Nisam nameravao da se uključim u ovu diskusiju, ali eto, voleo bih da dodam komentar gospodinu dedinje.
Pretpostavimo da će ova petlja preuzeti nekih 20% prelazaka Gazele (npr). Gazela u proseku može imati oko 100.000 prelazaka dnevno, tj. 20 000 vozila. Neka svako od tih vozila čeka samo jedan minut - to je 333 sati dnevno, ili 121,666 sati godišnje. Sa minimalnom cenom radnog sata od 90 dinara (Izvor:
http://www.naslovi.net/2010-04-12/vecernje-novosti/minimalac-15-600-dinara/1653385), to bi značilo da vreme izgubljeno na ovoj raskrsnici godišnje košta našu zemlju 10 miliona dinara, ili 109.500 EUR.
To nije sve, naime, jedan minut motora vozila koje radi izbaci 4.8 grama ugljen monoksida, ili količinu CO2 koja je jednaka tri pakle cigareta (Izvor:
http://enginesoff.com/). Stoga, za godinu dana, ovaj semafor je ce direktno uzrokovati izbacivanje 31,39 tona ugljen monoksida u beogradsku atmosferu. Vizuelno, mi godisnje izbacujemo jedan železnički vagon ugljen monoksida u atmosferu.
Takve statistike ne uključuju cenu održavanja semaforskog sistema ili uticaj na ostatak sistema saobraćaja, koji može eksponencijalno povećati ove brojke na gradskom nivou.
Stoga, nije u pitanju samo "minut", već taj minut ima ozbiljne posledice kako na našu produktivnost, tako i na zdravlje naše dece.