Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

vucko":3rj5amlg je napisao(la):
Evo ovako ljudi...Kad se zavrsi most za godinu i nesto dana kako kaze djile.Videcemo sve pluseve i minuseve,koliko projekata ce do tada biti otkazano zbog prebacivanja novca na njega i.t.d.Podvucicemo crtu i videti rezultate do tada mozemo da kritikujemo ali bez neke tezine ce biti do zavrsetka i dok ne vidimo koliko to milki kosta na kraju.
I da se sastavi spisak svih kritika i da se vidi šta se obistinilo :)
 
Mostovi se grade kako za one koji "nameravaju da preko mostova prelaze sa jednog kraja grada na drugi" tako i za one koji bi da im se dive. Ničim se ne može poreći činjenica da su mostovi važan landmark grada, ništa manji nego visoke zgrade, tvrđave, tornjevi, ... Stoga izgradnja grede u sred grada predstavlja nepopravljivu štetu nanetu gradu koju samo dinamit (donekle) može da sanira.

Srećom pa ljudi sa takvim razmišljanjem nisu bili u odboru koji je odlučivao o gradnji mosta "Dom Luis I" u Portu ili lančanog mosta u Budimpešti. Srećom, pa nisu odlučivali ni oko izbora rešenja za novi most na Adi.

Inače, hvala Igoru, odlično je skrenuo pažnju na lažnu dilemu "dva mosta preko Ade po ceni jednog velepnog/faraonskog ...." (i kakve sve izraze još nisam čuo) jer je od samog početka veoma jasno da se jeftin i za centar grada estetski prihvatljiv most ne može sagraditi za sitne pare, kako su to Srbi vekovima navikli.

Što se tiče dileme o lepoti postojećih beogradskih mostova, o ukusima se ne raspravlja - to je tačno, ali bi moja poruka svakako bila "Putujte ljudi".

Uzdravlje, i ne zatežite džabe nerve za forumske diskusije. :vops:
 
Wile E. Coyote":1htbvxwg je napisao(la):
И не бих се сложио да су постојећи мостови ружни. Газела је веома елегантна, као и Бранков мост, па чак и Стари савски лепо изгледа под декоративним осветљењем. Друга је ствар то што је расвета лоше одрађена (или одржавана - свеједно је, јер не ради). Нови железнички мост је супер, а стари, кад би се средио, не би био ругло, већ у најмању руку пристојан.
+1
 
Путујемо, путујемо, али у време када је настао ланчани мост у Будимпешти (хиљадуосамсто и неке) нису били у стању да направе греду преко Дунава. Уосталом, кад смо код Будимпеште, Мартит хид нема ланце, а кудикамо је за то острво функционалнији мост од овог нашег за Аду, јер су наши генијалци избацили метро-станицу на острву.
А, када је о дивљењу реч, оно може да буде и чиста малограђанштина.
 
Igor":c32kwzf2 je napisao(la):
Primetio sam dosta negativnih komentara na UMP i na most. Ok na most sam jos i navikao ali na ump je malo noviji momenat ukoliko izuzmem Jovinov stav koji mi je poznat jos od pocetka cele price. Imam utisak da mnogi i ne znaju sta bi hteli sa jedne strane oce silne prikljucne i izlazne rampe a opet bi i da bude brzo i nedaj boze bez ijednog semafora kao da on ujeda. Za one koji nisu stvar pratili od pocetka, razlika sadasnjeg ump-a sa onim od pre par godina jeste u denivelisanoj petlji kod tosinog bunara za koji ce biti ostavljen prostor po novom planu kao i semaforizovano resenje raskrsnice kod hipodroma. Moram spomenuti da cemo se za par godina moci voziti sirokom saobracajnicom koja ce gotovo 3.5km ici na mostvoskoj konstrukciji ukljucujuci i most preko ade, uz cetri semafora kojima se moze dati prioritet i sinhronizacija. Na kraju krajeva dobicemo sasvim solidno resenje petlje radnicka sa sve kruznim tokom kao verovatno jedinim optimalnim resenjem tako da ja sa te strane mogu biti samo zadovoljan.
E za ovaj komentar cu ti dati 2 ++
Nego kad si spomenu T Bunar i denivelisanu raskrsnicu. Za koji novi plan? Ja gledam oba ( doduse dve razlicite slike), na jednom stoji "Plavi" krug i na njemu jeste zamisljena denivelisana raskrsnica, ali usvojena je ova druga cak i lep projekat objavljen i published na njihom sajtu. Sad si me malo zbunio!
 
