Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Vračar":1wpz112v je napisao(la):
Toliko reči napisano a tako malo smisla. :rolleyes: Ništa lično protiv tebe, ali najobičnije sviranje nečemu. :violina:

Kako god, taman mi je samoproklamovani eksperAt za mostove u prethodnom postu dao odličan šlagvort. Most preko Ade svakoga dana sve više napreduje u visinu i širinu, na radost većine Beograđana i njihovih posetilaca, kao i nas većine forumaša BB-a. Koliko god na kraju da košta, vredi svaku uloženu paru. Buduće generacije se neće stideti predaka jer će imati čime da se ponose, po prvi put, mostom koji je napokon dostojan grada kakav je Beograd i njegovih sugrađana.

A vi hejteri, na čelu sa samoproklamovanim ekspertom, gledajte i patite, i nastavite da kukumavčete po forumima. :grand: Ništa drugo vam i ne preostaje (osim možda učlanjenja u DSS - tamo ćete na partijskim sastancima sigurno nači istomišljenike o lepoti u jednostavnosti grede preko Save). :notok:

P.S. Homere, ne uleći u vatru. :lol:
Ako treba da se prepoznam kao taj "samoproklmaovani eksperAt za mostove", izbegao si da mi to kažeš na koga si mislio, hvala, ali mislim da ne treba da ponesem tu titulu.

Naprotiv, vreme i razvoj događaja već uveliko potvrđuju moje tvrdnje i argumente.

Koliko god na kraju da košta, vredi svaku uloženu paru.
- sjajno, veoma zrelo, onako eksperAtski.

Ja samo ovde na forumu srećem ljude koji se "raduju" - valjda su tom životnom dobu, pa ih ovakve stvari oduševljavaju.
Ostali Beograđani, oni malo zreliji koji kapiraju stvari, su prilično rezignirani, malo ih je teško ubediti da im baš sada treba simbol "za sve pare" - ma treba im k'o pljosnate patke u Gvadalahari.

Ne, nisam hejter, pokušavam da nađem pozitivne strane. Ima ih, ali za sada je to samo povezanost Čukarice i NBG, ali to bi se postiglo kakav god most da se sagradio.
Ne, ne kukumavčim - to tako tebi deluje, jer si gluv i slep za argumente i za sve što se dešava oko nas, tebe je lako zadiviti, uopšte ne želiš da se udubljuješ.

A ovo za DSS je ništa više nego etiketiranje u nedostatku argumenata. Tako je najlakše, stavljati u šablone umesto malo mućnuti glavom , zar ne?
 
Хајде да мало смиримо и анализирамо ситуацију, не бисмо ли избегли флејмовање (које се у поледње време прилично одомаћило овде).

Што се тиче изградње УМП-а, постоје следеће групе:

- Они који сматрају да је идеја УМП-а тотални промашај;
- Они који сматрају да је идеја УМП-а добра, али да је упропашћена лошом реализацијом;
- Они који кажу "дај шта даш, нека га сада овако, можда ће то моћи да се касније доради";
- Они који су одушевљени УМП-ом и мисле да је све супер и да је требало баш овако да се уради.

Апропо самог моста, поново има неколико група:

- Они који мисле да је то бацање пара, јер мосту није место овде;
- Они који мисле да је добро што се гради још један мост, али да је то могло да се уради много јефтиније;
- Они који мисле да је добро што се гради још један мост, али да је то могло да се уради мало јефтиније, па онда треба додати још мало пара да мост буде леп, а не обична греда;
- Они који не жале пара за мост овакав какав је.

Мислим да ће се свако препознати у некој од ових група.

Слична анализа би могла да се изведе и за све остале кључне ствари (задржавање Г. ж. станице у функцији, проширење трамвајске мреже итд.). Свугде би се нашло неколико група људи који различито мисле, што је и нормално.

Свако има право на своје мишљење (ово је ипак демократија, зар не?), али нема право да другог пљује зато што има друкчије мишљење.
 
