Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

^

Vala bas! :) Nisam isprva procitao... :p

(+1 za duhoviti zakljucak rasprave: "Dete se rodilo, valja ga ljuljati" :lool: )

I V. Vracaru +1 za fotkice. :kk:
 
Ја у овој размени мишљења нећу узети учешћА. Јер сам ЗАТУЦАН.
 
Mirko gotovo sam siguran da stek nije mislio ni na tebe niti na relju i ljude koji sada imaju problem sa pojedinim infrastrukturnim projektima vec je rekao da su nekada bili zatucani pa je spomenuo i sada Jovina tu se doduse ogresio o coveka koji je vanserijski strucnjak koji ne ume da se snadje u danasnjem vremenu i prljavim igrama i okolnostima doduse i onomad je bilo tako ali je bio mladji pa se lakse snalazio.

Nije mi uredu da borbom za nesto islkjucujes takodje nesto dobro i trenutno urgentnije i nesto sto se brze da izvesti od metro-a koji naravno nema alternativu :) (ovaj poslednji komentar se odnosio na Jovinovu borbu koja je vise prerasla u pljuvanje umpa nego zalaganja za metro)
 
Ех, видиш, пишеш по форумима, указујеш да нешто може боље, размишљаш, резонујеш, и онда - дискфалификатив. Тако типично... сељачки.
 
Игоре, надам се да си у праву. Пошто се овде већ усталила пракса да ко год критикује недостатке на појединим пројектима бива жестоко попљуван и назван свакаквим епитетима, више човек не зна шта да мисли. Нисмо више у једнопартијском систему, па да се онај ко мисли друкчије жигоше као класни непријатељ.
 
Koliko cujem jos neki projekti koji su planirani za sledecu godinu izgleda da ce biti odlozeni zbog mosta...Projekat polako pocinje da usisava sve ostale na gradu.

Inace djile je danas u poseti mosta sa strane nbg-a...
 
Ja nikoga dosada nisam kvalifikovao na bilo koji nacin a pogotovo ne zato sto nema isto misljenje kao ja. Uslovno receno problem predstavlja kada forumasi pomisle da postoji neko opste forumsko misljenje za neku temu. Ja sam pre svega za argumente i normalan nacin razgovora.

sa druge strane Wili treba biti iskren pa reci i da si ti ljude cimao za terminologiju petlja-denivelisana raskrsnica kao da je to pitanje svih pitanja a sustina je vrlo cesto ostala van domasaja tastature. Samo cu te pitati da li petlje dve kod arene zoves denivelisani kruzni tok ili petlje kod arene ;)
 
Игоре, ја лично нисам на тебе ни мислио, што се мене тиче, нема потребе да се осећаш прозваним. Увек си покушавао да смириш страсти кад се закувају (што прави модератор и треба да ради), чак у појединим тренуцима ублажавајући ужасе који се раде по граду. :D

Што се тиче Хиподрома, о суштини сам увек и говорио, а то је да на том месту семафор представља одвратно решење, које уништава цео концепт УМП-а. И драго ми је што се више на форуму још само спорадично омакне назив "петља". :D Што се тиче Арене, то могу да прогутам као петље, обзиром да је главни ток (аутопут) денивелисан, а ни ток изнад нема семафоре. Да не цепидлачимо, онда чак ни Мостарску петљу не бисмо могли назвати петљом. Хиподром, пак, представља једну обичну раскрсницу, која не задовољава основне претпоставке петље, а то је денивелација главног саобраћајног тока (нисам струка, па се унапред извињавама због лоше терминологије). Чак штавише (а и ниже), сматрам да је, с обзиром на скучен простор (на жалост, нема свугде места за лептир-петљу), решење код Аренесасвим ОК. :cool: Једино што су направили непрегледни циркус са лоше постављеном оградом, али и то се да лако средити, за разлику од Хиподрома, који се не да више средити.
 
