Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

prostorni planer":1v6pgysg je napisao(la):
Ljudi malo banaka daje kredite za metro, jer su metro sistemi u celom svetu osim u Japanu, gde ih u voz udje vise nego sto realno moze da stane neprofitabilni i subvencionisu ih gradovi,
Чекај мало, сад си ме збунио. Зар банку није брига за шта ћеш потрошити паре ако уредно враћаш кредит? :/
 
Wile E. Coyote":331lgo8a je napisao(la):
Чекај мало, сад си ме збунио. Зар банку није брига за шта ћеш потрошити паре ако уредно враћаш кредит? :/
Zavisi od vrste kredita i od vrste banaka! Ako ti je kredit koji uzimaš pod povoljnijim uslovima za stvari kao što su infrastruktura i sl. banka će itekako kontrolisati na šta si ga potrošio! Posebno banke kao što su EBRD...
 
E a zaboravili ste na lobi građevinskih korporacija kao i opreme i vozova i oni i te kako vrebaju priliku kada će se doneti odluka o tipu i gradnji Metroa,jasno je da se ne mogu graditi samo putevi za automobile,a u ostalom svet se suočava sa krizom nafte tako da zelene tehnologije postaju sve profitabilnije a samim tim i eko mas-transport to je glavni trend pre svega u Americi gde je naftni lobi suvereno vladao,sada tamo država ne zna šta da radi jer je zatrpana zahtevima i većih i manjih gradova da im se izgradi Metro,Light Raili ili barem Tramvaj, e sada da i mi ne zaostajemo za trendom govori i veliko i naprasno ulaganje u sistem Beovoza,najave o gradnji Metroa kao i kompletne obnove Tramvajske i Trolejbuske mreže u Beogradu,to vam sve govori, za Srbiju je prioritet struja jer je domaća i jeftinija od ostalih energenata zahvaljujući toj dramatičnoj promeni dobićemo Metro kog je predhodno zbog naftnog lobija bilo nemoguće izgraditi..
 
Wile E. Coyote":2n06bfhq je napisao(la):
Чекај мало, сад си ме збунио. Зар банку није брига за шта ћеш потрошити паре ако уредно враћаш кредит? :/
Ukratko - to je samo kod tzv. keš kredita za građansktvo. Krediti se uglavnom daju namenski, pa je obično i imovina kupljena iz kredit ili vrednost ostvarena kreditom a neka vrsta osiguranja za kreditora.

@ 2012 - jeste, ali ovde je odluka odavno doneta - prvi prioritet je probijanje automobilske magistrale kroz Beograd i novi simbol Beograda, sve ostalo je sekundarno. Ja sam oduševljen revitalizacijom Beovoza (i finansisjom stranom, zamisli), ali to i nije neka investicija kolika je dobit, kako god da se gleda. Slabašan tračak zdravog razuma u Beogradu, ali ipak - to nije metro.

@ lukpot - zato je lako dobijen kredit za most, koji traži isto tako laki kredit za UMP, a kredit za metro neće baš tako lako ići ... znaju i stranci za one naše viceve na kraju kojih je "naš čovek na kraju ispao najpametniji"....
 
Реља, Мост преко Аде ће омогућити директну везу Бановог Брда са Новим Београдом не само за аутомобиле и аутобусе, већ и за трећу линију Београдског метроа (а претходно за трамваје, надам се).
 
Nesporno (sem za metro), ali seti se priče na forumu od pre godinu dana:
"nije to običan most, on je sastavni deo UMP-a, novi simbol Beograda, nije to običan most, nismo gradili mostove 30 godina, zato gradimo ovako skup i veliki...."
Za vezu NBG-Čukarica nije nam trebao pilon od 200m (sada ne izgleda kao na renderima, zar ne?), 6 godina, toliko kredita...
Ispade na kraju grdosija na maloj reci koja spaja dva obodna naselja u gradu. Doduše, pola moje firme će skratiti putovanje na posao za sat vremena, ali to je moglo i brže i jeftinije da se sagradi.

Ne očekujem da će metro ići preko ovog mosta (osim možda LRT, ali mislim da smo se svi odavno složili da ne želimo takvo rešenje za Beograd). A nadam se da će ideja o daljem probijanju UMPa brzo biti zaboravljena.
 