Tako je,takodje ne treba ici binarnom logikom da ako si za most i ump ti si za "ove" a ako si protiv toga za "one" druge si...

Nego sta mislite,da li ce se saznati nesto novo na ovoj konferenciji prvog oktobra koju Djile pravi?
 
vucko":1a1hzhtr je napisao(la):
Tako je,takodje ne treba ici binarnom logikom da ako si za most i ump ti si za "ove" a ako si protiv toga za "one" druge si...
Наравно, страначке симпатије не треба да имају никакве везе са овим.
 
@relja

Da, na tebe sam mislio i to u postu jasno naznačio (tvoj post je prethodio, doduše Homer se ubacio između. :D)

Da si eksperAt, vala jesi jer očigledno smatraš da o mostovima bolje znaš od njegovog autora. Ne znam koje su ti reference, ali pretpostavljam da nisu ni približne imenu kakav je Nikola Hajdin. Dovoljno je pomenuti to ime i pametnome je dosta, svaka priča se tu završava.

I nema potrebe da se pravdaš, niko ti to nije tražio.


Wile E. Coyote":1255rr7b je napisao(la):
Свако има право на своје мишљење, али нема право да другог пљује зато што има друкчије мишљење.
Apsolutno se slažem, i u tvojoj konstataciji treba razdvojiti konstruktivnu kritiku od hejtovanja. U redu je kritikovati korupciju vlasti, i to su stvari na koje možemo uticati, međutim komentarisanje izgleda, cene, konstrukcije mosta (te previsoki pilon, te prenisko postavljen kolovoz, te preširoka Sava, ...) od strane laika je neumesno i predstavlja uvredu za struku koja se time bavi. No, ništa čudno u zemlji Srbiji, ovde svi znaju sve i u sve se razumeju, tj. sve ekserAt do eksperAta.

Ja se dalje neću uključivati u flejm jer poštujem instituciju ovog foruma, ali orgijanje hejtera (sa nekoliko strana unazad) neće ostati bez mog komentara.

Uzdravlje svima. :vops:
 
Vračar":36ge9l88 je napisao(la):
Wile E. Coyote":36ge9l88 je napisao(la):
Свако има право на своје мишљење, али нема право да другог пљује зато што има друкчије мишљење.
Apsolutno se slažem, i u tvojoj konstataciji treba razdvojiti konstruktivnu kritiku od hejtovanja. U redu je kritikovati korupciju vlasti, i to su stvari na koje možemo uticati, međutim komentarisanje izgleda, cene, konstrukcije mosta (te previsoki pilon, te prenisko postavljen kolovoz, te preširoka Sava, ...) od strane laika je neumesno i predstavlja uvredu za struku koja se time bavi. No, ništa čudno u zemlji Srbiji, ovde svi znaju sve i u sve se razumeju, tj. sve ekserAt do eksperAta.
Па и сам знаш да овде свако сматра да може да буде селектор фудбалске репрезентације. :laugh:

Ја чак немам ништа против хејтовања, све док оно није упућено на нечије мишљење. У реду је рећи: "не свиђа ми се то и то због тога и тога, то је срање", али није у реду рећи "ти си бу**** јер се теби свиђа то и то, а мени се не свиђа". Неко је мало жучнији од неког другог и то је нормално (колико људи, толико ћуди), али не треба бацати хејт на сваког ко друкчије мисли (приметио сам да је то постала пракса, а ја се бар надам да никог овде ко мисли друкчије од мене нисам увредио).
 
Vračar":395ciw0s je napisao(la):
@relja

Da, na tebe sam mislio i to u postu jasno naznačio (tvoj post je prethodio, doduše Homer se ubacio između. :D)

Da si eksperAt, vala jesi jer očigledno smatraš da o mostovima bolje znaš od njegovog autora. Ne znam koje su ti reference, ali pretpostavljam da nisu ni približne imenu kakav je Nikola Hajdin. Dovoljno je pomenuti to ime i pametnome je dosta, svaka priča se tu završava.