Мирко":1mt6z5pw je napisao(la):
Путујемо, путујемо, али у време када је настао ланчани мост у Будимпешти (хиљадуосамсто и неке) нису били у стању да направе греду преко Дунава. Уосталом, кад смо код Будимпеште, Мартит хид нема ланце, а кудикамо је за то острво функционалнији мост од овог нашег за Аду, јер су наши генијалци избацили метро-станицу на острву.
А, када је о дивљењу реч, оно може да буде и чиста малограђанштина.
Lako je Mađarima da grade gredu na Margit-u kad u neposrednoj blizini imaju 3 prelepa mosta (u pravom smislu te reči) - Lančani, Eržebet, Sabadšag - ne zna se koji je lepši i monumentalniji. Svaki sledeći da bude greda, pa nije nikakav problem. Problem je kad imaš samo grede.

Da je lepota u jednostavnosti, verovali su i oni koji su na stubovima Mosta Kralja ALeksandra gradili Brankov most, pa zatim otišli i poskidali ornamente sa Pozorišta i Pošte, pa nastavili da grade betonske kocke po Jerkoviću i Karaburmi. Verovatno je i za njihov pojam Mosta Kralja Aleksandra bio čista "malograđanština". :violina:
 
Kamera 4 na sajtu sada pokriva lansirnu rampu sa novobeogradske strane.. Posto je Djido obisao, i aminovao mislim da mozemo da ocekujemo skori pocetak naguravanja .. :D
 
relja":3e0it8mf je napisao(la):
I meni je Most kranja Aleksandra u tom vizuelnom superioran, ali smatram da je doneta ispravna odluka - ako je most završen 1934, znači da je građen tehnologijom iz 1920-tih, u međuvremenu je tehnika napredovala ("zahvaljujući" "saznanjima" iz rata), a uostalom i taj most nikada ne bi mogao da se proširi, kao je to urađeno 1970-tih.
Није морао да се направи исти мост, а могао је неки други висећи са технологијом тадашњег времена. А да не би могао да се прошири, то стоји. Мада да је метро почет кад је требало, можда не би ни било потребе за проширењем. У сваком случају, лепа су оба моста, само је, што ти рече, Бранков мање леп. Али је лап, као и сваки лучни мост.
stf":3e0it8mf je napisao(la):
Ali gledano na taj nacin, stambena zgrada sluzi za stanovanje, zasto onda mora biti lepa? Treba biti funkcionalna. Tu tezu su furali `50-ih i `60-ih. I izgradili naselja i zgrade kojih se zgrozavamo.
Управо у зградама изграђеним у том периоду су најнефункционалнији станови у Београду.
stf":3e0it8mf je napisao(la):
Velika istoriska greska. Napravili su most veceg kapaciteta koji ulazi u centar grada. Kapiram da je bilo drugo vreme, ali upravo zbog ovakvih odluka mi danas imamo automobilski koncept grada.
Није то почетак аутомобилског концепта. Почетак је форсирање трамваја за 21. век. Не би ништа сметало што је Бранков мост великог капацитета, кад би био метро који би спречавао да тај мост пуни центар аутомобилима.
 
bio sam tamo stoji neće nikako da napuni i stalno mi traži da instaliram neki AXIS
 
Понедељак, 27. септембар 2010.

Мост на Ади Циганлији расте из дана у дан

Градоначелник Београда Драган Ђилас посетио је данас градилиште моста на Ади Циганлији. Обиласку су присуствовали градски менаџер Александар Бијелић, градски архитекта Дејан Васовић, директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Борис Ранковић и председници општина Нови Београд и Чукарица Ненад Миленковић и Милан Тлачинац.

– Данас почиње такозвано „навлачење” моста са новобеоградске стране, а радове обилазимо јер је на данашњи дан пре три године умро Ненад Богдановић, тадашњи градоначелник Београда, који је започео овај пројекат и урадио све што је било неопходно да данас можемо да гледамо како мост расте из дана у дан. Желим да му на овај начин у име свих Београђана захвалим на свему што је урадио за Београд, а посебно на огромном раду, енергији и труду да би мост на Ади Циганлији крајем идуће године био завршен. Управо се завршава избор извођача радова на приступним саобраћајницама, а у наредних неколико дана ће са њима бити потписани уговори за петље у Радничкој и улици Јурија Гагарина, чија би изградња требало да почне крајем октобра. До краја године се очекује и пуштање у рад петље „Царева ћуприја”, која ће бити део приступних саобраћајница за мост – рекао је Драган Ђилас.