Možda, ali za ne mnogo veće pare su mogli da naprave sličan i zbog lokacije značajno jeftiniji most kod železničke, gde se svakako planira, mogli su da prave most koji nema pilon od 200 metara, kao da je to jedina stvar koja utiče na lepotu mosta, mnogo toga je moglo drugačije..
 
sizif":1oo3yxue je napisao(la):
Реља, Мост преко Аде ће омогућити директну везу Бановог Брда са Новим Београдом не само за аутомобиле и аутобусе, већ и за трећу линију Београдског метроа (а претходно за трамваје, надам се).
Метро - тешко. Зашто - о томе је већ расправљано. Трећа линија метроа, ако је ЛРТ а прве две нормалан метро, можда би завршила посао (тако је планирано и у граду који је најпримеренији по мени за поређење са Београдом, а то је Софија). Ипак, за сада типујем на трамвај.
relja":1oo3yxue je napisao(la):
A nadam se da će ideja o daljem probijanju UMPa brzo biti zaboravljena.
После оног срања код Хиподрома које је потпуно обесмислило идеју УМП, и ја се надам. :rant:
Archangel":1oo3yxue je napisao(la):
iskreno svi bismo kukali da su neku obično skelu počeli da grade xD
Е ја не бих. :p Толико мостова фали да је тотално небитан изглед, већ да их има.
 
Eh ipak ovaj most ima taj faktor psihologije,slusah pre neki dan neke random x karaktere u troli kako pricaju da ce na vrhu pilona biti vidikovac,i da su tu zapravo trebali da prave tu vidikovac pa odlucise i most onako usput.Ko zna koliko njih ima takvo misljenje ili jos flipnutije.

Ja bi napravio manje ambiciozan most preko Ade i metro most pa makar i ne bilo metroa kod Nemanjine al sigurno ne bih skupio poena toliko od glasaca ko sa ovim od 200 metara.
 
Vučko, misliš da bi dva jeftinija i neuglednija mosta skupila manje poena od ovog?
 
U poslednje vreme sve prisutniji je skepticizam oko visine mosta na Adi (odomaćila se reč "grdosija") pa hajde da to malo relativizujemo.
Potrebna visina pilona je čisto geometrijsko pitanje - minimalan ugao najduže kose zatege i dužina glavnog raspona (376m) odredili su da je neophodno 150m visine stuba iznad gornje ploče mosta. Pilon je baš toliki koliki mora da bude.

Moglo je i bez pilona ali onda su tu neizbežni stubovi u vodi (više njih) a tu se već otvaraju pitanja estetike (vizuelni doživljaj), bezbednosti i funkcionalnosti plovidbe, filozofije gradnje mostova... a tu su već ukusi potpuno različiti.
Sutong most kod Šangaja ima dva pilona svaki visine 306m a glavni raspon je 1088m. Kod Vladivostoka se gradi most sa kosim zategama prema ostrvu Ruskii i njegova dva pilona će biti visine 320m a raspon je 1104m (novi svetski rekord).

Evo i jedno poređenje oko cene izgradnje mosta:

Most na Adi - cena 120 mil. eura, dužina 964m, širina 45m.
Most na Dunavu u NS na mestu Žeželjevog - cena 60 mil. eura, dužina 470m, širina 25m.
 
Khm,vest iz politike sa prosle strane

Уз донацију Европске агенције за реконструкцију од три милиона, пројектована цена ћуприје преко Аде Циганлије (без прилазних путева) на тај начин достигла је цифру од 182,7 милиона евра, наводи се у Одлуци о измени одлуке о задужењу града за изградњу моста.

http://www.politika.rs/rubrike/Beog...orezom-i-troshkovima-182-miliona-evra.sr.html

A mozemo da se kladimo da ce odleteti na preko 200ke ili makar zaokruziti je do nje.Ipak most treba jos bar godinu i po dana da se pravi
 
vucko":h0b5tlni je napisao(la):
medjutim":h0b5tlni je napisao(la):
Vučko, misliš da bi dva jeftinija i neuglednija mosta skupila manje poena od ovog?
Da.
Sa ovim se nikako ne slažem.

Mislim da bi svaki gradonačelnik da može, napravio brzo i jeftino neki most, i bio momentalno hirotonisan u svetitelja. A tek dva mosta.... Pa postao bi srpska majka Tereza i srski otac sv. Sava istovremeno.

Most na Adi definitivno nije politički poen, ali eto bar se meni sviđa (za sve pare).
 
Sad malo pogledah iz druge perspektive problem je sto i taj most kod Nemanjice ne bi imao gde da ima pristupne saobracajnice sa strane starog Beograda a i otpala bi varijanta sa budzenjem Brankovog mosta metroom.Ipak je nemoguce i sve se vrti oko te zvrcke prokop,savski amfiteatar,glavna zeleznicka i.t.d.
 
