Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Nego kada tacno pocinje izgradnja Mosta Zemun-Borca? Mislim da sam procitao negde u junu ove godine. da ce poceti.
 
i5bridgerender.JPG
vtp-tunnel.jpg
Nađoh nešto slično petlji u Radničkoj i Hipodrom :)
 
Lepo je to sve sto mi radimo, mislim na most i petlju hipodrom, ali su sve studije u Americi i Zapadnoj Evropi, a i u razvijenim azijskim gradovima (Seul, Singapur), dokazale da se izgradnjom novih saobracajnica guzve samo na krarko smanje, jer onda svi oni koji do tada nisu koristili automobile svakodnevno zbog guzve, poceli da ih koriste, a u par godina su ljudi koji nisu imali automobile, a to su pravdali da im ne trebaju jer su guzve, nabavili iste i doslo je do jos veceg haosa. U Seulu su sagradili u par godina 50 % vise gradskih autoputeva nego sto su do tada imali, a broj automobila se povecao samo za 3 % i dosli su do jos veceg haosa. Sumnjicav sam da cemo u Beogradu za 10 godina imati bolje stanje nego danas. To misle i svi profesori na mom fakultetu (arhitekte, prostorni planeri...). Nama treba JGS grad, ne automobilski grad. Izgradimo metro! :/
 
medjutim":3h3h95h0 je napisao(la):
Nije slično. Ovo na slici jeste petlja..
Вероватно је мислио на Радничку, што би (бар се сви надамо) требало да буде петља.
prostorni planer":3h3h95h0 je napisao(la):
Lepo je to sve sto mi radimo, mislim na most i petlju hipodrom
Међутим, онај мутант код Хиподрома није петља.
prostorni planer":3h3h95h0 je napisao(la):
Sumnjicav sam da cemo u Beogradu za 10 godina imati bolje stanje nego danas.
Мислим да ипак хоћемо, јер ће мостови на Ади и Дунаву и обилазница да доста растерете саобраћај. Сад, друго је питање да ли ће то побољшање да буде баш толико као што хоће да нам сервирају.
prostorni planer":3h3h95h0 je napisao(la):
Nama treba JGS grad, ne automobilski grad. Izgradimo metro! :/
Ево још једног противника ретардираног концепта! :cool: То је једини начин да се саобраћај једном заувек реши!
 
prostorni planer":3j8ixf0e je napisao(la):
Lepo je to sve sto mi radimo, mislim na most i petlju hipodrom, ali su sve studije u Americi i Zapadnoj Evropi, a i u razvijenim azijskim gradovima (Seul, Singapur), dokazale da se izgradnjom novih saobracajnica guzve samo na krarko smanje, jer onda svi oni koji do tada nisu koristili automobile svakodnevno zbog guzve, poceli da ih koriste, a u par godina su ljudi koji nisu imali automobile, a to su pravdali da im ne trebaju jer su guzve, nabavili iste i doslo je do jos veceg haosa.
Ja upravo ovo pričam godinama.

A u srpskoj varijanti, novoizgrađena "magistrala" će se prostirati izmedju ležećih policajaca i semaforizovane raskrsnice (smajli koji vrti prst oko slepoočnice), onda će prolaziti kroz centar, u kojem je glavna ulica svedena na dve (a u praksi na jednu) trake zbog parking mesta.
Suludo.
 
GRAD OD 2001. GODINE UZEO PET KREDITA
Ukupan dug 350 miliona evra

Lana Gedošević | 10. 06. 2010. - 00:02h | Foto: V. Stančević | Komentara: 3
Od 2001. godine do danas Grad Beograd uzeo je pet kredita od evropskih banaka u ukupnom iznosu od 349,6 miliona evra. Novac je namenjen za brojne projekte, od nabavke autobusa, preko rekonstrukcije velikih saobraćajnica i gradske infrastrukture, do izgradnje mosta preko Ade Ciganlije. Svi ovi zajmovi otplaćivaće se narednih 25 godina, odnosno do 2035. godine.


Za most preko Ade uzeta su dva kredita od ukupno 129,6 miliona evra
Uzimanje novog zajma za most preko Ade Ciganlije u iznosu od 60 miliona evra, pokrenulo je pitanje da li je i koliko Grad zadužen kod evropskih banaka i kakve je sve kredite do sada uzeo.