Спајање две београдске обале одвија се према плану. Преко Чукаричког рукавца комплетиран је задњи распон моста и обављено спајање са коловозном конструкцијом на пилону. Армирано-бетонска конструкција задњег распона моста дугачка је 200 метара и тежи око 20.000 тона. На шпицу Аде Циганлије, после спајања западне и источне ножице пилона на сто метара висине, пилон је наставио да се гради као купасто тело – завршена је изградња тридесетог сегмента, чиме је он достигао висину од 135 метара. Истовремено тече и изградња главног распона моста преко Саве, досад је постављено шест пари косих каблова, а завршена је и изградња свих пет стубова на левој обали Саве, као и на градилишту Мале Аде. Између ових стубова припремљена је платформа за навлачење, преко које је почело нагуравање 400 метара дугог бочног распона моста, на исти начин као и задњег распона на чукаричкој страни.

Од 1. децембра 2008. године изграђено је близу 300 метара конструкције моста. Са пилоном високим 200 метара и главним распоном од 376 метара, мост ће постати најважније обележје града и градске саобраћајне мреже као део Унутрашњег магистралног полупрстена. Мост ће бити дуг 969 и широк 45 метара, са шест саобраћајних трака, два колосека за шински саобраћај и две пешачко-бициклистичке стазе. Максимална пропусна моћ моста у идеалним условима ће бити око 12.000 возила на сат, а главним пројектом предвиђено је и провлачење свих водова градске комуналне и јавне инфраструктуре кроз конструкцију моста.

sa www.beograd.rs
 
Е, Ђики, Ђики... И даље је код Цареве ћуприје петља... Шта мислите, да ли ће одмах на раскрсници исцртати црвену мрежу?
 
dragan44":13bduqhf je napisao(la):
bio sam tamo stoji neće nikako da napuni i stalno mi traži da instaliram neki AXIS
Isto tako, samo sam bio strpljiv, par puta kliknuo da dozvolim instalaciju i sad radi kako treba. :)
 
pocelo postavljanje cetvrtog para kosih kablova ka Cukarickoj strani

 
@Vračar

Видиш, када је завршен Мост краља Александра, Иван Мештровић је желео да "ували" за огромне паре своје четири монументалне фигуре - по две да стоје на прилазима мосту (краљеви Петар и Александар на београдској и Твртко и Томислав на новобеоградској страни - брадерхуд енд јунити, у предратној варијанти). Подигле су се против тога водеће архитекте онога времена, не челу са Драгишом Брашованом, тврдећи да би такве застареле, класицистичке фигуре само наружиле један модеран мост. Красновљеви темељи, који држе и данашњи Бранков мост, већ су, на жалост били саграђени, одударајући од оне, као и од ове грађевине (данас те камене степенице у Карађорђевој предестављају урином најнападнутији објекат у центру града).
Украси, орнаменти... Оголите неку од премодернистичких грађевина од њих, па да видите шта остаје од естетике! Они би, данас, када смо научили како да контурама објекта и комбиновањем материјала од којих су саграђени, направимо лепе зграде, заиста представљали малограђанштину. А пре 100 година без њих би људи градили ругобе...
 
Wile E. Coyote":2iz7rkqv je napisao(la):
stf":2iz7rkqv je napisao(la):
Ali gledano na taj nacin, stambena zgrada sluzi za stanovanje, zasto onda mora biti lepa? Treba biti funkcionalna. Tu tezu su furali `50-ih i `60-ih. I izgradili naselja i zgrade kojih se zgrozavamo.
Управо у зградама изграђеним у том периоду су најнефункционалнији станови у Београду..
Tada su se vodili tom logikom. Sasvim je druga stvar sto su ti stanovi nefunkcionalni.

Wile E. Coyote":2iz7rkqv je napisao(la):
stf":2iz7rkqv je napisao(la):
Velika istoriska greska. Napravili su most veceg kapaciteta koji ulazi u centar grada. Kapiram da je bilo drugo vreme, ali upravo zbog ovakvih odluka mi danas imamo automobilski koncept grada.
Није то почетак аутомобилског концепта. Почетак је форсирање трамваја за 21. век. Не би ништа сметало што је Бранков мост великог капацитета, кад би био метро који би спречавао да тај мост пуни центар аутомобилима.
Nisam ni rekao da je pocetak, vec jedna od velikih gresaka. Tako je i Brankova ulica jedna od najnehumanijih u gradu, a dok je nekada bila Gospodarska,.....pa sam naziv sve govori.
 
stf":wb8qq5b3 je napisao(la):
Wile E. Coyote":wb8qq5b3 je napisao(la):
stf":wb8qq5b3 je napisao(la):
Ali gledano na taj nacin, stambena zgrada sluzi za stanovanje, zasto onda mora biti lepa? Treba biti funkcionalna. Tu tezu su furali `50-ih i `60-ih. I izgradili naselja i zgrade kojih se zgrozavamo.
Управо у зградама изграђеним у том периоду су најнефункционалнији станови у Београду..
Tada su se vodili tom logikom. Sasvim je druga stvar sto su ti stanovi nefunkcionalni.