I nema potrebe da se pravdaš, niko ti to nije tražio.
Vala Vračar, da smo u kafani, oči u oči, svašta bi bilo, mada ne verujem da bi tada smeo to mi ovo kažeš.

Ne, ne smartam se stručnjakom, iznosim argumente koje još niko na forumu nije uspeo da obori. 90% stvari koje sam pričao se obistinjuju.

Nikola Hajdin je siva eminencija, ali on je i uveden u izbor rešenja jer je svakome ko poznaje i malo od njegove karijere, bilo jasno da će on biti za ovako idejno rešenje. Prilično zgodno kada sutra treba naći kontra argument na kritike - tako je rekao Hajdin, i svako malo uključivanje sopstvenog mozga za razmišljanje o argumentima više nije potrebno. Kako kome.
 
Wile E. Coyote":d0spjxkv je napisao(la):
... али није у реду рећи "ти си бу**** јер се теби свиђа то и то, а мени се не свиђа". ...
Dobro, tako baš nije niko rekao u ovoj diskusiji. Mislim da je ovo jedan od retkih foruma na srpskim virtuelnim prostorima gde se poštuje integritet sagovornika. :gobb:


@ relja

Pa jedino ako si mafijaš sa magnumima, onda bih možda zadržao svoje mišljenje za sebe. :laugh: Inače, ništa protiv tebe lično nemam da bih prekoračio prag tolerancije, ne verujem da bi u kafani bilo ičeg za žutu štampu.

Iz svog dugogodišnjeg forumaškog iskustva znam da se forumaši kada se sastanu uživo sasvim drugačije ponašaju, tj. mnogo srdačnije i uljudnije. Virtuelna diskusija ipak ne može da zameni govor lica i tela te često ima i nerazumevanja.
 
Vračar":1svnz1o4 je napisao(la):
@ relja

Pa jedino ako si mafijaš sa magnumima, onda bih možda zadržao svoje mišljenje za sebe. :laugh: Inače, ništa protiv tebe lično nemam da bih prekoračio prag tolerancije, ne verujem da bi u kafani bilo ičeg za žutu štampu.

Iz svog dugogodišnjeg forumaškog iskustva znam da se forumaši kada se sastanu uživo sasvim drugačije ponašaju, tj. mnogo srdačnije i uljudnije. Virtuelna diskusija ipak ne može da zameni govor lica i tela te često ima i nerazumevanja.
Ono sam ti rekao zato što si dobio krila i zato što me provociraš, ali nisi ni prvi ni jedini na forumu.
Ja nikoga nisam provocirao, a to što moji argumenti iritiraju neke članove foruma, to je njihov problem, nije moj.
Ponavljam, sve što sam pričao se polako obistinjuje. Na žalost.
 
Vračar":3dti1y4w je napisao(la):
Wile E. Coyote":3dti1y4w je napisao(la):
... али није у реду рећи "ти си бу**** јер се теби свиђа то и то, а мени се не свиђа". ...
Dobro, tako baš nije niko rekao u ovoj diskusiji. Mislim da je ovo jedan od retkih foruma na srpskim virtuelnim prostorima gde se poštuje integritet sagovornika. :gobb:
Било је таквих испада, веруј ми. Не сада и не у овој дискусији, али дешавало се. Срећа што су такви у мањини (заиста, углавном се овде поштује саговорник), али има их.
 
Pre neki dan sam prelazio Stari savski most (klaj-klaj u tramvaju), i gledajuci novi most, postao radostan sto cemo ga dobiti bas tolikog koliki je (zamisljajuci ga zavrsenog)... :) Tu moja masta nije stala, zamislio sam i mali klaster oblakodera na teritoriji Brodogradilista. :D


Bila bi to bas lepa ambijentalna celina... :gobb:
 
Felipe":7tbuf3i9 je napisao(la):
Pre neki dan sam prelazio Stari savski most (klaj-klaj u tramvaju), i gledajuci novi most, postao radostan sto cemo ga dobiti bas tolikog koliki je (zamisljajuci ga zavrsenog)... :) Tu moja masta nije stala, zamislio sam i mali klaster oblakodera na teritoriji Brodogradilista. :D


Bila bi to bas lepa ambijentalna celina... :gobb:
Pre neki dan sam prelazila Brankov most i kada sam videla onu grdosiju koja ce da izdziglja iznad vec postojecih mostova zgrozila sam se.... kakav crni ambijent :notok: I taxista je ukapirao "Bice smesno..." rekao je. Mojoj masti nisam dozvolila da proradi.
 
