Ma pusti to,svi gresimo,ljudi smo,nismo politicari pa da budemo nepogresivi.Nego evo lomilacnih vesti
IZBOR IZVOĐAČA ZA PRILAZE MOSTU NA ADI
Četiri kompanije u trci
L. Gedošević | 05. 10. 2010. - 00:02h | Komentara: 0
Na konkurs za izbor izvođača za pristupne saobraćajnice sa obe strane mosta preko Ade Ciganlije prijavile su se četiri strane kompanije. U pitanju su dve firme iz Slovenije, jedna iz Turske i jedna iz Austrije. Sve četiri konkurisale su za pristupne puteve sa novobeogradske strane mosta, dok se njih tri (od ove četiri) nadmeću i za petlju „Radnička”.
Za uvećanje kliknite na mapu [+]
U Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kažu da očekuju da će u prvoj polovini oktobra Evropska investiciona banka (EIB), iz čijeg će se kredita finansirati pristupni putevi, dati odgovor, odnosno saglasnost da je čitav postupak oko tendera protekao u redu, i uputi Direkciju na zaključenje ugovora. Inače, sva dokumentacija oko čitavog ovog postupka prosleđena je EIB.
Kada su u pitanju pristupni putevi sa novobeogradske strane, njihova dužina je tri kilometra, ići će od mosta do Tošinog bunara, i u okviru nje će biti izgrađeno šest raskrsnica. Ova saobraćajnica će prolaziti pored blokova 37, 38, 28 i 24, gde seče ulice Omladinskih brigada i Španskih boraca. Odatle ide paralelno sa železničkom prugom do sadašnjeg Otvorenog tržnog centra („Buvljaka”) na Novom Beogradu i skreće ka Brodogradilištu, odnosno maloj Adi. Petlja u Ulici Jurija Gagarina, koja se nadovezuje na Savski most, po dijagonali će podeliti „Buvljak”. Glavni projekat za ovu saobraćajnicu je urađen, i onaj ko bude dobio na tenderu, koji se provodi prema kriterijumima EIB, radiće po ovom projektu i pravilima banke.
Za uvećanje kliknite na mapu [+]
Sa čukaričke strane mosta ostalo je izgraditi petlju „Radnička”. U pitanju je saobraćajnica na konstrukciji koja će povezivati most preko Ade sa petljom „Careva ćuprija” (Hipodrom), koja dalje vodi u Požešku ulicu. U junu ove godine predstavljeno je idejno rešenje za petlju „Radnička” i prema njemu izvesno je da će petlja biti komplikovana, sa nekoliko ulaznih i izlaznih rampi. Ova saobraćajnica bi trebalo da primi sav saobraćaj sa mosta i obrnuto, kao i iz svih mogućih pravaca (Bulevar vojvode Mišića, Radnička, Obrenovac, ka Banovom Brdu preko petlje „Careva ćuprija“...). Za idejno rešenje petlje „Radnička” bio je raspisan i konkurs, najboljeg rešenja nije bilo, ali su dva rada podelila drugo mesto. Međutim, kako će tačno izgledati petlja znaće se po završetku tendera. On se takođe odvija prema pravilima EIB, s tim što će se raditi po principu „projektuj i gradi”, odnosno ona firma koja na tenderu bude dobila da projektuje petlju ona će je i graditi.
Za izgradnju mosta preko Ade Ciganlije sa pristupnim saobraćajnicama do sada je ukupno uzeto 199,6 miliona evra kredita od evropskih banaka. Za sam most, čija je ugovorena vrednost 118,6 miliona evra uzeta su dva kredita od Evropske banke za obnovu i razvoj - EBRD (2006. od 69,6 miliona evra i 2010. od 60 miliona evra), i do sada je potrošeno 66,3 miliona evra na ime ugovorenih i izvedenih radova, odnosno oko 57 odsto. Kredit u iznosu od 70 miliona evra, namenjen izgradnji pristupnih saobraćajnica uzet je krajem 2009. godine.
Radovi krajem oktobra
Obilazeći radove na novobeogradskoj strani mosta preko Ade Ciganlije pre nedelju dana, gradonačelnik Dragan Đilas rekao je da je postupak izbora izvođača za prilaze mostu sa obe strane pri kraju i da bi radovi na njima trebalo da počnu krajem oktobra. On je istakao i da očekuje da će krajem sledeće godine most preko Ade Ciganlije biti otvoren za saobraćaj. Do kraja 2010. godine u rad će biti puštena i petlja „Careva ćuprija”, koja je takođe deo pristupnih saobraćajnica mostu preko Ade.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/210304/Cetiri-kompanije-u--trci