Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

relja":1qysh2ek je napisao(la):
Jurija Gagarina bi mogla da se produzi jos dalje u njive i da onda skrene ka tom mostu koji bi preskakao samo Savu (i ne bi kostao pocetnih 160 miliona eura, pola iz kredita, po konkursu koji ne bi unapred bio prilagodjen resenju koje je u radu i koje je suprotno svakoj inzenjerskoj, finansijskoj, bezbednosnoj i svakoj drugoj logici i izgradio bi se za jednu sezonu i bio jeftin i jednostavan za odrzavanje :)
A kuda bi onda tacno isla J. Gagarina i sta bi spajala? U tom slucaju imas lepo Obilaznicu oko Beograda par kilometara uzvodnije.

Drugo, kao sto je vec receno, taj most na Adi ne moze da se posmatra zasebno od UMP-a. Ili mislite da je UMP Beogradu nepotreban? Drugo, da li bi ljudi iz pravca starog Beograda stvarno vozili do pola puta prema Ostruznici ne bi li presli reku i onda se vracali J. Gagarina nazad do I. Ribara? Svi bi naravno i dalje bili verni Gazeli.
UMP ce na strani Novog Beograda preuzeti jedan deo saobracaja iz J. Gagarina, tako da kada se ceo saobracaj bude rasporedio na autoput, UMP i na Obilaznicu, tek ce se onda videti pravi efekti. Na zalost, ovi projekti su medjusobno zavisni i tek po zavrsetku istih ce se postici pravi rezultati.
 
Da se razumemo - ja sam protiv IZABRANOG RESENJA mosta preko spica Ade, a smatram da je most tu itekako potreban, bez obzira na ideju UMP-a, za koji mislim da ce u realnosti i praksi ispasti promasaj. Ali to je samo moje misljenje.

A ovaj drugi most, po meni malo dalje iza Ivana Ribara-Da ne prelazi bas iznad Ade, bi bio samo jos jedan prelaz preko Save, ka Obrenovackom putu, a dalje gde hoces. J. Gagarina pi samo produzila jos oko kilometar umesto sadasljeg naglog prekida (manje od 100 m posle ukrstanja sa I. Ribara) i skrenula levo pa na most. Obilaznica je mnogo daleko od blokova i nema ni puta ni ulice koji direktno vode ka njoj iz tog pravca, ako izuzmemo stazu na nasipu koji i nije ulica vec tehnicki put za odrzavanje istog tog nasipa....a i zgodan je i za druge prakticne upotrebe :)

Poenta je -treba nam sto vise alternativnih pravaca.
 
relja":2gb3azk2 je napisao(la):
... a smatram da je most tu itekako potreban, bez obzira na ideju UMP-a, za koji
mislim da ce u realnosti i praksi ispasti promasaj. ...
... Poenta je -treba nam sto vise alternativnih pravaca.
UMP je jedan od alternativnih pravaca, a napisati da će ispasti promasaj
pa to je za zatvor od najmanje 6mes. ili uslovno 3god. - uz dobrog advokata. :)

Kad se završi samo most i petlja kod hipodroma, videćemo na kojem mostu će biti
veći saobraćaj - Gazeli ili Adi, tj. UMP-u ..... a tek kad se završi do pančevca ....
 
Aha, kada bi se u zatvor slalo zbog mišljenja, a po zakonu koji bi glasio “ko drukčije kaže kleveće i laže”.
 
