih da mi neko pokaze taj plan koji je u znacajnoj meri bio bolji od ovog sada ne racunajuci onaj koji je zalazio u topcider kod milosevog konaka koji je zbog zastite prirodne i istorijske celine promenjen.

Vec sam rekao ako mene pitate plan je u odnosu na predhodno resenje poboljsan a ne osakacen kako mnogi predstavljaju. Pitanje je samo finansija kako ce faze izgradnje teci i kada ce se doci do krajnjih planom predvidjenih resenja
 
Žurim na posao, pa ću samo napisati da su Homer i Igor izneli tvrdnje koje odražavaju "školu mišljejna": "ja sam dobro zamislio, nisam ja kriv što se nije sve udesilo kako zam hteo".

E, pa bdžet grada je jednokratno bio punjen od GGZ i raznih taksi dok je trajao onaj bum u građevinarstvu. To su bili samo administrativno ostvareni prihodi, i oni su u svakom slučaju bili i vremenski i u iznosu - ograničeni. A zbog toga su mnogi tada ovde govorili "grad ima para za mostove", iako su se i tada uzimali krediti. Ni tada ništa nije bilo rađeno na podsticanju počinjanja nekakve proizvodnje (sve ono što je Homer naveo), tako da nije bilo ama nikakvih osnova za onakav optimizam. Možda je to neko priželjkivao, mislio da je dovoljno samo misliti da to mora da se ostvari, ali svi potezi su bili u drugom smeru.

Neće doći do "apokaliptičke" stangacije, ali će do stagnacije doći, zbog ograničenih izvora finansiranja - ne možemo se zaduživati u beskonačnost (mada vidim da neki ovde to misle, ali shvatiće, sa godinama). Opet, ono što je Homer naeo - Kinez, obilaznica, G.železnica itd - to su projekti koji su u toku i za koje očekujemo da će se privesti kraju, ako bude para, a već vidimo da je par nekih manjih projekata odloženo nakon donošenja odluke o preusmerivanju para iz budžeta na "ubrzavanje" gradnje mosta i pristupa. Ja ne očekujem nešto novo preko toga, i za mene je upravo to stagnacija.


Igore, ne vidim po čemu je projekat UMPa poboljšan, kada ništa nije kao što je bilo zamišljeno, sve karakteristike onog zamišljenog su degradirane. UMP se sada pretvorio u običnu ulicu sa semaforima, a trebao je da bude brza veza između dva kraja grada, a čak smo došli u situaciju da treba da se nadamo da će Požeška biti pristojno povezana sa nadvožnjakom. Na stranu to što smatram da nije trebalo ni trošiti vreme na projektovanje magistrale kroz grad.

Pitanje samo finansija? Pa....hm, kažeš to kao da je u pitanju neka sitnica, kao da samo treba narednih dana zakucati na vrata prave banke i problem je rešen. A u stvari grad ni u jednom trenutku nije imao pristup dovoljnoj količini tih stotina miliona evra da bi se ceo projekat završio.
Jedno je kada mi pričamo o tome, drugo je kada neko za platu ili za honorar pravi takve plaove, neko ih usvoji, potroše se godine i određena suma novca, a niko da kaže da je car go i da tih para - nema. Pa oni su omanuli kod cene mosta (nakon poslednjeg prebacivanja sredstava više niko ne zna koliko će da košta), a on je sitnica prema probijanju UMP-a do Pančevačkog mosta. Frajeri se zezaju.
 
A koliko je gradnja ovakvog mosta sa saobracajnicama u svetu? Mislim mozda ni nismo mogli da prodjemo mogo jeftinije?
u americi bi kostalo oko 500M dolara. upravo je poceo da se gradi most u sent luisu, i situacija je jako slicna mostu na adi -- gradi se u urbanoj sredini, misisipi je tamo kao sava kod beograda... duzina samog mosta je otprilike kao i savskog ~900m ali je uzi, 3+3 trake. umesto jednog djoke (strucan termin :cool:) od 200 metara ima dva od po 120m. naravno, cena rada je tamo mnogo veca nego u beogradu, a materijal kosta isto.
evo ti ceo cenovnik:
http://www.newriverbridge.org/overview-intro.html
sve u stvari kosta vise, ali se gradi i ludacki prelaz sa autoputa na most (znas onog iz crtaca koji ne moze da nadje izlaz iz petlje pa otvori hamburgernicu?). bez toga (tj, da im most izlazi na radnicku :D) cenim da bi total bio oko $500M, verovatno nesto manje.