Prvi ugovor o zajmu, u iznosu od 60 miliona evra, zaključen je sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) 2001. godine, a novac je bio namenjen prioritetnim investicionim programima. Po 20 miliona evra dobili su GSP „Beograd” (novi autobusi, oprema za radionice), JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija” (fabrika vode „Makiš”, magistralni cevovod, merači, spojni tunel...) i JKP „Beogradske elektrane” (informativni sistem za upravljanje, efikasnost proizvodnje i potrošnje...). Grejs period ovog kredita je četiri godine, ukupno vreme trajanja zajma je 15 godina, a poslednja rata stiže na na platu u januaru 2017. godine.

Projekat obnove Beograda finansira se kreditom Evropske investicione banke (EIB) od 90 miliona evra (potpisan 2003. godine), i odnosi se na rekonstrukciju tramvajskih šina, obnove tramvajskih vozila, rekonstrukciju glavnih ulica... U okviru ovog projekta između ostalog obnovljene su Savska, Resavska, Nemanjina i Požeška ulica, a u toku je i kompletna rekonstrukcija Bulevara kralja

Za uvećanje kliknite ovde [+]
Aleksandra. Na ovaj zajam do sada je plaćena kamata u iznosu od 5,9 miliona evra, a u avgustu na naplatu stiže i glavnica. Krajnji rok za povlačenje svih tranši ovog kredita je avgust 2012. godine, do kada je i rok za završetak svih radova iz ovog projekta. Kredit će se otplaćivati do 2029. godine.

Kada je u pitanju izgradnja mosta preko Ade Ciganlije, bez pristupnih saobraćajnica, Grad Beograd se ukupno zadužio na 129,6 miliona evra kod EBRD (dva zajma, 2006. i 2010. godine). Ovaj novac isključivo se koristi za izgradnju mosta. Vreme korišćenja prvog zajma je 15 godina, a grejs period četiri godine. Po osnovu kamata do sada je otplaćeno 2,7 miliona evra, dok glavnica stiže na naplatu u julu ove godine. Kamata na ovaj zajam iznosi 2,8 odsto plus euribor i, prema poslednjem povlačenju iz marta 2010. godine, iznosila je 3,5 odsto. Povlačenje drugog zajma od 60 miliona evra planirano je u drugoj polovini 2010. godine. Kamata na ovaj zajam je 2,8 odsto plus euribor, grejs period je do 2012. godine, a kredit se uzima na sedam godina.

Krajem prošle godine Grad je zaključio još jedan ugovor o kreditiranju, ovog puta sa EIB, na iznos od 70 miliona, a novac će biti korišćen za izgradnju pristupnih

Za uvećanje kliknite ovde [+]
saobraćajnica za most preko Ade. Povlačenje prve tranše planirano je za treći kvartal ove godine. Taj kredit isplaćivaće se do 2035. godine.

Iako je gradski budžet opterećen sa ovih pet kredita, u Sekretarijatu za finansije kažu da grad nije prezadužen.

- Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na naplatu, za sva dugoročna zaduživanja za kapitalne investicije, ne može da bude veći od 15 odsto ukupnih prihoda budžeta u prethodnoj godini. U slučaju Beograda, ove godine na naplatu dolazi oko 1,57 milijardi dinara, odnosno 3,02 odsto prihoda koji su u prošloj godini bili nešto više od 52 milijarde dinara - objašnjavaju u Sekretarijatu za finansije.

To praktično znači da Grad ima još dosta prostora za zaduživanje.
Govoreći o zaduženjima Grada, gradonačelnik Dragan Đilas rekao je pre dva dana da su svi krediti uzeti od EBRD i EIB, kao i da se svi tenderi sprovode po pravilima ove dve banke.

- Ni u jednom delu današnji budžet, koji je oko 600 miliona evra, nije zadužen više od jednocifrenog broja, dok zakon daje mogućnost zaduženja do 15 odsto. Beograd je daleko od toga da bude zadužen i, dok sam ja gradonačelnik, i dalje ćemo uzimati kredite i graditi Beograd - rekao je Đilas istakavši da je uveren da će gradski budžet za pet godina sigurno biti veći, kao i da aktuelna gradska vlast iza sebe neće neće ostavljati ništa što neko neće moći da vrati.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/193245/Ukupan-dug-350--miliona-evra

Na linku imate i neke grafikone sto se tice otplate kredita
 
vucko":24bkl9ti je napisao(la):
Kada je u pitanju izgradnja mosta preko Ade Ciganlije, bez pristupnih saobraćajnica, Grad Beograd se ukupno zadužio na 129,6 miliona evra kod EBRD (dva zajma, 2006. i 2010. godine). Ovaj novac isključivo se koristi za izgradnju mosta. Vreme korišćenja prvog zajma je 15 godina, a grejs period četiri godine. Po osnovu kamata do sada je otplaćeno 2,7 miliona evra, dok glavnica stiže na naplatu u julu ove godine.