Уф, таксиста. Нашла си чији ћеш коментар да поставиш.
 
vidim da koncept "dva srbina, tri partije" vazi i u projektima infrastrukture, a ne samo fudbala i politike. bio u prolazu, pa reko' da navratim, te se i ja napametujem, nisam ni ja najgori...

elem, nisam gradjevinac, ali mislim da ni u ludilu nije mogao da se napravi most te sirine (tj. tog protoka), na toj lokaciji, a za duplo manje pare. ma kako ruzan bio. ja cenim da je neki aljavi most mogao da se uradi za max 20% manje para. a evo zasto (da uradimo back-of-the-envelope procenu): neke stvari (prilazi mostu sa obe strane, eksproprijacija zemljista, idejni, pa dobrim delom i glavni projekat, ugradjivanje politicara) bi imali u cent istu cenu, bio most lep ili ruzan. zatim, sama cena mosta je blizu 100% odredjena sa dva faktora: cena materijala (tj. sav taj beton i gvozdjurija koji ce da se uzidaju) + cena ljudskog rada (za izgradnju i projektovanje). ne vidim da su ni jedan ni drugi faktor mogli da se prepolove, a da most bude istih dimenzija. most je poceo da se zida pocektom 2009. ako se ne varam, znaci uradice ga za manje od 3 godine. razmislite da li bi neki jednostavniji, prostiji most mogao da se uradi za manje od godinu i po sa istim ljudstvom? ili pak, da li bi mogao da se uradi u istom vremenu, a koristeci duplo manje inzenjera i majstora? da li bi pored svega toga jos bilo potroseno i duplo manje materijala (a da most bude 3+3+sine+pesaci)? po meni -- sheme nema. a kad na to dodamo da nam most bez prilaza nista ne vredi, jerbo se nece niko uz lijanu penjati da most predje, a da pristupne saobracajnice kostaju dosta, i da kostaju isto bez obzira na to kako most izgleda, ideja o duplo jeftinijem premoscavanju save zvuci mi kao vlazan san. ali ok, to je samo moje pametovanje pa ko voli nek izvoli. ;)

ima medjutim, jedna druga logika koja se pojavljuje u postovima, a koja je sigurno pogresna. to je da mi treba da resimo funkcionalne probleme koje objektivno imamo, pa cemo otom-potom da se bavimo estetikom u nekim buducim projektima. ukoliko beograd vidimo kao neku buducu metropolu ovog dela sveta, ta logika jednostavno ne drzi vodu. neko je u nekom od prethodnih postova pomenuo bruklinski most; slucajno sam na 'privremenom' radu u americi evo vec zadnjih desetak godina, pa sam pokupio nesto od njihove istorije, a i njihovog nacina razmisljanja. bruklinski most se pravio u trenutku apsolutnog kolapsa. naime, ist river je morao da bude plovan za velike brodove, tako da mostovi na dosta stubova nisu dolazili u obzir. u medjuvremenu, strasan priliv ljudi, koji nisu mogli da priuste da zive na menhetnu je doveo do toga da vecina ljudi koji su na menhetnu radili, zivi u bruklinu i kvinsu. i oni su svi kojekakvim brodovima, camcima, skelama i cime sve ne prelazili svakog dana sa jedne strane na drugu. kad pogledate stare, crno-bele snimke, to izgleda k'o turska opsada carigrada. tu je bilo koliko volis i davljenja, i smrskavanja ruku i nogu i cega sve ne (pa i sam projektant bruklinskog mosta je stradao tokom jednog takvog prelaza, a most zavrsio njegov sin cini mi se). slicno je i sa mnogim drugim lepim ili impozatnim inzinjerskim resenjima u americi -- nisu oni proizod dokolice i sminkanja grada/zemlje, vec proizvod velike, velike nuzde. ali i pored toga sto su proizvod nuzde i bruklinski most i golden gejt i mnogi drugi su pored toga sto su predstavljali funkcionalno resenje, predstavljali i izvanredno estetsko resenje, a i pomerali su granice inzenjerije. i to je tako od starog rima na ovamo, i to je ono sto cini da nekim gradovima znamo imena, a vecini ne.