za druge sto sam cuo su jedan most u juznoj karolini za $632M, dugacak 4km (i jako lep), 4+4 trake + pesaci, takodje dva pilona, ali od po 175m:
http://www.roadtraffic-technology.com/projects/cooper_river/
(most je radjen 2001-2005, i cena celika je bila dosta manja nego danas) i jedan most koji na kraju nije ni bio uradjen, ali je bio jedna od glavnih afera na poslednjim izborima (2008) u sad. u nekoj vukoje*******ini na aljasci su 'teli da premoste nesto do nekoj ostrva na kom zivi 50 ljudi za $400M. onda je to neko provalio da je malo blesavo, pa se digla kuka i motika, pa se sve to brzinski batalilo. ne znam ni sta je bio projekat na kraju, ali duzina je nekoliko kilometara.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gravina_Island_Bridge

sto se tice gradnje u zemljama k'o srbija ima jedan prelep most u brazilu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Juscelino_Kubitschek_bridge
malo duzi od savskog (1200m), ali duplo uzi (25m) i bez pristupnih saobracajnica, i u vreme kad je sve to bilo dosta jeftinije (2000-2002), i koristeci dosta materijala iz brazila, i sa jeftinijom radnom snagom -- cirka $57M.

eto toliko od mene, pa ti sad vidi koja ti je omiljena cifra. racunima za adu koje sad lete okolo (a narocito po forumu) ne verujem ni malo. videce se na kraju ko je taj saldo i koliko para uzima (kad se vec u srbiji takve stvari ne znaju na pocetku). a sad nema ni poente raspravljati oko toga -- sigurno ne treba da se sad ostavi do pola zavrsen most jer je skup. s obzirom na radikalno jeftiniju radnu snagu u srbiji (ali i na skuplje politicare) onako od oka, ako se uklopi (tuto kompleto most+izlazi) u $400M meni zvuci ok. $400-$500M e je*******i ga, a preko $500 -- uzidati par politicara u sledeci most koji se bude radio... sad treba biti pozitivan dok se nesto veliko i lepo gradi (em sto sad nema nazad), a ako je pao zaje******* za lovu naknadno se razracunati s politicarima. meni je zaista drago da se napokon nesto pravi i ja bih licno uvek pre birao da budemo duzni k'o grcka ili italija ali i sa njihovim infrastrukturama, neko da bez dugova budemo k'o moldavija. na kraju krajeva, uvek moze da se objavi jedan lep bankrot, a most ostaje -- ne moze ga evropska banka za obnovu i razvoj odneti u nemacku jer im nije placeno! :laugh: a i ne bi nam bilo prvi put da bankrotiramo i molimo za neke otpise dugova. :D

i ne treba brinuti oko kamate, jer je kamata na infrastrukturne projekte preko jakih institucija tradicionalno dosta manja od inflacije u srbiji. a sto se tice probijanja originalne cene, jedan frajer je uradio studiju na tu temu, i zakljucio da je prosecni most u svetu probio budzet za 34%:
http://books.google.com/books?id=RA...&resnum=1&ved=0CCsQ6AEwAA#v=onepage&q&f=false
e a posto je srbija, je l' te, lider regiona, probijanje za manje od 50% bi bilo sokantno.

u zdravlje.
 
Игоре, знам да се нас двојица углавном не слажемо, али то све остаје на уљудном нивоу, тако да морам да ти поново реплицирам. :D
Igor":2hjlnkt1 je napisao(la):
Voleo bih da mi neko pokaze taj plan koji je u znacajnoj meri bio bolji od ovog sada ne racunajuci onaj koji je zalazio u topcider kod milosevog konaka koji je zbog zastite prirodne i istorijske celine promenjen.
Мислим да је са тим померањем много мање добијено него што је изгубљено. Могло се одрадити решење као у идејном пројекту са максималним померањем портала тунела, о којем сам већ говорио, а не ова наказа код Хиподрома.
Igor":2hjlnkt1 je napisao(la):
Vec sam rekao ako mene pitate plan je u odnosu na predhodno resenje poboljsan a ne osakacen kako mnogi predstavljaju.
По мени је осакаћен. Денивелације на НБГ се могу решити без великих захвата, а оно код Хиподрома једино рушењем и грађењем испочетка.
 
Vrh