Kamata na ovaj zajam iznosi 2,8 odsto plus euribor i, prema poslednjem povlačenju iz marta 2010. godine, iznosila je 3,5 odsto. Povlačenje drugog zajma od 60 miliona evra planirano je u drugoj polovini 2010. godine. Kamata na ovaj zajam je 2,8 odsto plus euribor, grejs period je do 2012. godine, a kredit se uzima na sedam godina.
E, ovo znači na nije u pitanju klasičan grejs period, za čije vreme se ne plaća ništa, već otplata kredita sa "mirovanjem" glavnice... kod mene u firmi to zovu "moratorijum", da bi ga razlikovali od pravog grejsa.

Drugo, Euribor je, nakon strmoglavog pada od početka krize počeo ragano da raste. Ne bi bilo loše da objave i kako se primenjuje Euribor (koja vrsta Euribora, na koji dan?). Znači, kamata nije fiksna i uvećaveće se tokom otplate.

Elem, oni sve vreme govore o ceni izgradnje (a to je u stvari glavnica, bez pdv), a ne o ceni "kupovine" objekta (a to je glavnica+kamata+pdv). Spin.

Prostor za povećanje zaduživanja je neki iznos do propisanih 15% budžeta. E, ono što ne kažu, je i da se ta "razlika" koristi za funkcionisanje grada. Ako bi se zadužili do tog procenta, onda bi neke druge stvari koje se plaćaju iz budžeta morale da "izvise".
Naravno, izglasani iznos bužeta ne znači i stvarno skupljeni novac na računu grada, zar ne?
 
Ne mora da znaci,ako drzava uzme kredit mozda i bude nesto...A to sto cemo pasti u duznicko ropstvo je vec neka druga prica...
 
Нема шанси да држава узме кредит за метро. Па они ни обилазницу, која је од значаја за целу државу, неће да заврше. :violina:
 
Metro je mnogo veci infrastrukturni projekat od obilaznice, mozda ne toliko koliko je vazan za sliku grada, pa bi time po mom misljenju pre uzeli za Metro, nego za obilaznicu kredit.Zato sto im je Beograd uvek bio u prvom planu, od ostatka Srbije.Neverujem sto bi se sad to promenilo. Zakljucak: Uzece kredit za metro.
 
Ljudi malo banaka daje kredite za metro, jer su metro sistemi u celom svetu osim u Japanu, gde ih u voz udje vise nego sto realno moze da stane neprofitabilni i subvencionisu ih gradovi, a Svetska banka i Evropska banka za rekonstrukciju i razvoj vrlo rado odobravaju kredite za gradske auto puteve, jer rade zajedno sa automobilskim i naftnim kompanijama i lobiraju da se sve vise koriste automobili. U mnogim gradovima u Aziji su iskorisceni ti isti krediti i dobili su haos u saobracaju jer su ljudi poceli masovnije da koriste automobile. Gradske vlasti su u fazonu daj sta das, a uvek ce im odobravati kredite za puteve i mostove. Tesko cemo doci do metroa :/
 
Onda nam preostaju jedino braca rusi i braca kinezi da nam daju neki kredit :p
 
Ljudi a da mi leo spalimo grad i da nemamo ove probleme !! Mislim,nema smisla graditi most koji ce se srusiti cim zavrnu zadnji sraf,petlje koje ce upropastiti ceo grad i metro koji nikada necemo dobiti zbog lobista i nafte ... zapravo nama nema spasa osudjeni smo na propast i beskonacnu apatiju i nista vise nije belo samo je crno.Mislim da je predlog na mestu ... ja imam benzin ko ima sibicu ?
 
Pa jedino nam preostaju Rusi ili Kinezi, da drzava uzme jedno milijardu za metro. Koncesija ne ide jer je metro neprofitabilan, niko ga ne bi uzeo za koncesiju. Mislim da bi gospodin mastercat mogao da procita knjigu od prof. dr. Miomira Jovanovica, koja se zove Medjuzavisnost koncepta urbanog razvoja i saobracajne strategije velikog grada, pa da vidi koliku su stetu od Drugog svetskog rata do sada naneli lobisti automobilskih i naftnih kompanija i Svetska banka koja smatra da se gradovi samo mogu razvijati izgradnjom gradskih autoputeva, dok gradski prevoz treba eliminisati, pa ce mu sve biti jasno.
 
Vrh