Veliki Vracar":3ff19a39 je napisao(la):
U poslednje vreme sve prisutniji je skepticizam oko visine mosta na Adi (odomaćila se reč "grdosija") pa hajde da to malo relativizujemo.
Potrebna visina pilona je čisto geometrijsko pitanje - minimalan ugao najduže kose zatege i dužina glavnog raspona (376m) odredili su da je neophodno 150m visine stuba iznad gornje ploče mosta. Pilon je baš toliki koliki mora da bude.

Moglo je i bez pilona ali onda su tu neizbežni stubovi u vodi (više njih) a tu se već otvaraju pitanja estetike (vizuelni doživljaj), bezbednosti i funkcionalnosti plovidbe, filozofije gradnje mostova... a tu su već ukusi potpuno različiti.
Sutong most kod Šangaja ima dva pilona svaki visine 306m a glavni raspon je 1088m. Kod Vladivostoka se gradi most sa kosim zategama prema ostrvu Ruskii i njegova dva pilona će biti visine 320m a raspon je 1104m (novi svetski rekord).

Evo i jedno poređenje oko cene izgradnje mosta:

Most na Adi - cena 120 mil. eura, dužina 964m, širina 45m.
Most na Dunavu u NS na mestu Žeželjevog - cena 60 mil. eura, dužina 470m, širina 25m.
Ma ok je što prave most s pilonom, ali mogli su takav most da naprave tamo gde je Sava uža, bliže centru, trebaće i tamo most, ovako radimo najskuplji dizajn na najskupljem mestu. Most poput tog u NS, izgrađen od grada prema Trećem Bulevaru, imao bi i lepotu i funkciju, koštao bi mnogo manje, a od ostatka para može mnogo toga da se uradi..
 
vucko":2pa6zhpa je napisao(la):
Khm,vest iz politike sa prosle strane

Уз донацију Европске агенције за реконструкцију од три милиона, пројектована цена ћуприје преко Аде Циганлије (без прилазних путева) на тај начин достигла је цифру од 182,7 милиона евра, наводи се у Одлуци о измени одлуке о задужењу града за изградњу моста.
Ja gore uporedih građevinske cene jednog i drugog mosta i mislim da to poređenje relativizuje priču o postojanju jeftinih mostova...
Izračunajte cenu po kvadratu..
 
vucko":1nft86qq je napisao(la):
Sad malo pogledah iz druge perspektive problem je sto i taj most kod Nemanjice ne bi imao gde da ima pristupne saobracajnice sa strane starog Beograda a i otpala bi varijanta sa budzenjem Brankovog mosta metroom.Ipak je nemoguce i sve se vrti oko te zvrcke prokop,savski amfiteatar,glavna zeleznicka i.t.d.
Главну не рачунај, генијалци је остављају (са све два колосека). У тој варијанти, метро-мост, тамо где је предвиђен старим пројектом, у лудилу не може да се провуче. Са оваквим дебилним решењима у ГУП-у, ни потпун завршетак Прокопа неће решити много тога.

А што се тиче буџења Бранковог моста, зар мост за метро није предвиђен између Бранковог и Старог моста?
 
Proklet bio gup i ko ga napravi :o

Metro most je ako se ne varam isplaniran malo nize od starog savskog mosta,tako i stoji na onom starom planu metroa iz 1982

metro1982.jpg


Ili je malo nize na onoj slici interkontinental hotela na kojoj je ucrtan i most,jedino znam da je 100% izmedju starog i gazele.
 
Да, по плану метроа.

http://www.beoland.com/PIC/trasatrasa.jpg

(Није ни ова мапа тачна, јер није предвиђено да иде Бранковим мостом, него је метро-мост померен мало низводно, али не иза Старог).

По ГУП-у није, јер такав мост би ударао на Главну која је у функцији са два колосека. Још ако остану и шине око Калемегдана... Охо-хо, бого мој!!!

191198-174272-foghorn-leghorn_large.jpg
 
Veliki Vracar":2ar9krw0 je napisao(la):
Ja gore uporedih građevinske cene jednog i drugog mosta i mislim da to poređenje relativizuje priču o postojanju jeftinih mostova...
Izračunajte cenu po kvadratu..
Svodjenje na cenu kvm i jeste relativizovanje, ali u traženju opravdanja.
Može da se poredi i sa ovim:

The Millau Viaduct
Official name Le Viaduc de Millau
Carries 4 lanes of the A75 autoroute
Crosses Valley of the River Tarn
Design Cable-Stayed
Total length 2,460 m
Width 32 m
Height 343.0 m
Longest span 342 m
Spans 8
Pylons 7
Clearance below 270 m at maximum

Construction cost was around €400 million.
S tim što sam duboko uveren da ovo nije bilo i poslednje povećanje cene mosta na Adi, a ni poslednji izgovor.
 
Vrh