prosto, ako postoji bilo kakva ambicija da se bude metropolom, treba prvo razumeti vremenske skale: mostovi se grade godinama, otplacuju decenijama, ali koriste vekovima. (ne znam jesam li najbolje razumeo, ali neko ovde objasnjava da su most i ump obesmisljeni jer ima negde na novom beogradu neki lezeci pandur ispred skole??) zatim, ne postoji konacno resenje infrastrukturnih problema metropole. ne postoji po definiciji metropole, jer su to mesta koja se toliko brzo sire i toliki priliv ljudi imaju da infrastruktura uvek kasni. zato ne postoji njujork bez guzvi na mostovima -- nije postojao pre 200 godina, ne postoji ni danas. nikad nije postojao cikago u kome ste brzo mogli da odete od mesta A do mesta B u spicu radnog dana. a zaliv od berklija do san franciska sam jednom presao kolima u radno vreme i nikad mi vise nije palo na pamet da takvu egzibiciju ponovim. dan kada beograd ne bude imao guzve u sabracaju ce biti ili nikad ili kad teleport postane standardan kucni aparat. e zato su danas lepe one metropole ciji su gradjani razumeli ovu prostu cinjenicu i ponasali se prema tome, a nisu gradili karaburske kockice i grede preko reka jer 'problem valja resiti, a estet'ka ce doci kad problem resimo'.

sad, neko ce da kaze 'pa J***s ga, nismo mi bas amerika'. pa i nismo. ali ni most na adi nije bas golden gejt, ako se malo bolje pogleda. meni licno je lep, ali nista posebno lep. ja svakako ne bih nekom prijatelju rekao 'covece, moras da vidis most na adi u beogradu, e to je da se vidi!'. jedan lep most, kako mostovi izgradjeni u velikim gradovima u 21. veku treba da izgledaju. narocito u evropi. pa valjda toliko mozemo da priustimo. ja sam licno navijao za verziju sa pilonom koji je izvijen i ima tri korena. to mi je bilo neko resenje koje se stvarno retko vidja, sa tom masivnom a zakrivljenom linijom. e sa takvim mostom vec mogu da zamislim ljude koji su zaista videli sveta, da ipak uzdahnu i kazu "prelepo!". ja ovo sadasnje resenje i vidim upravo kao tu jevtiniju i inzinjerski prostiju varijantu o kojoj se ovde toliko prica i koja mozda 10-15% manje kosta. i iskerno, jako mi je zao zbog te ustede, jer ce most stajati tamo i kad njime budu isli ljudi koji nikad u zivotu nisu culi za djilasa. uostalom, ima li neko ideju posto je bila na drini cuprija, posto nasa skupstina, posto studenica? da li nas ti objekti cine siromasnijim ili bogatijim kad se podvuce crta?


elem, dosta sam davio,
aj u zdravlje.
 
Врачар:
"A vi hejteri, na čelu sa samoproklamovanim ekspertom, gledajte i patite, i nastavite da kukumavčete po forumima. Ništa drugo vam i ne preostaje (osim možda učlanjenja u DSS - tamo ćete na partijskim sastancima sigurno nači istomišljenike o lepoti u jednostavnosti grede preko Save)".