Felipe":27njau2w je napisao(la):
Most preko Ade je neophodan, to i svaka beba zna, samo sto verovatno ne bi bilo dovoljno novca za tako velelepan most. To i ne bi bila neka steta - imali bismo dva za iste pare. ;) A, vozili bismo se i metroom. Kud ces lepse... Jovina za predsednika! :gobb: :laugh:
Naprotiv, bila bi ogromna i nepopravljiva šteta. Dovoljno je ružnih ("funkcionalnih") mostova u Beogradu. Bolje je jedan prelep most za kojim ćeš se uvek okretati nego dva ružna koje ćeš uvek izbegavati fotoaparatom.

I dosta je više ove regresivne, nazadne "bolje dve babe za iste pare nego jedna devojka" logike u Srba. Vreme je da se gleda malo dalje unapred.
 
Vračar, slažem se da nam fali lepote, ali kolika je ušteda vremena/novca koja se stvara postojanjem dva mosta umesto jednog, koliko je manje zagađenje, koliko više ostaje živaca?

Logika "Fata je Fata al dvaput je dvaput" bi možda bila pogrešna u Beču koji ima sređenu infrastrukturu i gradski saobraćaj.

Mi ovde nismo u takvoj situaciji. A imamo mnogo bitnije projekte koji vape za parama spucanim u lepotu, a ni ne započinju se.
 
Ok ali koji pokazatelj govori u prilog tome da smo za cenu sadasnjeg mosta dakle ne sa prikljucnim saobracajnica mogli izgraditi dva mosta.
 
Vračar":1azd4o4g je napisao(la):
Dovoljno je ružnih ("funkcionalnih") mostova u Beogradu. Bolje je jedan prelep most za kojim ćeš se uvek okretati nego dva ružna koje ćeš uvek izbegavati fotoaparatom.
Ja nameravam da preko mostova prelazim sa jednog kraja grada na drugi. Mostovi se grade prvenstveno iz tog razloga i za nas, a ne za turiste iz kine (koji neće biti impresionirani) ili zbog školske ekskurzije iz Nepričave. Uostalom, elegancija i proporcija ne moraju da koštaju toliko vremena i novca.

Uostalom, osim Pančevačkog, meni ni jedan beogradski most nije ružan, naprotiv.
 
Pričam na osnovu teza iznesenih u prethodnom toku diskusije. Ako je cena ista, onda nema svrhe ni raspravljati o tome, normalno da je bolji lepši :)

EDIT: Relja, most mora da bude lep da se manje smoriš kad se zaglaviš u gužvi na njemu :)
 
Vračar":1szal15j je napisao(la):
Dovoljno je ružnih ("funkcionalnih") mostova u Beogradu. Bolje je jedan prelep most za kojim ćeš se uvek okretati nego dva ružna koje ćeš uvek izbegavati fotoaparatom.
Можда је довољно ружних мостова, али није довољно МОСТОВА. И ја бих желео да се на крају сагради нешто типа Голден гејт. То је могла да буде надградња, а до тада дајте да се растерете ова три јадна моста. Ја бих био презадовољан и да се гради греда, исто као што сам и сад презадовољан. Ни мање, ни више. Гради се мост после толико година. Биће још један мост преко Саве. То је потребан и довољан разлог за задовољство. :cool: А ако је, што рече Међутим, цена иста, наравно да је бољи лепши.

И не бих се сложио да су постојећи мостови ружни. Газела је веома елегантна, као и Бранков мост, па чак и Стари савски лепо изгледа под декоративним осветљењем. Друга је ствар то што је расвета лоше одрађена (или одржавана - свеједно је, јер не ради). Нови железнички мост је супер, а стари, кад би се средио, не би био ругло, већ у најмању руку пристојан.
 
Wile E. Coyote":36le6bmd je napisao(la):
И ја бих желео да се на крају сагради нешто типа Голден гејт.
Kad (ako) jednom ne bude više problema s mostovima (čitaj ako se izgradi metro u pravcu Zemuna), uvek ostaje renoviranje Brankovog Mosta u stilu Mosta Kralja Aleksandra, i eto i Golden Gejta.
 