@relja
Kako bi ti inace regulisao saobracaj u Beogradu? UMP postoji u svakom vecem i organizovanijem gradu u svetu. Imas neku ideju na koji nacin moze da se to sredi a da se ne gradi UMP? Zasto mislis da ce biti promasaj? Uh koliko pitanja... :)
 
Jako kratko – posto ulećem u gužvu na poslu, a ne bih da Milančetu ostanem dužan za odgovor :)

Da se ja pitam (a pita me samo Milanče, naravno niko više :) ), težio bih da smanjim automobilski saobraćaj u Beogradu. Kako - jačanjem javnog prevoza - pravim metroom, ne tramvajem koji se drugačije zove, povećanjem broja autobusa, rekonstukcijom većeg dela stare tramvajske mreže kakva je bila pre rata (da podsetim - prsten, a ne zrakaste linije kao danas), i naravno „stimulacijom“ vozača da pošto-poto ne idu idu kolima ka širem centru. Prokop će valjda konačno biti završen, Železica iseljena iz Savskog amfiteatra i tamo će biti nove široke ulice koje će potpuno redefinisati saobraćaj u centru, kao i bar još jedan most između Gazele i Tramvajskog.
Po meni prioriteti Beograda bi trebalo da budu – Obilaznica i proširenje Ostružničkog mosta, Prokop (i iseljenje koloseka iz Savskog amfiteatra, spajanje sa drugom obalom gde je danas naselje Staro sajmište), Dunavski mostovi, most na špicu Ade – ne ovaj, jefniniji. Sve ovo u istom rangu, a posle metro, tramvaji, autobusi...

UMP će da radi upravo suprotno, olakšaće se prilaz automobila ka širem centu, ali samo - prilaz – sve ulice u okolini ostaju iste, sa istim kapacitetom saobraćaja. Zato što je priliv olakšan u širi centar će dolaziti još više automobila nego danas – gde sa njima? Dolaziće do zagušenja u okolnim ulicama, a zastoji će se proširivati na isključenja sa UMP-a. Pančevački most je zbog svog kapaciteta danas usko grlo, bez obzira odakle dolazio saobraćaj na njega, a UMP ide pravo na njega. Novi mostovi na Dunavu su na drugim pravcima i ne rasterećuju UMP, a i ko zna kadsa će i oni biti završeni i pušteni u saobraćaj.
Za mene je sve što se navodi kao prednost UMP-a – mana, verovatno i većina ovde misli tako o onome što ja postujem na forumu. Ali ja ih ne bi na sud...

Eto, ispoštovao sam Milančeta :) , odoh sad da radim, pa do sledećeg puta...
 
"Brate hvala sto si me ispostovao!" :D :D
Ok, slazem se donekle sa tim sto zboris ali mogu ti reci da je npr. u Minhenu u kome je jedan od najboljih gradskih prevoza u Evropi isto ludnica sto se tice kola. Postoji odlicno organizovan i metro i prigradska zeleznica (Beovoz) ali i pored toga saobracaj je u spicu zagusen. Oni vec imaju prsten koji sada skroz ukopavaju u zemlju i on je prebukiran radnim danima. Znaci guzvu i veliki broj automobila na ulicama ne bi sprecio ni odlicno organizovan gradski prevoz. Ljudi jednostavno ne zele da se odricu kola pogotovo ako je standard malo veci i oni mogu to da si priuste. Licno smatram da tvoj predlog na zalost ne bi doprineo rasterecenju grada i da je zbog toga izgradnja UMP-a neminovna. Tu se sada naravno moze pricati o tome kuda bi on trebalo da prolazi ali on se mora izgraditi.
 
Zaboravljate da mnogi auti prolaze kroz centar jer im je tuda najblize. UMP ce to olaksati.


NIJE BITNO DOCI DO GRADA, VEC KRETANJE
 
relja":3k2gfgj0 je napisao(la):
Aha, kada bi se u zatvor slalo zbog mišljenja, a
po zakonu koji bi glasio “ko drukčije kaže kleveće i laže”.
Vodi računa šta misliš ! ... ova crnka je jav.tužilac, a plavuša advokat po službenoj dužnosti.

titolz2.jpg
 
OK, da razjasnim. Živim u Jurija Gagarina, i da, sada su gužve mnogo veće nego ranije, ali ostajem pri tvrdnji da su kapaciteti saobraćajnica dovoljni.

Zaboravljate da (koliko već meseci) ne rade tramvaji pa ljudi više koriste kola. I stari savski most je zatvoren. Sa ponovnim puštanjem tramvajskog saobraćaja gužve će se smanjiti.