Wile E. Coyote":wb8qq5b3 je napisao(la):
stf":wb8qq5b3 je napisao(la):
Velika istoriska greska. Napravili su most veceg kapaciteta koji ulazi u centar grada. Kapiram da je bilo drugo vreme, ali upravo zbog ovakvih odluka mi danas imamo automobilski koncept grada.
Није то почетак аутомобилског концепта. Почетак је форсирање трамваја за 21. век. Не би ништа сметало што је Бранков мост великог капацитета, кад би био метро који би спречавао да тај мост пуни центар аутомобилима.
Nisam ni rekao da je pocetak, vec jedna od velikih gresaka. Tako je i Brankova ulica jedna od najnehumanijih u gradu, a dok je nekada bila Gospodarska,.....pa sam naziv sve govori.
He, He::kk: Homer Jay: "Ko želi dostojanstvo, neka emigrira, ovo je zemlja za mazohiste... a ja sam jedan od njih."
 
stf":1bmo90wi je napisao(la):
Wile E. Coyote":1bmo90wi je napisao(la):
stf":1bmo90wi je napisao(la):
Ali gledano na taj nacin, stambena zgrada sluzi za stanovanje, zasto onda mora biti lepa? Treba biti funkcionalna. Tu tezu su furali `50-ih i `60-ih. I izgradili naselja i zgrade kojih se zgrozavamo.
Управо у зградама изграђеним у том периоду су најнефункционалнији станови у Београду..
Tada su se vodili tom logikom. Sasvim je druga stvar sto su ti stanovi nefunkcionalni.
Џаба лепа зграда ако су станови срање. Ако су станови ОК, мање је зло ако је зграда ружна. У том периоду су, пак, спојили најружније зграде са нефункционалним становима.

Није ово да се не слажем с тобом, yes little duck. Ово је само мојих $ 0.02. :D
 
Sa raskrsnice Zorana Đinđića i Milentija Popovića.

slika0401.jpg


140m, još 60m do vrha.
I sad će neko da kaže - "super"!
 
Мирко":1ehm3gqy je napisao(la):
@Vračar

Видиш, када је завршен Мост краља Александра, Иван Мештровић је желео да "ували" за огромне паре своје четири монументалне фигуре - по две да стоје на прилазима мосту (краљеви Петар и Александар на београдској и Твртко и Томислав на новобеоградској страни - брадерхуд енд јунити, у предратној варијанти). Подигле су се против тога водеће архитекте онога времена, не челу са Драгишом Брашованом, тврдећи да би такве застареле, класицистичке фигуре само наружиле један модеран мост. Красновљеви темељи, који држе и данашњи Бранков мост, већ су, на жалост били саграђени, одударајући од оне, као и од ове грађевине (данас те камене степенице у Карађорђевој предестављају урином најнападнутији објекат у центру града).
Украси, орнаменти... Оголите неку од премодернистичких грађевина од њих, па да видите шта остаје од естетике! Они би, данас, када смо научили како да контурама објекта и комбиновањем материјала од којих су саграђени, направимо лепе зграде, заиста представљали малограђанштину. А пре 100 година без њих би људи градили ругобе...
Toliko reči napisano a tako malo smisla. :rolleyes: Ništa lično protiv tebe, ali najobičnije sviranje nečemu. :violina:

Kako god, taman mi je samoproklamovani eksperAt za mostove u prethodnom postu dao odličan šlagvort. Most preko Ade svakoga dana sve više napreduje u visinu i širinu, na radost većine Beograđana i njihovih posetilaca, kao i nas većine forumaša BB-a. Koliko god na kraju da košta, vredi svaku uloženu paru. Buduće generacije se neće stideti predaka jer će imati čime da se ponose, po prvi put, mostom koji je napokon dostojan grada kakav je Beograd i njegovih sugrađana.

A vi hejteri, na čelu sa samoproklamovanim ekspertom, gledajte i patite, i nastavite da kukumavčete po forumima. :grand: Ništa drugo vam i ne preostaje (osim možda učlanjenja u DSS - tamo ćete na partijskim sastancima sigurno nači istomišljenike o lepoti u jednostavnosti grede preko Save). :notok:

P.S. Homere, ne uleći u vatru. :lol:
 
Vrh