Понедељак, 27. септембар 2010.
Мост на Ади Циганлији расте из дана у дан
Градоначелник Београда Драган Ђилас посетио је данас градилиште моста на Ади Циганлији. Обиласку су присуствовали градски менаџер Александар Бијелић, градски архитекта Дејан Васовић, директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Борис Ранковић и председници општина Нови Београд и Чукарица Ненад Миленковић и Милан Тлачинац.
– Данас почиње такозвано „навлачење” моста са новобеоградске стране, а радове обилазимо јер је на данашњи дан пре три године умро Ненад Богдановић, тадашњи градоначелник Београда, који је започео овај пројекат и урадио све што је било неопходно да данас можемо да гледамо како мост расте из дана у дан. Желим да му на овај начин у име свих Београђана захвалим на свему што је урадио за Београд, а посебно на огромном раду, енергији и труду да би мост на Ади Циганлији крајем идуће године био завршен. Управо се завршава избор извођача радова на приступним саобраћајницама, а у наредних неколико дана ће са њима бити потписани уговори за петље у Радничкој и улици Јурија Гагарина, чија би изградња требало да почне крајем октобра. До краја године се очекује и пуштање у рад петље „Царева ћуприја”, која ће бити део приступних саобраћајница за мост – рекао је Драган Ђилас.
Спајање две београдске обале одвија се према плану. Преко Чукаричког рукавца комплетиран је задњи распон моста и обављено спајање са коловозном конструкцијом на пилону. Армирано-бетонска конструкција задњег распона моста дугачка је 200 метара и тежи око 20.000 тона. На шпицу Аде Циганлије, после спајања западне и источне ножице пилона на сто метара висине, пилон је наставио да се гради као купасто тело – завршена је изградња тридесетог сегмента, чиме је он достигао висину од 135 метара. Истовремено тече и изградња главног распона моста преко Саве, досад је постављено шест пари косих каблова, а завршена је и изградња свих пет стубова на левој обали Саве, као и на градилишту Мале Аде. Између ових стубова припремљена је платформа за навлачење, преко које је почело нагуравање 400 метара дугог бочног распона моста, на исти начин као и задњег распона на чукаричкој страни.
Од 1. децембра 2008. године изграђено је близу 300 метара конструкције моста. Са пилоном високим 200 метара и главним распоном од 376 метара, мост ће постати најважније обележје града и градске саобраћајне мреже као део Унутрашњег магистралног полупрстена. Мост ће бити дуг 969 и широк 45 метара, са шест саобраћајних трака, два колосека за шински саобраћај и две пешачко-бициклистичке стазе. Максимална пропусна моћ моста у идеалним условима ће бити око 12.000 возила на сат, а главним пројектом предвиђено је и провлачење свих водова градске комуналне и јавне инфраструктуре кроз конструкцију моста.
sa
www.beograd.rs