Videli ste ona silna kola oko delta sitija dok se gradio - nije bilo tramvaja pa su ljudi kolima dolazili na posao. Isto važi i za univerzitetsko selo. Manji deo njih je koristio grdski prevoz pa je oko pet popodne uvek gužva.

U temi o besplatnom javnm prevozu sam govorio o načinima rasterećenja, npr. kamerama koje bi snimale vozače koji koriste žute trake - pa lepo poštom kazna, uplatnica i fotografija kao dokaz. Ljude treba stimulisati da više koriste gradski prevoz.

Parking mesta je bilo više, jer su bočne ulice imale po tri trake (više nego autoput) od čega su 4 korišćene kao parking. Sada je grad zabranio da se ljudi tu prakiraju. Garaža u bloku 44 više od 10 godina zvrji poluzavršena. Nije velika investicija da se završi i lokalnom stanovništvu ponude mesečne zakupnine. Ne vidim da bi bio problem i da se ta zgrada povisi na 10 spratova i da joj se da pristojna fasada.

I na kraju, nafta je skoro 100 dolara za barel, prema BBC-u (gledao sam pre par dana neke vesti), pojedini ekonomisti predviđaju da će barel dostići 300 dolara u sledećih par godina.

Summa summarum, imaćemo i manje gužve i čistiji vazduh, na jedan ili drugi način.
 
derray":1361hztw je napisao(la):
da li je iko ikada objasnio zasto jedna siromasna zemlja gradi most koji je tri puta skuplji nego sto treba?
@derray - sa teme o teskom metrou

hm kako mislis tri puta skuplji. Jel znas koliko su kostala druga predlozena resenja pa kazes da je ovaj toliko skuplji ili je u pianju samo nezadovoljstvo. Cinjenica je da sam i ja vise neko nezadovoljan po pitanju mosta ali i mnogih druih stvari u gradu, ali treba imati u vidu da ce most imati kompeksne pritupne saobracajnice koje bi trebalo biti izgradjene bez obzira na usvojeno resenje mosta.
 
prebaceno sa teme o teskom metrou

Matt":3vc9x0gu je napisao(la):
Siromasna je i Bugarska i Rumunija pa ti projekti nekako idu. A Srbija nije toliko siromasna koliko je spora.

Mislim da je u redu da se gradi skup most, jer on treba da bude vizuelno lep i ponos grada. Mostovi se grade jednom u 100 godina, zasto bi Beograd kad postane bogatiji imao ruzan most.
 
derray":10ti6y2q je napisao(la):
Matt":10ti6y2q je napisao(la):
Siromasna je i Bugarska i Rumunija pa ti projekti nekako idu. A Srbija nije toliko siromasna koliko je spora.

Mislim da je u redu da se gradi skup most, jer on treba da bude vizuelno lep i ponos grada. Mostovi se grade jednom u 100 godina, zasto bi Beograd kad postane bogatiji imao ruzan most.
do toga "kad postane bogatiji", beograd, a i mi s njim cemo 3 puta crknuti i kolabrirati od nerjesenih saobracajnih i ostalih problema.
pa nisam ni ja zato da se gradi nesto ruzno, ali mislim da se s pola tog budgeta isto moglo naci lijepo rjesenje, a istovremeno mozda jos ponesto napraviti/ popraviti.

btw. koliko znam, u novembru je delegacija grada bila u posjeti gradu becu kako bi se informisali o njihovom zeljeznickom i metro sistemu.
 
relja":20hhqs62 je napisao(la):
Po broju ljudi koji jedva sastavljaju kraj sa krajem, po broju nezaposlenih, po standardu i kupovnoj moći, po zaduženosti, po obrazovanju, po platama i penzijama, po perspektivi....veoma smo siromašna zemlja. Ne kao Somalija i sl, ali za Evropu, siromašni smo.