Мислим да би то било качење сиса на пиле, тј. стубова и каблова на лучни мост. Кад већ нису направили исти тип моста (знам, и тад је била фрка да се сагради мост што пре, вечита бољка), леп и веома елегантан је и овај лучни. Лично сам имао идеју да би било лепо да метро-мост, као централни савски мост, буде висећи (нема ни један у Београду), не знам само да ли би било изводљиво због шина и конструкције у два нивоа. Замислите поглед: сређен Савски амфитеатар и леп висећи мост у позадини. :)
 
Igor":1e0ldywe je napisao(la):
Ok ali koji pokazatelj govori u prilog tome da smo za cenu sadasnjeg mosta dakle ne sa prikljucnim saobracajnica mogli izgraditi dva mosta.
Za početak, još uvek ne znamo punu cifru za ovaj jer se se stalno uvećava, kao što je uostalom dosta ljudi i predvidelo da će se i desiti.
Ako stvarno dogura na 200 milona (bez pristupnih saobraćajnica), da li će neko smeti da tvrdi da preko Save ne može da se sagradi most za 100 miliona (takođe bez pristupnih saobraćajnica). Kolika ono beše prva cena za ovaj?

A i tada bi trebalo iz UMP-Street-a "izdvojiti" rampe za vezu sa već postojećim ulicama.
 
Breaking news,kako bi reko 2012


Đilas:U oktobru izgradnja pristupnih petlji mostu preko Ade »

27. Septembar. 2010 | (14:31 -> 14:54), Izvor : Studio B, Komentari: 0

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas obišao je gradilište mosta preko Ade Ciganlije i najavio da će krajem oktobra početi izgradnja pristupnih petlji sa obe strane mosta.


Đilas je obišao gradilište na novobeogradskoj strani, gde je završena izgradnja pet nosećih stubova između kojih će biti postavljena konstrukcija mosta dugačka 400 metara.
Taj deo će biti postavljen metodom "navlačenja", odnosno "naguravanja".
"Ono sto je važno jeste i to da je upravo kraj procesa izbora izvođača za pristupne saobraćajnice i očekujemo da u nekoliko narednih dana budu potpisani ugovori sa izvođačima za petlje u Radničkoj ulici kao i u Jurija Gagarina", izjavio je Đilas.
Prema njegovim rečima ti radovi krenuće pri kraju oktobra, da bi krajem 2011. godine "most mogao da funkcioniše".
Gradonačelnik je izjavio da je za obilazak gradilišta izabrao današnji dan, jer je pre tačno tri godine umro Nenad Bogdanović, tadašnji gradonačelnik Beograda, koji je i započeo projekat.
"Želim da mu na ovaj način zahvalim u ime svih Beograđana zbog svega što je uradio za Beograd, a posebno na ogromnom radu, energiji i trudu kako bi ovaj most na Adi Ciganliji krajem sledeće godine zaista bio gotov."
 
Wile E. Coyote":3strmsmd je napisao(la):
Мислим да би то било качење сиса на пиле, тј. стубова и каблова на лучни мост. Кад већ нису направили исти тип моста (знам, и тад је била фрка да се сагради мост што пре, вечита бољка), леп и веома елегантан је и овај лучни. Лично сам имао идеју да би било лепо да метро-мост, као централни савски мост, буде висећи (нема ни један у Београду), не знам само да ли би било изводљиво због шина и конструкције у два нивоа. Замислите поглед: сређен Савски амфитеатар и леп висећи мост у позадини. :)
Koliko se sećam, ta opcija jeste razmatrana kada se odlučivalo o ponovom podizanju mosta.
I meni je Most kranja Aleksandra u tom vizuelnom superioran, ali smatram da je doneta ispravna odluka - ako je most završen 1934, znači da je građen tehnologijom iz 1920-tih, u međuvremenu je tehnika napredovala ("zahvaljujući" "saznanjima" iz rata), a uostalom i taj most nikada ne bi mogao da se proširi, kao je to urađeno 1970-tih.
I Brankov nije ružan, samo je manje lep ;)
 
relja":nmzf144c je napisao(la):
Vračar":nmzf144c je napisao(la):
Dovoljno je ružnih ("funkcionalnih") mostova u Beogradu. Bolje je jedan prelep most za kojim ćeš se uvek okretati nego dva ružna koje ćeš uvek izbegavati fotoaparatom.
Ja nameravam da preko mostova prelazim sa jednog kraja grada na drugi. Mostovi se grade prvenstveno iz tog razloga i za nas, a ne za turiste iz kine (koji neće biti impresionirani) ili zbog školske ekskurzije iz Nepričave. Uostalom, elegancija i proporcija ne moraju da koštaju toliko vremena i novca.