Овим постом самопрокламовао си се у експерта за примитивну аргументацију бапско-пијачног типа, недостојну овог иначе врло пристојног форума, а и Врачара. Важно да си ти нама "путовао"...
 
Мирко":2uhdwd4i je napisao(la):
Врачар:
"A vi hejteri, na čelu sa samoproklamovanim ekspertom, gledajte i patite, i nastavite da kukumavčete po forumima. Ništa drugo vam i ne preostaje (osim možda učlanjenja u DSS - tamo ćete na partijskim sastancima sigurno nači istomišljenike o lepoti u jednostavnosti grede preko Save)".

Овим постом самопрокламовао си се у експерта за примитивну аргументацију бапско-пијачног типа, недостојну овог иначе врло пристојног форума, а и Врачара. Важно да си ти нама "путовао"...
Ajd sada, uvek ima strančarenja,posebno kada se radi o velikim projektima,ali meni je most ok elegantan dostojan i N.Y biće to lepo gledati sa Kalemegdana ili iz BGVoza koji lebdi Hajdinovim mostom,ali meni jedna stvar tu nije najjasnija,da li taj most može da nosi BGVoz ,Teški Metro ili samo Tramvaj?,jer zamisli da bi odmah po završetku mosta ,pravo sa stanice NBG BGVoz moga da skrene na most,pa pravac Hipodrom-Rakovica-podzemna stanica Cerak pa Železnik i eto nama odmah benefita,a ako ne može da nosi BGVoz onda je to veliki nedostatak
 
Врачар, ко те је изнервирао? :D
Vračar":2avvmaxu je napisao(la):
Kako god, taman mi je samoproklamovani eksperAt za mostove u prethodnom postu dao odličan šlagvort. Most preko Ade svakoga dana sve više napreduje u visinu i širinu, na radost većine Beograđana i njihovih posetilaca, kao i nas većine forumaša BB-a. Koliko god na kraju da košta, vredi svaku uloženu paru. Buduće generacije se neće stideti predaka jer će imati čime da se ponose, po prvi put, mostom koji je napokon dostojan grada kakav je Beograd i njegovih sugrađana.

A vi hejteri, na čelu sa samoproklamovanim ekspertom, gledajte i patite, i nastavite da kukumavčete po forumima. :grand: Ništa drugo vam i ne preostaje (osim možda učlanjenja u DSS - tamo ćete na partijskim sastancima sigurno nači istomišljenike o lepoti u jednostavnosti grede preko Save). :notok:

P.S. Homere, ne uleći u vatru. :lol:
Нисам тотално пратио дискусију у недостатку времена, па је могуће да нисам довољно компетентан да коментаришем, али баш ми је ружно што овај пост оволико дуго није обрисан од стране модератора, обзиром да је у конфликту са правилником дискусија!?

,,Koliko god na kraju da košta, vredi svaku uloženu paru."...:D Небих се сложио...Небих баш да помињем младалачко размишљање, али...:D...мислим да су могли наши новци другачије да се искористе, са мање симболизма и више практичности...
 
MisterNo":2pgw3z6m je napisao(la):
ne znam jesam li najbolje razumeo, ali neko ovde objasnjava da su most i ump obesmisljeni jer ima negde na novom beogradu neki lezeci pandur ispred skole??
Много више се ломе копља око тога да ли је цео концепт УМП-а обесмишљен раскрсницом код Хиподрома.
 
@2012

Koliko cuh samo moze tramvaj ili lrt preko njega,a to su i isplanirali...po trenutnim planovima za koje igor kaze da se menjaju tramvaj ite trasom umpa do ulice Djordja Stanojevica(kod gsp depoa).Ima uctrano skretanje levo(izmedju belvila i rombial na jurija gagarina) i desno ispod stanice nbg ka bulevar milutina mihajlovica pored holidej ina.

Kao sto relja rece na temi za bg voz,treba osposobiti te stepenice jer ce biti savrseno za presedanje sa bg voza na tramvaj i obratno kao sto je sada na glavnom ulazu na nbg stanicu kod buvljaka
 
Vrh