I šta to znači, svaki most drugačiji od ovog je ružan? Pa baš taj most je ništa nego predimenzionisana grdosija na maloj Savi. Da razumem da je u pitanju široki i moćni Dunav, pa da ti zastane dah, ali preko Save? I šta, mostovi se grade jednom u 100 godina? Da, samo kod nas, kad se pare sprcaju na jedan koji košta kao tri, a treba nam tri. Pa do sad su mogli da naprave normalan most, i osećam da se sad grče i muče u proračunima konstrukcije koji će da zadovolje onu umetničku viziju s jedne i objavljenu cenu mosta sa druge strane. :)
 
derray":23xrilt2 je napisao(la):
da li je iko ikada objasnio zasto jedna siromasna zemlja gradi most koji je tri puta skuplji nego sto treba?
Tri puta skuplji .. od čega? .. ili od kojeg mosta, rešenja, pontona, skele ...

Most koji će se graditi je skuplji od ostalih predloženih rešenja jer je najširi ( osim jednog).
Znači najvećeg kapaciteta sa protok saobraćaja na njemu ( ja sam bio za onaj njaširi).

Most se ne gradi svake decenije i ko zna kada će se graditi drugi između starog i novog Bgd.
 
Igor":109x7j6u je napisao(la):
derray":109x7j6u je napisao(la):
da li je iko ikada objasnio zasto jedna siromasna zemlja gradi most koji je tri puta skuplji nego sto treba?
@derray - sa teme o teskom metrou

hm kako mislis tri puta skuplji. Jel znas koliko su kostala druga predlozena resenja pa kazes da je ovaj toliko skuplji ili je u pianju samo nezadovoljstvo. Cinjenica je da sam i ja vise neko nezadovoljan po pitanju mosta ali i mnogih druih stvari u gradu, ali treba imati u vidu da ce most imati kompeksne pritupne saobracajnice koje bi trebalo biti izgradjene bez obzira na usvojeno resenje mosta.
moram priznati da nemam tacne informacije o ostalim rjesenjima, ali ovo tri puta skuplje sa cesto cuo, pa evo i sada od relje- pretpostavljam da ima nesto u tome.
 
Još od početka ove tužne priče o mostu, mnogo pre foruma Beobuild, ljudi iz struke su pričali o idiotskom konkursu koji usko definiše i favorizuje rešenje koje je od ranije u pripremi, kako je projektant imao "insajderske informacije" i još nekim svinjarijama, kako je u startu bilo 20 radova... tada se, da budem tačan, pričalo o ceni DVA-DO-TRI puta većoj od nekog mosta na stubovima u koritu Save, kao najjeftinijeg rešenja.
Od tada je Savom proteklo mnogo vode, ljudsko pamćenje je kratko i to se sve zaboravilo, ali koga interesuje, bar postoje tragovi članaka iz štampe na internetu, pa ko ima vremena nek izvoli na google.

A mi i dalje nemamo most, jedan ćemo možda dobiti, a oni bi da dovlače još više i više automobila u centar...i ko zna kada će se graditi još koji.
 
dragan":2y6s4wx0 je napisao(la):
derray":2y6s4wx0 je napisao(la):
da li je iko ikada objasnio zasto jedna siromasna zemlja gradi most koji je tri puta skuplji nego sto treba?
Tri puta skuplji .. od čega? .. ili od kojeg mosta, rešenja, pontona, skele ...

Most koji će se graditi je skuplji od ostalih predloženih rešenja jer je najširi ( osim jednog).
Znači najvećeg kapaciteta sa protok saobraćaja na njemu ( ja sam bio za onaj njaširi).

Most se ne gradi svake decenije i ko zna kada će se graditi drugi između starog i novog Bgd.
verovatno se sećaš da su napadali Branka Pešića što se usudio da pravi Gazelu sa po 3 trake u svakom smeru.
Bilo je identičnih kukajućih kenjanja "žašto najskuplji, čemu 3 trake...". Naime, tadašnji pametnjakovići su forsirali gazelu sa po 1 jedinom trakom u svakom smeru.
Srećom pa Branko nije popustio.
 