Uostalom, osim Pančevačkog, meni ni jedan beogradski most nije ružan, naprotiv.
Ali gledano na taj nacin, stambena zgrada sluzi za stanovanje, zasto onda mora biti lepa? Treba biti funkcionalna. Tu tezu su furali `50-ih i `60-ih. I izgradili naselja i zgrade kojih se zgrozavamo.

relja":nmzf144c je napisao(la):
Koliko se sećam, ta opcija jeste razmatrana kada se odlučivalo o ponovom podizanju mosta.
I meni je Most kranja Aleksandra u tom vizuelnom superioran, ali smatram da je doneta ispravna odluka - ako je most završen 1934, znači da je građen tehnologijom iz 1920-tih, u međuvremenu je tehnika napredovala ("zahvaljujući" "saznanjima" iz rata), a uostalom i taj most nikada ne bi mogao da se proširi, kao je to urađeno 1970-tih.
I Brankov nije ružan, samo je manje lep wink
Velika istoriska greska. Napravili su most veceg kapaciteta koji ulazi u centar grada. Kapiram da je bilo drugo vreme, ali upravo zbog ovakvih odluka mi danas imamo automobilski koncept grada.
 
stf":3hvg3445 je napisao(la):
Ali gledano na taj nacin, stambena zgrada sluzi za stanovanje, zasto onda mora biti lepa? Treba biti funkcionalna. Tu tezu su furali `50-ih i `60-ih. I izgradili naselja i zgrade kojih se zgrozavamo.
Ja ne bih gledao na taj način, ne bih poredio stambene zgrade i mostove.
A i daleko od toga da su sve bile funkcionalne, zar ne?

OK, most na jednom velikom stubu od 200 m i dva oslonca, 25 metara ukras, 22 metra iznad vode, širu "struku" nego što treba.....itd će da košta preko 200mil eur. Da li ože da se za manje para sagradi nešto lepo preko Save? Ja mislim da može. Ako se želi.
 
stf":1q0dxhbf je napisao(la):
Velika istoriska greska. Napravili su most veceg kapaciteta koji ulazi u centar grada. Kapiram da je bilo drugo vreme, ali upravo zbog ovakvih odluka mi danas imamo automobilski koncept grada.
Pa da, svakako je trebalo graditi novi most na drugom mestu. Ali tada su mislili da je Gazela taj drugi most, da će Prokop biti završen, da će se osloboditi priobalje na mestu onih koloseka u SA....
 
Бранков мост је имао исти капацитет кад је обновљен 1956. као Мост краља Александра, а дограђен је 1979. То јесте била грешка.
Иначе, мој смисао за естетику каже да је једноставнија форма углавном и лепша. Ланчани мостови су, ваљда, грађени из технолошких разлога, кад је препрека била превелика (Париз их уопште нема, јер је Сена "уска"). Не видим лепоту у жицама које висе са стуба и придржавају мост, извињавам се. Напротив, Мост краља Александра заклањао би визуру Калемегдана са Победником, па је онда Бранков, ако не лепши, а оно можда по укупан естетски изглед града - функционалнији мост.
А да у сиромашној Србији није логично по цени једног моста саградити два - то не бих коментарисао.
 
Evo ovako ljudi...Kad se zavrsi most za godinu i nesto dana kako kaze djile.Videcemo sve pluseve i minuseve,koliko projekata ce do tada biti otkazano zbog prebacivanja novca na njega i.t.d.Podvucicemo crtu i videti rezultate do tada mozemo da kritikujemo ali bez neke tezine ce biti do zavrsetka i dok ne vidimo koliko to milki kosta na kraju.
 
Pa stubovi visećih mostova i generalno bolje izgledaju "otvorenom". Pitanje kako bi predratni most i okolina danas izgledali da se nije desilo sve što se desilo i da se grad spojio sa Zemunom na neki drugi način....
 
Vrh