E pa danas kukajući kenjamo, kako ti reče, zašto se ne radi nešto skuplje ali na duži rok daleko isplativije ( metro i most na relaciji Nemanjina- Staro Sajmište ). Ja još i kukajući kenjam zašto ne napraviti most preko Ade.
 
barrcode":1vniqbwl je napisao(la):
dragan":1vniqbwl je napisao(la):
derray":1vniqbwl je napisao(la):
da li je iko ikada objasnio zasto jedna siromasna zemlja gradi most koji je tri puta skuplji nego sto treba?
Tri puta skuplji .. od čega? .. ili od kojeg mosta, rešenja, pontona, skele ...

Most koji će se graditi je skuplji od ostalih predloženih rešenja jer je najširi ( osim jednog).
Znači najvećeg kapaciteta sa protok saobraćaja na njemu ( ja sam bio za onaj njaširi).

Most se ne gradi svake decenije i ko zna kada će se graditi drugi između starog i novog Bgd.
verovatno se sećaš da su napadali Branka Pešića što se usudio da pravi Gazelu sa po 3 trake u svakom smeru.
Bilo je identičnih kukajućih kenjanja "žašto najskuplji, čemu 3 trake...". Naime, tadašnji pametnjakovići su forsirali gazelu sa po 1 jedinom trakom u svakom smeru.
Srećom pa Branko nije popustio.
ne bih nikada dao prednost nekom mostu koji ne bi imao te tri trake.
pitanje i diskusija se odnose na varijante sa eventualno vise/manje stubova odnosno same konstrukcije mosta ...

sta si se upalio?
pricamo...
 
Da je izabrano neko estetski manje primamljivo resenje opet bi pola foruma bilo u fazonu "a zasto ovo grdno resenje, most se gradi jednom u xy godina, trebazlo bi da se izgradi nesto lepse"

Jednostavno to je priroda svakog drustva. I nijedna stvar nije po defaultu ispravna, i za svaku mo's naci argumente. Kada su u pitanju ovakve stvari niko doista nije u pravu, samo je pitanje cija ce ideja pobediti.

No, ako se manem gore navedenih objektivnosti, moram reci da apsolutno podrzavam smelost grada da izgradi most po prvoizabranom projektu.

Isto tako, moram reci da je most na Adi daleko priritetniji nego npr. most Nemanjina - Bul Zorana Djindjica. A zasto? Pa, pretty simple, glupavo saobracajno resenje grada forsira mnoge ljude da dolaze u centar cak i ako ne moraju, pa ako nego iz Zeleznika ide u Batajnicu mora da se dovuce bar do Mostara, pa onda da se prekrsti i izabere put kojim ce dalje.

Ne kazem time da je most u Savskom amfiteatru lose resenje, naprotiv. Cek i ne sumnjam da ce se naci u novom GUP-u, pogotovo jer se u tom periodu (posle 2020.) ocekuje nnajveci razvoj Savskog amfiteatra.

Ono sto mi smeta jeste to sto "zapocinju" gradnju mosta svake godine (od 2004-2007). Malo je utesno to sto insajderske informacije govore da je prica ipak ozbiljna, da se "nevidljivi" radovi (projekti, papiri, eksproprijacija, obezbedjivanje kinte) obavljaju punom parom. Mada, glupo ce piti da ova vlast zavrsi drugi mandat, da nisu izveli ni jedan metar svoje najprioritetnije predizborne investicije. Bez obzira na sve ostalo sto su objektivno uradili (za ovih sedam godina mnogo vise nego od 1985-2000), "prazna prica" o mostu na Adi (pa i metrou, Galeriji i sl) ce postati najveci minus gradske vlade u ocima biraca.
 
Uradice neshto sad pred izbore chisto simbolike i reda radi...da se Tadic slika za kampanju.
Bilo bi dobro ako bi to bar poguralo stvari malo brze...shto se pristupnih saobracajnica tiche jer bez njih dzaba most.
 
Vrh